و اکنون، وزیر محترم کشور در حال توجیه عملکرد دولت به خصوص نحوه ی اجرا...
البته بعد از شروع اغتشاشات، کار خوب بوده، دست مریزاد.
خوب، مومن چرا روز عید؟! چرا بدون اطلاع رسانی؟! چرا با عدم توجیه؟! چرا.... چرا... چرا...؟
@masirh
هدایت شده از خبرگزاری فارس
3.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وزیر کشور: چند ماه قبل قرار بود بنزین سهمیه بندی شود و قیمت آن تغییر کند، اما به دلیل اینکه این خبر لو رفت، اعلام کردیم این طرح اجرا نمی شود.
@Farsna
کانال تحلیلی «مصیر» ...
🎥 وزیر کشور: چند ماه قبل قرار بود بنزین سهمیه بندی شود و قیمت آن تغییر کند، اما به دلیل اینکه این خب
خدا قوت، خوب، چرا زودتر تمهید نکردید؟ در دولت قبل! سه ماه اطلاع رسانی شد، پول یارانه ی دو ماه از قبل ریخته شد، نظارت بر بازار حداقل در طول شش ماه جدی انجام شد و....
@masirh
هدایت شده از اخبار تهران20:20
📣📣 تولید نوشت افزار با کیفیت ایرانی در راستای #رونق_تولید 🇮🇷🇮🇷
🎈 خودکارهای دنا و الوند با ضمانت ۲ ساله 🎉🎉
🖍🖍 ماژیک های سفیر با کیفیت و دوام بالا 👌👌👌
🎈🎈 اختراع خمیربازی سبک بهداشتی عاری از مواد مضر برای کودکان✅
http://eitaa.com/joinchat/2151415830Cb29b7d5c5d
کانال تحلیلی «مصیر» ...
خدا قوت، خوب، چرا زودتر تمهید نکردید؟ در دولت قبل! سه ماه اطلاع رسانی شد، پول یارانه ی دو ماه از قب
به جز ابتدای بحث وزیر کشور، بقیه ی مطالبشان متین و وحدت آمیز بود. باز هم خداقوت و درود بر روان پاک شهدای این حا دثه...
@masirh
هدایت شده از خبرگزاری فارس
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تصاویر منتشر نشده از حمله اوباش به اماکن عمومی در اغتشاشات اخیر
@Farsna
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴رفاه رانندگان تاکسی های اینترنتی پس از افزایش قیمت بنزین چقدر کاهش می یابد؟/آیا باید کرایه ها افزایش پیدا کند؟!
🔸️ وقتی پای صحبت رانندگان اینترنتی می نشینیم بابت افزایش قیمت بنزین نگرانی فراوانی دارند و گاهی بابت نگرانی خود، انتظار افزایش نرخ کرایه های خود تا 50 درصد را هم دارند، به همین دلیل برای پی بردن به رفاه از دست رفته این رانندگان، با کسب اطلاعات میدانی دست به حساب بردیم تا ادعای این رانندگان و صحت و سقم آن را بررسی کنیم.
🔹مثال: فرض کنیم یک راننده اینترنتی در هر ماه 24 روز را کار میکند و هر روز 220 کیلیومتر مسیر را برای جابجایی مسافران می پیماید. تحقیقات ما نشان داده که هر راننده با طی 100 کیلیومتر مسیر بطور میانگین 80 هزار تومان درآمد بدست میآورد. یعنی یک راننده تاکسی اینترنتی در تهران اگر روزی 220 کیلیومتر مسیر را طی کند، بطور میانگین روزی 176 هزار تومان درآمد بدست خواهد آورد. این درآمد با احتساب 24 روز کار در ماه 4 میلیون و 224 هزار تومان خواهد شد.
🔸خودروهای تاکسی های اینترنتی که عمدتاً پراید، تیبا و.... هستند، بطور میانگین به ازای هر 100 کیلیومتر 6.8 لیتر بنزین مصرف میکنند. یعنی یک راننده برای طی مسیر 220 کیلیومتری حدود 15 لیتر بنزین میسوزاند که در 24 روز 360 لیتر خواهد شد. بنابراین با احتساب قیمت بنزین هزار تومانی، یک راننده تاکسی اینترنتی برای کسب درآمد 4 میلیون و 224 هزار تومان باید 360 هزار تومان پول برای بنزین خرج میکرد. یعنی درآمد راننده با احتساب کسر هزینه بنزین 3 میلیون و 864 هزار تومان در ماه می شد. حال سوال این است که همین راننده با طی همین مسیر و برای کسب همین درآمد باید چه مقدار پول برای بنزین خرج کند و رفاه او چقدر کاهش می یابد؟
🔹با توجه به قیمت های جدید بنزین که تا 60 لیتر سهمیه 1500 تومانی دارند و بیشتر از آن را باید با نرخ آزاد 3000 تومانی حساب کنند. یک راننده برای طی مسیری که 360 لیتر بنزین لازم دارد و قبل از گرانی بنزین 360 تومان هزینه داشت، حال باید 990 هزار تومان بپردازد.(90 هزار تومان سهمیه ای و 900 هزار تومان آزاد) یعنی در فرمول جدید قیمت بنزین درآمد راننده با احتساب کسر هزینه بنزین 3 میلیون و 234 هزار تومان خواهد شد. در واقع با ثابت نگه داشتن میزان کار، درآمد راننده مذکور تا اینجای کار 630 هزار تومان کاهش یافته است.
🔹اما این همه ماجرا نیست، زیرا دولت تعهد داده است که به رانندگان تاکسی های اینترنتی تا سقف 300 لیتر بنزین 1500 تومانی یارانه بدهد. شرط اعطای یارانه هم میزان پیمایش راننده است. یعنی راننده در هر 100 کلیومتر 7 لیتر بنزین یارانه ای دریافت میکند.
🔹در واقع یک راننده با طی مسیر 4300 کیلیومتر در ماه مشمول دریافت همه یارانه 300 لیتری بنزین می شود، که معادل ریالی آن یعنی 450 هزار تومان به حساب راننده واریز می شود. (راننده ای که روزانه 220 کیلومتر پیمایش داشته باشد، در 19 روز کاری مشمول دریافت تمام یارانه خواهد شد)
اگر این عدد را با 3 میلیون و 234 هزار تومان درآمدش جمع کنیم 3 میلیون و 684 هزار تومان خواهد شد. یعنی راننده با همان میزان کار با توجه به حمایتی که از سمت دولت خواهد شد، فقط 180 هزار تومان که برابر با 4.6 درصد درآمد قبل از گرانی بنزین خواهد بود، متضرر خواهد شد.
✅همانطور که مشاهده شد بر خلاف تصور عمومی این رانندگان عزیز، با ثابت نگه داشتن میزان کار و نرخ کرایه ها تنها 4.6 درصد از درآمدشان را متضرر میشوند، که دولت برای جبران این 4.6 درصد هم میتواند با رایزنی خود با شرکت های تاکسی ها اینترنتی آنها را مجاب کند که این شرکت ها حق الزحمه 15 درصدی خود را به 11 درصد کاهش دهند، تا هیچگونه ضرری متوجه زندگی این قشر از رانندگان محترم کشورمان نشود.
🔹ضمن اینکه دریافت یارانه نقدی هم نیز مقداری از ضرر این رانندگان را جبران خواهد کرد، خلوت تر شدن خیابانها و کمتر شدن ترافیک نیز به رانندگان اینترنتی کمک میکند که با سرعت بیشتر و سوخت کمتری مسافران خود را به مقصد برسانند. هر چند این موضوع را هم نباید فراموش کرد که برخی از این رانندگان خودروهای دوگانه سوز دارند، که باعث میشود ضمن استفاده از طرح های بنزینی دولت به هیچ وجه در معرض بنزین 3000 تومانی هم قرار نگیرند.
تورم انتظاری گاهی نتیجه محاسبات ذهنی #اشتباه ماست، گاهی لازم است برای رسیدن به واقعیت دست به قلم برد.
✍ سید سجاد پادام
@sspadam
پ.ن: لذا باید عرض کنیم که افزایش نرخ بنزین نمیتواند دلیل درستی برای افزایش کرایه تاکسیها باشد.
#تدبیرم_آرزوست
✅ با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از قاسم روانبخش
🔹تصویر تماشایی از مقایسه ۹دی ۸۸ و ۴ آذر ۹۸ 🔸
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از کانال حامیان (استاد رائفی پور)
🚩شکست برنامه های آمریکا در ایران
گلوبال ریسرچ:
🔹 ناآرامی ها در ایران، از طریق سامانه های اینترنتی و شبکه های اینترنتی-اجتماعی، از قبل به دقت برنامه ریزی شده بود و ایران با قطع اینترنت، توانست آرامش را به کشور بازگرداند و از این رو باید گفت: سازمان سیای آمریکا و بنیاد ملی دموکراسی بار دیگر میلیون ها دلار خرج کردند، ولی باز هم مانند گذشته، شکست خوردند.
http://eitaa.com/joinchat/1707147264Cb54b6c0cea
هدایت شده از جنبش مردمی ساج
#رصد
اینترنت بینالملل نباید قطع میشد/افرادی که موجب تسلط بیگانگان بر فضای مجازی کشور شدند باید شناسایی شوند
«کهوند» کارشناس فضای مجازی:
🔹دسترسی به اینترنت بینالملل ضروری است. به همین دلیل ما مخالف مسدودسازی اینترنت بینالملل هستیم و از این تصمیم هم تعجب کردیم.
🔹برخی در کشور دوست دارند به مردم اثبات کنند اینترنت یعنی گوگل و تلگرام و واتساپ و اینستاگرام. اگر اینها بسته شود کل اینترنت هم بسته میشود!
🔹در شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفته شد شرکتهای خارجی علاوه بر اینکه باید نمایندگی پاسخگو در کشور داشته باشند، اجازه خروج اطلاعات کاربران ایرانی را به خارج از مرزهای کشور ندهند. اما این مصوبه هیچوقت اجرا نشد.
🔹با پیگیری برخی کارشناسان متوجه شدیم یکی از مسئولان عالیرتبه کشور مانع اجرای این مصوبه شده و گفته لازم نیست شرکتهای خارجی در کشور نمایندگی داشته باشند و جلو خروج اطلاعات از کشور را هم نگیرید!
🔹شبکه ملی اطلاعات اینترنتی امن، ارزان، سالم و پرسرعت هست که در عین ارتباطات با اینترنت بینالملل، استقلال کشور را تماماً لحاظ میکند. اما دوستان ما اصلاً قائل به موضوع راهبردی استقلال نیستند.
🔹چین و روسیه با فهم اهمیت استقلال در فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات را راهاندازی کردند. وجود مفاسد اخلاقی فراوان در سرویس غیربومی نیز نشان میدهد با شبکه ملی اطلاعات فاصله زیادی داریم.
🔹وجود یک موتور جستجو در کشور که دسترسی به گوگل، یاهو، بینگ، یاندکس و.. داشته و نتایج جستجو را با کمک اینها به مردم نشان دهد ضروری است.
🔹با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اگر اینترنت بینالملل به هر دلیلی مانند تحریم قطع شود، هیچ خللی به ارتباطات و تعاملات و امور عادی قریب بهاتفاق مردم به وجود نخواهد آمد.
🔹مدیریت ۱۵ ساله یک تیم فاسد در فناوری اطلاعات کشور باید به پایان برسد و افرادی که موجب تسلط بیگانگان بر فضای مجازی کشور شدند باید شناسایی شوند.
fna.ir/ddore8
@SajIRAN
هدایت شده از درویشنامه
Voice 017.m4a
زمان:
حجم:
25.38M
🇮🇷: @darvishnameh
✍ ۲۵ دقیقه پرسش و پاسخ در همایش دانشگاه مازندران و ضرورتهای نفی اجرای طرح انتقال آب خزر به کویر مرکزی.
https://eitaa.com/darvishnameh/28