#معنویت_در_حوزه
از سری مطالب آشنایی با حوزه علمیه.
♦️آیا می توان با ورود به حوزه فردی معنوی شد و به خودسازی پرداخت؟
♦️آیا می توان با هدف خودسازی و بالا بردن سطح معنویت و خوب بودن و خوب ماندن وارد حوزه شد؟
♦️آیا در حوزه علمیه، درس اخلاق و معنویت داده می شود؟
https://b2n.ir/870010
@masirtalabe
#سوال_از_شما
#جواب_از_ما
سلام دوستان سه هفته متوالی است که هر #چهارشنبه ما در صفحه اینستاگراممسیر طلبه به سوالات مخاطبان جواب میدیم.
اگر شما هم سوالی دارید یا تمایل دارید این سوالات رو ببینید از لینک زیر وارد بشید.
https://instagram.com/stories/masirtalabe/2307990047939331119?utm_source=ig_story_item_share&igshid=4mp1rc0kreav
@masirtalabe
#مشاوره
برخی خدمات مشاورین #مسیرطلبه :
1. کمک به انتخاب رشته صحیح در سطح دو و سه و دکتری برای برادران و خواهران(با اشراف بر بیش از 80 رشته تخصصی حوزوی، بازار کار و ویژگی های رشته و همچنین آشنایی کامل با تمامی مراکز تخصصی حوزوی کشور)😎
2.آشنایی با ابعاد شخصیتی خود، شناخت استعداد ها، توانایی ها، نقاط قوت، نقاط ضعف و راه کارهای عملی برای برطرف کردن مسائل شخصیتی(با استفاده از معتبرترین تست شخصیت شناسی و ترجمه شده به زبان طلبگی، توسط یکی از بهترین های حوزه شخصیت شناسی)💪
3.آشنایی با اهداف و رسالت های حوزه علمیه، وظایف طلبگی و ترسیم چشم انداز 40 سالگی طلبگی( با توجه به منویات مقام معظم رهبری و با استناد به سند چشم انداز حوزه علمیه، با دانش برنامه ریزی عملیاتی به روش موعود و مدل ترسیم چشم انداز و با تجربه مشاوره به بیش از 2 هزار طلبه)😳
4. مشاوره کسب و کار فرهنگی مقارن با وظایف طلبگی، همراه با آموزش مدل کسب و کار دانش بنیان( با تجربه آموزش کسب و کار فرهنگی 5 ساله و مدرک فنی معتبر از پارک علم و فناوری خراسان، راه اندازی بیش از 10 کسب و کار فرهنگی موفق و اشتغال زایی برای جمع زیادی از طلاب)🙂🙂
🔻شما هم می توانید به جمع افرادی بپیوندید که با بهترین های مشاوره حوزوی بوده اند.✅
#مشاوره
📞 تلفن تماس 09154358187
🆔 آیدی: @mahdinig
@masirtalabe
#خودشناسی
🔸رشته تحصیلی مناسب برای #تیپ_شخصیتی_ESFJ
👌افراد با تیپ شخصیتی #ESFJ به دنیا آمدهاند تا در #ارتباطات_اجتماعی با دیگران باشند و از آنها مراقبت و پشتیبانی کنند.
▫️در نتیجه هر #رشته یا #هدفی که پیرامون برطرف کردن #نیاز دیگران یا کمکرسانی به آنها بنا میشود برای این تیپ کاملاً مناسب است.
🔹رشته ای مثل #مشاوره_اسلامی یا #هدف_شغلی مثل تدریس در حوزه و دانشگاه به طور کلی هر فعالیت #خدمات_محور که تمرکز آن روی مردم باشد برای ESFJها بسیار مناسب است ..
با انجام #تست_رایگان در سایت می توانید خود را بیشتر بشناسید
با ما همراه باشید در کانال:
مسیر طلبه
@masirtalabe
#معرفی_رشته
#اهداف_رشته_فقه_و_اصول:
🔹#شناخت_مبانی علمی تدریس و مهارتهای آن؛
🔸#شناخت_استدلالی و عمیق مسائل فقهی و اصولی، و آشنایی با #روشهای_استنباط فقهی؛
🔹ارتقاء #توان_انتقال و تفهیم دانشهای فقهی و اصولی بر اساس استانداردهای علمی؛
🔸#تأمین_استاد جهت تدریس در سطح یک؛
🔹#شناخت_منابع، متون و آشنایی با تاریخ و ادوار فقه و اصول؛
🔸ایجاد #توان_تتبع و تحقیق در زمینه فقه و اصول؛
🔹تقویت #توان_پاسخگویی به پرسشهای مرتبط با فقه و اصول؛
🔸#تربیت_طلاب_مستعد جهت شركت در سطوح بالاتر ..
ما رو در کانال و سایت #مسیر_طلبه دنبال کنید ..
🌸🍀🌼
Masirtalabe.ir
@masirtalabe
#رشته_شناسی
#سطح_سه_تخصصی
#رشته_مشاوره_اسلامی
معرفی این رشته را از سایت #مسیر_طلبه ببینید👇👇
🔗 https://goo.gl/um6dM1
@masirtalabe
هدایت شده از مسیر طلبه
#ثبت_نام_حوزه
اولین کتاب کمک آزمون حوزه علمیه خراسان
لینک دانلود
دانلود نسخهpdf:
b2n.ir/518669
@masirtalabe
🔳⭕️ خدا علی را نیامرزد!؟
دکتر مجتبی لشکربلوکی
زنی مراجعه کرد به معاویه و با او بر سر موضوعی بحث و جدل کرد. معاویه از این گستاخی و جسارت زن در گفتگوی بی محابایش ناراحت شد و به او گفت «خدا علی را نیامرزد» که او این رسم را فراگیر کرد. منظور او چه بود؟ رسم همترازی حاکم و شهروند، پارادایم نقد پذیری حاکمان، آیین اعتراض بدون لکنت به حاکم و رسم بدهکاری حاکم و طلبکاری شهروند.
این روایت را که در یک سخنرانی شنیدم و به فکر فرورفتم. آیا علی(ع) فقط همین هنجارشکنی را انجام داد؟ جواب این بود: هنجار شکنیهای او بیش از اینهاست! به ۷ نمونه اشاره می کنم.
1⃣ به روایت محققان تاریخ، در دوران حکومت ایشان زندانی سیاسی گزارش نشده است. آن هم آن زمانی که امیر مالک جان و مال و ناموس مردم بود و زندانی سیاسی امری رایج.
2⃣ امروزه میشنویم که مدیران ارشد کشورها شامل نخستوزیران و روسای جمهور، به خاطر تخلفات مالی در زمان مسوولیت یا بعدش محاکمه میشوند و این را نشانه آزادی و عدالت می.دانیم. ایشان به دادگاه فراخوانده شد. از طرف یک جایگاه والا؟ نه! به شکایت یک فرد عادی. یک رییس قبیله؟ نه یک شهروند معمولی! یک مسلمان؟ نه یک اقلیت! و جالب اینجاست محکوم شد و جالب تر اینکه پذیرفت! اعتراف میکنم همین که او توسط یک شهروند معمولی اقلیت غیرمسلمان به دادگاه فراخوانده میشود و در دادگاه حاضر میشود هنوز برای من قابل هضم نیست. چه برسد به محکوم شدنش!
3⃣ خود را بدهکار مردم میدانست نه طلبکار. حتما شنیدهاید در خانه زنی که همسرش را در یکی از جنگها از دست داده بود به صورت ناشناس رفته بود و برایشان نان میپخت و با بچهها بازی میکرد و آن زن هم پیاپی علی را نفرین میکرد. و در انتها که متوجه شد که او همان علی است حاکم سرزمینهای پهناور. علی خاضعانه گفت: شما ببخشید که تا کنون مشکلات شما را حل نکرده بودم، از درگاه خدا بخواهید که على را ببخشد.
4⃣ به گواهی تاریخ، مخالفینش در مسجد علیه او و رو در روی سخن میگفتند و چند ساعت بعد برای گرفتن حق خود از بیتالمال میآمدند. هنوز هم باور کردنش سخت است.
5⃣ زمانی که در جنگهای عرب، مثله کردن (بریدن گوش یا بینی و اعضا) امری رایج بود او دستور نظامی شدید میداد (و نه اینکه صرفا توصیه اخلاقی نرم کند) که کشتگان را مثله نکنید، فراریان را تعقیب نکنید و مجروحان را نکشید و ...
6⃣ کافیست امروز در گوگل جستجو کنید تصویر حضرت علی. تصویری که میآید فردی جدی و مقتدر در کنار شیر و شمشیر (ذوالفقار). این تصویر سالهاست در ذهن من و شما نشسته چه بخواهیم چه نخواهیم. اما به ما نگفتند که در یکی از جنگها، ۱۲ هزار نفر از متعصبترین افراد اعلام جنگ کردند. صبورانه با آنها گفتوگو کرد و آن قدر مدارا و نرمش و تعامل کرد که ۱۲ هزار نفر به ۴ هزار نفر رسید سپس به ۱۵۰۰ نفر. هنر استراتژیستهای جنگی آن است که در جنگ با کمترین خونریزی فاتح شوند و علی اینگونه بود. منتهی برای من و شما ذوالفقار علی بیش از گفتگوی علی تبلیغ و ترویج شده. زمانی که او برای گفتگو، تعامل، مکاتبه، محاجه، توافق، مذاکره گذاشت بسیار بسیار بیشتر از جنگ بوده است اما ...
7⃣ او با زندانیان (البته گفتم که زندانی سیاسی نداشتند) مانند یک انسان برخورد کرد. گفته میشود تا قبل از او زندانیان در چاههای عمیق و به شیوهای غیرانسانی نگه داری میشدند. او برای اولین بار برای زندانیان، فضای مناسبی برای طی کردن دوران محکومیت فراهم کرد و برای حقوق زندانیان مانند یک انسان، ارزش قائل شد.
هنجارشکنیهای او بسیار بیشتر از این حرف هاست.
☑️ تجویز راهبردی:
شاید بد نباشد که امسال فقط برای فرق شکافته علی گریه نکنیم. برای خود گریه کنیم. اصلا فرق علی شکافت که ترک در دانستههای من و تو ایجاد شود. که فرق ذهنیتها، تعصبهای و جاهلیتهای من و تو شکافته شود. عجیب است ما برای کسی گریه میکنیم که هیچ شباهتی به او نداریم. بیش از شمشیر علی، به منطق علی (ایجاد توافق از طریق مفاهمه) و بیش از عدالت اقتصادی علی به عدالت سیاسی (برابری حاکم و شهروندان فارغ از جنسیت و نژاد و مذهب) و بیش از جنگ علی به آشتی او تمرکز کنیم. باشد که به برکت آن یگانه بی نظیر تاریخ و نور خاموشی ناپذیر خداوند؛ علی(ع) آمرزیده شویم.
(به اشتراک بگذارید تا آفریده شود)
@masirtalabe