eitaa logo
مسجد چهارده معصوم (علیهم السلام)
136 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
2.8هزار ویدیو
47 فایل
پردیسان بلوار شهروند خیابان سبلان کوچه ۱۲ 0112661537003 6037997599070647 حساب💳 🔸 پایگاه شهید صحرایی 🔅 كانون شهيد علمی نژاد 🔺مركز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) 🕌 ادبستان‌مسجد‌محور‌آل‌طاها 👨🏻‍💻 ادمین: @Seyed_Morteza_Movashah
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از موسسه مصاف
360.7K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 غارت فروشگاه‌ها در فرانسه 🔷یک‌ عمر جماعت غربزده ، تمدن غربی خصوصا فرانسه را چماق کرده و بر سر مردم با فرهنگ خودمان زدند حال ببینید همین بافرهنگ ها! چگونه فروشگاه‌ها را غارت می کنند. آخرین اخبار فرانسه را از مصاف دنبال کنید👇 🆔 @Masaf
هدایت شده از موسسه مصاف
👤 توییت استاد ✍ خشونت‌های فرانسه را همان اتاق فکری رهبری می‌کند که آشوب‌های سال گذشته ایران را طراحی کرد. مکرون باید هزینه سخنانش در سفر به چین را بدهد. انگلیس و آمریکا بازی طراحی شده خارج از زمین خودشان را بر نمی‌تابند. باید دید براندازها برخوردهای خشن پلیس فرانسه با معترضین را چگونه توجیه می‌کنند. 🆔 @Masaf
هدایت شده از موسسه مصاف
📹 غارت اسلحه‌فروشی در فرانسه و شلیک به دوربین‌های مداربسته شهری 🔷با این اوضاع قطعا شاهد کشته‌های بیشتری در روزهای آینده خواهیم بود آخرین اخبار فرانسه را از مصاف دنبال کنید👇 🆔 @Masaf
هدایت شده از سبک زندگی متقین
خدا چه نیازی به انجام و ترک توسط ما دارد؟ 🌷 سخن خدا در قرآن: هر کس اهل عمل صالح (یعنی انجام و ترک ) باشد، به سود خود اوست و هر کس اهل بدی (یعنی انجام و ترک ) باشد، به ضرر خود اوست. خدا در دادگاه قیامت به هیچ یک از بندگانش ظلم نخواهد کرد. معیار قضاوت او عملکرد انسانهاست. 📖 منْ عَمِلَ صالِحاً فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ أَساءَ فَعَلَيْها وَ ما رَبُّكَ بِظَلاَّمٍ لِلْعَبيدِ (فصّلت، 46) آیه شماره 202 📱 کانال سبک زندگی : @mottagheen
هدایت شده از سبک زندگی متقین
🌺 توصیه های پیامبر اکرم (ص) به ابوذر (شماره 22): ✅ بدان که اگر آن قدر نماز مستحبی بخوانید که بدنتان مانند نخ باریک شود و آن قدر روزه مستحبی بگیرید که پشتتان خم گردد، سودی برایتان ندارد مگر اینکه با همراه باشد. ای ابوذر! حقاً اهل و زهد در دنیا هستند که اولیاء الله اند. ✍️ شرح: یعنی دوری از گناه 📖 اعْلَمْ أَنَّكُمْ لَوْ صَلَّيْتُمْ حَتَّى تَكُونُوا كَالْحَنَايَا وَ صُمْتُمْ حَتَّى تَكُونُوا كَالْأَوْتَارِ مَا يَنْفَعُكُمْ ذَلِكَ إِلاَّ بِوَرَعٍ يَا أَبَا ذَرٍّ إِنَّ أَهْلَ اَلْوَرَعِ وَ اَلزُّهْدِ فِي اَلدُّنْيَا هُمْ أَوْلِيَاءُ اَللَّهِ تَعَالَى حَقّاً 📚 مکارم الأخلاق , جلد۱ , صفحه۴۵۸ 📱 کانال سبک زندگی : @mottagheen
هدایت شده از سبک زندگی متقین
✅ چه کنیم که در میدانهای مختلف زندگی موفق شویم؟ 🌹 امام خامنه ای: ، عبارت از اجتناب و پرهيز از خطا و گناه و اشتباه و آلودگى و ناپاكى و انحراف از راه و پيروى از هوسها، و دل سپردن به خط مستقيم تكليف و وظيفه. در ميدانهاى مختلف، همه بايد باشند، تا موفق بشوند. ، شرط توفيق در هر راهى است. (19/ 11/ 1369) ✍️ شرح: تقوا یعنی انجام و ترک در زندگی فردی و اجتماعی پند 25 📱 کانال سبک زندگی متقین: @mottagheen
هدایت شده از سبک زندگی متقین
✅ پرسش و پاسخ از آیت الله خوشوقت (4) 🌺 داستان آفرینش آدم س: با توجه به آیه ی «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأسْماءَ كُلَّها» چرا خدای متعال، اسماء را به حضرت آدم (ع) آموخت؟ ج: داستان آدم (ع) داستانی است که درباره ی آن حرف های بسیاری زده شده است؛ ولی آنچه انسان می فهمد و باید بفهمد، این است که پروردگار متعال داستان ابتدای خلقت آدم (ع) را این گونه بیان کرد: «إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأرْضِ خَليفَةً»: می خواهم کسی در روی زمین جانشین من باشد تا حرف هایی را که می خواهم به انسان ها بزنم، او از طرف من بزند. «خلیفه» به این می گویند. شاهان وقتی به مسافرت می رفتند، یک نفر را به جای خود می گذاشتند تا کار شاه، لنگ و معطّل نماند. خدا می خواست انسان هایی را که در زمین خلق کرده، هدایت کند. نمی شد خود خدا بیاید با انسان ها حرف بزند. انسان ها زبان خدا را بلد نبودند. خدا به جای آن، یک آدم آفرید با زبان آدم ها و در میان خود آدم ها و با ارتباط با آدم ها تا بیاید به آدم ها بگوید: «خدا این گونه فرمود.» به این می گویند «خلیفه ی خدا». تمام انبیاء، خلیفه و جانشین خدا هستند. همه ی آدم ها خلیفه نیستند. صدام خلیفة الله نیست. همه ی انسان ها نه؛ بلکه فقط و فقط انبیاء. آن ها از خدا می گرفتند و به آدم ها ابلاغ می کردند. آن ها به جای خدا کار خدا را می کردند؛ اما دیگران که کاره ای نیستند. این غلط است که ما می گوییم: «همه ی آدم ها خلیفةالله هستند.» نه؛ خیلی ها هیچ چیز بلد نیستند و هیچ چیز سرشان نمی شود. فقط آن ها که شأنشان گرفتن از خدا و رساندن به خلق خداست، خلیفه می شوند. خدا فرمود: «من می خواهم آدمی مثل بقیه ی آدم ها بگذارم تا حرف مرا به آن ها برساند و آن ها عمل کنند تا زندگی شان انسانی شود.» در آن زمان آدم زیاد بود؛ اما نه آدم های دومی؛ بلکه آدم های قبلی. آدم های قبلی، وحشی بودند و به شکل آدم بودند. هنوز نسلشان در جنگل های آمازون هست. گاهی جامعه شناسان، یکی دو ماه نزد آن ها می مانند و آداب و رسوم زندگی شان را می نویسند و بیرون می آیند. آن ها ظاهرًا آدم هستند؛ اما عقل ندارند؛ مثل گوسفندند. هزار سال پیش چطور بودند؟ حالا هم همان طورند. خدا خواست آدم دیگری درست کند که پیغمبر، آن ها را اصلاح و تربیت کند. آن قبلی ها قابل اصلاح نبودند و عقل نداشتند. ملائکه، آن آدم های قبلی را دیده بودند و گفتند: «این که قابل خلافت نیست. این آدم خوار است؛ آدم کش است؛ خونریز است. این که قابل هدایت نیست!» هنوز خدا این آدم بعدی را خلق نکرده بود تا آن ها ببینند که با آن ها خیلی فرق دارد. خدا جواب نداد و آدم (ع) را آن گونه که می خواست خلق کند، خلق کرد. به او عقل داد. به او قدرت یادگیری داد. خدا این عقل و قدرت یادگیری را امتحان کرد. چیزی به او یاد داد و او یاد گرفت و وقتی از او پرسید، جواب داد. فقط همین! یعنی ملائکه فهمیدند که این آدم جدید، قدرت یادگیری دارد. هیچ چیز بلد نیست؛ اما اگر یادش بدهند، یاد می گیرد. معنای «عَلَّمَ آدَمَ الْأسْماءَ» همین است. آدم می خواست با حوا زندگی زمینی کند. زندگی زمینی زبان می خواهد؛ بیل و کلنگ و ... می خواهد. ابتدا الفاظی لازم است که خدا به او یاد داد و او آن ها را یاد گرفت. زمانی که ملائکه دیدند او قدرت یادگیری دارد و وقتی خدا به او یاد می دهد، یاد می گیرد، اما آن آدم های وحشی اگر خدا یادشان بدهد، چون عقل ندارند یاد نمی گیرند، ملائکه فهمیدند که این آدم قابلیت خلافت دارد، اما آن ها ندارند؛ چون وحشی اند. خدا خواست این موضوع را محکم و مؤکد کند؛ لذا فرمود: «در مقابل آدمی با این خصوصیات که گفتید نمی شود خلیفه باشد، سجده کنید.» در آن زمان سجده بر آدم چون دستور خدا بود، اشکالی نداشت. بعدًا حرام شد. حتی در زمان حضرت یوسف (ع) هم حرام نبود. در اسلام تحریم شد. بنابراین برای اینکه ملائکه خوب بفهمند این آدم با آدم های قبلی خیلی فرق دارد و شایستگی خلافت را دارد و آن ها ندارند، فرمود: «اُسْجُدُواْ لآِدَمَ». شیطان سجده نکرد و از اینجا منحرف شد. این داستان خلقت آدم و «عَلَّمَ آدَمَ الْأسْماءَ» و خلافت خدا بود. بعداً خدا به آدم فرمود: «اگر بخواهی اینجا بمانی، باید از این درخت نخوری.» او هم زندگی انسانی لازم داشت. زندگی انسانی هم با نان گندم تأمین می شود. او هم رفت سراغ گندم؛ لذا خدا فرمود: «باید بروی بیرون!» چون در آنجا برای این همه آدم که جا نبود. آمدند بیرون و کاشتند و خوردند تا امروز که حدود هفت میلیارد آدم بر روی زمین زندگی می کنند. 🔸 ادامه دارد ... 📚 آثار بندگی، آیت الله عزیز خوشوقت، فصل اول 📱 کانال سبک زندگی : @mottagheen