eitaa logo
مجتمع فرهنگی، مسجد و مهدیه چهارده معصوم(علیهم السلام)
383 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
530 ویدیو
81 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹اطلاع رسانی‌مجالس مذهبی و مناسبتی🌹 جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و هرگونه سوال اعم از احکام و مشاوره به آیدی زیر مراجعه کنید👇🏻 🆔 @M_safa72 🆔 🕌 مشهد بلوار هدایت، نبش هدایت ۴٣، ضلع شرقی پارک حجاب
مشاهده در ایتا
دانلود
اعلام برائت مورخان و نظریه پردازان مطرح دنیا از شورش هرزه ها برای حفظ آبروی علمی خود/ دیروز گلدستون، امروز آبراهامیان، فردا؟ چند روز بعد از مصاحبه تاریخی جک گلدستون علیه شورش زن، زندگی، آزادی که پرسشهای جدی را نسبت به وقوع انقلاب در ایران مطرح کرد و گفت: "اگر کسی فکر کند همین‌که اعتراض کند و خشمش را نشان بدهد اوضاع دگرگون می‌شود خوش‌باوری است" این بار پرفسور آبراهامیان استاد تاریخ دانشگاه های آکسفورد، پرینستون و باروک که کتابهایش جزو کتب مورد علاقه جریان روشنفکری در ایران است آب پاکی را روی دست اپوزیسیون ریخته و ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی پابرجا خواهد ماند، حتی حاضر نشده نام انقلاب را برای ناآرامی های اخیر به کار ببرد و آن را "شورش" توصیف کرده است. وی این تحولات را صرفا چندپارگی های اجتماعی دانسته و حتی وارد میدان شدن فردی مثل رضاپهلوی را هم به ضرر جریان اپوزیسیون توصیف کرده است. به نظر میرسد با گذشت ۶ ماه از نا آرامی های اخیر که بیشتر از آنکه ریشه در داخل داشته باشد حاصل یک جریان مهندسی شده تحمیلی از خارج از کشور بود، حالا یکی یکی جامعه شناسان، مورخان و اندیشمندان علوم سیاسی مختلف در دنیا که اتفاقا هیچکدام شان هم سمپات جمهوری اسلامی نیستند با اعلام برائت از این شورش، درصدد حفظ آبروی تئوریک و علمی خود هستند. زیرا به خوبی میدانند که مواضع آنها درباره این اتفاقات در تاریخ ثبت خواهد شد و هر نوع سخن هیجانی و غیرواقع بینانه، اعتبار علمی و تئوریک آنها را به شدت مخدوش خواهد کرد. شاید حتی اگر امروز سید جواد طباطبایی نیز در قید حیات بود از اظهار نظر عجولانه قبلی اش که این شورش های کور را انقلاب ملی! توصیف کرده بود برائت می جست چون هر فرد آگاه و واقع بینی از همان ابتدا میفهمید نام انقلاب برای این شورش کور که ریشه اش نیز توطئه خارجی بود، چقدر مضحک و خیال پردازانه است. در ادامه اهم سخنان آبراهامیان با یورونیوز را میخوانید: 🔻در مورد اعتراضات در ایران یا آنطور که من آنها را شورش می‌نامم، انتظارات اغراق‌آمیز یا خوش‌بینانه‌ای ایجاد شد که این شورش‌ها به انقلاب منجر می‌شود. 🔻انقلاب به فرآیندی گفته می‌شود که یک قیام عمومی از پایین صورت گرفته و رژیم را سرنگون می‌کند. با این توصیف‌ها آنچه در سال ۱۹۷۹ در ایران رخ داد یک انقلاب واقعی بود. 🔻مردمی که در خیابان‌های ایران حضور داشتند امیدوار بودند که همان اتفاقات سال ۱۹۷۹ بار دیگر رخ دهد اما مسئله این است که حکومت شاه هیچ مشروعیتی نداشت و این مشکل اصلی رژیم او بود... هنوز جمهوری اسلامی مشروعیت دارد. 🔻ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه رژیم به سمت فروپاشی برود، نداریم.  🔻من فکر می‌کنم حضور شاهزاده جوان یا هر چیز دیگری که می‌توان اسمش را گذاشت به عنوان رهبر، باعث تضعیف اعتراضات و تقویت رژیم خواهد شد. چراکه مردم خواهند پرسید اعتبار دموکراتیک و سکولار او از کجا آمده؟  ♦️در ادامه خبرنگار که ظاهرا از پاسخهای آبراهامیان تعحب کرده از او می پرسد: "گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی معتقدند که آرام شدن نسبی اعتراضات در یک روند انقلابی عادی است. ممکن است مردم خشمگین دوباره پس از مدتی به خیابان‌ها بازگردند و روند سقوط جمهوری اسلامی را تسریع بخشند. آیا می‌توان شرایط امروز را با مقطعی پیش از انقلاب ۵۷ مقایسه کرد؟" اما پاسخ آبراهامیان جالب است: "خیر. چون همچنان مسئله مشروعیت است. شاه در ۲۸ مرداد مجبور شد از نیروهای خارجی برای ادامه حکومت خود استفاده کند در نتیجه دیگر نمی‌توانست از مشروعیت سخن بگوید. اما در مورد جمهوری اسلامی هنوز بخشی از مردم مشروعیت رژیم را قبول دارند ضمن اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر ریزش در سپاه پاسداران وجود ندارد." ♦️این بار خبرنگار با سماجت بیشتری از آبراهامیان می پرسد: "شما به مشروعیت مذهبی در ایران اشاره کردید اما در جنبش اخیر ما شاهد این بودیم که اتفاقا حملاتی به روحانیون صورت گرفت. از جنبش عمامه پراکنی گرفته تا حملات لفظی و فیزیکی که علیه روحانیت شیعه در ایران صورت گرفت. آیا این به معنای پایان تقدس روحانیت شیعه در ایران مدرن نیست؟" اما بازهم پاسخ آبراهامیان جالب است: "خیر من این طور فکر نمی‌کنم. این قبلا هم بوده است. من به یاد دارم که مثلا ۲۰ سال قبل هم مثلا تاکسی‌ها، در خیابان‌ها روحانیون را سوار نمی‌کردند. همواره شاخص‌هایی در تاریخ ایران بوده که این نگاه نسبت به روحانیون وجود داشته است. از صادق هدایت گرفته که شما نمی‌توانید هیچ کسی را ضد روحانیت‌تر از او پیدا کنید یا مثلا احمد کسروی. با این حال همچنان رابطه‌ای میان بخشی از جوامع محلی و روحانیت وجود دارد که جایگاه روحانیت را محترم می‌شمارند و برای آن ارزش قائل هستند و من فکر نمی‌کنم این از بین برود" با ما همراه باشید در کانال اتاق تبلیغ خراسان اتاق تبلیغ تجمع اصحاب حق و فضل https://eitaa.com/otaghetabligh
باسلام واحترام کانال اطلاع رسانی برنامه های فرهنگی مسجدوحسینیه۱۴معصوم علیهم السلام آدرس: بلوارهدایت،نبش هدایت۴۳(ضلع شرقی پارک‌حجاب) https://eitaa.com/masjed14masoom
آماده سازی و توزیع بخشی از بسته های معیشتی اهدایی در نيمه شعبان که در آستانه سال نو و ماه رمضان تقدیم نیازمندان شد. در این دوره مبلغ ۱۲میلیون تومان توسط خیرین محترم اهدا شد که بیش از ۳۰بسته تهیه و توزیع گردید. قابل ذکر است که از تیرماه تا پایان سال ۱۴۰۱، ۴مرحله تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی صورت گرفته است. همچنین در این مدت تهیه یکسری جهیزیه کامل جهت نوعروس یتیم و نیازمند سیده ، تامین کمک هزینه درمان یک مادر و اعطای ۴فقره وام قرض‌الحسنه جهت اشتغال و درمان و حل مشکلات تعدادی از خانواده‌های نیازمند صورت گرفته است. ان شاالله مرحله بعد در آستانه شبهای قدر توزیع خواهد شد. منتظر کمک های سخاوتمندانه شما نیک‌اندیشان گرامی هستیم. با ما همراه باشید در کانال مجتمع فرهنگی و مسجد ۱۴معصوم https://eitaa.com/masjed14masoom
« ««« روزه ناقص»»»» قال الباقر علیه السلام لا صیام لمن عصی الامام و لا صیام لعبد ابق حتی یرجع و لا صیام لامراة ناشزة حتی تتوب و لا صیام لولد عاق حتی یبر. امام باقر علیه السلام فرمود: روزه این افراد کامل نیست: ۱ - کسی که امام (رهبر) را نافرمانی کند. ۲ - بنده فراری تا زمانی که برگردد. ۳ - زنی که اطاعت شوهر نکرده تا اینکه توبه کند. ۴ - فرزندی که نافرمان شده تا اینکه فرمانبردار شود. ❌بحارالانوار ج ۳۹، ص ۵۹۲. با ما همراه باشید در کانال مجتمع فرهنگی و مسجد ۱۴معصوم https://eitaa.com/masjed14masoom
احکام رمضان(۱) آیا مطلق آمپول روزه را باطل می کند یا نه؟ لطفا اگر قیدی دارد بفرمایید. نظر مراجع محترم تقلید در این زمینه به این شرح است: حضرات آیات امام خمینی، فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، بهجت، شبیری زنجانی، سبحانی و خامنه‌‏ای: اگر آمپول جنبه غذایی و تقویتی دارد، بنابر احتیاط واجب، باید از تزریق آن خودداری کرد، ولی اگر جنبه دوایی دارد و یا عضو را بی‏‌حس می‌کند، تزریق آن اشکال ندارد. [1] حضرات آیات خویی، گلپایگانی، اراکی، تبریزی، سیستانی، صافی، نوری، وحید خراسانی و هادوی تهرانی: تزریق آمپول روزه را باطل نمی‏‌کند، خواه جنبه غذایی و تقویتی داشته باشد، یا جنبه دوایی و مانند آن.[2] [1]. نظر آیت الله فاضل در این زمینه مبنی بر فتوا است؛ آیت الله مکارم: (اگر آمپول جنبه غذایى و تقویتى یا دوایى دارد...)؛ آیت الله خامنه‌ای: (آمپول‌هاى مقوّى یا مغذّى و هر آمپولى که در رگ تزریق مى‌شود..). [2]. ر. ک: امام خمینی، توضیح المسائل (محشّی)، گردآورنده: بنی‌هاشمی خمینی، سید محمدحسین، ج 1، ص 892، م 1576، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ هشتم، 1424ق؛ وحید خراسانى، حسین، توضیح المسائل، 307، م 1584، مدرسه امام باقر(ع)، قم، نهم، 1428 ه‍ ق؛سبحانى، جعفر، رساله توضیح المسائل، ص 314، م 1255، مؤسسه امام صادق(ع)، قم، سوم، 1429 ه‍ ق؛ خامنه‌اى، سید على، أجوبة الاستفتاءات، ص 160، س 767، دفتر معظم له در قم، قم، اول، 1424 ه‍ ق؛ احتياط واجب آن است که روزه ‏دار از آمپول‌ هاى مقوّى يا مغذّى و هر آمپولى که در رگ تزريق مى‌‏شود و نيز انواع سرم‌‏ها خوددارى کند، لکن آمپول‌هاى دارويى که در عضله تزريق مى‌‏شود و نيز آمپول‌هايى که براى بى‏ حس کردن به کار مى‌‏رود، مانعى ندارد. امام خامنه‌ای با ما همراه باشید در کانال اتاق تبلیغ خراسان https://eitaa.com/otaghetabligh
15.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | عاقبت کسی که به درخواست برادر دینی‌اش اعتنا نمیکند 🔹شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ما همراه باشید در کانال اتاق تبلیغ خراسان https://eitaa.com/otaghetabligh
اقامه نماز قضا(یک شبانه روز نمازقضا) همه روزه ساعت۱۱ در مسجد مجتمع فرهنگی ۱۴معصوم برگزار می شود. عزیزان ان شاالله از این فیض بهره برداری بفرمایید و به سایرین نیز اطلاع رسانی بفرمائید. مجتمع فرهنگی و مسجد ۱۴معصوم