42.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥گوشه ای دیگر از اجرا عمومی بچه ها
واقعا لحظه ای که مردم رو پا ایستادند و دست میزدند چه حس خوبی داشت🙏
مسجد الجواد
مسجد نوجوانان کاشانی
@masjed_al_javad
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دم همه بچه ها و عوامل گروه هنری مسجد گرم
نتیجه ۲ماه زحمت شون رو جلوی مربیان دیدند و همه بدون استثناء لذت بردند
همچنین خداقوت به مربی دلسوز آقای حاجی عباس زاده عزیز بی وقفه تلاش و وقت گذاشتند هر روز حتی روزهای تعطیل
همچین نمایشی باید همچین مربی توانایی داشته باشد 🙏
مسجد الجواد
مسجد نوجوانان کاشانی
@masjed_al_javad
سلام خانواده محترم مسجد جواد👋
💥توجه توجه💥
بچه های تئاتر مسجد نیاز به حمایت شما دارند تا ان شاءالله شیرینی زحمات شون رو بچشند
هر مسجدی با هر تعداد گوشی📲 باید رای بدهند گروه تئاتر مسجد
این👇جمله و شماره عدد ۵ را به شماره 👇ارسال فرمایید
سلام همکلاسی 5
09372475389👉 بزن روش کپی میشه مهلت امتیاز دادن تا چهارشنبه هست ❌ با هر شماره خطی که دارید پیام دهید❌ #تئاتر_مسجد مسجد الجواد مسجد نوجوانان کاشانی @masjed_al_javad
💥کلاس سه شنبه های مهدویت مسجد الجواد
(موضوع:جشن آغاز امامت امام زمان (ع) و پایان کلاس های تابستانه)
📍قرائت قران توسط متربیان
📍ارائه سخنرانی درباره اغاز امات امام زمان
📍مسابقه و اهدای جوایز به برنده ها
📍سخنرانی و مولودی خوانی
📍دادن هدیه به تمامی شاگردان کلاس سه شنبه های مهدوی
#باحالستان
مسجد الجواد
مسجد نوجوانان کاشانی
@masjed_al_javad
2.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارش تصویری
شب میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی و جعفر صادق علیهماالسلام
با صدای گرم همیشگی آقای صانعی فر
مسجد الجواد
مسجد نوجوانان کاشانی
@masjed_al_javad
#باحالستان
اردوی فوتسال
سه شنبه ۱۸ شهریور ماه
مسجد الجواد
مسجد نوجوانان کاشانی
@masjed_al_javad
#باحالستان
🪴 جلسه ششم آموزش نقاشی
( ویژه گل دخترای مسجدی )
🎨🖌️ آموزش با تکنیک گواش
🌹 اجرای طرح گلدون گل رز
خودت رو برای تلاشت تشویق کن نه تنها برای نتیجه شاید نتیجه اونی نشه که می خواستی
اما حتما
تلاش و سعی که کردی ارزشمنده و همین یعنی موفقیت💪🏻😌
۱۴۰۴/۶/۱۶
#کلاس_نقاششو
#دخترای_هنرمند_مسجدی
مسجد الجواد
مسجد نوجوانان کاشانی
@masjed_al_javad
سلام به خانواده محترم مسجد الجواد علیه السلام
صحبت خودمونی با مسجدی هامون
به لطف و مدد خدا از شروع فعالیت مسجد تا کنون کارهای بزرگی صورت گرفته که بدون حمایت همیشگی شما سخت و مشکل می بود.
حالا که لطف خدا شامل حال مسجد ما و آوازه مسجد نوجوانان کاشانی زبان زد شهرستان شده،
همین مسأله توقعاتی به همراه میاره که وظایف ما خادمین را چندین برابر میکند.
خودمونی بگم کارهای بزرگی که در راستای کودک و نوجوان صورت میگیرد نیاز به پشتیبانی مالی بالایی داره در حالی که ما هیچ آورده خاصی نداریم تا حدی که در اعیاد و مراسمات هم بخاطر زیرساخت ها و کمبود های مسجد نمی توانیم پذیرایی متناسب داشته باشیم حال اینکه اولویت ما در راستای تعلیم و تربیت بچه های مسجد است که به مراتب نیاز ما چند برابر میشود.
خلاصه بگم هر عزیزی شرایط کمک مالی داره نیت کنه ماهانه مبلغی را برای باقی الصالحات خود برای مسجد در نظر بگیرد
ممنون میشیم برای یاری تون به آیدی 👇پیام دهید تا هرماه یادآور شما باشیم
@farmanesh1998
سپاس فراوان از همراهی همیشگی شما
#باقی_الصالحات
#نسل_امام_زمانی
مسجد الجواد
مسجد نوجوانان کاشانی
@masjed_al_javad
🎭 نگاهی به نمایش "سلام همکلاسی"
پیام نقد و بررسی از جناب دکترحیدری،استاد،مدرس،نویسنده ،کارگردان،بازیگر
✍نویسنده: محمدامین نجار
👤کارگردان: جعفر حاجی عباس زاده
🗣
👥بازیگران: علی مستوری، محمدطاها زرکار، ابوالفصل کرمانی، علی اصغر حسن پور، امیرعلی رضائی دوست و سیدامیرحسین هاشمی
۱۸ دقیقه
⭕️ نمایش سلامهمکلاسی را شاید بتوان به جرات زیباترین اثر نمایشی امشب چهارمین جشنواره تئاتر بچه های مسجد کاشان دانست. برای این ادعا دلایل کافی و اعتبار مناسب وجود دارد. عده ای نوجوان با شرط وجود یک هنرمند متواضع بالای سرشان اثری بدیع و زیبا در حد خودشان خلق می کنند که مهم ترین ویژگی ای که در خود دارد درک متقابل تماشاچی از اثر و همراه شدن بدون واسطه با احساس آن است. بازی ساده، روان و صمیمی و کم نقص نوجوانان بازیگر این اثر وجدآفرین است، نه این که نقصی نداشته باشند ولی وقتی تداوم حسی بازی بازیگر آنهم یک نوجوان قطع نمی شود، در خلق اشخاص بازی هنرمندانه ایفای نقش می کنند به گونه ای که علیرغم جثه ضعیف و کوچک نقش باورپذیری را ارائه می کنند. بازی در نقش شخصیت معلم با آن تیک عصبی هنرمندانه، ناظم با ارائه تیپیکال کم نقص و صد البته پیرمرد ناشنوا با طنزی هجو گونه توسط عده ای نوجوان قبل از آن که بازی ستانی موفقیت آمیز کارگردان را نمایش بدهد، مهر تاییدی بر استعدادهای نابی است که امشب بر روی صحنه درخشیدند. به واقع هنرمندی این بچه ها دستمریزاد دارد، بارک الله!
نویسندگی متن:
در باب متن نمایشی این اثر به برخی خصوصیات مثبت اشاره می کنم. انتخاب موضوع و تم انسانی روایت و قصه از جنبه های بارز این متن نمایشی است. این نمایش مرا به یاد نمایش فصل بیداری انداخت که سال ها قبل در کانون جوانه های کارگردانی کردم. شکستن دیوار چهارم و صحبت با تماشاچیان از ویژگی های دیگر اثر است که خلاقیت آشکار نویسنده را نشان می داد. وجود روح پداگوژی در اثر و خصیصه آموزش دهی در آن جنبه بسیار قابل تامل و قابل تقدیر متن است که نمی شود و نباید بسادگی از آن گذشت و البته پایان سمبلیک نمایش و پاسخ نوجوانان فلسطینی به نامه دانش آموزان ایرانی بسیار بدیع و تاثیر گذار بود. به دلایلی که برشمردم این متن قابلیت انتخاب توسط هر مرجعی را دارد زیرا سوژه ای جهانی و بسیار انسانی و اخلاق مدار را مد نظر خود دارد.
کارگردانی:
هنگامی که همه اجزای ساختار دراماتیک بتواند در خدمت محتوای اثر باشد و اثر هنری از عهده برقراری رابطه با مخاطب برآید به گونه ای که پیام اثر به ساده ترین و کوتاه ترین و مناسب ترین حالت به مخاطب منتقل و پذیرفته شود، ساختار دراماتیک در بهترین حالت است. عنصر کارگردانی جز این نمی خواهد و در اینجا اشاره می کنم که کارگردان هنرمند اثر با جزئیات خلاقانه مرتبط با پدیده کارگردانی از تغییر فضا با انداختن صندلی گرفته تا تغییر موقعیت بازیگران از بالا و پایین رفتن ها از صندلی، پدیده موتورسواری با دکتر با آن طنز هجوآلود، عطسه زمان کرونا و حدی گرفتنش با حال حاضر و بسیاری موارد دیگر موفق عمل کرده است.
⭕️ باور کنیم این که بازیگرانی با این سن تپق نزنند، تداوم حسی مناسبی داشته باشند و در فضاسازی روند نمایش موفق عمل بکنند چیز کمی نیست. طنز، هجو و ترکیب آن با مفاهیم مقدس چیزی نیست که از عهده هر کسی برآید زیرا چنین کاری بسان حرکت بر لبه شمشیر سامورائی است!
اما خب بحث زبان در نمایش و تفاوت زبان فارسی و عربی ایران و فلسطینی ها و ساده انگاری در قابل پذیرش بودن آن نقطه ضعف این نمایش به حساب می آید که می شود با ارفاق به واسطه محاسن کار از آن گذشت کرد. همچنین پرتاب سنگ توسط فلسطینی ها مربوط به دهه های پیشین است و امروزه آنها دیگر با سنگ نمی جنگند که می شود این را هم ندید گرفت ولی خب تا کجا و چه حد؟
بازیگری:
نمی خواهم بنویسم بازیگران نوجوان این اثر همه چیز تمام بودند ولی کارشان واقعا" زیبا و کم نقص بود. یکدستی احساس، بیان بی وقفه و باورپذیری زیست بوم نوجوانی آنان و مقایسه با تجارب زیسته ما بر این ادعا صحه می گذارد که مشتی نوجوان روی صحنه امشب جشنواره غوغا کردند.
پوستر:
ایکاش پوستر تصویری از جغرافیا و مختصات کلاس های فلسطینیان را در خود داشت. انتخاب تصویر زمینه این پوستر با روح اثر و آنچه ما بر روی صحنه دیدیم متفاوت است و چنانچه کلاس تخریب شده فلسطینیان در پس زمینه پوستر نقش بسته بود این مسئله نمود بهتری داشت.
طراحی لباس و صحنه:
لباس های دانش آموزی و تغییر شکل هوشمندانه آن در هنگام نقص آفرینی در نقش های افراد بزرگتر یا مسن تر از ویژگی های خوب و متمایز نمایش همکلاسی است که قابل تقدیر است.