eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
202 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
740 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
ale emran_136.wma
12.17M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۱۴ إِنَّ مَثَلَ عِيسَىٰ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ ۖ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ(۵۹) الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُنْ مِنَ الْمُمْتَرِينَ(۶۰) فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز شنبه بیست و هفتم فروردین ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز چهاردهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇 🕋 یا رب العالمین 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان 🕋🕋🕋🕋🕋🕋 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 ✍آیات برگزیده جزء ۱۳ قرآن❤️ 💥اکثر مومنین؛ مشرکند! وَ مَا یُؤْمِنُ أَكْثرَُهُم ...(106- یوسف ع) اکثر آنها كه ایمان مى‏آورند، ایمانشان آمیخته با شرك است و مشرک هستند. مراد از این شرک شرک بت پرستان نیست؛ زیرا هیچ مومنی اهل پرستش بت نیست و بر آن سجده نمی کند؛ بلکه منظور، شرک پنهان است که امام هادی علیه السلام فرمود: نفوذ شرك در ضمیر مردم، پنهان‏تر از آنست كه مورچه سیاهى در شب تیره بر روى گلیم سیاهى راه برود..شرک آن است که انسان در اداره امور عالم به منشا اثری غیر از خداوند متعال عقیده پیدا کند و او را شریک خدا قرار دهد. امام صادق علیه السلام فرمود: شرک در این آیه شرک در طاعت است؛ نه شرک در عبادت. دو روایت مهم در توضیح این مطلب 💚امام باقر علیه السلام فرمود: گناهانی که مومنین مرتکب می شوند شرک طاعت است زیرابا آن کارها، در حقیقت شیطان را اطاعت کرده اند پس درزمینه اطاعت، برای خدا شریک قائل شده اند.در نتیجه می توان گفت که هر گناهی ریشه در شرک به خدا دارد. و این حکم به شرک در صورتیست که فرد متوجه نباشد که کاراو تبعیت ازشیطان است زیرا اگر این اطاعت را با آگاهی و از روی عمد انجام دهد کار اوازمرحله شرک گذشته وبه کفر می رسد. 💚امام صادق فرمودند: مقصود مثل این حرفهایی است که گاهی انسان می گوید «اگر فلانى نبودمن نابود می شدم»، «اگر فلان كس نبود من به فلان ناراحتى مبتلا مى‏شدم»، «اگر فلانى نبود خاندان من، اهل و عیالم از بین می رفتند». اوبااین اندیشه اشخاص را موثر درزندگى خود مى‏بیند و براى خدا دررازقیت ودرتاثیر شریك قرار می دهد. عرض كردم: این چنین بگوید چطور؟اگرخداوند به وسیله فلانى برمن لطف و منت نمی گذاشت من نابود مى‏شدم آیاباز هم اشكالى دارد؟ حضرت فرمود: اگراین گونه بگوید مانعى ندارد.چون دراین بینش خداوند متعال را مؤثر، مسبب وسیله‏ سازودیگرى راوسیله می داند. تغییرسرنوشت درگرو خواست وحرکت خود ملت هاست 💥إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیرُِّ مَا بِقَوْمٍ حَتىَ‏ یُغَیرُِّواْ مَا بِأَنفُسِهِم‏(11- رعد) خداوند اوضاع هیچ ملتى را تغییر نمى‏دهد، مگر آنكه در خود دگرگونى ایجاد كنند. این قانون عمومى قانونى سرنوشت ساز و هشدار دهنده! این قانون كه یكى از پایه‏هاى اساسى جهان بینى اسلام است به مامى‏گوید: مقدرات شما قبل ازهر چیزوهر كس در دست خودشما است وهرگونه تغییر و دگرگونى درخوشبختى و بدبختى اقوام دردرجه اول به خودآنها برمی گردد. شانس واقبال و مانند اینها همه بی اساس است ویژگی های حق گرایان ازنظر قرآن 💥الَّذِینَ یُوفُونَ ب...(21)وَ الَّذِینَ صَبرَُواْ ...(22- رعد) کسانی اندكه به پیمان الهى وفا مى‏كنند و عهدرا نمى‏شكنند و به پیوندهایى كه پروردگار بدان امر فرموده پا برجا بوده و از خداى خویش مى‏ترسند و نگران بدى حساب هستندو نیز صبرمى‏كنند تاجلب رضایت پروردگار خویش نمایند. نماز را برپا داشته و ازآنچه به آنها روزى شده، پنهان و آشكار انفاق مى‏كنند و به وسیله كارهاى پسندیده، اعمال زشت خودرا از بین مى‏برند. ایشان کسانی اند که در جهان آخرت، عاقبت خوبى درانتظارشان است‏. به عهدالهى وفا مى‏كنند وآن عهد را نمى‏شكنند. این عهدتمام عهدهای فطری، عقلی ونقلی را دربرمی گیرد. معروفترین مصادیق پیوند صله رحم است‏. نسبت به پروردگارشان، خشیت دارندو از بدى حساب دردادگاه قیامت مى‏ترسند. خشیت تاثردرمحدوده قلب است ولی خوف واکنش عملی برای خلاص شدن است هر چندكه دردل متاثر نگشته و دچارهراس نشده باشد. دربرابر تمام مشكلات براى خشنودى پروردگار استقامت می ورزند. بوسیله حسنات، سیئات رااز میان مى‏برند به این معنى كه وقتی گناهی از آنها سربزند، تنها به ندامت واستغفار قناعت نمى‏كنند بلكه عملا باانجام کار خیرو عمل به وظایف فوت شده درمقام جبران بر مى‏آیند. آدرس مهمی که همه به دنبال آنند 💥الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ تَطْمَئنِ‏ُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئنِ‏ُّ الْقُلُوبُ(28- رعد) کسانی اند که ایمان آورده اند،آگاه باشید! که دل‏ها فقط به یادخدا آرام مى‏گیرد. آرامش وآسایش دوعنوان جدای ازهم هستند که دربین انسانهای بیگانه با فرهنگ قرآن این دوبه یک معناویا به جای هم گرفته می شوند. آسایش مفهومی مرتبط باجسم وتن دارد برخلاف آرامش که با روح وجان در ارتباط است. گمشده بشر هرروز آرامش است وخود به تجربه فهمیده که وسایل آسایش برای او آرامش نمی آورد. بسیارند کسانی که مجهزترین زندگی و امکانات رفاهی روز دنیا را دارند؛ ... مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💢 دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ و اقِلْنی فیهِ من الخَطایا و الهَفَواتِ و لا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا و الآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین. 🔸 ای خدا در این روز مرا به لغزش‌هایم مواخذه مفرما و عذر خبط و خطاهایم را بپذیر و مرا هدف تیر بلاها و آفت‌ها قرار مده به حق عزت و جلالت ای عزت‌بخش اهل اسلام. 🤲 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
🔰 «اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِكَ یا عزّ المسْلمین» «خدایا مرا در این روز به لغزش‌ها مؤاخده نکن؛ و از خطاها و بیهودگی‌ها درگذر؛ و مرا هدفِ تیر بلاها و آفات قرار مده؛ اى دهنده مسلمانان» 🔹 فراز آخر دعای امروز، معنا کننده‌ی دیگر فرازهای آن است. جایی که از «عزّ المسلمین» می‌خواهیم تا ما را برای آنچه مسبب ما می‌شود، گرفتار نسازد. که: «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ» و دو نقطه‌ی مقابل هم هستند. 🔹 اگر دچار بشویم و اگر بلایا و مصایب یکی پس از دیگری دامنگیر ما بشود، حاصل اعمال خودمان است «وَ ما أَصابَکُمْ مِنْ مُصیبَةٍ فَبِما کَسَبَتْ أَیْدیکُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ کَثیرٍ» حاصلِ خطاها، لغزش‌ها، بیهودگی‌ها و در یک کلام، حاصل ست؛ چه در سطح فردی و چه تقوای اجتماعی. 🔹 در سطح اجتماع، هر کجا گرفتار ناکارآمدی، ناتوانی، عجز، انحطاط و انحرافی شده‌ایم، نتیجه‌ی عدم لحاظ تقوای اجتماعی‌ست؛ یعنی عمل به مدل‌های کپی‌برداری غربی و یا برداشت‌های غلط از اسلام، که ما را به کشانیده است. 🔹 اما جایی که عزت‌مند بودیم؛ اگر برای اولین بار در تاریخ، توانستیم چهل سال پای مواضع حق بمانیم و شیاطین جنی و انسی با همه‌ی اراده‌ها خود کاری از پیش نبردند؛ اگر آمریکا به عنوان عظیم‌ترین قدرت مادی جهان، (قدرتی فراتر از قدرت‌های فراعنه، که بر زمین، دریا، زیر دریا، فضا، سایبر، علم، رسانه و... سیطره دارد،) تنها معارض خود را اسلام و در متن اسلام، اسلامِ انقلاب اسلامی می‌داند، حاصل و عمل به اسلام بوده است. 🔹 توجه به آرمان‌ها و ارزش‌ها، ماست که در صورت عدم توجه به این مهم، آفت‌ها و بلایا دامنگیر جامعه خواهد شد و جامعه‌ی عزیز ما را به می‌کشاند. 💬 «بعد از انقلاب اسلامی و تحقق نظام اسلامی، ایجاد دولت اسلامی و تشکیل جامعه‌ی اسلامی، نوبت ایجاد تمدن اسلامی خواهد بود؛ که با تقوای فردی و تقوای جماعت و امت عملی خواهد شد. آن وقت فرهنگ اسلامی فضای عمومی بشریت را فرا خواهد گرفت. اگر ملت‌های مسلمان در مقابل زورگویی قدرت‌های جهانی حرفی برای گفتن ندارند؛ نه علم ِلازمی، نه فناوری پیشرفته‌ای، نه در زمینه‌های گوناگون سیاسی مهارتی؛ چرا؟ چرا ما عقب ماندیم؟ چون را از دست دادیم. شما ملت ایران در انقلاب‌تان تقوای الهی را رعایت کردید؛ در دفاع از انقلاب، کشور، اصالت‌های اسلامی، دینی و ملی‌تان تقوای الهی را رعایت کردید؛ لذا امروز بحمداللَّه به همان نسبت عزیزید. و و عظمت ملت ایران در چشم مردم دنیا و دولت‌ها و حتّی دشمنانش با اکثر کشورهای اسلامی قابل مقایسه نیست؛ این به خاطر تقواست. ⬅️ هر چه کمبود داریم، به خاطر بی‌تقوایی است.» ( - 28 مرداد 84) ▫️ شرحی بر دعای روز چهاردهم ماه رمضان جلسه ۷۷ و سرفصل «دیرین‌شناسی فهم» برای مطالعه‌ی بیشتر: 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/481 📚 kolbeh-keramat.ir/Sessions/?ItemCourse=1&ItemCategory=57 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
❌ متن شبهه : ﺁﯾﺎ ﺩﻗﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﺪ ﺍﮐﺜﺮ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺍﺳﻼﻡ ﻗﺎﺑﻞ ﺧﺮﯾﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﻄﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ: .... ✅ پاسخ شبهه: نویسنده: حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم ♦️ اکثر گزاره ها، حاوی مغالطعه است. جهت رعایت اختصار، جواب شبهه ذیل هر مثال شبهه افکن بیان می شود: 🔹ﺍﻭﻝ: ﯾﺎ ﺍﺳﻼﻡ ﺑﯿﺎﻭﺭ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺟﺰﯾﻪ (ﻏﺮﺍﻣﺖ) ﺑﺪﻩ. ✅ وظیفه هرکسی تدین به دین حق است، اگر از غیرمسلمانان جزیه پذیرفته می شود، به این معنا نیست که دیگر تکلیفی ندارد وبه بهشت می رود. بلکه اسلام جهت رعایت آزادی عقیده او را مجبور به اسلام نمی کند، ولی لازم است مالیاتی (عوض خمس و زکات) است در قبال خدمات حکومت اسلامی (مانند تامین امنیت و ...) پرداخت کند. 🔹ﺩﻭﻡ: ﯾﺎ ﻗﺼﺎﺹ ﺷﻮ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﯾﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ کن. ✅ قصاص مربوط به جرائم عمدی است که از سوی شخص، بالغ و عاقل از سر اختیار، انجام شده است (مسئله 2340 رساله عملیه) در غیر این شرایط « دیه» تعلق می گیرد. 👈 به هرحال قصاص یا پرداخت دیه، نوعی مجازات است و البته کسی را به بهشت نمی برد. 🔹ﺳﻮﻡ: ﯾﺎ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﮕﯿﺮ، ﯾﺎ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﺑﺪﻩ. ✅ انسان مخیر بین روزه گرفتن یا کفاره دادن نیست. بلکه واجب است روزه بگیرد. اگر از روی عذر روزه نگرفت، باز هم باید قضای روزه را بگیرد. اگر هم عمدا روزه نگرفت و بخواهد توبه کند، علاوه بر کفاره، اصل قضای روزه باقیست. 👈 لازم به ذکر است کفاره ی روزه یا اطعام فقراست و یا 60 روز، روزه گرفتن. اگر کسی توبه کرد و پولی برای کفاره ندارد و توانایی 60 روزه هم ندارد، با استغفار واقعی تکلیف از او ساقط می شود. (جهنم هم نمی رود) 🔹ﭼﻬﺎﺭﻡ: ﻫﺮ ﭼﻘﺪﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﺪﻫﮑﺎﺭ ﺑﻮﺩﯼ ﻭ ﻣُﺮﺩﯼ، ﻭﺭﺛﻪ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﭘﻮﻝ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﻗﻀﺎﯼ ﺁنرﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ. ✅ کسی که عمداً نماز و رزه به جا نیاورده، با انجام دیگری معصیتش کم نمی شود. اما ورثه می توانند با انجام دادن آن یا اجیر گرفتن برای انجام نماز و روزه نوعی خیرات برای او انجام دهند که ثوابی به میت برسد و گرنه معصیت کوتاهی در نماز و روزه به جای خود باقیست. 🔹ﭘﻨﺠﻢ: ﺍﮔﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﻧﺮﻓﺘﯽ ﺣﺞ، ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﭘﻮﻝ ﺑﺪﯼ ﻧﺎﺋﺐ ﺑﮕﯿﺮﯼ ﺗﺎ ﺍﻭﻥ ﺑﺠﺎﯼ ﺗﻮ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺣﺞ ﺭﺍ ﺑﺠﺎ ﺑﯿﺎﺭﻩ. ✅ جواب این شبهه مانند بحث نماز و روزه است. مضافا براینکه کسی که پول ندارد اصلاً حجی بر او واجب نیست، نه اینکه چون پول ندارد به بهشت نمی رود. 🔹ششم: ﺍﮔﺮ ﭘﻮﻝ ﺩﺍﺷﺘﯽ ﻭ ﺗﻮﻧﺴﺘﯽ ﻣﺨﺎﺭﺝ ﺯﻥ ﺭﻭ ﺑﺪﯼ، ﺗﺎ ۴ ﺯﻥ ﺩﺍﺋﻢ ﻭ ۴۰ ﺻﯿﻐﻪ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﺑﮕﯿﺮی. ✅ طبق آیات قرآن، ازدواج مجدد به شرط اجرای مجاز می شود نه پول داشتن. (نسا/3). کسی ممکن است پولدار باشد اما عدالت را رعایت نکند، ولی کسی ممکن است فقیر باشد و عدالت را رعایت کند. 🔹ﻫﻔﺘﻢ: ﺍﮔﻪ ﭘﻮﻝ ﺩﺍﺭﯼ ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﺳﺮﺑﺎﺯﯾﺘرو ﺑﺨﺮﯼ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺣﺒﺲ ﻭ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺟﺮﺍﺋﻢ، ﻗﺎﺑﻞ ﺧﺮﯾﺪﻥ است. ✅ اینگونه قوانین، جزو قوانین حکومتی است و درست یا غلط براساس برخی مصلحت ها وضع می شود. ربطی به اسلام و بهشت و قیامت ندارد. مانند این است که بگوییم هرکسی پول دارد می تواند در رانندگی خلاف کند و جریمه اش را بدهد. یا بگوییم هر کسی که پول دارد می تواند خودرو بخرد!! 🔹ﻫﺸﺘﻢ: ﻫﺮ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﯿﺨﺎﯼ ﺑﮑﻦ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﻭﻟﯽ ﺁﺧﺮ ﻋﻤﺮﯼ ﯾﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﺴﺎﺯ، ﺗﻤﺎﻡ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺖ ﺑﺨﺸﯿﺪﻩ ﻣﯿﺸﻪ. ✅ جواب این شبهه فقط یک استیکر است: 😝 🔹نهم: اگر حق الناس گردنت بود، میری پیش مرجع تقلید رد مظالم میدی خیالت راحت. ✅ حق الناس به هیچ عنوان با رد مظالم برطرف نمی شود. در صورتی که شخص مقدارحق و شخص صاحب حق را نشناسد، مقدار تقریبی آن را به مصرف فقرا می رساند. (با هماهنگی مرجع تقلید). آیا این بهشت خریدن است؟! (حق الناس برگردن افراد باقیست حتی شهید: وسائل /13/85) 🔹ﻣﻬﺮﯾﻪ، ﺷﯿﺮﺑﻬﺎ، ﻭﻗﻒ، ﻋﻘﯿﻘﻪ، ﻧﻔﻘﻪ، ﺯﮐﺎﺕ، ﺧﻤﺲ، ﮐﻔﺎﺭﻩ، رد مظالم ﻭ ... ✅ وجود احکام مالی در نظام حقوقی اسلام نشان گر توجه این دین جامع، به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی انسان است. لذا این حسن محسوب می شود نه عیب. (نکته: در اسلام چیزی به اسم شیربها نیست.) ✅ نکته دیگر اینکه اگر کسی پولی نداشته باشد خمس یا زکات بر او واجب نمی شود که شبهه افکن گمان کرده است ندادنش انسان را جهنمی می کند. ♦️ نکته مهم ❇️ در اسلام کیفیت عمل (میزان اخلاص) مهمترین ملاک پاداش الهی است. (انما الاعمال بالنیات). بنابراین ممکن است کسی یک ریال در راه خدا مخلصانه انفاق کند و بهشتی شود. ولی فردی میلیاردها تومان خرج کند اما به دلیل عدم اخلاص برایش سودی نداشته باشد. -------------------------- 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع هم مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 پاسخ به شبهات و شایعات فضای مجازی👇 https://chat.whatsapp.com/CvxqkVtx6wZLLjnAc8QRe8 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎‍♂️ https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX
📸 http://ydac.ir/nfr8p 💎 اکنون عصر جنبش‌سازی است.... انقلاب‌هایی در مسیر گذار به تمدن نوین اسلامی؛ 💠 چهاردهمین سال آغاز کرسی‌های نظریه‌پردازی دانش دکترینولوژی موسوم به کلبه‌ی کرامت گرامی‌باد. ✅ معرفی و افق هریک از جنبش‌ها: 🌱√ جنبش ممانعت از جنگ با خدا "ربا" (اندیشکده یقین جلودار مبارزه با ربا در «نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا» است که اکنون به توفیق الهی، جبهه‌ای گسترده در زدودن ربا در اشکال و سطوح مختلف آن شکل گرفته است.) وب سایت: reba.ir شبکه‌های اجتماعی: @reba_ir 🌱√ جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها (حلال‌زادگی مهمترین مولفه تمدن نوین اسلامی است. طبق آمارهای بین‌المللی در نقشه خانواده، موج حرام‌زادگی در حال درنوردیدن جهان است. بیش از یک دهه است که با سرعت بالا هر ساله چند کشور هم‌باشی هم‌جنس‌بازان را به عنوان نوعی از ازدواج به رسمیت قانونی درمی‌آورند. اگر قوم سدوم بازگشته، لوط‌های زمان زنده هستند که بپا خیزند و بشر منحرف شده را انذار دهند. جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها بشارتی است به حیات فطری بشر) وب سایت: Halalzadeha.ir اینستاگرام: Halalzadeha1 تلگرام: @Halalzadeha 🌱√ جنبش مقاومت در جنگ ارزی (جنگ پول‌ها و ارزها با یکدیگر، شایع‌ترین، اما ناشناخته‌ترین نوع جنگ اقتصادی است. بارها جهان در آتش این گونه جنگ‌های سرد سوخته است. ایران اسلامی تحت سنگین‌ترین حربه‌های جنگ اقتصادی و جنگ ارزی طی دهه‌های گذشته بوده است. مقاومت در جنگ ارزی را باید آموخت و تمرین کرد.) وب سایت: currency-war.ir شبکه‌های اجتماعی: @currency_war 🌱√ جنبش مُقسطین (كاركرد دين يك نكته است: قسط؛ به اين معنا كه سهم هركس هرچه هست، به او پرداخته شود. جنبش مقسطين در تلاش است تا با دو انگاره‌ی معرفت توحيدي و قسط در نظام اجتماعي ، ميزان و تراز در جامعه محقق شود و قدم موثری در شكل‌گيری تمدن نوين اسلامی و جامعه نورانی برداشته شود.) شبکه‌های اجتماعی: @moghsetin_ir 🌱√ جنبش احیای معرفت توحیدی («جنبش مردمی معرفت توحیدی» به دنبال بسترسازی معرفتی برای نهادینه کردن توحید در همه عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، هنری، رسانه‌ای، علمی، و ... است) شبکه‌های اجتماعی: @marefattowhidi_ir 🌱√ جنبش مردمی کدآمایی (الگوی معیشت ایرانی تحت عنوان «کدآمایی» ریشه در فرهنگ پرسابقه و پرمغز ایران‌زمین، از کدبانو تا کدخدا تا کدآما دارد. کدآمایی در انطباق با الگوی معیشت اسلام، رهیافت‌های جدی برای اداره معیشت امروز بشر دارد. بشری که رنجور از آسیب‌های فراوان ناشی از پیاده‌سازی الگوی شکست‌خورده‌ی اقتصاد مدرن تحت عنوان Economy است.) وب سایت: kadamaei.ir شبکه های اجتماعی: @kadamaei_ir 🌱√ جنبش مبارزه با قمار سازمان یافته (همانند ربا که این روزها نهادهای بزرگ و پیچیده‌ای برای خود دارد، قمار نیز در اقتصاد امروزه دنیا جایگاه خاصی پیدا کرده است. شناخت و تحذیر جامعه از این مهم، برای رسیدن به الگوی معیشت حلال یکی از امور مهم است.) شبکه‌های اجتماعی: @qomar_ir 🌱√ جنبش مردمی احیای زکات (در ادبیات قرآن کریم، «زکات» در کنار «نماز» و «ولایت» یکی از سه رکن اساسی اسلام است که به ادای آن تکلیف شده‌ایم. فروکاست زکات به چند گزاره محدود، جفا در حق این رکن اساسی جامعه قرآنی است. احیاء زکات در معنای گسترده و جامع آن در قالب یکی از نظامات مهم اقتصادی–اجتماعی اسلام، الزام اساسی ساخت «جامعه طراز» در راستای تحقق «تمدن نوین اسلامی» است.) وب سایت: e-zakat.ir شبکه های اجتماعی: @e_zakat 🌱√ جنگ جهانی چهارم («کنکاش جنگ جهانی چهارم» در پی آن است که با بررسی و ارزیابی وضعیت و شرایط این جنگ و تبیین دکترین‌های آن جبهه‌های نبرد و چگونگی اقدامات را روشن کند. چرا که بسیاری از وقایع رخ داده در ایران، منطقه و جهان منبعث از شرایط تحمیل شده از ساختار کلی این جنگ جهانی است.) وب سایت: worldwar4.ir شبکه های اجتماعی: @worldwar4_ir 🌱√ جنبش سینمای استراتژیک (هنر هفتم نوک پیکان و کلید پیشرفت کشور است. سینمای استراتژیک دستگاه تولید رؤیا برای جامعه‌سازی و برانگیختن افراد برای تحقق آن است.) وب‌سایت: strategiccinema.ir شبکه‌های اجتماعی: @strategiccinema_ir 🌱√ جنبش اراده‌ی سایبری ایران (سه دهه از انقلاب دیجیتال می‌گذرد. جهان در حال گذار به سیستم سایبرنتیک است. اگر اراده سایبری ایران در این پویش جهانی، متقن و محکم نباشد، اراده رقیبان و دشمنان بر او تحمیل خواهد شد. پیش به سوی تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب با اراده سایبری ایران) وب سایت: nsainfo.ir منبع: http://sn.andishkadeh.ir/ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_137.wma
12.33M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۱۵ قسمت ۱ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُنْ مِنَ الْمُمْتَرِينَ(۶۰) فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ ۚ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا اللَّهُ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۶۲) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز بیست وهشتم فروردین ماه ۱۴۰۱👈 و روز پانزدهم ماه مبارک رمضان 🕋 ولادت با سعادت امام رئوف ، دومین اختر تابناک آسمان ولایت امام حسن مجتبی علیه السلام بر شیعیان جهان مبارک باد 🕋ذکر مخصوص امروز ۰👇👇👇 🕋 یا ذالجلال والاکرام 🕋 انجام اعمال مخصوص روزهای ماه مبارک و بالاخص اعمال ایام البیض 🕋🕋🕋🕋🕋🕋 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 ✍آیات برگزیده جزء۱۴ قرآن ❤️ منبع اصلی هر چیز نزد خداست 💥وَ إِن مِّن شیَ‌ْءٍ .(21- حجر) هیچ چیز در جهان وجود ندارد، مگر آنکه منابع آن نزد ماست‌ و ما آن را جز به اندازه معین نازل نمی‌کنیم. قدرت خداوند محدود نیست و او توانایی بر ایجاد هر مقدار در هر زمان را دارد، ولی همه چیز این عالم حساب دارد و ارزاق نیز به مقدار حساب شده‌ای از طرف خدا نازل می‌گرد. یک داستان جالب روزی معاویه در توجیه ظلم خود دست به تحریف قرآن زد و گفت: مردم! شما حقانیت کتاب خدا را قبول دارید؟ گفتند: بله. گفت: پس این آیه را در آن بخوانید که فرمود 💥 وَ إِنْ مِنْ شَیْ‌ءٍ إِلاَّ عِنْدَنا ..... بعد ادامه داد: شما حق بودن این آیه را قبول دارید؟ گفتند: بله. گفت:چرا به دارایی من معترضید؟ منظور معاویه این بود که خدا به شما آن مقدار داده و به من هم این قدر ؛ شما که قرآن را قبول دارید چرا به ثروت من اعتراض می‌کنید و از فقر خود گله مندید؟ حیله معاویه کارگر افتاد و مردم ساکت شدند. اما«احنف» گفت: معاویه! ما آیه را قبول داریم. دعوای ما با تو بر سر خزائن الهی و مقدار نزول بر خلایق نیست؛ اعتراض ما به تو برای آن ارزاقی است که خدا از خزانه غیبش برای ما نازل کرد و تو ظالمانه آن‌ها را غصب کرده و در انبارهایت ذخیره کردی. کسانی که شیطان کاری با آن‌ها ندارد و کسانی که زیر سلطه اویند 💥قَالَ رَبّ‌ِ بمَِا أَغْوَیْتَنیِ (39تا 42- حجر) اگر کسی شخصاً و به اختیار خود به دنبال شیطان افتاد شیطان بر او تسلط می‌یابد ابلیس به خدا عرض کرد: حال که مرا به سجده نکردنم بر آدم از رحمتت دور و به کیفر محکوم کردی من برای آنکه بشر را گمراه کنم فساد را در نظرش زیبا جلوه داده و سرانجام همه را گمراه خواهم ساخت؛ مگر آن بندگانی که خالص شده تو هستند. خدا فرمود: این سنت و راه راستی است بر عهده‌ی من‌ که تو هیچ‌گونه تسلطی بر بندگان من نداری مگر گمراهانی که بخواهند از تو پیروی کنند. نکات: مُخلَصین در مقامی به سر می‌برند که شیطان چون در آن راه ندارد امکان گمراه کردن آن‌ها وجود ندارد. مخلَصین چه کسانی هستند؟ مخلصین کسانی هستند که ا خود را برای خدا خالص کردند آنگاه خدا هم آنان را برای خود خالص گردانید؛ یعنی غیر خدا کسی در آن‌ها نصیبی ندارد و در دل‌هایشان محلی که غیر خدا در آن منزل کند باقی نمانده است و آنان جز به خدا به چیز دیگری اشتغال ندارند و هر چه هم که شیطان وسوسه‌های خود را در دل آنان بیفکند همان وساوس سبب یاد خدا می‌شود و همان‌ها که دیگران را از خدا دور می‌سازد ایشان را به خدا نزدیک می‌کند. تنها گروهی که از رحمت پروردگار نا امیدند 💥وَ مَن یَقْنَطُ مِن رَّحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّونَ(56- حجر) آیه می‌فهماند که یأس از رحمت پروردگار ویژگی گمراهان است.زیرا گمراهان، خدا را به درستی نشناخته‌اند و پی به قدرت بی‌پایانش نبرده‌اند؛ خدایی که از ذره‌ای خاک، انسانی چنین شگرف می‌آفریند درخت خشکیده خرما به فرمانش به بار می‌نشیند و آتش سوزانی را به گلستانی تبدیل می‌کند، چه کسی می‌تواند در قدرت چنین پروردگاری شک کند یا از رحمت او مأیوس گردد؟! اگر خدا نمی‌خواست ما این کار را نمی‌کردیم!! 💥وَ قَالَ الَّذِینَ أَشْرَکُواْ (35- نحل) مشرکان گفتند: اگر خدا می‌خواست، نه ما و نه پدرانمان جز او بندگی نمی‌کردیم. این سخن اندیشمندان ضد دینی در برابر دعوت به یکتاپرستی بود مشرکان در توجیه اعمال ضد دینی که انجام می‌دادند به دو گروه تقسیم می‌شدند: توده درس نخوانده که در دفاع از عقاید خود به تقلید از نیاکان تمسک می‌جستند. علمای آن‌ها بودند که به گمان خود با این منطق از بت پرستی دفاع می‌کردند. آن‌ها می‌گفتند: اگر خدا راضی به این کارهای ما نبود جلوی ما را می‌گرفت اما همین‌که مانع ما نشده این خود دلیل است بر اینکه از اعمال ما رضایت دارد. این شبهه امروز هم با ادبیات روز در بین عده‌ای رواج دارد و منتشر می‌شود. این سخن وقتی درست است که تنها اراده تکوینی خدا در عالم جریان داشته باشد. خداوند دو اراده دارد؛ تشریعی و تکوینی. آنان که به دام این شبهه گرفتار شده‌اند از اراده تشریعی یا همان خواست در پس قانون خدا غفلت کرده‌اند. خدا با قانونی که وضع کرده و آن را توسط فرستادگانش به مردم ابلاغ کرده است از مردم خواسته تا.... ادامه ... مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین و اشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین. 🔹 ای خدا در این روز طاعت بندگان خاشع خود را نصیب من گردان و شرح صدر مردان فروتن خداترس را به من عطا فرما به حق امان‌بخشی خود ای ایمنی دل‌های ترسان. 🌙 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
روز پانزدهم توسط 🔰 «اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین» «خدایا در این روز اطاعت بندگان و خاضع خود را روزیم؛ و شرح صدرِ مردان فروتن و خداترس را به من عطا فرما به حق امان بخشی خود ای ایمنی دل‌های ترسان» 🔹 برای شناخت خاشعین، بهتر است که نقطه مقابل خاشعین هستند را بشناسیم. متکبر و کسی‌ست که برای خود طلب مقام کبریایی دارد که در چند سطح دیده می‌شود: 1️⃣ استکبار درونی - خوی تکبر و برتری جویی 2️⃣ استکبار داخلی - نفاق در جامعه‌ی اسلامی 3️⃣ استکبار جهانی - شیطان بزرگ 4️⃣ ابلیس - جنود ابلیس و وسوسه‌های آن ❓چرا می‌شویم؟ 🔹 روح استکباری و خوی تکبر، زمانی در ما شکل می‌گیرد که نمی‌توانیم فقر و حد خود را بشناسیم. تصور کنید در بیابان، زمینی دارید؛ تا به دور آن قطعه‌ی چند صد متری یا چند هزار متری که متعلق به شماست و می‌خواهید در آن کشاورزی کنید یا خانه بسازید، دیوار یا حصار نباشد، بی‌مهابا تصور می‌کنید همه‌ی این بیابان از آن شماست. تا زمانی که به فقر و حد خود پی‌ نبریم، تلقی ما از هستی این‌گونه می‌شود که می‌توانیم همه‌ی دنیا را به چنبره‌ و سیطره‌ی خود درآوریم؛ پس به هر گزاره‌ای متوسل می‌شویم تا اراده‌ی خود را به دیگری تحمیل کنیم. 🔹 وقتی حد خود را شناختیم و دانستیم که کوچک و محدودیم، پس از این «خود» و «من» بیرون آمده و احساس حضور در محضر خدا می‌کنیم؛ معرفت می‌یابیم که مقام کبریایی از آن اوست. «الله اکبر» پس در محضر خدا، پیشانی بندگی خود را به خاک می‌ساییم؛ محدودیت و حقیر و کوچک بودن ما، موجب عدم تعالی و مانع رشد ما نخواهد بود. 🔹 خضوع و خشوع در مقابل پروردگار عالمیان همان طاعت و بندگی خالصانه در مقابل ذات اقدس اوست. ما در «ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ» بیشتر از آن‌که عملی در نسبت با خدا باشد، معرفت به فقری‌ست که متوجه هستی ماست. ما محدود و محصور در زمان، مکان و بُعد هستیم. هستی ما مطلق و جاودان و کامل نیست. لذا از دید انبیا(ص) «الفقرُ فَخری» فخر می‌کنیم که پی به فقر و محدودیت خود بردیم و دانستیم خدای خالق و مطلق و کاملی وجود دارد که ما در تابع او تعریف می‌شویم. این، روح و بندگی‌ست، مقام خاشعین. ▫️شرحی بر دعای ماه رمضان برگرفته از جلسه ۳۶۴ (در مرداد۹۱ ) : kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/561 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🌸با ذكر یا كریم همه یاكریم‌ها خواندند با تو یا علی و یا عظیم‌ها   🌸تا بوده‌ام همیشه فقیر تو بوده‌ام باشد حكایت من و تو از قدیم‌ها   🌸باید تمام مردم دنیا گدا شوند وقتی تویی كریم‌ترین كریم‌ها   🌸هم سرخوش‌اند از کلماتت فقیه‌ها هم جرعه‌نوش بادهٔ فضلت حكیم‌ها   🌸هم زنده‌اند از دم گرمت مسیح‌ها هم در تكلم‌اند به لطفت كلیم‌ها   🌸ای حاء و سین و نون شما ریشهٔ حسین ای مقصد خدا ز الف لام میم‌ها...   🌸حتی نوادگان حسن هم حسینی‌اند كرب‌و‌بلاست مرقد عبدالعظیم‌ها   🌸ما عاشقان قاسم و عبداللَه توایم بر ما نگاه كن پدر این یتیم‌ها   🌸من در بقیع حاجت خود را گرفته‌ام آن گوشه کز نگاه تو دارد شمیم‌ها مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🎞 فیلم «شجاع‌دل» نمایش دهنده‌ی عمق اجتماعی حرکت یک ا‌ست. ▫️ سینمای استراتژیک ▫️ فیلم: 🔺 علیه دشمن خارجی برمی‌خیزد و سعی دارد ملت را متحد کند. اما به دشمنی سخت‌تر بر می‌خورد: 🔻وادادگان داخلی. ▫️هر کدام از مسؤولین اسکاتلند قیمتی داشتند و اکثراً توسط خریده می‌شدند. حالا او باید با اینها مبارزه می‌کرد و البته نتیجه آن هم کشته شدن والاس بود. ♨️ از همه دردناک‌تر وادادگی و انفعال مردم بود. بی‌شک اگر فعال، مستقل، و با روح و فکر آزاد بودند، این گونه والاس را می‌توانستند سلاخی کنند و مردم را هم به کشند؟؟ ✅ چقدر زیبا مل گیبسون توانسته یک را به تصویر بکشد، و چقدر این تصویر واقعی‌ست... ❇️ کاش سینماگری داشتیم که به جای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی در مورد (ع)، چنین فیلمی می‌ساخت، و به عمق اجتماعی حرکت امام می‌پرداخت و چهره قهرمانانه واقعی حضرت را نشان می‌داد: یک 📝 llink.ir/94c8 جنبش سینمای استراتژیک 🎞 @StrategicCinema_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar