eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
211 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
738 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 دعای روز ششم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعصِیتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ و زَحزحنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ و أیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـهَ الرّاغبینَ. 🔹 ای خدا مرا در این روز به واسطه ارتکاب عصیانت خوار مساز و به ضرب تازیانه قهرت کیفر مکن و از موجبات خشم و غضبت دور گردان به حق احسان و نعمت‌های تو به خلق ای منتهای آرزوی مشتاقان. 🌙 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
مسجد مجازی حضرت عمار ره
🔰 دعای روز ششم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعصِیتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِس
شرح دعای روز ششم توسط 💠 «اللَّهُمَّ لاَ تَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ وَ لاَ تَضْرِبْنِی بِسِیَاطِ نَقِمَتِکَ وَ زَحْزِحْنِی فِیهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِکَ بِمَنِّکَ وَ أَیَادِیکَ یَا مُنْتَهَی رَغْبَةِ الرَّاغِبِین» 💠خدایا من را بخاطر تعرض به گناهان نکن؛ و مرا با مزن؛ و از موجبات سخط و خشمت مرا دور بدار؛ به حق احسان و نعمت‌هایی که به من داده‌ای، ای منتهای رغبت مشتاقان. 🔸گناه، انسان را خوار و ذلیل می‌کند؛ در حالی که تقوا به وی کرامت می‌بخشد: «ان اکرمکم عند الله اتقواکم» در پیشگاه خدا چنین حکم می‌کند که چون در محضر او هستیم، پس آنچه موجب خلع اعتبار ما نزد خدا می‌شود را مرتکب نشویم. ✳️ یک وجه از کرامتی که خدا به متقین می‌دهد، نزول از آسمان و زمین است: «وَ لَوْ اَنَّ اَهْلَ الْقُرى آمَنوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِم بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الاَْرْضِ...» - «و اگر مردمِ آبادى‌ها ايمان مى‌آوردند و تقوا پيشه مى‌كردند، بركات را از آسمان و زمين به روى آنان مى‌گشوديم...» این بدان معناست که سیل‌، زلزله‌، خشکسالی و... تازیانه‌های عذاب الهی هستند که در دعای امروز از خدا می‌خواهیم ما را به تازیانه‌ی عذاب خود مزند. 🔸جمله ذرات زمین و آسمان/ 🔸لشکر حقند گاهِ امتحان 🔻نظریه « » به شما می‌گوید طبیعت هرگاه اراده کند، ابرها متراکم می‌شود، بادها پراکنده می‌شوند، باران می‌بارد. خدا هم که کاره‌ای نیست. «انتخاب طبیعی-Natural selection » یعنی موجوداتی که سازگاری بیشتری با «طبیعت» دارند، بقاء می‌یابند. پر بیراه هم نیست؛ هرچه باشد، جسم انسان محدودیت‌هایی دارد. (طبیعت من می‌گوید سقوط از ارتفاع، به قیمت جان من تمام می‌شود. پس ناگزیرم خودم را با آن هماهنگ کنم تا زنده بمانم.) اصلاً چرا دور برویم؟ همین کدخدا، چهار قدم آن طرف‌تر؛ دل به کدخدا می‌سپاریم؛ برجام که بیاید، آب خوردن‌مان حل می‌شود؛ دریاچه‌ی خشکیده ارومیه احیاء می‌شود. و همه‌ی مشکلات لاینحل‌مان، حل! و اگر جز این فکر کنیم، بی‌سوادِ بی‌شناسنامه‌ی بی‌عقلِ... بگذریم! 🔻«یا أَیُّهَا الإِنسان‌ُ ما غَرَّک‌َ بِرَبِّک‌َ الکَرِیم‌ِ» (چه چیز تو را مغرور کرده، ای انسان؟) تصور می‌کنی خیلی می‌دانی؟ 🔴 پیامد اعمال انسان، موجب فساد در زمین و دریا می‌شود که: «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ» بنا بر روایات متعدد، شیوع ، زنا، و زدوده شدن یکایک توسط مردم مسبب قحطی، خشک‌سالی، کم‌آبی، خشکیدگی چشمه‌سارها و رودخانه‌ها، سلب برکت از زندگی و... است. اما در مقابل، مولای متقیان امام علی(ع) می‌فرمایند: ✳️«هر كه دست در دامن تقوا زند،... باران كرامت پروردگار كه منقطع شده بود از نو باريدن گيرد و رحمت حق كه از او رميده بود بدو روى آورد و چشمه‌هاى نعمت كه خشكيده بود روان گردد.» [نهج‌‌البلاغه، خطبه ۱۸۹] ✅ بیاییم در ماه رمضان از خواری به دور شویم؛ باور کنیم در محضر خدا هستیم و خود را از چشم خدا ببینیم تا خدا هم تکریم‌مان کند؛ و کیست که به عهد خود وفادارتر از خدا باشد؟ ▫️شرحی بر دعای روز ششم ماه رمضان مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز جمعه نوزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱🌸 و روز ششم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری 🕋 ذکر مخصوص امروز👇👇👇 🕋 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم 🕋 خواندن دعای پرفیض ندبه در صبح جمعه 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 ✍نکات برگزیده از جزء پنجم قرآن کریم❤️ ۱- آسان خدا را سخت کرده‌ایم 💥یُرِیدُ اللَّهُ أَن یخَُفِّفَ عَنکُمْ  وَ خُلِقَ الْانسَنُ ضَعِیفًا(28- نساء) ازدواج راهکاری است حلال و آسان که خداوند متعال برای سامان دادن به غریزه شهوت ، پیش روی انسان قرار داده است. انسان به طبع اولیه در برابر خواهش‌های نفس خود ضعیف خلق شده تا با تربیت آن در مکتب انسان سازی قدرتمند شود. از اسباب تربیت نفس پاسخی واقعی به درخواست‌های بجای اوست؛ ازدواج یکی از این موارد است که در حوزه غریزه جنسی خداوند آن را تنها پاسخ درست به درخواست آن قرار داده است و به شکل‌های متعددی آن را تا حد امکان آسان گرفت تا بهانه‌ای برای آلوده دامنی برای کسی نماند. در اسلام پس از رضایت طرفین؛ فقط چند جمله کوتاه لازم است تا ازدواج صورت گیرد؛ ولی ما چنان کار را بر خود سخت کرده‌ایم که آسانی ازدواج گم شد و به یکی از دشوارترین و اقداماتی تبدیل شد که می‌توان  تصور کرد. ۲- تصرف در اموال دیگران تنها از راه شرعی جایز است 💥یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَأْکُلُواْ أَمْوَالَکُم بَیْنَکُم ......(29- نساء) این آیه در واقع زیر بنای قوانین اسلامی در مسائل مربوط به معاملات مالی را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل فقهای اسلام در تمام ابواب معاملات به آن استدلال می‌کنند. آیه خطاب به افراد با ایمان می‌گوید: اموال یکدیگر را از طرق نابجا و غلط و باطل نخورید؛ یعنی هر گونه تصرف در مال دیگری که بدون حق و بدون یک مجوز منطقی و عقلانی بوده باشد ممنوع شناخته است. بر اساس این آیه تصرف در اموال دیگران تنها به واسطه یکی از مجوزات شرعی مثل بیع و اجاره و مانند آن ممکن خواهد بود و هرگونه تصرف که بدون مجوز شرعی صورت گیرد مانند قمار و شرکت‌های هرمی و مانند آن، مصداق اکل به باطل بوده و از نظر شرع حرام خواهد بود. ۳- از کبیره‌ها بگذر تا خدا از صغیره هایت گذر کند 💥إِن تجَْتَنِبُواْ کَبَائرَ مَا تُنهَْوْنَ عَنْهُ نُکَفِّرْ عَنکُمْ سَیَِّاتِکُمْ وَ نُدْخِلْکُم مُّدْخَلًا کَرِیمًا(31- نساء) از آیه شریفه دو مطلب استفاده می‌شود: اول اینکه گناهان دو نوعند: صغیره و کبیره؛ هر چند تمام گناهان چون نافرمانی خداوند عظیم اند، کبیرند و بزرگ؛ اما وقتی گناهان با هم مقایسه می‌شوند برخی صغیره اند و برخی دیگر کبیره. بزرگی معصیت وقتی تحقق می‌یابد که نهی از آن نسبت به معصیت دیگر مهم‌تر و شدید تر باشد. دوم اینکه هر چند سیئات تمام گناهان را شامل می‌شود اما در این آیه منظور از گناهانی که خدا از آن می‌گذرد به دلیل مقابله، گناهان صغیره است. بنابراین این آیه با صراحت می‌گوید: اگر شما گناهان کبیره‌ای که از آن نهی شده ترک کنید؛ ما گناهان صغیره تان را می‌بخشیم و شما را به بهشت و مقام قرب الهی‌ وارد می‌کنیم. توسل به اولیای دین در همه حال چاره ساز است 💥۴- وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَاءُوکَ فَاسْتَغْفَرُواْ ......(64- نساء) در این آیه راه بازگشت را به روی گناهکاران و آن‌ها که به نحوی از انحاء مرتکب گناهی شدند، گشوده و به یکی روش‌های توبه که تضمین قبولی در آن شده اشاره می‌کند. که اگر گنه‌کار نادمی به رسول خدا ص پناهنده شده و در پیشگاه او از خداوند طلب بخشش نماید رسول الله نیز دست به دعا برداشته و برای او درخواست آمرزش نماید خداوند خواسته او را اجابت کرده و گنه‌کار را می‌بخشد. این آیه پاسخی است به کسانی که توسل جستن به پیامبر صلی الله علیه و آ له و یا امام علیه السلام را یک نوع شرک می‌پندارند؛ زیرا این آیه به وضوح می‌گوید که آمدن به سراغ پیامبر صلی الله علیه و آ له و او را در پیشگاه الهی شفیع قرار دادن و وساطت و استغفار او برای گنه‌کاران مؤثر است و موجب پذیرش توبه و نزول رحمت الهی است. و فرقی بین زنده بودن و زنده نبودن پیامبر نیست ______________________________ 🕋🕋 التماس دعا 🕋🕋 ۱۴۰۱/۰۱/۱۹ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠اعتقادات ظنی دیر یا زود فرو می‌ریزد «اِنْ يَتَّبِعُونَ اِلاَّ الظَنَّ وَاِنَّ الظَنَّ لا يُغْنى مِنَ الْحَقِّ شَيْئاً.» (نجم ۲۸) «ترجمه: آنها جز از ظنّ و گمان پيروى نمى‌كنند، و بى‌ترديد ظنّ و گمان به هيچ وجه از حق بى‌نياز نمى‌كند.» 🔹این راه صحیحى نیست که انسان در مقام شناختن حقایق، به اعتقادات ظنّى اکتفا کند. نرفتن به دنبال علم و یقین و بسنده کردن به و گمان، راه خطرناکى است و ضمانت صحّت ندارد. اگر ما اعتقاد و بینشى پیدا کردیم که مطابق با واقع نبود از آنجا که، اساسى ندارد نه تنها از آن تکاملى براى ما حاصل نمى‌شود، بلکه ما را به بیراهه مى‌کشاند. کسى که اساس روش زندگى و رفتارى خود را بر ظنّ و گمان بنا کند همانند کسى است که پى ساختمان خویش را بر لبه پرتگاهى که در حال ریزش است و به تعبیر قرآن «على شفا جرف هار» بنا کند که در این صورت ساختمان او ریشه و اساسى ندارد و دیر یا زود فرو خواهد ریخت و در جهنّم سقوط مى‌کند. «فانهار به فى نار جهنّم.» اخلاق در قرآن جلد دوم صفحه۱۰۱ ترجمه آیه، از آیت الله مشکینی 💻 @mesbahyazdi_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
مسجد مجازی حضرت عمار ره
♻️❣️ *قصه عمامه و خون* 🌷 . قصه عمامه و خون ، حکایت جدیدی نیست. همین رمضان شاهد است و محراب مسجد کوفه
طلبه کیست؟ طلبه، مظلومی است که وقتی مسئولی می خواهد افتضاحات مدیریتی اش را سرپوش گذارد، بودجه ناچیز طلاب را در بوق و کرنا می کند تا سپر او شوند؛ همان بودجه ای که در زندگی طلاب هیچگاه دیده نمی شود! طلبه، محرومی است که وقتی فلان بازیگر سینما و تلویزیون ، بیکار می شود برای جلب توجه فیلمسازان، آنچه مستحق خود است را به طلبه نسبت می دهد تا دوباره دیده شود! طلبه شهیدی است که وقتی تکفیری ناجوانمرد می خواهد اقدام تروریستی اش، ضریب رسانه ای و وحشت آفرینی بیشتری پیداکند، او را می کشد. طلبه سنگ صبوری است که بی عرضگی های مسئولین در کوچه و خیابان از طرف آدميان بر سراو هوار می شود. طلبه نردبانی است که وقتی فلان سلبریتیِ گدای نگاه می خواهد فالورهایش بالا برود، به او تهمت می زند یا مضحکه اش می کند! طلبه ستمدیده ای است که وقتی عده ای حرامخوار اقلام بازار را گران می کنند، عده ای مردم آزار، فحشش را به او می دهند! طلبه مجاهدگمنامی است که در دوران جنگ، ۴ برابر بقیه اصناف برای دین و ملت شهید داد اما حالا عده ای متکبرانه می گویند طلاب در جبهه نبودند! طلبه جهادگری است که در ساعات نخست سیل و زلزله و بیماری در میان مردم است، اما لوح تقدیر و ترفیع درجه و جوایزش به ابن الوقت های سیاسی کار می رسد! طلبه محروم شده ای است که از حقوق اولیه خود بخاطر نگاه غلط مدیران نالایق محروم شده، اما عده‌ای از مردم حقوق ازدست رفته خود را از او مطالبه می کنند! طلبه مستضعفی است که بعد از ۲۰سال درس خواندن، نصف حقوق کارگر بیسواد سرگذر دریافتی ندارد و گمان عده ای آن است که نجومی بگیر یعنی طلبه! طلبه غمخواری است که گره های خانوادگی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی یک محله را با ایثار کردن راحتی خود و خانواده مظلومش حل می کند، وبعد مورد نیشخند و ریشخند عده ای از همان‌ در گِل مانده ها قرار می‌گیرد! طلبه مظلومی است که بارها و بارها و بارها در پیشگاه همسر وفادار و فرزندان نازنینش، شرمگین شده است! طلبه مقاومی است که بیشترین هجمه رسانه های بی وجدان غربی علیه اوست تا او را از حمایت نظام و ملت خسته کند، اما او کماکان ایستاده است! طلبه صاحب حقی است که بسیاری از مسئولان و بازاریان و آدمیان و خویشان، روزقیامت در پیشگاه عدل الهی باید به ظلم هایی که به او و خانواده اش روا داشتند، پاسخ دهند؛ وهیچ پاسخی نخواهند داشت. طلبه غریبی است که هیچکس از او حمایت نمی کند؛ هیچکس؛ نه رسانه ای، نه ارگانی، نه صنفی و... حامی طلبه فقط امام زمان عج است. حامی مظلومی، مظلومی دگر است. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_129.wma
12.5M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۰۷ قسمت ۱ فَلَمَّا أَحَسَّ عِيسَىٰ مِنْهُمُ الْكُفْرَ قَالَ مَنْ أَنْصَارِي إِلَى اللَّهِ ۖ قَالَ الْحَوَارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ آمَنَّا بِاللَّهِ وَاشْهَدْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ(۵۲) رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنْزَلْتَ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ(۵۳) وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ(۵۴) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز شنبه بیستم فروردین ماه ۱۳۴۰👈 و روز هفتم ماه رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز👇👇 🕋 یارب العالمین 🌸🌸 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 ✍آیات برگزیده جزء ششم قرآن❤️ ۱- خطری که بیش از ترک عبادت آخرت انسان را تهدید می کند 💥وَ مَن یَسْتَنكِفْ ‌عَنْ عِبَادَتِهِ .(172) فَأَمَّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ فَیُوَفِّیهِمْ أُجُورَهُمْ ... (173) قرآن کریم می فرماید: كسانى كه از بندگى پروردگار امتناع ورزند و این امتناع از تكبر آنها سرچشمه بگیرد، همه آنها را در روز رستاخیز حاضر خواهد ساخت و به هر كدام كیفر مناسب خواهد داد. در آن روز به آنها كه داراى ایمان و عمل صالح بوده‏ اند پاداششان را به طور كامل خواهد داد و از فضل خود بر آن خواهد افزود؛ ولی کسانی را كه از بندگى خدا امتناع ورزیدند و راه تكبر را پیش گرفتند به عذاب دردناكى گرفتار خواهد كرد. استنكاف یعنى امتناع و انزجار از چیزى. این حالت در مورد بندگى خدا، گاهى ریشه در جهل دارد و گاهى به خاطر خودبینى است. علامه طباطبایی(ره) می فرماید: استنكاف به تنهایى باعث سخط الهى نمیشود، زیرا استنكاف دو جور ممكن است باشد، یكى از استضعاف و دیگرى از استكبار، آن استنكافى باعث خشم و غضب الهى مى‏شود كه برخاسته از روح استكبار باشد. قانون قرآن این است: اگر كسى نسبت به آنچه که باید ایمان بیاورد، كفر بورزد و راه مؤمنان را رها كرده و در راه كافران قرار گیرد، اعمال او بر باد می رود و در آخرت در زمره زیانكاران خواهد بود ۲- کفر، تمام اعمال و عبادات گذشته انسان را نابود می کند 💥وَ مَن یَكْفُرْ بِالْایمَانِ فَقَدْ . (5- مائده) قانون قرآن این است: اگر كسى نسبت به آنچه که باید ایمان بیاورد، كفر بورزد و راه مؤمنان را رها كرده و در راه كافران قرار گیرد، اعمال او بر باد می رود و در آخرت در زمره زیانكاران خواهد بود. «كفر به ایمان» یعنی آدمى به آنچه كه مى‏داند حق است عمل نكند؛ مانند اینكه می داند اسلام حق است ولی مشركین را دوست بدارد و با آنان اختلاط کند و نیز مانند کسی که می داند نماز و روزه و زكات و حج، جزء دین و از ارکان آنند ولی با این حال آنها را ترک کرده و به آنها عمل نکند. فرق بین کافر و فاسق نکته دیگر اینکه «كفر به ایمان» در مورد كسى صادق است كه همواره عمل به مقتضاى ایمان خود را ترك كند و همیشه و به طور دائم بر خلاف علم خود عمل نماید از این رو كسى كه در زندگیش گاهی حق را میپوشاند و بر خلاف علم و ایمانش عمل مى‏كند به چنین كسى نمیگویند به ایمانش كفر ورزیده؛  بلكه مى‏گویند او مرتكب فسقى شده است. ۳- در هیچ شرایطی ظلم نکنید 💥یَأَ ایهَُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ كُونُواْ (8- مائده) این آیه می گوید: اى اهل ایمان! براى خدا قیام كنید و شهادت عادلانه دهید. دشمنى گروهى نباید سبب شود كه عدالت را رعایت ننمایید. عدالت ورزید كه آن به تقوا نزدیكتر است و از خدا پروا داشته باشید زیرا كه خداوند به آنچه انجام مى‏دهید، آگاه است. "شنئان" به معنای کینه ایست که همراه فاصله گرفتن باشد.آیه مورد بحث در مورد شهادت دادن به ناحق علیه كسى است که در آن، شاهد به دلیل بغضى كه نسبت به مشهود علیه دارد سعی می کند تا با ضایع کردن حق او، انتقام خود را از او بگیرد. آیه در صدد آن است که مومنین را از چنین ظلمی در شهادت باز دارد ظلمی که ممکن است در اثر وجود سابقه دشمنی بین آنها در شهادت صورت پذیرد. از این رو شهادت را مقید به قسط كرد و فرمود: باید كه شهادت شما به قسط و به حق باشد و در شهادت دادن غرضهاى شخصى را دخالت ندهید. آنگاه به دلیل اهمیت موضوع بار دیگر روى مساله عدالت تكیه كرده و مى‏فرماید: عدالت بورزید كه به پرهیزگارى نزدیكتر است و از آنجا كه عدالت مهمترین ركن تقوا و پرهیزگارى است به عنوان تاكید اضافه مى‏كند: از خدا پروا داشته باشد؛ زیرا خداوند از تمام اعمال شما آگاه است. منظور از «محارب» كسى است که با اسلحه به جان یا مال مردم تجاوز كند؛ اعم از اینكه به صورت دزدان سرگردنه‏ در بیرون شهرها چنین كارى كند و یا در داخل شهر؛ مانند افراد چاقوكشى كه حمله به جان و مال و نوامیس مردم میكنند ۴-حکم محارب در قرآن 💥إِنَّمَا جَزَؤُاْ الَّذِینَ یحَُارِبُونَ .(۳۳) این آیه، جزاى افراد متجاوزى را كه اسلحه به روى مسلمانان میكشند و با تهدید به مرگ و حتى كشتن، اموالشان را به غارت مى‏برند با شدت بیان میكند و میگوید: كیفر كسانى كه با خدا و پیامبر(ص) به جنگ بر میخیزند و در روى زمین دست به فساد مى‏زنند این است كه یكى از این چهار مجازات در مورد آنها اجراء شود: نخست اینكه كشته شوند؛ دیگر اینكه به دار آویخته شوند؛ سوم اینكه دست و پاى آنها به طور مخالف (دست راست با پاى چپ) بریده شود و ... ادامه.. ________________________ 🕋 التماس دعا 🕋 ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اعنّی فیهِ علی صِیامِهِ و قیامِهِ و جَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ و آثامِهِ و ارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین. 🔹 ای خدا مرا در این روز بر روزه و اقامه نماز یاری کن و از لغزش‌ها و گناهان دور ساز و ذکر دائم نصیبم فرما به حق توفیق‌بخشی خود ای رهنمای گمراهان عالم. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
شرح دعای روز هفتم توسط 🔰 «اللَّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکْرَکَ بِدَوَامِهِ بِتَوْفِیقِکَ یَا هَادِیَ الْمُضِلِّین» «خدایا یارى كن مرا در این روز بر روزه گرفتن و و بركنارم دار در آن از بیهودگى و گناهان و روزیم كن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان» 🔹 زمان‌سنجِ بیرونی ما، آمد و رفت شبانه‌روز را درک می‌کند؛ دقایق و لحظاتی که بی‌وقفه و پی در پی می‌آیند و می‌روند. اما چه می‌شود که گاهی زمان تند تند می‌گذرد ولی گاهی به شماره می‌افتد و گویی اصلاً متوقف می‌شود! انسان‌ها علاوه بر زمان‌سنج بیرونی، زمان‌سنج درونی هم دارند که « » آن‌ها را می‌سنجد. گاهی خوش‌حالند و گاهی غمگین و... 🔹 حال خوش انسان در سحرگاهان و آن نشاط وصف ناشدنیِ توأم با هوشیاری و آگاهی در دیگر اوقات شبانه‌روز بدست نمی‌آید. از این روست که شب، بهار مؤمن است. 🔹 کسی که شب‌ها از وقت‌گذرانی پای فیلم و سریال و فضای سایبر کناره می‌گیرد؛ و بعد از اقامه نماز عشاء در بهترین ساعاتی که می‌تواند انرژی جسم خود را تأمین نماید، (مابین 10 تا 2 شب) می‌خوابد. سپس یک ساعت از شب را در محفل انس خصوصی با خدا سپری کند؛ با آرامشی وصف‌ناشدنی که نمی‌تواند با کسی تقسیمش کند و بگوید وقتی سر خود بر روی مهر می‌گذارد چه حسی به او دست می‌دهد؛ بعد از آن حالِ بهجت و سرخوشی که حس می‌کند دیگر نیست، بعد از نماز صبح می‌تواند به مطالعه وکار و ورزش بپردازد. 🔹 گرچه توفیق نماز شب و مناجات سحرگاهان، دعوتی‌ست از سوی خدا؛ اما اگر می‌خواهیم در زندگی، انسانِ مقاوم و محکمی باشیم و فرو نریزیم، باورهایمان دست‌خوش تغییر نشود و با اندک پستی و بلندی در برابر مشکلات جا نزده و کوتاه نیاییم؛ و اگر می‌خواهیم علم و معرفت از درون‌مان بجوشد، راهش از نماز شب می‌گذرد. اغلب رزمندگان در دفاع مقدس به اقامه این نماز مقید بودند. پس پُر بیراه نیست که هرکس در علم، معرفت، حکمت و مجاهدت به درجات بالا رسیده است، ردپایی از تهجد و شب‌زنده‌داری در سیره او دیده می‌شود. ▫️شرحی بر دعای ماه رمضان - برگرفته از جلسه 347 کلبه کرامت در خرداد 91 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/556 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_130.wma
12.43M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۰۸ قسمت ۲ فَلَمَّا أَحَسَّ عِيسَىٰ مِنْهُمُ الْكُفْرَ قَالَ مَنْ أَنْصَارِي إِلَى اللَّهِ ۖ قَالَ الْحَوَارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ آمَنَّا بِاللَّهِ وَاشْهَدْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ(۵۲) رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنْزَلْتَ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ(۵۳) وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ(۵۴) إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَىٰ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَجَاعِلُ الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ فَوْقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۖ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيمَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ(۵۵) فَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَأُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ(۵۶) وَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ(۵۷) ذَٰلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ(۵۸) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋🕋 امروز یکشنبه بیست ویکم فروردین ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز هشتم ماه رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇👇 🕋 یا ذالجلال والاکرام 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز این ماه 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 ✍آیات برگزیده جزء هفتم قرآن کریم❤️ ۱-احكام سوگند. آيه 89:"خداوند شما را به خاطر سوگند هاي بيهوده مؤاخذه نمي كند, اما در مقابل سوگندهايي كه با ايمان وقصد بوده است مؤاخذه مي كند". اقسام سوگند: سوگندهايي كه داراي هدف مشخصي نيست و از روي اراده محكم و تصميم قاطع نيست. سوگندهايي كه با اراده و عزم است. كفاره سوگند.اگر كسي بنام خدا سوگند ياد كند كه عمل نيك يا عمل مباحي را انجام دهد, واجب است به سوگند خود عمل كند و اگر آنرا زير پا گذاشت ,كفاره دارد و نيز سوگند جز به نام خدا معتبر نيست.كفاره سوگند نيز يكي از اين سه چيز است: اطعام ده نفر مسكين. پوشاندن ده نفر نيازمند. آزاد كردن يك برده و اگر كسي توان هيچكدام از اينها را ندارد ,بايد سه روز روزه بگيرد. ۲- احكام شراب و قمار و بخت آزمايي. آيه 91 و 92:"شيطان مي خواهد با آشاميدن شراب و قمار, شما را از ياد خدا و نماز گذاردن بازدارد".يادآوري مي شود در مورد شراب در آيه 219 سوره بقره نيز مطالبي آمده است. ۳- احكام صيد درحال احرام: خداوند در آيه 95 سوره مائده خطاب به مؤمنين مي فرمايد:" در حال احرام شكار نكنيد و هر كس از شما كه بداند مُحرم است و شكار نمايد, بايد از چهار پايان قرباني كند و يا كفارۀ آن رابپردازد كه اطعام چند مسكين است و يا برابر همان اطعام روزه بگيرد" و در آيه بعدي مي فرمايد: "صيد دريا در حال احرام حلال است". ۴- احكام وصيت, خداوند در آيه 106 سوره مائده مي فرمايد: "زمانيكه مرگ يكي از شما فرا مي رسد هنگام وصيت نمودن , دو نفر عادل را به شهادت بگيريد و..." و بدينوسيله خداوند سعي در حفظ حقوق و اموال مردم كرده است. ۵-سؤالات بيجا, آيه 101:" از چيزهايي نپرسيد كه اگر براي شما آشكار شود شما را ناراحت مي نمايد". لازم به ذكر است كه گرچه سؤال , كليد فهم حقايق است ,اما اين مورد هم مانند مسائل ديگر ,استثنايي دارد كه به چند نمونه اشاره مي كنيم: الف- بيشتر مردم اگر ازعمق بيماري خود اطلاع داشته باشند, به وحشت مي افتند. لذا گاهي پزشك صلاح مي داند كه بيماري شخص را به اطرافيانش بگويد و بهتر است خود بيمار سعي در فهميدن بيماري خود نداشته باشد. ب‌- در روايت آمده است كه در هر مورد كه خداوند سكوت كرده است, پرسش نكنيد كه حكمتي در آن است. ج‌- در روايتي از امام رضا (ع) درباره داستان گاو بني اسرائيل و سؤالات پي درپي قوم يهود از حضرت موسي (ع) در رابطه با مشخصات گاوي كه مأمور ذبح آن بودند, آمده است كه اگرقوم يهود در همان آغاز يك ماده گاو سر مي بريدند كافي بود, اما آنان سخت گيري كردند و خداوند هم بر آنان سخت گرفت. ۶-در آيه 110 سوره مائده مواهب پروردگار به حضرت عيسي(ع) ذكر شده است.وهمچنين در آيات پاياني اين سوره داستان نزول مائده بر حواريون حضرت عيسي(ع) و تقاضاي عيسي(ع) از خداوند براي نزول مائده آسماني بعنوان عيدي و همچنين گفتگوي خداوند با حضرت عيسي(ع) و اعلام بيزاري آن بزرگوار از شرك پيروانش آمده است. موضوع مطالب سوره مباركه انعام در جزء هفتم: ۷-درصفحه 144 جلد 5 تفسير نمونه در مورد جلسات ختم انعام نوشته شده است كه بعضي ها از اين سوره تنها به خواندن الفاظ آن قناعت مي كنند و جلسات عريض و طويلي براي ختم انعام و حل مشكلات شخصي و خصوصي خود با تشريفات ويژه اي ترتيب مي دهند. مسلما اگر در اين جلسات به محتواي سوره انعام دقت شود, نه تنها مشكلات شخصي ,بلكه مشكلات عمومي مسلمانان نيز حل خواهد شد. ۸- عكس العمل هاي مشركين در مقابل دعوت به توحيد: الف- اعراض از آيات الهي; آيه۴:" هيچ آيه اي ازطرف پروردگارشان نمي آيد مگرآنكه از آن روي گردانند". ب‌- تكذيب حق; آيه 5:" هر زمان حق به سراغشان آمد تكذيب كردند". ج‌- لجاجت مشركين; آيه 7:" اگر نامه اي روي صفحه اي بر تو نازل كنيم و‌ آن را با دست خود لمس كنند, آنگاه مي گويند كه اين جز سحر آشكار نيست. د‌- بهانه هاي مشركين; آيه 8:" مي گويند چرا فرشته اي به پيامبر نازل نشده است" و در آيه 37 مي فرمايد:" گفتند چرا معجزه اي بر او نازل نمي شود". ه‌- كتمان اهل كتاب; خداوند مي فرمايد اينها پيامبر را مي شناسند همانگونه كه فرزندان خود را مي شناسند ]اما معرفي نمي كردند[. و‌- دلهاشان تاريك و گوشهاشان كر است. آيه 25 و۲۶ بر دلهاشان پرده اي افكنده ايم و در گوشهاشان سنگيني نهاده ايم. ز‌- ايمان نمي آورند; آيه 25:" اگر تمام نشانه ها را هم ببينند ايمان نمي آورند". ج‌- منكر معادند; آيه 29:" آنها معتقدند كه جز اين زندگي دنيا زندگي ديگري وجود ندارد و ما هرگز برانگيخته نخواهيم شد. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَهَ الأیتامِ و إطْعامِ الطّعامِ و إفْشاءِ السّلامِ و صُحْبَهِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین. 🔹 ای خدا در این روز مرا ترحم به یتیمان و اطعام به گرسنگان و افشا و انتشار سلام در مسلمانان و مصاحبت نیکان نصیب فرما به حق انعامت ای پناه آرزومندان عالم. 🌙 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠شیطان آدم را با وعده قدرت فریب داد «یا آدَمُ هَلْ اَدُلُّكَ عَلى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْک لا يَبْلى.» (طه ۱۲۰) «ترجمه: پس شيطان او را وسوسه كرد، گفت: اى آدم، آيا تو را به درخت جاودانى و ملكى كهنه نشدنى راهنمايى كنم ؟ (درختى كه تا ابد ميوه دهد و يا ميوه‌اش حيات ابدى بخشد و سلطنتى كه به هيچ حادثه‌اى ضعيف يا زايل نگردد).» 🔹️شیطان براى آدم و فریب دادن او روى قدرت تکیه کرد و خواست از مطلوب بودن آن و گرایشى که آدم نسبت به آن دارد سوء استفاده کند و آدم را به بیراهه بکشاند. از این رو، به وى گفت: آیا مى‌خواهى ترا به سلطنت بى‌زوال و کهنه نشدنى هدایت کنم؟ «سلطنت» و به تعبیر موجود در خود آیه «ملک» در واقع سمبل قدرت است. بزرگترین قدرت انسان عبارت از تسلط بر دیگران؛ یعنى، قدرت اجتماعى است. و تسلّط بر دیگران یا همان است که، ما از آن به «سلطنت» تعبیر مى‌کنیم و در قرآن از آن به «ملک» تعبیر شده است. 🔸️آری شیطان به آدم گفت: اگر جاودانگى و قدرت بى‌زوال مى‌خواهى باید از این شجره (شجرة الخلد یا درخت جاودانگى) تناول کنى. سپس قرآن حکایت مى‌کند که آدم و حوّا تحت تأثیر وسوسه‌هاى قرار گرفتند و فریب وعده وعیدهاى او را خوردند. در واقع، از داستان فوق، مى‌توان فهمید که شیطان روانشناس ماهرى بود و مى‌دانست که در نهاد انسان میل به قدرت وجود دارد و نقشه‌اش این بود که از وجود این میل سوء استفاده کند و و را به بیراهه بکشاند و او این کار را کرد و موفّق هم شد و این نشانگر وجود این میل در فطرت انسان است و دلالت دارد بر این که آدم حتّى قبل از آنکه هبوط کند و به این عالم بیاید، از چنین میل فطرى برخوردار بوده و همین میل او منشأ سوء استفاده شیطان و فریب خوردن آدم از وى گردیده است. اخلاق در قرآن صفحه ۱۱۵ ترجمه آیه، از آیت الله مشکینی 💻 @mesbahyazdi_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_131.wma
10.2M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۰۹ قسمت ۳ وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ(۵۴) إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَىٰ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَجَاعِلُ الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ فَوْقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۖ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيمَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ(۵۵) فَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَأُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ(۵۶) وَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ(۵۷) ذَٰلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ(۵۸) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋🕋 امروز دوشنبه بیست و دوم فروردین ۱۴۰۱👈 و روز نهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری 🕋 ذکر مخصوص امروز👇👇👇 🕋 یا قاضی الحاجات 🕋🕋🕋 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان 🌸🌸🌸🌸🌸 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 آیات برگزیده جزء هشتم قرآن❤️ 💥طالب هدایتی از اکثریت پیروی نکن وَ إِن تُطِعْ أَكْثرََ مَن فىِ....(116- انعام) این هشدار می دهد که اگر مسلمانان به دنبال اکثریت بیفتند گمراه می شوند. به این علت که اکثر مردم بر حقیقت عمل نکرده و سخن نمی گویند ملاک کار بیشتر مردم بر گمان استوار است در حالی که یافتن جاده سعادت نیاز به علم حقیقی دارد که آن در مکتب وحی و عقل سلیم (عقل و نقل) یافت می شود. از ترس نداری، فرزندان خود را سقط نکنید! 💥وَ لَا تَقْتُلُواْ أَوْلَادَكُم مِّنْ.... (151- انعام ) خداوند کسانی را که از ترس فقر به فکر کشتن فرزندان خود می افتند را مخاطب قرار داده و آنها را از این کار نهی کرده است و چون هر انحراف عملی ریشه در انحراف فکری دارد از این رو سخنی گفته تا اندیشه آنها را اصلاح کند: شما که نگران روزیتان هستید بدانید که رزق مخلوقات به دست ماست. ما هستیم که شما و فرزندانتان را روزی می دهیم پس دیگر نگران چه هستید؟ شاید به ذهن بیاید که این آیه امروز، مخاطبی ندارد؛ زیرا در دنیای علم و تمدن دیگر کسی پیدا نمی شود که بخواهد فرزند خود را آن هم برای نان به قتل برساند؛ اما این سخن با واقعیت جامعه در تضاد است و هشدار قرآن همچنان مخاطبان فراوانی دارد. کم نیستند کسانی که از ترس مخارج تصمیم به سقط کودکان می گیرند که هنوز چشم به جهان نگشوده اند. آیا این عده که متاسفانه عده شان کم هم نیست مخاطب آیه نیستند؟ ایمان لازم است؛ اما کافی نیست  یَوْمَ یَأْتىِ بَعْضُ .....(158- انعام) لحظه ای که مرگ فرا می رسد کسی که تا کنون ایمان نیاورده در این شرایط ناگهان برگشته و ادعای ایمان می کند پیام آیه این است که چنین ایمانی که از روی ناچاریست سودی به حال صاحبش ندارد و نیز اگر قبلا ایمان آورده ولی تا این زمان عمل صالحی از او سر نزده است چنین ایمانی هم نمی تواند دردی از او دوا کرده و مایه نجاتش از جهنم شوند. نکته مهمی که در آیه وجود دارد این است که ایمان در روز (وقوع عذاب و یا موقع مرگ) وقتى مفید است كه آدمى در دنیا و قبل از ظهور آیات نیز به اختیار ایمان آورده و دستورهاى خداوند را عملى كرده باشد؛ ولی كسى كه در دنیا ایمان نیاورده و یا اگر آورده در پرتو ایمانش خیرى كسب نكرده و عمل صالحى انجام نداده و در عوض سرگرم گناهان بوده؛ چنین كسى ایمانش در وقت وقوع عذاب و یا در موقع مرگ سودى به حالش نمى‏دهد. بیچاره کسی که ده تایی های او بر یکی هایش بچربد 💥مَن جَاءَ بِالحَْسَنَةِ فَلَهُ....(160- انعام) این آیه به یكى از منت‏هاى خداوند اشاره میكند و آن این است كه: خداوند عمل نیك را ده برابر پاداش میدهد و گناهان را جز به مثل، کیفر نمی دهد و اینکه در پایان می فرماید به کسی ظلم نمی شود معنایش این است که از پاداش عملی نمیكاهد و كیفر گناهی را بیشتر از آنچه باید نمیدهد. در ارتباط با این آیه شریفه سخنی از امام سجاد ع نقل شده است که حضرت مرتب می فرمود: 💥«وَیْلٌ لِمَنْ غَلَبَتْ آحَادُهُ أَعْشَارَهُ»؛ وای بر کسی که جمع کیفرهای تک تک او از ده تا ده تا ثوابی که به او می دهند بیشتر شود. امتیازات اجتماعی برای امتحان است 💥وَ هُوَ الَّذِى جَعَلَكُمْ ..... (165- انعام) اوست كسى كه شما را در زمین، جانشینان [نسل‏هاى گذشته‏] قرار داد و بعضى از شما را نسبت به بعضی دیگر ازجهت مادی و معنوی چند پله بالاتر برد تا شما را به آنچه عنایت فرموده، امتحان كند. بی شک اختلافات طبقاتی که زاییده استعمار و استثمار است را نمی توان به حساب دستگاه آفرینش گذارد و دلیلى هم ندارد كه از وجود اینگونه اختلافات بیجهت دفاع كنیم. در عین حال نمیتوان انكار كرد كه هر قدر اصول عدالت رعایت شود باز همه انسانها از نظر استعداد و هوش و فكر و ....یکسان نخواهند بود. نکته اینجاست که قرآن میگوید تفاوتها وسیله آزمایش است‏ ؛ نه دستمایه ای برای فخرفروشی دیگران. هدف شیطان بی آبرو کردن بشر است 💥فَوَسْوَسَ لهَُمَا......(20- اعراف) «وسوسه» یعنی دعوت كردن به کاری با صدایی آهسته ؛ «موارات» هم یعنی پوشاندن چیزی ؛ «سوآت» هم جمع «سوأة» به معناى عضوى است كه آدمى از برهنه كردن آن شرم ‏دارد. این نکته ایست برای بشر که شیطان هر چه می کند برای این است که حیثیت او را لکه دار کند و او را بی آبرو کند. در آداب دعا «نعره زدن» نیست 💥ادْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَ....(55- اعراف) «تضرعبه معناى اظهار ضعف و ذلت است. «خفیة» هم به معناى پوشیده داشتن است‏. ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز نهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ و اهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ و خُذْ بناصیتی الی مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین. 🔹 ای خدا مرا نصیبی از رحمت واسعه خود عطا فرما و به ادله روشن خود هدایت فرما و پیشانی مرا بگیر و به سوی رضا و خشنودی که جامع (هر نعمت) است سوق ده به حق دوستی و محبتت ای آرزوی مشتاقان. 🌙 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
مسجد مجازی حضرت عمار ره
🔰 دعای روز نهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ و اهْدِنی ف
شرح دعای روز نهم توسط 🔰 «اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ نَصِیباً مِنْ رَحْمَتِکَ الْوَاسِعَةِ وَ اهْدِنِی فِیهِ لِبَرَاهِینِکَ السَّاطِعَةِ وَ خُذْ بِنَاصِیَتِی إِلَی مَرْضَاتِکَ الْجَامِعَةِ بِمَحَبَّتِکَ یَا أَمَلَ الْمُشْتَاقِین» «خدایا برایم در آن بهره‌اى از رحمت فراوانت کن؛ و در این روز به و راه‌هاى درخشانت هدایتم فرما؛ پیشانی مرا بگیر و به طرف رضایت همه جانبه‌ی خودت ببر؛ به حق دوستى خود اى آرزوى مشتاقان.» 🔺و اگر (ص) برهان پروردگارش را ندیده بود... 🔺زمانی که زلیخا قصد یوسف کرد، یوسف نیز به او متمایل بود اما او در فؤاد خود خود را رؤیت کرد و همین سبب شد تا رهایی یابد: «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ ۖ وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَنْ رَأَىٰ بُرْهَانَ رَبِّهِ» ❓آن برهان و نشانی که یوسف(ص) از پروردگار خود دید، چه بود؟ 🔹 هر چیزی در عالم نشانی‌ست. در قرآن کریم به دفعات واقعه یا حقیقتی بیان شده و در ادامه‌ی آن آمده که: «إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً» در این برای مؤمنین و قومی که اهل فکر، اهل بصیرت و اهل یقین هستند، نشانی‌ست. هر یک از آیات الهی، نشانی از نشانی‌های الهی را در خود حبس کرده‌اند. 🔹 آیات الهی، معجزه‌ی خدا هستند چراکه از عجز انسان حکایت می‌کنند. کشف این علامت‌هایی که در پدیده‌های خلقت و در حوادث و وقایع حبس شده است، سرِ تسلیم فرود آوردن انسان به پیشگاه خداست. و از همین روست که شناخت آیت‌ها، به ایمان و یقین انسان می‌افزاید: «وَ فِي الْأَرْضِ آياتٌ لِلْمُوقِنِينَ * وَ فِي أَنْفُسِكُمْ أَ فَلا تُبْصِرُونَ» در زمین و در درون جان شما برای اهل یقین، آیاتی‌ست. افلا تبصرون؟ 🔹 نور و تاریکی، آیتی برای بینایی و کوری دل است. اسب چموش و وحشی، آیت فکر و خیال انسان است که بی‌مهابا به هرکجا سرک می‌کشد؛ ولی این اسب چموش با دهانه یا لگام یا عِقال، مهار شده و رام می‌شود. دهانه‌ی اسب، آیت عقل انسان است که بر فکر و تخیل او حد می‌زند. 🔹 ایمان به آیه‌های الهی، یکی از هفت متعلَّق ایمان است؛ یعنی یکی از هفت گیره‌ای که ایمان ما به آن بند است. 📕 داستانک: ⬅️ «بار اول که سایت رو باز کرد، صفحه قفل شد. بار دوم هم صفحه قفل شد! گفت اگه بار سوم هم قفل بشه، دیگه تو این سایت نمی‌رم. برای بار سوم هم قفل شد! به خودش گفت: بابا اینترنت اکسپلورر مشکل داره، ربطی به خدا نداره که پیش خودت فکر کردی خدا نمی‌خواد تو به گناه بیفتی! دیگه هیچ صفحه‌ای قفل نشد...» ✅ نشانی‌های الهی را دریابیم. ▫️شرحی بر دعای روز نهم ماه رمضان - برگرفته از رویکرد " " strategistkids.ir/?page_id=2&id=1 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_132.wma
10.6M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۱۰ قسمت ۴ إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَىٰ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَجَاعِلُ الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ فَوْقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۖ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيمَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ(۵۵) فَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَأُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ(۵۶) وَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ(۵۷) ذَٰلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ(۵۸) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋امروز سه شنبه بیست و سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز دهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز👇👇 🕋 یا الرحم الراحمین🌸 🕋 انجام اعمال و ادعیه مخصوص هر روز 🕋🕋🕋🕋🕋🕋 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 ✍آیات برگزیده جزء 9 قرآن کریم 🌸 ایمان و عمل ما درست شود، برکات هم نازل می‌شود 💥وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَی.....(96- اعراف) این آیه وعده می‌دهد که اگر باورهای مردم توحیدی شود و از شرک پاک گردد و در عمل هم به آنچه خدا گفته است به قدر عمل کنند برکت الهی از آسمان و زمین به روی مردم گشوده می‌شود.از اهل القری؛ مردم یک منطقه به دست می‌آید که ملاک نزول برکات، ایمان و عمل اکثری مردم است پس اگر بیشتر مردم دین باور بودند وعده حق عملی خواهد شد و بی مبالاتی تعدادی از مردم، تأثیری در عملی شدن آن وعده نخواهد داشت اما اگر برعکس شد درهای رحمت نیز بسته می‌شوند و دین داری عده‌ای هم نمی‌تواند آن‌ها را باز کند. سه ویژگی که متکبران دارند 💥سَأَصْرِفُ عَنْ ءَایَاتیِ‌َ ......(146- اعراف) طبق این آیه متکبرانی که مانند ابلیس(2) از دین و دستور خداوند متعال روی برمی گردانند کسانی‌اند که دارای این سه ویژگی‌اند: 1. آن‌ها اگر تمام آیات الهی را ببینند، ایمان نمی‌آورند. 2. اگر راه راست را مشاهده کنند، انتخاب نخواهند کرد. 3. اگر راه منحرف را ببینند، راه خود انتخاب می‌کنند. بشارتی که قرآن به گنه‌کاران پشیمان می‌دهد 💥الَّذِینَ عَمِلُواْ........ (153- اعراف) کسانی که گناه کردند اما بعد پشیمان شده و به واقع توبه کنند و ایمان بیاورند، یعنی از عقاید گذشته خود که ریشه گناهانشان بوده دست شسته و باورهای خود را بر اساس اسلام قرار دهند؛ خداوندی که بسیار آمرزنده و رحیم است از گناهانشان در گذشته و سعادت دنیا و آخرت آن‌ها را تضمین می‌کند. هر چند توبه برای همه ممکن است اما نباید پنداشت که هر بازگشتی با یک استغفاری که به زبان جاری می‌شود محقق می‌گردد. توبه شرایطی دارد که پشیمانی قلبی و جبران کاستی‌های گذشته از شرایط آن است. کسی که در قرآن تشبیه به سگ شد 💥وَ اتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَأَ........ (176- اعراف) این دو آیه مربوط به کسی است که با وجود علم خدادادی؛ خدا او را به سگ تشبیه کرد. قرآن کریم به عنوان کتابی که هم بیماری را نشان می‌دهد و هم ریشه و درمان آن را بیان می‌کند علت این سقوط را چنین تحلیل کرده است: «فَانسَلَخَ مِنْهَا؛ او از پوست به در آمد» این عبارت کنایه از این است که او علم را گرفت اما آن‌ها را به درونش نفوذ نداد تا بشود عقیده؛ بلکه در حد پوست و پوستین در بر خود نگه داشت تا اینکه بالاخره در آزمون‌های الهی این پوستین را انداخت و ماهیت واقعی خود را آشکار کرد قرآن قدمی جلوتر رفته و علت این مشکل او را هم بیان می‌کند و آن میل او به دنیا و تبعیتش از هوای نفس بود که سبب شد دانسته‌ها و «دین دانی» اش تبدیل به «دین داری» نشود. وقتی آژیر شیطان را شنیدید به پناهگاه خدا بروید 💥وَ إِمَّا یَنزَغَنَّکَ مِنَ .....(200- اعراف) زمانی که در جنگ آژیر خطر به صدا در می‌آمد گوینده‌ای با صدای دلهره‌آورش چنین می‌گفت: توجه! توجه! علامتی که هم اکنون می‌شنوید اعلام خطر یا وضعیت قرمز است بعد می‌گفت محل کار خود را ترک و به پناهگاه بروید. بلافاصله بعد از پیام او صدای آژیر گوش خراشی در همه جا طنین انداز می‌شد و مردمی را می‌دیدی که با دستپاچگی برای حفظ جان خود به سوی محل امنی در حال دویدن‌اند. قطعاً خیلی مضحک و خنده دار خواهد بود که کسی در این وضعیت قرار بگیرد و به جای فرار به سوی پناهگاه در معرض خطر بایستد و زیر لب مدام تکرار کند «من به پناهگاه می‌روم». این داستان بسیار شبیه جریانی است که قرآن کریم نقل می‌کند. قرآن می‌فرماید: وقتی وسوسه شیطان را حس کردید به خدا پناه ببرید که او هم به خواسته شما ترتیب اثر می‌دهد و هم اینکه می‌داند شما را چگونه نجات دهد. پناه بردن به خدا باید با تمام وجود باشد درست به مانند همان مضطر زیر بمباران؛ والا اگر مدام بگوید اعوذ بالله کاری از پیش نخواهد برد. این گروه حقاً که مؤمن اند إِ💥نَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا .....(4- انفال) قرآن کریم به پنج ویژگی کسانی که مؤمن هستند اشاره می‌کند و در پایان با عبارت «أُوْلَئکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا» حقانیت ایمان آن‌ها را امضاء می‌کند. آن ویژگی‌ها که سه قسمت آن جنبه معنوی و باطنی دارد و دو قسمت آن جنبه علمی و خارجی، عبارتند از: احساس مسئولیت، تکامل ایمان، توکل، ارتباط با خدا و ارتباط و پیوند با خلق خدا.که در آیه به این ترتیب آمده است: 1. هر وقت نام خدا برده شود، دل‌های آن‌ها به خاطر احساس مسئولیت در پیشگاهش ترسان می‌گردد. 2. هنگامی که آیات خدا ادامه ... ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💢 دعای روز دهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْکَ و اجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیکَ بإحْسانِکَ یا غایَةَ الطّالِبین. 🔸 ای خدا مرا در این روز از آنان که بر تو توکل کنند و نزد تو فوز و سعادت یابند قرار ده و مرا از آنان که مقربان درگاه تو باشند قرار ده به حق احسانت ای منتهای آرزوی طالبین. 🤲 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
مسجد مجازی حضرت عمار ره
💢 دعای روز دهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزی
شرح دعای روز دهم توسط 🔰 «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلِینَ عَلَیْکَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْفَائِزِینَ لَدَیْکَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ إِلَیْکَ بِإِحْسَانِکَ یَا غَایَةَ الطَّالِبِین» «خدایا در این روز مرا از بدرگاهت کن (قرار بده) و از كامروایان حضرتت قرار بده؛ و از مقربان درگاهت کن؛ به احسانت اى نهایتِ خواست و همت جویندگان» ❓جایگاه یا وکالت دادن به خدا در زندگی اجتماعی و در سیاست و چاره‌اندیشی ما کجاست؟ 🔹 نقیصه‌ی مهم دانش مدیریت غربی (علم سیاست) در این است که بعد از چاره‌اندیشی، جایی برای ، الهی و نمی‌بیند. 🔹 سیّاس کسی است که تصمیم و تدبیر خوبی زده باشد و آن را به نحو احسن اجرا نماید. 🔹 زمانی می‌توانیم بگوییم تصمیم خوبی اندیشیده شده که در ماهیت آن به ایمان و یقین رسیده باشیم. اما حتی در همین حین، باید نگاهمان به مشیت الهی باشد؛ آنچه خدا بخواهد، همان می‌شود: «اللَّهِ يَهْدِي بِهِ مَنْ يَشاءُ»، «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ» و... 🔹 گرچه خواست و مشیت الهی، هرگز تفننی و بی‌حساب نیست، اما در هر شرایطی، به جایی خواهیم رسید که هرچه تدبیر و تصمیم کنیم، کاری از ما ساخته نیست؛ چطور مشیت و خواست الهی در دانش مدیریت، نادیده انگاشته می‌شود؟ 🔹 اما هر تصمیم خوب، که به ایمان و یقین رسیده و بر مشیت الهی نیز چشم دوخته باشد، در حد تصمیم نباید بماند؛ جایی که دیگر مصمم بر تصمیم خود شده‌ایم، نیاز به نیکو داریم. تمام تلاش خود را می‌کنیم و از حداکثر ظرفیت خود و تجربه‌ی بشری نیز بهره می‌بریم تا بهترین تدبیر را زده باشیم؛ اما در همین حین، باید بدانیم زمانی‌ست که تمام قد به خدا وکالت داده باشیم: 🔸تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافری‌ست// 🔸راهرو گر صد هنر دارد، بایدش (حافظ) 🔹 زمانی که با ایمان به تصمیم خود و منوط به مشیت الهی، مصمم شده و به بهترین کیفیت نیز تدبیر کردیم و به خدا هم وکالت دادیم، سپس موعد اجرای آن به نحو احسن است. اجرای احسن، عمل صالح ما است که در مقابل عمل مفسد قرار دارد؛ عمل صالحی که آن نیز محدود به تقدیر الهی‌ست؛ تا چه مقدر ما باشد.«إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» 🔹 شب‌های قدر که مقدرات امت اسلامی در آن تدبیر و ثبت می‌شود، در قلب ماه رمضان جای دارد. چطور می‌توانیم از لحظات به این مهمی و مقدراتی که در آن ثبت و ضبط می‌شود در زندگی اجتماعی و در سیاست‌ورزی برای جامعه بی‌توجه بمانیم؟ ما حتی اگر بهترین سیاست‌مدار هم باشیم، برخلاف مقدرات و مشیت الهی و آنچه وکالت آن باخداست، نمی‌توانیم عمل کنیم؛ دست‌مان کوتاه است... 🔹 در نظر گرفتن این معیارها در ساختار علم مدیریت و سیاست، سیاست دینی ما را ممکن می‌سازد؛ در غیر این صورت، به جای تکیه بر خدا، به سخن گفتن با کدخدا فخر می‌کنیم و سیاستی پیاده می‌کنیم که حل تمامی مشکلات یک جامعه‌ی هشتاد میلیونی را منوط به مشیت کدخدا در رفع تحریم‌ها می‌دانست، پس با توکل به تضمین بودن امضای کری پا به میدان مذاکره نهاد؛ نه تصمیم درستی بود و نه تدبیر خوبی بر آن زده شد و نه حتی اجرای آن کم عیب و نقص بود. ✅ بیاییم در ماه رمضان، افتخار تکیه بر مشیت الهی و توکل را برای خود رقم بزنیم تا در شب‌های قدر، رقم خوردن بهترین تقدیرها برای خود و امت اسلامی را شاهد باشیم. ▫️شرحی بر دعای ماه رمضان - برگرفته از جلسه 32 «جایگاه دکترین در سیاست و چاره» ( خرداد 87): kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/680 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🚨 افطاری مورد علاقه‌ 💠 رهبر انقلاب نقل می‌کنند ۱۳۹۰(قمــری) در زندان از راه رسید. با فرا رسیدن این ماه، دلم غرق شادی شــد؛ چون از کودکی این ماه را دوست می‌داشتم. هنگام افطار فرا رسید، اما چیزی برای من نیاوردند. نماز را خواندم. 🔹 لحظات شادی‌آور سر سفره افطار در کنار خانواده، با که در برابر ما می‌جوشید، در خاطرم گذشت. خوردنی‌های سبک مخصوص افطار را به یاد آوردم؛ بویژه مختص خود را(غذای معروف مشهدی‌ها که ظاهراً مختص خود آنها است) به یاد آوردم؛ که از هر غذایی برای افطار، آن را بیشتر دوست می‌داشتم. این «ماقوت» از آب و نشاسته و شکر تهیه می‌شود و به شیوه خاصی آن را می‌پزند. من نیز در پختن آن، همانند پختن سایر غذاها، بخوبی وارد است. ناگهان به خود آمدم و از خداوند مغفرت طلبیدم. شاید این گرسنگی بود که خاطرات یاد شــده را در ذهنم برانگیخت. شاید تنهایی بود. به هر حال باید صبر کرد. نیم ساعت پس از مغرب، یک فنجان چای به دست آوردم. مدتی بعد شــام آوردند، که به خاطر نامرغوبی، دل بدان رغبت نمی کرد. اما قدری از آن را خوردم و بقیه را برای سحری گذاشتم. در سحر هم مابقی آن را با اکراه خوردم، زیرا این غذا از اصل نامطبوع بود و بعد از مانده شدن نیز نامطبوع‌تر شده بود. نخستین روز بر این منوال گذشت. 🔹 ، نگهبــان اطلاع داد که چیزی برای شــما فرستاده شــده. آن را گرفتم و باز کردم، دیدم انواع غذاهایی که در افطار به آنها میل دارم، در چند بشقاب برایم فرستاده شده اســت. این غذاها برای چند نفر کافی بود. همسرم آن را آماده ساخته بود و توانسته بود به برساند. همچنین در همان روز، از منزل برایم وســایل تهیه و صرف چای آوردند. لذا افطاری خوشــمزه و مطبوعی بود که به قــدر کفایت از آن برداشتم و باقی را برای زندانیان فرستادم. این کار هر روز تکرار شد.  📙 کتاب خون دلی که لعل شد... ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🌸@IslamLifeStyles مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠انسان نباید فقر ذاتی خویش را فراموش کند «اَنْتُمُ الْفُقَراءُ اِلَى اللّهِ وَاللّهُ هُوَ الْغَنىُّ الْحَمیدُ.» (فاطر ۱۵) «ترجمه: اى مردم، همۀ شما به خدا نيازمنديد و خداست كه بى نياز و ستوده صفات و افعال است.» 🔹️خداوند با این تعبیر توجّه مى‌دهد که انسان نباید هیچ گاه فقر ذاتى خویش را فراموش کند تا برسد به آن کمالى که مى‌تواند برسد. اولیاى خدا هر چه بر علمشان افزوده مى‌شود به همان نسبت بر تواضعشان افزوده مى‌شود و بیشتر اقرار به جهل مى‌کنند و هر چه بر قدرتشان افزوده شود، بیشتر در پیشگاه خداوند اظهار عجز مى‌کنند و نسبت به مردم متواضعتر مى‌شوند که البته در هر دو مورد این روند، نتیجه درجات بالاى معرفت ایشان خواهد بود. اخلاق در قرآن جلد دوم صفحه ۱۲۸ ترجمه آیه، از آیت الله مشکینی 💻 @mesbahyazdi_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar