🔰 بعد از واقعه #طبس، ایران جاسوسان آمریکا را آزاد نکرد تا کارتر انتخابات را باخت.
موقع سوگند ریگان، آنها به آمریکا رسیدند و روزنامه اشپیگل نوشت:
زمانی آمریکا تصمیم میگرفت چه کسی در ایران به قدرت برسد اما امروز در۱۹۸۰، یک آیتالله در تهران تصمیم میگیرد چه کسی رییسجمهور آمریکا شود.
✍ علیرضا گرائی
#غربگراها_شکست_آمریکا_را_بپذیرید
#غیرت_عقلانی #عزت_ملی
#مرزبندی_با_دشمن
#آمریکا_طبل_توخالی
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
محیط #مدرسه و #دانشگاه طوری بود که ازش فرار میکردیم
سربازا از پادگان فرار میکنند
کارمندا از کار فرار میکنند
کارگرا از کار فرار میکنند
حالا یه سریا جرأت فرار دارن، یه سریا هم عذاب میکشن و تحمل میکنند
تصمیم سازان محترم!
این سیستم تربیتی مریضه! این جامعه مریضه!
#مدرسه_قتلگاه_خلاقیت_و_استعداد
#واجب_است_ازدواج_کنی_بعد_به_دانشگاه_بروی
#تربیت_نسل_توحیدی
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
بی نظیر ترین عکس از شب های قدر با اختلاف آرا بسیار زیاد این جانب هستند ، تصویری بی نظیر که توسط فاطمه هاشم نژاد تصویربردار میزان به ثبت رسیده است. تصویر مربوط به بیمارستانی در زنجان می باشد ...
آقای تحلیلگر
#تربیت_نسل_توحیدی
#زنان_طراز_جهان_اسلام
#مادر_موفق
#شبستان_والدین
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_147.wma
8.58M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران جلسه ۷۲۵ قسمت ۳
قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ(۶۴)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ 👈و روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳
🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇👇
🕋 یا حی یا قیوم
🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان
🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋
🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌
✍آیات برگزیده جزء 24 قرآن🕋
👈وَ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ .....45- زمر)
هنگامى که خدا به یگانگى یاد میشود دلهاى کسانى که به آخرت ایمان ندارند گرفتار نفرت میشود و هنگامى که یاد غیر خدا میشود، شادمان میگردند.
گاه انسان چنان به زشتی ها خو میگیرد و از پاکی ها بیگانه میشود که از شنیدن نام حق ناراحت و از شنیدن باطل مسرور و شاد میگردد، در برابر خداوندى که آفریننده عالم هستى است سر تعظیم فرود نمیآورد، اما در برابر قطعه سنگ و چوبى که خود ساخته و یا انسان و موجوداتى همانند خود زانو میزند و تعظیم میکند
👈فَإِذَا مَسَّ الْانسَانَ ....(49- زمر(
وقتى انسان گرفتار زیان میشود، ما را میخواند و هنگامى که ما از جانب خود نعمتى به او میدهیم [به جای شکر گزاری میگوید: این با تلاش و درایت خودم به دست آمده است؛ در حالی که آن نعمت وسیله ای برای امتحان او بود و بیشتر مردم از واقعیت بی خبرند.
انسان هر وقت دچار گرفتارى می شود رو به خدا کرده و او را به خلوص میخواند ولی همینکه پروردگارش نعمتى به او داده و او را از گرفتاری خلاص می کند فورا آن نعمت را به خودش نسبت میدهد و میگوید: «هنر خودم بود» و پروردگارش را فراموش میکند و نمیداند که همین خود وسیله ای است که با آن امتحانش میکنند.
👈 قُلْ یَاعِبَادِىَ الَّذِینَ ...(53- زمر)
بگو: اى بندگان من که [با ارتکاب گناه] بر خود ستم کرده اید! از رحمت خدا نومید نشوید که یقیناً خدا همه گناهان را مىآمرزد زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است
خداوند راه بازگشت را توأم با امیدوارى به روى همه گنه کاران میگشاید و با لحنى آکنده از نهایت لطف و محبت آغوش رحمتش را به رویشان باز کرده و فرمان عفو آنها را صادر نموده است.
از امیدبخشترین آیات قرآن نسبت به گنهکاران است. فراگیری و گستردگى آن به حدى است که طبق روایت امیر مؤمنان على ع: در تمام قرآن آیه اى وسیعتر از این آیه نیست
1-با استناد به جمله « إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا» ثابت می شود که خداوند هر گناهی اعم از صغیره و کبیره را میبخشد
2-مقایسه این آیه با آیه 48 سوره نساء: «إِنَّ اللَّهَ لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَ یَغْفِرُ ما دُونَ ذلِکَ لِمَنْ یَشاءُ؛ خداوند شرک را نمیبخشد، اما کمتر از آن را براى هر کس که بخواهد میبخشد.» فهمیده می شود که بخشش در آیه مورد بحث در صورتی است که گنهکار توبه کرده باشد که اگر فرد گنهکار به واقع توبه کرد وعده خدا در حقش عملی شده و گناه او هر چه که باشد بخشیده می شود حتی اگر شرک باشد؛ اما اگر توبه ای در کار نبود خدا ممکن است از برخی گناهان او در گذرد که بی تردید شرک جزء آنها نخواهد بود.
👈وَ سِیقَ الَّذِینَ کَفَرُواْ ... (73- زمر)
« سِیقَ» ماضی مجهول فعل «سَاقَ» و از ریشه «سَوق» است و معنای آن حرکت دادن از پشت سر است.از این رو به کسی که حیوانات را از پشت می راند تا حرکت کنند «سائق» گفته می شود.
معنای « سِیقَ» برای کافران و مؤمنان متفاوت خواهد بود. « سِیقَ» برای کافران یعنی آنها را همچون حیوان از پشت سر هِی کرده و به جهنم می ریزندو « سِیقَ» برای مومنان یعنی آنها را در کمال عزت و احترام بدرقه کرده و با تشریفات خاصی تا بهشت مشایعت می کنند.
👈مَنْ عَمِلَ......(40- غافر(
هر که بدى کند جز به مانند آن کیفر نیابد، و از مردان یا زنان کسانى که کار شایسته انجام دهند در حالى که مؤمن باشند، آنان در بهشت درآیند و در آن بیحسابْ روزى یابند.
ورود به جهنم و تحمل عذاب آخرت تنها یک شرط دارد و آن اینکه انسان نافرمانی خدا را کرده و مرتکب گناه شود؛ ولی ورود به بهشت دارای دو شرط است: یکی ایمان و دیگری عمل صالح و در تحقق این شروط هم به هیچ وجه جنسیت مطرح نیست.
______________
🕋🕋 التماس دعا 🕋🕋
۱۴۰۱/۰۲/۰۷
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🔰 «اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِكَ ومُعادیاً لأعْدائِكَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِكَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن»
«خدایا مرا دوست دوستانت و دشمن دشمنانت #جعل کن (قرار بده)؛ و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت؛ اى نگهدار دلهاى پیامبران»
🔹 همهی ما ظرفیتی فطری به نام « #شغاف» داریم که حب و بغضهایمان از آنجا میجوشد. «قَدْ شَغَفَهَا حُبًّا» وقتی میتوانیم کسی یا چیزی را «دوست داشته باشیم» و با او انس بگیریم، #ولایت آن را بر خود پذیرفتهایم.
🔹 برخلاف آنکه همه تصور میکنند عدهای ولایتپذیرند و عدهای آزاد؛ واقعیت این است که هیچکسی نیست «ولی» نداشته باشد؛ برخی ولایت
الله
رسولالله(ص)
و اولیالامر
را بر خود دارند
و باقی همه، ولایتطاغوت (از شیطان تا نفسانیات)
را پذیرفتند.
❤️ شیفته و دلدادهی هرکه و هرچه که بشویم، ولایت آن را بر خود پذیرفتهایم.
🔹 شیطان با شناختی که از ظرفیتهای فطری انسان دارد، مانع حب و بغض ما نمیشود، فقط هنرمندانه مصداقهای عشق و نفرت ما را با هم جابجا میکند.
#جنگ_نرم
#ولایت_خدا
#ولایت_طاغوت
#شرح_دعا
▫️شرحی بر دعای #روز_بیست_و_پنجم ماه رمضان
برگرفته از رویکرد «ولایتمدار» #کلبه_کرامت:
kolbeh-keramat.ir/Sessions/Index/12
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز بیستوپنجم ماه مبارک رمضان
🔻 اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ و مُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.
🔹 ای خدا مرا در این روز محب دوستانت و عدو دشمنانت قرار ده و در راه و روش به طریقه و سنت خاتم پیامبرانت بدار ای نگهدارنده دلهای پیامبران.
🌙 #ماه_رمضان
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
#مکتب_امام
🔴ما هیچ کداممان یک #آدم حسابی نیستیم!
#امام_خمینی ره
♦️ماه مبارک رمضان است و درهاى رحمت خداى تبارک و تعالى به روى همه گناهکاران باز است و شما تا دیر نشده است در این ماه #رمضان خودتان را اصلاح کنید. ما همه باید خودمان را اصلاح کنیم؛ ما هیچ کداممان یک آدم حسابى نیستیم. پناه به خدا باید ببریم و خودمان را اصلاح کنیم.
#شبستان_محاسبه
📚 #صحیفه_نور ،جلد ١۵،صفحه ۶٩
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_148.wma
8.49M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران جلسه ۷۲۶ قسمت ۱
یَأَهْلَ الْکِتَبِ لِمَ تُحَآجُّونَ فِى إِبْرَهِیمَ وَمَآ أُنِزلَتِ الْتَّوْرَیةُ وَ الْإِنْجِیلُ إِلَّا مِنْ بَعْدِهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ(۶۵) هَأَنْتُمْ هؤُلَآءِ حَجَجْتُمْ فِیَما لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ فَلِمَ تُحَآجُّونَ فِیمَا لَیْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ(۶۶) مَا کَانَ إِبْرَهِیمُ یَهُودِیّاً وَلَا نَصْرَانِیّاً وَلَکِنْ کَانَ حَنِیفاً مُّسْلِماً وَ مَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ(۶۷)إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ(۶۸)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز پنج شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز بیست وششم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳
🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇
🕋 لا اله الا الله الملک الحق المبین
🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان
🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋
🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌
✍آیات برگزیده جزء 25قران کریم 🕋
وَ👈 لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ .......(27- شوری)
كلمه «قَدَر» به معناى كمیت است. پس این كه مى فرماید:«وَ لكِنْ یُنَزِّلُ بِقَدَرٍ ما یَشاءُ» به این معنا است که خدا هر چیز را به كمیتی که مشیتش اقتضاء کند نازل مى كند.
اگر خداى تعالى رزق بندگان خود را وسعت بدهد و همه سیر شوند، شروع به ظلم كردن در زمین میكنند؛ چون طبیعت مال این است كه وقتى زیاد شد طغیان مى آورد، در سوره علق فرموده:
«إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغى أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى؛ این انسان هنگامى كه احساس بینیازى كند طغیان مى كند»
علامه طباطبایی(ره): این آیه بیانگر قانون اولیه خدا در توزیع ارزاق است که حال هر کس را می بیند و به او روزی می دهد؛ اما قوانین دیگری نیز در عالم حاکم است؛ یکی قانون امتحان است و دیگری استدراج است. این دو قانون سبب می شود که خدا به کسانی با وجود طغیان باز هم ثروت عطا کند.
چرا برخی حتی به مقدار رفع ضروریات هم از روزی الهی بی نصیبند در پاسخ می توان به دو قانون الهی اشاره کرد؛ یکی قانون امتحان و دیگری قانون اثر گناه که برخی با عمل خود مانند ظلم به دیگری یا ظلم پذیری چنین نتیجه ای را برای خود رقم زده اند.
👈جَزَاءُ سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ ....(40- شوری)
پاداش بدى کار بدی است مانند همان؛ ولى هر كه بگذرد و [میان خود و طرف مقابلش را] اصلاح نماید؛ پاداشش بر عهده خداست؛ یقیناً خدا ستمكاران را دوست ندارد.
چرا خداوند آن کاری که برای تلافی صورت می گیرد با اینکه مجوز آن را هم صادر کرده است اما آن را «سیئة؛ کاری بد و ناپسند» می نامد.
پاسخ: چون با هر كس چنین رفتار شود ناراحت میشود، ظالم با آن کار مظلوم را ناراحت کرد و مظلوم هم با انتقام و تکرار آن کار ظالم را رنجاند،
👈لِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَ ....(49) أَوْ یُزَوِّجُهُمْ ذُكْرَانًا .....(50- شوری)
فرمانروایى آسمانها و زمین فقط در سیطره خداست، هر چه را بخواهد مىآفریند، به هر كس بخواهد دختر عطا مىكند و به هر كس بخواهد پسر میبخشد؛ یا پسر و دختر را با هم میدهد و هر كه را بخواهد عقیم میكند و فرزند نمیدهد كه او دانا و تواناست.
گر چه نقش بعضى از غذاها و داروها را در افزایش احتمال تولد پسر یا دختر نمیتوان انكار كرد، ولى باید دانست كه آن اثر را هم خدا در آن دارو قرار داده است و هیچ کدام خارج از علم و قدرت خدا نیستند
دیگر اینکه برای هر دو جنس از تعبیر «یهب؛ میبخشد» استفاده کرد و این دلیل روشنى است كه هم دختران هدیه الهى هستند و هم پسران و فرق گذاشتن میان این دو از دیدگاه یك مسلمان راستین صحیح نیست
👈لِتَسْتَوُاْ عَلىَ .....(13)وَ إِنَّا إِلىَ ...(14- زخرف)
كه بر پشت آن استقرار یابید و چون بر آن استقرار یافتید، نعمت پروردگارتان را به یاد آورید و بگویید: منزّه است خدایى كه این را رام ما كرد كه ما قدرت آن را نداشتیم و ما به سوى پروردگارمان باز خواهیم گشت.
و «ما كُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ» هم مفهومش این است كه اگر لطف پروردگار نبود ما هرگز قادر به کنترل و ادراه این مرکبها نبودیم. و اینکه در پایان دعای مومنین این چنین دارد که: «وَ إِنَّا إِلىَ رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ؛ و بی شک ما به سوى پروردگارمان باز خواهیم گشت» برای آن است که آنها را به یاد قیامت بیندازد که امروز سوار بر وسیله ای گران قیمت شده و در زمین جابجا می شویم به یاد داشته باشیم که بالاخره تابوتی هم هست که در انتظار ماست.
در حالات علی ع آمده است كه هنگامی که پاى خود را در ركاب گذاشت فرمود: «بسم اللَّه» و هنگامى كه بر مركب استقرار یافت این آیات را تلاوت کرد: «سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَ ما كُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ وَ إِنَّا إِلى رَبِّنا لَمُنْقَلِبُون ....
_________________
۱۴۰۱/۰۲۰۸
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز بیستوششم ماه مبارک رمضان
🔻 اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً و ذَنْبی فیهِ مَغْفوراً و عَملی فیهِ مَقْبولاً و عَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.
🔹 ای خدا در این روز سعیام را (در راه طاعتت) بپذیر و گناهانم را در این روز ببخش و عملم را مقبول و عیبم را مستور گردان ای شنواترین شنوایان.
🌙 #ماه_رمضان
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
شرح دعای روز بیست و ششم توسط #استاد_حسن_عباسی
🔰《اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً و عَملی فیهِ مَقْبولاً و عَیبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین》
《خدایا كوشش مرا در این ماه پذیرفته شده #جعل کن؛ و گناه مرا در این ماه آمرزیده؛ و كردارم را در آن مورد قبول: و عیب مرا در آن پوشیده؛ اى شنواترین شنوایان》
🔹 به زیبایی هر چه تمام، در قرآن خود بیان داشته که عالم را « #خلقت» و « #جعل» است. «إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» مرا (انسان) که مخلوق برتر تو بودم، اراده و اختیار بخشیدی... به اراده و اختیار خود، مرتکب عمل صالح یا فاسدی شدم. عمل از من بود اما آنکه باید آن را بنشاند یا ببخشاید، کجاست؟
🔹 در حیطه خلقت، امکان انتخاب نداریم. مثلا من انتخاب نکردم که کجا و از کدام پدر و مادری متولد شوم؛ و هم آنکه از سنتهای الهی هم گریزی نیست. اما در حیطهی جعل، اختیار با من است که به « #رشد» برسم یا به « #غی».
🔹 خدای اسلام -برخلاف مسیحیت و یهود - خدایی است که غیر از خالق بودن، «رب» نیز هست. باغبانیست که خود کاشته، خلق کرده و خود نیز گلآرایی میکند و میپروراند. یعن عالم را پس از خلقت، به حال خود وانگذاشته و هر لحظه و دائماً مخلوقات خود را ربوبیت میکند؛ میپروراند. بخشی از ربوبیت خداوند شامل عالم خلق است یعنی هرآنچه که به مادیات میشناسیم. و بخش دیگر آن شامل عالم جعل است؛ از معنویات مادی تا اجتماعی.
🔹 ربوبیت خداوند با «عبودیت» از سو ی مخلوقات پاسخ گفته میشود؛ وقتی ما خوب او را عبودیت کنیم، هر لحظه و آن به آن حسِ #حضور در محضر او را بیشتر دریابیم، ربوبیت او هم بهتر و بیشتر عایدمان میشود؛ و این ربوبیت مدام او، در عالم #جعل ، هدایت و متعالی شدن انسان است.«اِلی الله المَصیر» ؛ یا «وَبِئْسَ الْمَصِيرُ» (در حیطهی جعل، اختیار با من است که به «رشد» برسم یا به «غی»)
🔹 پس از او میخواهیم این چنین ما را بپروراند که سعی و عمل ما را پذیرفته شده، گناهانمان را آمرزیده و عیوبمان را بخشیده شده #جعل کند.
✅ جعلهای اجتماعی در قرآن، بنیانهای جامعهسازی اسلامی هستند.
#شرح_دعا
▫️شرحی بر دعای #روز_بیست_و_ششم ماه رمضان
برگرفته از سرفصل 《خلق و جعل》:
kolbeh-keramat.ir/Sessions/Index/56
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
امام خمینی رحمهاللهعلیه:
روز قدس، یک روز جهانی است؛ روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.
#روز_قدس
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🌹اهمیت شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان و دعای آن
♦️ در پاره ای از روایات وارد شده است که #شب_بیست_و_هفتم ماه مبارک رمضان کمتر از #شب_قدر نیست؛ لذا امام سجاد صلوات الله و سلامه علیه این شب را #احیاء می داشتند و مراسم احیاء را بجا می آوردند و این #ذکر_شریف را در احیاء شب بیست و هفتم زیاد بر زبان می آوردند:
🔸«اللّهُمَّ ارْزُقْنِی التَّجَافِیَ عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الْإِنَابَةَ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ الِاسْتِعْدَادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ».
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_149.wma
8.06M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران جلسه ۷۲۷ قسمت ۲
یَأَهْلَ الْکِتَبِ لِمَ تُحَآجُّونَ فِى إِبْرَهِیمَ وَمَآ أُنِزلَتِ الْتَّوْرَیةُ وَ الْإِنْجِیلُ إِلَّا مِنْ بَعْدِهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ(۶۵) هَأَنْتُمْ هؤُلَآءِ حَجَجْتُمْ فِیَما لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ فَلِمَ تُحَآجُّونَ فِیمَا لَیْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ(۶۶) مَا کَانَ إِبْرَهِیمُ یَهُودِیّاً وَلَا نَصْرَانِیّاً وَلَکِنْ کَانَ حَنِیفاً مُّسْلِماً وَ مَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ(۶۷)إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ(۶۸)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز جمعه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱👈 و روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳
🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇👇
🕋 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان
🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋
🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌
✍آیات برگزیده جزء 26
قرآن کریم🕋
✍سوره حجرات سوره آداب و اخلاق✍
👈این سوره مشتمل بر نکات مهمی است که عبارتند از:
1. آداب برخورد با پیامبر اسلام و اصولی را که مسلمانان باید در محضر پیامبر رعایت کنند.
2. یک سلسله اصول اخلاقی و اجتماعی که بکار بردن آنها باعث محبت و صفا و صمیمیت و اتحاد و امنیت در جامعه می گردد و فراموش کردن این نکات باعث بدبینی و نفاق و پراکندگی و ناامنی می شود.
3. دستوراتی که مربوط به چگونگی برخورد با اختلاف هایی است که بین مسلمانان روی می دهد.
4. معیار ارزش انسان در پیشگاه خداوند و اهمیت مسأله ی تقوا.
5. تأکید روی این مسأله مهم که ایمان تنها به گفتار نیست، بلکه باید علاوه بر اعتقاد قلبی اثر ایمان در اعمال انسان و در جهاد با اموال و نفوس آشکار گردد.
6. و در آخرین آیه از علم خداوند و آگاهی او از همه اسرار نهان عالم هستی و اعمال انسانها سخن گفته است که در حقیقت ضمانت اجرایی همه بخش های سوره است.
👈نکات اخلاقی سوره
رهنمودهای اخلاقی و ایمانی این سوره به دو صورت سلبی(نهی) و ایجابی(توصیه های آمرانه) به کار رفته است. اگر توجه شود نکات سلبی آن تماماً با حرف(لا) به کار رفته است و حالت ایجابی(امری) آن به صورت امر و با صیغه جمع بیان شده است.
👈فرمان های سلبی
«یا ایها الذین آمنوا لا تقدموا بین یدی الله و رسوله؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، در حکم کردن از خدا و رسولش پیشی مگیرید». (آیه ی1)
«لا ترفعوا اصواتکم فوق صوت النبی؛ صدای خود را بلندتر از صدای پیامبر نکنید». (آیه ی2)
«و لا تجهروا له بالقول؛ در برابر او بلند سخن نگوئید». (آیه ی2)
«لا یسخر قوم من قوم عسی ان یکونوا خیراً منهم و لا نساء من نساءٍ عسی ان یکنَّ خیراَ منهنّ؛ نباید گروهی از مردان شما گروه دیگر را مسخره کنند چه بسا که آنان بر ایشان بهتر باشند و هیچ یک از زنان حق ندارند زنان دیگر را مسخره کنند زیرا ممکن است آنان از اینها بهتر باشند». (آیه ی11)
«لا تلمزوا انفسکم؛ یکدیگر را مورد طعن و عیب جوئی قرار ندهید». (آیه ی11)
«وَ لا تنابزوا بالالقاب ؛یکدیگر را با لقب های بد نخوانید.». (آیه ی11)
«قل لا تمنّوا علی اسلامکم؛ بگو اسلام آوردن خود را بر من منت نگذارید». (آیه ی17)
قابل تأمل است که همه این فرمان ها با خطاب«یا ایها الذین آمنوا» شروع شده است به جز مورد آخر و این بیانگر این مسأله است که مسلمان بودن یا مؤمن بودن متفاوت است و هر مسلمانی مؤمن نیست.
👈فرمان های ایجابی
«و اتقوا اللّه انَّ الله سمیع علیم؛ و تقوای الهی پیشه کنید که خداوند شنوا و دانا است.» (سوره ی حجرات،آیه ی1)
«یا ایها الذین آمنوا ان جاءکم فاسق بنباء فتبینوا ان تصیبوا قوماً بجهالة فتصبحوا علی ما فعلتم نادمین؛ ای کسانی که ایمان آورده اید اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد درباره آن تحقیق کنید،مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید». (سوره ی حجرات،آیه ی6)
«و اعلموا ان فیکم رسول اللّه لو یطیعکم فی کثیر من الامر لَعَنتم؛ و بدانید رسول خدا در میان شماست هرگاه در بسیاری از کارها از شما اطاعت کند به مشقت خواهید افتاد». (سوره ی حجرات،آیه ی7)
«و ان طائفتان من المؤمنین اقتتلوا فاصلحوا بینهما؛ هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ بپردازند آنها را آشتی دهید». (سوره ی حجرات،آیه ی9)
«فان بغت احداهما علی الاخری فقاتلوا التی تبغی حتی تفییءَ الی امرالله فان فاءت فاصلحوا بینهما بالعدل؛ و اگر یکی از آن دو بر دیگری تجاوز کند با گروه متجاوز پیکار کنید تا به فرمان خدا باز گردد و هرگاه بازگشت در میان آن دو به عدالت صلح برقرار سازید». (سوره ی حجرات،آیه ی9)
«واقسطوا انّ الله یحب المقسطین؛ و عدالت پیشه کنید که خداوند عدالت پیشگان را دوست دارد.» (سوره ی حجرات،آیه ی9)
«انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بین اخویکم و اتقوا الله لعلکم ترحمون؛ مومنان برادر یکدیگرند. پس بین دو برادر خود را صلح و آشتی دهید و تقوای الهی پیشه کنید باشد که مشمول رحمت او شوید». (سوره ی حجرات،آیه ی10)
«یا ایها الذین آمنوا اجتنبوا کثیراً من الظن انّ بعض الظنّ اثم؛ ای کسانی که ایمان آورده اید از بسیاری از گمان های بد بپرهیزید چرا که بعضی از گمان ها گناه است.» (سوره ی حجرات،آیه ی12)
👈در سوره حجرات بعضی از واژه ها از تکرار چشمگیری برخوردار است که مهم ترین آنها عبارتند از واژه های«الله»، «ایمان»، «تقوا»، «علم»و «رحمت».
امام_رضا عليه السلام:
فِطرُكَ أخاكَ الصّائِمَ أفضَلُ مِن صيامِكَ
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
💢 چرا #روز_قدس امسال با سالهای دیگر متفاوت است؟
🔻 #رهبر_انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با جمعی از دانشجویان با توجه به نزدیک بودن روز قدس، فرمودند: «امسال روز قدس با سالهای دیگر فرق دارد». اما تفاوت روز قدس امسال با سالهای دیگر چیست؟
🔻 یک تفاوت مهم در نوع مواجهه فلسطینیها با رژیم صهیونیستی یا به تعبیر رهبر انقلاب «فداکاریهای بزرگ» فلسطینیهاست. نمونه این فداکاری عملیات مسلحانه اخیر در عمق فلسطین اشغالی است.
🔻 طی ۴ عملیات فردی جداگانه در مناطق مختلف اراضی اشغالی ۱۹۴۸ از جمله تلآویو، ۱۴ صهیونیست کشته شدند. این به عنوان یک رخداد مهم امنیتی برای رژیم صهیونیستی مطرح شده و فازی جدید برای مبارزات ملت فلسطین بعد از انتفاضههای سنگ و الاقصی محسوب میشود.
🔻 درحالی که امسال به دلیل مصادف شدن اعیاد یهودی با ماه رمضان، شهرکنشینان یهودی به پشتوانه پلیس این رژیم تلاش کردند معادله ممنوعیت نیایش و عبادت غیرمسلمانان در «حرمالشریف» را تغییر داده و در آنجا به قربانی کردن و نیایش بپردازند، مقاومت فلسطینیها و همبستگی مسلمانان جهان برای حفظ هویت اسلامی مسجدالاقصی ضروریست.
🔻 در حالی که جنگ ۱۱ روزه رمضان سال گذشته معادله جدید «دفاع غزه از قدس» را ایجاد کرد رژیم صهیونیستی در سالگرد آن تلاش میکند مانع تثبیت این معادله شود و البته مقاومت غزه نیز تلاش میکند این معادله را به سایر نقاط کرانه باختری از جمله «جنین» گسترش دهد.
🔻 رژیم صهیونیستی تلاش کرده است تا در سایه تمرکز توجهات رسانهای بر جنگ اوکراین به تعبیر رهبر انقلاب با «نهایت جنایت و رذالت» به سرکوب ملت فلسطین و پیشبرد تجاوزات خود در کرانه باختری و قدس بپردازد. تظاهرات روز قدس امسال میتواند توجهات را بار دیگر معطوف به مسئله فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی سازد.
🔻 با برگزاری اجلاس اخیر ابراهیم با حضور وزرای خارجه مصر، بحرین و امارات در شهر بئر السبع و در دفتر بنگوریون اولین نخستوزیر اسرائیل، روابط سیاسی حکومتهای عربی با رژیم صهیونیستی به سطحی بیسابقه رسیده است. همبستگی ملتهای اسلامی با فلسطین در روز قدس برای تقبیح این روند و نشان دادن ناپایداری آن بسیار با اهمیت خواهد بود.
▫️@Tabyincenter
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
🌍 #ما_برای_پیشرفت_هر_آنچه_نیاز_داریم_داریم
#بايد_مسلمين_مجدد_خودشان_را_پيدا_كنند_ امام خمینی ره
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
شرح دعای روز بیست و هفتم توسط #استاد_حسن_عباسی
🔰 «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَ صَیِّرْ أُمُورِی فِیهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَی الْیُسْرِ، وَ اقْبَلْ مَعَاذِیرِی وَ حُطَّ عَنِّیَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ یَا رَئُوفاً بِعِبَادِهِ الصَّالِحِین»
«خدایا فضیلت #شب_قدر را روزیم کن؛ و كارهاى مرا از #سختى به #آسانى صیر ده؛ و عذرهایم را بپذیر؛ و از من گناه و بار گران را بریز؛ اى مهربان به بندگان شایسته خویش»
❇️ «وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا *
وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ
وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ
إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ
قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا» (آیات دوم و سوم سوره طلاق)
🔹 اگر #تقوا بورزیم، هر زمان که در زندگیمان دچار سختی و تنگنا شدیم، خداوند راه خروجی را برای ما #جعل میکند. آنگاه از جایی که گمان آن را هم نمیکردیم، رزق ما را میرساند؛ رزقی بیحساب!
🔹 خداوند در تنگناها برای ما امری ایجاد کرده تا ما به بلوغ برسیم و بالغ شویم؛ اصلاً برای آنکه امرِ خداوند به مرحلهی بلوغ برسد گریزی جز عبور از تنگهها برای ما نیست.
❇️ سختیها و دشواریهای زندگی نیامدند تا ما را زمین بزنند؛ بلکه همهشان زمینهی بلوغ امر خدا برای ما هستند. باید از این تنگناهای دشوار و این پیچهای تاریخی با تقوا و توکل گذر کنیم، تا خداوند امر خودش برای ما را به بلوغ برساند و ما بالغ بشویم.
✅ گرههای زندگی شخصی و #پیچ_تاریخی زندگی انقلابی ملت ما، زمینهی بلوغ امر خداوند است؛ امری به #قدر ساخت یک تمدن و جامعه اسلامی.
#شرح_دعا
▫️شرحی بر دعای #روز_بیست_و_هفتم ماه رمضان
برگرفته از جلسه 683 #کلبه_کرامت:
kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/545
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
زیباکلام: بنده کشور اسرائیل را به رسمیت میشناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است!!!
کودکان فلسطینی: تو و رفقای صهیونیستت هر غلطی میخواید بکنید؛ اما ما هیچ طویلهای رو به اسم اسرائیل به رسمیت نمیشناسیم...
پوریا فاضل (بدون مرز)
🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻
@Haazer_javab1
instagram.com/Haazer_javab1
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
استاد #نادر_طالبزاده #مجاهد_تبیین در عرصه رسانه و #عمار_ولایت در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و مصادف با #روز_جهانی_قدس دار فانی را وداع گفت.
او از مبتکران و دبیر کنفرانس بین المللی افق نو و دبیر جشنواره فیلم عمار بوده است.
حاج نادر طالب زاده سوابق طولانی در برنامهسازی تلویزیونی، مستندسازی و فیلمسازی نیز بوده است.
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۲۵۲ قرآن کریم
💠 قرائت سوره مبارکه رعد از آیه ۱۹ تا آخر ۲۸
🔸 نثار روح مرحوم مغفور استاد #نادر_طالب_زاده
🌹 #مراسم_ختم_مجازی
مسجد مجازی حضرت عمار (ره)
نشانی ما در واتساپ ، ایتا ، سروش و تلگرام
🕋🧎♂️https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX
🕋🧎♂️eitaa.com/masjed_ammar
🕋🧎♂️splas.ir/masjed_ammar
🕋🧎♂️t.me/masjed_ammar
ale emran_150.wma
9.61M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران جلسه ۷۲۸ قسمت ۳
یَأَهْلَ الْکِتَبِ لِمَ تُحَآجُّونَ فِى إِبْرَهِیمَ وَمَآ أُنِزلَتِ الْتَّوْرَیةُ وَ الْإِنْجِیلُ إِلَّا مِنْ بَعْدِهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ(۶۵) هَأَنْتُمْ هؤُلَآءِ حَجَجْتُمْ فِیَما لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ فَلِمَ تُحَآجُّونَ فِیمَا لَیْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ(۶۶) مَا کَانَ إِبْرَهِیمُ یَهُودِیّاً وَلَا نَصْرَانِیّاً وَلَکِنْ کَانَ حَنِیفاً مُّسْلِماً وَ مَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ(۶۷)إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ(۶۸) وَدَّتْ طَائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يُضِلُّونَكُمْ وَمَا يُضِلُّونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ(۶۹)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز بیستوهشتم ماه مبارک رمضان
🔻 اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ و اکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ و قَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین.
🔹 ای خدا در این روز اعمال نافله و مستحبات مرا بهره وافر عطا فرما و مرا با تحقق درخواستها اکرام فرما و وسیله مرا بین وسایل و اسباب به سوی حضرتت نزدیک ساز ای خدایی که سماجت و الحاح بندگان تو را باز نخواهد داشت.
🌙 #ماه_رمضان
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز شنبه دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱👈 و روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳
🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇👇
🕋 یا رب العالمین
🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان
🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋
🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌
✍آیات برگزیده جز ء 27
قرآن کریم🕋
👈الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ .... (21- طور)
كسانى كه ایمان آوردند و فرزندانشان [به نوعى] در ایمان از آنان پیروى كردند، فرزندانشان را [در بهشت] به آنان ملحق مى كنیم.
خداوند می فرماید: این كار را بدان جهت مىكند كه مومنین خشنود گشته؛ چشمشان روشن شودبی تردید این نیز خود یك نعمت بزرگ است اما کدام فرزند ؟
هر کدام که بهره ای از ایمان او برده و در آن مسیر حرکت کرده اند به او ملحق می شوند
👈وَ أَقْبَلَ بَعْضُهُمْ …(25)قَالُواْ إِنَّا كُنَّا قَبْلُ …(26)فَمَنَّ اللَّهُ عَلَیْنَا …(27)إِنَّا كُنَّا مِن …(28- طور)
و بهشتیان از یکدیگر می پرسند که در دنیا چه عملى او را به سوى بهشت كشانیده است؟ در جواب می گویند: ما در دنیا نسبت به خانواده خود اشفاق داشتیم و خدا بر ما منت نهاد و ما را از عذاب مرگبار حفظ كرد و چون او پروردگارى مهربان بود ما همواره او را مىخواندیم.
«اشفاق» به معناى توجه ای آمیخته با ترس است؛ چون مشفق نسبت به كسى كه به او اشفاق دارد هم محبت دارد و هم مىترسد كه مبادا دامنگیر او شود. این كلمه هر وقت با حرف «مِن» بیاید معناى ترس در آن بیشتر از محبت است و هرگاه که با حرف «فى» همراه شود مانند همین آیه معناى توجه و محبت در آن بیشتر از معنای ترس به ذهن مىرسد.
👈فَأَعْرِضْ .......(29- نجم)
از كسانى كه از یاد ما روى گردانده اند و جز زندگى دنیا را نخواسته اند، روى بگردان.
با توجه به آیه قبل و بعد از این آیه دستوری که آیه می دهد این است: این مشركین چون از ذكر ما رویگردان شده و تنها همّ و غمشان زندگى دنیا است ؛ علم را رها كرده دنبال ظن را گرفتهاند و تابع هواى نفس خویش شده اند؛ بنابراین تحلیل، اینها از هدایت بی بهره اند و تنها بهره ایشان از علم؛ منحصر به
👈إِنَّهُ لَقُرْءَانٌ كَرِیمٌ(77)فىِ كِتَابٍ مَّكْنُونٍ(78)لَّا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ(79- واقعه)
یقیناً این قرآن، قرآنى است ارجمند و باارزش [كه] در كتابى مصون از هر گونه تحریف و دگرگونى [به نام لوح محفوظ جاى دارد.] جز پاك شدگان به آن دسترسى ندارند.
و منظور از «مطهرون» هم كسانى هستند كه خداوند متعال دلهایشان را از هر رجس و پلیدى پاك كرده است. برترین و بارزترین مصداقشان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند
جمله «لا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» هم می تواند صفت كتاب مكنون و لوح محفوظ باشد و هم می تواند صفت سومى براى قرآن باشد که در این صورت حکم به ممنوعیت مس قرآن، بدون طهارت و وضو می شود.
👈إعْلَمُواْ أَنَّمَا الحَْیَاةُ الدُّنْیَا لَعِبٌ ....... 20- حدید)
بدانید زندگى دنیا تنها بازى و سرگرمى و تجمّل پرستى و فخرفروشى در میان شما و افزون طلبى در اموال و فرزندان است، همانند بارانى كه محصولش كشاورزان را در شگفتى فرو میبرد،سپس خشک می شود...بهرحال زندگی ،دنیاچیزی جز متاع فریب نیست.....
شیخ بهایی(ره) می گوید ۵ مرحله است: نخست، دوران كودكى است كه زندگى او غرق در لعب و بازیست. سپس مرحله نوجوانى فرا مىرسد و سرگرمى جاى بازى را مىگیرد.
مرحله سوم، مرحله جوانى و عشق و تجمل پرستى است. از این مرحله كه بگذرد مرحله چهارم فرا مىرسد و احساس كسب مقام و فخر در انسان زنده مىشود و سرانجام به مرحله پنجم مىرسد و در این مرحله به فكر جمع ثروت مىافتد.
گاهی بعضى از انسانها شخصیتشان در همان مرحله اول و دوم متوقف می گردد و تا پیرى در فكر بازى و سرگرمى هستند و یا در دوران تجمل پرستى متوقف می گردد و فكرشان تا دم مرگ فراهم كردن خانه و مركب و لباس زینتى است؛ اینها كودكانى هستند در سن كهولت.....
1401/02/10
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
AUD-20220429-WA0139.mp3
3.89M
❤️ #شرح_دعا ی روز بیستم وهشتم ماه مبارک و احکام، ویک نکته اخلاقی شیرین
#استاد_مجتهدی
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar