✨ *«بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ»*✨
🕋 امروز جمعه هفدهم تیر ماه ۱۴۰۱ 👈و روز هشتم ماه ذی الحجه ۱۴۴۳
🕋 ذکر مخصوص امروز جمعه 👇👇👇
🕋 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
🕋 ذڪر روز جمعه موجب عزیز شدن مے شود؛ روایت شده ڪه در این روز زیارت امام زمان (عج) خوانده شود.
🕋 خواندن دعای عهد و زیارت عاشورا هر روز
🕋 خواندن دعای پرفیض دعای ندبه در صبح جمعه فراموش نشود
*┄••❀🔹 #حدیث روز 🔹❀••┄*
💚 *پيامبر صلي الله عليه و آله*
مَن قضى لأخيهِ المُؤمِنِ حاجَةً كانَ كَمَن عَبَدَاللّه َ دَهرَهُ ؛
🌸🌸🌸
كسى كه حاجت برادر مؤمن خود را برآورده سازد ، مانند كسى است كه عمر خود را به عبادت گذرانده باشد .
📚✍🏻الأمالى ، طوسى ، ص ۴۸۱ .
🌸🌸🌸
✋🏻 *هرروزبه رسم ادب* 🤚🏻
*اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلے اولاد الحسين وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ*
🤲🏻 *دعای فرج*🤲🏻
*اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِاَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ*
🌸🌸🌸🌸
*اَللّهُمَّ صَلِّ عَلے فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُڪَ*
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
📚🌺 #تفسیرنور🌺📚
*┄┅ﷻ❀موضوع❀ﷻ┅┄*
عبادت و بندگی منحصر به انسان نیست
*┄🔹❀الأنبياء/۱۹و۲۰و۲۱❀🔹┄*
🌹🍃 *«١٩» ﻭَﻟَﻪُ ﻣَﻦ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴَّﻤَﻮَﺍﺕِ ﻭَﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَﻣَﻦْ ﻋِﻨﺪَﻩُ ﻟَﺎ ﻳَﺴْﺘَﻜْﺒِﺮُﻭﻥَ ﻋَﻦْ ﻋِﺒَﺎﺩَﺗِﻪِ ﻭَﻟَﺎ ﻳَﺴْﺘَﺤْﺴِﺮُﻭﻥَ*
ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭﺳﺖ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻧﺰﺩ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻨﺪ (ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ) ﺍﺯ (ﺑﺮﺍﻱ) ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﻭ ﺗﻜﺒّﺮ ﻧﻤﻲ ﻭﺭﺯﻧﺪ ﻭ ﺧﺴﺘﻪ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻧﺪﻩ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﻧﺪ.
🌹🍃 *«٢٠» ﻳُﺴَﺒِّﺤُﻮﻥَ ﺍﻟَّﻴْﻞَ ﻭَﺍﻟﻨَّﻬَﺎﺭَ ﻟَﺎ ﻳَﻔْﺘُﺮُﻭﻥَ*
ﺁﻧﺎﻥ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻲ ﺁﻧﻜﻪ ﺳﺴﺘﻲ ﻭﺭﺯﻧﺪ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺎﻛﻲ ﻣﻲ ﺳﺘﺎﻳﻨﺪ.
🌹🍃 *«٢١» ﺃَمِ ﺍﺗَّﺨَﺬُﻭﺍْ ﺁﻟِﻬَﺔً ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻫُﻢْ ﻳُﻨﺸِﺮُﻭﻥَ*
ﺁﻳﺎ ﺧﺪﺍﻳﺎﻧﻲ ﻛﻪ (ﻛﻔّﺎﺭ) ﺍﺯ ﺯﻣﻴﻦ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ؟
نکته ها:
در مالکیّت مجازی، هر چه انسان به مولی نزدیکتر میشود، کمتر حساب میبرد و لذا گاهی هم خلاف میکند ولی در مالکیّت حقیقی، هر چه انسان به معبود نزدیکتر میشود، بیشتر عبادت میکند. [۱] «وَ مَنْ عِنْدَهُ لاٰ یَسْتَکْبِرُونَ»
در خطبه ی اوّل نهج البلاغه درباره ی ملائکه آمده است:
«لا یغشاهم نوم العیون و لا سهو العقول و لا فترة الابدان و لا غفلة النسیان» یعنی خواب، فراموشی، خستگی و غفلت در ملائکه نیست.
پیام ها:
۱-مالکیّت حقیقی جهان هستی، تنها از آن خداوند است. وَ لَهُ مَنْ فِی... (پس اکنون که مملوک او هستیم، به وظیفه ی بندگی خود عمل کنیم. )
۲-عبادت و بندگی منحصر به انسان نیست. وَ مَنْ عِنْدَهُ...
۳-در آسمانها موجوداتی با شعور هستند. (کلمه «مَنْ» در جمله «مَنْ فِی السَّمٰاوٰاتِ» که در مقابل «مَنْ عِنْدَهُ» آمده، نشانه ی موجوداتی باشعور، غیر از فرشتگان است. )
۴-بعضی از مخلوقات خداوند به مقام قرب او میرسند. «وَ مَنْ عِنْدَهُ»
۵-ریشه ی ترک عبادت، تکبّر است. «لاٰ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبٰادَتِهِ»
۶-عبادت، انسان را با فرشتگان همسو میکند. «لاٰ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبٰادَتِهِ»
۷-نشاط، مایه ارزشمندی عبادت است. «لاٰ یَسْتَحْسِرُونَ»
۸-فرشتگان، خواب ندارند. «یُسَبِّحُونَ اللَّیْلَ وَ النَّهٰارَ»
۹-تداوم عبادت، به آن ارزش میدهد. «یُسَبِّحُونَ اللَّیْلَ وَ النَّهٰارَ-لاٰ یَفْتُرُونَ»
۱۰-عقائد باطل را زیر سؤال ببریم. «أَمِ اتَّخَذُوا آلِهَةً مِنَ الْأَرْضِ هُمْ یُنْشِرُونَ»
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
✅درمانهای خانگی
نکاتی پیرامون #دیابت (دولاب)
👈👈👈تحلیل بیماری دیابت از نگاه طب قدیم:
قدم اول:
گرمای زیاد کبد باعث افزایش کارکرد آن میشود.
در نتیجه اشتهای افراد زیاد شده و خوراک آنها افزایش مییابد.
خوردن زیاد اگر با کمتحرّکی همراه باشد، فعّالیّت کبد زیادتر شده و فضولات بیشتری وارد خون میکند.
یعنی مواد غذایی و اخلاط زیاد تولید میشود اما مصرف نمیشود .
قدم دوم:
چون کبد این افراد گرم است و سردی (آب سرد و ماست و دوغ و ...) زیاد مصرف میکنند، باعث سردی کلّیه میشود.
ادرار، ضایعات هضم کبدی هست (مدفوع ضایعات هضم معده هست).
ادرار به همراه غذای کلّیه به سمت کلّیه میرود اما به دلیل سردی کلیه، این مواد خیلی توقف نمیکند و سریع از بدن خارج میشود و کلّیه نمیتواند تغذیه کند و در طول زمان ضعیف میشود و علائم سردی کلّیه زیاد میشود.
👌تنها با این تحلیل هست که میتوانیم علّت دیابت بیمزه را بفهمیم.
یعنی مشکلی که تمام علائم دیابت معمولی را دارد (پرنوشی و پرادراری و عطش) ولی قند خون بالا نرفته است.
این بیماری هم دقیقاً ناشی از گرمی کبد و سردی کلّیه است.
👈👈افزایش وزن، فشار خون، ورم پاها، تجمّع سودا در انتهای پا، فشار پشت چشم، تکرر ادرار، افزایش بیش از حد و سپس کاهش بیش از حد قوای جنسی در دیابتیها همگی دلالت بر درگیری کلّیه در این بیماری میکند.
❌نکته : زیادهروی در هرچیزی باعث کاهش بازدهی میشود.
مثلا خواب زیاد، بازدهی خواب را کم میکند.
مطالعه و کلاس رفتن زیاد، باعث میشود مطالب کمتر در ذهن بماند.
حمّام زیاد لاغرکننده هست اما یک روز درمیان چاق کننده هست (بازدهی را بالا میبرد).
✅ بنابراین خوردن زیاد باعث میشود دفع بدن زیاد شود و جذب پایین بیاید.
برای همین افراد پرخور انرژی کمتری دارند و زودتر خسته میشوند.
👈در دیابت هم این پرخوری باعث دفع بیشتر اخلاط و ضعف کلّیه میشود.
#آینده_متعلق_به_طب_اسلامی_است
#سازمان_ملل_به_چه_درد_میخورد
#حجره_سلامت
#هر_خانه_یک_طبیب
#اصلاح_سبک_زندگی
#فتنه_کرونا
#نه_به_واکسن_مضر
#نه_به_وحشت_آفرینی_رسانه_ای
#نکات_پیرامون_دیابت
@namak14
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🔵 پویش حذف کارت واکسن از #پیاده_روی_اربعین
https://farsnews.ir/my/c/155039
🌺 از همه شما عزیزان خواهش میکنم در این پویش شرکت کنید و برای دوستانتون ارسال کنید
#حجره_سلامت
#هر_خانه_یک_طبیب
#اصلاح_سبک_زندگی
#فتنه_کرونا
#نه_به_واکسن_مضر
#نه_به_وحشت_آفرینی_رسانه_ای
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🎥 کاربر عربي باانتشار اين ويديو خطاب به اسرائيل نوشته❗ ايران ببر خفته هست،بيدارش نکنيد🇮🇷🇮🇷.
#قرن_جدید
#سلام_فرمانده
#سلام_بر_مهدی
#حکومت_جهانی_مستضعفین
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشکده داروسازی کرمانشاه با حضور برخی مدیران دانشگاه !!
🔺حالا این که دختر و پسر با هم میرقصن به کنار، مجری میخواد یه دانشجو دختر رو معرفی کنه که بیاد میگه: دختری با موهای قرمز، آنشرلی امروز ما...😕
👈 ظاهرا مدیران حاضر در مراسم برکنار شدن!
#جامعه_خوکی
#کالانعام_بل_هم_اضل
#مدرسه_قتلگاه_خلاقیت_و_استعداد
#واجب_است_ازدواج_کنی_بعد_به_دانشگاه_بروی
🆘 @JEDALL | جـــــدال
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 و اینبار #سلام_فرمانده در مسجدالحرام😍
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفقا لطفا اینو ببینید👆
بنظرم زیباترین کلیپی هست که از دشمنان ما در خصوص تحلیل #سرود_سلام_فرمانده پخش شده.
فقط اونجاش که #ولایت_فقیه را تلفیق امام عصر و امام خامنه ای میداند.
بسیار لذیذ و خوشمزه و زیبا است که علی رغم چهره منطقی و آرام، عصبانی است و ولایت فقیه را سرطان میداند.
و این یعنی اثرگذاری فوق العاده ولایت فقیه در کل دنیا.
🔹 رونوشت اول به: انجمن حجتیه. در کل تاریخ نحستان نتوانستید به اندازه این کلیپ، و حتی یک صدم آن، اسم امام مهدی را در دنیا سر زبان ها بیندازید.
🔹 رونوشت دوم به: رفقای همیشه منتقد. اگر یه کم آروم تر شدید، بفرمایید شما با آن همه بودجه های سرسام آور سازمانی چه کردید؟ برنامه شما برای ادامه این مسیر چیست؟
🔹 رونوشت سوم: به بچه های مشتی دهه هشتادی و دهه نودی. دمتون گرم. سرتون سلامت. عاقبتتون بخیر. ولی همه تون درگیر این سرود نشدید. جذب رفقا و بقیه دوستاتون با شما.
#قرن_جدید
#قرن_مستضعفین
#سلام_فرمانده
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
💢 پیام رهبر انقلاب اسلامی به حجّاج بیتاللهالحرام - ۱
🕋 وحدت و یکپارچگی امت اسلام در حج
🔻 خدای عزیز و حکیم را سپاس میگوییم که موسم مبارک حج را بار دیگر میعاد ملّتهای مسلمان قرار داد و این مسیر فضل و رحمت را به روی آنان گشود. امّت اسلامی اکنون بار دیگر میتواند وحدت و یکپارچگی خود را در این آئینهی شفّاف و ابدی مشاهده کند و از انگیزههای تشتّت و تفرّق روی بگرداند.۱۴۰۱/۴/۱۴
---------------
✊ اوج عزت و سعادت برای امت اسلامی
🔻 وحدت مسلمانان یکی از دو پایهی اساسی حج است که چون با ذکر و معنویّت همراه شود، میتواند امّت اسلامی را به اوج عزّت و سعادت برساند و آن را مصداق «وَ لِلَّهِ العِزَّةُ وَ لِرَسولِهِ وَ لِلمُؤمِنين» قرار دهد. حج، ترکیبی از این دو عنصر سیاسی و معنوی است؛ و دین مقدّس اسلام آمیزهی پُرشکوه و باعظمتی از سیاست و معنویّت است. ۱۴۰۱/۴/۱۴
---------------
🚨 تلاش دشمن برای کمرنگ کردن معنویت با ترویج سبک زندگی غربی
🔻 دشمنان ملّتهای مسلمان در تاریخ اخیر، کوشش انبوهی را برای سست کردن دو اکسیر زندگیبخش، یعنی وحدت و معنویّت، در میان ملّتهای ما به کار گرفتهاند. معنویّت را با ترویج #سبک_زندگی_غربی که تهی از روح معنوی و برآمده از کوتهبینی مادّی است، کمرنگ و بیرمق میکنند، و وحدت را با گسترش و شدّت بخشیدن به انگیزههای موهوم تفرقه مانند زبان و رنگ و نژاد و جغرافیا به چالش میکشند.
---------------
✊ «مقاومت اسلامی» رژیم صهیونیستی را به انفعال کشیده است
🔻 صحنهی فلسطین یکی از جلوهگاههای این پدیدهی شگفتانگیز [مقاومت] است که توانسته رژیم طغیانگر صهیونیست را از حالت تهاجمی و عربدهکشی به وضعیّت دفاع و #انفعال بکشاند و مشکلات سیاسی و امنیّتی و اقتصادی آشکار کنونی را بر آن تحمیل کند. نمونههای درخشان دیگر مقاومت را میتوان در لبنان و عراق و یمن و برخی نقاط دیگر بوضوح مشاهده کرد.
---------------
🚨 غرب مستکبر و آمریکا، ضعیفتر و ناکام شدهاند
🔻 غرب مستکبر در منطقهی حسّاس ما و اخیراً در همهی جهان روزبهروز ضعیفتر شده است. پریشانی و ناکامی آمریکا و همدست جنایتکار او یعنی رژیم غاصب در منطقه را میتوان در صحنهی حوادث فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و یمن و افغانستان بوضوح تماشا کرد.
--------------
آفریده شدن پدیدهی معجزآسای مقاومت در قلب دنیای اسلام
🔻 خودآگاهی اسلامی، پدیدهای شگرف و معجزآسا در قلب دنیای اسلام آفریده است که قدرتهای استکباری در برابر آن بشدّت دچار مشکلند. نام این پدیده «مقاومت» و حقیقت آن، بُروز قدرت ایمان و جهاد و توکّل است. این پدیده همان است که دربارهی نمونهای از آن در صدر اسلام، این آیهی شریفه نازل شد: اَلَّذينَ قالَ لَهُمُ النّاسُ اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَكُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم ايمانًا وَ قالوا حَسبُنَا اللَّهُ وَ نِعمَ الوَكيلُ* فَانقَلَبوا بِنِعمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضلٍ لَم يَمسَسهُم سوءٌ وَ اتَّبَعوا رِضوانَ اللَّهِ وَ اللَّهُ ذو فَضلٍ عَظيم.
🔻 صحنهی فلسطین یکی از جلوهگاههای این پدیدهی شگفتانگیز است که توانسته رژیم طغیانگر صهیونیست را از حالت تهاجمی و عربدهکشی به وضعیّت دفاع و انفعال بکشاند و مشکلات سیاسی و امنیّتی و اقتصادی آشکار کنونی را بر آن تحمیل کند. نمونههای درخشان دیگر مقاومت را میتوان در لبنان و عراق و یمن و برخی نقاط دیگر بوضوح مشاهده کرد. ۱۴۰۱/۴/۱۴
🔖 #الکعبة_تجمعنا
متن کامل پیام:
▫️ farsi.khamenei.ir/message-content?id=50597
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
💢 پیام رهبر انقلاب اسلامی به حجّاج بیتاللهالحرام - ۲
🔰 تحققِ الگوی موفقِ حاکمیت سیاسی اسلام در ایران اسلامی
🔻 امروز دنیا شاهد یک الگوی موفّق و یک نمونهی سرافراز از قدرت و حاکمیّت سیاسی اسلام در ایران اسلامی است. ثبات و استقلال و پیشرفت و عزّت جمهوری اسلامی، حادثهای بس عظیم و پُرمعنی و جذّاب است که میتواند اندیشه و احساس هر مسلمان بیدار را به خود جلب کند. ناتوانیها و عملکردهای بعضاً خطای ما کارگزاران این نظام که دستیابی کامل به همهی برکات حکومت اسلامی را به تأخیر انداخته، هرگز نتوانسته است پایههای مستحکم و گامهای استواری را که نشئتگرفته از اصول اساسی این نظام است متزلزل سازد و پیشرفت مادّی و معنوی را متوقّف کند. در صدر فهرست این اصول اساسی، حاکمیّت اسلام در قانونگذاری و اجرا، تکیه بر آراء مردمی در مهمترین مسائل مدیریّتی کشور، استقلال سیاسی کامل، و عدم رکون به قدرتهای ستمگر قرار گرفته است؛ و همین اصول است که میتواند محلّ اجماع ملّتها و دولتهای مسلمان قرار گیرد و امّت اسلامی را در جهتگیریها و همکاریها یکپارچه و متّحد سازد.
🔻 اینها زمینهها و عواملی است که اوضاع مساعد کنونی دنیای اسلام را برای حرکت یکپارچه و متّحد فراهم آورده است. دولتهای مسلمان، و نخبگان دینی و علمی، و روشنفکران مستقل، و جوانان حقیقتجو بیش از همه باید به بهرهگیری از این زمینههای مساعد بیندیشند.
---------------
📌 زوال دموکراسیِ پولمحورِ غربی، شکلگیریِ بیداری اسلامی
🔻 امروز دیگر #لیبرالیسم و کمونیسم... جلوهگریِ صد سال پیش و پنجاه سال پیش را ندارد. آبروی #دموکراسی_پول_محور_غربی با علامت سؤالهای جدّی روبهرو است... در دنیای اسلام، جوانان، اندیشمندان، مردان علم و دین با مشاهدهی این وضعیّت، به دیدگاهی نو دربارهی ثروت معرفتی خود و نیز به خطوط سیاسی رایج در کشورهای خود دست مییابند... و این همان بیداری اسلامی است که همواره از آن یاد میکنیم.
---------------
💢 تلاش مستکبران برای جدایی دنیای اسلام از مسیر بیداری و سعادت
🔻 اکنون چنین است [که] از امپراتوری رسانهای و شیوههای جنگ نرم، تا جنگافروزی و شعلهور ساختن جنگهای نیابتی، تا وسوسهگری و خبرچینی سیاسی، و تا تهدید و تطمیع و رشوه... همه و همه از سوی آمریکا و دیگر مستکبران به کار گرفته میشود تا دنیای اسلام را از مسیر بیداری و سعادت خود جدا کنند.
---------------
📌 اصولی برای اجماع ملّتها و دولتهای مسلمان
🔻 در صدر فهرست اصول اساسی نظام، حاکمیّت اسلام در قانونگذاری و اجرا، تکیه بر آراء مردمی... استقلال سیاسی کامل، و عدم رکون به قدرتهای ستمگر قرار گرفته است؛ و همین اصول است که میتواند محلّ اجماع ملّتها و دولتهای مسلمان قرار گیرد و امّت اسلامی را در جهتگیریها و همکاریها یکپارچه و متّحد سازد.
----------------
💗 #رهبر_انقلاب اسلامی در پیام به حجّاج بیتاللهالحرام: هدایت و کمک الهی به این برادرتان را هم در ادعیهی زاکیهی خود بگنجانید. ۱۴۰۱/۴/۱۴
🔖 #الکعبة_تجمعنا
متن کامل پیام:
▫️ farsi.khamenei.ir/message-content?id=50597
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🔴 مسابقه عظیم فرهنگی « #نوش_دارو» سراسری شد‼️
♨️ با محوریت #روابط_دختر_و_پسر ♨️
🎁 همراه با ۳۰ میلیون تومان جایزه #نقدی شامل:
💳 ۱۴ کارت هدیه یک میلیون تومانی برات نفرات برتر
💳 ۱۲ کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی برای نفرات برتر
💳 ۵۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی به قید قرعه برای کسانی که حداقل نصف نمره آزمون را کسب کنند
📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۳۱ تیر ماه
✅ دانلود #رایگان نسخه PDF مقاله، ثبتنام در آزمون و کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک:
🌐 https://zil.ink/noosh_daroo
🔺 @RooyinDezh
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
📚🌺 #تفسیرنور🌺📚
*┄┅ﷻ❀موضوع❀ﷻ┅┄*
تعدّد پروردگار، امری محال است
لَوْ کٰانَ فِیهِمٰا آلِهَةٌ إِلاَّ اللّٰهُ لَفَسَدَتٰا فَسُبْحٰانَ اللّٰهِ رَبِّ الْعَرْشِ عَمّٰا یَصِفُونَ«۲۲»
اگر در آسمانها و زمین خدایانی جز اللّه بود، هر آینه آن دو فاسد میشدند، پس منزّه است خداوندِ پروردگار عرش، از آنچه (ناآگاهان) توصیف میکنند.
✍️نکته ها:
اگر به کتابی که نویسنده ی آن چند نفر باشند نگاهی دقیق بیندازیم، بخوبی خواهیم دید که جملات، سیاق و محتوای هر قسمت از کتاب با بخش دیگر آن متفاوت است و بدیهی است که هر چه کتاب، بزرگتر و مفصل تر باشد، این اختلاف، بیشتر و بارزتر خواهد بود، زیرا بر
فرض که در نوشتن یک جمله، یک سطر و یا یک صفحه، هماهنگی تصادفی پیدا شود ولی در کتاب بزرگ هستی، این هماهنگی و نظم بدون پروردگاری یکتا محال است
🔷🔹پیام ها:
۱-تعدّد پروردگار، امری محال است. «لَوْ کٰانَ» (کلمه «لَوْ» در جایی بکار میرود که انجام شدنی نباشد. )
۲-خدای آسمانها و زمین یکی است. «فِیهِمٰا» بر خلاف مشرکین که برای هر کدام از آسمانها و زمین، ربّی قائل بودند، قرآن پروردگار همه را یکی میداند. «وَ هُوَ الَّذِی فِی السَّمٰاءِ إِلٰهٌ وَ فِی الْأَرْضِ إِلٰهٌ»
۳-تعدّد در مدیریّت، مایه ی از هم پاشیدگی و فساد است. «آلِهَةٌ - لَفَسَدَتٰا»
۴-به هنگام ذکر سخن باطل، تنزیه خداوند لازم است. «لَوْ کٰانَ فِیهِمٰا - فَسُبْحٰانَ اللّٰهِ»
۵-تسبیح خداوند باید پس از آگاهی و بر اساس استدلال و منطق باشد نه کورکورانه و از روی لقلقه ی زبان. «لَوْ کٰانَ فِیهِمٰا - فَسُبْحٰانَ اللّٰهِ» (اوّل استدلال
شد که اگر دو مدیریّت بود هستی به فساد کشیده میشد سپس تسبیح خدا آمد. «فَسُبْحٰانَ اللّٰهِ.. عَمّٰا یَصِفُونَ»
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
#مراسم_ختم مرحومه مغفوره سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر ژاپنی شهید محمد بابایی به فرزند شهیدش پیوست
🔹این مادر شهید از چندی قبل به علت ضایعه تنفسی در بیمارستان بستری بود.
ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان، مجلس ختم مجازے با قرائت فاتحه معالصلوات و یڪ صفحه از قرآن کریم و نثار ثواب آن به روح مرحومه را هماکنون برگزار میکنیم.
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۲۶۷ قرآن کریم
💠 قرائت آخر سوره مبارکه سوره نحل از ۷ آخر ۱۴
🔸 نثار روح مرحومه مغفوره سبا بابایی (کونیکو یامامورا)
مسجد مجازی حضرت عمار (ره)
نشانی ما در واتساپ ، ایتا ، سروش و تلگرام
🕋🧎♂️https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX
🕋🧎♂️eitaa.com/masjed_ammar
🕋🧎♂️splas.ir/masjed_ammar
🕋🧎♂️t.me/masjed_ammar
ale emran_220.wma
12.72M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران جلسه ۷۹۷
كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ(۱۱۰) لَنْ يَضُرُّوكُمْ إِلَّا أَذًى وَإِنْ يُقَاتِلُوكُمْ يُوَلُّوكُمُ الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا يُنْصَرُونَ(۱۱۱) رِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَحَبْلٍ مِنَ النَّاسِ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ الْأَنْبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ(۱۱۲)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
📚🌺 #تفسیرنور🌺📚
*┄┅ﷻ❀موضوع❀ﷻ┅┄*
تعدّد پروردگار، امری محال است
لَوْ کٰانَ فِیهِمٰا آلِهَةٌ إِلاَّ اللّٰهُ لَفَسَدَتٰا فَسُبْحٰانَ اللّٰهِ رَبِّ الْعَرْشِ عَمّٰا یَصِفُونَ«۲۲»
اگر در آسمانها و زمین خدایانی جز اللّه بود، هر آینه آن دو فاسد میشدند، پس منزّه است خداوندِ پروردگار عرش، از آنچه (ناآگاهان) توصیف میکنند.
✍️نکته ها:
اگر به کتابی که نویسنده ی آن چند نفر باشند نگاهی دقیق بیندازیم، بخوبی خواهیم دید که جملات، سیاق و محتوای هر قسمت از کتاب با بخش دیگر آن متفاوت است و بدیهی است که هر چه کتاب، بزرگتر و مفصل تر باشد، این اختلاف، بیشتر و بارزتر خواهد بود، زیرا بر
فرض که در نوشتن یک جمله، یک سطر و یا یک صفحه، هماهنگی تصادفی پیدا شود ولی در کتاب بزرگ هستی، این هماهنگی و نظم بدون پروردگاری یکتا محال است
🔷🔹پیام ها:
۱-تعدّد پروردگار، امری محال است. «لَوْ کٰانَ» (کلمه «لَوْ» در جایی بکار میرود که انجام شدنی نباشد. )
۲-خدای آسمانها و زمین یکی است. «فِیهِمٰا» بر خلاف مشرکین که برای هر کدام از آسمانها و زمین، ربّی قائل بودند، قرآن پروردگار همه را یکی میداند. «وَ هُوَ الَّذِی فِی السَّمٰاءِ إِلٰهٌ وَ فِی الْأَرْضِ إِلٰهٌ»
۳-تعدّد در مدیریّت، مایه ی از هم پاشیدگی و فساد است. «آلِهَةٌ - لَفَسَدَتٰا»
۴-به هنگام ذکر سخن باطل، تنزیه خداوند لازم است. «لَوْ کٰانَ فِیهِمٰا - فَسُبْحٰانَ اللّٰهِ»
۵-تسبیح خداوند باید پس از آگاهی و بر اساس استدلال و منطق باشد نه کورکورانه و از روی لقلقه ی زبان. «لَوْ کٰانَ فِیهِمٰا - فَسُبْحٰانَ اللّٰهِ» (اوّل استدلال
شد که اگر دو مدیریّت بود هستی به فساد کشیده میشد سپس تسبیح خدا آمد. «فَسُبْحٰانَ اللّٰهِ.. عَمّٰا یَصِفُونَ»
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
✨﷽✨
✍استاد پناهیان
پیشنهادی برای بهرهبرداری بیشتر از دعای عرفه. دعا را وابسته به حال نکنید. قبل از قرائت دعای عرفه، یکبار دعای عرفه را مطالعه کنید. دعا یک گفتگوی منطقی است. بعد از سر عقلانیت هم میشود اشک ریخت
ویژگی برتر دعای عرفه
یکی از ویژگیهای خاص دعای عرفه این است که بیش از ادعیه دیگر دعای شکر است. به بخشهایی از شکر میپردازند که کمتر کسی به آن توجه میکند. ایشان نعمتهای الهی که قبل از تولد و نعمت های شخصی، جسمی و فکری را بیان میکند تصور عمومی از دعا شکایت کردن است و اگر کسی بخواهد این تصور را کنار بگذارند، میتواند در دعای عرفه تمرین شکر کند. و میتوان شخصیت اباعبدالله(ع) را در دعای عرفه شناخت که حضرت چقدر روحیه شاکرانه داشتند.
بهترین شکر، شکر عملی است. اتفاقا اباعبدالله(ع) با همۀ وجود، و با تمام قطعات وجودش خدا را شکر کرد...
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کودکی که در اجرای سرود #سلام_فرمانده، امام زمان را میبیند!
🔺روایتگری ابوذر روحی از کودکی که پس از سرود سلام فرمانده گریه میکرد...
#امام_زمان
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🛑 ایجاد بیش از 377 هزار متر مربع فضای سبز جنگلی در قم
🔹مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم گفت: ۳۷۷ هزار و ۴۰۰ مترمربع میزان فضای سبز جنگلی قم با گونههای مقاوم و مثمر است و هماکنون شاهد وجود باغات میوه در اطراف و حریم شهری هستیم.
🔹شهر قم در مقایسه با مراکز استانها و کلانشهرهای کشور با رسیدن به سرانه بیش از ۲۰ مترمربع به ازای هر شهروند، بعد از اصفهان و شیراز سومین شهر سبز کشور است
#دولت_مردمی
#رئیسی
#احتکار_زمین
#دار_واسعه
#معماری_اسلامی
#معماری_هجری
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
♦️هجرت های تمدن ساز (شهر ساز)
از ابراهیم(ع) تا امام حسین(ع)
✍امیر ایوب
🔻تمدن در طول تاریخ بشری، همیشه حاوی دو پدیده ی مهم و مشتکل از دو پدیده مهم بوده، شهر و سفر
1⃣ مدنّیت و شهر نشینی جوهر تمدن سازی و لب هر تمدن شهرهای آن است. شهر که مادر تمدن است در نظر غربی وقتی شکل میگیرد که کنار رود ( انگیزه کشاورزی) یا کنار جاده(انگیزه تجاری) قرار داشته باشد. اما در تلقی اسلامی شهر های مهم وجوده داشته که تمدن سازی اسلامی را به جلو پرتاب کرده(جهش داده) و هر دو ابتداً به علت تقدس مکان(شَرَفُ المكانِ بالمكينِ) و وجود آرامگاه، عبادتگاه، بارگاه مطهر و مسجد بوده شکل گرفتند.
2⃣سفر نیز پدیده ای که در اغلب تمدن ها وجود داشته هجرت موسی(ع) از مصر به سمت فلسطین، سفرِ انگلیسی ها به مستمعره های جدید، امریکا و استرالیا نمونه بارز آن اند.
✳️هجرت اول
💢به گفته علامه البدری(از محققین برجسته در عراق) سفر حضرت ابراهیم(ع) مستقیماً از بین النهرین و عراق امروزی به مکه بوده. محل حیات و حتی تولد حضرت ابراهیم(ع) به گفته ایشون غرب فرات و محدوده ی نجف، کربلا و حله ی امروزی بوده است.(پیوست 1)
⭕️در تورات های آرامی و اکدی آمده است که حضرت ابراهیم(ع) بعد از عدم هدایت مردم بین النهرین و شکست دعوتش، بین النهرین که آن روز از تمدن های عظیم بشری بود را "طلاق" داد، لفظی که ابداً در تورات عبریِ موجود و تحریف شده، وجود ندارد.
💢به همین دلیل حضرت ابراهیم مستقیماً از فرات غربی به مکه هجرت کرد که در مسیر، حضرت لوط که همراه او بود به اردن منتقل شد. به دلیل طلاق دادن سرزمین بین النهرین و بازنگشتن به آن، محیطی که حائل بین مسکن جدید حضرت ابراهیم(ع) و خانواده اش بود(مکه) با بین النهرین را حجاز(حاجز) به معنای مرز، حد و حجاب نامیدند.
💢سفر حضرت ابراهیم(ع) به مکه و ترمیمِ بیت الله الحرام تمدن ساز بود چون به گفته قرآن اصلا آن مکان، محلی قابل زندگی و حیات و سکونت نبود(رَّبَّنَا إِنِّي أَسْكَنتُ مِن ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيْرِ ذِي زَرْعٍ )
🔻در واقع حضرت ابراهیم(ع) دعایی برای شهر سازی و تمدن سازی کرد که به قول علامه جوادی آملی(تفسیر تسنیم_سوره بقره) دعای حضرت ابراهیم دو دعا بود نه یک دعا(إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا بَلَدًا آمِنً ) یعنی یک دعا این بود که این مکان را بلد و شهر قرار بده و دعا دوم این بود که اینجا را امن قرار بده.
⭕️مکه به تبع ترمیم کعبه توسط حضرت ابراهیم(ع) مرکز تمدن اسلامی و محل سکونت جدید فرزندان حضرت ابراهیم(ع) شد که قبل از آن در بین النهرین می زیستند.
✳️هجرت دوم
💢تا چند هزار سال بعد از شهر سازی حضرت ابراهیم(ع) مکه محل اصلی توحید و تدین و تمدن اسلامی بود تا اینکه نبی مکرم اسلام در مکه آغاز به حرکت کرد و مبعوث شد.
🔻هجرت از مکه به یثرب و شهرسازی نبی اسلام حول مسجد در مدینه النبی، شهر دیگری را مبتنی بر تلقی اسلامی بنا نهاد که نمونه ای متکامل از تمدن سازی اسلامی است.
💢با عبور سریع از تاریخ بعد از نبی، وقت که به عصر امام حسین(ع) میرسیم سفر این حضرت دقیقاً سیر معکوس سفر حضرت ابراهیم از بین النهرین به مکه است، به این دلیل که اولین پشت کنندگان به قیام امام حسین(ع) اهالی مدینه بودند که امام مجبور به هجرت به سمت مکه شد و اتفاقاً اولین عذاب الهی به دلیل پشت کردن به ولایت را مردم مدینه با حمله ی یزید چشیدند همان طور که در نامه امام حسین(ع) به بنی هاشم هنگام خروجش از مدینه این امر پیش بینی شد
( فَاِنَّهُ مَنْ لَحِقَ بی مِنْکُمْ اُسْتُشْهِدَ، وَ مَنْ تَخَلَّفَ لَمْ یَبْلُغْ مَبْلَغَ الْفَتْحِ وَ السَّلام)
⭕️هجرت امام حسین(ع) به کربلا و به نوعی "طلاق" دادن مدینه موجب شد منطقه غرب فرات و کربلا جزو اصلی ترین پایگاه های تشیع در جهان شود جدا از شهر هایی مثل نجف و بغداد(در شمال کربلا) فقط شهر حله(پایتخت تمدن بابل) که چهل کیلومتری شمال کربلا واقع است شاهد حضور 18 زعیم شیعه امثال علامه حلی بوده که هر کدام جریانات سیاسی، علمی، فقهی و فرهنگی را بنیان نهادند.
✅فلذا
🔰دو هجرت حضرت ابراهیم(ع) از غرب فرات به محدوده ی مکه و مدینه و بازگشت امام حسین(ع) از مدینه به کربلا، دو محدوده، منطقه و شهر را بنا کردند که جزو پیشرانان تمدن اسلامی و ملک طلق اهل حق شدند.
📎پیوست 1:
https://www.youtube.com/watch?v=z5v5LUZDQcc
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌍فرات تا نیل
📡@forattanile
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
✨ *«بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ»*✨
🕋 امروز یکشنبه نوزدهم تیرماه ۱۴۰۱ 👈 و روز دهم ماه ذی الحجه ۱۴۴۳ هجری قمری
🕋 ذکر مخصوص امروز یکشنبه 👇👇👇
🕋 یا ذالجلال والاکرام👈 ای صاحب جلال و بزرگواری
🕋 ذڪر روز یک شنبه موجب فتح و نصرت مے شود. ذڪر روز یڪشنبه به اسم امیرالمومنین(عليهالسلام) و حضرت زهرا (سلامالله علیها) است. روایت شده ڪه در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (عليهالسلام) و زیارت حضرت زهرا (سلامالله علیها) خوانده شود.
🕋 خواندن دعای عهد و زیارت عاشورا امروز فراموش نشود
🕋🕋🕋🕋🕋🕋
🌸🌸🌸 #عید_سعید_قربان بر مسلمین جهان مبارک باد
🕋🕋 #حدیث روز ❀
💚 *پيامبر صلي الله عليه و آله*
*يُغفَرُ لِصاحِبِ الأضحِيَّةِ عِندَ أوَّلِ قَطرَةٍ تَقطُرُ مِن دَمِها*
🕋🕋🕋
با ريختن اوّلين قطره خون قربانى [به زمين] ، صاحب قربانى آمرزيده مى شود .
📚✍🏻كتاب من لايحضره الفقيه ، ج 2 ، ص 214 .
🌸🌸🌸
✋🏻 *هرروزبه رسم ادب* 🤚🏻
*اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلے اولاد الحسين وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ*
*اَللّهُمَّ صَلِّ عَلے فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُڪَ*
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_221.wma
11.45M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران جلسه ۷۹۸ قسمت ۱
ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَحَبْلٍ مِنَ النَّاسِ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ الْأَنْبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ(۱۱۲) لَيْسُوا سَوَاءً مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ أُمَّةٌ قَائِمَةٌ يَتْلُونَ آيَاتِ اللَّهِ آنَاءَ اللَّيْلِ وَهُمْ يَسْجُدُونَ(۱۱۳) يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَأُولَئِكَ مِنَ الصَّالِحِينَ(۱۱۴)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
📚🌺 #تفسیرنور🌺📚
*┄┅ﷻ❀موضوع❀ﷻ┅┄*
✍🏻 *سوال ومواخذه*
🕋 *«بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ»*🕋
*«٢٣» ﻟَﺎ ﻳُﺴْﺌَﻞُ ﻋَﻤَّﺎ ﻳَﻔْﻌَﻞُ ﻭَﻫُﻢْ ﻳُﺴْﺌَﻠُﻮﻥَ*
🌸🌸❀الأنبياء/۲۳❀
ﺍﻭ (ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ) ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم می ﺩﻫﺪ ﺳﺆﺍﻝ نمی ﺷﻮﺩ، ﺍﻣّﺎ ﺁﻧﻬﺎ (ﻣﺮﺩم، ﺩﺭ ﺍﻧﺠﺎم ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﺸﺎﻥ) ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺎﺯﺧﻮﺍﺳﺖ ﻗﺮﺍﺭ می ﮔﻴﺮﻧﺪ
🔷🔹✍🏻 *ﭘﻴﺎم ﻫﺎ*
۱-خداوند، مالک حقیقی ومطلق هستی است و مالک در تصرّف در محکومش، مورد مؤاخذه واقع نمی شود. رَبِّ الْعَرْشِ... لاٰ یُسْئَلُ
۲-کسی میتواند سؤال کند که طلبی و یا حقّی داشته باشد و هیچ کس از خداوند طلبی و یا بر او حقّی ندارد. «لاٰ یُسْئَلُ»
۳-کسی میتواند از خداوند بازخواست کند که مافوق او و بر او برتری داشته باشد و چنین موجودی نیست. «لاٰ یُسْئَلُ»
۴-انسانها در قبال کارهایشان مسئول و متعهّدند. «وَ هُمْ یُسْئَلُونَ»
۵-سؤال ومؤاخذه، بهترین نشانه بر مسئولیّت ومهم ترین علامت بر آزادی و اختیار انسان هاست. «وَ هُمْ یُسْئَلُونَ» (آری انسان مجبور بازخواست نمی شود، زیرا بازخواست و سؤال از فرد مجبور و بی اختیار، عقلاً قبیح است. )
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
💥اعیاد قربان و غدیر مبارک💥
❇️هر هفته یک جشن در ایران
#مسجد_معنویت_سلامت_معیشت
⁉️آیا می دانستید
برخلاف برخی ادعاهای نادرست که تقویم ایران را تقویم عزا و ماتم می دانند، تقویم کشورمان ۵۲ روز جشن مناسبتی را در خود جای داده و از این جهت ایران بیشترین ایام جشن ثبت شده در تقویم را بین کشورهای جهان دارد.
🎊۱ روز جشن به مناسبت عید قربان
🎊۱ روز جشن به مناسبت #عید_غدیر
🎊۷ روز جشن و شادی به مناسبت میلاد پیامبر و هفته وحدت
🎉۱ روز جشن و شادی به مناسبت میلاد حضرت زهرا و روز مادر
🎊۱۶ روز جشن به مناسبت میلاد ۱۲ امام و میلاد حضرت زینب و حضرت ابالفضل العباس و حضرت معصومه و حضرت علی اکبر
🎉۱۰ روز جشن ملی به مناسبت دهه فجر (که از نظر مشارکت مردمی، بزرگترین جشن ملی در جهان است)
🎊 ۱ روز جشن به مناسبت عید مبعث
🎊۲ روز جشن به مناسبت عید فطر
🎊۱ روز جشن به مناسبت شب یلدا
🎉۱۳ روز عید و شادی به مناسبت آغاز بهار و ایام نوروز
👌جمعا ۵۳ روز، یعنی به طور متوسط هر هفته یک جشن در ایران
✅تفاوت دیگری که مناسبت های جشن ایران با سایر کشور ها دارد، مشارکت فعال مردم در برپایی این جشن هاست بنحویکه بعنوان مثال در جشن عید غدیر بسیاری از مردم اقدام به توزیع شربت و شیرینی و غذا می کنند و مشابه آن بجز چند کشور اسلامی در هیچ یک از کشورهای جهان وجود ندارد.
😊البته از نظر آنهایی که جمهوری اسلامی ایران را متهم به عزا و ماتم می کنند، جشن و شادی فقط با موسیقی های رقص آور معنا پیدا می کند.
😉اما این نگرش، یک مورد استثنا هم داشته و آن مراسم سرود #سلام_فرمانده در ورزشگاه آزادی بود که بدلیل مقارنت آن با حادثه متروپل، از طرف مخالفان جمهوری اسلامی ایران بعنوان مراسم جشن حکومت در میان غم و ماتم آبادان معرفی و این بار جمهوری اسلامی ایران متهم به شاد کردن مردم شد.
✍ سایت مرکزی #جهاد_تبیین
https://eftekhar1357.ir
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
#منبر_عمار
🌹ذبیحی بزرگتر از اسماعیل(ع)
🔵(وَ فَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ) آیه ۱۰۷ سوره صافات
♦️در #عیون_اخبار_الرضا(علیه السلام)، #خصال_شیخ_صدوق و دیگر كتب معتبر از #امام_رضا(ع) چنین نقل شده است:
🔹لَمَّا أَمَرَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى إِبْرَاهِيمَ (علیه السلام) أَنْ يَذْبَحَ مَكَانَ ابْنِهِ إِسْمَاعِيلَ الْكَبْشَ الَّذِي أَنْزَلَهُ عَلَيْهِ تَمَنَّى إِبْرَاهِيمُ (علیه السلام) أَنْ يَكُونَ يَذْبَحُ ابْنَهُ إِسْمَاعِيلَ (علیه السلام) بِيَدِهِ وَ أَنَّهُ لَمْ يُؤْمَرْ بِذَبْحِ الْكَبْشِ مَكَانَهُ لِيَرْجِعَ إِلَى قَلْبِهِ مَا يَرْجِعُ إِلَى قَلْبِ الْوَالِدِ الَّذِي يَذْبَحُ أَعَزَّ وُلْدِهِ بِيَدِهِ فَيَسْتَحِقَّ بِذَلِكَ أَرْفَعَ دَرَجَاتِ أَهْلِ الثَّوَابِ عَلَى الْمَصَائِبِ
🔹فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ يَا إِبْرَاهِيمُ مَنْ أَحَبُّ خَلْقِي إِلَيْكَ فَقَالَ يَا رَبِّ مَا خَلَقْتَ خَلْقاً هُوَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ حَبِيبِكَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله)
🔹فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ يَا إِبْرَاهِيمُ
أَ فَهُوَ أَحَبُّ إِلَيْكَ أَوْ نَفْسُكَ
قَالَ بَلْ هُوَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ نَفْسِي
قَالَ فَوَلَدُهُ أَحَبُّ إِلَيْكَ أَوْ وَلَدُكَ
قَالَ بَلْ وَلَدُهُ
قَالَ فَذَبْحُ وَلَدِهِ ظُلْماً عَلَى أَعْدَائِهِ أَوجَعُ لِقَلْبِكَ أَوْ ذَبْحُ وَلَدِكَ بِيَدِكَ فِي طَاعَتِي
قَالَ يَا رَبِّ بَلْ ذَبْحُهُ عَلَى أَيْدِي أَعْدَائِهِ أَوْجَعُ لِقَلْبِي
قَالَ يَا إِبْرَاهِيمُ فَإِنَّ طَائِفَةً تَزْعُمُ أَنَّهَا مِنْ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) سَتَقْتُلُ الْحُسَيْنَ (علیه السلام) ابْنَهُ مِنْ بَعْدِهِ ظُلْماً وَ عُدْوَاناً كَمَا يُذْبَحُ الْكَبْشُ فَيَسْتَوْجِبُونَ بِذَلِكَ سَخَطِي
فَجَزِعَ إِبْرَاهِيمُ (علیه السلام) لِذَلِكَ وَ تَوَجَّعَ قَلْبُهُ وَ أَقْبَلَ يَبْكِي
🔹فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ يَا إِبْرَاهِيمُ قَدْ فَدَيْتُ جَزَعَكَ عَلَى ابْنِكَ إِسْمَاعِيلَ لَوْ ذَبَحْتَهُ بِيَدِكَ بِجَزَعِكَ عَلَى الْحُسَيْنِ (علیه السلام) وَ قَتْلِهِ وَ أَوْجَبْتُ لَكَ أَرْفَعَ دَرَجَاتِ أَهْلِ الثَّوَابِ عَلَى الْمَصَائِبِ
فَذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ وَ فَدَيْناهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ.
♦️هنگامى كه حق تعالى به ازاى #ذبح_اسماعیل قوچى را فرستاد تا به جاى او ذبح شود، #حضرت_ابراهیم(علیه السلام) آرزو كرد؛ كاش مى شد فرزندش را به دست خود ذبح كند و مأمور به ذبح گوسفند نمى شد تا سوزش پدرى كه عزیزترین فرزندش را به دست خود در راه خدا ذبح كرده به قلب او وارد شود تا از این طریق بالاترین درجات اهل ثواب در مصیبت ها را به دست آورد. در این اثنا خطاب وحى از پروردگار جلیل به ابراهیم خلیل رسید كه محبوب ترین مخلوقات من نزد تو كیست.
♦️ابراهیم(علیه السلام) فرمود: هیچ مخلوقى پیش من محبوب تر از حبیب تو محمد(صلی الله علیه و آله) نیست. پس وحى آمد كه آیا او را بیشتر دوست دارى یا خودت را ابراهیم(علیه السلام) گفت:
♦️او پیش من از خودم محبوب تر است. خداوند متعال فرمود: فرزند او را بیشتر دوست دارى یا فرزند خود را ابراهیم(علیه السلام) عرض كرد: فرزند او را بیشتر دوست دارم.
♦️پس حق تعالى فرمود: آیا ذبح فرزند او (امام حسین علیه السلام) به دست دشمنان از روى ستم، بیشتر دل تو را مى سوزاند یا ذبح فرزند خودت به دست خودت در اطاعت من ! عرض كرد:
♦️پروردگارا! ذبح او به دست دشمنان بیشتر دلم را مى سوزاند. در این هنگام خداوند خطاب كرد: اى ابراهیم! پس به یقین جمعى كه خود را از امت محمد(صلی الله علیه و آله) مى شمارند،بزودی فرزند وی( امام حسین(ع) ) را از روى ظلم و ستم و با عداوت و دشمنى، ذبح خواهند كرد همان گونه كه گوسفند را ذبح مى كنند و به این سبب مستوجب خشم و عذاب من مى گردند.
♦️ابراهیم(علیه السلام) از شنیدن این خبر جانكاه، ناله و فریاد بر آورد و قلب و جان او به درد آمد و بسیار گریه نمود و دست از گریه بر نمى داشت تا این كه وحى از جانب پروردگار جلیل رسید:
♦️« اى ابراهیم! جزع و مصیبت تو بر فرزندت اسماعیل را که اگر او را به دست خود ذبح مى كردى در قلبت هویدا می شد ، با جزع و ناله ای كه تو بر حسین(علیه السلام) و شهادتش كردى فدیه و جایگزین نمودم و بدین سبب بالاترین درجاتی که اهل ثواب برای تحمل مصیبت ها می برند به تو دادم. در پایان امام رضا(علیه السلام) فرمود: این است مفهوم قول خداوند عز وجل «وَ فَدَیناهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ».
📚(عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۱، ص: ۲۰۹)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar