eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
211 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
738 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
آباد کردن مساجد، زنده نگه داشتن مساجد، یکی از کارهای واجب است. البتّه ما در سطح کشور نسبت به جمعیّت، مسجد که کم داریم امّا همانی هم که داریم، بعضی‌هایش یا شاید بسیاری‌اش، معمور نیست، آباد نیست. حدّاکثر [این است که] وقت نماز باز میکنند، نماز آنجا خوانده میشود، بعد درِ مسجد بسته میشود! این[طور] نمیشود. مسجد بایستی محلّ رفت ‌و آمد دائمی مردم باشد. "امام خامنه ای ۱۴۰۲/۴/۲۱" khl.ink/f/53333 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
هدایت شده از اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
« تا کی فقط حرص بخوریم؟ باید نشون بدیم بیشماریم، باید دغدغه‌هامونو فریاد بزنیم» 👌دعوت متفاوت فعالین انقلابی فضای مجازی از آقایون و خانمها برای حضور در تجمع ساعت ۱۶ در سالن دوازده هزار نفری آزادی 💪 🇮🇷کانال دختران انقلاب را دنبال کنید ✅https://eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc
41.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ چه عاملی باعث شده است بانک‌ها در این حجم گسترده رباخواری کنند؟ چرا ایران رباخوارترین کشور است؟ 🔹دانلود و تماشای فایل با کیفیت ویدیو در یوتیوب: ▫️https://youtu.be/kUj7wag7yEo 🇮🇷 نشر با شما برای ایرانی بدون ربا _ ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
34.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همین قضیه در محرّم اتفاق افتاده است به شکل عملی؛ یعنی امام حسین (علیه الصّلاة و السّلام) هم برای بیان حقیقت، روشنگری در طول تاریخ، عزیزترین عزیزان خود را برمیدارد می‌آورد وسط میدان. امام حسین (علیه‌السّلام) که میدانست حادثه چه جور تمام خواهد شد؛ زینب را آورد، همسران خود را آورد، فرزندان خود را آورد، برادران عزیز خود را آورد. اینجا هم مسئله، مسئله‌ی تبلیغ دین است؛ تبلیغ به معنای حقیقی کلمه؛ رساندن پیام، روشن کردن فضا؛ ابعاد مسئله‌ی تبلیغ را این جوری میشود فهمید که چقدر مهم است. در آن خطبه «من رأی سلطانا جائرا مستحلّا لحرم اللَّه ناکثا لعهداللَّه ... و لم‌یغیّر علیه بفعل و لا قول کان حقّا علی اللَّه ان یدخله مدخله»؛یعنی وقتی او دارد فضا را به این شکل آلوده میکند، خراب میکند، باید یا با فعل یا با قول آمد روشنگری کرد. و امام حسین (علیه‌السّلام) این کار را انجام میدهد، آن هم با این هزینه‌ی سنگین؛ عیالات خود، همسران خود، عزیزان خود، فرزندان امیرالمؤمنین، زینب کبری، اینها را برمیدارد می‌آید وسط میدان. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
13880922_6173_128k.mp3
1.94M
در کربلا: همین قضیه در محرّم اتفاق افتاده است به شکل عملی؛ یعنی امام حسین (علیه الصّلاة و السّلام) هم برای بیان حقیقت، روشنگری در طول تاریخ، عزیزترین عزیزان خود را برمیدارد می‌آورد وسط میدان. امام حسین (علیه‌السّلام) که میدانست حادثه چه جور تمام خواهد شد؛ زینب را آورد، همسران خود را آورد، فرزندان خود را آورد، برادران عزیز خود را آورد. اینجا هم مسئله، مسئله‌ی تبلیغ دین است؛ تبلیغ به معنای حقیقی کلمه؛ رساندن پیام، روشن کردن فضا؛ ابعاد مسئله‌ی تبلیغ را این جوری میشود فهمید که چقدر مهم است. در آن خطبه «من رأی سلطانا جائرا مستحلّا لحرم اللَّه ناکثا لعهداللَّه ... و لم‌یغیّر علیه بفعل و لا قول کان حقّا علی اللَّه ان یدخله مدخله»؛یعنی وقتی او دارد فضا را به این شکل آلوده میکند، خراب میکند، باید یا با فعل یا با قول آمد روشنگری کرد. و امام حسین (علیه‌السّلام) این کار را انجام میدهد، آن هم با این هزینه‌ی سنگین؛ عیالات خود، همسران خود، عزیزان خود، فرزندان امیرالمؤمنین، زینب کبری، اینها را برمیدارد می‌آید وسط میدان. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
☫﷽☫ـ 📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀ 🔷ﺩﻳﻨﺪﺍﺭﻱ، ﺍﺯ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺟﺪﺍ ﻧﻴﺴﺖ 📖❀‏سوره الشعراء/ آیہ (۱۰۵ تا۱۱۱) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺كَذَّبَتْ قَوْمُ نُوحٍ الْمُرْسَلِينَ 🔻ﻗﻮم ﻧﻮﺡ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ ،(١٠٥) 🔺إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ نُوحٌ أَلَا تَتَّقُونَ 🔻ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﺩﺭﺷﺎﻥ ﻧﻮﺡ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺖ : ﺁﻳﺎ [ ﺍﺯ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﺷﺮﻙ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﻛﻪ ﺧﺸﻢ ﻭ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍﺳﺖ ]ﻧﻤﻰ ﭘﺮﻫﻴﺰﻳﺪ ؟(١٠٦) 🔺إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ 🔻ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻣﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﻱ ﺍﻣﻴﻨﻢ ،(١٠٧) 🔺فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 🔻ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﺒﺮﻳﺪ ،(١٠٨) 🔺وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ 🔻أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﻭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﺮ ﺍﺑﻠﺎﻍ ﺭﺳﺎﻟﺘﻢ ﻫﻴﭻ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﻧﻤﻰ ﺧﻮﺍﻫﻢ ، ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻣﻦ ﻓﻘﻂ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ،(١٠٩) 🔺فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 🔻ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﺒﺮﻳﺪ .(١١٠) 🔺قَالُوا أَنُؤْمِنُ لَكَ وَاتَّبَعَكَ الْأَرْذَلُونَ 🔻ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺁﻳﺎ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﻢ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻓﺮﻭﻣﺎﻳﮕﺎﻥ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ؟ !(١١١) ‎‌‌‎‌‌ 🔍❀‏ تفسیرنور ❀‏ 🔹✍🏻ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:👇 ١- ﻫﻤﻪ ﻱ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻫﺪﻓﻲ ﻭﺍﺣﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻟﺬﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻳﻚ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻫﻤﻪ ﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻛَﺬّﺑﺖ ﻗﻮمُ ﻧﻮﺡٍ ﺍﻟﻤﺮﺳﻠﻴﻦ» (ﻗﻮم ﻧﻮﺡ ﺗﻨﻬﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﻮﺡ ﺭﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻭﻟﻲ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: «ﺍﻟﻤﺮﺳﻠﻴﻦ» ﻳﻌﻨﻲ ﺗﻤﺎم ﺍﻧﺒﻴﺎ) ٢- ﻗﺒﻴﻠﻪ ﻫﺎ ﻭ ﺍﻣّﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻧﺎم ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﺷﺨﺼﻴّﺖ ﻫﺎﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻲ ﺷﻨﺎﺳﻨﺪ. «ﻗﻮم ﻧﻮﺡ» ٣- ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻧﻮﺡ، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻣﺘﻌﺪّﺩﻱ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. «ﺍﻟﻤﺮﺳﻠﻴﻦ» ٤- ﺩﺭ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﺩﻳﻦ، ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻃﻒ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻴﺪ. «ﺍَﺧﻮﻫﻢ» ٥ - ﺍﺧﻠﺎﻕ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺑﺎ ﻣﺮﺩم ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ، ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻧﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. «ﺍَﺧﻮﻫﻢ» ٦- ﺍﻃّﻠﺎﻉ ﺍﺯ ﻓﺮﻫﻨﮓ، ﺯﺑﺎﻥ، ﺁﺩﺍﺏ، ﺭﺳﻮم ﻭ ﻧﻘﺎﻁ ﺿﻌﻒ ﻭ ﻗﻮّﺕ ﻣﺮﺩم، ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺒﻠّﻎ ﺿﺮﻭﺭﻱ ﺍﺳﺖ. «ﺍَﺧﻮﻫﻢ» ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻣﺮﺩم ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﺍﻓﻜﺎﺭ، ﺁﺩﺍﺏ ﻭﻧﻘﺎﻁ ﺿﻌﻒ ﻭﻗﻮّﺕ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ. ٧- ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻭﻇﺎﻳﻒ ﺑﺮﺍﺩﺭﻱ ﺩﻳﻨﻲ، ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺳﺖ. «ﺍَﺧﻮﻫﻢ ... ﺍَﻟﺎ ﺗَﺘّﻘﻮﻥ» ٨ - ﺑﺎ ﺳﺆﺍﻝ، ﻭﺟﺪﺍﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﺪﺍﺭ ﻛﻨﻴﺪ. «ﺍَﻟﺎ ﺗَﺘّﻘﻮﻥ» ٩- ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻦ ﺩﻋﻮﺕ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻭ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ، ﺭﻭﺣﻴّﻪ ﻱ ﺗﻘﻮﺍ ﻟﺎﺯم ﺩﺍﺭﺩ. «ﺍَﻟﺎ ﺗَﺘّﻘﻮﻥ» ١٠- ﻧﺒﻮّﺕ، ﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﺑﺸﺮﻳّﺖ ﻭﺑﺮﺍﻱ ﻧﺠﺎﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎﺳﺖ. «ﺍِﻧّﻲ ﻟﻜﻢ ﺭﺳﻮﻝٌ ﺃﻣﻴﻦ» ١١- ﺍﻣﻴﻦ ﺑﻮﺩﻥ ﻭﺣﺴﻦ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻭﺩﻟﺴﻮﺯﻱ، ﺷﺮﻁ ﻧﻔﻮﺫ ﻛﻠﺎم ﺍﺳﺖ. «ﻟﻜﻢ ﺭﺳﻮﻝ ﺃﻣﻴﻦ» ١٢- ﺷﺮﻁ ﺍﺻﻠﻲ ﺩﺭ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺣﺎﻣﻞ ﭘﻴﺎم، ﺍﻣﻴﻦ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﺖ. «ﺭﺳﻮﻝ ﺃﻣﻴﻦ» ١٣- ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻤﺎﻟﺎﺕ ﺧﻮﺩ، ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩﻱ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ. «ﺍﻧّﻲ ﻟﻜﻢ ﺭﺳﻮﻝ ﺃﻣﻴﻦ» ١٤- ﺩﻳﻨﺪﺍﺭﻱ، ﺍﺯ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺟﺪﺍ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻓﺎﺗّﻘﻮﺍ ﺍﻟﻠّﻪ ﻭ ﺍَﻃﻴﻌﻮﻥ» ﺁﺭﻱ ﺗﺒﻠﻮﺭ ﺗﻘﻮﺍ ﺩﺭ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﺯ ﺍﻧﺒﻴﺎﺳﺖ. ١٥- ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ، ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺣﻴﺎﻱ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻣﺎﻧﻌﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ. «ﺍَﻃﻴﻌﻮﻥ» ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ «ﻓﺎﺗّﻘﻮﺍ ﺍﻟﻠّﻪ» ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ١٦- ﻣﺒﻠّﻎ ﺩﻳﻨﻲ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺗﻮﻗّﻊ ﻣﺎﺩّﻱ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﭼﻴﺰﻱ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻨﺪ. (ﺍﺧﻠﺎﺹ، ﺷﺮﻁ ﻧﻔﻮﺫ ﻛﻠﺎم ﺍﺳﺖ). «ﻣﺎ ﺃﺳﺌﻠﻜﻢ ﻋﻠﻴﻪ ﻣﻦ ﺃﺟﺮ» ١٧- ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﺗﻮﻛّﻞ ﻛﻨﺪ، ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻣﺎ ﺃﺳﺌﻠﻜﻢ... ﺍِﻥ ﺃﺟﺮﻱ ﺍﻟﺎّ ﻋﻠﻲ ﺭﺏّ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﻴﻦ» ١٨- ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻣﺒﻠّﻐﺎﻥ ﺩﻳﻨﻲ ﺭﺍ ﺑﺮﺧﻮﺩ ﻟﺎﺯم ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. «ﺍِﻥ ﺃﺟﺮﻱ ﺍﻟﺎّﻋﻠﻲ ﺭﺏّ...» ‎‌‌‎‌‌ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀‏ 🔷ﮔﺮﻩ ﮔﺸﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ 📖❀‏سوره الشعراء/ آیہ (١١٤ تا ۱۱۸) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺وَمَا أَنَا بِطَارِدِ الْمُؤْمِنِينَ 🔻ﻭ ﻣﻦ ﻃﺮﺩ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻧﺨﻮﺍﻫﻢ ﺑﻮﺩ ،(١١٤) 🔺إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ مُّبِينٌ 🔻ﻣﻦ ﺟﺰ ﺑﻴﻢ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺍﻱ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻧﻴﺴﺘﻢ .(١١٥) 🔺قَالُوا لَئِن لَّمْ تَنتَهِ يَا نُوحُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمَرْجُومِينَ 🔻ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﻱ ﻧﻮﺡ ! ﺍﮔﺮ [ ﺍﺯ ﺍﺑﻠﺎﻍ ﺩﻳﻦ ] ﺑﺎﺯ ﻧﺎﻳﺴﺘﻲ ، ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﺯ ﺳﻨﮕﺴﺎﺭ ﺷﺪﮔﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻲ ﺑﻮﺩ !(١١٦) 🔺قَالَ رَبِّ إِنَّ قَوْمِي كَذَّبُونِ 🔻ﮔﻔﺖ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻗﻮم ﻣﻦ ﻣﺮﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ ،(١١٧) 🔺فَافْتَحْ بَيْنِي وَبَيْنَهُمْ فَتْحًا وَنَجِّنِي وَمَن مَّعِيَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ 🔻ﭘﺲ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﻦ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺩﺍﻭﺭﻱ ﻛﻦ ﻭ ﻣﻦ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﮓ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻩ .(١١٨) ‎‌‌‎‌‌‎‌ 🔍❀‏ تفسیرنور ❀‏ 🔹✍🏻ﭘﻴﺎم ﻫﺎ👇 ١- ﺑﺎ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩﺍﺕ ﻭ ﺗﻮﻗّﻌﺎﺕ ﻧﺎﺑﺠﺎﻱ ﻣﺘﻜﺒّﺮﺍﻥ، ﻗﺎﻃﻌﺎﻧﻪ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻛﻨﻴﺪ. (ﻃﺮﺩ ﻓﻘﺮﺍﻱ ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ، ﺣﺘّﻲ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺎﺷﺪ) «ﻭﻣﺎ ﺍَﻧَﺎ ﺑﻄﺎﺭﺩ...» ٢- ﻣﻠﺎﻙ ﺍﺭﺯﺵ، ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ. «ﻭﻣﺎ ﺍَﻧﺎ ﺑﻄﺎﺭﺩ...» ٣- ﺟﺎﺫﺑﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺣﺪّ ﺍﻋﻠﻲ ﺑﺎﺷﺪ، ﻭﻟﻲ ﺩﺍﻓﻌﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﻗﻊ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ. «ﻭ ﻣﺎ ﺍَﻧَﺎ ﺑﻄﺎﺭﺩ...» ٤- ﺑﻴﻢ ﻭﻫﺸﺪﺍﺭ ﻭ ﺍﻧﺬﺍﺭ ﺍﻧﺒﻴﺎ، ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺟﻤﻠﻪ ﻱ «ﺍِﻥ ﺍَﻧﺎ ﺍﻟﺎّ ﻧﺬﻳﺮ» ﺁﻣﺪﻩ، ﻭﻟﻲ ﺟﻤﻠﻪ ﻱ «ﺍﻥ ﺍﻧﺎ ﺍﻟﺎ ﺑﺸﻴﺮ» ﻧﻴﺎﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ٥ - ﺗﺮﺳﺎﻧﺪﻥ ﻏﺎﻓﻞ ﺍﺯ ﺧﻄﺮﻫﺎ، ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺷﻴﻮﻩ ﻱ ﺍﺭﺷﺎﺩﻱ ﺍﺳﺖ. «ﺍِﻥ ﺍَﻧﺎ ﺍﻟﺎّ ﻧﺬﻳﺮ» ٦- ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺣﺮﺑﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺗﻬﺪﻳﺪ ﺍﺳﺖ. «ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺮﺟﻮﻣﻴﻦ» ٧- ﺳﻨﮕﺴﺎﺭ ﻛﺮﺩﻥ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻗﺪﻳﻤﻲ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺷﻜﻨﺠﻪ ﻫﺎﺳﺖ. «ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺮﺟﻮﻣﻴﻦ» ٨ - ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺗﻬﺪﻳﺪﻫﺎﻱ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﺘﻮﺳّﻞ ﺷﻮﻳﻢ. «ﻗﺎﻝ ﺭﺏّ» ٩- ﻧﺎﻟﻪ ﻱ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﻮﺡ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻣﻜﺘﺐ ﺑﻮﺩ، ﻧﻪ ﺗﻬﺪﻳﺪ ﻭ ﺳﻨﮕﺴﺎﺭ. «ﺭِﺏّ ﺍﻥّ ﻗﻮﻣﻲ ﻛﺬّﺑﻮﻥ» ﻭ ﻧﻔﺮﻣﻮﺩ: «ﻳﺮﺟﻤﻮﻥ» ١٠- ﺧﺸﻮﻧﺖ ﻧﺎﺍﻫﻠﺎﻥ، ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻃﻒ ﭘﺪﺭﻱ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﻱ ﺷﻤﺎ ﻧﻜﺎﻫﺪ. «ﺍِﻥّ ﻗﻮﻣﻲ» ١١- ﮔﺮﻩ ﮔﺸﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﻓﺘﺢ» ١٢- ﺍﻭّﻝ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﻞّ ﻣﺸﻜﻠﺎﺕ ﻣﺮﺩم ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﻋﺎ ﻛﻨﻴﺪ، ﺑﻌﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﻧﺠﺎﺕ ﺧﻮﺩ. «ﻓﺎﻓﺘَﺢ - ﻧَﺠّﻨﻲ» ١٣- ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺗﻬﺪﻳﺪ ﻭﺧﻔﻘﺎﻥ، ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﻲ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ. «ﻭﻣَﻦ ﻣﻌﻲ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ» ١٤- ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻬﻢ ﺍﺳﺖ، ﻫﻤﺮﺍﻫﻲِ ﻋﻤﻠﻲ ﻭﻣﻜﺘﺒﻲ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ ﻭﻇﺎﻫﺮﻱ. «ﻭﻣَﻦ ﻣَﻌﻲَ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ» ١٥- ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺩﻋﺎﻱ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. «ﻧﺠّﻨﻲ ﻭ ﻣَﻦ ﻣﻌِﻲَ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ» ١٦- ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻲ ﻛﺎﻓﻲ ﻧﻴﺴﺖ، ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻫﻲ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ. «ﻭ ﻣَﻦ ﻣَﻌﻲَ» ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﻳﮕﺮ ﻧﻴﺰ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: «ﻭﺍﻟّﺬﻳﻦ ﺁﻣﻨﻮﺍ ﻣﻌﻪ» 🔹❀‏ روز 🔹❀ 🕋الإمامُ الرِّضا عليه السلام 🔺 مَن فَرَّجَ عن مُؤمِنٍ فَرَّجَ اللّه ُ عن قَلبِهِ يَومَ القِيامَةِ .; 🔻 هر كه غم و نگرانى مؤمنى را بزدايد ، خداوند در روز قيامت گره غم از دل او بگشايد .; 📚✍🏻الكافي : ۱۴۰۲/۰۴/۲۴ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_334.wma
10.45M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران آیه ۲۰۰ جلسه ۹۰۹ قسمت ششم یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۲۰۰) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀‏ 🔷ﺟﺪﺍﻳﻲ ﺍﺯ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺳﺒﺐ ﻫﻠﺎﻛﺖ ﺍﺳﺖ. 📖❀‏سوره الشعراء/ آیہ (١۱۹و۱۲۰و۱۲۱و۱۲۲) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺فَأَنجَيْنَاهُ وَمَن مَّعَهُ فِي الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ 🔻ﭘﺲ ﺍﻭ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻛﺸﺘﻲ ﻣﻤﻠﻮ [ ﺍﺯ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ، ﺟﻨﺒﻨﺪﮔﺎﻥ ، ﻣﺘﺎﻉ ﻭ ﺍﺑﺰﺍﺭ ]ﺑﻮﺩ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﺍﺩﻳﻢ ،(١١٩) 🔺ثُمَّ أَغْرَقْنَا بَعْدُ الْبَاقِينَ 🔻ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ، ﻫﻤﻪ ﺑﺎﻗﻲ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﻏﺮﻕ ﻛﺮﺩﻳﻢ .(١٢٠) 🔺إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُم مُّؤْمِنِينَ 🔻ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ، ﻋﺒﺮﺗﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ، ﻭ [ ﻗﻮم ﻧﻮﺡ ] ﺑﻴﺸﺘﺮﺷﺎﻥ ﻣﺆﻣﻦ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ ،(١٢١) 🔺وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ 🔻ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﻫﻤﺎﻥ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(١٢٢) ‎‌‌‎‌‌‎ 🔍❀‏ تفسیرنور ❀‏ 🔹✍🏻ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:👇 ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﮔﺮﺍﻥ ﺑﺎﺭ ﺑﻮﺩﻥ ﻛﺸﺘﻲ «ﺍﻟﻔُﻠﻚ ﺍﻟﻤَﺸﺤﻮﻥ»، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻮﺩ، ﺣﻀﺮﺕ ﻧﻮﺡ ﺩﺭ ﻛﺸﺘﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ. ﺍﻣﺎم ﺑﺎﻗﺮﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺍﻟﻔﻠﻚ ﺍﻟﻤﺸﺤﻮﻥ» ﻛﺸﺘﻲ ﻣﺠﻬّﺰِ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺣﺮﻛﺖ ﺍﺳﺖ. ﻭﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺩﺭ ﺁﻥ ﻛﺸﺘﻲ، ﻧﻮﺩ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﭼﻬﺎﺭﭘﺎﻳﺎﻥ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩ. 📌ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﺩﻋﺎﻱ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻭ ﻣﻈﻠﻮﻣﻴﻦ ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﻧﺠَﻴﻨﺎﻩ» ٢- ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺑﻴﻤﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. «ﻓﺎﻧﺠَﻴﻨﺎﻩ ﻭ ﻣَﻦ ﻣﻌﻪ» ٣- ﺟﺪﺍﻳﻲ ﺍﺯ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺳﺒﺐ ﻫﻠﺎﻛﺖ ﺍﺳﺖ. «ﺛﻢّ ﺍَﻏﺮﻗﻨﺎ ﺑﻌﺪُ ﺍﻟﺒﺎﻗﻴﻦ» ٤- ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻧﺠﺎﺕ ﻧﻮﺡ ﻭ ﻳﺎﺭﺍﻧﺶ ﻭ ﻏﺮﻕ ﻛﻔّﺎﺭﻭ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ، ﻧﻤﻮﺩﻱ ﺍﺯ ﺳﻨّﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻳﺎﺭﻱ ﺣﻖّ ﻭ ﺳﺮﻛﻮﺑﻲ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ. «ﺍِﻥّ ﻓﻲ ﺫﻟﻚ ﻟﺂﻳﺔ» ٥ - ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﻛﻔّﺎﺭ ﻣﻬﻠﺘﻲ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ، ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﻲ. «ﺍﻟﻌﺰﻳﺰ ﺍﻟﺮّﺣﻴﻢ» مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔹❀‏ روز 🔹❀ 🕋پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : 🔺أنَا سَيِّدُ النَّبِيّينَ ، وعَلِيُّ بنُ أبي طالِبٍ سَيِّدُ الوَصِيّينَ ، وإنَّ أوصِيائي بَعدِي اثنا عَشَرَ ، أوَّلُهُم عَلِيُّ بنُ أبي طالِبٍ وآخِرُهُمُ القائِم 🔻من سرور انبياء هستم و على بن ابى طالب سرور اوصياء است . اوصياى پس از من دوازده تن هستند كه نخستين آنها على بن ابى طالب و آخرين ايشان قائم است. 📚✍🏻كمال الدين : 280 / 29 ، عيون أخبار الرضا عليه السلام : 1 / 64 / 31 ، فرائد السمطين : 2 / 313 / 564 كلّها عن ابن عبّاس . ‎‌‌‎‌‌‎‌ ۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ‎‌‌‎‌‌‎‌ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_335.wma
13.23M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران آیه ۲۰۰ جلسه ۹۱۰ قسمت هفتم یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۲۰۰) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🇮🇷 🔴به والله نمیدونی... دستهایی تو کاره شما ندونی هشت سال جنگ چی بوده???!!!! شادی روح مطهر شهدا صلوات🌺 ‏❤️🇮🇷شهدا🇮🇷❤️ ‏ 🆔 @hematzeynodin
☫﷽☫ــ 📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀‏ 🔷ﺗﻘﻮﺍﻱ ﺍلهی، ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺭﻫﺒﺮی ﺍﺳﺖ 📖❀‏سوره الشعراء/ آیہ (١٢٣ تا١٢٧) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺كَذَّبَتْ عَادٌ الْمُرْسَلِينَ 🔻ﻗﻮم ﻋﺎﺩ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ ،(١٢٣) 🔺إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ هُودٌ أَلَا تَتَّقُونَ 🔻ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﺩﺭﺷﺎﻥ ﻫﻮﺩ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺖ : ﺁﻳﺎ [ ﺍﺯ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﺷﺮﻙ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﻛﻪ ﺧﺸﻢ ﻭ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍﺳﺖ ] ﻧﻤﻰ ﭘﺮﻫﻴﺰﻳﺪ ؟(١٢٤) 🔺إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ 🔻ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻣﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﻱ ﺍﻣﻴﻨﻢ ،(١٢٥) 🔺فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 🔻ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﺒﺮﻳﺪ ،(١٢٦) 🔺وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ 🔻ﻭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﺮ ﺍﺑﻠﺎﻍ ﺭﺳﺎﻟﺘﻢ ﻫﻴﭻ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﻧﻤﻰ ﺧﻮﺍﻫﻢ ، ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻣﻦ ﻓﻘﻂ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ،(١٢٧) ‎‌‌‎‌‌‎ 🔹✍🏻ﭘﻴﺎم ﻫﺎ👇 ١- ﭼﻮﻥ ﻫﺪﻑ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍﻱ ﺩﻋﻮﺕ ﺗﻤﺎم ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻳﻜﻲ ﺍﺳﺖ، ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻳﻚ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ، ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﻱ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻫﻤﻪ ﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻛﺬّﺑﺖ ﻋﺎﺩٌﺍﻟﻤﺮﺳﻠﻴﻦ» ٢- ﺩﻋﻮﺕ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ، ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻧﻪ ﺑﻮﺩ. «ﺍَﺧﻮﻫﻢ» (ﺣﺘّﻲ ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺍَﺑﻮﻫﻢ» ﻧﻴﺎﻭﺭﺩﻩ ﺗﺎ ﻋﻤﻖ ﺻﻔﺎ ﻭ ﺗﻮﺍﺿﻊ ﻭ ﺻﺪﺍﻗﺖ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻨﺪ). ٣- ﺗﻘﻮﺍ، ﺳﺮﻟﻮﺣﻪ ﻱ ﺩﻋﻮﺕ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺍﺳﺖ. «ﺍَﻟﺎ ﺗَﺘّﻘﻮﻥ» ٤- ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺗﻘﻮﺍ، ﻟﺎﺯﻣﻪ ﻱ ﺍُﺧﻮّﺕ ﻭﺑﺮﺍﺩﺭﻱ ﺍﺳﺖ. «ﺍَﺧﻮﻫﻢ ﻫﻮﺩ ﺍَﻟﺎ ﺗَﺘّﻘﻮﻥ» ٥ - ﺭﺳﺎﻟﺖ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺷﺪ ﻣﺮﺩم ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺳﻠﻄﻪ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ. «ﻟﻜﻢ» ٦- ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ، ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺣﺮﻓﻲ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ، ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﻲ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﭘﻴﺎم ﺍﻟﻬﻲ ﺑﻮﺩ. «ﺭﺳﻮﻝ ﺃﻣﻴﻦ» ٧- ﻟﺤﻦ ﻫﻤﻪ ﻱ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻭ ﺷﻴﻮﻩ ﻱ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍﻱ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻭ ﺧﻂ ﻓﻜﺮﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﺍﺳﺖ. (ﺗﻜﺮﺍﺭ ﺁﻳﺎﺕ ﺷﺎﻫﺪ ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻦ ﺍﺳﺖ). ٨ - ﺗﻘﻮﺍﻱ ﺍﻟﻬﻲ، ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﺗّﻘﻮﺍ ﺍﻟﻠّﻪ ﻭ ﺍَﻃﻴﻌﻮﻥ» ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﺯ ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﺍﻟﻬﻲ، ﺗﺒﻠﻮﺭ ﺗﻘﻮﺍﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. ٩- ﺍﺧﻠﺎﺹ ﻭ ﺑﻲ ﺗﻮﻗّﻌﻲ، ﺭﻣﺰ ﻣﻮﻓﻘﻴّﺖ ﺍﺳﺖ. «ﻭ ﻣﺎ ﺃﺳﺌﻠﻜﻢ» ١٠- ﺍﺧﻠﺎﺹ ﻭ ﺗﻮﻛّﻞ، ﻟﺎﺯﻣﻪ ﻱ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﺍﺳﺖ. «ﺍِﻥ ﺃﺟﺮﻱ ...» ١١- ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻫﺴﺘﻲ ﺭﺍ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ، ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺍ ﻧﻴﺰ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ. «ﺍِﻥ ﺃﺟﺮﻱ ﺍﻟﺎ ﻋﻠﻲ ﺭﺏّ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﻴﻦ» ١٢- ﻧﻈﺎم ﻫﺴﺘﻲ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻱ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺤﺖ ﻳﻚ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺭﺷﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. «ﺭﺏّ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﻴﻦ» مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔹❀‏ روز 🔹❀ 🕋 پيامبر صلي الله عليه و آله : 🔺اَلا اِنَّ خَيْرَ عِبادِ اللّه ِ التَّقىُّ النَّقىُّ الخَفىُّ وَ اِنَّ شَرَّ عِبادِ اللّه ِ المُشارُ اِلَيْهِ بِالاَصابِعِ؛ 🔻آگاه باشيد، به درستى كه بهترين بندگان خدا كسى است كه با تقوا، پاك و گمنام باشد و بدترين بندگان خدا كسى است كه انگشت نما باشد. 📚✍🏻بحار الأنوار، ج 70، ص 111، ح 12  ‎‌‌‎‌‌ ۱۴۰۲/۰۴/۲۶  ‎‌‌‎‌‌‎ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_336.wma
12.83M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران آیه ۲۰۰ جلسه ۹۱۱ قسمت هشتم یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۲۰۰) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بانوی محترمی که رسما جلوی دوربین لانه‌های ۲۵ متری را توصیه می‌کند رئیس بخش مسکن مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی است. به تعریف عجیب ایشان از مسکن توجه بفرمایید : اتاقی که در آن سه فعالیت خوردن، خوابیدن و آشپزی اتفاق می‌افتد! 😵 خدمت ایشان و سایر همفکران ایشان در وزارت راه و شهرسازی که با سوء مدیریتشان کمر به نابودی سبک زندگی مردم بسته‌اند عرض می‌شود که ..... 🤔مگر ما انقلاب کرده‌ایم که استانداردهایمان را از سازمان ملل بگیریم؟! 🤔مگر منابع بومی و آیینی خودمان درباره وسعت و اندازه مسکن لال هستند که دنبال استانداردهای غربی‌ها باشیم؟! 🤔اساسا درباره واژه دار واسعه که در متون آیینی ما تشریح شده چه می‌دانید؟ 🤔 چطور و با چه منطقی در دهه پنجم انقلاب و در مملکتی به پهناوری ایران که هیچ مشکلی از منظر تامین زمین ندارد، اسم این لانه‌های حریم زدا را مسکن می‌گذارید؟! وقتی عرض می‌کنیم که انقلاب اسلامی هنوز وارد عرصه معماری و شهرسازی نشده دلیلش چنین اظهاراتی است. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
خوردن ✅شام برای ساختن است. ✅صبحانه برای سوختن است ـ ✅جذب در شب بهتر است. ✅ ساعت صبحانه ۴ ساعت قبل از اذان ظهر است ـ ✅ ساعت شام حدود یک ساعت بعد نماز عشا است. ✅سرد نخور سردی نخور. ✅ یک قاشق غذاخوری سرکه انگور، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون بعد از شام مصرف شود. ✅ گرمی و تری سبب رشد است، سردی و خشکی سبب عدم رشد. خواب و بیداری ✅ از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب اجازه خوابیدن نداریم مگر ده دقیقه، بیست دقیقه، سی دقیقه، چهل دقیقه و یا پنجاه دقیقه. ✅ بهترین ساعت خواب از ده شب تا دو صبح است. سم زدایی بدن 🔺 خوراکی ✅ صبحانه ۴۰ روز ۴۰ وعده نان و انگور. ✅ در فصل انار روزی ۳ عدد انار شیرین. ✅ ده شب، حب کردن هسته اسفند با یک لیوان آب. 🔺غیر خوراکی ✅ ۴۰ شب، کف پا را روغن زیتون بزند مشوا بکشد و تا صبح بماند . ✅ نوره از گردن تا مچ پا حداقل ده روز یکبار. ✅ حجامت عام حداقل دو بار در سال، بهار و پاییز. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
✅درد مساوی سردی. ✅سردی مساوی درد. ✅ نود درصد بیماری ها بخاطر سردی است. ✅ترس مساوی نفوذ ناگهانی سردی به قلب است. ✅اندوه و غم مساوی نفوذ آرام آرام سردی به قلب است. ✅سردی باعث بسته شدن منافذ می شود. ✅گرمی باعث باز شدن منافذ می شود. ✅سردی قلب=سردی کل بدن (جسم و روح). ✅چکاپ دادن مساوی القا شدن ترس ـ ✅طبیب مساوی آرامش دهنده ـ ✅شکم روان بهتر از مادر مهربان. ✅بخور با فتحه : دود کردنی ها. ✅بخور با ضمه : جوشاندنی در آب. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
☫﷽☫ـــ 📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀‏ 🔷ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﺣﻴّﻪ ﻱ ﻛﺎﺥ ﻧﺸﻴﻨﻲ ﻭ ﻋﻴّﺎﺷﻲ 📖❀‏سوره الشعراء/ آیہ (۱۲۸ تا۱۳۱) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺أَتَبْنُونَ بِكُلِّ رِيعٍ آيَةً تَعْبَثُونَ 🔻ﺁﻳﺎ ﺷﻤﺎ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ﻫﺮ ﻣﻜﺎﻥ ﺑﻠﻨﺪﻱ ﺑﻪ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﻛﺎﺭﻱ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﻧﻴﺎﺯ ، ﺑﺮﺟﻲ ﻋﻈﻴﻢ ﻭ ﺑﺮﺍﻓﺮﺍﺷﺘﻪ ﺑﻨﺎ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ؟(١٢٨) 🔺وَتَتَّخِذُونَ مَصَانِعَ لَعَلَّكُمْ تَخْلُدُونَ 🔻ﻭ ﻗﻠﻌﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻛﺎﺥ ﻫﺎﻱ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﻭ ﻣﺠﻠﻞ ﺑﺮﻣﻰ ﮔﻴﺮﻳﺪ ، ﻛﻪ ﺷﺎﻳﺪ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺑﻤﺎﻧﻴﺪ ؟(١٢٩) 🔺وَإِذَا بَطَشْتُم بَطَشْتُمْ جَبَّارِينَ 🔻ﻭ ﭼﻮﻥ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺷﺪﺕ ﻭ ﻗﻬﺮ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻳﺪ ﻇﺎﻟﻤﺎﻧﻪ ﻭ ﺯﻭﺭﻣﺪﺍﺭﺍﻧﻪ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻳﺪ [ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﺭ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﻛﺎﺭ ﺑﻴﻨﺪﻳﺸﻴﺪ . ](١٣٠) 🔺فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 🔻ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻭﺍﺯ ﻣﻦ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﺒﺮﻳﺪ ،(١٣١) 🔹✍🏻ﭘﻴﺎم ﻫﺎ👇 ١- ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻱ ﺑﻨﺎﻫﺎﻱ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﻮﺩ ﻣﻲ ﺭﺳﺪ. «ﺃﺗﺒﻨﻮﻥ ﺑﻜﻞّ ﺭﻳﻊ ﺁﻳﺔ» ٢- ﺣﺮﺹ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ. «ﺑﻜﻞّ ﺭﻳﻊ» ٣- ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﭼﺸﻢ ﺩﻧﻴﺎﭘﺮﺳﺘﺎﻥ ﺟﻠﻮﻩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺍﻭﻟﻴﺎﻱ ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. «ﺃﺗﺒﻨﻮﻥ... ﺗﻌﺒﺜﻮﻥ» ٤- ﺗﻤﺪﻥ ﻭ ﺭﻓﺎﻩ ﻛﺎﺫﺏ، ﻋﺎﻣﻞ ﻏﺮﻭﺭ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺣﻖّ ﭘﺬﻳﺮﻱ ﺍﺳﺖ. «ﺃﺗﺒﻨﻮﻥ» ٥ - ﺷﺮﻭﻉ ﻛﺎﺭ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺍﺯ ﻭﺿﻊ ﻧﺎﺑﺴﺎﻣﺎﻥ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻭ ﺑﻴﺪﺍﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﻭﺟﺪﺍﻥ ﻫﺎ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺳﺆﺍﻝ ﺍﺳﺖ. «ﺃﺗﺒﻨﻮﻥ ﺑﻜﻞّ ﺭﻳﻊ ...» ٦- ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺳﺘﻤﮕﺮﺍﻥ، ﻳﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻄﺮﺡ ﻛﺮﺩﻥ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ «ﺁﻳﺔ» ﻳﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻘﺎﻱ ﺧﻮﺩ «ﺗﺨﻠﺪﻭﻥ» ﻳﺎ ﺍﺳﺘﺜﻤﺎﺭ ﻭ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﺭ ﻣﺮﺩم ﺍﺳﺖ. «ﺟﺒّﺎﺭﻳﻦ» ٧- ﺩﺭ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻱ ﺑﺎﻳﺪ ﻫﺪﻓﻲ ﻭﺍﻟﺎ ﺩﺍﺷﺖ. «ﺃﺗﺒﻨﻮﻥ... ﺗﻌﺒﺜﻮﻥ» ٨ - ﺛﺮﻭﺕ، ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻭﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺑﻠﻨﺪ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﻧﺎﺍﻫﻠﺎﻥ، ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺭﺿﺎﻱ ﻫﻮﺍ ﻭ ﻫﻮﺱ ﺍﺳﺖ. «ﺗﻌﺒﺜﻮﻥ» ٩- ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﺣﻴّﻪ ﻱ ﻛﺎﺥ ﻧﺸﻴﻨﻲ ﻭ ﻋﻴّﺎﺷﻲ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺍﺻﻞ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ. «ﺗﻌﺒﺜﻮﻥ» (ﺗﻮﻟﻴﺪ، ﺍﺑﺘﻜﺎﺭ، ﻫﻨﺮ ﻭ ﺑﻜﺎﺭﮔﻴﺮﻱ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﻭ... ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﻧﻴﺎﺯ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺑﺎﺷﺪ، ﻧﻪ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ) ١٠- ﻗﺼﺮﻫﺎ ﻭﻛﺎﺥ ﻫﺎ، ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺭﺍ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻨﺪ. «ﺗﺘّﺨﺬﻭﻥ ﻣﺼﺎﻧﻊ ﻟﻌﻠّﻜﻢ ﺗﺨﻠﺪﻭﻥ» ١١- ﺁﻓﺎﺕ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ، ﭼﻬﺎﺭ ﭼﻴﺰ ﺍﺳﺖ: ﺍﻟﻒ: ﺣﺮﺹ ﻭ ﺍﺳﺮﺍﻑ. «ﺑﻜﻞّ ﺭﻳﻊ» ﺏ: ﺗﻔﺎﺧﺮ ﻭ ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﻳﻲ. «ﺁﻳﺔ» ﺝ: ﺑُﻠﻬﻮﺳﻲ. «ﺗَﻌﺒَﺜﻮﻥ» ﺩ: ﺩﻧﻴﺎ ﮔﺮﺍﻳﻲ ﻭ ﻏﻔﻠﺖ. «ﻟﻌﻠّﻜﻢ ﺗﺨﻠﺪﻭﻥ» ١٢- ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﻛﻴﻔﺮﻱ ﺑﺎﻳﺪ ﻋﺎﺩﻟﺎﻧﻪ ﺑﺎﺷﺪ. (ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﻛﻴﻔﺮﻫﺎﻱ ﻇﺎﻟﻤﺎﻧﻪ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ) «ﺑَﻄَﺸﺘﻢ ﺟﺒّﺎﺭﻳﻦ» ١٣- ﺩﻳﻨﺪﺍﺭﻱ، ﻣﺤﻮﺭ ﻭ ﺭﻫﺒﺮ ﻭ ﺍﻟﮕﻮ ﻟﺎﺯم ﺩﺍﺭﺩ. «ﻓﺎﺗّﻘﻮﺍ ﺍﻟﻠّﻪ ﻭ ﺍَﻃﻌﻴﻮﻥ» ١٤- ﺩﻳﻨﺪﺍﺭﻱ، ﻫﻢ ﭘﺮﻭﺍﻱ ﻗﻠﺒﻲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻢ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻋﻤﻠﻲ. «ﻓﺎﺗّﻘﻮﺍ ﺍﻟﻠّﻪ ﻭ ﺍَﻃﻌﻴﻮﻥ» ١٥- ﺑﻲ ﺗﻘﻮﺍﻳﻲ ﻋﺎﻣﻞ ﻫﻤﻪ ﻱ ﻣﻔﺎﺳﺪ ﺍﺳﺖ. ﺣﻀﺮﺕ ﻫﻮﺩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺍﺯ ﻓﻜﺮ ﻭ ﻋﻤﻞ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻓﺎﺗّﻘﻮﺍ ﺍﻟﻠّﻪ...» ‎‌‌‎‌‌ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔹❀‏ روز 🔹 🕋 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله 🔺 إنّ في النّارِ قَصرا يُجعَلُ فيهِ المُتَكبِّرونَ و يُطبَقُ علَيهِم .; 🔻 در آتش كاخى است كه متكبّران در آن قرار داده مى شوند و درهايش به رويشان بسته مى شود.; 📚✍🏻المحجّة البيضاء : 6/215. ۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ‎‌‌‎‌‌ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_337.wma
9.87M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران آیه ۲۰۰ جلسه ۹۱۲ قسمت ۹ از ۲۹ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۲۰۰) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💚 امام رضا (علیه‌السلام) : 🔹هرکس روز اول محرم را روزه بدارد و به درگاه خداوند عزوجل دعا کند، خداوند همانگونه که دعای حضرت زکریا علیه‌السلام را برای فرزند دار شدنش👶🏻 مستجاب کرد، دعای او را نیز به مرحله استجابت می‌رساند. 📖 منبع: امالی صدوق، ص ۱۱۲؛ عیون اخبارالرضا - علیه‌السلام- ج ۱، ص ۲۲۹ نیز ص ۱۰۵ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
فرمایشات مهم ۳۸ سال قبل رهبری و ۱۲ سال زمانی که از مجموع ۵۰ سال، برای ما باقی مانده است: 🔹ما به بازنگری در تمام ابواب و کتب فقهیه احتیاج داریم. فقه غنی و سرشار و ارزشمند ما که خیلی انصافاً فقه قوی و استدلالی و عمیقی است، یک عیب دارد، آن عیب را شماها باید برطرف کنید. آن عیب، عبارت است از اینکه این فقه برای این صورت و این فرض نوشته شده که یک حکومت ظلمی جوری بر سر کار باشد که بر خلاف «ما أنزل‌الله» دارد حکم می‌کند و اجرا می‌کند، یک عده شیعهٔ مستضعف مظلوم هم یک گوشه‌ای زندگی می‌کنند. این فقه، دستورالعمل آن عده شیعه‌ی مستضعف مظلوم است. فقه حکومتی نیست؛ در تنقیح و تحقیق فقه کنونی ما، روزگاری که این فقه بخواهد نظام جامعه را اداره بکند پیش‌بینی نشده؛ ... این عیب را شما باید برطرف کنید. شما باید یک‌بار دیگر، از طهارت تا دیات، نگاه کنید و فقهی استنباط کنید برای حکومت‌کردن. 🔹ما می‌خواهیم الآن حکومت کنیم، بر مبنای فقه اسلام. اسلام، اقتصاد دارد، روابط اجتماعی دارد، سیاست مالی دارد، سیاست پولی دارد، روابط خارجی دارد، جنگ دارد، صلح و مذاکره دارد، آتش‌بس موقت دارد، نظام کارگری وکارخانه دارد، مسائل حکومتی دارد، قانون‌گذاران دارد، مدیران دارد، بیعت دارد، اولوالامر دارد، اطاعت از اولوالامر دارد، ارتش دارد، سلسله مراکز دارد؛ اینها در اسلام هست، مگر می‌شود بگویید نیست؟ خیلی خب پیدا کنید ببینیم. باید کاری کنید که وقتی کسی رسالهٔ عملیه را باز کرد، بداند چرا مالیات دارند می‌گیرند و چه‌جوری باید بگیرند و اگر نگیرند چگونه می‌شود و بقیهٔ چیزهای دیگر. از اسلام باید اینها استقصاء بشود. این کار را شما باید بکنید. 🔹 ۵۰ سال وقت داریم ما برای این کار؛ بنده نمی‌گویم اینها را شما سه‌چهارساله درست کنید، ۵۰ سال وقت دارید؛ ۵۰ سال، زمان زیادی است، اما این کار هم بسیار کار عظیمی است. اگر شما قدم اول را برنداشتید قدم پنجاهم برداشته نخواهد شد، این را بدانید. امروز ما داریم حکومت می‌کنیم، اداره می‌کنیم کشور را، اما این ادارهٔ امروز ما، با ناشی‌گری، با بی‌اطلاعی، با عدم تجربه، با ندانستن نظر اسلام در بسیاری از موارد همراه است. همین مقدارش است که در دنیا این غوغا را به پا کرده، همین مقدارش است که قدرت‌ها را از ما می‌ترساند، اگر آن‌جور کامل و صحیحش بود ببینید چه می‌شد. (بیانات در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ۱۳۶۴/۰۶/۱۱). پی‌نوشت: از این فرمایشات ایشان نزدیک به ۴۰ سال گذشته و از ۵۰ سالی که ایشان فرموده‌اند ۱۲ سال دیگر باقی مانده است. جایگاه مسائل مهم علومی نظیر معماری، شهرسازی، آمایش سرزمین و سایر مسائل حکومتی در نظام آموزشی معاصر حوزه‌های علمیه چیست؟ هم اکنون از میان انبوه دروس خارج فقه حوزه‌های محترم علمیه در قم و نجف و مشهد و غیره، چند درس خارج فقه معماری، شهرسازی یا آمایش سرزمین دائر است؟! چقدر بدون ورود چنین مسائل مهمی به ابواب فقهی معاصر، تحقّق تمدن نوین اسلامی محتمل است؟ نسبت نظام آموزشی سکولار حوزه‌های ما و لیبرال دانشگاه‌‌‌های ما با مبانی انقلاب اسلامی چیست؟! آیا هنوز و بعد از حدود ۴۰ سال، زمان بازنگری اساسی در نظامات آموزشی ما برای تحقق فرمایشات رهبری نرسیده است؟ @baladetayyeb مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar