eitaa logo
✨مسجد و حسینیه امام حسن مجتبی (ع) دارابکلا✨
559 دنبال‌کننده
20هزار عکس
3.1هزار ویدیو
27 فایل
کانال فرهنگی مسجد و حسینیه امام حسن مجتبی علیه السلام دارابکلا جهت ارتباط با ادمین کانال و ارسال انتقادات، پیشنهادات و مطالبتان به آی دی زیر مراجعه فرمایید. @MRD123
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 امام علی علیه السلام: دنیا، در حال انتقال از یکی به دیگری است و از کف رفتنی است. گیرم که دنیا برای تو بمانَد، تو برای آن نمی مانی 🔸عیون الحکم والمواعظن نو https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
💠دعای پرفیض عرفه 🔹با نوای: مداح اهل بیت برادر کربلایی عمران رمضانی 🔹 زمان:چهارشنبه ۷تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ 🔹مکان: مسجد امام حسن مجتبی(ع) دارابکلا ✳️ هیئت رزمندگان اسلام دارابکلا https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فواید شگفت‌انگیز ♻️ در کف دست و انگشتان، وجود دارد که از شما در برابر میکروب‌های مضر موجود در محیط محافظت می‌کنند. وقتی شما با قاشق و چنگال غذا می‌خورید این باکتری‌ها به روده‌تان نمی‌رسند. از طرفی دیگر، وقتی شما با دست‌های‌تان غذا می‌خورید، باکتری‌های مفید موجود در انگشتان، به دهان منتقل شده، بلعیده شده و به قسمت‌های مختلف بدن می‌روند. این اتفاق باعث در روده‌ها شده و جلوی گسترش باکتر‌ی‌های مضر را در روده‌‌‌ها می‌گیرد. ضمنا وقتی شما با دست‌های خود غذا را لمس می‌کنید، سیگنالی به ارسال می شود که هورمون‌‌ها و آنزیم‌های گوارشی را ترشح کند. بسته به نوع غذا، مغز متابولیسم را مدیریت می‌کند تا عملکرد مناسبی داشته باشد؛ چیزی که برای گوارش بهتر غذا ضروریست. https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
از آیت‌الله‌بهجت پرسیدند: برای‌زیادشدن‌محبت نسبت ‌به‌ امام‌زمان‌‌ چه‌کنیم؟ فرمودند گناه‌نکنید و نمازِاول‌وقت بخوانید. https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
⭕️ باطن گناه علامه جوادی آملی : روزی حضرت امام رحمه‌الله‌علیه در درس اخلاقشان در مسجد اعظم فرمودند: روزقیامت بعضی افراد زبانشان آنقدر دراز می شود که اهل محشر از روی زبان آنها راه می‌روند. اینها همان کسانی هستند که در دنیا با زبانشان آبروی مردم را می‌بردند. 🌸پیامبر اکرم صلیالله‌علیه‌و آله: هر کس برای عیب‌جویی و فاش‌کردن اسرار برادر یا خواهر دینی‌اش قدم بردارد ( تا آبروی او برود) اولین قدم او ورود به جهنم خواهد بود! و خداوند اسرار و عیوب او را نزد همه خلایق فاش و علنی خواهد ساخت. 📚لئالی‌الاخبار، ج ۵، ص ۲۴۱ 🤲دعای زیبای همیشگی حاج‌آقا‌حاتم‌پوری: همیشه از خدا خواسته و میخواهم که خدایا! آبروی هیچ‌کسی را توسط من مریز🙏 https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
سلام علیکم 🌹 جرعه ای از قرآن: شماره ( ۳ ) وَلَا تَتَمَنَّوْا مَا فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَكُمْ عَلَى بَعْضٍ لِلرِّجَالِ نَصِيبٌ مِمَّا اكْتَسَبُوا وَلِلنِّسَاءِ نَصِيبٌ مِمَّا اكْتَسَبْنَ وَاسْأَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا  نساایه ۳۲ و نعمت ها و مال و ثروتی که خدا به سبب آن برخی از شما را بر برخی برتری داده آرزو مکنید (که آرزویش مایه حسد و فساد است) برای مردان از آنچه کسب کرده اند بهره ای است، و برای زنان هم از آنچه کسب کرده اند بهره ای است. و از بخشش خدا بخواهید، یقیناً خدا همواره به همه چیز داناست. قرآن کتاب سعادت و هدایت است، و برای رسیدن به رشد شخصیت و خودشناسی بهترین راه و روش را نشان می‌دهد؛ چرا که انسان تنها موجودی است که از دو بعد مادی و غیر مادی شکل گرفته است. هر صفتی که در وجود انسان به صورت عادت شکل می گیرد ،قطعا به علل و عواملی بستگی دار که شناخت آنها در ارائه راهکارهای درمان مؤثر است. حسادت نیز ممکن است دلایل ذیل باشد : یکم : ضعف فکری : حسود گمان می کند نسبت به دیگران خیلی دانش فکری دارد سواد وفضل دارد مکنت دارد ابهت دارد سرمایه دارد و...و تلاش دارد دیگران را به عقب برگرداند . دوم : ضعف تقوا و دینداری : ممکنه دین داری چنین افرادی مربوط به زمان خاص و موسمی باشد عملش سطحی و عمقی نیست . سوم : شهرت طلبی : شهرت طلبی به مفهوم اینست که دوست دارد آوازه اش به همه جا برسد اسم ش همه جا سر زبان ها باشد امام صادق‌(ع) نیز درباره این افراد جاه طلب می‌فرماید: اِنَّ شِرارَکمْ مَنْ اَحَبَّ اَنْ یوَطَّأَ عَقِبَهُ؛ کسانی که دوست دارند مردم پشت سر آنها بیفتند، شرورترین و بدترین شما هستند.(کافی، ج ۲، ص ۲۹۹، حدیث ۸)  چهارم : بخل وتنگ نظری : این صفت فردی است بخل و عقده ی حقارت زمینه ی حسادت می گردد. امام علی علیه‌ السلام فرمودند: الْبُخْلُ جَامِعٌ لِمَسَاوِى الْعُیُوبِ وَ هُوَ زِمَامٌ یُقَادُ بِهِ إِلَى کُلِّ سُوءٍ. بخل و تنگ نظری همه بدی ها را در خود جمع دارد و مهاری است که به سوی هر بدی می کشاند. نهج البلاغه: حکمت ۳۷۰ دکتر دارابکلایی از تهران https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
📣 آئین حج میتواند در خدمت تعالی، سلامت و امنیت جامعه بشری باشد 🕋 رهبر انقلاب اسلامی در پیام به حجّاج بیت‌الله‌الحرام: صلای ابراهیمیِ حج و فراخوان جهانیِ آن، بار دیگر از دل تاریخ، همه‌ی گیتی را مخاطب ساخت و دلهای مستعد و ذاکر را به شور و شوق افکند. ندای دعوت‌کننده، خطاب به همه‌ی آحاد بشر است: و اَذِّن فِی النّاسِ بِالحَجّ،  و کعبه، میزبانِ مبارک و رهنمای همه‌ی انسانها است: اِنَّ اَوَّلَ بَیتٍ وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذی بِبَکَّةَ مُبارَکاً وَ هُدیً لِلعالَمین. کعبه به عنوان نقطه‌ی مرکزی و محور اصلی توجّهات آحاد مسلمانان، و آئین حج همچون نمونه‌ی کوچک از گستره‌ی متنوّع دنیای اسلام، میتواند در خدمت تعالیِ جامعه‌ی بشری و سلامت و امنیّت همه‌ی انسانها باشد. 🕋 رهبر انقلاب اسلامی: حج میتواند به کلّ بشریت، اعتلای معنوی و ارتقاء روحی و اخلاقی برساند؛ و این، نیاز حیاتی بشرِ امروز است. حج میتواند همه‌ی برنامه‌های استکبار و صهیونیسم برای سقوط اخلاقی بشر امروز و فردا را باطل و بی‌اثر کند. شرط لازم برای این اثرگذاری جهانی، آن است که مسلمانان در گام نخست، خطاب زندگی‌بخشِ حج را خود بدرستی بشنوند و همه‌ی همّت خود را برای عملی کردن آن به کار گیرند. دو پایه‌ی اصلی این خطاب، «وحدت» و «معنویّت» است. وحدت و معنویّت، ضامن ارتقاء مادّی و معنوی جهان اسلام و نورافشانیِ آن به همه‌ی گیتی است. ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
📣 وحدت به معنی پیوند اقتصادی کشورهای اسلامی است 🕋 رهبر انقلاب اسلامی در پیام به حجّاج بیت‌الله‌الحرام: وحدت به معنیِ ارتباط فکری و عملی است؛ به معنی نزدیک شدن دلها و اندیشه‌ها و جهتگیری‌ها است؛  به معنی هم‌افزایی علمی و تجربی است؛ به معنی پیوند اقتصادی کشورهای اسلامی است؛ به معنی اعتماد و همکاری دولتهای مسلمان است؛ به معنی همیاری در برابر دشمنان مسلّم و مشترک است. وحدت بدین معنی است که نقشه‌ی طرّاحی‌شده‌ی دشمن نتواند فرقه‌های اسلامی، یا ملّتها و نژادها و زبانها و فرهنگهای متنوّع جهان اسلام را در برابر یکدیگر قرار دهد. 🕋 رهبر انقلاب اسلامی: وحدت بدین معنی است که ملّتهای مسلمان یکدیگر را، نه از راه معرّفیِ فتنه‌انگیز دشمن، بلکه از راه ارتباط و گفتگو و رفت و آمد بشناسند؛ از امکانات و ظرفیّتهای یکدیگر آگاه شوند و برای بهره‌برداری از آن برنامه‌ریزی کنند. وحدت بدین معنی است که دانشمندان و دانشگاه‌های جهان اسلام دست در دست یکدیگر نهند؛ علمای مذاهب اسلامی با حُسن ظن و مدارا و انصاف به یکدیگر بنگرند و سخنان یکدیگر را بشنوند؛ نخبگان در هر کشور و هر مذهب، آحاد مردم را با مشترکات یکدیگر آشنا و آنان را به همزیستی و برادری تشویق کنند ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba