صفحه ۵۶۲ مصحف شریف✨
سوره مبارکه ملک✨
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
Valizadeh & Ghaderpanah4_5951652335162755077.mp3
زمان:
حجم:
1.8M
🔸ترتیل صفحه ۵۶۲ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام ماهور
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
قرآن ترجمه المیزان
سوره۶۷ه، سوره مبارکه الملك، صفحه ۵۶۲
به نام خداوند بخشنده مهربان
متعالى و والا است آن که فرمانروايى فقط به دست او است; و او بر هر چيزى توانا است. (1)
همان که مرگ و زندگى را پديد آورد تا شما را امتحان کند که کدامتان نيکوکارتريد; و او است عزّتمند و آمرزگار. (2)
همان که هفت آسمانِ طبقه طبقه آفريد; در آفرينش رحمان هيچ ناهماهنگى نمى بينى، پس چشم خود را برگردان [و بنگر] آيا هيچ شکافى (خَلَلى) مى بينى؟ (3)
سپس چشم خود را مکرّر برگردان تا سرانجام، چشمت رانده و درمانده به سوى تو بازگردد. (4)
و همانا نزديک ترين آسمان را با چراغ هايى (ستارگانى) زينت کرده ايم و آنها را وسيله راندن شياطين [از استراق سمع] قرار داده ايم، و براى آنها عذاب آتشِ برافروخته آماده ساخته ايم. (5)
و براى کسانى که به پروردگار خود کفر ورزيده اند، عذاب جهنّم خواهد بود و چه بد بازگشتگاهى است! (6)
وقتى که در جهنّم ـ که در حال فوران است ـ افکنده مى شوند صدايى گوش خراش از آن مى شنوند. (7)
چيزى نمانده است که از غيظ پاره پاره شود; هر بار که گروهى در آن افکنده شوند، نگهبانانش از آنان مى پرسند: آيا اخطارکننده اى براى شما نيامد؟ (8)
مى گويند: چرا، همانا براى ما اخطارکننده آمد، ولى تکذيب کرديم و گفتيم: خداوند هيچ چيزى نازل نکرده است و شما جز در گمراهى بزرگى نيستيد. (9)
و مى گويند: اگر [سخن پيامبران را] مى شنيديم يا خود تعقّل مى کرديم، در زمره اهل آتش افروخته نبوديم. (10)
اين گونه به گناه خود اعتراف مى کنند، پس لعنت بر اهلِ آتش افروخته باد. (11)
همانا آنان که در نهان از پروردگار خود خشيت دارند، براى آنان آمرزشى و اجرى بزرگ خواهد بود. (12)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
نکته تفسیری صفحه ۵۶۲:
هدف از آفرینش زندگی و مرگ:
به فرموده ی این آیات، هدفِ خدا از آفرینش انسانها و قرار دادن زندگی و مرگ برای آنها، «امتحان» آنهاست. واژه ی امتحان در زبان عربی، به معنای «قرار دادن طلا در کوره ی آتش برای خالص شدن» است[1]. در کوره ی آتش، ناخالصی ها از طلای خالص جدا و دور افکنده می شود، و آنچه می ماند، طلای خالص است. دنیای ما نیز محل نمایان شدن «گوهر ناب تسلیم» یا «ناخالصی و ناپاکی» در وجود افراد است. برای معلوم شدن این خلوص یا ناخالصی، انسانها در کوره ی حوادث قرار می گیرند و با دستورهای خدا آزمایش می شوند. در این هنگام روشن می شود که کدامیک از بندگان خدا در برابر خواست او تسلیم بوده و کدامیک نافرمانی کرده اند. البته آزمایشهای خدا، برای آگاهی او از وضعیّت ما نیست؛ بلکه به فرموده ی امام علی علیه السلام ،[2] برای لایق شدن انسانها برای دریافت پاداش یا جزای خداست. آری، همانطور که اگر بدانیم قدری طلا در میان توده ای خاک وجود دارد، نمی توانیم آن خاک را بین جواهر قیمتی دیگر قرار دهیم، و باید آن را جدا کنیم و در کوره قرار دهیم تا طلای خالص از ناخالصی ها جدا شود، انسان نیز باید در کوره ی امتحان قرار بگیرد و شایستگی خود را برای حضور در پاکترین محل جهان، یعنی بهشت، نشان دهد.
از این رو خداوند در آیات 2 و 3 سوره ی عنکبوت می فرماید: «آیا مردم گمان می کنند که با گفتن «ایمان آوردیم»، بدون اینکه امتحان شوند، رها می شوند؟ در حالیکه [می دانند] ما پیشینیان آنان را آزمایش کردیم؟ پس بی شک خدا راستگویان را مشخص می کند و حتماً دروغگویان را [نیز] معلوم خواهد کرد.» نکته ی مهمّی که در آیه ی مورد بحث، جلب توجّه می کند، این است که خدا می فرماید: او مرگ و زندگی را آفرید تا ما را بیازماید و معلوم شود که اعمال و رفتار کدامیک از ما «بهتر» از دیگران است، و نه «بیشتر». آری، آنچه نزد خدا اهمیّت دارد، «کیفیت عمل» است، و نه «کمیّت و مقدار آن». این، نکته ی ظریفی ست که شاید بسیاری از مدّعیان دینداری از آن غافل باشند. چه بسا افرادی که عبادت های فراوانی انجام می دهند، مرتّب صدقه می دهند، حج می گزارند و به زیارت می روند؛ ولی اعمالشان از پاکی و خلوص لازم برخوردار نیست و معمولاً برای خوشامد مردم و از روی «ریاکاری» انجام میشود؛ در حالی که آنچه مهم است، پاکی و خلوص اعمال است، و نه مقدار آن. در حدیثی از پیامبر‹ در مورد آیهی مورد بحث میخوانیم: «منظور خدا این نیست که کدامتان بیشتر عمل میکنید؛ بلکه منظور این است که کدامتان بهتر عمل می کنید. عملِ بهتر، تنها با پروا از خدا و نیّت راست و نیکو به دست میآید.»[3] البته به یاد داشته باشیم که منظور از کم یا زیاد بودن عمل در این روایت، اعمال مستحب است، و نه واجب. انسان نمی تواند به بهانه ی پاک نبودن قلب و نیّت، از اعمال واجب سر باز زند؛ زیرا اعمال واجب، وظایفی است که خداوند بر گردن ما نهاده است و هیچ کس نمیتواند آنها را ترک کند.
[1] - ر.ک به لسان العرب، ذیل ریشة «محن»
[2] - نهج البلاغه، خطبة144
[3] - الکافی، ج2، ص16
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
اعمال مشترک شعبان
🔸با صَرف حدود یک ربع در روز، میتوانید مهمترین اعمال مشترک ماه شعبان را انجام بدهید.
بیدارشو اے دل ڪه جهان میڪَذرد
ویـن مایهے عمر ، رایڪَان میڪَذرد
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
♦️#سلام_امام_زمانم
🔹 از فراقت چشم ها غرق باران میشود
عاشق هجران کشیده زودگریان میشود
🔹 کوری چشم حسودانی که طعنه میزنند
عاقبت می آیی ودنیا گلستان میشود..
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
✨مسجد و حسینیه امام حسن مجتبی (ع) دارابکلا✨
اعمال مشترک شعبان 🔸با صَرف حدود یک ربع در روز، میتوانید مهمترین اعمال مشترک ماه شعبان را انجام بده
صلوات شعبانیه
صلوات شعبانیه دعایی نقل شده از امام سجاد علیه السلام که مستحب است در هر روز ماه شعبان هنگام ظهر شرعی و نیز شب نیمه شعبان خوانده شود.
شیعیان آن را غالبا بین نماز ظهر و عصر میخوانند.
مضمون اصلی این صلوات بیان جایگاه اهل بیت علیه السلام و تأکید بر ولایت ایشان است.
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
🌟امام کاظم علیه السلام:
🔹️كن فِي الدُّنيا كَساكِنِ دارٍ لَيَست لَهُ إنَّما يَنتَظِرُ الرَّحيلَ
✍در دنیا مانند کسی باش که در خانه ای ساکن است که مال او نیست و منتظر رفتن است.
📚 تحف العقول : ص 398 ، بحار الأنوار : ج 78 ص 313 ح 1
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
14.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛡محل اسکان رایگان زائران امام رضا علیه السلام که خیلی ها بی خبرن
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
🔻🇮🇷🌹🔻🇮🇷🌹🔻🇮🇷🌹
تولدت مبارک انقلاب اسلامی ایران عزیز
دهه فجر بر همه فجرآفرینان مبارک باد.
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba