💠 به نام یگانه لایق پرستـش!
سلام، شنبه تون پر از امید
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
آیات صفحه🌹( ۷۹ )🌹
نیت: برطرف شدن موانع ظهور موفورالسرور امام زمان(عج)
☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
☀️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
✨مسجد و حسینیه امام حسن مجتبی (ع) دارابکلا✨
#ختم_قرآن 📖 #روز_۷۹✨ #صفحه_۷۹✨ #سوره_مبارکه_نساء✨ 🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojta
قرآن ترجمه المیزان
سوره 4، سوره مبارکه النساء، صفحه 79
و سهم شما از آنچه زنانتان باقى گذاشته اند اگر فرزندى نداشته باشند نصف است. پس اگر فرزندى داشته باشند سهم شما يک چهارم ترکه است بعد از [تنفيذ ]وصيّتى که مى کنند يا دينى [که استثنا مى شود]. و سهم زنانتان از آنچه باقى گذاشته ايد اگر فرزندى نداشته باشيد يک چهارم است، و اگر فرزندى داشته باشيد سهم آنان يک هشتم است بعد از [تنفيذ ]وصيّتى که مى کنيد يا دينى [که استثنا مى شود]. و اگر مرد يا زنى که از او ارث مى برند کلاله باشد (از بالا و پائين وارثى نداشته باشد) و بردار يا خواهرى [مادرى ]داشته باشد سهم هر يک از آن دو، يک ششم است. و اگر بيش از اين باشند [به طور مساوى ]در يک سوّم شريکند بعد از [تنفيذ ]وصيّتى که مى شود يا دينى [که استثنا مى گردد]. اين در حالى است که نبايد [با وصيّت يا اقرار به دين، به وارث ]ضرر بزند. سفارشى است از جانب خدا، و خدا دانا و بردبار است. (12)
اينها حدود خداست، و کسانى که از خدا و رسول او اطاعت کنند آنان را به بوستان هايى در مى آورد که از پايين آنها نهرها جريان دارد در حالى که جاودانه در آنها خواهند ماند. و اين است آن کاميابى بزرگ. (13)
و هر کس نافرمانى خدا و رسول او کند و از حدودى تجاوز نمايد او را به آتشى [سوزان ]در مى آورد در حالى که جاودانه در آن خواهد ماند و عذابى خوار کننده خواهد داشت. (14)
💐💐💐💐
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
✨مسجد و حسینیه امام حسن مجتبی (ع) دارابکلا✨
#ختم_قرآن 📖 #روز_۷۹✨ #صفحه_۷۹✨ #سوره_مبارکه_نساء✨ 🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojta
نکته تفسیری صفحه ۷۹:
جاودانگی:
فرض كنید كه شخصی عمداً خود را از پشتبام خانهاش به زمین پرت كند و به شدت مجروح شود، و در اثر آن، نخاع او قطع شده، تا آخر عمر از نعمت راه رفتن محروم شود. آیا او میتواند اعتراض كند كه «من فقط یك لحظه خودم را پرت كردم. حالا باید یك عمر راه نروم؟ و این عادلانه نیست.»؟ باز فرض كنید كه شخصی در یك لحظه، انسان بیگناهی را به قتل میرساند و به سبب این خلاف، به حبس ابد محكوم میشود. آیا او میتواند اعتراض كند كه «من فقط یك لحظه خلاف كردم. آیا به ازای آن باید هفتاد ـ هشتاد سال در زندان بمانم؟»؟ بی شک هیچ انسان عاقلی، اعتراض این افراد را نمیپذیرد. خدای بزرگ در كتاب خویش فرموده است كه بهشتیان همیشه در نعمت میمانند و برخی از دوزخیان نیز تا ابد در عذاب خواهند ماند. نعمت جاودان بهشت را به راحتی می توان پذیرفت؛ زیرا لطف و رحمت خدا بیپایان است. برخی امّا ممكن است سؤال كنند كه چگونه بعضی افراد در ازای كفر و گناه در عمر كوتاه شصت ـ هفتاد ساله ی خود باید برای همیشه در عذاب بمانند؟ آیا این عذاب با عدالت خدا سازگار است؟ پاسخ این سؤال، با مثالهای پیشین روشن میشود. كسی كه در همه ی عمرش، با اینكه حق را میشناخته و از دستورهای خدا آگاه بوده، از سر لجاجت و تكبّر او را نافرمانی كرده است، هرگز لیاقت ورود به بهشت را نخواهد یافت. حقیقت این است كه كسانی در دوزخ جاودانهاند كه اگر برای همیشه در دنیا میماندند، تا ابد به گناه و نافرمانی خدا مشغول بودند. پیشوای نخست ما امام علی علیه السلام در دعای کمیل به خدا عرض میكند: «من یقین دارم كه اگر دستور تو در مورد عذاب كردن منكرانت و جاودانه بودن دشمنانت در دوزخ نبود، تمام آتش دوزخ را [پس از مدتی] سرد و آرام میكردی و هیچكس از بندگانت در آن، جایگاه [همیشگی] نداشت.» آیا میتوان تصوّر كرد كه قاتل امام حسین علیه السلام روزی به بهشت برود؟؛ یا كسی كه سر امام را نزد یزید آورد و اعتراف كرد كه سر پسر بهترین مادر و پدر دنیا را برای او آورده است؟ این سخن چنان زشت و آلوده بود كه یزید دستور داد خود او را بكشند. آیا جاودانه بودن یزید بن معاویه در آتش دوزخ، خلاف عدالت خداست؟ یا كسی كه در حال مستی با چوب بر لبهای امام حسین علیه السلام میزد و اشعار كفرآمیز میخواند، و در آن حال، پیرمردی به او گفت كه از این اهانت دست بردار؛ زیرا من بارها به چشم خود دیده ام كه پیامبر اکرم صلوات الله علیه بر این لبها بوسه می زند؟! آری، عذاب جاودان برای چنین افرادی آماده شده است كه به هیچوجه لیاقت بهشتی شدن را ندارند. به هر حال،«خلود» و جاودانگی، یكی از بهترین نعمتها برای بهشتیان، و یكی از سخت ترین عذابها برای دوزخیانی است كه همیشه در آن خواهند ماند.
1- اقتباس از تفسير نمونه، ج9، ص 240
2- فرازي از دعاي كميل
3- بحارالانوار، ج45، ص186
4- اقتباس از روايتي از امام باقر(ع)، بحارالانوار، ج8، ص345
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
✨مسجد و حسینیه امام حسن مجتبی (ع) دارابکلا✨
#ختم_قرآن 📖 #روز_۷۹✨ #صفحه_۷۹✨ #سوره_مبارکه_نساء✨ 🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojta
Valizadeh & Ghaderpanah1_2553313181.mp3
زمان:
حجم:
1.9M
🔸ترتیل صفحه 79 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجاز
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
☘️☘️☘️☘️
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مصطفی دارابکلائی
6.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
::
می پرسن چجور ماجرای فلسطین رو به بچه هامون توضیح بدیم؛
میگم ایــــن کلیپ ها رو به بچه ها
نشــــــــون بدید، کیــــــف کنن💪😍
::
إِنَّا مِنَ الْمُـــــــــــجْرِمِينَ مُنْــتَقِمُونَ💪🌱
::
https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
"این دیگه نوبره"
❌ طرف میگفت فلسطین (اورشلیم) اول اولش برای بنیاسرائیل بوده که بعدها توسط مسلمانان غصب شده و الان اسرائیلیها اومدن سرزمین مادری خودشونو میخوان پس بگیرن‼️
✅ در جواب اینجور افراد نادان میخوام مختصری توضیح تاریخی بدم که معلوم بشه اون سرزمین اساسا برای کیه:👌
🇵🇸 2500 سال قبل از میلاد مسیح چند قبیله عرب از جزیرهالعرب کوچ کردند به سواحل جنوبی مدیترانه؛
🔻بعضیاشون تو فلسطین ساکن شدند و مشغول کشاورزی. به اینا گفتند «کنعانیان».
🔻بعضیاشون هم در لبنان ساکن شدند و از راه دریانوردی گذران زندگی میکردند و به اینا گفتند «فینیقیان».
🔻یه طایفه مهم از کنعانیان هم به نام «یبوسیون» در بیتالمقدس ساکن شدند و بخاطر همین به بیتالمقدس از قدیم میگفتند «یبوس».
🔻 صدها سال بعد، حضرت ابراهیم از عراق به سرزمین کنعان مهاجرت کرد و با تولد اسحاق و یعقوب و فرزندان یعقوب، بنیاسرائیل شکل گرفت.
✅بنابراین قبل از شکلگیری بنیاسرائیل و یهود، کنعانیان و یبوسیان در اون منطقه زندگی میکردن و حضرت ابراهیم وفرزندانش از جای دیگه به اون سرزمین هجرت کرده بودند.
🔻سالها بعد که حضرت عیسی مبعوث شد، همین بنیاسرائیل دو دسته شدند:یهودی و مسیحی؛یعنی همهی بنیاسرائیل یهودی باقی نموندن.
بعد از تجزیه امپراطوری روم، فلسطین یکی از ایالات مسیحینشین روم شرقی، بیزانس شد.
✅ پعد از ظهور اسلام، در دوران خلیفه دوم، سپاه مسلمین وارد بیتالمقدس شد. مسلمونا با مردم فلسطین پیمان صلح امضا کردن و در پذیرش دین هم آزاد گذاشته شدن، اما چون حقانیت اسلام رو دیدند خودشون اومدند و مسلمون شدند و اکثریت بیتالمقدس شدند مسلمانان،
❌ یعنی مردم خود اونجا مسلمون شدند نه اینکه مسلمونا از سرزمینهای دیگه بیان اونجا. به مدت 500 سال تا 1099م اکثر مردم فلسطین مسلمانان، بعد مسیحیان و در آخر یهودیان بودند
🔻تا اینکه جنگهای صلیبی رخ داد و اروپائیان فلسطین رو تصرف کردند.
نتیجه چی شد؟
❌خیلی از مسلمونا رو کشتند؛بنا به نقل مورخان اروپایی و مسیحی دز بیتالمقدس «حمام خون»راه انداختن و حدود60 هزار نفر رو از دم تیغ گذروندن...
❌ فلسطین 88سال در اختیار صلیبیها بود تا اینکه صلاحالدین ایوبی اونا رو شکست داد و یه بار دیگه فلسطین و بیتالمقدس افتاد دست مسلمونا.👌
✅به اعتراف مورخان غربی صلاحالدین بعد از پیروزی با مسیحیان و یهودیان به خوبی رفتار کرد و در انتخاب دین آزاد بودن و از هرگونه قتل و غارتی در مورد اونا جلوگیری کرد.
بنابراین مردم فلسطین(از هر نژادی) خیلیاشون با آزادی و اختیار مسلمون شدند، عدهای هم مسیحی و عده کمتری هم یهودی شدند.
🔻این تناسب جمعیت تا اواخر قرن 19ادامه داشت.
📌در 1880 از جمعیت 500هزار نفری فلسطین فقط 24هزار نفر یهودی بودند(کمتر از5%).
در سال 1896 یه روزنامه نگار یهودی اتریشی به نام «تئودور هرتسل» کتابی نوشت و جنبش صهیونیستی راه انداخت که یهودیان دنبال تشکیل دولت یهود تو یه سرزمین برآمدند📛
❌جاهایی مثل هند و آرژانتین و قبرس و فلسطین و ... انتخاب شد که در نهایت با نقشه استعمار برای ضربه زدن به قلب جهان اسلام،"فلسطین"انتخاب نهایی شد.
🔻حالا باید یهودیان رو کوچ میدادن به این سرزمین.
سال1914یهودیان شدند حدود11%، با اشغال فلسطین توسط انگلیس در1918و سیاستهای یهودی گرایی سیل مهاجرت افزایش پیدا کرد تا جایی که سال 1938 جمعیت یهودیان این سرزمین شد 30%.❌
🔻همینجوری ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال 1947 حدود 33% یهودی و 58% مسلمون داشت.
❌ سال 1948 یهودیان به مسلمونا یورش بردند و اموال و املاک و زمینهاشونو تصاحب کردند و صدها هزار نفر رو آواره کردند
و همین سال که انگلیس زمینه رو برای دولت یهودی در اینجا آماده کرده بود از این سرزمین خارج شد و یهودیان مهاجر غاصبانه بر فلسطین مسلط شدند و خیلی از فلسطینیا رو آواره کردند.
📛 از این تاریخ به بعد جنگ و درگیری و ظلم بر مسلمانان فلسطینی شروع شد....📛
✅حالا شما بگید فلسطینیها غاصب هستن یا اونایی که از اروپا و آمریکا و روسیه و آفریقا و جاهای دیگه به اونجا رفتند و اموال و سرزمینهای مردم رو غصب کردن؟
آدم میسوزه که باید این مسائل رو برای بعضی از ایرانیا تشریح کنه...
✍️ حسین اصغری
https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
#توئیت_جدید
نه به اعدام قاتل مهرجویی...
https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
سلام علیکم 🌺
🌹 جرعه ای از قرآن : (۲۱)
نوشته:داراب کلایی
موضوع : توقف ها : بدگمانی :
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کثِیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ ... سوره نور آیه ۱۲
ای کسانی که ایمان آورده اید! از بسیاری گمان ها دوری کنید، زیرا بعضی گمان ها گناه است. و(در کار دیگران) تجسّس نکنید...
قضاوت مومن نسبت به دیگران بر اساس حدس و گمان ، سبب بد دلی بد گمانی و تخریب مومن می گردد و می تواند آثار منفی فراوانی ببار آورد، و جبران ان بسیار دشوار خواهد بود .
در مبانی اسلام اصل بر حسن ظن نسبت به سایر مومنان است اما نسبت به کفار و منافقین شرایط متفاوت است دربرابر آنها باید زیرک بود تا فریب آنها قرار نگیرند .
سوظن به دیگران سبب می شود افراد به زندگی خصوصی و پنهان دیگران ورود پیدا کنند و عیوب دیگران را کشف کنند، و این کشف عامل غیبت می گردد لذا هم سوظن و هم غیبت گناه بزرگ است .
ریشه بد گمانی :
اول : سو ظن داشتن به دیگران .
دوم :تعصب بی پایه و برداشت غلط از مبانی دینی و اسلامی .
سوم :بزرگ نمایی خطای کوجک دیگران ، وتسری دادن به سایر شون رفتار دیگران.
چهارم :اختلالات روانی خصوصا رفتار بالینی .
پنچم : ضعف در انجام تکالیف دینی .
آثار مخرب بد گمانی :
اول : سبب ریختن آبروی دیگران .
دوم :آسیب رساندن به روابط اجتماعی.
سوم :سبب گوشه گیری و انزوا .
چهارم :سرچشمه عداوت ها و دشمنی ها.
پنچم :برافروختن آتش در بین روابط خانوادگی و اجتماعی می گردد.
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
💢 #حدیث_نگاشت | قابل توجه صاحبخانهها
💠 قالَ الاِمامُ الصّادِقُ عليه السلام:
🌹 «مَنْ كَانَتْ لَهُ دَارٌ فَاحْتَاجَ مُؤْمِنٌ إِلَى سُكْنَاهَا فَمَنَعَهُ إِيَّاهَا قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ يَا مَلاَئِكَتِي أَ بَخِلَ عَبْدِي عَلَى عَبْدِي بِسُكْنَى الدَّارِ الدُّنْيَا وَ عِزَّتِي وَ جَلاَلِي لا يَسْكُنُ جِنَانِي أَبَداً».
💠 امـام صـادق عليه السلام فرمـود:
🌸 «هر كه خانهاى دارد و مؤمنى به نشستن در آن نياز دارد و آن را از وى دريغ كند، خداوند عزّوجلّ میفرمايد: اى فرشتههاى من! بنده من به بنده من از نشستن در خانه دنيا دريغ ورزيد، به عزت و جلال خودم سوگند، او هرگز ساكن بهشت من نگردد».
📚 الکافي، ج۲، ص۳۶۷.
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba