eitaa logo
پایگاه تخصصی مسجد
950 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
369 فایل
🔹💠🔹مرجع کنشگران مسجدی🔹💠🔹 📬 | ایمیل : @masjed.ir" rel="nofollow" target="_blank">info@masjed.ir 💠 | تلفن شکایات، مرکز رسیدگی به امور مساجد (استان تهران): 📞02161943 ☎️ شماره ستاد مرکز(استان تهران): 📞02166497027-30 🌐 ارتباط با ادمین کانال و دبیر سایت @Khabarnegaremasajed
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 | به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت حجت‌بن‌الحسن علیهماالسلام منتشر شد 💠 | نجات امّت محمد(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) در ظلمت اسارت! ◀ | امام حسن عسکری (ع) در دوران کوتاه امامت خود و باوجود فشارهای بسیار عباسیان، تا آنجا که امکان داشت، دست از روشنگری‌های اعتقادی و حفاظت امت از گمراهی برنداشت. از زمان هارون عباسی، نهضت ترجمه‌ در جامعۀ اسلامی آغاز شد و این نهضت در دوران مأمون اوج گرفت و همین‌طور ادامه یافت. 🔼 | در این نهضت، کتاب‌هایی در عرصه‌های گوناگون علمی، از زبان‌ها و تمدن‌های بیگانه ترجمه می‌شد و میان مسلمان‌ها منتشر می‌گردید. برخی از مسلمان‌ها که خود را از نعمت ولایت اهل‌بیت (ع) محروم کرده بودند، چون درون‌مایۀ غنی و تکیه‌گاه استواری نداشتند، تحت تأثیر این علوم قرار گرفته و نسبت به مقدسات سست یا بی‌اعتقاد شده بودند و این امر به‌ویژه با ورود فلسفۀ یونان، بروز بیشتری یافت. ↙ | اینجا بخوانید 🔗 | masjed.ir/u/1bvi #⃣ | ........................ 🆔 | @masjed_ir
حیات‌عبادی‌امام‌عسکری.mp3
12.81M
🔘 | این منبر شنیدنی است 💠 | حیات عبادی امام عسکری(علیه‌السلام) در شرایط سخت زندان 🎙 | خطیب : حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی #⃣ | ........................ 🆔 | @masjed_ir
حیات‌عبادی‌امام‌عسکری.mp3
12.81M
🔘 | این منبر شنیدنی است 💠 | حیات عبادی امام عسکری(علیه‌السلام) در شرایط سخت زندان 🎙 | خطیب : حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی #⃣ | ........................ 🆔 | @masjed_ir
11.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 | بیستم شهریور، سالروز شهادت دومین شهید محراب آیت الله مدنی گرامی باد 💠 | آیت الله شهید، میر اسدالله مدنی دهخوارقانی (۱۲۹۳ در آذرشهر – ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ در تبریز)، روحانی مجتهد شیعه، نماینده دورهٔ اول مجلس خبرگان و امام جمعهٔ سابق نورآباد ممسنی (در دوران تبعید)، امام جمعه سابق همدان و امام جمعه تبریز از آبان ۱۳۵۸ تا شهریور ۱۳۶۰ بود. ایشان در ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ و در حین اقامهٔ نمازجمعه، مورد سؤقصد عوامل سازمان مجاهدین خلق قرار گرفته و به شهادت رسید. 🇮🇷 | شهید مدنی «دومین شهید محراب» است. #⃣ | .................................. ↙️ | «پایگاه تخصصی مسجد» را در وب، ایتا و بله دنبال کنید. 🔗 | www.masjed.ir 🔗 | @masjed_ir .
سفارش وحدت آفرین امام حسن عسگری ع.pdf
582.4K
🔰 | این منبر خواندنی‌ست 💠 | سفارش وحدت آفرین امام حسن عسکری علیه‌السلام #⃣ | علیه‌السلام ......................... 🆔 | @masjed_ir
🔰| این منبر خواندنی‌ست 🎙| حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی 💠| وقایع بعد از شهادت امام عسکری صلوات الله علیه 1⃣ ◀| وقتی امام حسن عسکری صلوات الله علیه به شهادت رسیدند، ریختند و خانه ایشان را تفتیش کردند. «فکبستنا الخیل وفیهم جعفر بن علی» با اسب وارد خانه ما شدند و درها را شکستند! «واشتغلوا بالنهب والغارة» خانه امام حسن عسکری صلوات الله علیه را غارت کردند! ⁉| چه کسانی مرتکب چنین غلطی شدند؟! بنی‌عباس؟! خیر. برادرِ امام حسن عسکری صلوات الله علیه این کار را کرد. بنی‌عباس جرئت نمی‌کردند که متولی چنین غلطی باشند. او را جلو انداختند. ⏪| خانه امام حسن عسکری صلوات الله علیه را غارت کردند. شیخ صدوق اعلی الله مقامه الشریف می‌نویسد که خادم امام نقل می‌کند که من دیدم که حضرت بقیه الله الاعظم روحی له الفداء از در خارج شدند و دیگر ایشان را ندیدیم. [باز هم] رها نکردند! به قول شیخ مفید رحمه الله علیه: «تولی جعفرُ بن علی» جعفر کذاب… بعضی گفتند: جعفر تواب… ☑| توبه دستِ خداوند متعال است. نه جهنم و نه بهشت خداوند در دستِ بنده نیست ولیکن قاعدتاً توبه باید با جبران همراه باشد. کسی که کاری کرد که عده‌ای زیادی در امامتِ حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و روحی له الفداء و وجودِ ایشان شک کنند، یک سال مادرِ امام را به زندان بیندازند، این‌همه آدم منحرف شدند و… چگونه توبه کرده است؛ پذیرش این امر سخت است. بنده عرض نمی‌کنم که محال است. ⏪| چه‌بسا از جهت کلامی اگر سنان بن انس لعین هم توبه کند؛ محال نباشد ولیکن آیا توبه کرد یا نکرد و شرایط توبه وی چیست؟! ☑| بله! بهشت متعلق به خداوند متعال است. اگر به این راحتی بگوییم: جعفر تواب! تکلیف این این‌همه آدم که او گمراه کرد، چه می‌شود؟! خلاصه بنده ترجیح نمی‌دهم که بگویم: «جعفر تواب» بلکه ترجیح می‌دهم که بگویم: «جعفر کذاب» حالا اگر قیامت دیدیم که با این‌همه انحراف و کثافت‌کاری توبه او را پذیرفتند؛ خب ما هم امیدوار می‌شویم که ان شاء الله توبه ما را هم می‌پذیرند. ⏪| شیخ مفید رحمه الله علیه می‌نویسد: «وتولی جعفرُ بن علی أخْذَ تَرکتِه» ارث امام زمان صلوات الله علیه را بالا کشید! ارثِ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را یک عده‌ای خوردند. این درد را به کجا ببریم که ارثِ حضرت بقیه الله الاعظم روحی له الفداء از پدرشان را این‌ها (جعفر کذاب و…) خوردند. ⏪| حجت برای تاریخ شدند که اگر آسیه سلام الله علیها در خانه فرعون باشد؛ ضرب‌المثل اهلِ ایمان می‌شود و اگر فردی همسر یک پیغمبر باشد؛ ممکن است این‌طور نشود. اگر پسرِ امام باشد؛ ممکن است این‌طور نشود. ⏪| «سَعی فی حَبْسِ جواری أبی محمد» جعفر هم تلاش و هم سعایت کرد تا همسران و کنیزان امام حسن عسکری صلوات الله علیه را به زندان افکنند. «واعْتقالِ حلائِلهِ» به این خانوم ها زنجیر بستند «وشنٌعَ علی أصحابه بانْتِظارِهم وَلَدَه وقَطْعِهِمْ بوجودِه والقولِ بإِمامتِه» جعفر کذاب به یاران امام حسن عسکری که در انتظار ظهور فرزندِ حضرت عسکری صلوات الله علیه بودند و یقین داشتند چنین فرزندی وجود دارد و ایشان امام زمان است؛ ناسزا می‌گفت. ⏪| جعفر کذاب نه که برادرِ امام بود؛ نزدِ اصحاب امام حسن عسکری می‌رفت (حالا امکان نشد که لو بروند) و مسخره می‌کرد، می‌گفت: بله! این‌ها کاسه‌های داغ‌تر از آش هستند! برای برادرِ من، پسر هم جور کردند. ⏪| خب خیلی اثر دارد. شما به پسرِ برادر من معتقد باشید و من شما را مسخره کنم، این اثر می‌گذارد. «شنٌعَ علی أصحابه» این‌ها کاسه‌های داغ‌تر از آش برای برادرِ ما شدند! ما در خانه برادرمان بودیم درحالی‌که فرزندی وجود نداشت؛ این‌ها ادعا می‌کنند که امامِ ما، فرزندی است که من (جعفر کذاب) خبر نداریم. دل‌ها می‌لرزاند.
💠| وقایع بعد از شهادت امام عسکری صلوات الله علیه 2⃣ ⏪| جعفر کذاب، اصحاب امام حسن عسکری صلوات الله علیه که به وجود و امامتِ فرزند امام حسن عسکری صلوات الله علیه یقین داشتند و در انتظار ظهورِ ایشان به سر می‌برند را متوهم می‌نامید! قدرت هم در دست او بود، نیروی نظامی هم داشت و تاخت‌وتاز او به نفع حکومت بود. ⏪| این روایت از کافی شریف را زیاد شنیدید که جعفر کذاب نزد حاکم آمد و گفت: در هر سال 20 هزار دینار (20 هزار مثقال طلا) از خمسی که من می‌دهند را به تو (حاکم) می‌دهم! شما هم مرا محترم بدارید. ⏪| حاکم فحش داد و گفت: فکر کردی که ما دوست داشتیم که ابی محمد (امام حسن عسکری صلوات الله علیه) را بین مردم محترم بداریم؟! پدر من شمشیر به دست گرفت که هر کسی لو برود (نه فقط بیان کند) که شیعه ابی محمد (امام حسن عسکری صلوات الله علیه) است و ایشان را امام می‌داند، بکشد ولیکن نتوانست جلوی این‌ها را بگیرد لذا مجبور شد که به ایشان احترام بگذارد. حالا تو چه می‌گویی که ما به تو احترام بگذاریم. تو اگر کسی باشی؛ ما مجبور هستیم که به تو احترام بگذاریم. ⏪| حکومت، دستِ جعفر کذاب را باز گذاشت؛ «أغْری بالقوم حتی أخافَهم وشرّدَهم و جَری علی مخلَّفی أبی محمد بسببَ ذلک کلّ عظیمةٍ، من اعتقالٍ وحَبْسٍ وتَهْدیدٍ و تَصْغیرٍ واسْتِخْفافٍ و ذُلٍّ، و لم یظْفَرِ السلطانُ منهم بطائلٍ» جعفر هم با تهدید، تصغیر و استخفاف شروع به ترساندن، کتک زدن، آواره کردن و…کرد. آن‌قدری ترساندند، مسخره و ذلیل کردند تا کسی جرئت نکند که قائل به امامتِ امام زمان صلوات الله علیه باشد. ⏪| شیخ صدوق می‌نویسد که امام عسکری صلوات الله علیه فرمودند: «فی سنّة مائتین وستّین تفترق شیعتی» سال 260 (سالی که امام حسن عسکری صلوات الله علیه به شهادت رسیدند.) شیعیان من متفرق می‌شوند. ⏪| در آن سال که امام عسکری صلوات الله علیه به شهادت رسیدند؛ پیروان و یاران ایشان متفرق شدند. دسته‌ای خود را منتسب به جعفر کذاب کردند، «ومنهم من تاه» گروهی سرگردان شدند، عده‌ای به شک افتادند، دسته‌ای در حالت تحیر ایستادند (گمان می‌کنند که من خودم امام زمان بودم و غائب شدم لابد فرزند ندارم!!) و جمعی دیگر به توفیق خداوند متعال بر دین خود ثابت ماندند. #⃣| علیه‌السلام ......................... 🆔| @masjed_ir
☑️ اولین دوره تربیت مدرس تحت اشراف حضرت آیت الله دین پرور 🔰با مشارکت بنیاد نهج البلاغه و مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید باهنر (ره) 🔸ویژه ائمه محترم جماعات ناحیه شهید باهنر (ره) 🔹با حضور برترین اساتید و محققین نهج البلاغه 📆 شروع دوره مهرماه ١۴٠٣ 📍محل برگزاری دوره : تجریش، بنیاد نهج البلاغه ☎️جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره 02122750295 تماس بگیرید. ✅مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید باهنر (ره) شمیرانات
📣| چرا منبر مهم است؟ ▫️| یکی از راهزنی های پنهان فضای مجازی دزدی قدرت "توضیح" است ، توضیح "حرکت تدریجی" از "ظاهر به باطن" برای "انتقال معنای" است ،ظاهر کردن لایه های باطنی و انتقال آن به دیگری برای ساخت هویت ملی. انزمان که "حوصله توضیح خوانی" از یک ملت گرفته شود رشته های هویتی ضعیف و ضعیف تر میشود تا انجا که معانی "فرا دستی" جای خود را به معانی "دم دستی" و "دست دستی" میدهد. عبث گویی و عبث اندیشی رویکرد غالب یک ملت در مرگ توضیح است. ▫️| برای از بین بردن معانی عمیق تمدنی یک ملت کافی است توضیح را از آن بگیری تا در گذر زمان معانی در گیر و داد "حالی نگری" دفن شوند.توضیح برپادارنده ارتباط نسل ها در احیاء ، انتقال و ارتقاء معانی بلند تمدنی است. انجا که پیوند گذشته ی عمیق و آینده بلند یک ملت با "انسجام نسل ها" در توضیح ممکن میشود. ▫️| آنچه فضای مجازی در اثر غفلت راهبردی، بر سر ما آورده "حال نگری" و "حالی نگری افراطی" است به گونه ای که حرکت در عمق و آرمان را کند و گاهی حوصله بر کرده، اینگونه است که مبانی و مقاصد عمیق و بلند یک ملت دست خوش حال نگری و حالی نگری میشود. ریشه ها، بی معنی و آرمان ها خیال بافی قلمداد میشود . انتقال معانی از جان گذشته یک ملت جز با حوصله سازی در توضیح خوانی ممکن نیست. ترویج حال نگری افراطی در عصر فضای مجازی تنها به قصد فراموشی و نابودی تاریخ یک ملت قابل تحلیل است. ▫️| اما چرا منبر یکی از رسانه ای اصلی و اصیل دینی است جز این است که منبر "فرصت توضیح" را برای "تبین" فراهم میکند، قدرت انتقال و ارتقاء هویت یک ملت را ایجاد میکند، توان حرکت در "لایه های تاریخی" یک ملت را برای سرمایه سازی تحول فراهم میکند، بله به درستی منبر فرصت توضیح را برای انتقال و استقرار معانی و اصول یقینی یک ملت به ما می دهد بر خلاف فضای مجازی که در سرعت انفجار اطلاعات پوچ و سطحی، فرصت اندیشه وتامل را از ما گرفته . در این سرعت نامیمون است که حرکت از عمق به سطح نگری و از باطن و به ظاهر گرایی کشیده شده اگر دیدید که حوصله توضیح را ندارید بدانید به بیماری سطحی نگری دچار شده اید. ▫️| سطحی خوانی و کوته خوانی است که منجر به خصلت سطحی نگری و کوته بینی در جامعه شده در این سطحی بینی است که همواره مقاصد پنهان نظام سطله از چشم ملت حال نگر پوشیده است و چه چیزی برای نظام سلطه خوشایند تر از این، ملتی که بیشتر از امروز نمی بینید ونمیخواهد آماده بلعیده شدن در هاضمه سیر ناپذیری نظام سلطه است. در این سرمستی حال نگری است که ریشه های جامعه سست و بی جان ، آماده است تا به هرسمت وسو در آینده کشیده شود. ▫️| فضای مجازی با ساختار پیچیده خود قدرت "عمق اندیشی" و "دور اندیشی"را از نسل امروز گرفته در سطحی نگری تحمیلی فضای مجازی اولین قربانی پاره شدن رشته ها در ریشه های عمیق یک ملت است انچه در قتلگاه فضای مجازی ذبح میشود ریشه ها و ارمانها یک ملت است.در سطحی نگری ساختار فضای مجازی است که استدلال ها سخیف، فهم ها کوته وگفتگوها هجو،قضاوتها عجولانه و سرسری ، اخلاق ها تند و خشن و کارآمدی ها سست میشود. ▫️| "حوصله بری" مهمترین "درآمد اخلاقی" در "ساختار" جبری" فضای مجازی است انجا که متن ها جای خود را به پارگراف ها کوتاه دهد قطعا گذشته ها و آینده ها یک ملت کوتاه و کوتاه تر میشود. در این کوتاه نویسی چگونه میتوان لایه های تاریخ را ورق زد کجا میتواند در تاریخ حرکت کرد و عبرت گرفت کجا میتوان آینده را سیر کرد و به اندازه تاریخ زندگی کرد. مگر دیگر کسی حوصله توضیح را دارد. ▫️| کوته خوانی به کوته خواهی و کوته بینی کشیده شده، جهان ها کوچک و آرزوها حقیر میشود، اینجاست که دیگر ریشه ها و آرمانها نه فرصت که تهدید بزرگ در حالی نگری ملت کوته بین است. ▫️| احیاء رسانه های اصیل ایرانی همانند منبر در عین نوآروی در ابزار، مهمترین رسالت رسانه دینی است . بدانیم سطحی نگری افراطی در فضای مجازی در جنگ خصمانه با هویت ایرانی آرایشی فراگیر را گرفته تا پیوند نسلی را در گذشت و آینده این ملت قطع کند ما نیازمند احیاء سنت منبر در توضیح گویی و توضیح شنیدن هستیم البته با نوآوری ها که لازمه اقتضائات زمان و زمانه است. ▪️| مقام معظم رهبری (دامه ظله)تأثیر نهاد منبر در جامعه‌ی ما، هنوز یک تأثیر بررسی نشده است(۱۳۷۰/۰۴/۲۰)... هیچ چیزی جای این را نمیگیرد؛ منبر رفتن، با مردم حرف زدن. این، از سایر شیوه‌های تبلیغ، از جهاتی کارسازتر است(۱۳۸۸/۰۹/۲۲) ✍️مختاررضائیان #⃣ | .................................. ↙️ | «پایگاه تخصصی مسجد» را در وب، ایتا و بله دنبال کنید. 🔗 | www.masjed.ir 🔗 | @masjed_ir .
هدایت شده از خبرگزاری ایکنا
آیت‌الله مدنی مبتکر نهادسازی در همدان بود 🔹محمدعلی بادامی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی همدان و از نزدیکان شهید آیت‌الله مدنی در گفت‌وگو با ایکنا: یکی از ویژگی‌های برجسته در وجود آیت‌الله مدنی این بود که این عالم برجسته مبتکر نهادسازی در همدان بود و اقداماتی همچون تأسیس دارالایتام، درمانگاه، مسجد و مؤسسه مهدیه به‌واسطه ایشان در این استان انجام شد. iqna.ir/00Hlv9 @iqnanews