eitaa logo
قرارگاه فرهنگی مسجد رضویه
124 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
4.7هزار ویدیو
107 فایل
امام خامنه ای(مدظله العالی):مسجد، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه‌ی مكتب اسلام است.۱۳۸۹/۰۷/۱۸ این کانال در راستای اطلاع رسانی برنامه ها و فعالیت های مسجد رضویه ورامین تاسیس شده است۰
مشاهده در ایتا
دانلود
قرارگاه فرهنگی مسجد رضویه
🔴شاید خواسته یا نخواسته انگشتر بندازید توی این دستتون. 🔹️این نشانه قوم لوط است یعنی همجنس‌باز ! 🔹
سلام علیکم عید مبعث پیامبر اکرم(ص) بر شما و همه مسلمین جهان مبارک🌹🍃 منبع حدیث ذکر شده بالا صحیح نیست کتاب العین شامل ۹ جلد و در مورد دستور زبان و لغت در عربی است و کتاب حدیث نیست
منبع حدیث فوق در اینترنت فقط دو کانال در ایتا است
که نمیشه بهش استناد کرد
انگشتر در سیره اهل بیت علیهم السلام جایگاه ویژه ای داشته است تا جایی که امیرمؤمنان علی (ع) چهار انگشتر به دست می کردند: – یاقوت، برای نجابت و بزرگی؛ – فیروزه، برای پیروزی؛ – حدید چینی، برای نیرومندی؛ – عقیق، برای محافظت.
تأكيد شده است كه مردان و زنان انگشتر را در دست راست كنند. هر چند در برخى روايات، انگشتر در دست چپ كردن هم تجويز شده است. و اگر نقش نگين يا خود نگين، شريف و باعظمت باشد بايد به هنگام تطهير كردن در حاجتگاه، آن را بيرون آورد.  
امام صادق (ع) فرمودند : «از رسول خدا حضرت محمد (ص) نقل شده است كه آن حضرت از اينكه انگشتر را در انگشت شهادت يا انگشت ميانى كنند نهى فرمودند». انگشتر باید در دو انگشت آخر یعنی انگشت کوچک و انگشت پهلوی آن قرار داده شود و برای انگشتری کردن در انگشت کوچک بسیار سفارش شده است و از انگشتری کردن در انگشت وسط و سبابه نهی کرده اند. امام صادق فرمودند: «انگشتر را به بند پايين انگشت برسانيد». شيخ صدوق از ابو سعيد آدمى روايت كرده است: انگشتر به سر انگشتان كردن از كارهاى قوم لوط است. از مجموع روایات که تا حد ممکن باید از خالی گذاردن دست راست از انگشتری و استعمال آن در دست چپ پرهیز کرد؛ زیرا انگشتر در دست راست کردن نشانه شیعه بودن است و ائمه اطهار (ع) نیز بر انجام این عمل و زنده نگه داشتن این سنت بسیار تأکید داشته اند. البته اگر کسی خواست می تواند علاوه بر استفاده انگشتر در دست راست آن را در دست چپ نیز استعمال نماید. انگشترهاى نامناسب در چندين روايت معتبر آمده است كه حضرت محمد (ص) به امام على (ع) فرمود: «انگشتر طلا در دست نكن كه زينت تو در آخرت است». از امام على (ع) روايت شده است كه فرمودند: «انگشترى جز نقره در دست نكنيد، زيرا رسول خدا (ص) فرمودند: دستى كه انگشترى از جنس آهن در آن باشد آلوده است». در حديثى ديگر فرمودند: «خداوند دستى را كه انگشتر آهنى در آن باشد پاک نخواهد كرد». از حضرت محمد صلی الله عليه و آله روايت شده است كه فرمودند: «به هنگام نماز، انگشتر آهنى در دست نكنيد و در هيچ حال، انگشتر برنز نپوشيد». آداب استفاده از انگشتر • مستحب است که رکاب انگشتر از نقره باشد و مکروه است رکاب آن از جنس آهن یا مس باشد. • مستحب است که نگین انگشتر عقیق، فیروزه، یاقوت، جزع یمانی، بلور، حدید چینی، درّ نجف، سنگ زمزم، زمرّد باشد. • مستحب است انگشتر را به دست راست بکنند و قرار دادن انگشتر در دست چپ، مکروه است. • مستحب است انگشتر را در انگشت کوچک و یا کناری آن قرار دهند و مکروه است در انگشت سبابه یا وسطی قرار گیرد. • مستحب است روی انگشتر آیه ای از آیات قرآن کریم یا نقوشی از نقوش انگشتر ائمّه اطهار علیهم السلام نوشته شود. و کشیدن تصویر حیوانات بر آن، مکروه است. • واجب است به هنگام استنجاء، انگشتری که اسماء الهی و یا نام اهل بیت علیهم السلام بر آن نوشته شده، از دست درآورده شود. • زینت کردن مردان با طلا، مطلقاً حرام است و انگشتر نیز از این قاعده مستثنی نیست. • سزاوار است به هنگام وضو، انگشتر را بچرخانند تا یقین کنند که آب به زیر انگشتر رسیده است. • نشان گذاشتن انگشتر برای یادآوری کارها، مکروه است مگر در شمارش تعداد رکعت های نماز
قرارگاه فرهنگی مسجد رضویه
🔴شاید خواسته یا نخواسته انگشتر بندازید توی این دستتون. 🔹️این نشانه قوم لوط است یعنی همجنس‌باز ! 🔹
در کل مطلبتون صحیحه ولی منبع حدیث ذکر شده صحیح نیست الهی همواره با قرآن و احادیث معصومین(ع) انیس و دمساز باشید
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | بعثت پیامبر (ص) دعای مستجاب حضرت ابراهیم (ع) 🎤 @KARAN_ESHGH
هدایت شده از حامیان سپاه سایبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های رئیس جمهور شهید در عید مبعث سال گذشته ☑️ به سپاه سایبری بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/239272130C1e5af88869
سلام علیکم 🌺پنجاه خصلت از خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) ♦️بی شک تأسی به سيره و سنت آن حضرت بر اساس آيه‌‌ کريمه «و لکم فی رسول‌الله اسوة حسنه» و از جمله آنچه در اين مطلب به آن اشاره شده، راهگشای مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود. ۱- هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می رفت ۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد. ۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود. ۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵-وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد. ۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد. ۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد. ۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود. ۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد. ۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست. ۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خاست. ۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خاست مگر با ياد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد. ۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد. ۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت. ۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد. ۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد. ۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد. ۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد. ۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟» ۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت. ۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود. ۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد. ۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد. ۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد. ۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر مي‌گفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند. ۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول می کرد. ۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد. ۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند. ۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. ۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد. ۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت. ۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد. ۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود. ۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد. ۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد. ۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود. ۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. ۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد. ۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود. ۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد
10.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پشت پرده عملیات "انتحاری" جواد "ظریف ها" 👈این کار رو با دقت ببین و با انتشار اون،‌ توطئه خطرناکی که برای کشور طراحی کردن‌ رو‌ خنثی و عوامل توطئه رو رسوا کن ✍ ما با نخواهیم گذاشت امثال شما بی محاکمه قسر دربروند کانال تحلیلی، بصیرتی ولایت آخرالزمان @velayateakharazaman