🔴اگر کسی در جمهوری اسلامی سر دیگری را ببُرد به ۸ سال زندان و اگر روسری بردارد به ۱۰ سال زندان محکوم میشود.
❇️ #پاسخ:
▪️۱. طبق ماده ۳۸۱ قانون مجازات اسلامی حکم بریدن سر انسان، چه زن و چه مرد باشد (و هر نوع قتل عمد) قصاص است، مگر اولیای دم رضایت دهند. در واقع در حقوق ایران برای قتل عمد، درجههای مختلفی قائل نشدهاند و همه انواع آن بدون در نظر گرفتن تفاوتهای ناشی از وسایل کشتن، انگیزه، نحوه، هویت طرفین و ... دارای مجازاتی واحد است و آن قصاص میباشد.
▪️۲. اگر مَجنی علیه (اولیای دم) رضایت دهند، فردِ قاتل، قصاص نمیشود ولی علاوه بر پرداخت دیه، به ۳ تا ۱۰ سال حبس محکوم خواهد شد و دیه را ظرف یکسال باید پرداخت کند.
▪️۳. اما دقت کنیم حکم کشف حجاب حداکثر دو ماه حبس است( که آنهم اعمال نمیشود و فقط به تذکر و تعهد بسنده میشود) نه ۸ یا ۱۰ سال مگر اینکه آن فرد، همراه با کشف حجاب، جرم یا جرائم دیگری مرتکب شده باشد. مثلا کشف حجاب همراه با اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی کشور و غیره که طبعاً ممکن است به ۱۰ سال حبس محکوم شود اما نه صرفاً به خاطر کشف حجاب
📢 #خبر_خوب از پرونده شهادت شهید علی نظری
حکم اعدام قاتل اصلی شهید #علی_نظری توسط دادستانی ملایر صادر و جهت تأیید به دیوان عالی کشور ارسال شده است
انشاالله تقاص خون این شهید عزیز گرفته خواهد شد و قاتلان و مسببان جنایت به مجازات عملشان خواهند رسید👌
🔹یکی از پاسداران و همرزمان شهید عنوان کرد: از برکت خون این شهید، فتنه تا سالهای سال در ملایر دفع و نابود شد. چرا که تبهکاران و سردسته های اراذل و اغتشاشگر ملایر پس از شهادت این عزیز، به سرعت بازداشت و به سزای عملشان رسیده و خواهند رسید
🔹چهارشنبه چهارم آبان ماه، سرگرد علی نظری از سربازان گمنام امام زمان(عج)سپاه ناحیه ملایر در تعقیب و گریز اغتشاشگران به ضرب گلوله به درجه رفیع شهادت رسید.
🔹سرگرد علی نظری متولد سال ۱۳۶۹ بود که از وی یک فرزند دختر به یادگار مانده است
به گفته مسئولین ارشد، دستگیری قاتل و مسببان شهادت پاسدار امنیت، شهید علی نظری کمتراز ۱۲ ساعت توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی استان همدان به انجام رسید
May 11
📢 نظر صریح رهبر انقلاب درباره نظریه شکاف نسلها:
حالا شایع شده که نسل دوم و نسل سوم و نسل چهارم، و هرکس برای خودش نسلی را تصویر و برایش احکامی صادر میکند. نسل سوم با نسل دوم هیچ تفاوتی ندارد. اینها جوان، آرمانخواه، دارای نشاط و نیرو و آمادهی حقپذیریاند. آن نسل اوّلِ انقلاب که آن حرکت عظیم را انجام داد، تربیتشدهی چه محیطی بود؟ کسانی که یادشان است، میدانند که آنها تربیتشدهی محیط بیبندوباری و فحشا و ترویج همهی منکرات بودند. اما همین خصوصیات در جوان - یعنی حقطلبی، آرمانگرایی، بیتقیّدی و ناوابستگی او به تعلّقات زندگی و شنیدن حرف درست و سخن صحیح و منطقی - او را وادار به حرکت کرد و این کار بزرگ را انجام داد. چرا جوانِ امروز نتواند ادامهی آن راه را با همان نیّت و همّت انجام دهد؟
میگویند مذاق، مزاج و فهم جوانان نسبت به مسائل زندگی عوض شده و چیزهای دیگری را میپسندند. کسانی که این حرف را میزنند، خودشان درصددند که ذائقهی نسل جوان را عوض کنند. جوانِ امروز ما همان جوانِ آنروز است، با این تفاوت که آنروز تحت تأثیر تربیتهای غلط بود
من یکبار در جمعی حاضر شدم و عکسی را که یا همراهم بود، یا دیده بودم نشان دادم که جوانی را با مُد آن روز که موهای سرش را بهطور خاصی آرایش کرده و کراوات بسته بود، نشان میداد. به آنها گفتم این یکی از شهدای ماست! شهدای ما کسانی نبودند که از اوّلِ زندگیشان با دعا و تقوا و زیارت و میل به شهادت مأنوس باشند، بلکه اینها منقلب شدند. شما چرا به ظواهر کوچکی در شخصی تکیه میکنید؟ حقیقت قضیه این است که جوانان امروزِ ما این تفاوت را با جوانان آن روز دارند که در آن محیط تربیت نشدهاند، بلکه در محیط دینی و با ظواهر اسلامی که آنطور عوامل شهوترانی وجود نداشته، تربیت شدهاند و حالا عدّهای به زور میخواهند اینها را فاسد کنند، بعد هم بگویند جوانان قادر نیستند که راه انقلاب را ادامه دهند!
بنابراین، این یکی از پیامهایی است که شما باید به همین نسل و نسلهای آینده و نسل قبلی که بعضی از آنها بهمراتب از نسل جدید بدترند و گرفتاریهای فراوان مالی و اقتصادی و اخلاقی و قدرتی و تشکیلاتی گریبانشان را گرفته، در حالیکه این جوان متعلّق به نسل سوم انقلاب - به قول آنها - اینگونه نیست و جوانِ سادهی سالمِ حقپذیری است، انتقال دهید. اثرگذاری در آنهاست.۱۳۸۱/۱۱/۱۵