eitaa logo
مسجد آیت اللہ طالقانے
920 دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
66 فایل
مجموعه فرهنگی مسجد آیت الله طالقانی همدان ✓ پایگاه بقیة الله"عج" ✓ پایگاه زینب کبری "س" ادمین برادران: @m_s_m70 خواهران: @yazahra_af
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 حلقات صالحین پسران 🌷(مکتب امام زمان عج )🌷 🔸در رده سنی کلاس پنجم و پایین تر ⚽️ همراه با بازی و سرگرمی 📆 امشب ۱۹ مرداد ⏰ بعد از نماز مغرب و عشا ✅ برگزار میشود. 🔸انشاالله همه دوستان حضور داشته باشند🌹 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌿
ساعت خاموشی محل: امروز ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱
دیشب _ برپایی چادر ایستگاه صلواتی اربعین
تبیین یکی از انحرافات در مجموعه های تربیتی: گاهی مشاهده میشود در یک مجموعه فرهنگی یا تربیتی، یک شخص، به مثابه یک مرشد و مراد برای عده ای مطرح میشود بگونه ای که افراد، او را معیار حق و الگوی تمام عیار خود قرار میدهند در تفکر اسلامی و شیعی، چنین رابطه ای کاملاً نفی و رد می شود و تنها ‏برای ‏حضرات معصومین جایز دانسته شده است؛ آنهم نه با روشهای احساسی و رویایی، بلکه با برهان و حجت عقلی و با اراده و تصمیم معقول آنچه در اسلام صحیح است رابطه معلم و متعلم است و نه مراد و مرید (آیت الله شبیری زنجانی) 🔸آسیب‌های تربیتی رابطه مرید و مراد: وابستگی بیش از حد: متربی ممکن است به حدی به مربی وابسته شود که توانایی تصمیم‌گیری مستقل را از دست بدهد و در هر امری از مربی تبعیت کند.  کاهش استقلال فکری: رابطه مرید و مراد می‌تواند باعث شود که متربی به جای تفکر و بررسی مستقلانه مسائل، صرفاً به گفته‌ها و نظرات مربی اعتماد کند و استقلال فکری خود را از دست بدهد.  غفلت از خودشناسی: متربی ممکن است به جای خودشناسی و پرورش استعدادها و توانایی‌های درونی خود، تمام توجهش را بر روی مربی معطوف کند و از رشد فردی خود غافل شود.  ایجاد مرجعیت کاذب: در برخی موارد، مربی ممکن است به عنوان یک مرجع مطلق در نظر گرفته شود و سخنان و رفتارهایش بدون چون و چرا پذیرفته شود. این امر می‌تواند منجر به ایجاد مرجعیت کاذب و در نتیجه انحراف از مسیر درست شود.  مانع‌شدن از پرسش‌گری: در رابطه مرید و مراد، ممکن است متربی از پرسش‌گری و انتقاد از مربی خودداری کند، زیرا می‌ترسد که این کار باعث ناراحتی مربی یا از دست دادن جایگاهش شود.  ایجاد غرور و خودبزرگ‌بینی در مربی: در برخی موارد، رابطه مرید و مراد ممکن است باعث ایجاد غرور و خودبزرگ‌بینی در مربی شود و او را از مسیر اخلاقی و تربیتی دور کند و خود را در زمره صالحان و فرشتگان مقرب الهی بپندارد و این خود منشأ انحراف است سوء استفاده از اعتماد متربی: متاسفانه، برخی از مربیان ممکن است از اعتماد و وابستگی متربی سوء استفاده کرده و از این رابطه به نفع خود بهره‌برداری کنند.  از دست دادن معنویت: اگر رابطه مرید و مراد بر اساس وابستگی و تقلید کورکورانه باشد، ممکن است متربی به جای رشد معنوی، از مسیر معنویت دور شود و تنها به ظواهر و شعائر بسنده کند.  انحراف از مسیر اصلی: در برخی موارد، رابطه مرید و مراد ممکن است به انحراف از مسیر اصلی تربیت و گمراهی متربی منجر شود.  شکل‌گیری فرقه‌ها: رابطه مرید و مراد، اگر از مسیر درست خود خارج شود، می‌تواند به شکل‌گیری فرقه‌ها و گروه‌های انحرافی منجر شود.  شورای امربعروف و نهی از منکر مسجد آیت اله طالقانی
▪️روز اول برپایی ایستگاه صلواتی ایام اربعین حسینی توزیع چای و قهوه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴
▪️مراسم عزاداری اربعین حسینی مسجد آیت اله طالقانی چهارشنبه: منبر پنجشنبه: روضه