eitaa logo
مسجد الحبیب
1.1هزار دنبال‌کننده
744 عکس
352 ویدیو
13 فایل
🟢اینجا صوت های جلسات یکشنبه های روشنگری (شیعه شناسی) اعلام برنامه های فرهنگی ،عقیدتی و مشاوره ای ویژه مسجد الحبیب بارگزاری میشود ✅ ارتباط با ادمین 👇 @Ali_mirr کمک جهت فعالیت های فرهنگی مسجد الحبیب👇 بزنید روش کپی میشود6037997599179117 بانک ملی مسجد
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢 ترجمه حدیث حضرت امام صادق علیه السلام 🔻«سخن آن حضرت درباره آفرینش انسان وترکیبش» درود خدا بر او فرمود: شناختن خود به چهار فطرت و چهار رکن و چهار رکن آن است: خون و تلخی و باد و بلغم (1) و ارکان آن عبارتند از: عقل. ، و بخشی از ذهن درک و حفظ است. ستون های آن نور، آتش، روح و آب است. و تصویر او خشت اوست. با نور دید، با آتش خورد و نوشید، نزدیکی کرد و روح او را متاثر کرد. طعم مزه و غذا را با آب یافت و این اساس تصویر اوست. اگر تکیه گاه ذهن او از نور باشد، دانا، حفظ کننده، باهوش و فهمیده خواهد بود و می داند که چیست، از کجا می آید، برای چه آمده است و قرار است چه کار کند. با اخلاص در یگانگی و اقرار به اطاعت، روح در هنگام گرما در او جاری می شود و هنگامی که سرد است. دشنام داد، شادی کرد، راحت شد (2)، کشت، دزدی کرد، شادی کرد، شادی کرد و فرصت طلب و زیاده خواه شد. اگر سرد باشد، مضطرب، غمگین، آرام می شود، پژمرده می شود (3) و فراموش می کند اینها علائمی است که از آن بیماری ها شکل می گیرد و شروع آن فقط به دلیل گناهی است که او انجام داده است، پس این سازگار است. با خوردن یا آشامیدن در چند ساعت معین، و آن ساعت با آن خوردن یا آشامیدن در حال گناه منطبق نیست، پس ملزم به انجام آن است. درد یکی از رنگ های بیماری است. سپس درود خدا بر او پس از آن به عبارت دیگر فرمود: انسان فقط شروع به خوردن و آشامیدن و کار با آتش کرد و با باد شنید و بویید و لذت غذا و نوشیدنی را با آب یافت و با آن حرکت کرد. اگر آتش در معده او نبود، غذا و نوشیدنی را در معده او هضم نمی کرد. اگر باد نبود، نه آتش معده شعله ور می شد و نه خاکریز از شکمش بیرون می آمد (4) و اگر روح نبود، نه می آمد و نه می رفت. اگر آب سرد نبود، آتش معده آن را می سوزاند. اگر نور نبود، نه می دیدم و نه دلیلی داشتم. و خشت تصویر اوست. استخوان بدن او مانند درختی است که روی زمین است. موهای بدنش مثل علف روی زمین است. عصب بدن او مانند پوست درخت است (5). خون در بدن او مانند آب روی زمین است. زمین جز با آب روزی ندارد و بدن انسان جز با خون روزی ندارد. مغز چربی و کره خون است. بنابراین، انسان با دغدغه های دنیا و آخرت آفریده شده است، پس اگر خداوند آنها را جمع کند، زندگی او در زمین می شود، زیرا او از امور آسمانی به دنیا نازل شده است، پس اگر خداوند آنها را از هم جدا کند، آن جدایی مرگ می شود. ، و امور آخرت به بهشت ​​بازگردانده می شود. زندگی در زمین و مرگ در بهشت ​​است و این چیزی است که بین روح و بدن فرق می کند، پس روح و نور به قوه اول بازگردانده می شود و بدن رها می شود زیرا این امر دنیاست. اما بدن در این دنیا فاسد می شود، زیرا باد آب را می خشکاند (6) و گل خشک می شود و زباله و فرسوده می شود و همه چیز به ذات اول خود باز می گردد و روح به حرکت در می آید نفس را باد به حرکت در می آورد، پس هر چه از روح مؤمن است نوری است که ذهن آن را پشتیبانی می کند. و هر چه از جان کافر است آتشی است که به وسیله بدی پشتوانه شده است (7) پس این گونه ای از آتش او و این گونه ای از نور اوست و مرگ رحمت خداوند بر بنده مؤمن و لعنت بر اوست. کافر و خداوند دو عذاب دارد که یکی از آن روح و دیگری قدرت مردم بر یکدیگر است، پس آنچه از روح بود بیماری و فقر است. و هر حجّتی که باشد انتقام است و آن قول خداوند متعال است: «وَ أَوْلَیْنَا بَعْضَ الظَّالِمینَ لَهُمْ أَلَیْکُمْ بَعْضُهُمْ بَعْضُهُمْ عَلَیْهِمْ (8)» از گناهان. گناه نفس هر چه باشد کیفر آن بیماری و فقر است. و هر قدرتی که هست انتقام است. همه اینها برای مؤمن در دنیا عذاب و در آن عذاب است. کافر در دنیا از او انتقام و در آخرت عذاب بدی دارد و این فقط به خاطر گناه است و گناه شهوتی خطا و فراموشی از جانب مؤمن و کسی است که از آن متنفر است و نمی تواند آن را تحمل کند. و کافر نبود، سپس عمداً نکوهش کرد، تجاوز کرد و حسد کرد که خداوند متعال می فرماید: «کافران از روی حسد از درون خود» (9). ------------------------------------------------ ----- (1) تلخ - با کسری و مسجد فتح -: مخلوط بدن، مانند زرد یا سیاه، و جمع تلخ است. (2) اشر - به عنوان علم -: سرگرمی. متکبر بود - مثل علم - غرق نعمت شد و آن را در راه نادرست مصرف کرد و با حمله نعمت غافلگیر شد. و کندی - با حرکت به عنوان پیشگیری - شدت فعالیت. او با آن چیز راحت بود: او آن را دوست داشت و به سمت آن متمایل شد. رضایت، لذت و فعالیت. اسراف - با مصوت -: غرور و تکبر. (3) گیاه پژمرده می شود، چنانکه در شکست و پیروزی -: آب آن کم می شود و طراوتش از بین می رود. پوستش چروکید: پوستش کم آب شد و طراوتش از بین رفت. فرصت ها پژمرده می شوند: آتروفی.
(4) الغاله - با ذمه -: تفاله چیزی که کدورت در ته چیز می نشیند مراد در اینجا: نجاست و نجاست. (5) پوست - شکسته -: پوست چوب یا درخت. (6) خشك كردن آب: از جاي خود گرفتن و خشك كردن جامه: نوشيدن آن. (7) النکاره: حیله گری و زیرکی در ارتکاب منکر و شیطان سازی. (8) سوره انعام، آیه 129. (9) سوره بقره، آیه 103. * (و هر که او را قضاوت کند سلام الله علیه) ** (علیه السلام) احتجاج صوفیه را هنگامی که آنچه را که او را از طلب روزی نهی می کردند بر او تحمیل کردند آدرس تحف العقول ص۴۵۰ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ http://Eitaa.com/masjedalhabib
🌺🌹💐🌸🌺🌹💐🌸🌺🌹 📣 دعوتنامه ی یکشنبه های روشنگری جلسه ی 7⃣ 3⃣ 1️⃣ 📝 موضوع: شیعه شناسی (جلسه ی 8⃣ 1⃣ 1⃣ ) 📃 این مبحث: «نیاز طب اسلامی به رویکردهای مجتهدانه » بسمه تعالی با سلام و تبریک خجسته میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامی داشت روز زن، بدینوسیله از جنابعالی و خانواده دعوت به عمل می آید تا در سری جلسات شیعه شناسی شرکت فرمائید. 📖 تلاوت قرآن 🎙 سخنرانی: حجة الاسلام حامد نیازی یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳ بعد از نماز مغرب و عشا 🕌 اصفهان، خیابان آیت الله زاهد، کوچه ۱۰، مسجد الحبیب 📱 کانال مسجدالحبیب در «ایتا» جهت پخش زنده و استفاده از صوت جلسات: ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ http://Eitaa.com/masjedalhabib
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ http://Eitaa.com/masjedalhabib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت ام ابیها حضرت زهرا (س) و روز مادر و روز زن مبارک ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ http://Eitaa.com/masjedalhabib
27.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺🌹💐🌸🌺🌹💐🌸🌺🌹 از عرش آمدی و زمین آبرو گرفت باید برای بردن نامت وضو گرفت با سلام، روز فرخنده ولادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و روز مادر و زن و نیز سالروز میلاد فرزند ظلم ستیزش امام خمینی رحمةالله علیه را به همه دوستداران اهل بیت و شما همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می کنیم. http://Eitaa.com/masjedalhabib
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله جلسات یکشنبه های روشنگری موضوع دوران امام صادق علیه السلام «نیاز طب اسلامی به رویکردهای مجتهدانه »
_یکشنبه ۲ دی_.mp3
24.72M
🎙استاد حامد نیازی «نیاز طب اسلامی به رویکردهای مجتهدانه» یکشنبه های روشنگری جلسه 1️⃣ 3️⃣ 7️⃣ موضوع: شیعه شناسی (جلسه ی , 8️⃣ 1️⃣ 1️⃣ ) مورخ ۱۴۰۳/۱۰/۰۲ . 🔻خیابان ایت الله زاهد کوچه شماره ۱۰ -مسجد الحبیب http://Eitaa.com/masjedalhabib
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈  امام صادق (ع): مَن لَم يَعرِفِ الحَقَّ مِنَ القُرآنِ لَم يَتَنَكَّبِ الفِتَنَ؛ هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند. محاسن، ج1، ص216 جلسه 4⃣2⃣ 🟢 باحضور ،دکتر محمد تقی اژه ای موضوع:« انذار و اشفاق2» 1⃣4⃣ جلسه سه شنبه های نورانی 1403/10/4 بعداز نماز مغرب وعشاء 🕌 اصفهان، خیابان آیت الله زاهد، کوچه شماره ۱۰، مسجد الحبیب ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ http://Eitaa.com/masjedalhabib
تعریف شیعه از نظر حضرت زهرا علیه السلام .mp3
1.68M
«آیاشیعه هستیم؟» 🟢 پاسخ حضرت زهراعلیه السلام 🎙پادکست :استاد حجه الاسلام حامد نیازی ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ http://Eitaa.com/masjedalhabib