پرهیز ازتطبیق علائم ظهورامام عصر باحوادث سوریه .mp3
4.54M
«پرهیز از تطبیق علائم ظهور باحوادث سوریه ومنطقه شامات »
🎙استاد حجه الاسلام حامد نیازی
🔻سوریه ومنطقه شامات یکی از مناطق پر حادثه در طول تاریخ بوده.
🔸پرهیز از تطبیق های هیجانی واحساسی
🔻نقض های تطبیقی علائم ظهور درطول تاریخ داشته ایم .
🔸فلسفه ی علائم ظهور برای شناخت حادثه واقعی از حوادث مشابه است.
🔍 اگر کسی گرفتار تطبیق های بی ضابطه بشود زمینه سازی بدی می شود برای تولد جریانهای انحرافی .
🔸روایات پرچم های سیاه ،(رایات سود)که چندین بار با جریانات مختلف تطبیق داده شده است .
📌تطبیق اشتباه توسط بزرگانی چون علامه مجلسی رحمه الله علیه در زمان حمله ی مغول ها
📌 مصداق سازی درزمان حمله ی افغان ها وپرچم های سیاه .
🟢 امروز بجای تطبیق ومشغول شدن نیاز مند به کارهای تبینی هستیم
🟢 خطر جدی است ،نقش غافلگیر کننده برای سوریه وامروز برای اردن و کشورهای عربی وکشیده شدن امواج آن به کشورمان نیاز به تبیین داریم.
🔴 غفلت ما اگر نگاه منفعلانه به پدیده ظهور داشته باشیم خروجی اش همین میشود که اسرائیلی ها از حالت تدافعی به تهاجمی درآمده است .
👈یکشنبه های روشنگری
اصفهان مسجدالحبیب کوچه ش ۱۰
بعداز نماز مغرب وعشاء
#_پادکست
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
http://Eitaa.com/masjedalhabib
11.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نظر رهبری در مورد علائم و نشانههای ظهور و تطبیق عامیانه آن
🔸۱۸تیرماه۱۳۹۰
بیانات در دیدار اساتید و فارغالتحصیلان تخصصی مهدویت
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
http://Eitaa.com/masjedalhabib
🔍 حدیث مطرح شده در جلسه یکشنبه روشنگری مورخ ۲۵آذرماه
♦️«حدیث حضرت امام صادق علیه السلام
درباره آفرینش انسان وترکیبش»
قال علیه السلام: عرفان المرء نفسه أن یعرفها بأربع طبائع وأربع دعائم وأربعة أرکان فطبایعه: الدم والمرة والریح والبلغم (1) ودعائمه: العقل ومن العقل الفهم والحفظ. وأرکانه النور والنار والروح والماء. وصورته طینته. فأبصر بالنور وأکل وشرب بالنار وجامع وتحرک بالروح. ووجد طعم الذوق والطعام بالماء فهذا تأسیس صورته.
فإذا کان تأیید عقله من النور کان عالما حافظا ذکیا فطنا فهما وعرف فیما هو ومن أین یأتیه ولای شئ هو ههنا وإلى ما هو صائر، باخلاص الوحدانیة والاقرار بالطاعة وقد تجری فیه النفس وهی حارة وتجری فیه وهی باردة، فإذا حلت به الحرارة أشر وبطر وارتاح (2) وقتل وسرق وبهج واستبشر وفجر وزنا وبذخ.
وإذا کانت باردة اهتم وحزن واستکان وذبل (3) ونسی، فهی العوارض التی تکون منها الاسقام ولا یکون أول ذلک إلا بخطیئة عملها فیوافق ذلک من مأکل أو مشرب فی حد ساعات لا تکون تلک الساعة موافقة لذلک المأکل والمشرب بحال الخطیئة فیستوجب الالم من ألوان الاسقام.
ثم قال علیه السلام بعد ذلک بکلام آخر: إنما صار الانسان یأکل ویشرب ویعمل بالنار ویسمع ویشم بالریح ویجد لذة الطعام والشراب بالماء ویتحرک بالروح فلولا أن النار فی معدته لما هضمت الطاعم والشراب فی جوفه. ولولا الریح ما التهبت نار المعدة ولا
خرج الثفل من بطنه (4) ولو لا الروح لا جاء ولا ذهب.
ولو لا برد الماء لاحرقته نار المعدة.
ولو لا النور ما أبصر ولا عقل. والطین صورته.
والعظم فی جسده بمنزلة الشجر فی الارض.
والشعر فی جسده بمنزلة الحشیش فی الارض.
والعصب فی جسده بمنزلة اللحاء على الشجر (5).
والدم فی جسده بمنزلة الماء فی الارض.
ولا قوام للارض إلا بالماء ولا قوام لجسد الانسان إلا بالدم.
والمخ دسم الدم وزبده.
فهکذا الانسان خلق من شأن الدنیا وشأن الآخرة فإذا جمع الله بینهما صارت حیاته فی الارض، لانه نزل من شأن السماء إلى الدنیا، فإذا فرق الله بینهما صارت تلک الفرقة الموت یرد شأن الآخرة إلى السماء.
فالحیاة فی الارض والموت فی السماء وذلک أنه یفرق بین الروح والجسد، فردت الروح والنور إلى القدرة الاولى وترک الجسد لانه من شأن الدنیا.
وإنما فسد الجسد فی الدنیا لان الریح تنشف الماء (6) فیبس الطین فیصیر رفاتا ویبلى ویرد کل إلى جوهره الاول وتحرکت الروح بالنفس والنفس حرکتها من الریح، فما کان من نفس المؤمن فهو نور مؤید بالعقل. وما کان من نفس الکافر فهو نار مؤید بالنکراء (7)، فهذا من صورة ناره وهذا من صورة نوره والموت رحمة من الله لعبده المؤمن ونقمة على الکافر.
ولله عقوبتان إحداهما من الروح والاخرى تسلیط الناس بعض على بعض، فما کان من قبل الروح فهو السقم والفقر. وما کان من تسلیط فهو النقمة وذلک قول الله عزوجل: " وکذلک نولی بعض الظالمین بعضا بما کانوا یکسبون (8) " من الذنوب.
فما کان من ذنب الروح فعقوبته بذلک السقم والفقر. وما کان من تسلیط فهو النقمة. وکل ذلک
عقوبة للمؤمن فی الدنیا وعذاب له فیها.
وأما الکافر فنقمة علیه فی الدنیا وسوء العذاب فی الآخرة ولا یکون ذلک إلا بذنب والذنب من الشهوة هی من المؤمن خطاء ونسیان وأن یکون مستکرها ومالا یطیق. وما کان من الکافر فعمد وجحود واعتداء وحسد وذلک قول الله عزوجل: " کفارا حسدا من عند أنفسهم (9) ".
-------------------------------------------------------
(1) المرة - بکسر ففتح مشددة -: خلط من خلط البدن کالصفراء أو السوداء والجمع مرار.
(2) أشر - کعلم -: مرح. وبطر - کعلم - طغى بالنعمة فصرفها فی غیر وجهها، واخذته دهشة عند هجوم النعمة. والبطر - بالتحریک کمنع - شدة النشاط. وارتاح إلى الشئ: أحبه ومال إلیه. والارتیاح السرور والنشاط. والبذخ - بالتحریک -: الفخر والتطاول.
(3) ذبل النبات کضرب ونصر -: قل ماؤها وذهبت نضارتها. وذبلت بشرته: قل ماء جلدته و ذهبت نضارته. وذبل الفرص: ضمر.
(4) الثفل - بالضم -: حثالة الشئ وهى ما یستقر فی أسفل الشئ من کدرة والمراد هنا: النجاسة والعذرة.
(5) اللحاء - بالکسر -: قشر العود أو الشجر.
(6) نشف الماء: أخذه من مکانه وتنشف الثوب العرق: شربه.
(7) النکراء: الدهاء والفطنة بالمنکر والشیطنة.
(8) سورة الانعام آیة 129.
(9) سورة البقرة آیة 103
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
http://Eitaa.com/masjedalhabib
🟢 ترجمه حدیث حضرت امام صادق علیه السلام
🔻«سخن آن حضرت درباره آفرینش انسان وترکیبش»
درود خدا بر او فرمود: شناختن خود به چهار فطرت و چهار رکن و چهار رکن آن است: خون و تلخی و باد و بلغم (1) و ارکان آن عبارتند از: عقل. ، و بخشی از ذهن درک و حفظ است. ستون های آن نور، آتش، روح و آب است. و تصویر او خشت اوست. با نور دید، با آتش خورد و نوشید، نزدیکی کرد و روح او را متاثر کرد. طعم مزه و غذا را با آب یافت و این اساس تصویر اوست.
اگر تکیه گاه ذهن او از نور باشد، دانا، حفظ کننده، باهوش و فهمیده خواهد بود و می داند که چیست، از کجا می آید، برای چه آمده است و قرار است چه کار کند. با اخلاص در یگانگی و اقرار به اطاعت، روح در هنگام گرما در او جاری می شود و هنگامی که سرد است. دشنام داد، شادی کرد، راحت شد (2)، کشت، دزدی کرد، شادی کرد، شادی کرد و فرصت طلب و زیاده خواه شد.
اگر سرد باشد، مضطرب، غمگین، آرام می شود، پژمرده می شود (3) و فراموش می کند اینها علائمی است که از آن بیماری ها شکل می گیرد و شروع آن فقط به دلیل گناهی است که او انجام داده است، پس این سازگار است. با خوردن یا آشامیدن در چند ساعت معین، و آن ساعت با آن خوردن یا آشامیدن در حال گناه منطبق نیست، پس ملزم به انجام آن است. درد یکی از رنگ های بیماری است.
سپس درود خدا بر او پس از آن به عبارت دیگر فرمود: انسان فقط شروع به خوردن و آشامیدن و کار با آتش کرد و با باد شنید و بویید و لذت غذا و نوشیدنی را با آب یافت و با آن حرکت کرد. اگر آتش در معده او نبود، غذا و نوشیدنی را در معده او هضم نمی کرد. اگر باد نبود، نه آتش معده شعله ور می شد و نه
خاکریز از شکمش بیرون می آمد (4) و اگر روح نبود، نه می آمد و نه می رفت.
اگر آب سرد نبود، آتش معده آن را می سوزاند.
اگر نور نبود، نه می دیدم و نه دلیلی داشتم. و خشت تصویر اوست.
استخوان بدن او مانند درختی است که روی زمین است.
موهای بدنش مثل علف روی زمین است.
عصب بدن او مانند پوست درخت است (5).
خون در بدن او مانند آب روی زمین است.
زمین جز با آب روزی ندارد و بدن انسان جز با خون روزی ندارد.
مغز چربی و کره خون است.
بنابراین، انسان با دغدغه های دنیا و آخرت آفریده شده است، پس اگر خداوند آنها را جمع کند، زندگی او در زمین می شود، زیرا او از امور آسمانی به دنیا نازل شده است، پس اگر خداوند آنها را از هم جدا کند، آن جدایی مرگ می شود. ، و امور آخرت به بهشت بازگردانده می شود.
زندگی در زمین و مرگ در بهشت است و این چیزی است که بین روح و بدن فرق می کند، پس روح و نور به قوه اول بازگردانده می شود و بدن رها می شود زیرا این امر دنیاست.
اما بدن در این دنیا فاسد می شود، زیرا باد آب را می خشکاند (6) و گل خشک می شود و زباله و فرسوده می شود و همه چیز به ذات اول خود باز می گردد و روح به حرکت در می آید نفس را باد به حرکت در می آورد، پس هر چه از روح مؤمن است نوری است که ذهن آن را پشتیبانی می کند. و هر چه از جان کافر است آتشی است که به وسیله بدی پشتوانه شده است (7) پس این گونه ای از آتش او و این گونه ای از نور اوست و مرگ رحمت خداوند بر بنده مؤمن و لعنت بر اوست. کافر
و خداوند دو عذاب دارد که یکی از آن روح و دیگری قدرت مردم بر یکدیگر است، پس آنچه از روح بود بیماری و فقر است. و هر حجّتی که باشد انتقام است و آن قول خداوند متعال است: «وَ أَوْلَیْنَا بَعْضَ الظَّالِمینَ لَهُمْ أَلَیْکُمْ بَعْضُهُمْ بَعْضُهُمْ عَلَیْهِمْ (8)» از گناهان.
گناه نفس هر چه باشد کیفر آن بیماری و فقر است. و هر قدرتی که هست انتقام است. همه اینها
برای مؤمن در دنیا عذاب و در آن عذاب است.
کافر در دنیا از او انتقام و در آخرت عذاب بدی دارد و این فقط به خاطر گناه است و گناه شهوتی خطا و فراموشی از جانب مؤمن و کسی است که از آن متنفر است و نمی تواند آن را تحمل کند. و کافر نبود، سپس عمداً نکوهش کرد، تجاوز کرد و حسد کرد که خداوند متعال می فرماید: «کافران از روی حسد از درون خود» (9).
------------------------------------------------ -----
(1) تلخ - با کسری و مسجد فتح -: مخلوط بدن، مانند زرد یا سیاه، و جمع تلخ است.
(2) اشر - به عنوان علم -: سرگرمی. متکبر بود - مثل علم - غرق نعمت شد و آن را در راه نادرست مصرف کرد و با حمله نعمت غافلگیر شد. و کندی - با حرکت به عنوان پیشگیری - شدت فعالیت. او با آن چیز راحت بود: او آن را دوست داشت و به سمت آن متمایل شد. رضایت، لذت و فعالیت. اسراف - با مصوت -: غرور و تکبر.
(3) گیاه پژمرده می شود، چنانکه در شکست و پیروزی -: آب آن کم می شود و طراوتش از بین می رود. پوستش چروکید: پوستش کم آب شد و طراوتش از بین رفت. فرصت ها پژمرده می شوند: آتروفی.
(4) الغاله - با ذمه -: تفاله چیزی که کدورت در ته چیز می نشیند مراد در اینجا: نجاست و نجاست.
(5) پوست - شکسته -: پوست چوب یا درخت.
(6) خشك كردن آب: از جاي خود گرفتن و خشك كردن جامه: نوشيدن آن.
(7) النکاره: حیله گری و زیرکی در ارتکاب منکر و شیطان سازی.
(8) سوره انعام، آیه 129.
(9) سوره بقره، آیه 103.
* (و هر که او را قضاوت کند سلام الله علیه) ** (علیه السلام) احتجاج صوفیه را هنگامی که آنچه را که او را از طلب روزی نهی می کردند بر او تحمیل کردند
آدرس تحف العقول ص۴۵۰
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
http://Eitaa.com/masjedalhabib
🌺🌹💐🌸🌺🌹💐🌸🌺🌹
📣 دعوتنامه ی یکشنبه های روشنگری
جلسه ی 7⃣ 3⃣ 1️⃣
📝 موضوع: شیعه شناسی
(جلسه ی 8⃣ 1⃣ 1⃣ )
📃 این مبحث:
«نیاز طب اسلامی به رویکردهای مجتهدانه »
بسمه تعالی
با سلام و تبریک خجسته میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامی داشت روز زن، بدینوسیله از جنابعالی و خانواده دعوت به عمل می آید تا در سری جلسات شیعه شناسی شرکت فرمائید.
📖 تلاوت قرآن
🎙 سخنرانی: حجة الاسلام حامد نیازی
⏱ یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳
بعد از نماز مغرب و عشا
🕌 اصفهان، خیابان آیت الله زاهد، کوچه ۱۰، مسجد الحبیب
📱 کانال مسجدالحبیب در «ایتا» جهت پخش زنده و استفاده از صوت جلسات:
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
http://Eitaa.com/masjedalhabib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت ام ابیها حضرت زهرا (س) و روز مادر و روز زن مبارک
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
http://Eitaa.com/masjedalhabib
27.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺🌹💐🌸🌺🌹💐🌸🌺🌹
از عرش آمدی و زمین آبرو گرفت
باید برای بردن نامت وضو گرفت
با سلام، روز فرخنده ولادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و روز مادر و زن و نیز سالروز میلاد فرزند ظلم ستیزش امام خمینی رحمةالله علیه را به همه دوستداران اهل بیت و شما همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می کنیم.
http://Eitaa.com/masjedalhabib