وقتی مُردیم بدنمان پوسیده می شود. باکتری ها تمام مولکول های بدن را تجزیه می کنند. فقط یک نوع مولکول از بدن است که سالم می ماند: DNAها. زیرا آنقدر آنتالپی تشکیل DNA پایین است که تجزیه آن برای باکتری ها صرفه ندارد (یعنی باکتری ها نه تنها از تجزیه آن انرژی نمی گیرند،بلکه باید انرژی هم صرف کنند!). به همین خاطر است که بعضی از دانشمندان بهفکر دوباره زندگی دادن به بعضی گونه های منقرض شده حیوانی اند زیرا تمام اطلاعات ساختار بدن یک موجود زنده در مولکول های دی ان ای آن موجود است و تمام این مولکول ها در خاک محفوظ مانده اند (فیلم هایی مانند پارک ژوراسیک بر پایه این ایده ساخته شده اند). وقتی بشر به فکر دوباره زنده کردن موجودات میلیون ها سال پیش است، خالق بشر نمی تواند انسان را بعد از چند هزار سال زنده کند؟! ((قَدْ عَلِمْنَا مَا تَنْقُصُ الْأَرْضُ مِنْهُمْ وَعِنْدَنَا كِتَابٌ حَفِيظٌ : همانا می دانیم که زمین چه چیزی را از (بدن) آنها کم می کند (و چه چیزی را باقی می گذارد!). و ما کتابی حفیظ داریم!)) ق، ۴
بعضی کلمات عربی در زبان فارسی معادل یک کلمه ای ندارند از جمله ((كِتَابٌ حَفِيظٌ)) در این آیه؛ یعنی کتابی که هم خودش محفوظ است و هم از اطلاعاتی که درونش است حفاظت می کند! با احتمال بالا می گویم خداوند دارد به DNA اشاره می کند.
((روزی که زمین به سرعت شروع به شکافته شدن توسط (اجساد زنده شده) آنها کند. آن رستاخیزی آسان برای ماست!)) ق، ۴۴
اگر دوست داری به دین داریت عمق بدی یا بتونی جواب معاندان رو بدی، در کانال راه رشد عضو شو.
کانال راه رشد👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4
هدایت شده از تخریب چی
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شاه کلیدی برای برکت و وسعت رزق
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
استاد شهید مطهری:
امثال من گاهی با سؤالاتی مواجه میشویم که با لحن تحقیر و مسخره آمیزی میپرسند:
آقا سواره غذا خوردن شرعاً چه صورتی دارد؟! با قاشق و چنگال خوردن چطور؟! آیا کلاه لگنی به سر گذاشتن حرام است؟! آیا استعمال لغت بیگانه حرام است؟! ...
در جواب اینها میگوییم: اسلام دستور خاصی در این موارد نیاورده است. اسلام نه گفته با دست غذا بخور و نه گفته با قاشق بخور؛ گفته به هر حال نظافت را رعایت کن. از نظر کفش و کلاه و لباس نیز اسلام مد مخصوصی نیاورده است. از نظر اسلام زبان انگلیسی و ژاپنی و فارسی یکی است.
اما اسلام یک چیز دیگر گفته است؛ گفته شخصیت باختن حرام است، مرعوب دیگران شدن حرام است، تقلید کورکورانه کردن حرام است، هضم شدن و محو شدن در دیگران حرام است، طفیلیگری حرام است، افسون شدن در مقابل بیگانه حرام است، الاغ مرده بیگانه را قاطر پنداشتن حرام است، انحرافات و بدبختیهای آنها را به نام «پدیده قرن» جذب کردن حرام است، اعتقاد به اینکه ایرانی باید جسماً و روحاً و ظاهراً و باطناً فرنگی بشود حرام است.
📙 استاد مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص۱۰۷
هدایت شده از مسجد صاحب الزمان🌷
استاد شهید مطهری:
امثال من گاهی با سؤالاتی مواجه میشویم که با لحن تحقیر و مسخره آمیزی میپرسند:
آقا سواره غذا خوردن شرعاً چه صورتی دارد؟! با قاشق و چنگال خوردن چطور؟! آیا کلاه لگنی به سر گذاشتن حرام است؟! آیا استعمال لغت بیگانه حرام است؟! ...
در جواب اینها میگوییم: اسلام دستور خاصی در این موارد نیاورده است. اسلام نه گفته با دست غذا بخور و نه گفته با قاشق بخور؛ گفته به هر حال نظافت را رعایت کن. از نظر کفش و کلاه و لباس نیز اسلام مد مخصوصی نیاورده است. از نظر اسلام زبان انگلیسی و ژاپنی و فارسی یکی است.
اما اسلام یک چیز دیگر گفته است؛ گفته شخصیت باختن حرام است، مرعوب دیگران شدن حرام است، تقلید کورکورانه کردن حرام است، هضم شدن و محو شدن در دیگران حرام است، طفیلیگری حرام است، افسون شدن در مقابل بیگانه حرام است، الاغ مرده بیگانه را قاطر پنداشتن حرام است، انحرافات و بدبختیهای آنها را به نام «پدیده قرن» جذب کردن حرام است، اعتقاد به اینکه ایرانی باید جسماً و روحاً و ظاهراً و باطناً فرنگی بشود حرام است.
📙 استاد مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص۱۰۷
سید یاسر جبرائیلی:
ابتدای فروردین ماه، ناگهان نرخ تسعیر پتروشیمیها از ۲۸۵۰۰ به ۳۶۵۰۰ افزایش یافت. یعنی اگر پتروشیمیها محصولاتشان را به قیمت جهانی ضربدر دلار ۲۸۵۰۰ میفروختند، قرار شد قیمتهای جهانی را ضربدر دلار ۳۶۵۰۰ کنند.
با علم به اینکه این اتفاق، موج تورمی شدیدی ایجاد خواهد کرد، صریحا با افزایش نرخ تسعیر به ۳۶۵۰۰ مخالفت کردیم. با پیگیریهایی که انجام شد، نرخ تسعیر به ۲۸۵۰۰ بازگشت.
جماعتی مدعی اقتصاددانی، که بعضا روابطشان با بورسبازان برای ما معلوم است، قیامت بهپا کردند که این کاهش نرخ تسعیر روی قیمت نهایی "بیاهمیت" است و رانت ایجاد خواهد کرد.
امروز خبرگزاری انقلابی تسنیم در گزارش خوبی نشان داده است که فروردین ماه با افزایش نرخ تسعیر(نرخ تسعیر یعنی نرخ تبدیل دلار به ریال) به ۳۶۵۰۰ قیمتها بالا رفته و پس از بازگشت نرخ تسعیر به ۲۸۵۰۰، در خردادماه قیمت نهایی محصولات پتروشیمی حدود ۳۰ درصد ارزانتر از فروردین است.
البته این را کافی نمیدانیم و به صورت جدی پیگیر توقف فروش دلاری مواد اولیه ایرانی به مردم ایران هستیم که درآمدشان ریالی است.
ما انشاءالله این مسیر را تا پایان خواهیم پیمود.
بعضا برخی از شماها پیام میدهید که ما چکار کنیم؟ تبلیغات و تعلیمات دو کار جدی همه ماست. باید تبلیغ کنیم، تعلیمات بدهیم، همفکر بسازیم، یک موج تبلیغاتی و فکری به وجود بیاوریم، تا یک جریان اجتماعی پدید آید و تودههای آگاه و وظیفهشناس و دیندار، متشکل شده و بساط نئولیبرالیسم را برچینند.
@syjebraily
اگر گذارتون به جلفا افتاد، برای یک یا دو ساعت بیخیال ولع خرید بشین! از این پاساژهایی که ساخته شدن تا خلأهای درونمون رو با خرید پر کنیم دل بکنین و برین به پل "کشته شدگان شهریور ۱۳۲۰". شهریور ۱۳۲۰ زمانیست که متفقین تصمیم به اشغال ایران میگیرن! ارتش شوروی به پشت رود ارس که میرسه، برای ۴۸ ساعت زمین گیر میشه اما اینور پل، ارتش ایران نبود! فقط سه نفر بود!
«ژاندارم سرجوخه مصیب محمدی»، «سید محمد راثی هاشمی» و «عبدالله شهریاری» برای ۴۸ ساعت در برابر ارتش شوروی مقاومت میکنن.
پس از شهادت، فرماندهی شوروی به ارتشش دستور میده این سه سرباز رو با تشریفات نظامی به خاک بسپرن!
گاهی برای یه مملکت فقط سه نفر بسه! سه نفری که واقعی باشن!
.
اگر گذارتون به جلفا افتاد، برای یک یا دو ساعت بیخیال ولع خرید بشین! از این پاساژهایی که ساخته شدن تا خلأهای درونمون رو با خرید پر کنیم دل بکنین و برین به پل "کشته شدگان شهریور ۱۳۲۰". شهریور ۱۳۲۰ زمانیست که متفقین تصمیم به اشغال ایران میگیرن! ارتش شوروی به پشت رود ارس که میرسه، برای ۴۸ ساعت زمین گیر میشه اما اینور پل، ارتش ایران نبود! فقط سه نفر بود!
«ژاندارم سرجوخه مصیب محمدی»، «سید محمد راثی هاشمی» و «عبدالله شهریاری» برای ۴۸ ساعت در برابر ارتش شوروی مقاومت میکنن.
پس از شهادت، فرماندهی شوروی به ارتشش دستور میده این سه سرباز رو با تشریفات نظامی به خاک بسپرن!
گاهی برای یه مملکت فقط سه نفر بسه! سه نفری که واقعی باشن!
.
هدایت شده از ....العبد.....🌲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استادشهریار:
پیرم و گاهی دلم یاد جوانی میکند 😭😭😞😞
نقل است: سرهنگی در حمام به مرحوم آیةالله شاهآبادی استاد امام خمینی (رحمةاللهعلیه) با لحن تندی گفته بود: مرتیکه! زود باش!
آن زمان حمامها تاریک بودند. چراغ نداشتند. مرحوم آیةالله شاهآبادی هم پیرمرد بودند، چون میخواست از سطح حمام بگذرد، خیلی احتیاط میکرد که آبهای کثیف به بدنشان نریزد.
آن سرهنگ وقتی این دقت را میبیند، شروع میکند به توهین.
آیةاللهشاهآبادی از این تمسخر و طعن و توهین او، خیلی ناراحت شد، ولی نه تنها چیزی نگفت، بلکه به راه خود ادامه دادند و رفتند.
فردای آن روز آیة الله شاهآبادی در حوزه مشغول تدریس بودند که صدای عدّهای را شنید که جنازهای را میبردند. پرسید: چهخبر شده است؟ اطرافیان گفتند آن سرهنگی که دیروز در حمام به شما اهانت کرد، وقتی از حمام بیرون آمد، در کمتر از ۲۴ ساعت از دنیا رفت. مرحوم آیت الله شاهآبادی ناراحت و متاثر شده بود و فرمود: اگر چیزی در جواب به او گفته بودم، 👈او نمی مُرد!!!👉
آنهایی که جواب شما را میدهند، کمخطر هستند، ولی آنهایی که جواب نمیدهند، خطرناک هستند، یک وقت میبینید، آهِ او شما را بدبخت میکند.
#آیتالله_فاطمینیا رحمةاللهعلیه
7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢تحلیل بسیار عالی و روشنگرانه ی یک بانوی_البرزی مقابل دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور👆
♦️رهبری همچون استاد و مربی
من میخواهم از امام و رهبرمان قبل از هر چیز بهعنوان استاد و مربی یاد کنم، چون برای ما هم استاد و هم مربی هستند و بودند و در هر دیداری که با ایشان دارم و در هر گفتوگویی و در هر بحثی، این مربی بودن ایشان را حس میکنم و مییابم که چگونه آن افق عالی و نظر و دید و آن علو همت و آن بلند همتی خاص که شایسته مردان خداست، در یک یک بحرانها و مسائل در ایشان جلوهگر است، واقعا برای من خیلی ساده بگویم همیشه نقش سازنده داشته و امام را در رابطه با خودم بیشتر بهعنوان مربی همیشه دوست داشتم و دوست میدارم، امیدوار هستم که این اثر تربیتی امام اثری باشد گسترده برای همه جامعه ما و امام که...نمونهای از یک رهبر مکتبی، یک رهبر دینی، یک رهبر اسلامی با تعهد و تقید اسلامی و بینش عالی اسلامی است را همیشه بهعنوان الگو برایمان مستدام بدارد و جامعه ما، جامعهای باشد که در طول قرنها -چون افراد که بالاخره تا ابد نخواهند بود- در خط امام و در خط امامت همیشه از رهبران و الگوهایش این چنین -انشاءالله- بهرهمند بماند.
📚سخنرانیها و مصاحبههای آیتالله شهید دکتر سید محمد حسینی بهشتی، ج ۲، ص ۴۵۸ و ۴۵۹
امام_خمینی
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝