eitaa logo
کانال مسجد الزهرا وحسینیه کدکنی های مقیم مشهد و (هئیت ابوالفضلی )
862 دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
52 فایل
مخصوص اطلاع رسانی و فعالیت های مذهبی مسجد الزهرا وحسینیه کدکنی های مقیم مشهدمی باشد . #مراسمات خود را به شماره های زیر ارسال کنید. حاج محمد صدیقی 09151135157 سیدی 09153585797 رحمتی پور 09155166317 بخشی 09151059789
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺باسلام ودرود وصبح بخیر🌺 🌹💫هیچ درختی؛ به خاطر پناه دادن به پرنده ها بی بار وبرگ نشده است. تکیه گاه بی منت دیگران باشیم. مهربانی سخت نیست . 🎋🌾ایام تان خوش وخرم
هدایت شده از اشعارعلائی
((به نام خدا)) ((شعر دفاع مقدس)) بازشد ایام یاد عاشقان کربلا بازشد رزمندگان را یاد ایثار و وفا سالها ایثارجان ازبهر دین وانقلاب یاد مادرها ز فرزندان و دلهای کباب یاد جبهه، یاد جنگ و یاد شبهای نبرد گاه درخشکی و دریا ، گاه گرم وگاه سرد گریه ی رزمنگان و یاد ایثار بدن در ره اسلام و قرآن در ره پاک وطن باز گفتم از شهیدِ عاشقِ بی ادعا آنکه داده جان خود در راه دین و هم خدا از دفاع از کشور و رزمنده و سردار جنگ از برونسی ،کاوه و مردان پاک و هم یه رنگ کشور از خون شهیدان هست پابرجا کنون از جوانانی که جان دادند با ایثار خون از طریق القدس و بدر و خیبر و فتح المبین جانفشانی بهردین و کشور ایران زمین یاد شبهای نبرد و گریه ها و شور وشین یاد نوحه ،یاد روضه ، پیشبند یا حسین(ع) یاد ظلمِ دشمن دون، یاد آژیر خطر یادغواصان مانده در کمین این سفر یاد تشییع شهیدان ، جای جای این وطن یاد دفن این شهیدان زیر خاک و بی کفن یاد پیکرها که پیدا شد بزیر کوه خاک یاد گمنامان میهن هم غریب و بی پلاک از بسیج و ارتش و ژاندارمری و هم سپاه از جوانان دلاور چهره هایی همچو ماه ای علائی گر که باشد کشور ما در امان باشد از خون شهیدان وطن، ایثار جان تاریخ سروده: ۱۴۰۲/۶/۲۹ بمناسبت هفته دفاع مقدس آدرس کانال شعر در ایتا: https://eitaa.com/sma1212 آدرس کانال درسروش: https://splus.ir/sma12
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رهبر انقلاب: از ملت عراق بخاطر پذیرایی و مهمان نوازی ارزشمند در قضیه اربعین تشکر میکنم 🔹️رهبر انقلاب در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی: شوخی نیست بیش از ۲۲ میلیون زائر را در طول چندین روز پذیرایی و میزبانی کنند. 🔹️از نیروی انتظامی خودمان هم صمیمانه تشکر می‌کنم در این قضایای رفت‌وآمدها در مرز کار کردند، شب و روز نشناختند، اینها خیلی ارزش و قیمت دارد. قدر این نیروهای فداکار و جوانان خوب در بخش‌های مختلف را باید بدانیم.
اَلسَلامُ عَلَیکَ یا حَسَنَ بنَ عَلِیٍ اَیُّهَا الزَّکِیُّ العَسکَرِیُّ هشدار که ماتم عظیم است امشب دلها همه با غصه ندیم است امشب بر صاحب عصر تسلیت باید گفت کان دُر گرانمایه یتیم است امشب باسلام همزمان با شب شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام و در جهت عرض تسلیت به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنافداه هیأت جوانان بنی هاشم مشهد مقدس همراه با شما خواهران و برادران گرامی اقامه عزا مینماید سخنران : خطیب ارجمند حجت‌الاسلام حاج سید رضا صبوری مدیحه سرایی : کربلایی سیدامیرحسین حسینی کدکنی کربلائی حاج سید محمد رضا حسینی کدکنی کربلائی سید هاشم حقایقی کدکنی و دیگر مداحان اهل البیت علیهم السلام زمان : شنبه ١۴٠٢/٧/١ از ساعت ٢٠/٣٠ الی ٢٢/١۵ مکان : خیابان احمد آباد بلوار رضا (کوهسنگی ١٩) بین رضا ٣۴ و ٣۶ مسجد الرضا علیه السلام 🆔️ @heyatjavananbanihahem
31.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 برگزیده از مراسمات عزاداری 🏴 (مشهد مقدس) 🔸️ مجالس سوگواری ۵ شب آخر سال ۱۴۰۲ مکان : خیابان احمد آباد ، بولوار رضا بین رضا ۳۴ و ۳۶ ، مسجدالرضا علیه السلام . با تشكر از تدوین برادر ارجمند : آقای کربلایی سید محمد بیضائی 🔹️ خادمان هیأت جوانان بنی هاشم (مشهد مقدس) 🆔 @heyatjavananbanihahem
«النَّاسِ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا .مردم در خوابند و زمانی که از دنیا رفتند بیدار می‌شوند»، توضیح این سخن چیست؟ «النَّاسِ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا». این روایت در منابع شیعی هم از پیامبر اسلام(ص)[1] و هم از امام علی(ع) [2] نقل شده است. اما در منابع اهل سنت علاوه بر این حضرات، از برخی اصحاب و تابعین نیز چنین روایتی نقل شده است.[3] منظور این سخن این است که مردم در دنیا در حال غفلت به سر می‌برند. در حقیقت این نوع سخنان کنایه از قصور درک و فهم انسان از دریافت حقیقت هستی می‌باشند. آن‌گونه که نفوس انسان‌های عادی در خواب دچار چنین حالتی می‌شود؛ لذا ما در یک خواب طولانی از غفلت از معارف دین به سر می‌بریم؛ از این جهت بیشتر مردم در دنیا مانند آدم‌های در خوابند نسبت به آخرت. وقتی که مردند می‌بینند که از آنچه را که در دنیا کسب کرده‌اند چیزی با خود ندارند.[4] مردم در زندگى چنان‌اند که در حال خواب و بی‌‌‏خبرى به سر می‌برند، هر چه را به جا می‌آورند به حقیقت آن آگاه نیستند و آنچه در نظر دارند مانند وهم است که بر پایه و اساسی استوار نخواهد بود. زمانی که می‌میرند شئون وجودى آنان بر آنان آشکار خواهد شد و همه اعمال قلبى، جوارحى و خُلقى را به خاطر خواهند آورد و به باطن اعمال و رفتار خود آگاه خواهند شد. آن‌گاه درک خواهند نمود که زندگى آنان در دنیا بر اساس بی‌‏توجهى و بی‌‏خبرى از خود بوده، مانند آن‌که در حال خواب زندگى و حرکات خود را به سر برده‌‏اند و از خود غافل بوده‌اند. پس از مرگ در عالم شهود همه اعمال و حرکات وجودى خود را به طور صریح و تمثل خواهند مشاهده نمود، به گونه‌ای که هرگز از صفحه وجودى خیال و صورت علمى آنان زایل نخواهد شد.[5] در سخنی دیگر نزدیک به همین مضمون از امام علی(ع) چنین نقل شده است: «وَ قَالَ (ع) أَهْلُ الدُّنْیَا کَرَکْبٍ یُسَارُ بِهِمْ وَ هُمْ نِیَام»؛‏[6] مردم دنیا مانند سوارانى خفته‌‏اند که کاروانشان در حرکت است (و ناگاه به مقصد می‌‏رسند، و آن‌گاه بیدار می‌‏شوند). این بیان می‌رساند که زندگی و هستی حقیقی، حیات آن جهانی است که چشمان انسان در این دنیا بدان بسته است، و گویی که زندگی این جهان، بسان زندگی در خواب است که هیچ حقیقتی ورای آن نیست. انسان در خواب خود هم زندگی می‌‌کند و چه کارها که نمی‌کند و چه‌ها که بر سرش نمی‌‌آید از تلخ و شیرین، اما از خواب که بیدار می‌‌شود نقش آن زندگی نقش بر آب می‌‌شود که اگر تلخ بود انسان نفس راحتی می‌کشد و اگر شیرین بود، حسرت می‌‌خورد. ماجرای میان زندگی دنیا و آخرت همین ماجرای زندگی خواب و بیداری است. چنان‌که بعد از بیدار شدن از خواب به آنچه در آن خواب بر ما گذشته از بی‌اساس بودن آن متحیر شده و خیالمان آسوده و یا متحسر می‌‌شود. مرگ هم بیداری از این دنیا و چشم گشودن به حیات حقیقی است که تعجب و حسرت ما را بر آنچه بر ما گذشته و خیالاتی که ما را بر خود مشغول داشته، بر می‌‌انگیزد. گفتنی است؛ این تعبیر از خواب دنیایی تعبیر ابتدایی و اخلاقی است، و آن پرده‌ غفلتی است که بر دیده جان آدمی بر اثر مشغول شدن به دنیا افتاده است. و دیری نمی‌‌پاید که این پرده با مرگ دریده شده و چشم انسان به حقیقت گشوده می‌‌شود. اما برای این خواب دنیایی تعبیر عمیق عرفانی است که آن‌را باید در جای خود بیان نمود.   [1]. ورّام بن أبی فراس، تنبیه الخواطر و نزهة النواظر، ج 1، ص 150، مکتبة فقیه، قم، 1410 ق. [2]. شریف الرضی، محمد بن حسین، خصائص الأئمة ع (خصائص أمیر المؤمنین ع)، محقق، مصحح، امینی، محمد هادی‏، ص 112، مشهد، آستان قدس رضوی، چاپ اول، 1406ق. [3]. ابونعیم اصفهانی، أحمد بن عبد الله، حلیة الاولیاء و طبقات الاصفیاء، ج 7، ص 52، السعادة، بجوار محافظة مصر، 1394ق؛ بطلیوسی، عبد الله بن محمد، الحدائق فی المطالب العالیة الفلسفیة العویصة، ص 72، دمشق، دار الفکر، چاپ اول، 1408ق؛ سیوطی، عبد الرحمن بن أبی بکر،  الدرر المنتثرة فی الأحادیث المشتهرة، ص 197، ریاض، عمادة شؤون المکتبات، جامعة الملک سعود، بی‌تا. [4]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ‏55، ص 12؛ ج 70، ص 39، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق. [5]. حسینى همدانى نجفى، محمد درخشان، پرتوى از اصول کافى، ج ‏4، ص 114، قم، چاپخانه علمیه. چاپ اول، 1363ش.‏ [6]. شریف الرضی، محمد بن حسین، نهج البلاغة، محقق، صالح، صبحی، ص 479، قم، هجرت، چاپ اول، 1414ق.
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یوسف سلامی رفته وسط تظاهرات ضدانقلاب تو نیویورک و این طوری شلنگ و میگیره روشون :))
شيخ ابوالقاسم کدکنی معروف به حاج شیخ فرزند شيخ محمد كدكني است كه در سال ۱۳۰۹هجری شمسی دركدكن متولد شد. در سال ۱۳۱۷ هجری شمسی پدرش را در سن ۸ سالگي از دست داد. وي تحصيلات ابتدايي را از سال ۱۳۱۶ با افتتاح مدرسه به سبك جديد در كدكن آغاز كرد. از سال ۱۳۲۷ش وارد حوزه علميه مشهد گرديد و در مدرسه خيراتخان به تعليم علوم ديني مشغول شد. و تا سال ۱۳۴۳ دروس مقدماتي، سطح و خارج فقه و ادبيات فارسي و عربي را آموخت. اساتيد مهم و مشهور وي در ادبيات فارسي و عربي مرحوم محمدتقي اديب نيشابوري (دوم) پسر عمه و شوهر خواهرش بود. فقه را نزد مرحوم حاج شيخ هاشم قزويني و مرحوم شيخ مجتبي قزويني آموخت و در درس تفسير قرآن مرحوم شيخ جواد تهراني شركت مي‌كرد. از سال ۱۳۴۳ ش به كدكن برگشت و تا زمان فوتش(1۳۶۳ش) حدود ۲۰ سال به تبليغ علوم ديني و رفع حوائج ديني مردم مشغول بود و نقش به سزايي در رفع اختلافات مردم و كمك به توسعه و آباداني كدكن داشت. وي در تاريخ اول آذر ۱۳۶۳ همزمان با وفات علي بن موسي الرضا عليه‏السلام در شهر لندن وفات يافت. او را به مشهد منتقل کرده و در مشهد مقدس به خاک سپردند. روحش شاد،یادش گرامی خداوند رحمتش کند. دکتر رضا نقدی