eitaa logo
مسجدجامع حاج سیدحسن کدکنی ره
522 دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
10.9هزار ویدیو
130 فایل
کانال فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مسجد جامع مرحوم حاج سید حسن کدکنی :لینک کانال @masjedjamehkadkan تاسیس ۱۳۳۷ هجری قمری ١٢٩٧ هجری شمسی شماره ثبت میراث فرهنگی ١٣٨٧٢ سال ۱۳۸۴/۰۸/۲۵ امام جماعت حاج آقای اسدی ٠٩١۵١٢٠۴۴٩٢ ایتا: @Sardaredelha1713
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆ابو طیّار 💥ابوطیّار یکی از بازرگانان کوفه بود و بر اثر پیشامدهای ناگوار، موجودی خود را از دست داد. او در مدینه خدمت امام صادق علیه‌السلام رسید و از ورشکست شدن و فشار زندگی مادّی شکایت کرد. 💥امام فرمود: «آیا در بازار دکّانی داری؟» عرض کرد: «آری ولی مدّتی است چون جنسی ندارم، آن را تعطیل کرده‌ام.» 💥امام علیه‌السلام فرمود: «چون به کوفه بازگشتی، دکّانت را باز کن و نظافت کن و درب دکّان بنشین؛ موقعی که خواستی به بازار بروی، دو رکعت نماز بخوان و پس از آن بگو: بار خدایا! من به تو تکیه کرده‌ام و تمنّای روزی و گشایش زندگی را دارم و کسی جز تو قادر به این درخواست من نیست.» 💥ابو طیّار به دستور امام عمل کرد و بدون سرمایه در دکان نشست؛ ساعتی نگذشت که پارچه‌فروشی نزد او آمد و درخواست کرد نصف دکّان را کرایه کند؛ او هم موافقت کرد. 💥ابو طیار به پارچه‌فروش گفت: «مقداری از پارچه‌ها را در اختیار من بگذار تا بفروشم و نصف سودش (به‌عنوان حق‌العمل) مال من و بقیه برای شما باشد.» او قبول کرد؛ اتفاقاً هوا سرد شد و مشتریان برای خرید به بازار هجوم آوردند و تا غروب جنس فروخته شد. 💥ابوطیّار به حق‌العمل‌کاری خود ادامه داد تا کم‌کم وضع مادی‌اش خوب شد و مرکب سواری تهیه کرد و غلام و کنیز خرید و خانه ساخت. 📚(حکایت‌های پندآموز، ص 117 -بحارالانوار، ج 11، ص 2) @masjedjamehkadkan
16.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌑 دو کار بدون زحمت ولی با اجر زیاد 🔰استاد مجتهدی @masjedjamehkadkan
شخصيت، زندگي و فرهنگ حضرت‏ فاطمه زهرا(س) زندگي اجتماعي مقدمه السلام عليك يا ايتها العفيفه در مكه حضرت خديجه اولين و فداكارترين زن مسلمان بود كه براي زنان مسلمان الگو بود. در مدينه پس از تشكيل مدينه‌النبي، نياز بود يك زن، بانوي معيار و الگو معرفي گردد. همسران پيامبر هم آن جامعيت را نداشتند. بدين جهت پيامبر اسلام حضرت زهرا(س) را سيده‌النسا معرفي كرد؛ چون شايستگي‏هاي ذاتي و اكتسابي داشت و پس از ازدواج، سعي در ايجاد مرجعيت‌‌بخشي خانه و خانواده بود. مرجعيت اجتماعي حضرت زهرا(س) به‌دليل شايستگي‏هاي ذاتي و اكتسابي كه پس از ازدواج و تشكيل خانواده به‌دست آورده بود، سبب شد روابط معصومانه همسران، اولين مرجعيت الگويي براي خانه‏ها و شهروندان مدينه باشد و سپس روابط اجتماعي آنان با پيامبر و دوست و دشمن و... الگو قرار بگيرد. در اين طراحي جديد به‌جاي اينكه زن به ميان جامعه برود، جامعه به متن خانه آدرس داده مي‏شود؛ زيرا زن برگزيده،مأموريت بهشت‌سازي دارد ولي نه در بطن جامعه بلكه در حدود و ثغور خود كه خانه است. بدين ترتيب او بر بهشت‌سازي متمركز شده و آنگاه ديگر شهروندان به تماشاي اين بهشت زيباي انساني ورود مي‏كنند تا از آن الگو بگيرند. اين مدل از تعريف جايگاه اجتماعي، اختصاص به اسلام و نگاه جامع او به مسئله زن و زنانگي و نقش‏هاي زنانه دارد. حجاب و عفاف فاطمي يكي از مسائل مهم در زندگي فاطمي، چگونگي‌‌‌ نقش‌آفريني اجتماعي ايشان است. به‌ويژه كه منزلش در جوار مسجد قرار داشت و محل بيشترين رفت و آمدها بود. پس ارتباطات اجتماعي فاطمي ناظر به شخصيت و تشخص زنانه تعريف مي‏گردد؛ يعني رعايت حريم‏ها و حرمت‌هايي كه لازمه زن‌بودن است؛ يعني رعايت حجاب و عفافي كه هدفش ايجاد امنيت و تمركز براي زن در محدوده مأموريت‏هاي اجتماعي به‌دور از جاذبه‌آفريني‏هاي دست و پاگير است. يعني كمالات جمالي را قربانيِ حضور در جامعه نكند و در عين حال با حفظ شخصيت زنانه نقش‌آفريني نمايد. پس‏ فاطمه(س) از يك طرف حضور در خانه را ارزش مي‏داند، ولي در همان زمان خانه‌اش اجتماعي‌ترين مكان در مدينه‌النبي است تا نشان دهد بانوي موفق كسي است كه جامعه را نيازمند مراجعه به خود كند نه اينكه آواره جامعه شود. اصول و برنامه‏هاي اجتماعي فاطمي اصول حضور و برنامه‏هاي اجتماعي فاطمي، در كنار توجه به حريم حجاب و پرهيز از حضورهاي غير ضرور، بر اصل خبرگيري اجتماعي و تلاش براي همگرايي ايماني و خير رساني حداكثري استوار است؛ يعني براي ايجاد نظام جامعه ديني در محدوده استعدادها و فرصت‏ها به‌ويژه براي بانوان تلاش شود در نهايت خانه‏هاي مدينه‌النبي براساس همگرايي ايماني و علمي و اقتصادي بانوان به قطعات بهشتي تبديل گردد كه فرصت تكثير اجتماعي آن بهشت‏ها را پيش روي مردان قرار مي‌دهد. موضوع‏ها و محتواي سه‌گانه 1. مرجعيت اجتماعي الف) سيره گفتاري پيامبر در مرجعيت‌زايي فاطمي معرفي شخصيت فاطمه معرفي فضايل فاطمي و‏ فاطمه(س) به‌عنوان افضل‌النساء معرفي جايگاه‏ فاطمه(س) نزد خودش معرفي‏ فاطمه(س) به‌عنوان معيار و شاخص جبهه و جريان حق معرفي رضايت‏ فاطمه(س) به‌عنوان معيار و شاخص رضايت خودش معرفي ارزش محبت و دوستي‏ فاطمه(س) و اهل‌بيت(عع) ب) سيره رفتاري پيامبر براي ايجاد مرجعيت اجتماعي فاطمه پيامبر و ايجاد رفتارهاي توجه‌برانگيز مانند وليمه‌دادن گسترده به صحابه در عروسي اهل‌بيت(عع) كه اولين سفره پذيرايي گسترده از صحابه درمدينه بود. پيامبر و حضور هر صبح و شام در منزل اهل‌بيت پيامبر و همراه‌سازي برخي صحابه در برخي از ديدارها پيامبر و ذكر فضايل فاطمي در منزل همسران پيامبر و ارجاع‌‌دهي نيازمندان به خانه فاطمه ج) پيامبر و مشاركت‌دهي‏ فاطمه(س) در فعاليت‏هاي سياسي همراهي پدر و انبوه صحابه در سفر به مكه و فتح آنجا و حجه‌الوداع حماسه مباهله با مسيحيان نجران حضور در مسجد و مشاركت در نماز جمعه د) آمادگي پيوسته فاطمي براي حضور صحابه و ديگر ارباب رجوع‌ها حضور صحابه علوي همچون سلمان و عمار و بلال پذيرش هيئت‌‌‏‌هاي سياسي هـ) بازتاب‏هاي جايگاه اجتماعي فاطمي اعتراض ابوبكر به عايشه پيش روي پيامبر كه چرا بر افضليت حضرت زهرا(س) معترض است و بايد او را به اين افضليت (و مرجعيت) بپذيرد. در زمان پيامبر از هيچ زني پرسش علمي نشد مگر حضرت زهرا(س). @masjedjamehkadkan
شخصيت، زندگي و فرهنگ حضرت‏ فاطمه زهرا(س) زندگي اجتماعي ادامه👆 توبه ابولبابه انصاري در جنگ بني‌قريظه و آزادشدن او به‌دست حضرت‏ فاطمه(س)؛ زيرا به فرموده پيامبر: «فاطمه بضعه مني» وقتي آيه 43 حجر درباره عذاب جهنم نازل شد، پيامبر به‌شدت مي‌گريست و آرام نمي‏گرفت. پس صحابه دخترش‏ فاطمه(س) را طلبيدند؛ چراكه هميشه پيامبر با ديدن او آرام مي‌گرفت و شادمان مي‏شد. وحشت خلافت از جايگاه اجتماعي فاطمي و تلاش براي حذف سريع حضرت زهرا(س) و بستن درِ منزل او و جايگزين‌سازي يكي از همسران سرزنش‌شده پيامبر در قرآن به جاي ايشان. 2. عفاف فاطمي الف) تعريف‌‌ها عفت = كنترل شهوت حيا = پاك‌زيستي حجاب = حريم‏ها و حدودهاي پوشش و روابط ب) انواع عفاف در لباس در سخن‌گفتن در راه‌رفتن در فرهنگ اجازه‌گرفتن ورود به خانه‌ها ج) پيامبر و تربيت مباني معرفتي عفاف به دخترش پيامبر و تعريف درست زنانگي براي‏ فاطمه(س) (المرأه ريحانه) پيامبر و بيان نقش‏هاي متناسب با هويت جنسيتي و واقعيات زنانگي پيامبر و هشداردهي (حديث معراج و گونه‏شناسي بانوان جهنمي) پيامبر و بيان تبشيري = بيان پاداش‏هاي عفت‌ورزي پيامبر و اهتمام بر تربيت عبادي‏ فاطمه(س) (نهادينه‌سازي حيا از خدا با كمك عبوديت و نمازگزاري، به‌عنوان مبناي حيا و عفاف اجتماعي) پيامبر و دورسازي‏ فاطمه(س) از تجمل و مصرف و مدگرايي پيامبر و الگوسازي از بانوان عفيفه و متدين در تاريخ حتي در محيط فساد فرعوني پيامبر و ازدواج سريع و آسان دخترش جهت مديريت غريزه جنسي و... . د) فاطمه و نقش‌پذيري از پيامبر در زمينه عفت‌ورزي الگو قراردادن پيامبر در گفتار و رفتار (وقار و هيبت) الگو قراردادن پيامبر در نگاه و خنده هـ) فاطمه؛ تعريف جامع عفاف به حداقل‌رساني زمينه ارتباط مستقيم زن و مرد نامحرم با: عدم استشمام عطر توسط نامحرم نابينا رعايت پوشش كامل و سپس مواجهه با نامحرم تبديل منزل به دانشگاه زنانه به‌جاي خالي‌كردن خانه از نقش‏هاي زنانه نهادينه‌سازي فرهنگ اجازه‌گرفتن در ورود به حريم‏هاي زنانه و) جلوه‏هاي حجاب و عفاف در دوران حساس مبارزه (اوج دوران حضور اجتماعي) هنگام خطبه فدكيه: حضور باهيبت و با حجاب كامل در حلقه زنان بني‌هاشم حاضر در مسجد خطبه‌خواني با صداي پدر چهل شب حضور محجبه و عفيفانه بر در خانه انصار حضور عفيفانه در مزار شهداي احد و بيت‌الاحزان به حضور طلبيدن سلمان به‌صورت پيوسته و برخي ديگر صحابه به‌صورت موردي هنگام حضور خليفه توجه به شب دفن خود در جمع اندك صحابه علوي و سفارش به گذاشتن جسد در تابوت ز) بركات حجاب فاطمي چادر بابركت 3. اصول و برنامه‏هاي اجتماعي فاطمي الف) اصول اجتماعي يك ـ اصول روابط اجتماعي داشتن طرح و برنامه در كنشگري و حضور اجتماعي بر محور معصوم‌ياوري (محدودسازي حضور‏هاي اجتماعي بر محور پيامبر و مسجد پيامبر و ياوري دين پيامبر، در مواردي كه نياز بود) هماهنگي با همسر در فعاليت‏ها و ديدارهاي بيرون از منزل (كسب اجازه از امام علي7 در ديدارها با پدرش و ...) الگوسازي براي ابراز ادب و احترام خالصانه به پيامبر در حضورهاي اجتماعي (در سفرها و يا در منزل همسران پيامبر و به‌ويژه در منزل عايشه) انصاف و وقت‌‌گذاشتن براي ديگران (در فرصت‌گذاري براي پاسخ‌دهي به بانوي پرسشگر) ايثار ديگران و ترجيح نيازمندان بر خود (اجابت حاجت هر نيازمندي كه به در خانه حضرت مراجعه مي‏كرد) ادب و احترام به همگان (خاصه همسران پيامبر با وجود بي‌احترامي مكرر برخي از آنان) برخورد برابر و مساوي با فقير و غني و بلكه احترام و تكريم بيشتر فقير و مستضعف توسط اعضاي اين خانه (مواجهه متكبرانه با ابوسفيان و مواجهه دلسوزانه با نيازمندان سه‌گانه در شأن نزول سوره انسان) دو ـ اصول در روابط با خواص جبهه حق تبديل منزل به كانوني براي انس و حضور خواص جبهه حق (حضور منظم سلمان و ... در اين منزل و بهره‏گيري علمي و معنوي انان) فرصت‌سازي براي اجتماع پيامبر همراه برخي از صحابه در منزل روحيه‌بخشي به خواص صحابه جبهه حق در شرايط بحراني (سلمان پس از سقيفه) ب) برنامه‏هاي اجتماعي فاطمي تكريم خانواده شهدا حضور پيوسته بر مزار شهدا حضور در نمازهاي جمعه حضور در منزل همسران پيامبر (همسايگان) سفرهاي سه‌گانه بين مكه و مدينه حضور در پشت صحنه جنگ‌ها ج) فرايند نقش‌آفريني - ثلث اول زندگي: ايجاد موقعيت و جايگاه اجتماعي با فرهنگ‌سازي پيامبر و ايثارگري‏هاي فاطمي - ثلث دوم زندگي: نقش‌آ‌فريني‏هاي متنوع و فراگير در جامعه متمايل به حقِ مدينه - ثلث سوم زندگي: حضورهاي اجتماعي/ سياسي با هدف تقويت جبهه و راهبري حق. @masjedjamehkadkan
🌱گذر ڪردم به گورستان ڪم و بیش بدیدم حال دولتمند و درویش/ نه درویشی در آنجا بی ڪفن ماند نه دولتمند بُرد از یک ڪفن بیش🌱 🌸اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً🌸 @masjedjamehkadkan
🔴عاقبت سر سپردن و سر فدا کردن، سربلند شدن است... @masjedjamehkadkan
✨﷽✨ ✍ابن ابى لیلى میگوید: روزى به همراه نعمان کوفى که شخصی عالم و دارای نفوذ کلام بود به محضر مبارک حضرت صادق علیه السلام وارد شدیم. حضرت خطاب به او فرمود: آیا مى شناسى کلمه اى را که اوّلش کفر و آخرش ایمان باشد؟جواب گفت: خیر. امام علیه السلام پرسید: آیا نسبت به شورى آب چشم و تلخى مایع چسبناک گوش و رطوبت حلقوم و بینی و بى مزّه بودن آب دهان شناختى دارى؟ اظهار داشت: خیر. حضرت صادق علیه السلام فرمود: 1️⃣خداوند متعال چشم انسان را از پیه و چربى آفریده است ؛ و چنانچه آن مایع شور مزّه، در آن نبود، پیه ها زود فاسد مى شد. و همچنین اگر چیزى در چشم برود به وسیله شورى آب آن نابود مى شود و آسیبى به چشم نمى رسد؛ 2️⃣ و خداوند در گوش، تلخى قرار داد تا آن که مانع از ورود حشرات و خزندگان به مغز سر انسان باشد و اگر وارد گوش شوند،میمیرند. 3️⃣و بى مزّه بودن آب دهان،موجب فهمیدن مزّه اشیاء خواهد بود؛ 4️⃣و در بینی رطوبت روان قرار داد به خاطر این که هیچ دردی و آفتی در سر پیدا نمی شود مگر آن که این رطوبت آن را خارج می کند و اگر این رطوبت نمی بود، مغز سفت و سخت می شد و کرم می گذارد. 5️⃣و امّا آن کلمه اى که اوّلش کفر و آخرش ایمان مى باشد: جمله (لا إ له إ لاّ اللّه) است، که اوّل آن (لا اله) یعنى ؛ هیچ خدائى و خالقى وجود ندارد و آخرش ((الاّ اللّه)) است، یعنى؛ مگر خداى یکتا و بى همتا. 📚بحارالا نوار: ج 2، ص 295، به نقل از علل الشّرایع. ↶【به ما بپیوندید] @masjedjamehkadkan
🔔🔔خواب شیطانی اجانب برای حجاب و چادر زنان ایرانی! 🌟امام خامنه‌ای:خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند، بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند.من می‌دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دین‌اند، اهل تضرع‌اند، اهل ماه رمضان‌اند، اهل گریه و دعا هستند؛ توجه ندارند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است. جاسوسهای دشمن، دستگاههای جاسوسی دشمن دنبال این قضیه است. اگر بدانند حتماً نمی‌کنند. به هر حال این مسئله قطعاً حل خواهد شد. امام در اولین هفته‌های انقلاب، مسئله‌ی حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند. جزو کارهای اوائل امام راحل (رضوان‌الله‌علیه) این بود. حالا هم حل خواهد شد ان‌شاءالله. ✡💥مارتین ایندیک مارتین ایندیک، از عناصر اصلی محقق آمریکایی درباره اسلام و خاورمیانه در اظهاراتی آورده: دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم، بلکه باید چادر را از سر زنان برداشت و از این طریق می توان نظام اسلامی ایران را سرنگون کرد. ✡💥میشل هوئلیک میشل نویسنده اسلام ستیز فرانسوی می گوید: جنگ بر ضد اسلام گرایی، با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد، فقط با فاسد کردن آن ها می‌توان به پیروزی دست یافت. پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان دامن ها ی کوتاه فرو بریزیم. ✡💥جیمز لادن خبرنگار رادیو ملی آمریکایی طی گزارشی با خوشحالی اعلام کرد: مردم ایران برای آزادی بیشتر فشار آورده اند. اکنون انواعی از موسیقی که قبلاً با مخالفت شدید رو به رو بود، عمومیت یافته و زن ها حجاب را تعدیل می کنند و کت های آنان کوتاه و کوتاه تر می شود. ✡💥دیوید کیو دیوید کیو مامور سابق سیا: مهم ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم. ✡💥کنت دمارانش کنت دمارانش رئیس سابق جاسوسی فرانسه در اظهاراتی به ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: شما نمی توانید با یک عقیده به وسیله تانک و هواپیما مبارزه کنید. شما باید با هر عقیده ای به وسیله عقیده بجنگید. این بار دشمن ما مذهب(اسلام ناب محمدی) است. ✡💥بنیامین نتانیاهو به کمیته اصلاح دولتی آمریکا گفت: آمریکا می تواند با پخش سریال هایی که افراد زیبارویِ جوان را در وضعیت های متنوعی از برهنگی نشان می دهند و زندگی های فریبنده و مادی گرایانه دارند و رابطه های بی قید جنسی برقرار می کنند یک انقلاب را علیه حکومت ایران به راه اندازد. این[سریال ها] واقعا براندازانه هستند. جوانان ایرانی دلشان از لباس های دلپسندی که دراین سریال ها می بینند خواهد خواست. آن ها استخرها و زندگی های پرزرق و برق راخواهند خواست. ✡💥مستر همفر جاسوس معروف انگلیسی: زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند و نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست. به هر وسیله ای شده باید آن ها را از حجاب اسلام خارج کرد. آنگاه مردان و جوانان فریفته می شوند و فساد در کانون خانواده ها رخنه می کند. ✡💥مقامات آمریکا یکی از جاسوسان کاخ سفید در گزارش خود آورده است: ما موفق شدیم چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گل دار تبدیل کنیم چادر را هم به مانتو و مانتوهای بلند را به مانتوهای رنگین تنگ و خیلی کوتاه. اکنون از حجاب برخی زنان مسلمان فقط یک روسری مانده است. یکی از مقامات بلند پایه آمریکا در ارتباط با پوشش در ایران گفت: هر زن چادری در کوی و برزن ایران، به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ما برای براندازی این نظام، باید حجاب را سست نماییم. حجاب پرچم مبارزه با تهاجم فرهنگی است. 🔔خوب است بدانیم که: 💥در کل جهان تنها 300 ماهواره تلویزیونی فعال است که از این تعداد، رقم بالا و تعجب برانگیز 116 ماهواره، فضای ایران را پوشش می دهند. 💥شگفت آور اینکه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان که فقط برای ایرانی ها برنامه پخش می کنند به رقم حیرت آور 260 کانال می رسد و عجیب تر اینکه تماما توسط دولت های آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آلمان‌ و جدیدا سعودی و ترکیه با هزینه های گزاف تولید و سپس بطور رایگان برای ملت ایران پخش می شود! 💥نکته جالب توجه اینکه این دولت های یاد شده برای تماشای تلویزیون و فیلم های خود، از هموطنان خودشان پول می گیرند و در صورت عدم پرداخت، حق اشتراک آنان را باطل می کنند ولی با سخاوتمندی تمام، تولیدات خود را مجانی در اختیار ما می گذارند!! 🔔یادمان نرود که : پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می شود. @masjedjamehkadkan
🌹کلامی ازبزرگان🌹 🌱آیت الله مجتهدی(ره) 🌱 👌کاری کنید که به بهشت خدا بروید 🔥 اگر ما از ترس جهنم نماز بخوانیم، خیلی چنگی به دل نمی زند، اما اگر گفتند: "نماز صبح هم نخوانی به جهنم نمی روی" و در این صورت نماز صبح خواندی، این خوب است. 🍀 اگر عبادت برای بزرگی خدا باشد، إن شاء الله این خیلی قیمتی است و این فرد در روز قیامت هم به بهشت خدا می رود. «فَادخُلی في عِبادی وَادخُلی جَنّتی» 🌷 خداوند می فرماید: "برای من عبادت کن،من تو را در بهشت خودم می برم" لذا بعضی ها را ما در بهشت نمی بینیم، به خدا عرض می کنیم که "رفیقان چرا در بهشت نیست؟" خطاب می رسد: «فی مَقعَدِ صِدقٍ عِندَ مَلیک مُقتَدِرٍ» 👌آنها به حضور رسیده اند. آنهایی که عبادت برای خدا می کنند و نه از ترس جهنم، آنها به بهشت خدا می روند. آنجا خیلی عالی است، دعا کنیم که به آنجا برویم. اگر عبادتمان برای خدا باشد، إن شاءالله به آنجا می رویم. @masjedjamehkadkan
🌷 امیرالمومنین(عليه السّلام) فرمودند : ✍ زمانی که قدرت داری با گذشت باش و در زمان تنگدستی بخشنده و در عین نیازمندی ایثارگر ، تا فضل تو به کمال رسد. 📖 غررالحکم ، ح ۷۱۷۹ @masjedjamehkadkan