eitaa logo
مسجد جامع صاحب الزمان(عج) قلعه میر
212 دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
5.2هزار ویدیو
25 فایل
شورای فرهنگی(مکتب حاج قاسم) گام دوم انقلاب ،ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنا فداه) با فریضه جهاد عظیم تبیین محله ی اسلامی شهید حسن باقری
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ ۱۷ اسفندماه؛ سردار شهید فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) گرامی باد .🥀 تاریخ تولد : ۱۳۳۴/۰۱/۱۲ نام پدر : علی اکبر تاریخ شهادت : ۱۳۶۲/۱۲/۱۷ محل تولد : اصفهان / شهرضا محل شهادت : جزیره مجنون طول مدت حیات :28 سال مزار شهید :گلزار شهدای شهرضا 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
6.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نوحه‌سرایی سردار شهید ابراهیم همت تاکید بر محتوای نوحه 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
سیدجمال‌الدین اسدآبادی مشهور به افغانی در ۱۲۵۴ قمری به دنیا آمد. اصل و منشاء او مجهول و مکتوم مانده و به دلیل اینکه شهرتش افغانی بود، جمعی او را از اسدآباد کابل و از سادات حسینی کنر مقیم افغانستان می دانند و گروهی نیز از جمله لطف‌الله اسدآبادی، خواهرزاده سید، او را از مردم اسدآباد همدان می دانند. در کودکی به سرعت در علوم اسلامی متبحر گشت و در علم حکمت، ریاضی، نجوم و ... دستی پیدا کرد و در علم تاریخ اطلاعات کافی به دست آورد و در ۱۰ سالگی از قرآن مجید و مقدمات فارغ شد. سفر از تا سید در همان کودکی به همراه خانواده اش نخست به قزوین و سپس به تهران رفت و پس از مدتی عازم عتبات متبرکه عراق شد و در نجف و کربلا به تحصیل پرداخت و دوباره به ایران بازگشت اما پس از مدتی سکونت در بوشهر به هند رفت. مدتی در آنجا سکونت داشت و بعد به مکه رفت و در خصوص اتحاد مسلمانان دنیا با علما و روسای مذهبی مذاکره کرد. سید از مکه برای بار دوم به نجف و کربلا رفت و پس از زیارت به عزم خراسان و افغانستان از عراق بیرون رفت، سه شب در وطن مالوف خویش اسدآباد توقف کرد و از آنجا عازم تهران شد. چندماهی در آن شهر ماند. سپس به خراسان رفت. سکونت در اسدآبادی در خراسان هم ماندگار نشد و به افغانستان رفت. در آنجا با امیر کابل مصاحبت و ندیم شد. نزدیک به پنج سال در آن مملکت سکونت اختیار کرد، مدتی مشاور و همکار نزدیک دوست محمد، امیر افغانستان بود و پس از درگذشت او و درگیری و جنگ میان جانشینش شیرعلی و فرزندان دوست محمد به هواخواهی یکی از پسران دوست محمد؛ یعنی محمد اعظم برخاست. محمد اعظم از شیر علی شکست خورد و به ایران گریخت و در تهران درگذشت اما سید در افغانستان ماند و به واسطه حق گویی خود، مورد انتقام شیرعلی واقع نشد، سرانجام بعد از مدتی از افغانستان به عزم حج خارج شد. از استقبال تا اخراج از سیدجمال در افغانستان هم داوم نیاورد و به هند رفت. یک ماه در هند اقامت داشت و در حبل المتین مقاله هایی درباره اتحاد هند و مسلمانان می نوشت اما به دلیل فشار ماموران انگلیسی در آنجا نماند و به مصر رفت. در آنجا ۴۰ روز در مدرسه الجامع الازهر با علمای آنجا دیدار کرد. در این سفر با شیخ محمد عبدو مفتی مصر آشنا شد و پس از مدتی به استانبول رفت. در آنجا از او پذیرایی گرمی به عمل آمد اما پس از مدتی به مناسبت گشایش دارالفنون استانبول که قرار بود، مرکز اشاعه علوم و فنون جدید باشد، سخنرانی هایی از طرف تجددخواهان در موضوعات گوناگون برای همگان برگزار شد و سید که به عضویت شورای عالی آموزشی منصوب شده بود، یکی از این سخنرانی ها را در باب پیشرفت علوم صناعان ایراد کرد که همین سخنرانی دست آویزی برای شیخ الاسلام فهمی افندی و دیگر روحانیون ارتجاعی عثمانی فراهم کرد و بهانه ای مغتنم برای برانگیختن احساسات مذهبی برضد نظام تازه آموزشی برای او به وجود آورد و در نتیجه اندکی پس از این واقعه سید از استانبول اخراج شد. تاسیس سید پس از اخراج از استانبول به قاهره رفت و در الازهر مشغول تدریس شد و نقش مهمی در جنبش میهن پرستانه مصریان بر ضد دخالت‌های انگلیس و فرانسه ایفا کرد و در آنجا انجمنی به نام محفل وطنی تاسیس کرد. روز به روز به افراد انجمن افزوده می‌شد و در اندک زمانی این محفل، شهرت جهانی به دست آورد اما بیش از ۱۰ ماه از عمر محفل وطنی نگذشته بود که سروصدایی بلند شد و منجر به انحلال آن شد. سرانجام به دلیل تحریکات انگلیسی‌ها و مخالفت بعضی از شخصیت‌های محافظه کار الازهر و عده‌ای از وزراء، سید از مصر اخراج شد. تالیف پس از اینکه سیدجمال از مصر اخراج شد به خیال اتحاد اسلام به هند رفت و در آنجا رساله نیچریه را در رد دهریه نوشت که در بمبئی چاپ شد و در آنجا تاریخ الافغان را به عربی انشاء کرد. سید در بخش آخر نیچریه، این بحث به میان می‌آورد که ملت‌ها را از گزند نیچریان؛ یعنی دهریون، پیروان مشرب اصالت طبیعت در امان دارد و به طور کلی انسان را به سعادت رساند و هیچ دینی مانند اسلام براساس محکم متقن قرار نگرفته است اما سید در آنجا هم با مخالفت انگلیسی‌ها مواجه شد و به لندن و سپس پاریس رفت. فعالیت برای در پاریس سیدجمال هنگامی که در پاریس اقامت داشت در زمینه اتحاد اسلام فعالیت‌هایی انجام داد. یکی از این فعالیت‌های نشر روزنامه عروه الوثقی به زبان عربی و فرانسه بود که بر روی اتحاد جامعه مسلمانان و حمله به مقاصد دولت‌های استعمارگر تکیه داشت اما با فشار انگلیس، دولت فرانسه حکم به تعطیلی آن داد. 👇 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
در همین ایام مقامات انگلیس در صدد بر آمدند تا از اندیشه اتحاد اسلام سید به سود مقاصد استعماری خود بهره برداری کنند. هنگامی که فهمیدند، او با مهدی متمهدی سودانی مکاتبه دارد از وی خواستند تا واسطه صلح میان او و انگلیسی ها شود. بدین منظور سید را به لندن فرا خواندند اما چون از او بیمناک بودند، رهایش کردند و سید جمال به پاریس بازگشت و از آنجا به طرف نجد، قطیف و سپس یمن حرکت کرد تا خلافت اسلامی متمدنی در آن نواحی به وجود آورد و اسباب اتحاد میان مسلمانان عموماً ایران، ترکیه و افغانستان فراهم کند. ورود مجدد به سیدجمال که در کشورهای مختلف برای اتحاد اسلام تلاش می کرد و بار دیگر وارد ایران شد. نخست با استقبال ناصرالدین شاه همراه بود اما پس از مدتی مردم را به آزادی‌خواهی و مشروطه‌طلبی دعوت کرد. به همین دلیل شاه به او توجهی نکرد و سید به روسیه رفت. در آنجا کوشش کرد تا زمامداران روسیه را به اتحاد با ملت های مسلمان و حمله به هند وادارد اما چون در مقاصد خود توفیقی نیافت، رهسپار آلمان شد. در همانجا بود که ناصرالدین شاه او را دعوت کرد که دوباره به ایران بیاید و سید بار دیگر به ایران آمد اما بی پروا از فساد دولت و غفلت شاه سخن می گفت. به همین دلیل هم از ایران اخراج و به طرف مرز عثمانی رفت. انتشار روزنامه سید جمال الدین به بصره و سپس لندن رفت و در آنجا روزنامه ضیاء الخافقین را منتشر کرد و در هر شماره آن با امضای «السید الحسینی» مقاله های تندی بر ضد شاه و دولت ایران منتشر کرد اما پس از مدتی این روزنامه به وسیله انگلیسی ها تعطیل شد و سید جمال به دعوت سلطان عبدالحمید راهی استانبول شد. البته عبدالحمید دوم، امید داشت از نفوذ سید در میان ملل اسلامی به سود احیای خلافت عثمانی استفاده کند. سید نیز انجمنی از دانشمندان شیعه مذهب ایرانی و دیگران تشکیل داد و در آن انجمن به فعالیت پرداخت اما مدتی بعد علمای سنی به ویژه ابوالهدی افندی قاضی القضات استانبول که خود را نخست از طرفداران سید نشان می داد، نزد سلطان عثمانی از او بدگویی کرد که سرانجام سیدجمال زیر نظر گرفته شد. از سیدجمال آثاری به جای مانده که از آن جمله می توان رسله رد نیچریه(فارسی)، تتمه البیان فی تاریخ افغان (عربی)، مقالات ضیاء الخافقین و عروه الوثقی (عربی)، مقالات جمالیه که از نوشته های او جمع آوری شده است، اشاره کرد. همچنین خلاصه ای از تاریخ سلاطین ایران هم از تقریرات سید به وسیله فرصت الدوله شیرازی جمع آوری شده و فصل مربوط به مذهب بابی در دایره المعارف بستانی چاپ بیروت را نیز سید نوشته است. در ایامی که سیدجمال در استانبول بود، ناصرالدین شاه به ضرب گلوله که از شاگردان سید جماالدین بود کشته شد. دولت ایران از مقامات خواست تا سید و یاران ایرانی او از جمله ، و را در مرز به مأموران ایرانی تسلیم کند. دولت عثمانی درخواست استرداد سید را رد کرد اما یاران او را در مرز به نمایندگان ایران تحویل داد اما سرانجام خود نیز در استانبول و به شهادت رسید. 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
بسم الله الرحمن الرحیم اعیاد شعبانیه مبارک نماز جماعت صبح همراه با دعای ملکوتی ندبه و سفره احسان در مسجد جامع صاحب الزمان علیه السلام قلعه میر یا قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف ادرکنی
[۳/۱۱،‏ ۹:۰۸] ‏‪+98 917 520 5941‬‏: 🔻نام قدیم شهر خود را بدانید. نام جدید نام قدیم 🔹۱- ايذه ⬅️ مالمیر 🔹۲- ميانه ⬅️ ميانج 🔹۳- انزلے ⬅️ پهلوی 🔹۴- فردوس ⬅️ تون 🔹۵- مشهد ⬅️ سناباد 🔹۶- سبزوار ⬅️ بِیهَق 🔹۷- اهر ⬅️ ارسباران 🔹۸- بهشهر ⬅️ اشرف 🔹۹- آبادان ⬅️ عبادان 🔹۱۰- اهواز ⬅️ ناصریه 🔹۱۱- شهرضا ⬅️ قمشه 🔹۱۲- كاشمر ⬅️ ترشيز 🔹۱۳- هويزه ⬅️ حويزه 🔹۱۴- سمنان ⬅️ قومس 🔹۱۵- زاهدان ⬅️ دزداب 🔹۱۶- هشترود ⬅️ آذران 🔹۱۷- پیرانشهر⬅️ خانا 🔹۱۸- خدابنده ⬅️ قيدار 🔹۱۹- آمل ⬅️ آمارد 🔹۲۰- ارومیه ⬅️ رضائیه 🔹۲۱- شهركرد ⬅️ دهكرد 🔹۲۲- گرگان ⬅️ اِسترآباد 🔹۲۳- سلماس ⬅️ دیلمقان 🔹۲۴- ايرانشهر ⬅️ پهره 🔹۲۵- همدان ⬅️️️ هگمتانه 🔹۲۶- شادگان ⬅️ فلاحیه 🔹۲۷- تنكابن ⬅️ شهسوار 🔹۲۸- زابل ⬅️ نیمروز 🔹۲۹- قائم شهر⬅️ شاهی 🔹۳۰- خرمشهر ⬅️ محمره 🔹۳۱- اصفهان ⬅️ سپاهان 🔹۳۲- پاوه ⬅️ اورامانات 🔹۳۳- لنجان ⬅️ زرين شهر 🔹۳۴- بابلسر ⬅️ مشهد سر 🔹۳۵- رامسر ⬅️ سخت سر 🔹۳۶- مهران ⬅️ منصور آباد 🔹۳۷- كرمانشاه⬅️ کامبادن 🔹۳۸- جيرفت ⬅️ سبزواران 🔹۳۹-سوسنگرد⬅️ خفاجیه 🔹۴۰-بندرعباس⬅️ گمبرون 🔹۴۱- دامغان ⬅️ صد دروازه 🔹۴۲-بندرتركمن⬅️ بندرشاه 🔹۴۳- انديمشک⬅️ صالح آباد 🔹۴۴- سارے ⬅️ طوسان سياه 🔹۴۵- بندرامام ⬅️ بندرشاهپور 🔹۴۶- اراڪ ⬅️ سلطان آباد 🔹۴۷- زنجان ⬅️ خمسه 🔹۴۸- کرمان ⬅️ بردشیر 🔹۴۹- اردبیل ⬅️ فیروزگرد 🔹۵۰- ایلام ⬅️ انزان 🔹۵۱- یزد ⬅️ ایساتیس 🔹۵۲- یاسوج ⬅️ تلِّ خسرو 🔹۵۳- نیشابور ⬅️ شادیاخ 🔹۵۴- گرگان ⬅️ هیرکانیا 🔹۵۵- قزوین ⬅️ کژین 🔹۵۶- مراغه ⬅️ افرازه رود 🔹۵۷- سنندج ⬅️ سنه 🔹۵۸- بجنورد ⬅️ چرمغان 🔹۵۹- بوشهر ⬅️ لیان 🔹۶۰- شوشتر ⬅️ ششدر 🔹۶۱- رشت ⬅️ بیه پَس 🔹۶۲- رے ⬅️ رِقا 🔹۶۳- تبریز ⬅️ داوریژ 🔹۶۴- خرم آباد ⬅️ شاپورخواست 🔹۶۵- بیرجند ⬅️ قهستان 🔹۶۶- بروجرد ⬅️ وروگرد 🔹۶۷- نور ⬅️ سولده 🔹۶۸- نقده ⬅️ سولدوز 🔹۶۹- اسفراین ⬅️ میان آباد 🔹۷۰- آذرشهر ⬅️ دهخوارقان 🔹۷۱- کرج ⬅️ کوهرج 🔹۷۲- شیراز ⬅️ شهر راز 🔹۷۳- بیجار ⬅️ گروس 🔹۷۴- ملایر ⬅️ دولت آباد 🔹۷۵- لاهیجان ⬅️ ریه 🔹۷۶- قوچان ⬅️ خبوشان 🔹۷۷- بهبهان ⬅️ ارّجان 🔹۷۶- شهریار ⬅️ علیشاه حوض 🔹۷۷- دزفول ⬅️ دژپل 🔹۷۸- کاشان ⬅️ کاه فشان 🔹۷۹خمینے شهر⬅️ همایونشهر 🔹۸۰- اسلامشهر ⬅️ شادشهر 🔹۸۱- تاکستان ⬅️ سیادهن 🔹۸۲- جوین ⬅️ کَوَیان 🔹۸۳- آباده ⬅️ آوادیجه 🔹۸۴- ساوه ⬅️ ساوگان 🔹۸۵- ماهشهر ⬅️ معچول 🔹۸۶- جغتاے ⬅️ قارزی 🔹۸۷- خوے ⬅️ آراتتا 🔹۸۸- سیرجان ⬅️ سمنگان 🔹۸۹- بجستان ⬅️ بَغستان 🔹۹۰- داراب ⬅️ دارابگرد 🔹۹۱- درگز ⬅️ ابیورد 🔹۹۲- ورامین ⬅️ وارنا 🔹۹۳- مهاباد ⬅️ ساوجبلاغ 🔹۹۴- سقز ⬅️ اسکاکیت 🔹۹۵- چناران ⬅️ رادکان 🔹۹۶- تایباد ⬅️ طیبات 🔹۹۷- گناباد ⬅️ جنابذ 🔹۹۸- گنبدکاووس ⬅️ جرجان 🔹۹۹- رفسنجان ⬅️ اناس 🔹۱۰۰- شاهرود ⬅️ حنچره 🔹۱۰۱- مرودشت ⬅️ استخر 🔹۱۰۲- جهرم ⬅️ گاهرم 🔹۱۰۳-تربت حیدریه⬅️ زاوه 🔹۱۰۴- مریوان ⬅️ میرانشاه 🔹۱۰۵- میاندوآب ⬅️ قوشاچای 🔹۱۰۶- مرند ⬅️ مارات 🔹۱۰۷- بم ⬅️ کجاران 🔹۱۰۸- دورود ⬅️ بین النهرین 🔹۱۰۹- فسا ⬅️ پسه 🔹۱۱۰- برازجان ⬅️ تااوکه 🔹۱۱۱- بانه ⬅️ به روژه 🔹۱۱۲- چابهار ⬅️ تیس 🔹۱۱۳-مسجدسلیمان⬅️ پارسوماش 🔹۱۱۴- تربت جام ⬅️ بوزجان 🔹۱۱۵- ابهر ⬅️ اوهر 🔹۱۱۶- کازرون ⬅️ گازران 🔹۱۱۷- دوگنبدان ⬅️ گنبدملغان 🔹۱۱۸- اسلام آبادغرب⬅️ شاباد 🔹۱۱۹- پارس آباد ⬅️ پارساآباد 🔹۱۲۰- الیگودرز ⬅️ آل گودرز 🔹۱۲۱- کوهدشت ⬅️ کوزشت 🔹۱۲۲- میبد ⬅️ میبدار 🔹۱۲۳- شیروان ⬅️ انوشیروان 🔹۱۲۴- بناب ⬅️ بین ائو 🔹۱۲۵- شوش ⬅️ سوزیانا 🔹۱۲۶- قروه ⬅️ اسفندآباد [۳/۱۱،‏ ۱۲:۲۰] مکتب سلیمانی: سلام علیکم اشتباه مشخص و روشن در اسامی قدیم و جدید شهریار شامل سیصد و شصت ۳۶۰ پارچه روستا و آبادی بوده است که علیشاه عوض یک روستا بوده فقط که شهریار با آب و خاک و باد و میوه های مثال زدنی آن که در حال حاضر به سه ۳ شهرستان شهریار و رباط کریم و بهارستان تقسیم بندی شده است قلعه میل یا قلعه میر قم کوچک را عشق است یا علی مدد یا قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف ادرکنی
📹 | روایتی از سنگین‌ترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما که امروز در جریان است 🔺️ ؛ برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی است که پس از هر دیدار به مرور در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. 💻 @Khamenei_ir