eitaa logo
مسجد جامع صاحب الزمان(عج) قلعه میر
212 دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
5.2هزار ویدیو
25 فایل
شورای فرهنگی(مکتب حاج قاسم) گام دوم انقلاب ،ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنا فداه) با فریضه جهاد عظیم تبیین محله ی اسلامی شهید حسن باقری
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️ تداوم بعثت 🔺 رهبر انقلاب: انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره‌ی معاصر تجدید کرد؛ یعنی خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خطّ مستمرّ بعثت نبوی را در این دوران، با ابتکار خود، با شجاعت خود، با اندیشه‌ی بلند خود، با فداکاری خود پُررنگ کند و نمایان کند؛ [این] همان خطّ بعثت است که خب در طول زمان کم‌رنگ بود، امام بزرگوار توانست آن را پُررنگ کند و جامعیّت اسلام را در عمل نشان بدهد. ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ 🌷 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️ جهت بعثت انبیاء 🔺 رهبر انقلاب: بعثت یعنی برانگیختگی. جهت این برانگیختگی چیست؟ سَمت و سوی این برانگیختگی چیست؟ سَمت و سو عبارت است از همان که در خود قرآن باز مکرّر ذکر شده است: وَ لَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَّةٍ رَسولًا اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت؛ اوّلاً عبودیّت خدا، یعنی چهارچوب حیات را در خدمت اوامر الهی و نواهی الهی قرار دادن؛ و [ثانیاً] اجتناب از طاغوت. طاغوت کیست؟ همه‌ی ظالمان، همه‌ی پادشاهان خبیث، در مثل امروزی همه‌ی رؤسای جمهور مثل اینهایی که امروز در آمریکا و در بعضی از کشورهای دیگر هستند -اینها همان طواغیتند- معنای اجتناب از طواغیت این نیست که دامنت را از آنها دور کن تا آلوده نشوی؛ معنایش این است که یک خطّی در مقابل خطّ توحید و خطّ عبودیّت الهی وجود دارد و آن، خطّ طاغوت است. کفر به طاغوت، همراه و ملازم با ایمان بالله است؛ این، جهت بعثت انبیا است. ۱۳۹۸/۰۱/۱۴ 🌷 💻 @Khamenei_ir
بسم الله الرحمن اعیاد شعبانیه مبارک نماز جماعت صبح همراه با دعای ملکوتی ندبه و سفره احسان در مسجد جامع صاحب الزمان علیه السلام قلعه یا قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف ادرکنی
8.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مناجات «شعبانیه» را خواندید؟ بخوانید آقا! 🔹سخنان شنيدنی امام خمينی در مورد مناجات مشهور ماه شعبان
⛔️ آیا پیامبر اکرم ص سواد خواندن و نوشتن نداشت؟! ۱- درس نخواندن غیر از بی‏سواد بودن است و کلمه اُمّی در قرآن به معنای بی سواد نیست بلکه به معنای مکتب نرفته و آموزش ندیده است. و معنای دوم طبق روایات اُمی یعنی کسی که اهل مکه باشد. چون مکه در آیات قرآن ام القری است. از طرفی خود قرآن می فرماید تو چیزی نمی خواندی و چیزی ننوشتی ! نمی گوید تو بلد نبودی بخوانی و بنویسی ! وَمَا كُنتَ تَتۡلُواْ مِن قَبۡلِهِۦ مِن كِتَٰبٖ وَلَا تَخُطُّهُۥ بِيَمِينِكَۖ إِذٗا لَّٱرۡتَابَ ٱلۡمُبۡطِلُونَ «عنکبوت ۴۸» و پيش از اين [قرآن]، تو هيچ نوشته اى را نمى خواندى و آن را با دست خود نمى نوشتی. ۲- در روایاتی از امامان اهلبیت (علیهم‏السلام) نقل شده : پیامبر(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلّم) هم توانائی خواندن داشت و هم توانائی نوشتن. تفسیر برهان جلد 4 ص332 ذیل آیه اول سوره ی جمعه یک نمونه از امام جواد علیه السلام : راوی از امام ع پرسید : چرا به پیامبر ص اُمی می گویند؟! قُلْتُ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ لِمَ سُمِّیَ النَّبِیُّ الْأُمِّیَّ امام فرمود مردم در این باره چه می گویند ؟! گفتم : می گویند : چون او هرگز چیزی ننوشت. حضرت ع فرمود : کَذَبُوا عَلَیْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ أَنَّى یَکُونُ ذَلِکَ؟! دروغ می گویند. لعنت خدا بر آنان باد چطور چنین چیزی درست است و حال آنکه خداوند در قرآن می فرماید: هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ «جمعه آیه ۲» چگونه پیامبر ص که نمی تواند بنویسد و برای او شایسته نیست بنویسد بخواهد مردم را تعلیم دهد؟! بخدا قسم او هم می خواند و هم با ۷۲ یا ۷۳ زبان می نوشت. بلکه علت اینکه به او اُمی می گویند بخاطر اینست که او اهل مکه است و مکه طبق آیه قرآن ام القری است. ( وَلِتُنذِرَ أُمَّ ٱلۡقُرَىٰ وَمَنۡ حَوۡلَهَاۚ «انعام ۹۲») بصائر الدرجات فی فضائل آل محمّد صلّى الله علیهم، ج1، ص 226 ۳- اینکه می گویند جبرییل به پیامبر اکرم ص گفت بخوان . و ایشان فرمود نمی توانم این هم طبق روایات صحیح نیست. بلکه پیامبر ص فرمود چه بخوانم؟! در روایت زیر می فرماید چه بخوانم؟ نمی گوید : بلد نیستم بخوانم. امام هادی علیه السلام در ضمن روایتی در مورد کیفیت نزول جبرئیل در غار حراء می فرماید: وَ قَالَ: یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) اقْرَأْ بخوان! قَالَ: وَ مَا أَقْرَأُ فرمود : چه بخوانم؟! قَالَ یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ ... گفت بخوان بنام پروردگارت ... «تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۲۲۲/ بحارالأنوار، ج۱۷، ص۳۰۷/ بحارالأنوار، ج۱۸، ص۲۰۵» ۴- شاهد دیگر بر اینکه پیامبر اکرم ص سواد خواندن و نوشتن داشت، حضرت علی علیه السلام است: طبق تصریح همه مورخان حضرت علی علیه السلام سواد خواندن و نوشتن داشته است. بلاذری در بحث «أمر الخط» از کتاب «فتوح البلدان» به نقل از واقدی آورده است هنگام ظهور اسلام، در میان قریش، هفده نفر نوشتن را می‌دانستند، سپس امام علی(ع) را به عنوان یکی از آن هفده نفر نام می‌برد « فتوح البلدان، ص 453» امام‏ على(ع) می‌فرماید: «هیچ آیه‌اى بر رسول خدا(ص) فرود نیامد جز آن‌که آن‌را بر من خوانده و املا نمود و من به خط خود می‌نوشتم. «الکافی، ج 1، ص 64» بنابراین، امام علی(ع) توانایی خواندن و نوشتن داشته‌اند و در این امر میان شیعه و اهل سنت اتفاق نظر وجود دارد. از طرفی هیچ کس از فردی به‎عنوان معلم امام علی (علیه السلام) در خواندن و نوشتن، نامی نبرده است، درحالیکه می‎دانیم این فضیلت آنقدر مهم بوده است که اگر شخصی این کار را انجام داده باشد، وی، بازماندگان و قبیله‎اش و مورّخین قطعا آنرا ذکر می‎نمودند. بنابراین این‎ها همه نشانه از آن است که امام علی (علیه السلام) در این مورد نیز دانش‎آموخته مستقیم خداوند بوده است. حال اگر حضرت علی ع بر اساس علم الهی دارای چنین علم ابتدایی هست ، چطور ممکن است پیامبر اکرم ص که شهر علم است از این علم ناچیز بی بهره باشد؟! 💚 نتیجه : پس پیامبر اکرم ص دارای سواد خواندن و نوشتن هم بوده است ولی برای اینکه منکران و کافران در قرآن شک و تردید ایجاد نکنند ، و نگویند این حرفها را از معلمی یاد گرفته یا آن را دستخط خود او یا معلمی ندانند ، خداوند او را از خواندن و نوشتن منع کرده بود. --------------------------- عید مبعث مبارک باد. اللهم عجل لولیک الفرج
بسم الله الرحمن الرحیم اعیاد شعبانیه مبارک مراسم جشن اعیاد شعبانیه با حضور مردم ولایت مدار قلعه میر و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا محمدی نسب با هماهنگی امام جمعه محترم شهرستان بهارستان حاج آقا نورپور با موضوع سبک زندگی اسلامی در مسجد جامع صاحب الزمان علیه السلام قلعه میر برگزار گردید یا قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف ادرکنی
‏عکس از مکتب سلیمانی
‏عکس از مکتب سلیمانی