فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع)
🔹حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا عالی: مظلومیت با امام حسن مجتبی عجین شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حالا فهمیدید اینا دردشون اسلامه وگرنه نصف بیشترشون نه سواد دارند و نه درک و منطق و نه شعور
اینا فقط میخوان یه جفت و لگدی به اسلام بزنند
لاناتی های باکالاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اینفو_گرافی
زندگی با سعادت در کلام پیامبر اکرم
مداحی_آنلاین_سلام_من_به_مدینه_به_آستان_رفیعش_حاج_منصور_ارضی.mp3
1.18M
سلام من به مدینه
به آستان رفیعش
به مسجد نبوی
به لالههای بقیعش
#روضه🔊
#شهادت_پیامبر_اکرم(ص)🏴
#شهادت_امام_حسن(ع)🏴
#منصور_ارضی🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴دختر بَدرُالدُّجا امشب
🏴سه جا دارد عزا
🕯گاه می گوید حسن
🕯گاهی پدر
🕯گاهی رضا
🏴رحلت پیامبراکرم حضرت محمد
🏴(ص)و شهادت امام حسن(ع)
🏴 و امام رضا(ع) تسلیت باد
🏴آجرک الله یاصاحب الزمان(عج)
التماس دعا
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کیفیت یک نماز خوب از دیدگاه رهبر انقلاب
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 امام زمان اینطوریه!
🎙 مرحوم سید جواد حیدری (ره)
#امام_زمان
🔴 اصلاح يک تعبیر نادرست
🔹 آقای حاج آقـا رضـا صـدر میفرمود: «برای نـام بـردن پیامبر خاتم حضرت محمّد (ص) از تعبيـر رایـج «پیامبر اسلام» استفاده نکنید؛ زیرا از ابداعات مستشرقان و مخالفان اسلام است که رسالت آن حضرت را قبول ندارند و ایشان را تنها پیامبر مسلمانان میدانند.
🔸 بهتر است ما از تعابیری نظیر «خاتم الأنبياء» یا «پیامبر خاتم» یا «رسـول خدا» یا «رسـول الله» و مانند آن استفاده کنیم که در آن شهادت ضمنی به رسالت آن حضرت است.»¹
1️⃣ مرحوم علّامه حاج سیّد محمّد علی روضاتی نیز در لزوم اصلاح این تعبیر ناصواب چنین نگاشته است: «اجازه فرماييـد ايـن مـطـلـب عقیدتی مهم را عرض کنم که در این روزها بسیار میخوانیم و میشنویم که از حضرت ختمی مرتبت (ص) تعبیر به «پیغمبر اسلام» ، «پیغمبر گرامی اسلام» ، «رسول گرامی اسلام» میشود، در صورتی که این تعبیر درستی نیست و آنچه در قرآن کریم یاد شده «محمد رسول الله» ، «و لكن رسول الله و خاتم النبيين» است و در اذان میگوییم «اشهد أن محمداً رسول الله».
▫️در حقیقت حضرتش «شارع مقدس اسلام» است نه «رسول اسلام» که این تعبیر را دشمنان آن حضرت و اسلام یعنی شیاطین کفار، ابداع و اختراع کرده و به دست مستشرقانشان و به زبان گویندگانشان به کار میبرند و رواج میدهند، چه آنها قبول ندارند و منکرند که آن حضرت رسول خدا باشد، اما «پیامبر اسلام» و «رسول اسلام» معنای دیگری دارد که با باور آنان هیچگونه منافاتی ندارد.
▫️اگر ما مسلمانان هم که آن حضرت را رسـول الله و فرستاده خدا میدانیم از روی غفلت و عدم تأمل حضرت رسالت پناه را «رسول اسلام» و «پیامبر اسلام» بنامیم، دشمنان را تأیید و شاد کردهایم.
▫️و نیز باید بگویم که رواج این تعبیر خطا از همین نیم قرن اخیر است، آن هم در بلاد اسلامی ایران و الا تا حدود ۱۳۰۰ شمسی در هیچ کتاب و نشریه اسلامی به فارسی یا عربی چنین چیزی مشهود نیست و در بلاد عرب زبان هم از آن اثری دیده نمیشود.
▫️پس باید با این پدیده ناروا مقابله و ناآگاهان را بیدار کرد. حضرت ختمی مرتبت (صلى الله عليه و آله) را اسماء و القاب خاصه توقیفی است که در کتب سیره و حدیث یاد شده است، از جمله در کتاب شریف «كشف الغمة» محدث اربلی و کتب علّامه مجلسی و محدّث قمی (رضوان الله عليهم)، مع الأسف آنها همه فراموش گردیده و امروزه بیشتر از آن لفظ اختراعی موذیانه دشمنان دین استفاده و به کار برده میشود.
▫️سالها قبل، مرحوم ادیب فاضل محقّق آقا سیّد کریم امیری فیروزکوهی مقالتی در همین زمینه به تفصیل نوشت و در مشهد مقدّس منتشر فرمود، اما غفلت اذهان مانع اثر قاطع گردید. (در پرتو روضات، صص ۳۲۴ - ۳۲۵)
📚 جرعهای از دریا ؛ ج ۴ ص ۶۴۵
#سخنرانی_کوتاه
#شهادت_پیامبر_اکرم ص
#ماه_صفر
🔴 گزارش نهایی هیئت عالی بررسی ابعاد و علل وقوع سانحه بالگرد حامل رئیسجمهور شهید و همراهان، منتشر شد
🔻در این گزارش، که نتیجه تلاش شبانه روزی هیأتی متشکل از کارشناسان خبره و متخصص لشکری و کشوری است، ابعاد فنی، مهندسی، الکترونیکی و شرایط ناوبری بالگرد سانحه دیده مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت و بررسیها، این نتایج را درپی داشت :
🔹۱ - همه اسناد و مدارک مربوط به تعمیر و نگهداری بالگرد ـ از زمان خریداری و بکارگیری تا قبل از زمان وقوع سانحه ، شامل تعمیرات اساسی ، تعویض قطعات اصلی و مهم ـ ، بررسی شد که تمام اقدامات برابر استانداردهای تعریف شده صورت گرفته است.
🔹۲ - اسناد و مدارک مربوط به تعمیرات 4 سال اخیرِ بالگرد ، نیز مورد بررسی کارشناسی و بازبینی قرار گرفت و هیچ گونه مشکلی در روند اقدامات صورت گرفته مشاهده نشد.
🔹۳ - گزارش اسناد و مکاتباتِ انجام مأموریت ـ از زمان درخواست بالگرد از سوی دفتر ریاست جمهوری ، واگذاری بالگرد ، تعریف نحوه انجام مأموریت و اعزامِ بالگرد از تهران به تبریز ، استقرار در فرودگاه تبریز، سوختگیری، مراقبت از بالگردها ، نحوه شروع و ادامه مأموریت پرواز مقامات به محل های تعیین شده دریافت شد ، که با دستورالعمل ها، ابلاغیه ها و آییننامهها، ضوابط، مقررات و استانداردهای لازم انطباق داشته است.
🔹۴ - نقشههای پروازی از تبریز به پُلِ آغبند ، سد "قیز قَلعهسی" و از آنجا ، به سمت پالایشگاه تبریز هم ، مورد بررسی کارشناسی دقیق قرارگرفت و مشخص شد ، که بالگرد ، در مسیر پیشبینیشده حرکت کرده و از این مسیر خارج نشده است.
🔹۵ - رایانه دستیِ همراهِ خلبانِ بالگرد (از نوع آی ـ پد) به دست کارشناسان متخصص و خبره احیاء شد ، و که نشان دهنده صحت اطلاعات مسیر پروازیِ بالگرد ، از شروع پرواز از تبریز به مقصد سد
قیزقلعهسی و از آن نقطه ، به هنگام برگشت ، تا زمانِ وقوعِ سانحه ، منطبق با "مسیرِ از قبل تعیین شده" بوده است.
🔹۶ - قطعات و سامانههای باقیمانده از بالگرد ( یعنی موتورها، سامانههای انتقال قدرت و سوخترسان، تجهیزات الکترونیکی، الکترو اَو یونیکی) ، به دست کارشناسان و متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ، آزمایش شد ، و هیچ عیوبِ موثر در سقوطِ بالگرد ، وجود نداشته است.
🔹۷ - گزارش های سازمان هواشناسی ( یعنی هوای حاضر ، پیشبینی و اخطارهای وضعیت های جوی ناپایدار) از روز قبل ، و همچنین روزِ حادثه ، بررسی کارشناسی شد ، که با شرایط بوجود آمده در روز سانحه انطباق داشته است.
🔹۸ - اطلاعات سامانهِ ضبط صدای داخل کابین (CVR) و ضبط اطلاعات پروازی در سامانه FDR بالگردِ همراهِ دستهِ پروازی (میل171) پس از پیادهسازی ، بررسی شد ، که در این سامانه هم ، هیچ پیام و اعلامِ وضعیت اضطراری ، از سوی خلبان بالگرد ، اعلام نشده است.
🔹۹ - بنابر گزارشِ بررسی کمیته فنی پزشکی قانونی ؛ در نتایجِ آزمایشاتِ سمشناسی و آسیب شناسی روی پیکرِ مطهر شهدا ، هیچ مورد مشکوکی ، اعلام نشده است.
🔹۱۰ - قطعات و سامانه های بالگرد ، بررسیِ کارشناسی شد ، و علائمی مبنی بر خرابکاری در قطعات و سامانهها ، وجود نداشته است.
🔹۱۱ - احتمال هدف قرار گرفتن بالگرد با سامانه های آفندی و پدافندی ، جنگ الکترونیک و ایجاد میدان مغناطیسی و لیزر ، بررسیِ کارشناسی و تخصصی شد ، که هر گونه دخالت موارد یاد شده در بروز سانحه منتفی اعلام میشود.
🔹در جمع بندی این گزارش، آمده است:
با عنایت به موارد ۱۱ گانه و بررسیهای دقیقِ کارشناسی و تخصصی و آزمایشهای متعدد و نتایجِ آن، نظر نهایی هیئت عالی کارشناسی ستاد کل نیروهای مسلح، این است که:
علت اصلی سقوط بالگرد، "شرایطِ پیچیده اقلیمی و جوّیِ منطقه ، در فصل بهار"، در بوجود آمدن ناگهانیِ "تودهِ غلیظِ مِهِ متراکمِ و بالارونده"، به سمت ارتفاع ، و برخورد بالگرد، با کوه تشخیص داده شد.
Hossein Taheri _ Ey Safaye Ghalbe (320).mp3
10.82M
مداحی زیبای ای صفای قلب زارم...
شهادت امام رضا علیه السلام تسلیت