فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ «نسخه دوم سلام فرمانده»
ابوذر روحی
رفیق شهیدم، ای مرد غیور رو منم حساب کن، واسه ظهور رو منم حساب کن...
🔅 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج(صلوات)
@masjedkhatam25
❤️ #امام_علی علیه السلام فرمودند:
🍃 نشستن در مسجد برای من، از نشستن در بهشت محبوبتر است زیرا بودن در بهشت مرا خوشنود میسازد و بودن در مسجد خدایم را .
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
@masjedkhatam25
چند وقت پیش رفتیم جایی یکی از پیرزن های مجلس شروع کرد فحش به نظام
و دعا برای روح شاهنشاه...
اون موقع چیزی نگفتم
اما بعد اینکه شام صرف شد نشستم کنارش گفتم حاج خانوم شنیدم ماشاءالله همه بچه ها و نوه هاتون تحصیلکرده هستن!
لبخندی زد و با افتخار گفت بله اون پسرم لیسانس هست اون نوه ام دکتری هست اون یکی پزشکی میخونه و... خداروشکر نان حلال و زحمتکشی دادیم بهشون
گفتم : آفرین به شما، خودتون تا کلاس چندم خوندین؟!
گفت: من تا کلاس پنجم درس خوندم
گفتم : کدوم مدرسه؟
گفت : تا کلاس سوم مدرسه روستامون ، کلاس چهار و پنجم رو هم نهضت سواد آموزی خوندم
گفتم: پس هوش بچه ها و نوه هاتون به شما نرفته احتمالا به خاله ای و عمه ای کسی رفتن درس خون شدن
گفت: نه خواهر برادرام هم بیشتر از دبستان سواد ندارن !! اتفاقا هوشی من داشتم هیچکس نداشت
گفتم : پس چرا درس نخوندین ؟ حتما تنبل بودین،!
گفت: نخیر !! خیلی هم زرنگ بودم منتها بد شانسی ما اون موقع امکانات نبود ، مدرسه تو روستاها اکثرا نبود یا تا دبستان بود !! اگه امکاناتی که بچه های الان دارن من داشتم الان مدرک پروفسوری داشتم
قدیم اصلا برای سواد ارزش قائل نبودن ، از بچگی دست چپ و راستم شناختم بردنم پشت دار قالی ، تو قالباف خونه بزرگ شدم ، صبح تا شب باید برای ارباب قالی میبافتیم بعدشم بدو بریم از سرچشمه آب بیاریم گاو و گوسفند علف بدیم و مثل الان لوله کشی و لباسشویی و برق و این حرفا نبود ... وقتی برای درس خوندن نداشتیم همون سه کلاس رو هم شبانه خوندم !!
گفتم : خب نمیرفتین قالباف خونه ،
گفت: خب اگه نمیرفتیم چیزی نداشتیم بخوریم باید قالی میبافتیم که اخر برج پدرمون پولی از ارباب بگیره قند و چایی و کبریت و ... بخره
گفتم: شاه میدونست شما اینجور زندگی دارید؟! آخه زندگی سردار سلیمانی خوندم مثل شما بود ، پدر خودمم مثل شما بوده و تو سختی زندگی میکردن ، چرا شاهنشاه براتون کاری نمیکرد؟! چرا ۸۰ درصد مردم ایران تو زمان شاه بیسواد بودن؟! تازه انقلاب اومده یک نهضت راه انداخته که بتونه بیسوادی رو ریشه کن کنه؟!
حاج خانوم یک نگاهی کرد
گفتم: چرا دارید حقایق رو وارونه جلوه میدین؟
گفت: چی بگم از بس گرونیه
گفتم: مدل ماشین بابات زمان شاه چی بود؟! حتما تو اون ارزانی ها بهترین ماشین خریدین؟
گفت: ما اصلا ماشین نداشتیم فقط ارباب داشت !
گفتم: زمان شاه مستطیع شدین رفتین حج حاج خانوم شدین؟!
گفت: نه چند سال پیش رفتم مکه سوریه و کربلا هم رفتم
گفتم: چرا تو زمان شاه همه چیز ارزون بود نرفتین
گفتم: شاهنشاه استان بحرین رو چند فروخت؟!
گفت : مگه شاه فروخت ؟!
گفتم: وقتی استان فروخته نفهمیدین چطوری از بقیه اختلاس هاشون باخبر میشدین؟!
خلاصه گفتم تاریخ رو تحریف نکنید لطفا از شاه اسطوره تو ذهن بچه هایی که حاضر نیستن لحظه ای تو شرایط و امکانات زمان شاه زندگی کنند نسازید !!!
سرش رو انداخت پایین و چیزی نگفت...
@masjedkhatam25
چکیده فصل یک
۱.تعریف مسئولیت؛ نویسنده در تعریف مسئولیت، شناخت زمینه ها و دارایی ها، و اعتقادها را برای معناداری و پایداری تعریف ضروری می
داند و می گوید انسان به میزان بهره مندی هایش و شناختی که از استعدادها و بهره مندیهایش در جهان دارد، و نیز به میزان درک ارتباطی که
بین خود و جهان هستی و جهان معنا برقرار است، به همان میزان مسئول است.
با این تعریف مکتبهای فکری پس از رنسانس مثل اومانیسم و اگزیستانسیالیسم به دلیل اینکه مسئولیت مطرح در آن ها ریشه در اعتقادات و
زمینه های حکمی و الهی ندارد، منجر به پوچ انگاری هستی و انسان می شود.
۲. زیربنای مسئولیت؛ زیربناهای مسئولیت بر پایه ی حکمت حاکم بر هستی تشریح شده است؛
الف)اگر نعمتی به کسی اعطا شده به همان میزان مسئولیت بر او محول شده است.
ب)نعمتهای هر فرد باید بارور شود و در محل درست خود صرف شود، نه بی استفاده بماند و نه در جای نامناسب خرج شود، تا حق مسئولیت
فردی ادا شود.
در خلاصه ی این بخش امده؛
ا.داده ها بازدهی می خواهند.
ب.سرمایه ها باید سود بیاورند.
ج.انچه از خداست باید برای خدا باشد.
د.مسئولیت بر پایه ی سه اصل ذکر شده معنا دارد.
۳.نوع مسئولیت؛ بهترین نوع مسئولیت، احساس مسئولیت در برابر خلق خداوند است. در راه کمال و تربیت خلق خدا. بدون تربیت حتی
پیشرفتهای مادی نیز مانند تیغ تیزی است که در دست کودکی نادان افتاده و قطعا اورا نابود خواهد کرد و خطرها خواهد آفرید.
۴.راه شناخت مسئولیت؛
ا. رها شدن از اسارت امیال و هواهای نفس
ب. یافتن یک معیار و میزان برای سنجش؛ میزانی به نام عقل سالم
ج. مشورت با عاقلان در عین تفکر و تحلیل شخصی
د. سنجیدن اولویتها و اهم ها با توجه به شرایط و موقعیت
پایان فصل یک.
#کتابِمسئولیتوسازندگی
#علیصفائیحائری
🔷🔔🔶ثبت نام کلاسهای تابستانی شروع
شد
♦️ روخوانی و روانخوانی قرآن همراه با قصه های قرآنی
🔵کلاس های نقاشی و کاردستی🏡🎨
🔴کلاس تئاتر🎬🎭
🔷 کلاس چرتکه⏳📝
🔶 کلاس های آموزشی ریاضی و زبان انگلیسی📕📐📏
🔴 کلاس های هنری (قلاب بافی ونمد دوزی)
✅همراه با مسابقه وجایزه🎁🎁
✅اردوی ماهیانه
⏰زمان برگزاری کلاسها از اول تیرماه تا ۲۰شهریور
(شنبه ،دوشنبه،چهارشنبه)از ساعت ۱۷تالی۱۹:۳۰
در مسجد خاتمالانبیا🕌
✏️📙ثبت نام کلاسهاعصرروزهای یکشنبه و سهشنبه ساعت ۱۹در پایگاه بقیه الله مسجد خاتمالانبیا انجام میشود.
📱✏️و همچنین برای ثبتنام میتوانید به آیدی زیر مراجعه نمایید.
@Fatahi4947
✍امیرالمؤمنین عليه السلام:
مهربانى با مردم را پوشش دل خويش قرار ده، و با همه دوست و مهربان باش. مبادا هرگز، چونان حيوان شكارى باشى كه خوردن آنان را غنيمت دانى، زيرا مردم دو دسته اند، دسته اى برادر دينى تو، و دسته ديگر همانند تو در آفرينش مى باشند. اگر گناهى از آنان سر مى زند يا علّت هايى بر آنان عارض مى شود، يا خواسته و ناخواسته، اشتباهى مرتكب مى گردند، آنان را ببخشاى و بر آنان آسان گير، آن گونه كه دوست دارى خدا تو را ببخشايد و بر تو آسان گيرد. همانا تو از آنان برتر، و امام تو از تو برتر، و خدای سبحان بر آن كس كه تو را فرماندارى مصر داد والاتر است، كه انجام امور مردم مصر را به تو واگذارده، و آنان را وسيله آزمودن تو قرار داده است
📚قسمتی از نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر
@masjedkhatam25
#حرف_خوب
💌 علامه طباطبایی(ره) «ممکن است تصور کنیم که دولت میتواند به وسیله جایزههای گوناگون، مردم را به تشکیل خانواده تشویق نماید و بدین طریق مشکل توالد و تناسل را حل کند. ولی این نکته را باید متذکر بود که هیچ طریقه و رسمی از رسوم اجتماعی که پشتوانه طبیعی (مانند عاطفه پدر و مادری و فرزندی) نداشته باشد، قابل دوام نیست.»
📚تعالیم اسلام، ص۲۱۶-۲۱۷
@masjedkhatam25
❤️ #امیرالمؤمنین عليه السلام فرمودند:
🍀 مَن عَرَفَ خِداعَ الدُّنيا لَم يَغتَرَّ مِنها بِمُحالات الأَحلامِ
🍃 كسى كه فريبكارى دنيا را بشناسد، فريب رؤياهاى پوچ آن را نمى خورد
📖 غررالحكم، ح8939
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
@masjedkhatam25
🔸آیت الله اراکی (ره) فرمودند:
شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت. پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟
با لبخند گفت: خیر.
سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟ گفت: نه
با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟
جواب داد: هدیه ی مولایم حسین (ع) است!
گفتم چطور؟
با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند، چون خون از بدنم میرفت تشنگی بر من غلبه کرد. سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید.
ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! ۲ تا رگ بریدند اینهمه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد.
آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین (علیه السلام) آمد و فرمود:
به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی. این هدیه ما در برزخ. باشد تا در قیامت جبران کنیم!
همیشه برایم سوال بود که امیرکبیر که در کاشان به شهادت رسید چگونه با امکانات آن زمان مزارش در کربلاست.
جواب، عشق به مولایش امام حسین (علیه السلام) بود.
📚 منبع: کتاب آخرین گفتار
@masjedkhatam25
⭕️پست اينستاگرام رهبر انقلاب در تسليت مصيبت ديدگان حادثه ريزش متروپل.
@masjedkhatam25
⭕️ اگر روحانیت از بین برود غیرروحانیون هم از بین خواهند رفت🔰
✅ در ملاقاتی که با امام داشتم، ایشان فرمودند که بدانید ملت ما بهترین ملتهاست ما باید اصلاح شویم و اگر اصلاح نشویم نابود خواهیم شد و آنها که بهتر از ما هستند خواهند آمد. روحانیت از بین نمی رود و اگر از بین برود غیر روحانیون هم از بین خواهند رفت.
منبع: برداشتهایی از سیره امام خمینی (ره)، جلد ۴، صفحه ۳۶۴.
راوی: آیت الله امامی کاشانی
#محمد_هادی_معتقدی
@masjedkhatam25
فصل سوم
#مربی کیست؟
در این بحث سه نوع مربی نام برده شده است که دایره ی تربیتی شان از کوچک به بزرگ طراحی شده است.
۱.مربی سطح محدود که انسان را برای یک جامعه ی بسیار کوچک و محدود با نیازهای محدود و قابل پیش بینی و برای زمانی محدود، تربیت و آماده می کند.
۲. مربی سطح متوسط که شاگردش را برای جامعه ای بزرگتر (اجتماع)با نیازهایی متنوع و گسترده پرورش می دهد.
۳. مربی سطح وسیع که شرایط رشد انسان را برای زندگی انسان در جهان هستی مهیا می سازد.
اما هر سه نوع این مربی ها نمی توانند در تربیت انسانی که فقط متعلق به این دنیای مادی نیست و نیز تنها متعلق به زمان و مکان محدود
نیست و قرار است زندگی ابدی داشته باشد، راهی از پیش ببرد. برای تربیت شایسته ی انسان مربی ای لازم است که استعدادها و محدودیتهای
انسان، جهان خلقت، مبدا و مقصد خلقت را به درستی بشناسد تا بتواند نقشه ی تربیتی صحیحی برای انسان طراحی کند.
چنین مربی ای فقط خداوند است که شناختی تا این حد دقیق از انسات و ریزه کاری های خلقت او دارد. در حالی که مربیان دیگر بسیاری از
قوانین حاکم بر انسان و خلقت را هنوز نتوانسته اند شناسایی کنند؛ چه برسد به استخراج برنامه ای مفید برای تربیت انسان.
به همین دلیل مربی حقیقی انسان خداوند است که برنامه تربیتی را از طریق وحی بر پیامبران نازل می کند و انسان به واسطه ی پیامبران و
کتابهای آسمانی به این برنامه دست می یابد.
#ویژگی مربی(که از طرف خداوند و به نیابت از او به این مقام می رسد)
۱.مربی الهی باید به تمام ضعفها، محدودیتها و راههای درمان و رفع آنها آگاهی کامل داشته باشد. این آگاهی نسبت به انسان، از طریق وحی یا
سنت قابل دریافت است.
۲.مربی الهی برای شناخت روحیات انسان از تجربه و برخورد با انسانها و شرایط زندگی شان، نیز از طریق آموزش (کتاب و سنت)و همچنین بهره
گیری از لطافت روحی و قوه ی فرقان(قوه ی تشخیص حق از باطل) که در سایه ی تقوا حاصل می شود، استفاده می کند.
#ضرورت مربی
بدون مربی شاید انسان بتواند از طریق تجربه ی حوادث در طول عنر خود درسهایی بگیرد یا از طریق فلسفه ی عکس از شرایط بد نیز تربیت خود
برای خود بازیافت کند. اما این روش تضمینی نیست و خطرات زیادی دارد. در حالی که عمر کوتاه و بازگشت ناپذیر انسان مجال این ریسکها را
نمی دهد.
بنابراین اگر در شرایط مربی در دسترس نباشد به اضطرار می توان از روش ذکرشده تا حد امکان بهره برد. اما اگر مربی الهی یا تعالیم او حاضر
باشد، باید تربیت و شکوفا شدن استعدادها را به مربی سپرد.
#نقش مربی
۱.نقش مربی بارور کردن و شکوفا ساختن استعدادهای خفته و پنهان است.
۲. مربی مثل قطب نماست نه مثل ویلچیر.یعنی باید راه را نشان دهد و رهرو خودش با انتخاب و اختیار خود مسیر را طی کند، نه اینکه به زور او
را در مسیری به جلو براند.
۳.مربی افقهای وسیع انسان کامل بودن را به انسان نشان می دهد و رهرو از این طریق فکر انسان را به آزادی و رهایی از انواع جبرها می رساند.
۴. مربی باید روشهای رسیدن به قله های معنوی را به انسان تعلیم دهد.
۵. مربی باید بالای سر تعلیم بیننده باشد و هرجا لازم شد با ابزارهای مناسب تذکر بدهد و تربیت را با تذکر و تکرار تحکیم بخشد.
پایان فصل سوم
با درود و سپاس
📚#کتابمسئولیتوسازندگی(عینصاد)
🔆 امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
🔺خوشگمانى موجب راحتی قلب و سلامتی دين است.
📚 غررالحكم، حدیث۴۸۱۶
@masjedkhatam25
🚦چــــراغ قـــرمــــــز
🦋آیت الله مجتهدی تهرانی ره:
همان طور که در سر چهار راه وقتی
چراغ قرمز میشود، ترمز میکنید،دین
هم چراغ قرمز دارد،
چراغ قرمز دین، کارهای حرام است، یعنی
وقتی به کار حرامی رسیدی، ترمز کن و چراغ
سبز دین هم کارهای حلال است.
حال کسانی که برای چراغ قرمز ترمز
میکنند،دو جور هستند:
یک دسته از ترس جریمه شدن ترمز میکنند،
که این ترمز کردنشان خیلی چنگی
به دل نمیزند،اما عده ای هم برای
احترام گذاشتن به قانون ترمز میکنند
که این مهم است.
حال ما هم اگر از ترس جهنم نماز
بخوانیم، این نماز خواندنمان زیاد چنگی
به دل نمیزند؛یعنی اگر به این خاطر صبح ها
بلند میشوی و نماز میخوانی که به جهنم نروی،
این نماز خواندن زیاد دلچسب نیست،
اما اگر به تو بگویند:
اگر نمازصبح هم نخوانی به جهنم
نمیروی اما باز بلند شوی و نماز بخوانی،
این خوب است.
امیرالمومنین علی(ع) در مناجات هایشان میفرمودند:
خدایا عبادت من به خاطر ترس از جهنم
و یا به طمع بهشت نیست، ولکن من تو را شایسته عبادت دیدم و به این خاطر عبادتت میکنم❤
@masjedkhatam25
⭕️ساخت هلیکوپتر سبک ۲ نفره با موتور پراید توسط نخبه ایرانی!
تسنیم نوشت: یک نخبه ایرانی مدعی است هلیکوپتر دو نفرهای را با هزینه شخصی خود ساخته است که بدنه آن از جنس فایبرگلاس و وزن آن حدود ۴۵۰ کیلوگرم و موتور آن، موتور پراید است!
@masjedkhatam25
⭕️همیشه پای یهود در میان است !
🔻حامی مالی فیلم عنکبوت مقدس کسی نیست جز ساموئل حدیدا مدیر یهودی کمپانی متروپولیتن !!
@masjedkhatam25
❤️ #پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
🍃 هر خانه اي كه در آن دختر باشد، هر روز دوازده بركت و رحمت از آسمان ارزاني اش ميشود و زيارت فرشتگان از آن خانه قطع نمیگردد.
📖 جامع الاخبار، ص ۲۸۵،
مستدرک، ج ۱، ص ۱
#میلاد_حضرت_معصومه سلام الله علیها و
#روز_دختر مبارک🌹
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
@masjedkhatam25
🔴 حضرت معصومه الگوی منتظران
🔹 حضرت معصومه سلام الله علیها در مسیر معرفت به امام زمان خود، تلاش زیادی داشت و ارتباط او با برادر بزرگوارش امام رضا علیه السلام فراتر از ارتباط برادری و خواهری بود.
🔹 او نه تنها غرق در معرفت امام زمان خویش بود؛ بلکه در شناخت و ترویج معارف مهدویت نیز کوشش می نمود.
🔹 این بانوی باکرامت تحت تعالیم پدر بزرگوارشان امام کاظم و برادرشان امام رضا علیهما السلام به درجات والایی از معارف دینی و مهدوی دست یافته بود.
🔹 با توجه به این که صدها حدیث در زمینۀ معارف مهدویت از سوی پدر و بردار بزرگوارشان برای تعلیم شیعیان صادر میشد، این بانوی مکرمه از برترین مخاطبان معارف مهدوی و از برترین شاگردان مکتب انتظار محسوب می شود.
@masjedkhatam25
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا به این سنت #امام_رضا علیهالسلام عمل نکنیم؟!
ببینید👆👆
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#پنجشنبه است با دعا و خیرات خود، اسیران خاک را یاد کنیم....
اللهم اغفِر لِلمومِنينَ وَ المومِناتِ وَ المُسلمينَ وَ المُسلِماتِ اَلاَحياءِ مِنهُم وَ الاَموات
اللهم_عجل_لولیک_الفرج
ـــــــــــــــــــــــــــ
@masjedkhatam25
↙️ ببینید کی داره این حرفا رو میزنه
کسی که برای مقبره امام خمینی (ره) آنچنان کاخ مجلل و لاکچری ساخت که مایه ننگ خودش و تشکیلاتش شد
آقای حسن مصطفوی این خیانتی که شما در حق امام خمینی کردید قطعا دشمنان اسلام توی ۱۰۰ سال هم نمیتونستن انجام بدن
امامی که حتی اجازه نمیداد دیوار جماران را یک رنگ ساده بزنند
@masjedkhatam25
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرکت کننده شماره 40
رقیه سعیدی فر
⇇ #سلام_فرمانده
خانوادهبزرگسلامفرماندهاردکان↯
Eitaa.com/salamfarmande313y
-واحدفرهنگیهیئتابناءالحسین.ع
#نشرحداکثری
.
.
شادم به مرگِ خود که هلاک تو میشوم
با زندگی خوشم که بمیرم برای(♥️ تو...!
#حسینجآن♥️
#آرباب_دلم
#شب_زیارتی_ارباب
#حدیث_نفس🍃
◽️.......♥️):
📌 اطلاعیه مراسم سی و سومین سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ١۵ خرداد در اردکان؛
🔻 پنجشنبه ١٢ خرداد ماه ١۴٠١ ساعت ٨ صبح مسجد جعفرزاده
🔻 شنبه ١۴ خرداد ماه ١۴٠١ بعد از نماز مغرب و عشاء مسجد زیرده
#سالگردارتحال_امام_خمینی ره
• رسا|روابط عمومی سپاه اردکان •
▪️| @rasa_ar |▪️