23.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این اتفاق چند روز پیش در شهر گهرو از استان چهارمحال وبختیاری رخ داده
مراسم شهدا😭😭😭
هدایت شده از سلمان محمدی
یه تلنگر
هفته گذشته در همین ساعت عده ای در حلب سوریه تو خونه نشسته بودن می گفتن آخه به ما چه ربطی داره به آوارگان لبنانی پناه بدیم؟!
مدیونید اگه فکر کنید منظورم وطن دوستای عزیزمون بود.
بفرست براشون...
#سلمان_محمدی
@salmanmohamadi
دو موجودیت حرام در یک قاب...
هر دو از یک مادر متولد شده اند...
هیچ کدام شان بویی از انسان نبرده اند...
هر دو سگ هار آمریکا هستند...
پ. ن
جای پرچم ترکیه خالی است...
@zaghsiah
کانال منتسب به حضرت آقا
مجددا توصیه کرده به قرائت دعای توسل، سوره فتح و دعای چهاردهم صحیفه سجادیه
اثرش رو دست کم نگیریم تنها کاری هست که فعلا از دست مون برمیاد👌
@motaharevafi77
هدایت شده از خبرگزاری بسیج
📌 نشست برخط خبرگزاری بسیج
✅ با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی عمومهدی فرمانده سپاه حضرت روح الله استان مرکزی
❇️ با موضوع «دستاوردهای شجره طیبه بسیج»
🔺 یکشنبه ۱۴۰۳/۹/۱۱ ساعت ۲۱:۳۰
🔻در کانال کشوری ایتا و روبیکا خبرگزاری بسیج:
https://eitaa.com/Basijnewsir
https://rubika.ir/Basijnews110
🔶 @basijnewsir
بیانات رهبرمعظم انقلاب
به مناسبت هفتهی بسیج مستضعفین
بسم الله الرّحمن الرّحیم
و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابیالقاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّة الله فی الارضین.
خیلی خوش آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز. به همهی شما درود میفرستم، همچنین به همهی کسانی که این سخن را در سراسر کشور میشنوند. دربارهی بسیج، چند جملهای عرض میکنیم. بسیج مستضعفین، در کشور، یک پدیدهی بینظیر بود که به وجود آمد؛ این پدیده، در هیچ نقطهی دیگری، در هیچ کشور دیگری در عالم، به این شکل سابقه نداشت و پدیدهی استثنائیای محسوب میشد. این را از جهات مختلفی توضیح میدهم، عرض میکنم. این پدیده یک پدیدهی تقلیدی نبود، گرتهبرداری نبود؛ از فرهنگ ملّی خودمان و از تاریخ ما این پدیده جوشید. این اوّلین حرف ما است؛ نتیجهی این حرف هم این است که این پدیده چون اصیل است، ماندنی است؛ این پدیده ازبینرفتنی نیست. ثابت است، ماندنی است، چون ریشهدار است؛ مربوط به خود این ملّت، این تاریخ و این هویّت ملّی و ایرانی است.
این، یک شبکهسازی فرهنگی است. بسیج در اصل، یک شبکهسازی فرهنگی و اجتماعی و البتّه نظامی است. آن چیزی که امروز ابتدائاً به ذهن میرسد، جنبهی نظامی بسیج است، در حالی که جنبهی نظامی با همهی اهمّیّتش بیش از جنبههای فرهنگی بسیج و جنبههای اجتماعی بسیج نیست. امام این شبکهسازی را کرد، این ابتکار امام بود؛ کِی؟ در دل یک تهدید بزرگ. این از خصوصیّات امام بزرگوار ما بود. غالب شماها دوران امام را درک نکردهاید؛ یکی از خصوصیّات امام بزرگوار ما همین بود: از دل تهدیدها ایجاد فرصت میکرد؛ اینجا هم همینجور شد. روز سیزدهم آبان در سال ۵۸، حادثهی تسخیر لانهی جاسوسی اتّفاق افتاد؛ قدرت درجهی اوّل آن روز دنیا، یعنی آمریکا، شروع کرد به چنگ و دندان نشان دادن، تهدید کردن، تحریم کردن؛ در دل این تهدیدها، امام در روز پنجم آذر، یعنی با فاصلهی حدود بیست و دو سه روز از آن قضیّه، فرمان بسیج را صادر کرد؛ یعنی آن وقتی که کشور، آن هم کشوری که تازه انقلاب کرده، هیچیک از ابزارهای دفاع از خودش را هم تقریباً در اختیار ندارد و مورد یک چنین تهدید بزرگی قرار گرفته، در یک چنین شرایطی امام ناگهان یک شجرهی طیّبهای را، یک نهالی را در زمین اجتماعی و فرهنگی و نظامی کشور نشاند و آن، شجرهی طیّبهی بسیج بود. از تهدید، فرصت ایجاد کرد.
خب، گفتیم جنبهی نظامی بسیج یکی از جنبهها است. آنچه حالا عرض میکنم، این است که در درجهی اوّل بسیج یک «مکتب» است، یک «اندیشه» است، یک «تفکّر» است؛ در واقع یک شبکهسازی فکری و فرهنگی است. اگر بسیج کار نظامی هم میکند، کار اجتماعی هم میکند، کار علمی هم میکند که میکند، منشأش همان منطق و اندیشهای است که پایهی بسیج را تشکیل میدهد. اگر من بخواهم آن منطق و پایهای را که بسیج بر روی آن قرار گرفته در دو کلمه توضیح بدهم و عرض بکنم، باید بگویم آن دو کلمه عبارت است از «ایمان» و «اعتماد به نفْس»؛ یا میتوانید تعبیر کنید: «خداباوری» و «خودباوری»؛ این دو پایهی بسیج است. بسیج بر روی خداباوری و خودباوری بنا شده. هر چه هم این درخت، امروز و فردا و آینده ثمره بدهد، ناشی از همین دو چیز است: خودباوری و خداباوری. بسیج خصوصیّات زیادی دارد که همه از این دو پایهی اصلی نشأت میگیرد. بسیج، شهامت دارد، ابتکار دارد، سرعت عمل در کارها دارد، دید وسیع دارد، دشمنشناسی دارد، در برابر تحرّکات گوناگون حساسیّت دارد ــ اینها مال بسیج است ــ امّا همهی اینها و سایر خصوصیّات ممتاز بسیج، ناشی از همان دو خصوصیّت است که اگر فکر کنیم، بشکافیم، بحث کنیم، کاملاً روشن میشود. من البتّه یک کلمهی مختصری حالا عرض میکنم.
وقتی میگوییم خداباوری، نتیجهی خداباوری عبارت است از تسلیم در مقابل خدا، توکّل به خدا، یقین به وعدهی خدا؛ خداباوری یعنی این. اوّلاً تسلیمیم در مقابل خدا، ثانیاً تکیهی به کمک خدا داریم و امید به کمک خدا داریم؛ ثالثاً به وعدهای که خدا به ما داده، اعتماد داریم؛ مثلاً «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم».(۲) این، دربارهی خداباوری.