eitaa logo
کانال مسجدی ها (مسجدالاقصی)
1.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3هزار ویدیو
754 فایل
🖤بسم رب الحسین🖤 🕌 ادرس: اراک، خ دانشگاه، منطقه خانه سازی 🇮🇷 مدیر کانال: @mojtaba1570 دارای کانون فرهنگی امام رضا ع با محوطه ورزشي فوتبال و والیبال، اتاق IT، کلاس مهد قران، هیئت مذهبی، کتابخانه، گروه سرود، اتاق پخش فیلم، کلاس هاي کاردستی و خلاقیت ..
مشاهده در ایتا
دانلود
یا قمر العشیره برنامه جشن میلاد با سعادت آقا حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی مسؤل هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی و با نوای حاج علی صادقی. #خادمین_کانال #مسجدالاقصی_اراک @masjedolaghsa
هدایت شده از سنگرمسجد(مرکزی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجب نفسی داره این برادر امام جمعه .😭 این هم معجزه و نفس شهداست خدا شاهده گوش کردم از تواضع این برادرمون موهای تنم سیخ شد . بچه ها دارن یارای اخر الزمانی رو غربال می کنند . دارن جدا می کنند . از قافله جانمونید . یا علی ╭━━⊰❀🔻🔸🔻❀⊱━━╮ ما ملت امام حسینیم ╰━━⊰❀🔸🔸🔸❀⊱━━╯ @masjedmehvary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔸 بچه های گردان امام حسین علیه السلام اراک در عملیات کربلای پنج روز پاسدار و جانباز مبارک💐 با تشکر از قرارگاه مردمی سیدالشهداء علیه السلام @markaziirib
سردار حاجی‌زاده: در عین الاسد ما به دنبال کشتن چند صد سرباز بدبخت نبودیم ؛ هدف نهایی کشتن ترامپ و پامپئو و مکنزی است که ان شاءالله اتفاق خواهد افتاد @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 تقسیم اموال پیش از مرگ 💠 سؤال: آیا فرد بیماری که رو به موت است می تواند اموالش را (به همان روشی که در شریعت آمده) تقسیم کند؟ ✅ جواب: اگر از نظر فکری و تصمیم گیری در سلامت باشد، اشکال ندارد. 🆔 @leader_ahkam
✅بصیرت، ایمان و شجاعت آقا حضرت ابوالفضل علیه السلام آقا امام صادق علیه السلام می فرمایند: عموی ما عباس[علیه السلام] دارای بصیرتی نافذ،بینشی عظیم و ایمانی راسخ بود.در محضر امام حسین[علیه السلام]جهاد نمود و جانبازی و ایثار را تمام کرد و به شهادت رسید. 📚منبع: 1️⃣عمدة الطالب فی انساب آل ابی طالب ص۳۲۷/احمد بن علی ابن عنبة/ناشر:انتشارات انصاریان/قم 2️⃣تنقیح المقال فی علم رجال ج۲ ص۱۲۸/علامه عبدالله مامقانی/ناشر:المطعبة المرتضویة/نجف اشرف @masjedolaghsa
♦️ وقتی که قنداقه قمر بنی هاشم "علیه‌السلام" را برای امیرالمؤمنین علی "علیه‌السلام" می‌آورند... وقتي حضرت اباالفضل عليه السلام به دنيا آمدند،مولا اميرالمؤمنين عليه السلام براي ديدار فرزندشان حضرت عبّاس عليه السلام تشريف آوردند، مولود مبارك را به نزد حضرت آوردند، تا اينكه سنّت‌هاي رسيده از رسول خدا صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم را درباره ي فرزندي كه از شجاع ترين خاندان عرب به وجود آورده تا براي برادرش سيّدالشّهداء عليه السلام ياوري پاكباز باشد، انجام دهند. حضرت با علم امامت مشاهده كردند مصائب سنگيني را كه بر او و هر يك از اعضاء مباركش وارد مي‌شود، دست هايش در راه ياري امام قطع مي‌شود و سينه اي كه منبع علم و يقين است، آماج تير دشمن قرار مي‌گيرد و عمود آهنين بر سر مباركش فرود مي‌آيد و خُرد مي‌گردد، اين غم‌ها بر حضرت حمله ور شد و اشك‌هاي غم و حسرت از ديدگانشان سرازير گشت و صداي‌هاي و هوي گريه شان بلند شد و آهي دردمند بركشيدند و اين جمله را تكرار كردند: «مرا با يزيد چه كار»؟! 🔹در نقلی دیگر چنین آمده است: وقتي حضرت امّ البنين عليها السلام قنداقه حضرت اباالفضل عليه السلام را خدمت حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السلام آورد «قَبَّلَ يَدَيْهِ وَ اسْتَعْبَرَ وَ بَكي» 🔹 آن حضرت دست‌هاي اباالفضل عليه‌السلام را از قنداقه بيرون آورد و بوسيد و گريست و فرمود: گويا مي‌بينم اين دست‌ها روز طفّ در كنار شريعه فرات در راه ياري برادرش حسين"عليه‌السلام" جدا خواهد شد. 📚 خصائص العباسیة ص١٢٢ @masjedolaghsa
♦️ علم و معرفت، با گوشت و پوست قمر بنی هاشم "علیه‌السلام" عجین شده است... در روایتی از امام صادق عليه السلام نقل شده است که حضرت فرمودند : اِنَّ عباسَ بنِ علی «علیه‌السلام» زَقّ العلمَ زقًّا 🔹همانا عباس بن علی "سلام الله علیه" علم را به طور کامل چشیده است. 📚اسرار الشهاده ص ٣٢۴ 📚تنقیح المقال ج٢ص١٢٨ ✍ این از تعابیر منحصر به فردی است که در چندین مورد فقط برای معصومین "علیهم‌السلام" به کار رفته است. و حاکی از مقام و معرفت والای قمر بنی هاشم علیه السلام دارد. @masjedolaghsa
مقام عبودیت و اطاعت از خداوند منبر ولادت حضرت ابوالفضل(علیه السلام ) مسجدالاقصی ۶اسفند۱۴۰۱ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین‏ اَلسّلامُ عَلیک أیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ الْمُطِیعُ للّه وَلِرَسُولِهِ وَلاِءمِیرِالْمُؤمِنِینَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَینِ، اَلسَّلامُ عَلَیک وَرَحْمَةُ اللّه وَبَرَکاتُهُ وَمَغْفِرَتُهُ وَرِضْوَانُهُ وَعَلی رُوحِک وَبَدَنِک أَشْهَدُ وَاُشْهِدُ اللّه أنَّک مَضَیتَ عَلَی مَامَضَی بِهِ الْبَدْرِیونَ وَالُْمجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّه 🔷شعر@masjedolaghsa همیشه روی لبم ذکر یا اباالفضل است چرا که حضرت مشکل گشا اباالفضل است دو دست داده به راه خدا و پس چه عجب اگر که معنی دست خدا اباالفضل است به جمله جمله یا کاشف الکروب قسم که استجابت صدها دعا اباالفضل است نمونه است اباالفضل و در مسیر حسین کسی که شد همه چیزش فدا اباالفضل است از ابتدا به من آموخت مادرم تنها دوای درد گرفتارها اباالفضل است چه ترس دارد از آتش، چه ترس از دوزخ اگر شفاعت هر شیعه با اباالفضل است خود امام زمان گفته است می آید به مجلسی که در آن ذکر یا اباالفضل است بگیر ذکر اباالفضل با امام زمان ببین که بر لب آقای ما اباالفضل است ✅ مختصری از فضایل حضرت ابوالفضل ➖علم و دانش حضرت ابوالفضل العباس (ع) از اکابر و افاضل فقها و علمای اهل بیت (ع) می باشد که در این باره از حضرت امیر(ع) روایت شده که فرمود «اِنَّ ولدى العبّاس زُقَّ العلم زُقّاً» همانا فرزندم عبّاس ، به سان جوجه کبوترى که توسط پدر مادر تغذیه می شود دانش را فرا گرفته است.(۱) ➖ عبادت در کثرت نماز و عبادت حضرت ابوالفضل(ع) در روایت آمده است که «بِاَنَّهُ کانَ بَینَ عَینَیهِ اَثَرَ السُّجُود؛ بر پیشانی او، اثر سجود پیدا بود» (۲) ➖مواسات از ویژگی‌های ستوده اخلاقی «مواسات» یعنی اعانت و یاری به دیگران. در زیارت ماثور وارد شده است؛ السلام علی ابی الفضل العباس المواسی اخاه بنفسه؛ سلام بر ابوالفضل العباس، آن عزیزی که برادرش را با ایثار جان خویش یاری کرد» ➖ادب و وفا داری حضرت عباس در ادب و وفا داری زبانزد است به ویژه ادب و وفای آن حضرت نسبت به امام(ع) در ننوشیدن آب، در رد کردن امان نامه و اشعار او بعد از بریده شدن دستانش به زیبایی تمام جلوه گر شده است. ➖بصیرت امام صادق (ع) فرمود : كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِيٍّ نافِذَ البَصيرَةِ صُلبَ الإيمانِ جاهَدَ مَعَ أبي عَبدِاللّه ِ و أبلى بَلاءً حَسَنا و مَضى شَهيدَا ؛ عموى ما ، عبّاس ، داراى بينشى ژرف و ايمانى راسخ بود ؛ همراه با امام حسين(ع)جهاد كرد و نيك آزمايش داد و به شهادت رسيد .(۳) ☑️مقدمه بحث@masjedolaghsa به شاعر اهل بیت، ژولیده نیشابوری گفتند به صورت بداهه درباره حضرت عباس(ع) ، شعری بگو که پنج بار، کلمه «چشم»  در آن به کار رفته باشد ایشان شعری گفتند که ده مرتبه کلمه چشم در آن بود : چشم ها از هیبت چشمم، به پیچ و تاب بود محو چشمم، چشم ها و چشم من بر آب بود چشم گفتم، چشم دادم، چشم پوشیدم، ز آب من سراپا چشم و چشمم جانب ارباب بود. با این مقدمه ی ادبی و به عشق چشمان زیبا و نافذ حضرت ابوالفضل(ع) بحث «چشم گفتن» که همان عبودیت و اطاعت از خداوند است را تقدیم کنیم در زيارتنامه حضرت عباس(ع) ميخوانيم؛ السلام عليك ايها العبد الصالح المطيع لله ولرسوله ولأميرالمؤمنين والحسن والحسين صلي الله عليهم وسلّم. بشر اگر بخواهد به كمالات انساني وبه عزتي كه مخصوص خدا ورسول ومومنان هست دست يابد،راهي جز اطاعت وبندگي خداي متعال كه سرچشمه تمامي خوبي ها وپاكي ها وزيبايي ها هست،ندارد. 🔻 ادامه دارد 👇👇 @masjedolaghsa
ا ꧂ تبیین مقام اطاعت و عبودیت ꧁ 🔻با توجه به دو عبادت «العبد الصالح» و « المطیع لله» که در بیان مقامات حضرت ابوالفضل(ع) و زیارت آن حضرت ، از زبان مقدس امام صادق(ع) وارد شده است در ادامه به تبیین عبودیت و اطاعت می پزداریم. 🔺 ☑️معنیاطاعت و عبودیت ‌عبودیت، اظهار تذلل و ذلت در برابر ذات اقدس الهی و عبادت خداوند متعال هم نهایت تذلل می‌باشد. به تعبیر دیگر، و از بُعد دیگر «عبودیّت» نهایت اوج تکامل روح یک انسان و قرب او به خداست، و عبودیّت تسلیم مطلق در برابر ذات پاک اوست؛ و «عبد» از نظر لغت به انسانی گفته می‌شود که سر تا پا تعلّق به مولا و صاحب خود دارد؛ اراده‌اش تابع اراده‌ی او، و خواستش تابع خواست اوست؛ در برابر او خود را مالک چیزی نمی‌داند و در اطاعت او سستی به خود راه نمی‌دهد. و اطاعت از ریشه «ط‌ـ‌وع» (ضد کَرْه) به‌ معنای فرمان بردن  همراه با خضوع و رغبت است. اطاعت، به معنای موافقت واقعی مکلف با حکم خداوند است که یا از راه قطع یا حجت معتبر به دست آمده باشد، مثل این که انسان به حرمت چیزی - شرب خمر (قطع پیدا کند) و آن را ترک نماید و آن چیز در واقع هم حرام باشد. 👌نکته در توضیحات فوق سعی شد فرق عبادت و عبودیت روشن شود. عبادت نوعى تجسم دادن و ترسيم کردن عبوديت و مملوکيت و اظهار حاجت به خداست.@masjedolaghsa ☑️حدیث مهم در معنی عبودیت در حدیثی از امام صادق (ع) می‌خوانیم: «العبودیة جوهرة کنهها الربوبیه؛ عبودیت گوهری است که ربوبیّت در درون آن نهفته شده است.»   اشاره به این که عبد تلاش و کوشش می‌کند که خود را در صفات شبیه به معبود سازد و پرتوی از صفات جلال و جمال او را در خود منعکس کند، و نیز انسان در سایه‌ی عبودیّت به جایی می‌رسد که به اذن پروردگار می‌تواند در جهان تکوین، تدبیر و تصرّف کند، و صاحب ولایت تکوینیّه شود. 🔷نشانه های عبودیت امام صادق(ع) در پاسخ عنوان بصری سه نشانه برای عبودیت بیان فرموده اند. قُلْتُ يَا شَرِيفُ فَقَالَ قُلْ يَا أَبَا عَبْدِ اللهِ؛ قُلْتُ يَا أَبَا عَبْدِ اللهِ، مَا حَقِيقَةُ الْعُبُودِيَّةِ؟ قَالَ ثَلَاثَةُ أَشْيَاءَ: أَنْ لَا يَرَى الْعَبْدُ لِنَفْسِهِ فِيمَا خَوَّلَهُ اللهُ إِلَيْهِ مِلْكاً لِأَنَّ الْعَبِيدَ لَا يَكُونُ لَهُمْ مِلْكٌ يَرَوْنَ الْمَالَ مَالَ اللَّهِ يَضَعُونَهُ حَيْثُ أَمَرَهُمُ اللهُ تَعَالَى بِهِ؛ وَ لَا يُدَبِّرُ الْعَبْدُ لِنَفْسِهِ تَدْبِيراً؛ وَ جُمْلَةُ اشْتِغَالِهِ فِيمَا أَمَرَهُ اللهُ تَعَالَى بِهِ وَ نَهَاهُ عَنْهُ؛ فَإِذَا لَمْ يَرَ الْعَبْدُ لِنَفْسِهِ فِيمَا خَوَّلَهُ اللهُ تَعَالَى مِلْكاً هَانَ عَلَيْهِ الْإِنْفَاقُ فِيمَا أَمَرَهُ اللهُ تَعَالَى أَنْ يُنْفِقَ فِيهِ وَ إِذَا فَوَّضَ الْعَبْدُ تَدْبِيرَ نَفْسِهِ عَلَى مُدَبِّرِهِ هَانَ عَلَيْهِ مَصَائِبُ الدُّنْيَا وَ إِذَا اشْتَغَلَ الْعَبْدُ بِمَا أَمَرَهُ اللهُ تَعَالَى وَ نَهَاهُ لَا يَتَفَرَّغُ مِنْهُمَا إِلَى الْمِرَاءِ وَ الْمُبَاهَاةِ مَعَ النَّاسِ فَإِذَا أَكْرَمَ اللهُ الْعَبْدَ بِهَذِهِ الثَّلَاثِ هَانَ عَلَيْهِ الدُّنْيَا وَ إِبْلِيسُ وَ الْخَلْقُ وَ لَا يَطْلُبُ الدُّنْيَا تَكَاثُراً وَ تَفَاخُراً وَ لَا يَطْلُبُ عِنْدَ النَّاسِ عِزّاً وَ عُلُوّاً وَ لَا يَدَعُ أَيَّامَهُ بَاطِلًا فَهَذَا أَوَّلُ دَرَجَةِ الْمُتَّقِينَ؛ قَالَ اللهُ تَعَالَى: «تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِينَ لا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لا فَساداً وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ.» گفتم: اى شريف! فرمود: بگو: يا أباعبدالله، گفتم: يا اباعبدالله! حقيقت بندگى چيست؟ فرمود: به سه چيز است: اول اينكه بنده آنچه را خدا به او بخشيده ملك خود نداند، زيرا بندگان مالك نيستند، بلكه مال را از آن خدا مى بينند، و هر كجا خدا فرمان داد مصرفش مى كنند. دوم اينكه: بنده تدبير امور خودش را نمى نمايد، سوم اينكه: تمام وقت خود را صرف انجام اوامر خدا و ترك نواهى او كند؛ بنا براين، هر گاه بنده چيزى را كه خدا به او بخشيده ملك خود نداند، انفاقش در راه خدا بر وى آسان گردد، و هر گاه تدبير امورش را به دست مدبّر واقعى سپرد، سختيهاى دنيا برايش آسان شود، و هر گاه بنده به امر و نهى خدا گردن نهاد، هيچ گاه با مردم جدال نمى كند، و به آنان فخر نمى فروشد. هر گاه خداوند به بنده اين سه خصلت را عطا فرمود، دنيا و شيطان و مردم در نظرش خوار مى شود، و به خاطر مال جمع كردن و فخر فروشى به دنبال دنيا نمى رود، و از مردم عزّت و مقام نمى طلبد، و اوقاتش را هدر نمى دهد، اين اوّلين درجه پرهيزگاران است، خداوند متعال مى فرمايد: جهان آخرت را براى كسانى مهيّا نموديم كه در روى زمين دنبال مقام پرستى نرفته و مرتكب فساد نشده باشند و پايان نيك براى پرهيزگاران است.(۴) 🔻 ادامه دارد 👇👇 @masjedolaghsa
♻️انواع اطاعت اطاعت با توجه به اراده الهی به دو نوع می باشد: ➖اطاعت در مقابل اراده تکوینی یعنی اینکه خداوند در مشیت بندگان هر اراده ای فرموده انسان به آن راضی باشد و نسبت به انقیاد و تسلیم داشته باشد و نه سرکشی و اعتراض. مثلا اینکه کسی دختر یا پسر آفریده شده، زشت یا زیبا گردیده انسان باید همه اینها را در دایره اراده الهی بداند و نسبت به آن اعتراض نکند. ➖اطاعت در مقابل اراده تشریعی یعنی اینکه انسان ، نسبت به دستورات خداوند خاضع و فرمانبردار باشد . مثلا هر چه از عبادات فردی و اجتماعی برای هر مرد و زنی تکلیف فرموده راضی باشد و اعتراض نداشته باشد . ☑️مراتب عبودیت امیرالمؤمنین(ع) سه مرتبه برای عبودیت بیان فرمود اند یعنی انگیزه گوش به فرمان الهی بودن سه نوع قابل تصور است که البته هیج کدام از این سه غلط نیست اما بیانگر مرتبه ها و درجات عبودیت است؛: اِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللّهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ التُّجّارِ وَ اِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللّهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ الْعَبیدِ وَ اِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللّهَ شُكْراً فَتِلْكَ عِبادَةُ الاَْحرارِ؛گروهى خدا را به رغبت و طمع بهشت عبادت مى‌كنند؛ عبادت اینان عبادت تجارت پیشگان است. گروهى خدا را از ترس جهنم و عذابش عبادت مى‌كنند؛ این عبادت بردگان است. گروهى نیز خدا را از سر سپاس عبادت مى‌كنند؛ این عبادت آزادگان است.(۵) 🔶عوامل تقویت روح بندگی بعد از اینکه معنا و اهمیت عبودیت بندگی و انواع و مراتب آن مشخص شد اکنون یک سؤال مهم مطرح می‌شود؛ راههای نیل به مقام بندگی کدامند؟ چگونه میتوان روح بندگی را در خود ایجاد و تقویت کرد؟ پاسخ به این سؤال مهم را در چند عنوان تقدیم میکنیم؛ @masjedolaghsa ۱.نظم و برنامه برای زندگی طبق دستور مهمی که امام کاظم(ع) به شیعیان ش تعلیم می‌فرماید عبودیت از مسیرنظم و برنامه مشخصی می گردد. ایشان می فرماید: «اجتهدوا فی أن یکون زمانکم أربع ساعات: ساعه لمناجاه الله، و ساعه لامرالمعاش، وساعه لمعاشره الاخوان و الثقاه الذین یعرفونکم عیوبکم و یخلصون لکم فی الباطن، وساعه تخلون فیها للذاتکم فی غیر محرم و بهذه الساعه تقدرون علی الثلاث ساعات؛ بکوشید که اوقات شبانه روزی شما چهار قسمت باشد: ۱- قسمتی برای مناجات با خدا ۲. قسمتی برای تهیه معاش، ۳. قسمتی برای معاشرت با برادران و افراد مورد اعتماد که عیب های شما را به شما می فهمانند و در دل به شما اخلاص می ورزند ۴.و قسمتی که در آن خلوت می کنید برای درک لذتهای حلال (و تفریحات سالم) و به وسیله انجام این قسمت است که بر انجام وظایف آن سه قسمت دیگر توانا می شوید.(۶) ۲.فکر و تعقل عقل به عنوان حجت باطنی به انسان می آموزد که چگونه می تواند بندگی کند و بهترین بنده اختیاری خداوند باشد و به اهداف بندگی جامه عمل بپوشاند. ➖چنانچه در حدیث گفته شده؛ «اَلعَقلُ‌ ما عُبِدَ بِهِ‌ الرَّحمٰنُ‌ وَ اکتُسِبَ بِهِ الجَنان». عقل چیزی است که با آن خدای رحمان عبادت می شود و به وسیله آن بهشت به دست می آید.(۷) ➖امام رضا(ع) فرمود :ليسَ العِبادَةُ كثرَةَ الصلاةِ و الصومِ ، إنّما العِبادَةُ التَّفكُّرُ في أمرِ اللّهِ .(۸) ➖التَّفَکُّرُ فِی مَلَکُوتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ عِبَادَهُ الْمُخْلَصِینَ. ۳.ذکر «ذکر» به عنوان حلقه ارتباطی عابد و معبود، جایگاه بسزایی در نیل به مقام بندگی و عبودیت انسان دارد. برخی ذکر را یکی از مراحل سیر الی الله می دانندچنان که آورده اند «من تعلق بالذکر فقد تعرض للسیر» هرگاه «ذکر» به معنای حقیقی در جان انسان مأوی گزیند و انسان همواره یاد خدا را در دل بپروراند. ذکر خدا عامل محبت است إِذَا أَحَبَّ اللَّهُ عَبْداً أَلْهَمَهُ حُسْنَ الْعِبَادَهِ اگر خدا بنده‌ای را دوست بدارد، نیک عبادت کردن را به او الهام می‌کند. ۴.تزکیه نفس ازاخلاق زشت در آیه ۳۶ سوره نساء تکبر و تفاخر دو عامل بازدارنده از عبادت خداوند معرفی شده و در آیات دیگری نیز دوری از تکبر را شرط نیل به عبادت خدا می‌داند. خلاصه اینکه هر گونه رفتار و اخلاق نادرست موانع در سر راه عبودیت و معارض با عبودیت محسوب می شوند. ۵.سعی در کسب علم و معرفت در آیه ۶۴ سوره زمر از جهالت و نادانی به عنوان عامل عبادت غیرخدا نام برده شده است. قرآن کریم ،علما را خاشع و فروتن در برابر خداوند معرفی می‌فرماید؛ إِنَّما يَخْشَى اللهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ. ۶.شکر نعمت خداوند در قرآن استفاده از نعمت ها و شکر نعمت را در راستای عبودیت دانسته است؛« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ»ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از نعمتهای پاکیزه‌ای که به شما روزی داده‌ایم، بخورید و شکر خدا را بجا آورید؛ اگر او را پرستش می‌کنید! @masjedolaghsa 💠داستان هنگامى که وسایل غارت شده کربلا را به شام نزد یزید بردند، در میان
آنها پرچم بزرگى بود . یزید و حاضران در مجلس دیدند همه پرچم سوراخ و صدمه دیده، ولى دستگیره آن سالم است . یزید پرسید: «این پرچم را چه کسى حمل مى کرد؟» گفته شد: «عباس بن على » . یزید از روى تعجب و تجلیل از آن پرچم سه بار برخاست و نشست و گفت: «انظروا الى هذا العلم فانه لم یسلم من الطعن والضرب الا مقبض الید التى تحمله; به این پرچم بنگرید، [که بر اثر صدمات] نیزه و زدن [شمشیر] جایى از آن سالم نمانده جز دستگیره آن که [پرچمدار] آن را با دست حمل مى کرده است .» سالم ماندن دستگیره پرچم، نشان از آن دارد که پرچمدار تمام ضربات نیزه و شمشیر را که بر دستش وارد مى شده تحمل مى کرده ولى پرچم را رها نساخته است . آنگاه یزید گفت: «ابیت اللعن یا عباس، هکذا یکون وفاء الاخ لاخیه; لعن [و ناسزا] را از خودت دور ساختى اى عباس! [و ناسزا زیبنده تو نیست ]. این چنین است [رسم و معناى] وفادارى برادر نسبت به برادرش .» 💠داستان@masjedolaghsa محمد بن منکدر کسی است که خود را از عابدان و زاهدان روزگار می‌دانست و در روایت است که داستانی را مکرر برای اصحابش نقل می‌کرد و مى‏گفت: من تصور نمى‏کردم على بن الحسین (ع) بعد از خود فرزندی به جا نهد که فاضل‌تر از خود او باشد تا این که روزی فرزندش محمد بن على (امام باقر (ع)) را دیدم و خواستم او را موعظه کنم که از قضا او به من پندی داد که به راستی به آن نیاز داشتم. اصحاب محمد بن منکدر سؤال کردند که ماجرا چیست و او چه درسی به تو آموخت؟ محمد بن منکدر گفت: روزی در گرم‌ترین ساعت روز از شهر خارج شدم و به اطراف مدینه رفتم. ابو جعفر محمد بن على (ع) را دیدم که همراه با غلامانی و با خستگی فراوان و عرق‌ریزان به کار مزرعه رسیدگى مى‏کند. با خود گفتم: سبحان اللّه. ببین، بزرگی از قریش در این گرماى‏ نیمروز، با این حالِ پرمشقت در طلب دنیا چگونه تلاش مى‏کند، به راستی که باید او را موعظه کرد. نزدیک شدم و سلام کردم و ابو جعفر نفس‏زنان و در حالی که عرق از سر و رویش مى‏ریخت سلام مرا پاسخ داد. گفتم: خداوند امورتان را اصلاح کند. بزرگی از بزرگان قریش، در این گرمای طاقت‌فرسا و با این حال پرمشقت براى دنیای بی‌ارزش و فانی تلاش کند، واقعاً شایسته نیست؛ به راستی با خود اندیشیده‌اید که اگر در این حال اجل شما سرآید و پیک مرگ را ملاقات کنید چه خواهید کرد!؟ ابو جعفر گفت: «اگر پیک مرگ با این حالت درآید، مرا در طاعت و بندگى خدا خواهد دید، چرا که من با این تلاش و کوشش، خودم و خانواده‏ام را از گدایی مردم خارج مى‏کنم. من باید موقعى بیمناک باشم که پیک مرگ درآید و من در حال معصیت و نافرمانى خدا باشم». من به ابو جعفر گفتم: شما درست می‌فرمایید خداوند شما را رحمت کند؛ به خیال خودم خواستم شما را موعظه کنم حال آن‌ که شما به من پندی حکیمانه آموختید. (۹) @masjedolaghsa 💠داستان روزي حضرت كاظم (ع) از در خانه (بشر حافي ) در بغداد مي گذشت كه صداي ساز و آواز و رقص را از آن خانه شنيد .  ناگاه كنيزي از آن خانه بيرون آمد و در دستش خاكروبه بود و بر كنار در خانه ريخت . امام فرمود : اي كنيز صاحب اين خانه آزاد است يا بنده ؟ عرض كرد : آزاد است . فرمود : راست گفتي اگر بنده بود از مولاي خود مي ترسيد .  كنيز چون برگشت (بشر حافي ) بر سر سفره شراب بود و پرسيد : چرا دير آمدي ؟ كنيز جريان ملاقات را با امام نقل كرد . بشر حافي با پاي برهنه بيرون دويد و خدمت آن حضرت رسيد و عذر خواست و اظهار شرمندگي نمود و از كار خود توبه كرد .(ادامه داستانو من مینویسم ...ازآن روز به بعد بشر پا برهنه میکشت مردم می پرسیدند توچرا این گونه می گردی وبشر جوا ب داد:آخر من موقع دیدار یارم پا برهنه بودم این گونه میکردم تا همیشه به یاد آن روز باشم.(۱۰) ــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.بحار الأنوار، ج ۴۵، ص ۱۳۷. ۲.الوقایع والحوادث، ج ۲، ص ۳۰. ۳ّ.عمدة الطّالب ، ص۳۶۵. ۴.مشكاة الأنوار في غرر الأخبار، على بن حسن طبرسى، ص ۳۲۶. ۵.تحف العقول،ج۱، ص۲۴۶ ۶.همان،ص۴۰۶. ۷.الكافي، ثقة الإسلام كلينى،‏ ج۱، ص۱۱. ۸.الكافي : ۲/۵۵/۴. ۹. الکافی، ج ۵، ص۷۱. ۱۰.جامع السعادات ، ج۲،ص۲۳۵. 🌺 والسلام علی من اتبع الهدی 🌺 @masjedolaghsa
waqe_346196.mp3
29.55M
ترتیل سوره واقعه قاری: سید امیرحسین ساجدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•💙🎊• دلدار اومده علمدار اومده...😍♥️ ناجاییا،انتظامیا، سردارا، سپاهیا، ارتشی ها، انقلابیا، خبر بدین ب اباالفضل بیاد.... 😍😍😍❤️❤️ 💛 💐 🥳 اللهم رزقنا حرم ❤️ @masjedolaghsa
•💙🌸• کاشف الکرب تویی خنده ارباب تویی...♥️ 💛 💐 🥳 اللهم رزقنا حرم ❤️ @masjedolaghsa
⭕️اطلاعیه توجه توجه!!! اخرین شب از مراسم میلاد سرداران کربلا. سخنران:حجت‌الاسلام بابائی بانوای:حاج علی صادقی زمان: شنبه، مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۶، بلافاصله بعد نماز مغرب و عشا. مکان:خ دانشگاه، خ خانه سازی، مسجدالاقصی. منتظر حضور شما هستیم ✅ شورای فرهنگی مسجدالاقصی @masjedolaghsa