هدایت شده از پای درس امیرالمؤمنین علی علیه السلام
دعا امیرالمومنین علیه السلام برای امام زمان عج:💐
🤲 بار خدایا غیبت او را پایان بخش غم ها قرار بده
و به واسطه او شکاف ها و نفاق ها را از امت بردار ...
سپس به سینه شان اشاره کردند و آه سردی کشیدند و فرمودند:
آه! که چقدر مشتاق دیدار او هستم.
🌴💠این اشتیاق برای منتظر بسیار مهم است کسی که منتظر دیدار حضرت(عج) است نباید اعمال و رفتارش با منویات حضرت حجت(عج) در تضاد باشد
💚عاشق بودن را باید از امیرمومنان(ع) فرا گرفت.
(منبع: خبرگزاری شبستان)
عضویت در کانال پای درس امیرالمومنین
👇
https://eitaa.com/nahjolbalaghekhani110arvane
هدایت شده از پای درس امیرالمؤمنین علی علیه السلام
📚خلاصه همه دعا ها!!؟
،🌴 امیر مؤمنان علی(ع)، مردى را دید که از روى نوشته، دعایى طولانى میخواند. به او فرمود:
👌 «اى مرد! آنکه زیاد را میشنود، اندک را هم پاسخ میدهد». مرد گفت: سَرورم! پس چه کنم؟ فرمود:
«بگو: 👇
الْحَمْدُ للهِ عَلَى کُلِّ نِعْمَةٍ
وَ أَسْأَلُ اللهَ مِنْ کُلِّ خَیْرٍ
وَ أَعُوذُ باللهِ مِنْ کُلِّ شَرٍّ
وَ أَسْتَغْفِرُ اللهَ مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ»؛
🤲 ستایش، خداى را بر هر نعمتى،
و هر خوبى را از خدا میخواهم
و از هر بدى، به خدا پناه میبرم
و از هر گناهى، از خدا آمرزش میطلبم.
( بحار الانوار، ج 91، ص 242، بیروت، ۱۴٠۳ ق)
باعضویت در کانال پای درس امیرالمومنین
حدود پنج هزار مطلب از کلام و فضایل مولا مناسب برای فضای مجازی و ارائه بدیگران👇
https://eitaa.com/nahjolbalaghekhani110arvane
یا علی مدد 🌴💐
هدایت شده از پای درس امیرالمؤمنین علی علیه السلام
تجلیل حضرت ولی عصر رحمه الله از علی اکبر علیه السلام:
امام زمان رحمه الله در زیارت ناحیه مقدسه خطاب به علی اکبر علیه السلام می فرماید:
«السلام علیک یا اول قتیل من نسل خیر سلیل من سلالة ابراهیم خلیل؛
✋سلام بر تو ای علی اکبر اول فدایی از بهترین نسل دودمان ابراهیم خلیل».
در ادامه حضرت مهدی رحمه الله می فرماید: «اشهد انک اولی بالله و برسوله؛
✅شهادت می دهم که تو از هر کس اولی تر به خدا و رسولش هستی».
🎋☘💐☘💠🌴🎋
امروز همه ما با الگوگیری از علی اکبر علیه السلام و توجه به معنویات و با دوری از گناهان می توانیم امام زمان خود را یاری کرده
و برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی علیه السلام تلاش مضاعف نماییم
✅🌴تا همانگونه که حضرت علی اکبر علیه السلام مورد رضایت امام زمان خود بود و به او مباهات می کرد.
إن شاءالله ما هم اینگونه باشیم.
عضویت در کانال پای درس امیرالمومنین
👇
https://eitaa.com/nahjolbalaghekhani110arvane
هدایت شده از پای درس امیرالمؤمنین علی علیه السلام
═❁✨❈[﷽]❈✨❁
✋.السّلام علیک یا مولای یا امیرالمومنین
فاضفنی یا مولای و اجرنی...
یکشنبه های علوی 🌴 ۱۴۷📚)
*نحوه عبور از فتنه های آخرالزمان:*
🍀.*درباره قومی صحبت میکند که به دلیل صفات خاص، از فتنهها به سلامت عبور میکنند.*
امیرالمومنین علیه السلام میفرمایند:*👇👇👇
💠. *«؛ پس گروهی در آن زمان (فتنهها) صیقلی میشوند، همانطور که آهنگر، شمشیر را صیقلی میکند»*.
📗. *« دیده آنها به نور قرآن جلا داده میشود*
🍀. *و تفسیر قرآن در گوشهایشان جا گرفته شود*
📚و در شب، جام حکمت را به آنها بنوشانند، پس از اینکه در بامداد نیز آشامیده باشند»*
،،
💠منتظران ظهور #آماده باش!! با تقویت ویژگی های بیان شده مولا علی علیه السلام
با تبریک و گرامیداشت ولادت با سعادت مهدی موعود عج💐☘
یکصد و چهل و هفتمین هفته نهجالبلاغه خوانی
📋.خواندن خطبه ۱۹۶( هشدار از غفلت زدگی) و ۱۹۵(نشانه های آشکار الهی...)
*ثواب این هفته نهج البلاغه خوانی تقدیم به*👇👇👇
پیامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم ، امام زمان عج و حضرت علی اکبر سلام الله علیه و،شهدا🌷🌷
💐لطفاً ذکر صلوات و حمد و سوره تقدیم شود
عضویت در کانال پای درس امیرالمومنین
👇
https://eitaa.com/nahjolbalaghekhani110arvane
شرح حکمت 198
💠امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه اش هنگامى كه اين سخن خوارج را كه مى گفتند «لا حُكْمَ إلاَّ لِلّهِ» (حكم مخصوص خداست) شنيد فرمود: «سخن حقى است كه معنى باطلى از آن اراده شده است»
🔸اشاره به اين كه سخن حق است و برگرفته از آيات قرآن مجيد; ولى خوارج معناى آن را تحريف مى كنند به گونه اى كه سر از باطل بيرون مى آورند.
شرح حکمت 197
💠اين يك واقعيت است كه روح و جسم هر دو بر اثر كارهاى مختلف خسته مى شوند. چرا؟
🔸 زيرا توان نيروى انسان محدود است و اين محدوديت سبب خستگى جسم و جان مى گردد.
🔹اما خداى متعال كه انسان را براى ادامه زندگى آفريده به وى قدرتى داده كه مى تواند جوششى از درون ايجاد كند و اين جوشش، نيرو و توان جديدى براى كارهاى مجدد به او بدهد.
💠 براى اين كه اين جوشش در زمان خستگى و ناتوانى شتاب گيرد بايد از وسايل تفريح استفاده كرد. تفريحات مادى و 🚵♀انواع ورزش ها، جسم را نيرو مى بخشد و تفريحات معنوى، لطيفه ها، 📖مزاح ها، شعرهاى زيبا، داستان ها نشاط آور و لطائف الحكم خستگى روح را مى زدايد و به انسان براى عبادت و اطاعت پروردگار و مديريت كارهاى زندگى و تحقيق و كشف مطالب علمى نيرو مى دهد.
🍀از قديم معمول بوده كه در ميان ساعات درس زنگ تفريح مى گذاشتند براى اين كه خستگى و ملالت را از دانش آموز و دانشجو بگيرند.
🌺در روايات اسلامى آمده است كه از آداب مستحب سفر، مزاح كردن است; مزاحى دور از افراط و آلودگى به گناه
شرح حکمت 199
💠جوامع انسانى از گروه هاى مختلفى تشكيل مى شود كه سه گروه از آن را مى توان در اينجا نام برد:
1⃣نخست افراد فهميده و باسواد و عاقل كه آلت دست اين و آن نمى شوند.
2⃣دوم توده هاى كم اطلاع و پايبند به اصول اخلاق و ايمان كه آنها نيز برپايه ايمان و اخلاقشان در گروه هاى شرور شركت نمى كنند، هرچند ممكن است گاهى با نقشه هايى آنها را اغفال كرد.
3⃣سوم گروهى كه سطح پايينى از فكر و اخلاق دارند و به اصطلاح بى بند و بار و فاقد تربيت لازم اسلامى هستند و در ميان آنها گاه افراد شرور و موذى نيز يافت مى شود.
💎 اميرمؤمنان على(عليه السلام) در حديث معروف كميل كه در كلام حكمت آميز 147 گذشت درباره آنها مى فرمايد: «وَهَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِق، يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيح، لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ، وَلَمْ يَلْجَئُوا إِلَى رُكْن وَثِيق;
☘و احمقانِ بى سر و پا و بى هدفى كه دنبال هر صدايى مى روند و با هر بادى حركت مى كنند; آنهايى كه با نور علم روشن نشده اند و به ستون محكمى پناه نبرده اند». اين گروه اند كه چون جمع شوند غالباً سبب ضرر و زيان مى گردند. به كمترين چيزى تحريك مى شوند و بيشترين خسارات را مى رسانند;
🔹ولى اگر با برنامه ريزى صحيح جلوى اجتماع آنها گرفته شود و هر كدام به دنبال كار خود باشند و به شغلى كه دارند بپردازند، به جامعه منفعت مى رسانند، زيرا بسيارى از كارهاى سنگين اجتماعى معمولا بر دوش اين گروه است.
💠 زمامداران و مديران جوامع اسلامى بايد مراقب باشند دشمنان اسلام يا افراد شرور جامعه از وجود اين گروه استفاده نكنند و آنها را در مسير اهداف شوم خود به كار نگيرند.
شرح حکمت 196
💠اين جمله به قدرى در السنه مردم گسترش يافته كه به صورت يكى از ضرب المثل هاى عرب در آمده است.
🔸 مى دانيد مال، وسيله اى براى رسيدن به اهداف مختلف است. اگر در مسير اطاعت فرمان خدا و انجام كارهاى مثبت مادى و معنوى قرار گيرد بهترين وسيله به شمار مى آيد و اگر در مسير عصيان و گناه و كارهاى زيانبار به كار رود بدترين وسيله است و آنچه مى گوييم.
👌 مال دنيا بهترين و بدترين است اشاره به همين نكته است.
مثال مال در جنبه هاى مثبت فراوان است. گاهى مال براى نيازهاى معمولى مادى 💵به كار مى رود، زمانى براى نيازهاى معنوى 📿مانند صرف آن براى علم آموختن و يا در راه 🕋زيارت خانه خدا و يا جهاد فى سبيل الله به كار انداختن.
ولى گاه در راهى به كار انداخته مى شود كه ظاهراً از بين رفته و فانى مى شود; اما پندى به انسان مى آموزد; پندى كه گاهى انسان را از ضررهاى بسيار در آينده زندگى حفظ مى كند و منافع گرانبهايى در بر دارد.
💠اين گونه اموال اگر چه ظاهراً فانى شده اند; اما نه تنها از بين نرفته بلكه بسيار پرسود بوده اند.
❓آيا كسى كه سرمايه اى در امرى تجارى به كار مى برد و ظاهرا زيان مى كند; اما راه و رسم تجارت را به وسيله آن مى آموزد زيان كرده است؟ و يا كسى كه مالى را در اختيار دوستى مى گذارد تا او را بيازمايد و بعد آن مال از بين مى رود و در آينده از خطرات زيادى محفوظ مى ماند زيان كرده است؟ ...
💎جان گفتار امام(عليه السلام) همين است كه اگر مالى را صرف كردى و ظاهرا از بين رفت اما پند و اندرزى براى تو به ارمغان آورد اين مال از ميان نرفته و براى هميشه براى تو ذخيره شده است.
☘اين سخن منحصر به صرف مال و ثروت نيست. از دست دادن نعمت هاى ديگر كه سبب بيدارى و هشيارى انسان مى گردد نيز در واقع ضرر و زيان محسوب نمى شود.
شرح حکمت 200
💠آرى همواره گروهى در جوامع بشرى در پى جنجال آفرينى يا حضور در حوادث جنجالى هستند; به محض اين كه نگاه كنند دو نفر با هم در گوشه خيابان دعوا مى كنند از اطراف جمع مى شوند; نه براى ميانجيگرى، بلكه براى اين كه آن صحنه زشت را بنگرند و يا هنگامى كه بشنوند بنا هست فلان كس را در ملأ عام مجازات كنند، دوان دوان به سوى آن صحنه مى روند.
🔹 از بعضى روايات كه در باب حدود آمده به خوبى استفاده مى شود كه اميرمؤمنان على(عليه السلام) از اين گروه متنفر بود.
🔸درست که در قرآن مجید و روایات دستور داده شده است اجراى حد در حضور جمعى باشد تا مایه عبرت مردم گردد; اما این گروه از افراد هرگز براى عبرت گرفتن نمى آمدند، بلکه هر جا جنجالى برپا شود در آنجا حضور مى یابند و در صورتى که فرصت پیدا کنند خودشان نیز وارد صحنه مى شوند.
🔺ولى جالب توجه این که زمامداران ظالم و ستمگر در دنیاى دیروز و امروز از وجود این گروه براى پیش بردن مقاصد نامشروع خود بهره فراوان مى گیرند و براى درهم شکستن مخالفان خود و آمران به معروف و ناهیان از منکر این گروه را تحریک کرده و به مصاف آنها مى فرستند.