eitaa logo
اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه
2.3هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
114 فایل
پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: https://masoumieh.ir تلفن: 02532932080 آدرس: شهر مقدس قم، بلوار امین، مدرسه علمیه معصومیه (ویژه برادران)
مشاهده در ایتا
دانلود
به مناسبت: «دهه تکریم و تعظیم مساجد» «احکام مستحب در مساجد» ۱. تمیز و آباد کردن مسجد. ۲. خوشبو کردن و پوشیدن لباس پاکیزه و نیکو برای رفتن به مسجد. ۳. مراقبت کردن کفش و پا برای این که به نجاست یا کثیفی آلوده نباشد. ۴. زودتر از همه به مسجد رفتن و پس از دیگران از مسجد خارج شدن. ۵. هنگام ورود به مسجد و خروج از آن، زبان ذاکر و قلب خاشع داشتن. ۶. پس از وارد شدن به مسجد، دو رکعت نماز به قصد تحیت مسجد گذاردن. 📚 احکام آموزشی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، ج ١. کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
❇️ برگزاری امتحان شفاهی پایه سوم و ششم در فروردین ماه 🔷 امتحان شفاهی پایه سوم و ششم برگزار می گردد؛ طلابی که قصد دارند در امتحان شفاهی پایه سوم و ششم شرکت کنند، جهت ثبت نام با آقای حسن پور تماس حاصل نمایند. ☎️ ۲۳۳ داخلی ۳۲۹۳۲۰۸۰ – ۰۲۵ 🗓 زمان برگزاری امتحان شفاهی: روز سه شنبه 24 فروردین ماه بعد از نماز ظهر و عصر ✍️ ثبت نام از روز سه شنبه 17 الی 23 فروردین ماه از ساعت 8:۰۰ الی ۱۲:۰۰ پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: http://masoumieh.ir/10613 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
💠 برنامه امتحانات نیمسال دوم مدرسه علمیه معصومیه ⚪️ امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی 400 - 1399 مدرسه علمیه معصومیه از 20 فروردین ماه شروع خواهد شد. ◻️ امتحانات دروس مطالعاتی در دو روز بیستم و بیست و هفتم فروردین ماه برگزار می گردد و امتحانات دروس اصلی از هفتم خرداد ماه شروع و تا سیزدهم خرداد ماه ادامه خواهد داشت. 📥 جهت دریافت برنامه امتحانات نیمسال دوم از طریق لینک زیر اقدام کنید. http://masoumieh.ir/11287 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
💢 اسلام مربی اصلی انسان را خدا می‌داند 🔰 حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ولدی در درس گفتار «مبانی رشد و تربیت اسلامی»: 📚 از نگاه اسلام مربی اصلی انسان خداوند است؛ پس نوع نگاه به مربی، دنیایی از تغییرات و تحولات را در تربیت به وجود می‌آورد. خداوند انسان را خلق نموده و می‌داند به چه چیزی نیاز دارد، می‌داند چه چیزی عامل رشد وی است و هدف از خلقت انسان را، جعل می‌کند. 📚 در تربیت انسان، صرفا کسی می‌تواند نقشه تربیتی طراحی نماید که بتواند در بین تمامی روابط هر انسانی به صورت مجزا، رابطه‌ای که او را به کمال می‌رساند، پیدا کند و این کار غیر از خداوند که خالق و ربّ انسان است، شخص دیگری نمی‌تواند چنین نقشه‌ای را طراحی نماید. 📚 یکی از مواردی که غرب به بن بست می‌رسد، بحث علم مطلق الهی است؛ علمی که امکان ندارد در انسانی که به وحی متصل نیست به وجود بیاید و علم الهی، همان چیزی است که می‌توانیم به آن اعتماد نماییم و بر اساس آن نقشه تربیتی طراحی نماییم. کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
💢 اطاعت و نصرت ولی خدا امری ضروری است 📝 آیت‌الله محسن اراکی تأکید کرد؛ 📚 یکی از اصول غالب حاکم بر جامعه بشر از آغاز تا انجام، اصل جانشین کردن انسان بر کره زمین برای اجرای فرمان خداست. 📚 استخلاف بشر می‌تواند به صورت فردی هم باشد. در این صورت نخستین مأموریت این خلیفه خدا آن است که یک هسته مرکزی برای شکل‌گیری خلافت جمعی و اجتماعی تشکیل دهد. 📚 اصل دیگر در قوانین و اصول غالب حاکم بر جامعه بشر از آغاز تا انجام میراث داری صالحان در روی زمین است. 📚 اصل سوم در این موضوع آن است که پیدایش این جامعه مُستخلَف در حدی که بتواند این وعده الهی را جامه عمل بپوشاند، مشروط به آن است که جامعه به دو میثاق بزرگ الهی یعنی میثاق اطاعت از فرمان رسول الهی و همچنین میثاق نصرت و یاری او عمل کند. کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
❇️ محبت میان زوج و زوجه از تأکیدات اسلام است 🔻 آیت‌الله علیرضا اعرافی در درس خارج روابط اجتماعی تأکید کرد؛ 📝 غیر مودت عامه‌ای که بین مؤمنان تأکید شده، به‌طور خاص محبت میان زوج و زوجه و در فضای خانواده مورد تأکید قرار گرفته است. 📝 به آیه «... أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً...» نیز باید نگاهی داشته باشیم. یعنی براساس «و جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً» می‌شود حکمی فقهی استفاده کرد یا نه؟ 🔹 احتمال اولی که به ذهن می‌آید این است که جنبه تشریعی در این آیه نیست و قانون تکوینی را بیان می‌کند که «خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً» و بعد هم می‌گوید «وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً.» 🔹 احتمال دوم این‌که بگوییم نخیر در این آیه یک احتمال تشریعی هم وجود دارد. نگاه تشریعی که در احتمال دوم است دو تقریر می‌تواند داشته باشد. 1️⃣ یک تقریر این‌که «جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً» خبریه در مقام انشاء است؛ یعنی شما را فرمان به این امر داده تا خوب این را جا بیندازد. 2️⃣ تقریب دوم این‌که قانون تکوینی را می‌گوید ولی مستلزم قانون تشریعی است. یعنی مودت و رحمت قانون تکوینی است ولی خدا می‌خواهد در مقام عمل محقق شود. کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️هشدار آیت‌الله اعرافی به دولت تاجیکستان: 🔹دولت تاجیکستان را نصحیت می‌کنیم که چرا دانشجویان و طلاب را شکنجه و زندانی می‌کنید؟! کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
💎 توصیه دنیوی لقمان حکیم به فرزند خود 🔰 لقمان حکیم: ⚪️ يا بُنَىَّ، لا تَدْخُلْ فِى الدُّنيا دُخُولاً يَضُرُّ بآخِرَتِكَ وَ لا تَتْـرُكْها تَرْكا، تَكُونُ كَلاًّ عَلَى النّاسِ فرزندم!در امور دنيا چنان وارد نشو كه به آخرتت آسيب برساند و نيز آن چنان كنارگيرى مكن كه سربار ديگران شوى. 📚 بحارالانوار، ج 73، ص 124، ح 112 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 وصف «انقلابی» وصف ذاتی حوزه است و اگر حوزه انقلابی نباشد، حوزه نیست 🔰 آیت‌الله اراکی در همایش «سالگرد مطالبه رهبر انقلاب درباره تحقق حوزه انقلابی»: 📚 یکی از شاخص‌های انقلابی‌گری این است که اعتقاد به حاکمیت و فرمانروایی خدا داشته باشیم. 📚 وصف «انقلابی» وصف ذاتی حوزه است و اگر حوزه انقلابی نباشد، حوزه نیست؛ کتاب و سنت و تجربه از جمله دلایل ما برای انقلابی بودنِ ذات حوزه است. 📚 علم فقه علمی است که این نظام سیاست الهی را برای ما بیان می‌کند پس شاخص دوم حوزه انقلابی، اعتماد به فقه به عنوان اساس سیاست الهی است. 📚 سومین شاخصه حوزه انقلابی، تلاش حوزه در راستای مأموریت خودش است. مأموریت حوزه انقلابی، تبیین نظام امر و نهی الهی و اجرای آن بر روی زمین است و حوزه در این راه از هیچ تلاش و هزینه‌ای نباید دریغ کند. 📚 چهارمین شاخصه حوزه انقلابی این است که حوزه نباید اهل دنیا باشد و عالمی که اهل دنیا باشد، شایسته تبعیت نیست. 📚 فضلای انقلابی باید تلاش کنند تا نامزدی که بیشترین و بالاترین شاخص‌های انقلابی‌گری، تدین، تعهد و پیروی از مقام معظم رهبری را داراست، معرفی نمایند و در این راستا تلاش کنند. کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
✅ هراس دشمن از اقامه تمدن اسلامی براساس نظامات دین 🔻 آیت‌الله عباس کعبی بیان کرد؛ 📝 رأی ملت به جمهوری اسلامی به معنای برپایی دستورات اسلام و نظامات دین بر پایه اراده عمومی ملت ایران در جهت تحقق استقلال آزادی و کرامت اسلامی بوده است. 📝 در سایه برپایی اقامه دین در جامعه می‌توانیم به استقلال، آزادی و استبداد ستیزی بر پایه توحید و معاد برسیم و همچنین پیوند مستحکم میان ملت و ولی فقیه را تضمین کنیم. 📝 هر زمانی که حرکت در مسیر اقامه دین در جامعه حرکت کردیم به دستاوردهای بزرگ علمی، معنوی و مادی دست یافته‌ایم. 📝 دشمنان از اقامه تمدن اسلامی براساس اقامه نظامات دین در جمهوری اسلامی ایران در هراسند. 📝 عامل بدبختی و بسیاری از مشکلات و پسرفت‌های جامعه عدم پایبندی مسؤولان به دستورات دینی و عمل نکردن به احکام اسلامی بوده است. 📝 باید همواره آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را یادآوری کنیم، همچنین نظامات دین را به درستی بشناسیم و این مسائل را در مدیریت‌های دولت اسلامی اجرایی کنیم. کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 برنامه امتحانات نیمسال دوم مدرسه علمیه معصومیه ⚪️ امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی 400 - 1399 مدرسه علمیه معصومیه از 20 فروردین ماه شروع خواهد شد. ◻️ امتحانات دروس مطالعاتی در دو روز بیستم و بیست و هفتم فروردین ماه برگزار می گردد و امتحانات دروس اصلی از هفتم خرداد ماه شروع و تا سیزدهم خرداد ماه ادامه خواهد داشت. 📥 جهت دریافت برنامه امتحانات نیمسال دوم از طریق لینک زیر اقدام کنید. http://masoumieh.ir/11287 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تیزر | مستند «لشکر زینبی» ◻️ جلوه های زیبا و دیدنی از دیدارهای متعدد رهبر معظم انقلاب با خانواده‌ی معزز شهدای مدافع حرم در ۵ سال گذشته کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
♥️ ارزش را دست کم نگیرید. طلبه جهادگر، طلبه تلاشگر، طلبه بسیجی، طلبه‌ای که آماده است تا در میدان‌های خطر حضور پیدا کند، این طلبه است که اگر با ابزار مجهز شد، آن وقت دنیایی در مقابل او دیگر تاب نمی‌آورد. 🗓۱۳۷۰/۱۲/۱ کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
📚 درستان را خوب بخوانید تا عالم بشوید و بتوانید جواب نیازهای مردم را بدهید. در کنار درس، از اوضاع عالم و کشور و مسائل سیاسی مطلع باشید که اگر بی‌اطلاع باشید، به درد پاسخگویی به نیازهای مردم نخواهید خورد؛ این را صریحاً به شما می‌گویم. باید بدانید که در مملکت و در دنیا چه می‌گذرد و نیازهای مردم چیست. عالم هم باشید، تا آن وقت مفید باشید؛ و الّا مفید نخواهید بود. 🗓 ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیار زیبا و دیدنی: حتما ببینید...👆👆 📽️ ساعت ۳/۴۵ کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 🔰🔰🔰🔰 💬 امام صادق علیه‌السلام از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نقل فرمودند: أَ لَا أُخْبِرُکُمْ بِالْفَقِیهِ حَقَّ الْفَقِیهِ آیا شما را از فقیه {دین شناس} واقعی آگاه نسازم؟ مَنْ لَمْ یُقَنِّطِ النَّاسَ مِنْ رَحْمَةِ اَللَّهِ وَ لَمْ یُؤَمِّنْهُمْ مِنْ عَذَابِ اَللَّهِ او کسی است که مردم را از رحمت الهی ناامید نگرداند و ایشان را از عذاب الهی ایمن نسازد وَ لَمْ یُرَخِّصْ لَهُمْ فِی مَعَاصِی اَللَّهِ وَ لَمْ یَتْرُكِ الْقُرْآنَ رَغْبَةً عَنْهُ فِی غَیْرِهِ به ایشان در نافرمانی خدا رخصت ندهد و قرآن را به خاطر میل به چیز دیگری ترک نکند أَلاَ لَا خَیْرَ فِی عِلْمٍ لَیْسَ فِیهِ تَفَهُّمٌ آگاه باشید که هیچ خیری در دانشِ عاری از فهم نیست أَلاَ لَا خَیْرَ فِی قِرَاءَةٍ لَیْسَ فِیهَا تَدَبُّرٌ آگاه باشید که هیچ خیری در خواندنِ فارغ از درنگ و تأمل نیست أَلَا لَا خَیْرَ فِی عِبَادَةٍ لَیْسَ فِیهَا تَفَکُّرٌ. آگاه باشید که هیچ خیری در عبادتِ عاری از اندیشیدن نیست. 📚منبع:شهید ثانی رَحِمَهُ اللّه در به نقل از: کافی ج ۱ ص ۳۶ 🌺🌸📚📝🖊🌸🌺 📚 📖 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 بخوانید، بخوانید، بخوانید که این سه چیز برای طلبه واجب است. نمیخواهم بگویم که واجب شرعی است؛ واجب وظیفه‌ای و شغلی است. طلبه‌ای که با قرآن انس نداشته باشد، طلبه‌ای که اهل نافله نباشد، طلبه‌ای که نمازش را آخر وقت بگذارد، چیز مهمی را کسر دارد. 🗓۱۳۷۲/۱۰/۲۶ کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
💠 نکات مهم امتحانات دروس مطالعاتی نیمسال دوم ♻️ امتحانات فروردین ماه (دروس مطالعاتی نیمسال دوم) به صورت غیر حضوری در سامانه آموزش الکترونیکی مدرسه ( lms.masoumieh.ir) برگزار خواهد شد. ◻️جهت ورود به جلسه امتحان، طبق برنامه امتحانات، در سامانه آموزش، وارد درس مورد نظر شده و با کلیک روی گزینه آزمون، سؤالات را مشاهده نمایید و پاسخ دهید. ⚪️ نام کاربری و رمز عبور طلاب تغییر نکرده است. (همان نام و رمز ورود در سامانه LMS است) ◻️ امتحانات رأس ساعت اعلام شده در برنامه شروع می شود و زمان آن ۴۵ دقیقه از ساعت اعلام شده در برنامه می‌باشد. (لذا کسانی که با تأخیر وارد شوند، به همان مقدار، زمان امتحان را از دست خواهند داد.) ⚪️ امکان مرور سوالات مانند امتحانات اصلی فراهم شده است. ◻️ هر امتحان حاوی ۲۲ سوال تستی ۱ نمره ای است که ۲ سوال آن اختیاری می باشد. (نمره منفی وجود ندارد) ۴. در صورتی که به هر دلیل اتصال به اینترنت شما با مشکل روبرو شد می‌توانید، فقط یک بار دیگر در بازه زمانی آن امتحان، وارد سامانه شوید و سوالات را پاسخ دهید. (البته توجه نمایید ورود مجدد حتما باید در بازه زمانی امتحان انجام شود چون پس از اتمام بازه زمانی امکان ورود به آزمون را نخواهید داشت) 🌐 متن کامل اطلاعیه + برنامه امتحانات نیمسال دوم + راهنمای آزمون آنلاین در پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: http://masoumieh.ir/11418 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
♨️ مسابقه علمی رقابت ادبی با رویکرد ترجمه دقیق و فنّی ❇️ معاونت پژوهش مدرسه علمیه معصومیّه در نظر دارد جهت تقویت نشاط علمی - تحصیلی طلّاب، اقدام به برگزاری سلسله مسابقاتی نماید. 🔷 اوّلین مسابقه علمی با عنوان رقابت ادبی با رویکرد ترجمه دقیق و فنّی (بر پایه تمام آموخته های ادبی) خواهد بود. 🔹عموم طلّاب پایه های مختلف 1 تا 6 می توانند در این مسابقه شرکت نمایند. 🗓 زمان بارگذاری محتوای رقابت روز پنجشنبه 19 فروردین، رأس ساعت 8 صبح می باشد. 📨 محلّ بارگذاری محتوای رقابت در کانال پژوهش مدرسه در پیام رسان ایتا به آدرس mpajoohesh@ می باشد. 📥 طلاب محترم می توانند تا روز یک شنبه 22 فروردین، رأس ساعت 8 صبح پاسخ ها را به آیدی ایتا ebrahim@ ارسال نمایند. 🏷 لازم به ذکر است پاسخ های ارسالی، توسّط اساتید برجسته ادبیّات ارزیابی و به برگزیدگان هدایایی تقدیم خواهد شد. 🌐 پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: http://masoumieh.ir/11430 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
🔰خاطره رهبر معظم و فرزانه انقلاب از روایت مرحوم آیت‌الله خوشوقت*ره* درباره مکاشفه یکی از علما خدا رحمت کند، مرحوم آقای خوشوقت میگفت یک عارفی در مکاشفه دید که آنجا یک سکوی بلندی است، این جوانها همین طور می‌آیند و با یک جست میپرند روی آن سکو. این عارف مکرر پرید و هر کار کرد نتوانست و افتاد زمین. بعد ملتفت شد که آنها جوان هستند و این پیر است. در عالم معنویت هم همین است، در سلوک هم همین است، در مشاهده‌ی رؤیت الهی و جمال الهی هم همین است؛ آنجا هم آمادگی جوان بیشتر است، بهتر میتواند پرواز کند و میتواند راههای بلند را بپرد. پیرها تا بیایند به خودشان بجنبند وقت گذشته و بعد هم توانشان اجازه نمیدهد. الحمدلله این مفاهیم در دل شما جوانها روییده. کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir