eitaa logo
مطلع ِعشقانه
218 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
اصل روایتی که آقای ازغدی ظاهرا در طرح فوق دکتری کتاب خوانی مطالعه کردند این است :❗️👇 در کتاب شریف کافی جلد ۶ ص ۵۴: أبى جعفر (علیه السلام)فرمودند: رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله بر شخصى گذشت و فرمود: «با زنت چه كار كردى؟» گفت: دادم ای رسول خدا پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمود: آیا مرتكب بدى‏ شده بود؟ گفت: خیر سپس راوى گفت: همان شخص ازدواج كرد و پیامبر اكرم صلّى اللَّه علیه و آله بر او گذشت و فرمود: «ازدواج كردى؟» گفت: آرى. سپس به او فرمود: «با همسرت چه كار كردى؟ عرض كرد: دادم. فرمود: بی آنكه مرتكب بدى‏ شود؟ آن شخص عرض كرد: بله بی آنكه مرتكب بدى شود. باز همان شخص ازدواج كرد و پیامبر اكرم صلّى اللَّه علیه و آله براو گذشت و فرمود: «ازدواج كردى؟» عرض كرد: آرى. پس از آن به او فرمود: «با زنت چه كار كردى؟ عرض كرد: دادم. فرمود: «بی ‏آنكه مرتكب بدى شود؟» عرض كرد: بله بی آنکه مرتكب بدى‏ شود. و رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمود: «خداوند عزوجل دشمن می دارد یا لعن می کند هر ذواق(ازدواج‏ كننده و زود طلاق دهنده‏)از مردان را و هر( ازدواج‏كننده و زود طلاق گیرنده‏)از زنان را... بعد از ۳ باز ازدواج و طلاق بدون دلیل پیامبر چنین روایتی را فرمود....
اشتباه از اینجا آب می خوره که ایشان خیال کردند: ذوّاق چون صیغه مبالغه کلمه "ذوق" است باید معنی آن "زیاد چشنده" باشد ولی اینطور نیست و ایشان اگر توانستند یک کتاب لغت پیدا کنند که کلمه ذواق را اینطور معنی کرده باشه که ذواق در زیاد ازدواج کردن است لذا "ذواق" اصطلاحی است که در آن طلاق وجود دارد و بخاطر همین هم مبغوض است در روایات ذواق عطف بر طلاق شده و در کنار هم آمده است که زیاد طلاق دهنده زن سازگار یا مرد سازگار است. که "مطلاق الذواق" باشد کافی 6/54 و 55 باب کراهیة طلاق زوجةالموافقة این روایت که معصوم علیه السلام فرموده ذواق ملعون است ربطی به شرایط متعه و تعداد ازدواج ندارد
جالب این است که آقای دکترای کتاب خوانی دقیق کتاب نخواندند تا روایت زیر را ببینند که ذواق فقط برای مرد نیست بلکه برای زنان نیز هست تزوجوا و لا تطلقوا فان الله لا یحب و ازدواج کنید و 👈طلاق ندهید 👉 که خداوند مردانی را که زن می‌چشند و زنانی را که مرد می‌چشند دوست نمی‌دارد ؛ یعنی که ازدواج کند و با وجود موافقت و سازگاری بدون دلیل طلاق دهد چون فقط می خواهد هوسرانی کند. پس روشن شد که مطلاق به قرینه آمده است و نشان دهنده دمدمی مزاجی و صرف شهوترانی است که مورد خشم خداست و کلینی در اصول کافی آن را در بابی به نام * کراهیه طلاق الزوج الموافقه * آورده است. هرچند علامه مجلسی در مراه العقول سند این روایت را ضعیف شمرده است ولی چون ملایم نفس و موافق عقل است می توان پذیرفت.
درکتاب شریف وسائل الشیعه ج 22 ص 9 به بعد.... در ابتدای روایت صریحا می گوید: ازدواج کنید و ندهید که خداوند و رو دوست ندارد و این صریحا کسی را می گوید که می دهد نه کسی که می کند یعنی ازدواج های مختلف به هر دلیلی بلا اشکال است به شرطی که طلاق ندهد که می شود زن بارگی...(طلاق بدون دلیل ) فرض کنید شما ۴ ازدواج دائم و ۴ هم متعه داشته باشید به شرطی که مرتب بدون بهانه با وجود موافقت و سازگاری همسر او را طلاق ندهید ذواق نیستید 👇❗️ عن ابي عبد اللَّه عليه السّلام قال: سمعت أبي عليه السّلام يقول: قال رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه و آله: إنّ اللَّه يبغض كلّ . الكافي 6/ 55 - از امام صادق (ع) نقل شده كه فرمود: از پدرم شنيدم كه ‏فرمود: رسول خدا (ص) فرموده است: خداوند هر مردى را كه بسيار دهد و با این کار طعم ازدواج‏هاى فراوان را بچشد دشمن می دارد
نکته قابل توجه اینکه در تمام روایات بحث وجود دارد که در وسائل الشیعه ج 22 ص 9 می توانید جهت مطالعه مراجعه کنید ؛ صریحا کسی را می گوید که طلاق می دهد نه کسی که ازدواج می کند 👇❗️ أبى عبداللّه عليه السلام قال ما من شىء ممّا أحلّه اللّه عزّ و جلّ أبغض اليه من الطلاق و انّ اللّه عزّ و جلّ يبغض المطلاق الذّوّاق. امام صادق علیه السلام فرمود : از میان چیزهائی که خداوند حلال دانسته مبغوض تر از طلاق نزد خداوند نیست و بی تردید خداوند کسی که زنان را بسیار طلاق میدهد (و برای لذت جویی نه با هدف زندگی کردن دست به ازدواج میزند) دشمن میدارد. سند: صحیح منابع: کافی ج 6 ص 54- عوالی اللئالی ج 3 ص 372- وافی ج 23 ص 995- وسائل الشیعه ج 22 ص 8- الفصول المهمه ج 2 ص 365- مرآه العقول ج 21 ص 94- 👇❗️ أبى بصير عن جعفر بن محمّد عليها السلام - فى حديث طويل فى قصّة آدم عليه السلام - قال لا شىء مباح أبغض إلى اللّه تعالى من الطّلاق و قال عليه السلام لعن اللّه الذوّاق و الذّوّاقة. از امام صادق علیه السلام در روایتی طولانی درباره داستان حضرت آدم علیه السلام روایت است که فرمود: " کار مباحی نزد خداوند متعال مبغوض‌تر از طلاق نیست و حضرت فرمود: خداوند مرد و زن (که برای لذت‌جویی نه با هدف زندگی کردن دست به ازدواج می‌زنند) ذواق را لعنت کرده است. سند: ضعیف منابع: البرهان فی تفسیر القرآن ج 3 ص 347- مستدرک الوسائل ج 15 ص 279 ❗️👇 طلحة بن زيد عن أبى عبد اللّه عليه السلام قال: سمعت أبى عليه السلام يقول انّ اللّه عزّ و جلّ يبغض كلّ مطلاق (و - ئل) ذوّاق. امام صادق عليه السلام فرمود: «از پدرم شنيدم كه مى‌فرمود: بى‌ترديد خداوند عز و جل كسى كه زنان را بسيار طلاق مى‌دهد( و به هدف لذّت‌جويى نه با انگيزۀ زندگى به ازدواج‌هاى مكرّر دست مى‌يازد، )دشمن مى‌دارد. سند: موثق منابع: کافی ج 6 ص 55- وافی ج 23 ص 996- وسائل الشیعه ج 22 ص 8- الفصول المهمه ج 2 ص 365- مرآه العقول ج 21 ص 94
ازدواج در حال شور و شوق پیامبر اکرم داشتند جوان‌ها ازدواج کنند –‌ چه دخترها و چه پسرها – البته با میل خوشان و اختیار خودشان، نه اینکه دیگران برایشان تصمیم بگیرند. ما هم باید در جامعه‌ی خودمان این[زود ازدواج کردن جوان‌ها] را رواج دهیم. جوان‌ها در سنین مناسب،‌[یعنی] وقتی از خارج نشده‌اند، در همان حال گرمی و شور و شوق، باید ازدواج کنند. این بر خلاف برداشت و تلقی خیلی از افراد است که خیال_می‌کنند ، است و ماندگار نیست. درست برعکس است، این طور نیست. اگر درست صورت بگیرد، ازدواج‌های بسیار ماندگار و خوبی هم خواهد بود و زن و شوهر در چنین خانواده‌ای کاملا با هم صمیمی خواهندبود. مقام معظم رهبری خطبه‌ی عقد مورخه‌ی 23/12/1379
ازدواج در آغاز احساس نیاز اسلام دارد بر این که این پدیده در ، هر چه زودتر، انجام گیرد. این هم از اختصاصات اسلام است، [ازدواج] . زود که می گوییم یعنی از همان وقتی که دختر و پسر می‌کنند به داشتن همسر؛ هر چه این کار زودتر انجام بگیرد، بهتر است. علت چیست؟ علت این است که اولاً و خیراتی که در امر ازدواج وجود دارد در وقت خود و زودتر از این که زمان بگذرد و عمر تلف بشود، برای انسان حاصل خواهدشد. ثانیاً جلوی را می‌گیرد. لذا می فرماید: «مَن تَزَوَّجَ اَحرَزَ نِصفَ دینِه»[1]. طبق این روایت معلوم می‌شود که نصف تهدیدی که انسان درباره‌ی‌دین‌خود می‌بیند از طرف طغیان‌های جنسی است که خیلی رقم بالایی است. مقام معظم رهبری خطبه‌ی عقد مورخه‌ی 9/12/1380 [1] بحارالانوار، ج100، ص219
برکات و فواید ازدواج فرصت ازدواج و آرام گرفتن در یک مجموعه‌ی خانواده، یکی از است. برای زن و مرد – هر دو – این یک و آسایش روحی و وسیله‌ی دلگرم شدن به تداوم فعالیت زندگی است. وسیله‌ی تسلّی، وسیله‌ی پیدا کردن یک که برای انسان در طول زندگی لازم است قطع نظر از نیازهای طبیعی انسان که نیازهای غریزی و جنسی می باشد، مسأله‌ی تولید نسل و داشتن فرزند هم خود از دلخوشی‌های بزرگ زندگی است. پس می‌بینید از هر دو طرف که انسان نگاه می‌کند، ازدواج یک امر مبارک و یک پدیده‌ی بسیار مفید است. البته مهمترین فایده‌ی ازدواج، همان است و بقیه‌ی مسائل، فرعی و درجه‌ی دو و یا پشتوانه‌ی این مسئله است؛ مثل تولید نسل یا ارضای غرایز بشری، اینها همه درجه دو است، درجه‌ی اول همان تشکیل خانواده است.11 بنای نسل بشری به ازدواج است. انتقال تمدنها و فرهنگها به ازدواج است. بقای استقلال جوامع – چه از لحاظ سیاسی و چه از جهات دیگر – به ازدواج است. برکات فراوانی بر ازدواج است.12 مقام‌معظم رهبری 11. خطبه‌ی عقد مورخه‌ی 9/12/1380 12. خطبه‌یعقد مورخه‌ی 26/1/1377
شرایط کمالی ازدواج در آمده که را نِگه‌دارید. بعد هم شرایط زیادی برای ازدواج در همه‌ی‌زمینه‌ها معین کرده است. در زمینه‌ی و رفتار گفته: وقتی زن گرفتید، وقتی شوهر کردید، باید اخلاقتان را خوب کنید، باید همکاری کنید، باید کنید، باید کنید، باید او را دوست بدارید و باید به او وفاداری کنید، اینها همه‌اش احکام شرع است، اینها همه‌اش دستورات است.13 و البته از لحاظ سهل‌ترین است. آنچه که در ازدواج مهم است، رعایت‌های‌بشری و انسانی است. است که دختر و پسر باید با همدیگر تا آخر عمرشان رعایت کنند و رعایت اصلی حفظ این پیوند است.14 در روابط اجتماعی، این امر انسانی را امضا کرده، اما شرایطی برای آن قرارداده است. یکی از شروط این است که این امر انسانی از حالت رابطه‌ی انسانی به یک و تبدیل نشود. این[معامله تجاری شون ازدواج ] را دوست نمی‌دارد. البته این شرایط، شرایط کمال‌اند نه صحت، اما واقعاً شرط‌اند. 15 مقام معظم رهبری 13. خطبه‌ی عقد مورخه‌ی 6/10/1372 14. خطبه‌ی عقد مورخه‌ی 6/10/1372 15. خطبه‌ی عقد مورخه‌ی 4/9/1375
💢مشورت با خدا یکی از اساتید حوزه نقل میکرد:روزی یکی از شاگرداش بهش زنگ میزنه که فورا استاد واسش یه استخاره بگیره استاد هم استخاره میگیره وبهش میگه:بسیار خوبه معطلش نکن و سریع انجام بده. چند روز بعد شاگرد اومد پیش استاد وگفت میدونید استخاره رو برا چی گرفتم؟ استاد:نه شاگرد:تو اتوبوس نشسته بودم دیدم نفر جلوییم،پشت گردنش خیلی صافه وباب زدنه هوس کردم یه پس گردنی بزنمش دلم میگفت بزن.عقلم میگفت نزن هیکلش از تو بزرگتره میزنه داغونت میکنه خلاصه زنگ زدم و استخاره گرفتم وشما گفتین فورا انجام بده منم معطل نکردم وشلپ زدمش انتظار داشتم بلند شه دعوا راه بندازه امایه نگاهی به من انداخت وگفت استغفرالله. تعجب کردم گفتم:ببخشید چرا استغفار؟ گفت:دخترم یه پسر مؤمن باخلاق که الان کار نداره رو دوست داره و من با اون مخالفت کردم ولی پسر همکارم که وضعیت مالی عالی دارن اما نماز نمی خونه به اومده و میخوام مجبورش کنم که زن پسر همکارم بشه و الان توی دلم داشتم به خدا میگفتم خدایا اگه این تصمیمم اشتباهه یه بهم بزن که بفهمم تا این درخواستو کردم تو از پشت سر محکم به من زدی همیشه با خدا مشورت کن. درسته بهت پس گردنی میزنه ولی نمیذاره تصمیم اشتباه بگیری . . . .
از عوامل کاهش جمعیت تغییر سبک زندگی است. یه دو دو تا چهار تا بکنیم ببینیم ما سبک زندگی جامعه مون اسلامی هست یا غربی پیش خودمون!!!!