eitaa logo
مطلع ِعشقانه
219 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی بعد رو کار آمدن دولت نفاق، اولویت نیرو انتظامی شد بازداشت اتباع افغانی ، دیگه چقدر نیرو می ماند برای اجرا طرح نور و پلیس امنیت اخلاقی عکس برا امروز ساعت ۹:۴۵ روبرو مترو مهدیه است
امروز یکی از دوستان می گفت: طلبه ای بود که منزلشون همسایه خاله ام تهِ نیروگاه بود پدرش معتاد و مادرش بی سواد خودش هم یک طلبه آس و پاس هر جا می رفتند خواستگاری بهش زن نمی دادند تا این که در یک مهمانی خانوادگی یکی از زنان فامیل به مادره می گه چرا خواستگاری دختر فلانی نمی رید فلانی از اقوام دورِ این خانواده بوده مادره می گه اونا کِی به ما دختر می دن؟ باباش سه تا مبل فروشی توی سالاریه داره زنه می گه حالا برید خواستگاری ببینید چی میشه خلاصه می رن خواستگاری و پدر دختره و خود دختره قبول می کنند و ازدواج سر می گیره پدر دختر تمام جهیزیه و خرج عقد و عروسی را می ده و یکی از مبل فروشی را می بخشه به پسره و می گه درآمدش مال تو یک منزل هم در زنبیل آباد براش می خره دوستم می گفت پدرِ معتادِ اون طلبه را دیدم که اشک شوق می ریخت و می گفت: به خواب نمی دیدم که پسرم اینجور آبرومندانه ازدواج کنه و سر و سامون بگیره
فتوای آیت الله مکارم دست دادن و بغل کردن دختربچه غیربالغ
آیت الله خامنه ای: دختر بچه ۶ساله را در دامن خود قرار ندهد دست ندهد و بوس نکند. منبع : سایت لیدر
حفظ حریم دختر بچه نامحرم امام کاظم علیه السلام فرمودند: إِذَا أَتَتْ عَلَی الْجَارِیَهِ سِتُّ سِنِینَ لَمْ یَجُزْ أَنْ یُقَبِّلَهَا رَجُلٌ لَیْسَ هِیَ بِمَحْرَمٍ لَهُ وَ لَا یَضُمَّهَا إِلَیْهِ؛ وقتی که دختر بچه شش ساله شد فرد نامحرم حق ندارد او را ببوسد و همچنین نمی تواند او را در آغوش بگیرد. تهذیب الأحکام، ج 7، ص 461؛ وسائل الشیعه، ج 20، ص 230.
دست دادن و بوس دختر۷ ساله یکی از شهدا ، دو و سه روز پیش. الان میان میگن چون رهبر ۸۰ ساله شان است اشکال ندارد!!! چون رهبر می خواسته به دختر شهید محبت کند اشکال ندارد !!!! این را گذاشتم تا متوجه بشوید: "فعل مجتهد و مرجع حجت نیست" چون معصوم نیست. تنها فعل معصوم حجت است. فقط فتوای مجتهد جامع‌الشرایط حجت است آن هم مادامی که شرایط تقلید را از دست نداده باشد. البته این فعلی که از رهبر سر زده نهایت مکروه یا خلاف احتیاط بوده وگرنه فعل حرام و گناه نبوده که باعث سقوط از صفت عدالت بشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش درست برخورد با نوجوان ... کنترل گری زیاد محسوس، ممنوع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در مورد برهنگی و لخت شدن یک روانی‌هرزه در دانشگاه آزاد
هدایت شده از پندهای سعادت
🔰موعظه های قرآنی ❇️ضرورت شناخت ودرمان امراض نفسانی ✅راهکاری برای در امان ماندن از جفای خلق 💠 حضرت استاد "دام ظله": حضرت «علیه السلام» در ادامه می‎فرمایند: «وَ مُلَازَمَةُ الْقُرْبَى وَ شَمَاتَةُ الْعَدُوِّ مِنَ الْأَهْلِ وَ الْقَرَابَةِ» البته در بحارالانوار این‎گونه نقل شده، ولی احتمال می‌دهم که مُلَامَةُ الْقُرْبَى وَ شَمَاتَةُ الْعَدُوِّ باشد؛ والّا «ملازمة القربی» با «شماتة العدوّ» مناسبتی ندارد. انسان باید ملامت نزدیکان و خویشان و اقوام را تحمل کند. گاهی طلاب محترمی برای مشورت و سؤال می‌آیند که مثلاً عروسی کذایی هست و این کار حرام و صدای مُحرّم در آن هست و یا وضع خانم‌ها نامناسب است؛ وقتی که شرکت نمی‎کنیم، مورد شماتت و ملامت خانواده قرار می‎گیریم. البته گاهی بدسلیقگی‎هایی هم باعث می‎شود که انسان جوری عمل می‌کند که درست نیست. انسان تا آنجایی که می‌تواند، باید راه صحیح را انتخاب کند و با برنامه‎ریزی درست، جلوی این مشکلات را بگیرد. مثلاً انسان می‌تواند مسافرتی از قبل ترتیب بدهد که لازمه‎ی آن شرکت نکردن محترمانه در آن جلسات است. اگر راه منحصر شد در این‎که آدم مرتکب حرام شود، اینجاست که حضرت «علیه السلام» می‌فرمایند اگر از فساد می‌خواهی دور باشی، باید این ملامت‌ها را تحمل کنی. بعد فرمودند: «وَ شَمَاتَةُ الْعَدُوِّ مِنَ الْأَهْلِ وَ الْقَرَابَةِ». گاهی این عدو از اهل و عیال و أقربا است. ما خدا را شکر می‌کنیم که گرفتار این‎طور چیزها نیستیم، ولی بعضی‎ها گرفتارند؛ چرا که گاهی نزدیکان انسان با انسان دشمن‌اند و از روحانی بدشان می‌آید. این‌آقا رفته طلبه شده و حالا لباسی پوشیده، اما اصلاً چشم این‎که این طلبه را ببیند، ندارند. کسی که می‎خواهد در راه صحیح باشد، باید این شماتت‌ها را از اهل قرابت تحمل کند. ▫️منبع: کتاب پندهای سعادت جلد یک ص 74 ... 🔗 @pand_saadat
حاج آقا حسین سوزنچی، در تبیین فلسفه و چرایی ِ" قطع نفقه ی زن در زمان عده وفات و کم بودن سهم الارث زن از شوهر" از نظراسلام شرایط مطلوب آن است که معاش زن در درجه ی اول، از طریق نفقه تامین شود، نه اشتغال ِخود ِوی. تجرد امری نکوهیده است این امر در زنان بیوه [و زنان مطلقه درطلاق بائن] بسیارضرورت‌تر است. از این رو اسلام توصیه اکید کرده که زنان بیوه به ویژه بیوه هایی که هنوز قدرت جنسی دارند حتما ازدواج کنند. به تعبیر شهید مطهری خطر زنان جوان بیوه[ و مطلقه ی مدخوله] برای سلامت جنسی خانواده‌ها بیش از خطر پسران مجرد است. شاید از این روست که در زمان عده وفات، چه بسا اسلام تعمداً زن را در نوعی تنگنای مالی قرار می دهد[نفقه‌اش بر عهده کسی نیست] تا او را به سوی ازدواج دوباره و قرار گرفتن مجدد در کانون خانواده سوق دهد. صحفه ۱۱۰ کتاب روایت مطهر، جلد۳، از حجت الاسلام حسین سوزنچی.تاملی در اندیشه‌های شهید مطهری
قانون مدنی قانون مجلس شورای اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوست دارم یه بچه تو شکمم باشه و یکی رو کمرم و یکی هم پشت سرم بیاد!!! زن آمریکایی: ایکاش یک زن خانه‌دار بودم و توی خونه بچه‌داری میکردم به جای اینکه مثل الان مجبور باشم برده شرکتی باشم که هیچ اهمیتی برام قائل نیست... ________________ روایت داریم بهترین زنان زنی هست که یه بچه به شکم داشته باشه و یه بچه به بغل.. غرب سیستم زنان خودش و حتی سیستم زنان ایرانی رو تغییر داد یعنی زن ایرانی دست خودش نیست بچه هم بخواد دیگه سیستم جسمی روحی و ذائقه ایش به دست غربی ها بهم خورده! ✍مطهره وافی یزدی ┄┄┄┅═✾•🍃•✾═┅┄┄┄┄ | بفرما اینجا👇🌾 https://eitaa.com/joinchat/3079864518Cd597088b47
تحلیل فلسفه مهریه در اسلام از حسین سوزنچی
هدایت شده از تبیین انواع ازدواج
شغل اوّل زن تربیت فرزند است. نمیگوئیم شغل دیگر نداشته باشد، اسلام مانع نیست؛ اما اوّلین و اساسی‌ترین و پراهمیت‌ترین شغل زن، مادری است. 📚 رهبر معظم انقلاب ۱۳۶۰/۴/۶ ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
نقد کتاب روایت مطهر جلد۳، نوشته حسین سوزنچی آیا در محرّمات، عنوانی داریم به عنوان حرمت تنوع خواهی!؟ در صحفه ۱۲۰، روایت مطهر۳، نوشتید حق اقامه دعوای حقوقی علیه مرد دارد تضییع حقوق جنسی تضییع حقوق اقتصادی تضییع حقوق اخلاقی! حقوق و اخلاق دو ساحت مختلف هستند این عنوان که نوشتید درست نیست بهتر بود می نوشتید بخاطر سوءاخلاق غیرقابل تحمل. مثال که آوردید نوشتید کتک زدن نا بهدحق، خب این میشه جرم و کیفری. ربطی به اخلاق دیگه ندارد. یا اعتیاد چه ربط به اخلاق دارد؟ صحفه ۱۲۱ سطر اول و دوم گفتید زن می تواند با شرط ضمن عقد ، حق طلاق برای خودشان ایجاد کند(در حالی که در حالت ذاتی و اولیه عقد نکاح همچین حقی ندارد!؟) شما در مقام تبیین چرایی و فلسفه حکم اسلام هستید (چرا اسلام حق مطلق طلاق را به مرد داده اما به زن نداده) نه اینکه کانه عقد نکاح از جانب شارع ناقص تشریع شده برا جبران این نقص بروید متوسل شوید به شرط ضمن عقد! اگر به شرط ضمن عقد خب آقا هم می تونه شرط ضمن عقد بگذارد خانم بر او خانه داری الزام و واجب باشد صحفه ۱۲۴، که راهکار برای مقابله با حق طلاق مرد: بند آخر صحفه، تعیین حکم، واجب نیست برای صحت صیغه طلاق. دادگاه ها هم این را مراعات نمی کند صحفه ۱۲۵ نوشتید در عده رجعی ، مرد برای رابطه جنسی نیاز به اجازه زن دارد . بنده در هیچ فتوایی این را ندیدم تمکین زن نیاز به اجازه زن ندارد در عده رجعی صحفه ۱۲۶ مانع بعدی برای حق الهی طلاق مرد: مهریه را مطرح کردید. در حالی که در صحفات قبلی خودتان هم اشاره کردید در اصل سیره پیامبرص مهریه بهتر است نقداً عندالعقد پرداخت بسود قبل عروسی. نه در وقت طلاق!!!! نفقه هم که این قدر سنگینی ندارد نفقه در اصل شرع تهیه مایحتاج زندگی از جهت خوراک و اثاث و لباس است خانه که بوده اثاث هم بوده لباس هم تو دو ماه لباس جدید بعید است نیاز بشود خوراک هم که هزینه ای نمی شود. پس نفقه مانع نیست بعد خنده دار نوشتید در ایام عده نفقه هردو زن را باید بدهد! اصلا عده موضوعیتی ندارد. اکر بحث تعددزوجات است که مرد قبل طلاق دادن هم می تواند زن دیگران بگیرد و به هرحال نفقه اش را هم باید بدهد بعد طرف یعنی نمی تونه دو ماه صبر کند بعد طلاق عقد دائم کند بعد زنش را بیاورد خانه اش که دوتا نفقه ندهد بعد مگه خود نفقه چقدره که...
آیت الله خامنه ای: زن قاضی و مجتهد نمیتواند بشود نکته‌ی این حکم الهی این است که قضاوت، یک منصبی است که احتیاج دارد به این که انسان خشک و قاطع باشد. خشک بودن و تحت تأثیر عواطف قرار نگرفتن چیزی است که به طورمعمول زن‌ها این را ندارند و این نقطه‌ی قوت زن است نه نقطه‌ی ضعف زن. این را توجه داشته باشیم. زن اگر عواطفش جوشان و احساساتش پرخروش نباشد، عیب است. کمال زن در غلبه‌ی عواطف اوست و این به دلیل این است که شغل اوّل زن تربیت فرزند است سال ۱۳۶۰ در زمان ریاست جمهوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحقیر خانه داری، گناه است این افتخاری نیست برای زن که او را از محیط زنانه، از خصوصیات زنانه، از اخلاق زنانه دور کنیم. خانه‌داری را، فرزندداری را، شوهرداری را ننگ او به حساب بیاوریم. فرهنگ غربی خانواده را متلاشی کرد. ۱۳۹۱/۰۴/۲۱ خانه‌داری شغل حساس و آینده‌ساز است یکی از مهمترین وظائف زن، خانه‌داری است. همه میدانند؛ بنده عقیده ندارم به این که زنها نباید در مشاغل اجتماعی و سیاسی کار کنند؛ نه، اشکالی ندارد؛ اما اگر چنانچه این به معنای این باشد که ما به خانه‌داری به چشم حقارت نگاه کنیم، این میشود گناه. خانه‌داری یک شغل است؛ شغل بزرگ، شغل مهم، شغل حساس، شغل آینده‌ساز. ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
مطلع ِعشقانه
استفتا از دفتر آیت الله خامنه ای: آیا کلا در فرهنگ و نگاه اهل بیت ع ازدواج مرد متاهل، بدون رضایت زنش خیانت محسوب می شود؟ ج۳) اگر حقوق همسرش را رعایت کند و با شرایط شرعی ازدواج کند، خیانت محسوب نمی شود
هدایت شده از ذریه طیبه
🚩 بسم الله الرحمن الرحیم 🚩 🍃 علامه طهرانی 🍃 🔦 فرزند ایشان: همان‌طور که [علامه طهرانی] در جُنگ خود مرقوم فرموده‌اند (1)، نظر شریفشان بر آن بود که به کار بردن الفاظی چون «دکتر» درباره فضلای حوزه جایز نیست، چون علوم اسلامی آن‌قدر عظمت دارد که داشتن مدرک دکترا در پزشکی یا دیگر رشته‌ها هیچ شرافتی محسوب نمی‌شود 🔦 و افزودن این لفظ به آغاز نام فضلای حوزه، موهم آنست که گویا داشتن این مدرک فضیلتی محسوب می‌شود. گذشته از آن‌که علوم حوزه آن‌قدر از نظر محتوا و قوّت علمی غنی است که یک طلبه فاضل در حوزه به مراتب از نظر علمی از یک نفر دکتر دانشگاهی قوی‌تر است. (1) علامه طهرانی: به اشخاص معمّم که در دانشگاه تحصیل کرده‌اند، دکتر گفتن جائز نیست؛ زیرا این لقب از القاب مکتب اروپائی‌هاست و برای شخص معمم نه آن‌که افتخار نیست، بلکه موجب تعظیم مکتب کفر و تحقیر شرع است. غنای علمی مکتب شرع بقدری است که برای خارجیان جای تجلیلی باقی نمی‌گذارد. 📚 نور مجرد – جلد سوم
❌تعدد زوجات با تفسیر فمینیستی متاسفانه یکی از کانالهای چند همسری بدعتی را ادامه داد که تقریبا در حدود دویست سال (زمان دویست بدون بررسی دقیق صورت گرفته منظور زمان شروع همزیستی با کفار است) این بدعت برای زیبا نشان دادن دین در رویارویی با کفار احداث شده که همان نجات زنان برجای مانده از ازدواج هست بدعت دیگر این بود که تعدد زوجات از حقوق زنان شمرده شد چه بسا اگر بزرگانی مثل آیت الله بهجت (ره) را خداوند در مقام پاسخ قرار نمیداد شبهه حق زن بودن چند همسری همچنان برای بسیاری باقی می ماند ♦️متن استفتاء از آیت الله بهجت رحمة الله علیه: با توجه به اين كه امروزه يكى از شرايطى كه در عقد نكاح گذارده مى‌شود «عدم ازدواج مجدد زوج» مى‌باشد و اين نكته كه بيان مى‌شود «اين شرط صحيح نيست». آيا اين موضوع باعث سستى زوج نسبت به تعهدهايى كه در قبال زوجه دارد و تشويق او به ازدواج مجدد، نمى‌شود؟ ✅مرد شرعاً حق دارد تا چهار زن دائم داشته باشد، پس اگر اين شرط به معناى سلب حق است صحيح نيست و انحاى ديگرى از شرط فعل يا شرط نتيجه ممكن است، كه صحيح است. 🥀استفتائات آیت الله العظمی بهجت ج۴ص۲۹ 🌴@taadodzojat🌴
در مسیری داشتم راه می رفتم خانمی گفت دوتا خواستگار زنگ زدند گذاشتم‌شان سر کار. نگاه کردم میانسال به بالا می زد. متوجه نگاه تعجب آمیز من شد. دوباره گفت دوتا خواستگار برای دخترم زنگ زدند گذاشتمشون سر کار. گفت خب مرد پیدا نمی‌شود که.... روم نشد بگم زن ناحسابی اگر آنها خواستگار مناسبی( ازجهت دینی و اخلاقی) نیستند محترمانه جواب منفی بدهید حق ندارید سرکار بگذارید... مسیرمون دیگه جدا شد .... ندیدمشون دوباره اونا عقب ماندند. زنه محجبه مانتویی بود
شهید مطهری سه عامل جامعه شناختی برای مجوز تعددزوجات بیان می کند: ۱: علاقه‌ی‌ذاتی مرد به افزایش تعداد عشیره و قبیله ی خود(به تعبیر من افزایش نسل که اسلام هم به افزایش نسل مسلمانان توصیه و تاکید کرده). ۲: عادت ماهیانه‌ی زنان و عدم توانایی ارضای شوهر در این ایام. ۳: محدودیت ِدوره‌ی فرزندآوری زن. چراکه زن هنگامی که به سن یائسگی می‌رسد، دیگر توان فرزندآوری برای مرد ندارد، اما دوره‌ای که مرد در طول آن، توان فرزندآوری دارد، بیشتر از زن است. اسلام نسبت به برآورده شدن نیازهای طبیعی و واقعی افراد دیدگاه‌ای واقع‌گرایانه دارد و اگر در شرایطی امکان پاسخگویی به نیازی وجود نداشته باشد، راه دیگری را برای پاسخ به آن نیاز فراهم می‌کند. صحفه۱۳۰ کتاب روایت مطهر از حجت الاسلام حسین سوزنچی
کسی می تونه ترجمه این حدیث را برام بیاورد این حدیث در بحث متعه در کتاب جواهر الکلام آمده بوده. ( الكافي ۴۶۵:۵) محمد بن أحمد ، عن علي بن الحكم ، عن بشير بن حمزة ، عن رجل من قريش قال: بعثت إلي ابنة عم لي كان لها مال كثير: قد عرفت كثرة من يخطبني من الرجال فلم أزوجهم نفسي و ما بعثت إليك رغبة في الرجال غير أنه بلغني أنه أحلها اللّٰه عز و جل في كتابه و بينها رسول اللّٰه صلّى اللّه عليه و آله في سنته فحرمها زفر فأحببت أن أطيع اللّٰه عز و جل فوق عرشه و أطيع رسول اللّٰه صلّى اللّه عليه و آله و أعصي زفر فتزوجني متعة. فقلت لها: حتى أدخل على أبي جعفر عليه السّلام فأستشيره، قال: فدخلت عليه فخبرته، فقال "افعل، صلى اللّٰه عليكما من زوج".
نظر صاحب جواهر استحباب اونم موکد متعه است