فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قال علی بن موسی الرضا (علیه السلام ):
اذا تزوجت فاجهد ان لا تجاوز مهرها مهر السنة وهو خمسماءئة درهم فعلی ذلک زوج رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم ) وتزوج نسائه. [5]
امام رضا (علیه السلام ) فرمود:
((هنگامی که ازدواج می کنی، سعی کن که مقدار مهریه از مهرالسنة (پانصد درهم ) بیشتر نگردد که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) با این مقدار مهریه با همسران خود ازدواج کرد.
ترجمهای دیگر: این ترجمه شاید بهتر باشد:
امام رضا علیه السلام: هر گاه ازدواج کردی بکوش تا مهر آن[خانمت] از مهرالسّنّة تجاوز نکند. بر همین میزان پیامبر(صلی اللّه علیه و آله) دختران خود را شوهر می داد و همسر می گرفت.
بحارالانوار، جلد 103، ص 350.
پی.نوشت: مهرالسنه طبق فتاوا مراجع، ۱۲۵۰ گرم نقره می باشد.
کیفیت پایین
قال علی بن موسی الرضا (علیه السلام ):
اذا تزوجت فاجهد ان لا تجاوز مهرها مهر السنة وهو خمسماءئة درهم فعلی ذلک زوج رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم ) وتزوج نسائه.
امام رضا (علیه السلام ) فرمود:
هنگامی که ازدواج می کنی، سعی کن که مقدار مهریه از مهرالسنة (پانصد درهم ) بیشتر نگردد که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) با این مقدار مهریه با همسران خود ازدواج کرد.(و دختران خود را به ازدواج در آوردند).
بحارالانوار، جلد 103، ص 350.
.
مهرالسنه طبق فتاوا مراجع، ۱۲۵۰ گرم نقره می باشد.
#مهرالسنه
#مهریه_سنگین
#ازدواج_آسان
#مشهد
#امام_رضاع
#امام_علی_بن_موسی_رضاع
19.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ حدیث امام رضاع در مورد مهرالسنه با کیفیت بالا ۱۸ مگابایت
7.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهریه شهید جهان آرا از زبان خانم شهید
ازدواج به سبک شهدا
هدایت شده از بشیر
🔽 روند نابودی خانواده و جمعیت با دانشگاه دختران:
دختر ۴ سال میره دانشگاه
توقع و خواستههاش بالا میره
زمان تحصیل هم که خواستگار قبول نمیکنه
چون در حال شکافتن هستهی اتم در دانشگاهه و نیاز به تمرکز داره
بعد دیگه خواستگار زیر فوق لیسانس و دکتری قبول نمیکنه
بعد پسره اگه بخواد فوق لیسانس بگیره و سربازی هم بره، کم کم ۲۶ سالش شده
حالا باید بره دنبال کار
۵,۶ سال کار کنه تا بتونه به یه حداقل برسه
حالا دختره تو این فاصله بیکار نمیمونه که، میره ارشدش رو هم میگیره
اگه یه کار هم پیدا کنه که دیگه تمام
چند سالی با کار سرگرم میشه
حالا یه دختر داریم که ۲۷,۸ سالش شده
شاد و خوشحاله
سرکار میره
احتمالا ماشین خریده
فوق لیسانس داره
و دیگه الان به کمتر از پادشاه ورامین راضی نیست
و یه پسر ۳۲ ساله داریم که احتمالا ۶,۷ سال زندگیش تو دانشگاه تباه شده و هستهی اتم رو نتونسته بشکافه تو دانشگاه
با بدبختی رفته سربازی
چند سالی درگیر کار بوده تا خودش رو پیدا کنه
تازه به زور ماشین یا موتور خریده
نمیتونه سرویس طلا بخره
نمیتونه چند صد میلیون پول عروسی بده
و کت و شلوار دامادیش رو هم به زور میخره
البته که افسرده هم هست و میلی به تشکیل خانواده نداره، چون خودش رو در یک رقابت کاملا نابرابر میبینه
این پسر هیچ وقت به اون دختر با اون توقعات نخواهد رسید
دختر در توهم اینکه بالاخره یه کسی شده برا خودش دونه دونه خواستگارها رو رد میکنه و کمکم وارد ۳۰ سالگی میشه
انتخابها محدود میشه
کمتر پسری رغبت میکنه با یک خانم ۳۲,۳۳ ساله ازدواج کنه
و این چرخهی باطل برای جوونهامون تکرار میشه
⚠️افزایش سن ازدواج
ایجاد توقعات فضایی و افزایش آمار طلاق
پیری جمعیت
بحران جمعیت
بحران اقتصادی ناشی از پیری جمعیت
تنها گوشهای از نتایج اتخاذ سیاستهای غلط و پذیرفتن فرهنگهای غلط توسط مردم ماست؛
چوب رو خوردیم بدم خوردیم، جاش هم کبود شده ولی فعلا داغیم دردش رو نمیفهمیم😵💫
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام باقر و امام صادق عليهماالسلام فرموده اند:
«ما زوج رسول الله صلي الله عليه و آله شيئاً من نباته و لا تزوج شيئاً من نسائه علي اكثر من اثني عشر اوقيه و نش يعني نصف اوقيه. »
يعني تزويج نكرد رسول خدا صلي الله عليه و آله هيچ يك از دختران خود و نه هيچ يك از زنانش را به بيش از دوازده اوقيه و نيم(۵۰۰درهم=مهرالسنه)
----------
📚اعلام الوري، ص ۱۴۷.
#مهرالسنه
هدایت شده از داداش کوچیکه
🔸وقتی در مورد خودارضایی و گناه زشت استمناء سؤال می پرسند،
آثار منفی جسمی و روانی آن را میگویم.
اما برخی دانش آموزان سوال دقیقی دارند:
میپرسند: فرق استمناء با احتلام یا ازدواج چیست؟ چرا فقط اولی ضرر دارد؟
👈 پاسخهای متنوعی به این سؤال میتوان داد؛ بعنوان نمونه، عمل زشت استمناء دخالت مصنوعی در مکانیسم بدن و نیازهای جسمی و روانی انسان است برخلاف دو پدیده دیگر، لذا نتیجه استمناء، تشویش است اما نتیجه آن دو، ثبات و آرامش.
ضمنا استمناء و اساسا تخیلات جنسی به شدت اعتیادآور و مخرب روح و شخصیت است و قدرت چسبندگی و تعهد ذهن و قلب را نابود میکند.
....
🇮🇷کانال داداش کوچیکه👇
❣ @dada69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غیرت دینی یک پسربچه
#رشتوی
اقدام نظامی یا سکوت؟
یکی از مسائل جا افتاده در بین عموم، این است که بعد از غصب خلافت، حضرت امیر طبق وصیت پیامبر و حفظ جان به سکوت روی آوردند در حالی که با مراجعه به کتب حدیثی شیعه، می بینیم که حضرت امیر پس از غصب خلافت با وصیت پیامبر، قصد اقدام مسلحانه با کشتن همه عوامل 1
کودتا داشت و 350 نفر از اصحاب، پذیرفتند که در این نبرد مسلحانه، حضرت امیر را یاری کنند ولی در وقت موعود، جز 4 نفر، کس دیگری نیامد و حضرت امیر مجبور شد اقدام مسلحانه را ترک کند. الف)وصیت پیامبر 1.ابن عباس: پیامبر به علی وصیت کرد: ای علی قریش بعد از من بر ضد تو 2
خواهند شد و همگی آنها بر ظلم کردن و چیره شدن بر تو اجتماع خواهند نمود، اگر یاوری داشتی با آنها نبرد کن و اگر یاوری نیافتی، دست نگه دار و خونت را حفظ کن. (الغیبه طوسی ص193) 2.حضرت امیر: پیامبر به من وصیت کرد: ای اباالحسن! این امت بر ضد تو رفتار خواهند نمود و عهد مرا خواهند شکست. 3
من گفتم: ای رسول خدا، وظیفه من در چنین شرایطی چیست؟ فرمود: اگر یاوری یافتی بر ضد آنها قیام کن و مبارزه کن و اگر یاوری پیدا نکردی دست نگه دار و خون خود را حفظ کن تا در حالی که مظلوم هستی بر من ملحق شوی. (الاحتجاج طبرسی ج1 ص190) 4
ب)قسم حضرت امیر به اقدام مسلحانه 1.حضرت امیر: به خدا قسم اگر من به تعداد اصحاب طالوت، یا تعداد اهل بدر، در حالی که آنها دشمن شما بودند، نیرو داشتم، حتماً با شمشیر شما را می زدم تا اینکه بر صراط مستقیم باز گردید. (الکافی، ج8 ص32) 5
2.روزی امیرالمؤمنین از مسجد خارج شد و از کنار محل نگهداری حیوانات که سی رأس گوسفند در آنجا نگه داری می شد، عبور کرد و فرمود: به خدا قسم اگر من به تعداد این گوسفندان، نیرو داشتم، ابوبکر را از حکومتش برکنار می کردم. (الکافی ج8 ص33) 6
ج)روایت بیعت 360 نفر با حضرت از زبان ابو الهیثم بن تیهان (در جنگ صفین شهید شده): وقتی عصر شد، تعداد 360 نفر با علی بیعت کردند که تا پای جان در کنار او بجنگند. حضرت به آنها فرمود: بروید و سرهای خود را بتراشید و در محله احجار الزیت حاضر شوید. 7
حضرت سر خود را تراشید و در محل قرار حاضر شد ولی تنها ابوذر، مقداد، حذیفه، عمار و سلمان آمدند حضرت در این هنگام دست به آسمان بلند کرد و فرمود: خدایا این قوم مرا تنها گذاشته و ناتوان کردند، همانگونه که بنی اسرائیل هارون را ناتوان گذاشتند. (الکافی، ج8 ص33) 8
د)روایت حضرت امیر وقتی حضرت امیر وارد کوفه شدند و در مسجد کوفه اولین خطبه را خواندند، به غصب حق خلافت اشاره می کردند که از میان جمع شخصی با اعتراض عرض نمود : چرا شمشیر نکشیدی و ظلم را تحمل نمودی . حضرت فرمود: سخنی گفتی و اینک جواب آن را بگیر. 9
هرگز از ترس مردن نبود که به قتال بر نخاستم ؛ بلکه بخاطر عهدی بود که با پیامبر داشتم . پیامبر به من فرمود : ای ابالحسن پس از من ، امت عهدی که با من بسته اند را شکسته و در حق تو ظلم می کنند در حالی که تو به منزله هارون برای موسی هستی. عرض کردم در آن هنگام دستور شما چیست؟ 10
و چگونه عمل نمایم . پیامبر با من عهد کرد: اگر یاور یافتی به سوی آنان بشتاب و با آنان بجنگ ولی اگر یاور نیافتی، دست بکش و خون خود را حفظ کن تا مظلومانه به من ملحق شوی. در عمل به عهد، بعد از وفات ایشان و فراغت از تجهیزشان و جمع آوری قرآن، دست فاطمه و حسن و حسین را گرفتم 11
و به در خانه اهل بدر و سابقان در دین رفتم و آنان را به حقم قسم دادم و به یاری ام خواندم ولی جز چهار نفر: سلمان، عمار، مقداد و ابوذر، کسی مرا اجابت نکرد و از اهل بیتم نیز آنان که یاورم در دین بودند: جعفر و حمزه، از بین رفته بودند و مانده بودم بین عباس و عقیل و 12
قسم به آن که محمد را بحق مبعوث کرد اگر آن روز که با خویشاوندان تَیْم (قبیله ابوبکر) بیعت شد، چهل نفر یاور داشتم، در راه خدا با آنان می جنگیدم. (بحارالانوار، ج29، ص419) پایان 13