eitaa logo
مطلع ِعشقانه
218 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پیرو
🔘 عقل که نداشته باشی سوارت می‌شوند 🔹 بدترین حال، وقتی است که بفهمی بازی خورده‌ای، آن هم از کسانی که برایشان سینه چاک و حنجره پاره می‌کردی با تصور اینکه آنها خوبان روزگارند و دغدغه‌ای جز جلب رضایت خدا و خوشبختی مردم ندارند. 🔸 بوی تعفن جنازه برجام بلند شده است و برجامیان دست به دامن هر سدر و کافور و مشک و گلابی شده‌اند که حداقل تا انتخابات پیش‌روی مجلس این عجوزه‌ی بزک شده را برای فریب مردم سر پا نگهدارند. 🔹 درست است که مؤمن یا حداقل آدم باهوش از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود ولی به شرطی که فراموش کار نباشد و حواسش به این راهبرد جریان تزویر که موج سواری بر جهل و فراموشی مردم است نیز باشد. 👤 #حسین_کاوه 🌐 @Peirovir
درسهایی از زندگی پیامبر (ص): نماز نخواندن بر بدهکار جنازه مردى را آوردند تا رسول خدا صلى الله عليه و آله بر آن نماز گزارد. پيامبر صلى الله عليه و آله به اصحاب خود فرمود: شما بر او نماز بخوانيد، اما من نمى خوانم . اصحاب گفتند: يا رسول الله ! چرا بر او نماز نمى گزارى ؟ حضرت فرمود: زيرا بدهكار مردم است . ابو قتاده گفت : من ضامن مى شوم كه قرض او را ادا كنم . پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: به طور كامل ادا خواهى كرد؟ ابو قتاده : بله ، بطور كامل خواهم كرد. آنگاه پيامبر صلى الله عليه و آله بر او نماز گزارد. ابو قتاده گويد: بدهكارى آن مرد هفده يا هجده درهم بود.(مستدرك الوسايل ، ج 13، ص 404.)
روح علمی یعنی روح حقیقت جویی، روح بی غرضی و طبعا روح بی تعصبی، روح خالی از جمود و روح خالی از غرور. وقتی انسان روایات زیادی را که در موضوع علم وارد شده است مطالعه می کند می بیند چقدر تکیه شده است روی این مطلب که یک عالم نباید تعصب داشته باشد. یک عالم نباید غرور داشته باشد و خیال کند آنچه که او دارد تمام علم همان است بلکه باید به اصل «وَ ما أُوتيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلاَّ قَليلاً» مخصوصاً توجه داشته باشد که انچه ما از حقیقت می دانیم بسیار کم است. #شهیدمطهری
کلیپ صوتی: سه زنی که عذاب قبر ندارند - مجتهدی تهرانی (+ متن) «ثَلَاثٌ النِّسَاءِ یَرْفَعُ اللَّهُ عَنْهُنَّ عَذَابَ الْقَبْرِ وَ حْشَرُهُنَّ مَعَ فَاطِمَةَ علیها السلام» اول زنی که با نداری شوهر خود بسازد «امْرَأَةٌ صَبَرَتْ عَلَى عُسٌرِ زَوْجِهَا» حضرت زهرا چند روز در خانه غذا نداشت به امیرالمومنین چیزی نگفت؛ روزی حضرت علی (علیه السلام) دید رنگ حسنین پریده رنگ به صورتشان نیست معلوم بود چند روز است که چیزی نخوردند، امیرالمومنین به حضرت زهرا گفتند چرا به من نگفتی چیزی تهیه کنم برای بچه ها؟ حضرت زهرا عرض کردند پدرم شب عروسی سفارش کردند از شوهرت چیزی تقاضا نکن شاید چیزی نداشته باشه خجالت بکشه از تو. چقدر خوبه پدر ها شب عروسی به دختر خود این حرف ها رو بگه بر نداری شوهر صبر کن، آبروی شوهرت و نریز صبر کن. زن به فامیل خود هم نمیگوید شوهر من ندارد. دوم: زنی که بر بد اخلاقی همسر خود صبر کند «وَ امْرَأَةٌ صَبَرَتْ عَلَى سُوءِ خُلُقِ زَوْجِهَا» حدیث است کسی که در خانه خود بد اخلاقی میکنید همسر او در خانه غریب است. حدیث است «مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهْلِهِ زَادَ اللَّهُ فِي عُمُرِهِ» کسی که با اهل خود خوبی و خوش اخلاقی میکنه عمر زیاد می کند.. در خانه کمک همسر خود کنید، با زن خود خوب باشید، اخلاق خودتونو خوب کنید،ظرف بشورید، لباس بشورید، اتو کنید با همدیگر دوست باشید. بعضیا زن باید آب هم بزاره دهنش!زن ۶ بچه را باید تربیت کند؛کلفَتی کنه، مرد دو قورت و نیم هم باقیشه! سوم زنی که مهریه خود را ببخشد «وَ امْرَأَةٌ وَهَبَتْ صَدَاقَهَا» اول انقلاب بود ۵ سکه آزادی بود بعد شد ۱۴ حالا شده به عدد انبیاء ؛ چقدر مهریه رفته بالا!! حدیث داره کسی که مهریه اش کمه خوبه اونی که مهریه اش زیاده از شومی دختره. مهریه را زیاد نکنید اختلاف میشود. یک آدم بیسواد هم میگوید کی داده کی گرفته! آقا مهریه دِین است باید پرداخت شود حتی اگر کسی بمیرد اول باید مهریه را بدهند بعد وصیت ثلث میت بعد ارث را تقسیم کنند. خدا کنه همچین زنی قسمت شما شود که شما را هم با خودش به بهشت ببرد اگر حوری ها بزارند شما پیش زن خود باشید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «مگر نمیگوییم که جهیزیه‌ی حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) چیزهایی بود که انسان با شنیدن آنها اشکش جاری میشود؟ مگر نمیگوییم که این زن والامقام، برای دنیا و زیور دنیا هیچ ارزشی قائل نبود؟ مگر میشود که روزبه‌روز تجمل‌گرایی و چیزهای پوچ زندگی را بیشتر کنیم و مهریه‌ی دخترانمان را زیادتر نماییم؟!» ۷۰/۱۰/۵
ضرورت نهی از منکر در جامعه برای حفظ عفاف از دیدگاه شهید بهشتی(ره) ❣برپایه تعالیمی که از اسلام می‌شناسیم انسان آزاد است. حتی آزاد است که خدا را اطاعت نکند و یا اطاعت کند، اما در جامعه که در مرآ و منظر هزاران نفر دیگر هستیم، آنجا دیگر محیط اجتماعی است. در آن محیط، گستاخی من در گناه، اگر آن نوجوان عزیز را بلغزاند و او را به گناه بکشاند، من به او خیانت کرده‌ام و اسلام آزادی در خیانت را آزادی نمی‌داند، ضد آزادی می‌داند. ❣بنابراین در حد مسائل شرعی و رفتارهای فردی افراد تا با خودشان هستند، کاری با آنها نداریم، اما اگر در جامعه کار خلافی انجام بدهند، همه مسلمانان اعتراض می‌کنند و بسیار کار خوبی می‌کنند. ❣مثلاً نگاه می‌کنند اگر از خط ممتد عبور می‌کند همه اعتراض می‌کنند، اگر این آدم در کوچه و خیابان چشمش دنبال ناموس مردم باشد به او بیشتر از همه اعتراض می‌کنند. چطور از خطوط راهنمائی عبور می‌کنند و خلاف انجام می‌دهند اعتراض می‌خواهد اما خط عفاف و پاکدامنی را شکستن، اعتراض نمی‌خواهد؟ ❣اینجا جامعه اسلامی است، همانطور که نظم عبور و مرور محترم است، عفت و پاکدامنی هزاربار از آن محترم‌تر است. نمی‌توان گفت که خط راهنمائی یک چیز اجتماعی است و عفت و پاک چشمی فردی است. ❣اینجاست که اسلامِ ما از اسلام دیگران جدا می‌شود. اینجاست که ما می‌گوئیم انقلاب اسلامی یعنی انقلابی که به این ارزش‌ها اهمیت فراوان بدهد. ❣جامعه باید پالوده شود، جامعه باید محیطش محیطی باشد پاک از مظاهر گناه و هرگز نمی‌توان به کسی گفت که چرا نهی از منکر می‌کنی، نهی از منکر شعار اسلام است. «کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر»... ✍ کانال نقد راهبردی فمینیسم♀️ @AntiFeminism
دليل دوم: روايات \}[نظر ایت الله زنجانی ] از ادله ديگر مي‌توان استحباب تعدد زوجات را في الجمله استفاده كرد، رواياتي كه مي‌گويند: آيا شما نمي‌خواهيد گوينده «لااله الاّ الله» زياد شود؟ اين تعبير همان طور كه دلالت بر استحباب اصل نكاح دارد بر استحباب تعدّد نيز دلالت مي‌كند. چنان چه سيره معصومين نيز بر تعدد زوجات بوده است. البته اين لسان، استحباب تعدد را در محيط هايي كه موجب ازدياد «لااله الاّالله» مي‌شود، اثبات مي‌كند نه در بلاد و اماكني كه اولاد منحرف و يا ضد دين مي‌شوند. اگر شخص عقيم نباشد و محيط نيز، محيط اسلامي باشد؛ براي كثرت نسل مسلمين، تعدد زوجات استحباب پيدا مي‌كند. http://www.eshia.ir/feqh/archive/text/shobeiry/feqh/77/770624/ اعم بودن استحباب نكاح از دائم و منقطع و حرّه و أمة متن عروة: «والظاهر عدم الاستحباب بالنكاح الدائم أو المنقطع بل المستحب اعم منها و من التسري بالاماء»[6] . آيه شريفه ناظر به نكاح دائم است كه از تعدد سخن مي‌گويد، ولي استحباب نكاح كه از روايات و آيات ديگر استفاده مي‌شود، اختصاص به نكاح دائم نيست، بلكه متعه هم استحباب دارد. اگر از آيه شريفه استحباب تعدد استفاده شد، استحباب واحد هم مسلّماً استفاده مي‌شود. البته آيات ديگري مثل «وانكحوا الايامي منكم والصالحين من عبادكم و امائكم» دلالت بر استحباب نكاح دارد كه قبلاً در باره اصل نكاح مورد استناد قرار گرفت. از اين آيه هم كه تعدد را تجويز مي‌كند، استحباب واحد هم استفاده مي‌شود. علاوه بر نكاح با احرار، استحباب نكاح با اماء نيز ثابت مي‌شود. از تعابير مختلفي چون تكثير اولاد و اين كه موجب كسر شهوت شود و از آلوده شدن به زنا و امثال آن جلوگيري نمايد، استفاده مي‌شود كه تهيه اماء نيز مستحب است.