eitaa logo
مطلع ِعشقانه
218 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
دليل دوم: روايات \}[نظر ایت الله زنجانی ] از ادله ديگر مي‌توان استحباب تعدد زوجات را في الجمله استفاده كرد، رواياتي كه مي‌گويند: آيا شما نمي‌خواهيد گوينده «لااله الاّ الله» زياد شود؟ اين تعبير همان طور كه دلالت بر استحباب اصل نكاح دارد بر استحباب تعدّد نيز دلالت مي‌كند. چنان چه سيره معصومين نيز بر تعدد زوجات بوده است. البته اين لسان، استحباب تعدد را در محيط هايي كه موجب ازدياد «لااله الاّالله» مي‌شود، اثبات مي‌كند نه در بلاد و اماكني كه اولاد منحرف و يا ضد دين مي‌شوند. اگر شخص عقيم نباشد و محيط نيز، محيط اسلامي باشد؛ براي كثرت نسل مسلمين، تعدد زوجات استحباب پيدا مي‌كند. http://www.eshia.ir/feqh/archive/text/shobeiry/feqh/77/770624/ اعم بودن استحباب نكاح از دائم و منقطع و حرّه و أمة متن عروة: «والظاهر عدم الاستحباب بالنكاح الدائم أو المنقطع بل المستحب اعم منها و من التسري بالاماء»[6] . آيه شريفه ناظر به نكاح دائم است كه از تعدد سخن مي‌گويد، ولي استحباب نكاح كه از روايات و آيات ديگر استفاده مي‌شود، اختصاص به نكاح دائم نيست، بلكه متعه هم استحباب دارد. اگر از آيه شريفه استحباب تعدد استفاده شد، استحباب واحد هم مسلّماً استفاده مي‌شود. البته آيات ديگري مثل «وانكحوا الايامي منكم والصالحين من عبادكم و امائكم» دلالت بر استحباب نكاح دارد كه قبلاً در باره اصل نكاح مورد استناد قرار گرفت. از اين آيه هم كه تعدد را تجويز مي‌كند، استحباب واحد هم استفاده مي‌شود. علاوه بر نكاح با احرار، استحباب نكاح با اماء نيز ثابت مي‌شود. از تعابير مختلفي چون تكثير اولاد و اين كه موجب كسر شهوت شود و از آلوده شدن به زنا و امثال آن جلوگيري نمايد، استفاده مي‌شود كه تهيه اماء نيز مستحب است.
نظر آیت الله بهجت: آیا به نظر شما ازدواج دوم مستحب است؟ آیت الله بهجت: اگر شرایط فراهم بوده و محذور دیگری لازم نیاید مستحب است. آیا ازدواج موقت برای مردی که همسرش پیش او حاضر است شرعا مکروه است یا خیر؟ آیت الله بهجت: دلیلی بر کراهت نیست. آیا زن می تواند در حین عقد شرط کند که مرد زنی دیگر نگیرد؟ آیت الله بهجت: این شرط باطل است
نظر آیت الله گرامی: سلام خسته نباشید من مدتی است که با اقایی 30 ساله اشنا شدم خودم هم 26 سال دارم خیلی به او علاقه دارم اون هم همینطور حالا متوجه شدم که او با خانمی در ارتباط بوده ولی به قول خودش همه چیز تمام شده بوده ولی حالا خانم برگشته و ادعا دارد که از این آقا بار دار است. من نمیدونم چکار کنم میترسم اون رو رها کنم و اشتباه کرده باشم و از طرف دیگر هم میترسم بمونم و باز هم پشیمان شوم البته او شدیدا اصرار به ماندن من دارد و میگوید تو باید بمانی وهمسر من شوی و به من کمک کنی که او را رها کنم حالا نمیدانم چه کنم بین دل و عقلم گیر افتادم نمیدونم چه تصمیمی بگیرم هر چی میگم خدایا یه راهی جلوی پام بذار جوابی نمیشنوم از شما میخوام که کمکم کنید بخدا در موندم فقط شبانه روز میگم خدا. بسمه تعالی خوب هر دو باشید مگر تعدد ازدواج اشكال دارد؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله خویئی و عروه و #تعددزوجات
#تعددزوجات راه کار امروز نجات دختران بی خواستگار و بیوه زنان و زنان مطلقه
[ Photo ] تقبیح غیرت زن و تفاوت اعمال صالح زن و مرد و تفاوت طرق و سلوک زن و مرد و تقرب الی الله
هدایت شده از واقف باشیم
💠کاری بکنید که اسلام از ما گله مند نباشد،قرآن کریم از ما گله مند نباشد آقایان که شما خودتان را می گفتید که ما مروج قرآن هستیم، مبین احکام قرآن هستیم، چرا خودتان یک کاری دارید می کنید یا کردید که اسلام یک جور دیگر جلوه کند پیش مردم، خیلی مواظب باشید. #امام_خمینی 📚صحیفه نور، جلد ١١،صفحه ١۵٧ @vaghefbashim
مطلع ِعشقانه
💠کاری بکنید که اسلام از ما گله مند نباشد،قرآن کریم از ما گله مند نباشد آقایان که شما خودتان را می گف
در داستان عذاب ِقوم شعیب اکثر عذاب شوندگان، تارکان امر به معروف و نهی از منکر بودند نه معصیت کاران.
داستان #عذاب_قوم_شعیب
#عذاب_قوم_شعیب
مطلع ِعشقانه
#عذاب_قوم_شعیب
از امام باقرع نقل شده است که خدا به حضرت شعیب ع وحی کرد من 100 هزار نفر از قوم تو را هلاک خواهم کرد. که 40هزار نفر آنها از اهل معصیت و فساق متجاهر به فسق اند\(بی حجاب ها و بیغیرت ها و دزدپول و ناموس و عفت و حیا و نفس) و 60 هزار نفر آنها از مذهبی ها و حزب اللهی ها و انقلابی ها. حضرت شعیب ع فرمود خب اشرار که معلومه مستحق ِ عذاب و عقاب و اتش اند (اعدام و معدوم شون کن ) اما بچه حزب اللهی ها چرا مذهبی ها چرا ؟؟ هیئتی ها چرا؟؟؟ نمازجمعه برو ها چرا؟ مسجدی ها چرا؟ حاج منصوری ها چرا؟ بچه های هئیت محمودکریمی چیذر چرا؟ خانم جلسه ای ها ...دانشجوها طرح ولایت رفته چرا دانشچوها بسیجی چرا؟ طلبه ها چرا؟ خانم چادری چرا؟ خانم ها شهدایی مزار شهدا رو خادم شهدا چرا؟) خداوند فرمود> > آنها با اهل گناه سستی کردند ( گفتند حالا میگم بعدا میگم اما هیچ وقت نگفتن. گفتند نباید دافعه ایجاد کنیم بزاریم همه کنار هم باشیم نباید بشود که اصلاحاتی ها استفاده کنند به نفع سیاست خودشون. گفتن اینجا ست نگوییم ناراحت می شوند گفتند اینجا خیابان انقلاب است و ولیعصر اینجا هم که اصلا نمی شود گفت. گفتند امروز که 22بهمن است نگیم بزاریم همه باشند چمش دشمن در بیا. امروز هم که روز قدس است نگیم. شبکه سه را هم را نگوییم بزارید مردم شاد باشند. و و وو...) و برای غضب من ، غضبناک نمی شدند.( بچه هئیتی می دید خانم چادری می دید دارند معصیت و عصیان من خدا، را می کنند، ناراحت نشد غضب وجودش را نگرفت. حزب اللهی جماعت دید الگوهای جوان هاشون به اصطلاح خودشان برهنه شدند و بی حجاب ، عصیان کردن حکم قرآن من را، صد جور توجیه کردند و ناراحت نشدند غضبی ندیدم از این ها که می گویی بهشون حزب اللهی و انقلابی و ریش دار ها و چادر ی ها) وسائل الشیعه ، ج16،ص124 به نقل کتاب رابطه ی غیرت دینی با امر به معروف و نهی از منکر ، ص90 تحت تیتر آثارسوء ترک امر به معروف و نهی از منکر