#چهارشنبه_های_کاربردی
#طراحی_و_اجرای_راهیان_نور
⚜️ طراحی عملیات راهیان نور؛ رویکردها
🔹 طراحی عملیات مبتنی بر مبانی مشخص، یکی از الزامات اساسی برای دستیابی به اهداف نهایی در هر عملیاتی است و راهیان نور نیز بهعنوان فناوری زیارتبنیان و پدیدهای فرهنگی نهتنها از این قاعده مستثنی نیست بلکه به علت پیچیدگیهای عرصه فرهنگ از جمله کنشگران متعدد با مبانی، روشها و برداشتهای گوناگون، نیازمند دقت وافر در طراحی و برنامهریزی است.
🔸 طراحی عملیات زیارت راهیاننور با تنظیم تمام فرآیندهای برنامهریزی و اجرایی مبتنی بر مؤلفههای نظام معرفتی و محتوایی و با در نظر گرفتن متغیرهای میانجیگری همچون رویکردهای کلان و نقاط توازنی، انجام میپذیرد. به عبارت دیگر در مقام عملیات، به جهت طراحی دقیق و برنامهریزی متناسب با میدان عملیات و مخاطبین، نیاز به رویکردهای کلانی است که با توجه به اقتضائات آن، اولویتهای برنامهریزی را در نسبت با نقاط توازنی مشخص کند.
🔹رویکردهای کلان:
در واقع ملاحظات اساسی است که جهت تعدیل برنامهریزی بر مبنای نظامات بر طراحی عملیات تأثیر میگذارند و با توجه به این موضوع، میتوان سه رویکرد کلان در طراحی زیارتبنیان راهیاننور را به شرح ذیل بیان نمود:
1️⃣ رویکرد تربیتمحور:
مبتنی بر بیانات امامین انقلاب، فتحالفتوح انقلاب اسلامی، نه صرفا پیروزی در میدان جنگ نظامی، که تربیت جوان مؤمن انقلابی است و این بدین معناست که تربیت نیرو مهمترین رویکرد در پیشبرد تمام برنامههای انقلاب اسلامی به ویژه برنامههای فرهنگی از جمله راهیاننور است و در تمام شئون از طراحی تا اجرا، مهمترین هدف باید تحقق تربیت نسل مؤمن و معتقد و نیروی کارآمد در خدمت انقلاب اسلامی به جهت پیشبرد اهداف متعالی آن باشد.
2️⃣ رویکرد امنیتمحور:
در سالهای اخیر، پس از شکوفایی حرکت عظیم راهیان نور و تأثیرات فرهنگی شگرف آن، فعالیتهای رسانهای دشمنان داخلی و خارجی نیز در تخریب چهره راهیان نور آغاز شده و در عین حال حوادثی که به واسطه حجم گسترده این سفرها و کمتوجهی به برخی نکات در تأمین شرایط، امکانات و زیرساختهای اساسی جهت حفظ امنیت و سلامت زائرین اتفاق افتاده، موجب نگرانیهای در این خصوص شده که با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب در تأمین سلامت و امنیت زائرین، این رویکرد نیز باید در طراحی عملیات راهیاننور لحاظ گردد.
3️⃣ رویکرد تقویت منطقه:
یکی از مهمترین چالشهای راهیان نور، بیتوجهی همه جانبه(اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی) این حرکت فرهنگی به مردم و بوم مناطق هدف راهیاننور(استانهای نوار مرزی غرب کشور) است. با توجه به توصیههای رهبر انقلاب و محرومیتهای فرهنگی و اقتصادی موجود ناشی از جنگ تحمیلی و عدم توجه کافی به پیشرفت این استانها بعد از جنگ، راهیاننور و متولیان و دستاندرکاران آن باید یکی از رویکردهای اصلی خود را، تلاش برای حل مسائل این مناطق و مردم آن قرار دهند.
♦️ادامه دارد ...
🖋فرهاد حیدری - کارشناش نظام برنامهریزی و اجرایی راهیان نور گام دوم
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی می اندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
@matra_ir
#پنجشنبه_های_شهدایی
#شهید_مصطفی_احمدی_روشن
⚜️یکی از میان ما؛ معرفی یک خرمشهری در عصر جدید
🔸 شاید از آن روزی که موضوع «خرمشهرها در پیش است» مطرح شد، خیلیها سوال برایشان پیش آمد که یعنی چه؟ چرا اصلا «خرمشهر»؟ حتی اگر بهدنبال ضریبدهی به موضوع دفاع مقدس هم باشیم، آیا نقاط دیگری چون «طلائیه، شلمچه، هویزه و ...» امکان مطرح شدن ندارد؟
🔹 برای پاسخ به سوالاتی از این قبیل باید جایگاه خرمشهر را در دفاع مقدس مشخص نمود؛ چرا که به قول شهید حسن باقری «خرمشهر حیات دشمن است و ما باید ریشههای حیات صدام را بخشکانیم».
🔸 اگر براساس همین منطق پیش برویم، میتوان گفت «خرمشهرهای پیشرو» چه در زمان حاضر و چه در آینده، مبتنی بر مکتب دفاع مقدس، آن نقاطی است که وقتی درگیری در آنها به صورت جدی شروع میشود، «حیات دشمن» به خطر میافتد تا آنجا که راهی برای نفس کشیدنش ندارد.
🔹 بر اساس آنچه بیان شد؛ میتوان گفت در این دوران و همین سالهای نزدیک به ما، افرادی چون شهید «مصطفی احمدیروشن»، مسیر شهادتشان را مانند شهدای دفاع مقدس، در مجاهدت و مبارزه با دشمن در نقطه حیاتیاش، جستجو کردهاند. با یک مثال از شیوه عملکردی شهید مصطفی احمدیروشن برای نجات و ارتقای خرمشهر «هستهای» میتوان به عمق این موضوع پیبرد:
شهید احمدیروشن با انتخاب خرمشهر هستهای و با الهام از الگوی آزادسازی خرمشهر، به این جمعبندی میرسد که برای فتح خرمشهر هستهای، باید یک فتحالمبین طراحی کند و این فتحالمبین را در شناسایی، گزینش و آموزش تخصصی ۳۰۰ نفر از بین ۳۰۰۰ نفر نخبه در مرحله اول و ۱۰۰۰ نفر نخبه در مرحله دوم دنبال میکند. در حقیقت باید اینگونه بیان نمود که مصطفی یک دانشمند و نخبه هستهای نیست، بلکه یک نخبه مدیریتی–تشکیلاتی است، که ابتدا خرمشهر خود را خوب تشخیص میدهد و در گام بعدی برای فتح آن، فتحالمبین طراحی میکند.
🔸 آری شهید احمدیروشن، یکی از میان ماست، فقط یک تفاوت جدی با ما، برای خودش ایجاد کرده است و آن هم اینکه اول خرمشهری شده و سپس برای فتح آن، فتحالمبینی شده است و به طور قطع میتوان گفت راز مجاهدت و شهادت در این روزگار از همان منطق خرمشهرهای دیروز می گذرد، هرچند میدان خرمشهرهای امروز عوض شده باشد.
🖋محمد علیان – کارشناس نظام محتوایی راهیان نور گام دوم
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی می اندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
@matra_ir
⚜میلاد بانوی دو عالم حضرت زهرا (سلام الله علیها)، روز زن و روز مادر مبارکباد.
🔰مقام معظم رهبری:
«هیچ کس در دوران دفاع مقدس به رزمندگان نگفت که رمز «یا زهرا» برای حملاتتان بگذارید یا سربند «یا زهرا» ببندید؛ اما در دوران دفاع مقدس، اسم مبارک حضرت زهرا سلاماللهعلیها و حضرت بقیةالله عجلاللهتعالیفرجهالشریف از همه نامهای مطهر دیگر بیشتر مطرح است... این نشانهی توجه آن بانوی دو عالم است.»
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی می اندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
@matra_ir
#شنبه_های_معرفتی
#افق_نمایی_راهیان_نور
⚜️ تحول راهیان نور در کدام بستر؟!
🔹 تعریف و تحول یک پدیده فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی نیازمند درک درست از توصیف آن پدیده و شناخت نسبت آن با بستر وقوع آن است. راهیان نور به عنوان یک حرکت عمومی و خودجوش، مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری باید از حالت رکود خارج و مطابق با زمان نو به نو گردد. شناخت راهیان نور به عنوان یک حرکت گفتمانساز در جامعه این الزام را به وجود می آورد تا مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری چند عنصر اساسی به دقت مورد توجه و برنامهریزی قرار گیرد:
1️⃣ عنصر نخست عبارت است از فهم دقیق از صحنه تحولات و شناخت دقیق از جبههگیری دوست و دشمن؛ عنصر نخست باعث فهم دقیق از شبیخونهای فرهنگی دشمن خواهد شد که فرصت طراحی عملیات پیشبرنده را خواهد داد.
2️⃣ عنصر دوم؛ جهتگیری آن پدیده نسبت به جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است؛ هر حرکت فرهنگی و عمومی در جامعه باید بتواند نسبت مشخص و دقیقی با مراحل تمدنی انقلاب اسلامی تعریف کند.
3️⃣ عنصر سوم؛ امیدبخشی و امیدآفرینی است؛ اساساً مفهوم امید در جامعه توحیدی اساس اصلاح و پیشرفت به سمت آرمانهای توحیدی است و ریشه انتظار در مقوله ظهور را نیز در این حوزه میتوان بررسی کرد.
4️⃣ عنصر چهارم؛ برنامهریزی دقیق عملیاتی است؛ نداشتن برنامه دقیق عملیاتی و عدم ارائه راهکارهای عملی باعث رکود در حوزههای نظری شده و باعث عقب ماندن از تحولات جامعه خواهد شد.
🔸 در بین عناصر فوق عنصر دوم، یعنی داشتن جهت گیری مناسب، تمامی عناصر دیگر را تنظیم و اصلاح مینماید. بدین صورت که عنصر دوم غایت مسیری را به نمایش درمیآورد که تمامی ابزار و لوازم رسیدن به آن نیز مبتنی بر آن تعریف میشود. این غایت در ادبیات مطرا تحت عنوان افق مطرح میشود؛ لذا زمانی که از افقنمایی راهیان نور صحبت میکنیم منظور ما نمایش آن غایت و مسیری است که راهیان نور در بستر آن تحقق یافته و نسبت راهیان نور با آن تعریف میشود.
🔹 به عبارت دیگر، اگر قرار است تحول و پیشرفتی در راهیان نور حادث شود باید جهتگیری این پیشرفت مشخص گردد. جهتی که در انقلاب اسلامی توسط جریان اسلام ناب تعریف شده، حرکت و جهتگیری به سمتوسوی جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است. در واقع این عنصر است که تفاوت بین پیشرفت مدنظر انقلاب اسلامی و توسعه غربی را مشخص میسازد و بدون فهم جهت انقلاب هر توسعهای باعث تباهی و از بین رفتن هویت ملی و دینی خواهد شد.
🔸 ترجمه و فهم نسبت راهیان نور با جهت انقلاب اسلامی و به تعبیر دقیقتر فهم جایگاه راهیان نور در مرحله دولت اسلامی و نقش ویژهای که راهیان نور در مرحله سوم ایفا میکند موضوع اصلی بسته «افق نمایی راهیان نور» است که تلاش میشود در یادداشتهای بعدی به مرور بدان بپردازیم.
🖋روح الله میری – کارشناس نظام معرفتی راهیان نور گام دوم
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی می اندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
@matra_ir
#دوشنبه_های_محتوایی
#اسوه_های_حیات
⚜️ حیات تمدنساز
🔸سبک زندگی به عنوان نرمافزار تمدن اسلامی، در دیدگاه رهبر حکیم انقلاب، از اهمیت بالایی برخوردار است و به نظر ایشان بخش اصلی و اساسی تمدن اسلامی را سبک زندگی تشکیل میدهد. حال باید ببینیم در موضوع سبک زندگی، زنان دارای چه جایگاهی میباشند؟
🔹برای طراحی و تبیین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت که موضوع محوری مرحله دولت اسلامی است، ما جریان اسلام ناب را که تحقق شاخصهای هویت دینی را هدف خود میداند، به جهت محقق شدن این الگو برمیگزینیم. در گام بعد با در نظر گرفتن جریان اسلام ناب وارد مقولهی مهم دیگری از مرحله دولت اسلامی میشویم که "امتسازی" نام دارد و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در راستای این مفهوم معنا مییابد. امتسازی به معنای تربیت انسانهایی است که افق نگاهشان را بر اساس افق حرکت انقلاب اسلامی تنظیم کرده باشند.
🔸 در اینجا باید پرسید که نهادهای امتساز جامعه کداماند؟
نهاد مکتب (مدرسه و دانشگاه) با محوریت معلم، نهاد مسجد با محوریت روحانی و نهاد خانواده با محوریت زن، سه نهاد امتساز هستند اما محوریترین و اصلیترین نهاد در زمینه امتسازی، خانواده است که "زن" با محوریت نقش مادری و همسری، در مرکزیت این نهاد قرار دارد. به عبارتی میتوان جایگاه زن را در خانواده همانند ستون وسط خیمه در نظر گرفت که هم نهاد خانواده را پایدار نگه میدارد و هم اعضای خانواده را حول محور خود سامان میدهد. با توجه به اینکه بیش از نیمی از افراد جامعه امروزی ما را جمعیت زنان تشکیل میدهند و همچنان در جامعه ایرانی- اسلامی وظیفه اصلی مقولههای مدیریت خانه و تربیت فرزندان به عهده زنان است و با توجه به جایگاه زنان در تفکر اسلامی، پرداختن به این موضوع از اهمیت ویژهای برخوردار است.
🔹ما برای ساخت دولت اسلامی نیازمند تبیین جایگاه خانواده و ارائه یک الگوی مناسب برای زنان جامعه ایرانی اسلامی خود هستیم. اما برای آنکه بتوانیم الگوی معاصری را برای سبک زندگی زنان مسلمان ایرانی به تصویر بکشیم، باید الگوهایی را بیابیم که علاوه بر نشات گرفتن از سبک زندگی الگوهای دینی، در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی نقشی موثر داشته باشند. در یادداشت بعدی به دنبال یافتن این الگوها رفته و با "اسوههای حیات" آشنا خواهیم شد.
🖋فاطمه زنگنه - کارشناس نظام محتوایی راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی می اندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
@matra_ir
⚜ ۲۷دیماه، سالروز شهادت سیدمجتبی نواب صفوی
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی می اندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
@matra_ir
⚜️در مسیر زینب سلاماللهعلیها
🔅سال ۱۳۱۲، دختر سید علی احتشام رضوی، رهبر انقلاب خراسان، چشم به جهان میگشاید. پدرش همان فردی است که کلاه پهلوی را در مسجد گوهرشاد پاره میکند و خطاب به مردم میگوید: امروز این کلاه بیغیرتی را بر سر شما گذاشتهاند و فردا است که پردهی عفاف و حجاب را از سر نوامیس شما بردارند. ما شهادت را از اجدادمان و اسارت را از عمهمان به ارث بردهایم و از شهادت نمیترسیم.
🔸 دختر این پدر، در خانوادهای با چنین روحیهی انقلابی، رشد میکند و سالها بعد، نیره احتشام، با پذیرش سختیهای زندگی با یک مجاهد انقلابی، به عنوان همسر در کنار شهید نواب صفوی قرار میگیرد. بانو احتشام رضوی، علیرغم این که وجود خطرات دائمی در اطراف همسرش را درک میکند، اما در زندگی ۸ سالهشان هرگز به او گله نمیکند و حتی میگوید من هم دوست داشتم سرباز مسلحی باشم و در کنار شما حرکت کنم.
🔹 اخلاص سید مجتبی نواب صفوی و همراهیهای مجاهدانهی همسرش، در درگاه الهی مقبول میشود و ایشان اجر مبارزات خود را با شهادت میگیرند. اما اینجا نقطهی پایان برای نیره احتشام نیست! او نقش حمایتی خود را به نقش اجتماعی گره میزند و این بار به عنوان همسر یک شهید مبارز شروع به نقشآفرینی میکند. اوج این روحیه آن جا به منصه ظهور میرسد که بر مزار شهید نواب، با بیاحترامی رو به رو میشود و با صلابت میایستد و از جایگاه شهید دفاع میکند: آری خاندان آل محمد صلیاللهعلیهوآلهوسلم را هم بنیامیه همین گونه تسلیت دادند، ای پسر پهلوی، یزید؛ چه خوب ثابت کردی از چه قوم و سلسهای هستی. نیمه شب فرزندان آل پیغمبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم را به جرم حقگویی و دینداری میکشی و تصور میکنی همیشه میتوانی جابرانه حکومت کنی. هیهات ای پسر پهلوی یزید! آیا ندیدی پدر جنایت کارت با آن همه جنایت و ذلت و بدبختی و نکبت به درک واصل شد؟ ای پسر پهلوی یزید! از شهادت و اسارت ما را میترسانی در حالی که شهادت از اجداد ما و اسارت از عمه زینب سلاماللهعلیها به ما ارث رسیده. به خدا سوگند اگر تمام مردان ما را بکشی، ما زنها حاضریم در مقابل شما دشمنان اسلام بایستیم.
🔸 این سخنرانی بانو احتشام، یک ساعت و نیم به طول میانجامد و نقش آگاهیبخشی ایشان چنان پررنگ میشود که در روزنامهها مینویسند: "سخنرانیهای همسر نواب صفوی مردم را آماده انقلاب کرده و شوری به پا کرده که ممکن است مردم انقلاب کنند." و این تاثیری است که آگاهی زنان بر انقلاب اسلامی داشته است. گویی شهید نواب صفوی پس از شهادت، مسیر تبیین را به دست همسرش میسپارد تا او زینبوار و استوار برای آگاهیبخشی گام بردارد.
🌷صلواتی هدیه بدهیم به روح مطهر شهید سید مجتبی نواب صفوی و مرحومه نیره سادات احتشام رضوی
🖋فاطمه زنگنه - کارشناس نظام محتوایی راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی می اندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
@matra_ir
9.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#چهارشنبه_های_کاربردی
#بیانات_امامین_انقلاب_اسلامی
⚜️ گنج جنگ
🔰 گجینه عظیم
🔹 هشت سال دفاع مقدس یک برهه زمانی نیست؛ یک گنجینه عظیمی است که تا مدت های طولانی ملت ما می تواند از آن استفاده کند، استخراج کند و سرمایه گذاری کند.
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی می اندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
@matra_ir
•| بسم رب الشهدا و الصدیقین |•
⚜مقام معظم رهبری :
"راهیان نور فناوری استفاده از ثروت عظیم دفاع مقدس"
🔰مطرا؛ مرکز طراحی راهیان نور انقلاب اسلامی، مجموعهای دانشبنیان در حوزه راهیان نور، به همت جوانان انقلاب اسلامی
🌐 کانال رسمی اطلاع رسانی مطرا، در پیام رسان ایتا
🔸 https://eitaa.com/matra_ir
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی میاندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
@matra_ir
#پنجشنبه_های_شهدایی
#استوری
🌷 شهید اسماعیل دقایقی
⚜️ بنیانگذار و فرمانده لشگر ۹بدر
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی میاندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
@matra_ir
#پنجشنبه_های_شهدایی
#شهید_اسماعیل_دقایقی
⚜️دل همه را به دست آورده بود
🔰شهید دقایقی نخستین فرماندهای است که نهال شجره طیبه بسیج جهانی که روزی امام خمینی رضواناللهعلیه وعده تحقق آن را اعلام کردند را در عراق غرس کرد و اکنون این شجره در کشورهای اسلامی ریشه دوانده و به حربهای علیه دشمنان اسلام تبدیل شده است.
اسماعیل دقایقی همان پاسداری است که گردانی را از میان سربازان عراقی که به اجبار بعثیها به جنگ آمده و به سمت ایران میآمدند یا پس از اسارت به حقانیت ایران و باطل بودن حزب بعث پی میبردند، تشکیل داد و خودش فرمانده آنها شد.
🔶خواندن ویژگیهای شخصیتی یک شهید از زبان شهیدی دیگر، یقینا دارای نکاتی است که باید در آن عمیق شد. اینبار شهید دقایقی را از نگاه شهید ابومهدی المهندس بنگریم:
"شجاعت شهید دقایقی فقط به حضور در جبهه محدود نبود؛ یکی از نشانههای آن نحوه تعامل با برادران مجاهد عراقی و اعتمادسازی متقابل با نیروهای مجاهد بود. در حقیقت با آمدن شهید دقایقی یک نوع اعتماد متقابل بین او و سایر نیروهای مجاهدین عراقی به وجود آمد."
🔷شهید ابومهدی اخلاق حسنهای را در ویژگیهای شخصیتی شهید دقایقی مییابد و این او را اینگونه توصیف میکند:
ویژگی دوم شهید دقایقی، صداقت و راستگوییاش بود. او آدمی مخلص و فداکار بود. انسانی متدین که هیچ وقت قرآن از دست او زمین گذاشته نمیشد و هر جا که میرفت قرآن همراه داشت و هر فرصتی که فراهم میشد قرآن را باز میکرد و میخواند."
🔶 دیدگاه شهید ابومهدی در وصف شیوههای فرماندهی شهید دقایقی نیز دارای نکات مهمی است: "شهید اسماعیل دقایقی به مجاهدین عراقی با چشم برادر نگاه میکرد و نه به عنوان افراد بیگانه. هر چند که روش فرماندهی او قاطع و مقرراتی بود، ولی شکی نیست که مجاهدین عراقی به او مانند یک برادر نگاه میکردند. مجاهدین عراقی قبل از اینکه مطیع دستورات او باشند، او را مانند پدر و برادر خود میدانستند. با این وصف دل همه را به دست آورده بود.
میزان توانمندی او برای برقراری روابط دوستانه با دیگران بیشتر بود. در آن زمان میانگین سنی نیروهای مجاهد عراقی بین ۱۵ تا ۷۰ سال بود. کسانی که معاصر شهید دقایقی بودند چه نوجوان و چه بزرگسال احساس میکردند که با او روابط دوستانه و شخصی دارند. این ویژگی و سایر ویژگیهای شهید دقایقی باعث شده بود که مورد اعتماد مجاهدین عراقی قرار گیرد.
این ویژگیها به مجاهدین عراقی انگیزه داد تا به شهید دقایقی اعتماد کنند و در سایه فرماندهی او بجنگند. او با افرادی در درون تیپ بدر آشنا شد که واقعا با اخلاص و فداکار بودند.
شهید دقایقی در مورد مجاهدان عراقی گفته بود که آدمی که گذشتهاش خیلی بد باشد، اگر توبه کند از آدمهای پاک و بیگناه بهتر میشود. چون توانسته خودش را از منجلابی که در آن بوده بیرون بکشد."
🌷۲۸ دی ماه سالروز شهادت #شهید_اسماعیل_دقایقی
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی میاندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
@matra_ir
#گزارش
#دوره_آموزشی
⚜ گزارش تصویری
🔰 بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
🗓 پنج شنبه ۲۸ دی ماه
🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی میاندیشد.|🇮🇷
#مطرا
#راهیان_نور_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
@matra_ir