eitaa logo
متسا | مرجع ترویج سواد امنیتی
29.5هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
38 فایل
|متسا: مرجع ترویج سواد امنیتی| 🔘 متسا تلاشی است برای توانمندسازی امنیتی شهروندان ایرانی. نشانی ما در شبکه های اجتماعی: https://matsa-ir.yek.link ارتباط با ما : @chmail.ir" rel="nofollow" target="_blank">matsa1@chmail.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 ◽️در حج ممکن است با چه خطراتی روبه‌رو شویم؟ 🔴ویژه حجاج پرهیز از اقدامات حساسیت برانگیز @matsa_ir
♦️ مجازات سنگین عربستان برای حاجی‌های متخلف 🔹وزارت کشور عربستان از اجرای مجازات ۱۰ هزار ریالی(بیش از ۱۱۲ میلیون تومان) برای ورود به هفت منطقه بدون مجوز خبر داد. @matsa_ir
3.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 بازجویی افسر مرزبانی از مسافری که بالای ۱۰۰۰۰ دلار بدون اعلام کردن از ایران آورده 🔹قبل از سفر قوانين کشورهای دیگر را مطالعه کنیم @matsa_ir
2.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆 دزدی قصد داشت یک اسکیمر کارت اعتباری را در یک سوپرمارکت در شهر نیویورک نصب کند، اما با اقدامات پیشگیرانه فروشگاه، شناسایی و حذف شد. 🔸فیلم دوربین مداربسته نشان می دهد که یک دزد در حال قرار دادن دستگاهی است که می تواند اطلاعات کارت را بدزدد. به لطف آموزش مداوم صندوقدار، یکی از صندوقدارها متوجه اسکیمر شد، صندوق را خاموش کرد و به مدیر هشدار داد. @matsa_ir
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸جاسوسی در دانشگاه توهم یا واقعیت ؟ 🔹دنیل گلدن نویسنده کتاب مدارس جاسوسی توضیح می دهد . @matsa_ir
🔸 ◽️در حج ممکن است با چه خطراتی روبه‌رو شویم؟ 🔴ویژه حجاج پرهیز از ارتباط با شیعیان غیرایرانی @matsa_ir
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 چو ایران نباشد تن من مباد بر این بوم و بر زنده یک تن مباد همه روی یکسر به جنگ آوریم جهان بر بد اندیش تنگ آوریم ز بهر بر و بوم و پیوند خویش زن و کودک وخرد و فرزند خویش همه سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🔶۲۵ اردیبهشت -سالروز بزرگداشت فردوسی بزرگ- @matsa_ir
17.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 توقعات زیاد و نارضایتی شغلی عاملی برای افتادن در دام موساد 📄برگرفته از پرونده ای واقعی @matsa_ir
متسا | مرجع ترویج سواد امنیتی
🔶جاسوسی از فضای مجازی 🔘قسمت سوم ⚪️رسانه‌های اجتماعی چه نوع داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند؟ 🔻هنگامی که کاربران، یک حساب رسانه‌ی اجتماعی ایجاد می‌کنند و از آن پلتفرم استفاده می‌کنند، از خود و فعالیت‌هایشان یک ردپای دیجیتال در اینترنت به جا می‌گذارند. شرکت‌های تجاری با استفاده از کوکی‎های ردیابی، ژئوفنسینگ و ردیابی بین سایتی، اطلاعات شخصی، علایق و مکان‌ها را از پلتفرم جمع‌آوری می‌کنند. وقتی کاربر برای یک حساب ثبت نام می‌کند، با قبول شرایط و ضوابط، پلتفرم‌ رسانه‌های اجتماعی را قادر می‌سازد داده‌های شخصی‌اش را جمع‌آوری کنند. 🔻حتی اگر یک حساب، خصوصی باشد، پلتفرم موردنظر می‌تواند داده‌های حساسی مانند موارد زیر را جمع‌آوری کند: ▪️به روز رسانی وضعیت، از جمله رویدادهای کار، زندگی و روابط؛ اعتقادات دینی؛ ▪️اطلاعات نمایه، از جمله نام، اطلاعات تماس و تاریخ تولد؛ ▪️داده‌های مکان، از جمله زادگاه، مکان‌ها، شهرهای قبلی یا آدرس دقیق. ▪️علایق شخصی، مانند تاریخچه‌ی خرید و تعاملات وب سایت؛ ▪️محتوای به اشتراک گذاشته شده، مانند به روزرسانی وضعیت، عکس‌ها و فیلم‌ها؛ ▪️مشارکت در رسانه‌های اجتماعی، از جمله لایک، اشتراک‌گذاری یا نظرات در مورد پست‌های دیگر؛ ▪️اطلاعات استخدامی، از جمله مشاغل فعلی یا گذشته؛ و ▪️اطلاعات شخصی مانند سن، نژاد و جنسیت. 🔻پست‌های رسانه‌های اجتماعی هم‌چنین می‌توانند داده‌های مبتنی بر احساسات و عواطف را نشان دهد. این داده‌ها احساس کاربران در مورد پیام‎ها و محتواهای خاص را اندازه‌گیری می‌کند. داده‌های نگرشی را می‌توان با نظرسنجی‌، مصاحبه‌، بررسی، بازخورد، ترجیحات و شکایات به دست آورد. 🔻داده‌های ترجیحی در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که کاربر از کدام ایده‌ها، فعالیت‌ها و محتواهای مختلف مانند سیاست، غذا، ژانرهای سرگرمی و اعتقادات مذهبی پشتیبانی می‌کند. @matsa_ir
🔸 ◽️در حج ممکن است با چه خطراتی روبه‌رو شویم؟ 🔴ویژه حجاج نگه داشتن رسید خرید @matsa_ir