eitaa logo
🕋 مذاهب عارفان 🕋
2.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
256 ویدیو
1 فایل
ارتباط مستقیم با استاد مشرِّف فقط از طریق ایتا در غیر اینصورت واتساب @mosharraf تبلیغ و تبادل @sarbaze_khomeini مذاهب عارفان eitaa.com/mazahb علوم غریبه و ماوراء eitaa.com/mavarai ارتباط باخدا eitaa.com/joinchat/1157038138C388e09f927
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ امام صادق علیه السلام: حسن بن على عليهما السلام پس از آن كه به جانش سوء قصد شد و پيروانش از در ناسازگارى با وى در آمدند ، حکومت را به معاويه وا گذاشت . آنگاه شيعيانش به آن حضرت چنين سلام كردند : «سلام بر تو اى خوار كننده مؤمنان» . حضرت فرمود : من خوار كننده مؤمنان نيستم ، بلكه عزّت بخش مؤمنانم . وقتى ديدم شما در برابر دشمن قدرتى نداريد ، حکومت را به او وا گذاشتم تا من و شما در ميان آنان باقى بمانیم 📚تحف العقول ص307 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✅"نباید فکر کند کم آورده‌ام" مگر زندگی میدان جنگ است یا دیگران دشمن شمایند که اینگونه مقابلشان با تمام قــوا می‌ایستید و با کمال بی‌انصافی آنچه در ذهن دارید با اسلحهٔ زبان به سمتشان نشانه می‌گیرید؟!... فقط با این منطق که "کم نیاورده‌" و پیروز میدان باشید؛ حتی اگر حق با شما نباشد! آقاجان، خانم جان ! - منطق خدا، با منطق شما فرق می‌کند! در منطق خدا، برای رشد و قد کشیدن، باید بشکنیم؛ درست شبیه گیاهی که برای قلمه زدن از ساقه می‌شکند تا ریشه‌ای جدید بزند... -در منطق خدا، کسی پیروز میدان جدال است، که زبان به دهان می‌گیرد و آتشها را خاموش می‌کند! و کسی "کم می‌آورد" که؛ سعی می‌کند ثابت کند حق با اوست ... - در منطق خدا ؛ شاید همان وقت، نه... اما، بعد از زمانی، همه به چشم می‌بینند، نه تنها کم نیاورده‌اید؛ بلکه قد کشیده‌اید. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✅ سازش یا نفوذ؟! تحليل از حركت ولايت در تاريخ و نقش امام در حوادث، بدون دستيابى به هدف، شرايط و تكليف آن‌ها، امكان ندارد. هر حركتى با معيارهاى خودش، با هدف و شرايط و تكليف رهبر و رهروانش مى‌تواند تحليل شود و مورد بررسى قرار بگيرد. اين ولايت، آنجا كه تحمل توده‌ها را به دست مى‌آورد قيام مى‌كرد و آنجا كه اين تحمل نبود زمينه را فراهم مى‌ساخت و يا براى ساختن زمينه اقدام مى‌نمود، هر چند كه مردم نمى‌پذيرفتند و آن‌ها را تنها مى‌گذاشتند. كه آن‌ها تكليف خود را آورده بودند و يك گام هم از حدود بيرون نمى‌گذاشتند و دچار سازش‌هاى گوناگون نمى‌شدند. در كنار اين زمينه‌سازى با شكل‌هاى گوناگون، هم به حفظ اسلام و هم به نگهدارى مسلمين و هم به نفوذ در قدرت‌هاى حاكم روى مى‌آوردند تا آنجا كه زمينه‌ها فراهم گردد. 📚 انتظار انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ❤️ترس و تزلزل در وجود مؤمنانی که در صف مقدم مبارزه با دشمن قرار می‌گیرند باعث اختلال در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود. شرط پیروزی در جنگ‌ها، ثبات قدم رزمندگان است و راه تحقق ثبات قدم، مداومت بر یاد خدا و توسلات بیشتر است. 📖انفال: ۴۵ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✍ اگر این محبّت، محضِ للّه باشد، اینجاست که هیچ چیز مثل محبّت رذائل را از بین نمی‌برد. محبّت که باشد، انسان، دیگر توجّهش به محبوبش هست و می‌خواهد مثل محبوبش بشود. ما می‌خواهیم مثل عاشقان امام‌زمان «صلوات‌الله‌علیه» بشویم. محبوبمان امام‌زمان «صلوات‌الله‌علیه» است، مُحب می‌خواهد مثل محبوب باشد. پس اول معرفت. دوم مودّت و محبّت. این موّدت و محبّت، انسان را به این نتیجه می‌رساند که انسان اطاعت از امامش «صلوات‌الله‌علیه» داشته باشد و در این قسمت از دعا که خدمتتان عرض کردم: «فَنَفْسِي مُؤْمِنَهٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ بِكُمْ يَا مَوْلايَ» این دو قسمت؛ معرفت و محبّت، انسان را به اطاعت می‌رساند. محبّت را در کربلا می‌شود دید. بُرِیر افتاده، زخمی است، دارد شهید می‌شود، حبیب‌بن‌مظاهر کنار او می‌آید و می‌گوید که وصیتی نداری؟ می‌گوید: عَلیکُم بِهذا الرَجُل. مواظب امام حسین «صلوات‌الله‌علیه» باش. خودش رو نمی‌بیند. می‌گوید مواظب امام حسین «صلوات‌الله‌علیه» باش، مواظب این آقا باش، توجّهت به این آقا باشد. اطاعت اینقدر زیاد است که حضرت ابوالفضل «صلوات‌الله‌علیه» یک طور، حضرت علی‌اکبر «صلوات‌الله‌علیه»یک طور. و این‌طور می‌شود که برای حضرت ابی‌عبدالله «صلوات‌الله‌علیه» اثراتی هست؛ دعا در زیر قبه‌اش مستجاب است، در تربتش شفاست. هرکسی هم این محبّت را به حضرت ابی‌عبدالله «صلوات‌الله‌علیه» داشته باشد رزقش می‌شود که نجات پیدا کند، یعنی نجاتش می‌دهند، توفیق پیدا می‌کند که توبه کند. این حال محبّت است که انسان را نجات می‌دهد. سخنان حجة‌الاسلام والمسلمین‌حاج‌ شیخ‌ احمد‌ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@mazahb ✍ امام على عليه السلام: مبادا هيچ كارى تو را از كار براى آخرت باز دارد؛ زيرا كه فرصت، كم است 📚غررالحكم حدیث 10286 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅بدون اخلاص، هیچ عملی فایده‌ ندارد! یک‌بار مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی می‌خواستند این را بگویند که کار برای اهل بیت حساب و کتاب دارد و گم نمی شود، درست است که فضل اهل بیت و عنایت خدا است اما کار کردن برای اهل بیت حساب و کتاب دارد. به همین مناسبت این خاطره را از یکی از دوستان‌شان به نام میرزا علی آقای سعیدیان برای حقیر نقل کردند: مرحوم میرزا علی آقا سعیدیان از دوستان ایشان و از اهل علم بود. در مسجد حاج ابوالفتح نماز می‌خواند. ایشان فرمودند: خود آمیرز علی آقا برای من نقل کرد و واسطه ندارد. مرحوم سعیدیان فرمودند: دهه محرم و روز عاشورا بود و ما روضه داشتیم و شب آخر اطعام کرده بودیم. من خواب دیدم کسانی که نسبت به امام حسین (ع) عرض ارادت کرده‌اند در یک صف ایستاده اند و هر کسی می آید یک نفر نشسته و به یک نفر می‌گوید: بنویس! مثلاً این مقدار قند، نان، شکر و..... -تمام مخارجی را که طرف برای جلسات امام حسین(ع) کرده بود را صورت بر می‌داشتند- آقای سعیدیان می‌گفت: نوبت من شد و رفتم جلو و آن فرد گفت: بنویس این‌قدر برنج، روغن، لپه و... ۸ مثقال زعفران، در این‌ جا گفتم: من ده مثقال داده‌ام! دوباره آن شخص گفت: بنویس ۸ مثقال زعفران! من دوباره اعتراض کردم و گفتم: ۱۰ مثقال زعفران! من خودم خریدم، ده مثقال خریدم! ایشان گفتند: نه ۸ مثقال بوده، همین را که گفتم بنویس! می‌گفت: از خواب بیدار شدم و حاج خانم را صدا کردم گفتم: این زعفران هایی که من به تو برای روضه دادم همه‌اش مصرف شد؟ خانم گفت: نه، دو مثقال آن را نگه داشته‌ام برای خودمان بماند! حاج آقا مجتبی بعد از این قصه به من فرمودند: مو را از ماست می‌کشند. کار، حساب و کتاب دارد. و تکیه‌شان هم روی اخلاص بود که باید اخلاص‌تان را برای اهل‌بیت (ع) زیاد کنید. بدون خلوص هیچ فایده ندارد! انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ امام حسن مجتبی علیه السلام: نعمت ها تا هستند نا شناخته اند و همين كه رفتند قدرشان شناخته مى شوند. 📚بحار الأنوار ج75 ص115 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🌷زمین چشم تماشا شد امام عسکری آمد 🌷بهشت آرزوها شد امام عسکری آمد 🌷هوای سامره گلپوش از عطر نفس هایش 🌷گل ایمان شکوفا شد امام عسکری آمد 🌷سروش هاتف غیبی بشارت داد «هادی» را 🌷گره از کار دل وا شد امام عسکری آمد 🌸میلاد سراسر نور اباالمهدی، حضرت امام حسن عسکری علیهماالسلام مبارک باد ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✍آیت الله العظمی جوادی آملی: تلاش هم باید به اندازه استعداد باشد و هر کسی هر اندازه استعداد دارد به همان اندازه مسئول است ولی نباید بگوییم که از ما بر نمی آید. چـــه طــور علمای گذشته توانستند و مهمترین کتابها را در زمینه های مختلف نوشتند و ماندگار شد و ما چون شناسنامه و عقبه داریم و این رجال علمی گذشته شناسنامه ما هستند،میتوانیم با تکیه بر آثار آنها که از علوم اهل بیت علیهم السلام گرفته اند به جای مطلوبی برسیم. اگر کسی در خودش استعداد راقی حس کرد، نباید بگوید همین مقدار علم بس است.چرا ما به اندازه امین الاسلام طبرسی(ره) و بالاتر از او نشویم؟ زیاده طلبی در امور مادی و دنیایی مطلوب نیست که تکاثر است اما در امور معنوی مانند علم مطلوب است:«رَبِّ زدنی علما» چون این کوثر است و مزیدش ضرر ندارد.باید کتاب عمیق علمی بنویسیم که قبل از ایران جهان منتظر است. 📚کتاب حوزه و روحانیت ص۲۸ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ از یکی از علما که درباره‌ی شیخ رجبعلی خیاط رحمة الله علیه کتاب نوشته بود پرسیده شد: آیا مطلبی از جناب شیخ شنیدید که در کتابتان نیاوردید؟ گفتند: بله! از شیخ رجبعلی خیاط رحمة الله علیه نقل شده است: «برای امور معنوی به حضرت عبدالعظیم حسنی برای امور مالی به امامزاده طاهر بن زین‌العابدین و برای درمان بیماری ها به امامزاده حمزه بن موسی الکاظم علیهم‌السّلام متوسّل بشوید». آیت الله حسین جمال الحق رضوان الله علیه: توسل به امامزاده حمزه بن موسی الکاظم، خیلی مجرّب است. بین دوستان و رفقای خود من، کسانی هستند که اگر یک مشکلی برایشان پیش می‌آید نذر امام زاده حمزه می‌کنند یا به عنوان این که بروند زیارت کند یا اگر تمکن[مالی] داشته باشند، در راه ایشان مثلاً یک انفاقی[نذر] بکنند و نتیجه می‌گیرند و سخت پایبندند هرسه این بزرگواران در یک مکان دفن شده اند به پیشگاه ملکوتی سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی،‌ امامزاده حمزه و امامزاده طاهر علیهم السلام صلواتی هدیه بفرمائید. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🔴نابودی انسان به بخاطر نگاه حرام یک بزرگی که از اولیاءالهی بود، می فرمود: اگر چشم به بعضی چیزها بنگرد، نفس از حالت اعتدال خارج می شود، اگر چه فقط یک نگاه کردن ظاهری باشد (مثل نگاه به نامحرم و...). کسی که چشمش را پاک نگاه ندارد، خود را از اساس انسانیت دور ساخته است. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✍فقط دیدار ظاهری امام زمان ارواحنافداه مطرح نیست. خیلی‌ها ممکن است امام زمان ارواحنافداه را ببینند و با ایشان بجنگند. مگر پیغمبر را نمی‌دیدند؟ مگر امام مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام را نمی‌دیدند؟ مگر مولا امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام را نمی‌دیدند؟! از نظر ظاهر خیلی‌ها هم نمی‌دیدند؛ ولی قلبشان با امام بود، تسلیم بود، فرمانبردار بودند و آنها خیلی ارزش داشتند. پس مهم آن ارتباط قلبی و روحی است. انسان این را باید دنبال کند. ممکن است امام زمان ارواحنافداه هم ظهور بفرمایند و باز بعضی‌ها قلبشان از امام قطع باشد. امام زمان ارواحنافداه در قلب اینها باز غایب است. مهم این است که ظهور در قلب شما صورت بگیرد. 🔸استاد اخلاق حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ 🔴 اثر ذکر یا صاحب الزمان اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی یک وقتی در نجف از استادمان آیت الله كشميرى رحمه الله علیه -كه از اوتاد روزگار بود- درخواست كردم که اسم اعظم را به من بياموزد. ايشان فرمود: «اگر اسم اعظم را مى‏خواهى، از نام مبارك صاحب الزمان غفلت مكن. اسم اعظم، همان جمله "يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی" است». خود ایشان نقل می کرد که بارها مشكلات مادّى و به ويژه مشكلات معنوى خود را با استعانت از اين نام مقدّس و ذکر «يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی» بر طرف كرده بود و بنده نيز خود بارها اثر اين نام مبارك را براى رفع مشكلات، به چشم ديده ام. 📚 آیت الله ناصری دولت آبادی رحمة الله علیه انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
✅امام علی علیه السلام فرمود: ✅‍ تا کلامی را به زبان نياورده‌ای، در بندِ توست‌امّاهنگامی كه به زبان آوردی، تو در بند آن در می‌آیی. پس همانگونه‌ كه طلا و جواهر، و مال و داراییِ خود را در گنجينه میگذاری، را نيز در گنجينه‌ی دهانت نگه ‌دار. زيرا چه بسا سخنی كه نعمتی را از كف برده، و خشم و كيفر الهی را آورده است. 📚 نهج البلاغه، حكمت ۳۸۱ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb حرم امن تو کافی است هراسان شده رامثل شه راه بده آهوی گریان شده را دل سپردیم به آن معجزه چشمانت تا که آباد کنی خانه ویران شده را 🖤سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) تسلیت باد انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ منزلت والدین در سوره لقمان وقتی كلمات حكیمانه لقمان را نقل می ‌كند می ‌فرماید كه لقمان به فرزندش این چنین گفت: ﴿یا بُنَی لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ﴾، بعد می ‌فرماید: ﴿وَوَصَّینَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَىٰ وَهْنٍ﴾ كه این بیان مستقیم خدای سبحان است؛ فرمود: ﴿وَوَصَّینَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیه﴾، بعد احترام_مادر را ذكر می‌ كند: ﴿حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَىٰ وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِی عَامَینِ﴾. خب وصیت كردیم كه انسان نسبت به پدر و مادر چه كند؟ ﴿أَنِ اشْكُرْ لِی وَلِوَالِدَیكَ﴾؛ احترام به پدر و مادر آن قدر مقدّس است كه در كنار احترام شكر_خدای_سبحان جای دارد؛ فرمود: ﴿أَنِ اشْكُرْ لِی وَلِوَالِدَیكَ﴾. بحث در این آیه درباره پدر و مادر است، مع ذلك وقتی وارد حكم مسئله می ‌شود می‌فرماید: ﴿أَنِ اشْكُرْ لِی وَلِوَالِدَیكَ﴾. اگر خدای سبحان بخواهد به موضوعی اهمیت بدهد، نام مبارك خود را در كنار آن موضوع یاد می ‌كند. مسئله هم این چنین است؛ برای اهیمت به ارحام، خدای سبحان نام مبارك خود را هم ذكر می ‌كند؛ در سوره نساء می‌ فرماید: ﴿وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ﴾. در آیه سوره لقمان فرمود: ﴿أَنِ اشْكُرْ لِی وَلِوَالِدَیكَ﴾؛ شكرگزار من باش برای اینكه من ولی_نعمتم و شكرگزار پدر و مادر باش برای اینكه آنها مجرای_فیض خالقیت ‌اند و اگر آنها نبودند تو به دنیا نمی ‌آمدی. 📚 سوره مبارکه بقره جلسه 166 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍اگر ديديد كه همسرتان يك نقطه عيبى دارد - هيچ انسانى بى عيب نيست - و مجبوريد او را تحمّل كنيد ، تحمّل كنيد ، كه او هم همزمان ، دارد يك عيبى را از شما تحمّل مى كند. آدم عيب خودش را كه نمى فهمد ، عيب ديگرى را مى فهمد. پس بنا را بگذاريد بر تحمّل . اگر چنانچه قابل اصلاح است ، اصلاحش كنيد . اگر ديديد كارى نمى شود كرد ، با او بسازيد . 📚 کتاب مطلع عشق ، رهنمودهای رهبر انقلاب انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ ارزش خدمت به مردم قرآن کریم که آمده است، عناصر محوری دین خودش را ذکر کرد، و در بین آنها به دو اصل خیلی اهمیت داد؛ یکی " ایمان به مبداء "، یکی " خدمت به خلق ". چه از وجود مبارک امام_عسکری (سلام الله علیه)*، چه از ائمه دیگر (علیهم السّلام) و از وجود مبارک پیغمبر (علیهم الصّلاه و علیهم السّلام) و این چهارده معصوم رسیده است که دو چیز است که بهتر از آنها فرض ندارد؛ دو چیز است که بدتر از آنها نیست؛ (خصلتان لیس فوقهما من البرّ شیء)؛ یکی (ایمان به خدا)، یکی (خدمت به خلق خدا) و نفع خدا‌. دو چیز است که از آنها بدتر نیست؛ یکی (کفر به خدا)، یکی (ضرر به خلق خدا). اینها در اوائل رسالت آمده؛ شما این سُوَر مکّی را که ملاحظه بفرمائید؛ فضای مکّه، جوّ نزول مکّه، شان نزول مکّه؛ در بسیاری از سُوَر مکّی سخن از کمک کردن به فقرا، تولید شغل، رفع بیکاری؛ اینها مطرح است. اصرار قرآن کریم بر این است که اوّلاً توحید، ثانیاً رسیدن به خلق؛ هم از امام عسکری (سلام الله علیه) رسیده است، هم از ائمه دیگر که (خصلتان لیس فوقهما من البرّ شیء، _ یک _؛ خصلتان لیس فوقهما من الشرّ شیء)*. شرک و نرسیدن به امر فقرا و نیازمندان از بدترین کارهاست، ایمان به خدا و رسیدن به کار خلق از بهترین کارهاست. ر . ک تحف العقول / صفحه ۴۸۹ مستدرک الوسائل / جلد ۱۲ / صفحه ۳۹۰ و ۳۹۱ ✍ درس خارج تفسیر قرآن کریم قم ؛ ۱۳۹۳/۱۲/۲۵ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ 🔴زشتی خودپسندی 🖊احمدحسین شریفی گناه با آنکه نافرمانی حضرت حق است و کاری به غایت زشت و کریه؛ و صواب با آنکه فرمان‌پذیری خداوند است و بندگی، اما همین کار صواب، اگر خودپسندی به بار آورد، بدتر از گناهی است که پشیمانی به بار آورد. و به فرموده مولای پارسایان: «گناهی که عذر آورد؛ بهتر از صوابی است که عجب آورد.» (سَيِّئَةٌ تَسُوءُكَ خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَةٍ تُعْجِبُكَ) خواجه عبدالله انصاری نیز در مناجات‌نامه خود، همین حکمت علوی را در قالب این جمله‌ دعایی چنین صورتبندی کرده است: «الهی من غلام آن معصیتم که مرا بعذر آرد و ازآن طاعت بیزارم که مرا به عجُب آرد.» انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ امام صادق علیه السلام: ما حرمى داريم و آن ، شهر قـم است به زودى بانويى از فرزندان من به نام فـاطمه در آن شهر دفن خواهد شد هر كه او را زيارت كند بهشت برايش واجب مى شود. 📚بحار الأنوار ج57 ص216 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ نجات جان یا نجات عقیده؟ 🔹️از امام حسن عسکری(علیه السلام) سوال شد: «یکی از برادران ما در چنگال کفار اسیر شده و جانش در خطر است. 🔹️برادر دیگرمان هم در چنگال یک شبهه‎انگیز گرفتار شده است؛ جانش در خطر نیست اما فکر و عقیده‎اش در خطر است. من اگر بخواهم برادر اسیرم را نجات بدهم، برادر دیگرم گمراه خواهد شد و اگر بخواهم برادر دیگرم را از گمراهی نجات بدهم، برادر اسیرم در دست کفار شهید می‎شود. چه‎کار کنم؟» 🔹️حضرت(علیه السلام) فرمود: «اگر کنار دریا ایستاده‌ باشی و مومنی شریف در دریا افتد، کنارش هم گنجشکی در حال غرق بود، کدامش را اول نجات می‎دهی؟» گفت: «انسان شریف را.» امام(علیه السلام) فرمود: «نجات مومن از دست گمراه‌کننده مانند نجات آن مومن شریف از غرق شدن است.» یعنی چقدر بهتر است که تو یک انسان را در مقابل یک گنجشک ترجیح بدهی، به همان اندازه نجات دادن آن شخص از دست یک گمراه کننده افضل است از اینکه جان مومنی را از دست یک کافری نجات بدهی. 🔹️سپس برای این مطلب یک استدلال بیان فرمودند: «اگر مومن در دست کافر کشته شود، چه می‌شود؟ به بهشت می‌رود یا جهنم؟» گفت: «مسلّم است که به بهشت می‌رود. مومنی است که عمرش را در راه ایمانش گذاشته و با کفار مبارزه کرده. معلوم است ‌می‌رود بهشت و سعادت ابدی دارد.» امام(علیه السلام) فرمود: «اگر مومن در دست گمراه کننده، به گمراهی بیفتد چه می‌شود؟ می‌رود بهشت یا می‌رود جهنم؟ گفت: «گمراهی نتیجه‌اش جهنم است.» 🔹️امام(علیه السلام) فرمود: «کدام را ترجیح می‌دهی؟ کسی که در این دنیا زنده بماند و چند روزی نفس بیشتر بکشد و آخر هم برود بهشت. یا کسی در این دنیا گمراه بشود و به عذاب ابدی مبتلا بشود؟ تکلیف تو نسبت به کدام بیشتر است؟ چگونه راضی می‌شوی که فردی در عذاب ابدی بماند برای اینکه یک انسان دیگر چهار روز دیگر در این دنیا زنده باشد؟ البته همه این‌ها در فرضی است که تزاحم بین نجات هر دو وجود داشته باشد و الّا نباید بگذاریم خراشی بر بدن انسانی بیفتد.» بیانات آیت الله مصباح یزدی(قدس سره)،۱۳۷۱/۰۲/۱۲ 📚 التفسير العسکری علیه السلام، جلد۱، صفحه ۳۴۹ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✅جشن عبادت شما می‌خواهید حجاب را زنده کنید؟ بسیار خوب. حجاب را «عزیز» کنید تا زنده شود. این تشویق‌هایی که گاهی می‌کنید مؤثر است. روزی که دخترهایتان چادری می‌شوند، برایشان جشن عبادت بگیرید و به آنها جایزه بدهید و دست به کیسه‌تان (جیبتان) بکنید تا این عبادت‌ها برایشان مهم بشود. دیگران جشن تولد می‌گیرند و گاهی کار فسق و فجور می‌کنند، شما هم جشن عبادت بگیرید. اولین روز روزه، اولین روز چادر، اولین قسمت یاد گرفتن قرآن را جشن بگیرید. نماز و دین را با شیرینی به بچه تعارف کنید، نه با تلخی. با روی خوش او را به نماز بیاورید، نه با وضع ترش. 📚 راه رشد، جلد چهار، صفحه ۱۰۸ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ خودارزیابی امام_حسن_عسکری از پدرانش (علیهم السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم)، نقل کرده است که آن حضرت، فرمود: زیرک_ترین_مردم کسی است که خود را ارزیابی، و برای پس از مرگ کاری کند؛ سپس مردی پرسید که چگونه خود را محاسبه کند و آن حضرت فرمود: هرگاه صبح را به شب رساند به نفس خود رجوع کند و با خود بگوید: ای نفس! امروز بر تو سپری شد و هرگز باز نمی گردد و خدا از تو درباره این روز، خواهد پرسید: • چگونه آن را سپری کردی؟ • چه عملی در آن انجام دادی؟ • آیا به یاد خدا بودی و او را ستایش کردی؟ • آیا از مؤمنی رفع نیاز کردی؟ • آیا اندوهی از وی زدودی؟ • آیا در غیاب او خانواده و فرزندانش را حفظ کردی؟ • آیا وی را پس از مرگش در بازماندگانش نگهداشتی؟ • آیا از غیبت برادر مؤمن مانع شدی؟ • آیا مسلمانی را یاری کردی؟ • ای نفس! در این روز چه کردی؟ 🔸 پس کارهای انجام داده اش را به یاد آورد؛ اگر کار نیکی را انجام داده بود، خدا را ستایش کند و بر توفیقی که به وی داده، بزرگش بشمارد و چنانچه گناهی یا کوتاهی از وظیفه را به یاد آورد، از خدا مغفرت بخواهد و بر باز نگشتن به آن، عزم جدّی داشته باشد. 📚 بر بال اعتكاف ، ص65 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝