eitaa logo
🕋 مذاهب عارفان 🕋
2.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
256 ویدیو
1 فایل
ارتباط مستقیم با استاد مشرِّف فقط از طریق ایتا در غیر اینصورت واتساب @mosharraf تبلیغ و تبادل @sarbaze_khomeini مذاهب عارفان eitaa.com/mazahb علوم غریبه و ماوراء eitaa.com/mavarai ارتباط باخدا eitaa.com/joinchat/1157038138C388e09f927
مشاهده در ایتا
دانلود
@mazahb ✍ امام حسن مجتبی علیه السلام: نعمت ها تا هستند نا شناخته اند و همين كه رفتند قدرشان شناخته مى شوند. 📚بحار الأنوار ج75 ص115 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🌷زمین چشم تماشا شد امام عسکری آمد 🌷بهشت آرزوها شد امام عسکری آمد 🌷هوای سامره گلپوش از عطر نفس هایش 🌷گل ایمان شکوفا شد امام عسکری آمد 🌷سروش هاتف غیبی بشارت داد «هادی» را 🌷گره از کار دل وا شد امام عسکری آمد 🌸میلاد سراسر نور اباالمهدی، حضرت امام حسن عسکری علیهماالسلام مبارک باد ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✍آیت الله العظمی جوادی آملی: تلاش هم باید به اندازه استعداد باشد و هر کسی هر اندازه استعداد دارد به همان اندازه مسئول است ولی نباید بگوییم که از ما بر نمی آید. چـــه طــور علمای گذشته توانستند و مهمترین کتابها را در زمینه های مختلف نوشتند و ماندگار شد و ما چون شناسنامه و عقبه داریم و این رجال علمی گذشته شناسنامه ما هستند،میتوانیم با تکیه بر آثار آنها که از علوم اهل بیت علیهم السلام گرفته اند به جای مطلوبی برسیم. اگر کسی در خودش استعداد راقی حس کرد، نباید بگوید همین مقدار علم بس است.چرا ما به اندازه امین الاسلام طبرسی(ره) و بالاتر از او نشویم؟ زیاده طلبی در امور مادی و دنیایی مطلوب نیست که تکاثر است اما در امور معنوی مانند علم مطلوب است:«رَبِّ زدنی علما» چون این کوثر است و مزیدش ضرر ندارد.باید کتاب عمیق علمی بنویسیم که قبل از ایران جهان منتظر است. 📚کتاب حوزه و روحانیت ص۲۸ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ از یکی از علما که درباره‌ی شیخ رجبعلی خیاط رحمة الله علیه کتاب نوشته بود پرسیده شد: آیا مطلبی از جناب شیخ شنیدید که در کتابتان نیاوردید؟ گفتند: بله! از شیخ رجبعلی خیاط رحمة الله علیه نقل شده است: «برای امور معنوی به حضرت عبدالعظیم حسنی برای امور مالی به امامزاده طاهر بن زین‌العابدین و برای درمان بیماری ها به امامزاده حمزه بن موسی الکاظم علیهم‌السّلام متوسّل بشوید». آیت الله حسین جمال الحق رضوان الله علیه: توسل به امامزاده حمزه بن موسی الکاظم، خیلی مجرّب است. بین دوستان و رفقای خود من، کسانی هستند که اگر یک مشکلی برایشان پیش می‌آید نذر امام زاده حمزه می‌کنند یا به عنوان این که بروند زیارت کند یا اگر تمکن[مالی] داشته باشند، در راه ایشان مثلاً یک انفاقی[نذر] بکنند و نتیجه می‌گیرند و سخت پایبندند هرسه این بزرگواران در یک مکان دفن شده اند به پیشگاه ملکوتی سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی،‌ امامزاده حمزه و امامزاده طاهر علیهم السلام صلواتی هدیه بفرمائید. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🔴نابودی انسان به بخاطر نگاه حرام یک بزرگی که از اولیاءالهی بود، می فرمود: اگر چشم به بعضی چیزها بنگرد، نفس از حالت اعتدال خارج می شود، اگر چه فقط یک نگاه کردن ظاهری باشد (مثل نگاه به نامحرم و...). کسی که چشمش را پاک نگاه ندارد، خود را از اساس انسانیت دور ساخته است. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✍فقط دیدار ظاهری امام زمان ارواحنافداه مطرح نیست. خیلی‌ها ممکن است امام زمان ارواحنافداه را ببینند و با ایشان بجنگند. مگر پیغمبر را نمی‌دیدند؟ مگر امام مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام را نمی‌دیدند؟ مگر مولا امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام را نمی‌دیدند؟! از نظر ظاهر خیلی‌ها هم نمی‌دیدند؛ ولی قلبشان با امام بود، تسلیم بود، فرمانبردار بودند و آنها خیلی ارزش داشتند. پس مهم آن ارتباط قلبی و روحی است. انسان این را باید دنبال کند. ممکن است امام زمان ارواحنافداه هم ظهور بفرمایند و باز بعضی‌ها قلبشان از امام قطع باشد. امام زمان ارواحنافداه در قلب اینها باز غایب است. مهم این است که ظهور در قلب شما صورت بگیرد. 🔸استاد اخلاق حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ 🔴 اثر ذکر یا صاحب الزمان اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی یک وقتی در نجف از استادمان آیت الله كشميرى رحمه الله علیه -كه از اوتاد روزگار بود- درخواست كردم که اسم اعظم را به من بياموزد. ايشان فرمود: «اگر اسم اعظم را مى‏خواهى، از نام مبارك صاحب الزمان غفلت مكن. اسم اعظم، همان جمله "يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی" است». خود ایشان نقل می کرد که بارها مشكلات مادّى و به ويژه مشكلات معنوى خود را با استعانت از اين نام مقدّس و ذکر «يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی» بر طرف كرده بود و بنده نيز خود بارها اثر اين نام مبارك را براى رفع مشكلات، به چشم ديده ام. 📚 آیت الله ناصری دولت آبادی رحمة الله علیه انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
✅امام علی علیه السلام فرمود: ✅‍ تا کلامی را به زبان نياورده‌ای، در بندِ توست‌امّاهنگامی كه به زبان آوردی، تو در بند آن در می‌آیی. پس همانگونه‌ كه طلا و جواهر، و مال و داراییِ خود را در گنجينه میگذاری، را نيز در گنجينه‌ی دهانت نگه ‌دار. زيرا چه بسا سخنی كه نعمتی را از كف برده، و خشم و كيفر الهی را آورده است. 📚 نهج البلاغه، حكمت ۳۸۱ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb حرم امن تو کافی است هراسان شده رامثل شه راه بده آهوی گریان شده را دل سپردیم به آن معجزه چشمانت تا که آباد کنی خانه ویران شده را 🖤سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) تسلیت باد انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ منزلت والدین در سوره لقمان وقتی كلمات حكیمانه لقمان را نقل می ‌كند می ‌فرماید كه لقمان به فرزندش این چنین گفت: ﴿یا بُنَی لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ﴾، بعد می ‌فرماید: ﴿وَوَصَّینَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَىٰ وَهْنٍ﴾ كه این بیان مستقیم خدای سبحان است؛ فرمود: ﴿وَوَصَّینَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیه﴾، بعد احترام_مادر را ذكر می‌ كند: ﴿حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَىٰ وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِی عَامَینِ﴾. خب وصیت كردیم كه انسان نسبت به پدر و مادر چه كند؟ ﴿أَنِ اشْكُرْ لِی وَلِوَالِدَیكَ﴾؛ احترام به پدر و مادر آن قدر مقدّس است كه در كنار احترام شكر_خدای_سبحان جای دارد؛ فرمود: ﴿أَنِ اشْكُرْ لِی وَلِوَالِدَیكَ﴾. بحث در این آیه درباره پدر و مادر است، مع ذلك وقتی وارد حكم مسئله می ‌شود می‌فرماید: ﴿أَنِ اشْكُرْ لِی وَلِوَالِدَیكَ﴾. اگر خدای سبحان بخواهد به موضوعی اهمیت بدهد، نام مبارك خود را در كنار آن موضوع یاد می ‌كند. مسئله هم این چنین است؛ برای اهیمت به ارحام، خدای سبحان نام مبارك خود را هم ذكر می ‌كند؛ در سوره نساء می‌ فرماید: ﴿وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ﴾. در آیه سوره لقمان فرمود: ﴿أَنِ اشْكُرْ لِی وَلِوَالِدَیكَ﴾؛ شكرگزار من باش برای اینكه من ولی_نعمتم و شكرگزار پدر و مادر باش برای اینكه آنها مجرای_فیض خالقیت ‌اند و اگر آنها نبودند تو به دنیا نمی ‌آمدی. 📚 سوره مبارکه بقره جلسه 166 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍اگر ديديد كه همسرتان يك نقطه عيبى دارد - هيچ انسانى بى عيب نيست - و مجبوريد او را تحمّل كنيد ، تحمّل كنيد ، كه او هم همزمان ، دارد يك عيبى را از شما تحمّل مى كند. آدم عيب خودش را كه نمى فهمد ، عيب ديگرى را مى فهمد. پس بنا را بگذاريد بر تحمّل . اگر چنانچه قابل اصلاح است ، اصلاحش كنيد . اگر ديديد كارى نمى شود كرد ، با او بسازيد . 📚 کتاب مطلع عشق ، رهنمودهای رهبر انقلاب انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ ارزش خدمت به مردم قرآن کریم که آمده است، عناصر محوری دین خودش را ذکر کرد، و در بین آنها به دو اصل خیلی اهمیت داد؛ یکی " ایمان به مبداء "، یکی " خدمت به خلق ". چه از وجود مبارک امام_عسکری (سلام الله علیه)*، چه از ائمه دیگر (علیهم السّلام) و از وجود مبارک پیغمبر (علیهم الصّلاه و علیهم السّلام) و این چهارده معصوم رسیده است که دو چیز است که بهتر از آنها فرض ندارد؛ دو چیز است که بدتر از آنها نیست؛ (خصلتان لیس فوقهما من البرّ شیء)؛ یکی (ایمان به خدا)، یکی (خدمت به خلق خدا) و نفع خدا‌. دو چیز است که از آنها بدتر نیست؛ یکی (کفر به خدا)، یکی (ضرر به خلق خدا). اینها در اوائل رسالت آمده؛ شما این سُوَر مکّی را که ملاحظه بفرمائید؛ فضای مکّه، جوّ نزول مکّه، شان نزول مکّه؛ در بسیاری از سُوَر مکّی سخن از کمک کردن به فقرا، تولید شغل، رفع بیکاری؛ اینها مطرح است. اصرار قرآن کریم بر این است که اوّلاً توحید، ثانیاً رسیدن به خلق؛ هم از امام عسکری (سلام الله علیه) رسیده است، هم از ائمه دیگر که (خصلتان لیس فوقهما من البرّ شیء، _ یک _؛ خصلتان لیس فوقهما من الشرّ شیء)*. شرک و نرسیدن به امر فقرا و نیازمندان از بدترین کارهاست، ایمان به خدا و رسیدن به کار خلق از بهترین کارهاست. ر . ک تحف العقول / صفحه ۴۸۹ مستدرک الوسائل / جلد ۱۲ / صفحه ۳۹۰ و ۳۹۱ ✍ درس خارج تفسیر قرآن کریم قم ؛ ۱۳۹۳/۱۲/۲۵ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ 🔴زشتی خودپسندی 🖊احمدحسین شریفی گناه با آنکه نافرمانی حضرت حق است و کاری به غایت زشت و کریه؛ و صواب با آنکه فرمان‌پذیری خداوند است و بندگی، اما همین کار صواب، اگر خودپسندی به بار آورد، بدتر از گناهی است که پشیمانی به بار آورد. و به فرموده مولای پارسایان: «گناهی که عذر آورد؛ بهتر از صوابی است که عجب آورد.» (سَيِّئَةٌ تَسُوءُكَ خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَةٍ تُعْجِبُكَ) خواجه عبدالله انصاری نیز در مناجات‌نامه خود، همین حکمت علوی را در قالب این جمله‌ دعایی چنین صورتبندی کرده است: «الهی من غلام آن معصیتم که مرا بعذر آرد و ازآن طاعت بیزارم که مرا به عجُب آرد.» انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ امام صادق علیه السلام: ما حرمى داريم و آن ، شهر قـم است به زودى بانويى از فرزندان من به نام فـاطمه در آن شهر دفن خواهد شد هر كه او را زيارت كند بهشت برايش واجب مى شود. 📚بحار الأنوار ج57 ص216 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ نجات جان یا نجات عقیده؟ 🔹️از امام حسن عسکری(علیه السلام) سوال شد: «یکی از برادران ما در چنگال کفار اسیر شده و جانش در خطر است. 🔹️برادر دیگرمان هم در چنگال یک شبهه‎انگیز گرفتار شده است؛ جانش در خطر نیست اما فکر و عقیده‎اش در خطر است. من اگر بخواهم برادر اسیرم را نجات بدهم، برادر دیگرم گمراه خواهد شد و اگر بخواهم برادر دیگرم را از گمراهی نجات بدهم، برادر اسیرم در دست کفار شهید می‎شود. چه‎کار کنم؟» 🔹️حضرت(علیه السلام) فرمود: «اگر کنار دریا ایستاده‌ باشی و مومنی شریف در دریا افتد، کنارش هم گنجشکی در حال غرق بود، کدامش را اول نجات می‎دهی؟» گفت: «انسان شریف را.» امام(علیه السلام) فرمود: «نجات مومن از دست گمراه‌کننده مانند نجات آن مومن شریف از غرق شدن است.» یعنی چقدر بهتر است که تو یک انسان را در مقابل یک گنجشک ترجیح بدهی، به همان اندازه نجات دادن آن شخص از دست یک گمراه کننده افضل است از اینکه جان مومنی را از دست یک کافری نجات بدهی. 🔹️سپس برای این مطلب یک استدلال بیان فرمودند: «اگر مومن در دست کافر کشته شود، چه می‌شود؟ به بهشت می‌رود یا جهنم؟» گفت: «مسلّم است که به بهشت می‌رود. مومنی است که عمرش را در راه ایمانش گذاشته و با کفار مبارزه کرده. معلوم است ‌می‌رود بهشت و سعادت ابدی دارد.» امام(علیه السلام) فرمود: «اگر مومن در دست گمراه کننده، به گمراهی بیفتد چه می‌شود؟ می‌رود بهشت یا می‌رود جهنم؟ گفت: «گمراهی نتیجه‌اش جهنم است.» 🔹️امام(علیه السلام) فرمود: «کدام را ترجیح می‌دهی؟ کسی که در این دنیا زنده بماند و چند روزی نفس بیشتر بکشد و آخر هم برود بهشت. یا کسی در این دنیا گمراه بشود و به عذاب ابدی مبتلا بشود؟ تکلیف تو نسبت به کدام بیشتر است؟ چگونه راضی می‌شوی که فردی در عذاب ابدی بماند برای اینکه یک انسان دیگر چهار روز دیگر در این دنیا زنده باشد؟ البته همه این‌ها در فرضی است که تزاحم بین نجات هر دو وجود داشته باشد و الّا نباید بگذاریم خراشی بر بدن انسانی بیفتد.» بیانات آیت الله مصباح یزدی(قدس سره)،۱۳۷۱/۰۲/۱۲ 📚 التفسير العسکری علیه السلام، جلد۱، صفحه ۳۴۹ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✅جشن عبادت شما می‌خواهید حجاب را زنده کنید؟ بسیار خوب. حجاب را «عزیز» کنید تا زنده شود. این تشویق‌هایی که گاهی می‌کنید مؤثر است. روزی که دخترهایتان چادری می‌شوند، برایشان جشن عبادت بگیرید و به آنها جایزه بدهید و دست به کیسه‌تان (جیبتان) بکنید تا این عبادت‌ها برایشان مهم بشود. دیگران جشن تولد می‌گیرند و گاهی کار فسق و فجور می‌کنند، شما هم جشن عبادت بگیرید. اولین روز روزه، اولین روز چادر، اولین قسمت یاد گرفتن قرآن را جشن بگیرید. نماز و دین را با شیرینی به بچه تعارف کنید، نه با تلخی. با روی خوش او را به نماز بیاورید، نه با وضع ترش. 📚 راه رشد، جلد چهار، صفحه ۱۰۸ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ خودارزیابی امام_حسن_عسکری از پدرانش (علیهم السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم)، نقل کرده است که آن حضرت، فرمود: زیرک_ترین_مردم کسی است که خود را ارزیابی، و برای پس از مرگ کاری کند؛ سپس مردی پرسید که چگونه خود را محاسبه کند و آن حضرت فرمود: هرگاه صبح را به شب رساند به نفس خود رجوع کند و با خود بگوید: ای نفس! امروز بر تو سپری شد و هرگز باز نمی گردد و خدا از تو درباره این روز، خواهد پرسید: • چگونه آن را سپری کردی؟ • چه عملی در آن انجام دادی؟ • آیا به یاد خدا بودی و او را ستایش کردی؟ • آیا از مؤمنی رفع نیاز کردی؟ • آیا اندوهی از وی زدودی؟ • آیا در غیاب او خانواده و فرزندانش را حفظ کردی؟ • آیا وی را پس از مرگش در بازماندگانش نگهداشتی؟ • آیا از غیبت برادر مؤمن مانع شدی؟ • آیا مسلمانی را یاری کردی؟ • ای نفس! در این روز چه کردی؟ 🔸 پس کارهای انجام داده اش را به یاد آورد؛ اگر کار نیکی را انجام داده بود، خدا را ستایش کند و بر توفیقی که به وی داده، بزرگش بشمارد و چنانچه گناهی یا کوتاهی از وظیفه را به یاد آورد، از خدا مغفرت بخواهد و بر باز نگشتن به آن، عزم جدّی داشته باشد. 📚 بر بال اعتكاف ، ص65 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ امام علی علیه السلام: اگر قصد اصلاح مردم را داري، از خودت شروع كن، زيرا پرداختن تو به كار اصلاح ديگران، در حالى كه خودت فاسـد هستى، بزرگتـرين عيب است. 📚 غررالحكم، ح 3749 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ گنـاه کبیـره چیـست؟ ❶ هر گناهی که در قرآن و حدیث، به کبیـره بودن آن تصریح شده باشـد. این قسم متجـاوز از چهـل گنـاه است که در اخبـار اهل بیـت علیهم‌ُالسلام تصریـح شـده است. ❷ هـر معصیتـی که در قـرآن مجید یا سنت معتبره، وعده آتـش بر ارتکاب آن به طور صریح رسیـده باشد، یا اینکه ضمنا باشد. مثـل فرمایش پیغمبر صلےالله‌علیه‌وآله‌وسلم: « مَنْ تَرَکَ الصَّلاةَ مُتَعَمِّداً فَقَدْ بَرِئَتْ مِنْهُ مِلَّةُ الْاِسْلام» هرکس نماز را بطور عمدی ترک کند. از اسلام به دور است. (جامع‌الاحادیث،ج۴،ص۷۴) که وعده عذاب در این روایت، به کنایه است نه به صراحت و دلیل این مطلب، روایات کثیره ای است که حضرت باقـر و حضرت صادق علیه السلام فرموده‌اند که: «گنـاه کببـره» ، هر گناهی است که خـدای متعـال وعـده‌ی آتش بر آن داده باشـد. ❸ هـر گناهی که در قرآن یا سنت معتبره، از گناهی که کبیـره بودنش مسلّم است، بزرگتر شمرده شود، آن هم کبیـره هست. مثلا «قتـل نفس» ، از جمله گناهانی است که کبیره بودنش، به هر دو راه گذشته ثابت گردیده است. حال اگر در قـرآن مجید یا سنتی که معتبر است تصریح شود که فلان گنـاه از «قتـل نفس» بزرگتر است، آن گناه هم کبیره مےشود؛ مانند «فتنه کردن» که در قرآن مجید مےفرماید از «قتـل» بزرگتر است. « وَالْفِتْنَةُ اَکْبَرُ مِنْ الْقَتْلِ » فتنه کردن از قتل بزرگتر است.(سوره بقره، آیه ۲۱۷). پس یقینا فتنه هم از گناهـان کبیـره اسـت. ❹ هـر گناهـی که نزد مُتدینین و متشرعین ، بزرگ شمـرده شود؛ بطوری که یقین حاصـل شود که بزرگی آن، منتهی به زمان معصوم مےگردد، مانند نجس نمودن مسجد از روی علم و عمد به قصد هتک احترام خانه ی خدا، یا پرتاب کردن و انداختن قرآن مجید به قصد هتک آن و غیره. 📚 بررسی گناهان کبیره در مواعظ و کلام حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) ص ۱۵ و ۱۶ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ دَیْن علامه طباطبایی به یک زن! فرض کنید دختر یک خانواده ثروتمندی هستید در تبریز. با یک طلبه ساده ازدواج می‌کنید و به‌خاطر ادامه تحصیل همین طلبه ساده راهی نجف میشوید. گرما و غربت شهر نجف را در نظر بگیرید، خدا به شما فرزندی میدهد. بعد این فرزند می میرد! بعد دوباره فرزند میدهد، دوباره در همان بچگی می میرد! دوباره فرزند میدهد دوباره…!! این درحالی ست که فقر گریبانتان را گرفته. در حدی که یکی یکی، اسباب خانه را می‌فروشید؛ حتی رختخواب… ! 🔸همسر همیشه مرا به فکر می‌برد. علامه درباره ایشان گفته بودن: «من نوشتن المیزان را مدیون ایشانم»!! یا: «اگر صبر حیرت انگیز همسرم نبود من نمی‌توانستم ادامه تحصیل بدم» صبر حیرت انگیز... نوشتن المیزان… علامه نه تعارف داشته و نه اغراق می‌کند. علامه در جایی فرموده بودن: «ایشان وقتی در قم رو به حضرت معصومه سلام می‌دادند من جواب خانوم را می‌شنیدم! و همچین هنگامی که زیارت عاشورا می‌خواندند من جواب سلام امام حسین(ع) را میشنیدم!» 🔸همیشه به جایگاه او حسرت میخورم! با خودم فکر می‌کنم وقتی که داشته خانه را جارو میزده، یا وقتی برای علامه چایی میریخته، می‌دانسته در آسمان ها انقدر معروف است؟! می‌دانسته در پرورش یک مرد بزرگ انقدر موثر است؟ کاش کتابی از زندگی نامه‌اش چاپ شده بود. کاش برای ما کلاس آموزشی میگذاشت... کلاس اخلاق، اخلاص، کلاس مدیریت زندگی در شرایط بحرانی، کلاس چگونه از همسر خود علامه طباطبایی بسازیم؟! کلاس چگونه بدون قلم بدست گرفتن تفسیر المیزان بنویسیم؟ کلاس چگونه باشیم اما نه؟ کلاس چگونه توانستم در اهداف والای همسرم او را در بدترین شرایط یاری دهم؟ث کلاس… همه ی این ها چند واحد میشود؟ چقدر واحد پاس نکرده دارم...! ★متن از: هادی حاج زاده... انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ امام صادق عليه السلام: شيعيان ما را در وقت‏هاى نماز بيازماييد كه مواظبت بر نمازشان چگونه است 📚وسائل الشیعة ج4 ص114 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mavarai ꧂ 🔰درخواست اَللهُمَّ ارْزُقْنى الْحَجَّ، الَّذى افْتَرَضْتَهُ عَلى مَنِ اسْتِطاعَ اِلَيْهِ سَبيلاً، وَاجْعَلْ لى فيهِ هادِياً، وَ اِلَيْهِ دَليلاً، وَ قَرِّبْ لى بُعْدَ الْمَسالِكِ، وَ اَعِنّى عَلى تَاْدِيَةِ الْمَناسِكِ، وَ حَرِّمْ بِاِحْرامى عَلَى النّارِ جَسَدى، وَ زِدْ لِلسَّفَرِ قُوَّتى وَ جَلَدى، وَارْزُقْنى رَبِّ الْوُقُوفَ بَيْنَ يَدَيْكَ، وَالاِْفاضَةَ اِلَيْكَ، وَاَظْفِرْنى بِالنُّجْحِ بِوافِرِ الرِّبْحِ، وَاَصْدِرْنى رَبِّ مِنْ مَوْقِفِ الْحَجِّ الْاَكْبَرِ، اِلى مُزْدَلَفَةِ الْمَشْعَرِ، وَاجْعَلْها زُلْفَةً اِلى رَحْمَتِكَ، وَ طَريقاً اِلى جَنَّتِكَ، وَقِفْنى مَوْقِفَ الْمَشْعَرِ الْحَرامِ، وَ مَقامَ وُقُوفِ الْاِحْرامِ وَاَهِلَّنى لِتَاْدِيَةِ الْمَناسِكِ، وَنَحْرِ الْهَدىِ التَّوامِكِ، بِدَمٍ يَثُجُّ، وَ اَوْداجٍ تَمُجُّ، وَ اِراقَةِ الدِّماءِ الْمَسْفُوحَةِ، وَالْهَدايَا الْمَذْبُوحَةِ وَ فَرْىِ اَوْداجِها عَلى ما اَمَرْتَ وَ التَّنَفُّلُ بِها كَما وَسَمْتَ؛ خدایا حجّی که واجب کردی بر هرکه بتواند به‌سوی آن راه یابد، نصیب من کن و برایم در آن راهنما و به‌سوی آن دلیلی قرار ده و دوری راه‌ها را برایم نزدیک کن و بر انجام اعمال حجّ یاری‌ام ده و به احرام بستنم آتش را بر تنم حرام کن و نیرو و چابکی‌ام را برای سفر زیاد گردان و ایستادن در برابرت و کوچ کردن به سویت را پروردگارا روزی‌ام کن و با موفّق شدن، به سود کامل پیروزمندم نما و مرا پروردگارا از جایگاه حجّ اکبر به تقرّب گاه مشعر بازگردان و آن را مایه نزدیکی به رحمتت و راهی به‌سوی بهشتت قرار ده و مرا در موقف مشعرالحرام و مقام وقوف احرام متوقف کن و شایسته گردان مرا برای ادای مناسک و کشتن قربانی فربه، به خونی که می‌جهد و رگ‌هایی که خون می‌فشاند و ریختن خون‌های ریختنی و قربانی‌های سربریده و بریدن رگ‌های آنان بر پایه آنچه فرمودی و انجام بیشتر بر واجب بر آن‌ها چنان‌که مقرّر فرمودی؛ وَاَحْضِرْنىِ اللهُمَّ صَلوةَ الْعيدِ، راجِياً لِلْوَعْدِ، خآئِفاً مِنَ الْوَعيدِ، حالِقاً شَعْرَ رَاْسى وَ مُقَصِّراً، وَ مُجْتَهِداً فى طاعَتِكَ، مُشَمِّراً رامِياً لِلْجِمارِ، بِسَبْعٍ بَعْدَ سَبْعٍ مِنَ الْاَحْجارِ، وَ اَدْخِلْنىِ اللهُمَّ عَرْصَةَ بَيْتِكَ وَ عَقْوَتِكَ، وَ مَحَلَّ اَمْنِكَ وَ كَعْبَتِكَ، وَ مَساكينِكَ وَ سُؤالِكَ وَ مَحاويجِكَ، وَجُدْ عَلَىَّ اللهُمَّ بِوافِرِ الْاَجْرِ، مِنَ الْاِنْكِفاءِ وَالنَّفْرِ، وَاخْتِمِ اللهُمَّ مَناسِكَ حَجّى، وَانْقِضآءَ عَجّى بِقَبُولٍ مِنْكَ لى، وَ رَاْفَةٍ مِنْكَ بى يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ. و حاضر کن خدایا مرا به نماز عید، امیدوار به وعده‌ات و هراسان از تهدیدت، با تراشیدن موی سرم و کوتاه کردن ناخنم، کوشا در طاعتت، آماده برای رمی جمرات به هفت سنگریزه، پس از هفت دیگر از همان سنگ‌ها، خدایا مرا به فضای خانه‌ات و کویت و جایگاه امنت و کعبه‌ات و خاک نشستگانت و درخواست‌کنندگانت و نیازمندانت وارد کن و خدایا در بازگشتن و کوچ کردن به مزد کامل به من سخاوت کن، خدایا و مناسک حجّم را و سپری شدن خروشم را، با پذیرش از سوی خود و رأفتت به من ختم کن، ای مهربان‌ترین مهربانان. ارتباط با استاد ꧁ @mosharraf ꧂ کانال علوم غریبه و ماورائی ꧁ @mavarai ꧂ کانال علوم غریبه 👆 اولین و معتبرترین کانال در این علم
@mazahb ✨﷽✨ ✅ انسان چگونگی خودش، خودش را به بردگی می‌گیرد؟ 🔹 بشر نسبت به مال و ثروت دنیا دو حال‏ می‌تواند داشته باشد: می‌تواند بنده و اسیر و در قید مال باشد، و می‌تواند آزاد باشد. بند بگسل، باش آزاد ای پسر چند باشی بند سیم و بند زر 🔸 ... در همین جاست که انسان به یک نکته عالی‌تری برمی‌خورد. اصلًا بندگی مال دنیا یعنی چه؟ مگر مال دنیا قدرت دارد که انسان را بنده خودش کند؟! مال دنیا یعنی ثروت. ثروت یعنی چه؟ یعنی طلا، نقره، خانه، ملک، زمین و این‏جور چیزها. مگر اینها قدرت دارند که برده‌گیری کنند؟! من انسانم، زنده‌‏ام، آن جماد است، مرده است. مگر جماد و مرده قدرت دارد که یک زنده را برده خودش کند؟! نه. پس حقیقت مطلب چیست؟ 🔹 حقیقت مطلب این است که آنجا هم که انسان فکر می‌کند بنده و برده دنیاست و بنده مال و ثروت است، واقعاً بنده مال و ثروت نیست، بنده خصایص روحی خودش است. بنده حیوانیت خودش است، بنده حرص است، یعنی خودش خودش را برده گرفته است و الّا پول که نمی‌تواند انسان را بنده کند، زمین که قدرت ندارد انسان را برده کند، ماشین که قدرت ندارد، جماد است. اصلًا جماد نمی‌تواند در وجود انسان تصرف کند. وقتی انسان خوب مسئله‌ را می‏‌شکافد، می‌بیند این خودش است که خودش را برده کرده است. 🔸می‌بیند یک قوّه‌ای است در خودش به نام حرص، قوّه‌ای است به نام طمع، به نام شهوت، به نام خشم؛ این شهوت است که او را برده کرده است، این خشم است که او را برده کرده است، این حرص است که او را برده کرده است، این هوای نفس است که او را برده کرده است. افَرَایتَ مَنِ اتَّخَذَ الهَهُ هَواهُ‏ (جاثیه/۲۳) قرآن می‌گوید: آیا دیدی آن کسی را که هوای نفس خودش را خدای خودش قرار داده است و بنده هوای نفس شده است؟ 📗 استاد مطهری، آزادی معنوی، ص۲۹ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✳ منشأ همۀ برکات و خیرات امام کاظم علیه السلام به هشام می‌فرمایند: «وَعَلَيكَ بِاليَأسِ مِمّا في أيدِي النّاسِ» یأس از آنچه که در دست مردم است. یعنی انسان باید طمعش را از همه قطع کند و به هیچ‌کسی طمع نداشته باشد؛ به‌ویژه در مسیر خودسازی، در مسیر تقوا. این قطع طمع از دیگران زمینه‌ای است برای رسیدن به حالت التجاء؛ اینکه انسان فقط و فقط متوجه به خدا بشود. این یک مقام بسیار بالایی است. اگرچه فی‌نفسه مقام نیست! یعنی تازه می‌رسد به آنجایی که جز خدا هیچ کسی را ندارد و فقط به او توکل و اطمینان دارد؛ ولی منشأ همۀ برکات و خیرات همین‌جاست؛ یعنی مقام التجا و اضطرار به خدا. ما در مورد امام زمان (عج) نیز در روایات بحث اضطرار و التجا به ایشان را داریم. یعنی انسان‌ها باید به جایی برسند که بفهمند به امام چه نیاز شدیدی دارند و جز امام هیچ چیز دیگری نمی‌تواند خودشان و جامعه‌شان را به اصلاح برساند. 👤 🎙 ۲۳ مهر ۱۴۰۳ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝