@mazahb
✨﷽✨
✅آیت الله عبدالقائم شوشتری(ره):
✍بعد از وفات جناب شیخ جعفر آقای مجتهدی، ایشان را در خواب ندیده ام لکن یک مرتبه که به مشهد مشرف شده بودم، به مزار ایشان رفتم و با خلوص فاتحه ای هدیه نمودم و به روح آن بزرگوار التماس دعا گفتم، و خدا شاهد است که بعد از آن، چنان حالت عجیبی به من دست داد که در تمام عمرم بی سابقه بود و مانندش را سراغ ندارم؛ و توصیه ام به دوستان این است که از تربت کیمیا اثر ایشان استمداد جویند که بسیار مؤثر و مجرب است.
🔹آیت الله شوشترى در ادامه فرمودند:
جناب آقای مجتهدی در دوران با برکت عمرشان چند صفت اختصاصی داشتند:
اول اینکه ایشان در توسل و گریه بر ائمه ی اطهار(علیهم السلام) و به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) واقعاً در عالم بی نظیر بودند.
دوم این که دائماً توصیه می فرمودند: خدمت به خلق خدا را فراموش نکنید.
سوم این که نه تنها به هیچ قطبی وابسته نبودند بلکه با بعضی از مشایخ اهل سلسله هم برخورد می کردند و دائماً می فرمودند: به غیر از حضرت ولی عصر (علیه السلام) هیچ کس را به رسمیت نشناسید.
📚لاله ای از ملکوت ج۴ ص۳۳۱
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✔️ روی دعایت تعقّل کن تا رشد کند. نکند از سنّ بچّگی تا هشتاد سالگی همهاش نخودچی کشمش از خدا بخواهی.
عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی:
روی دعایت تعقّل کن تا رشد کند. نکند از سنّ بچّگی تا هشتاد سالگی همهاش نخودچی کشمش از خدا بخواهی. حاجاتی را که داری، به صورت یک نامه روی کاغذ یا دلت، البته اوایل روی کاغذ، برای خدا بنویس و بگذار در جانمازت یا هر جای دیگری. دو سه ماه بعد، هر وقت حال خوبی داشتی و شنگول بودی، آن را به دقّت بخوان و ببین هر جا زیادهروی کردهای یا به خدا بیادبی کردهای، آنها را خط بزن و تصحیح و تجدید نظر کن و نهایتاً آن را پاکنویس کن. نامهی اوّل را هم حفظ کن. دو سه ماه بعد باز همین کار را روی نامهی تصحیح شده انجام بده. یکی دو سالی این کار را ادامه بده. بعد نامهی آخری را با اوّلی مقایسه کن، ببین از کجا سر در آوردهای و چقدر رشد کردهای. مرشد تو که نامهها را عوض میکرد، خداست که همراهت است. آخر کار به چیزی میرسی که از حاجتت بهتر است؛ به کسی میرسی که برایش نامه مینوشتی.
📚مصباح الهدی
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
امیرالمؤمنین علی علیهالسلام:
اِجعَلِ الدنيا شَوكاً و انظُرْ أينَ تَضَعُ قَدَمَكَ مِنها فإنَّ مَن رَكَنَ إلَيها خَذَلَتهُ و مَن أنِسَ فيها أوحَشَتهُ و مَن يَرغَبُ فيها أوهَنَتهُ
دنیا را چون بوتهٔ خار بدان!
و بنگر که پایت را در کجای آن میگذاری.
هرکه به دنیا تکیه کرد؛
دنیا خوارش نمود،
و هرکه با دنیا اُنس گرفت؛
دنیا تنهایش گذاشت،
و هرکه به آن رغبت کرد،
سُست و ناتوانش ساخت.
📚بحارالأنوار 78/22/84
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
آيا خداي تعالي همه حوائج انسان را ميدهد؟ لطفا توضيح دهيد
خداي تعالي در مقابل حوائج مردم سه نحوه برخورد دارد:
١- گاه هر چه دعا بكنيد خداي تعالي اعتنا نمي كند، چون مصلحت شما و يا جامعه نيست، ائمه اطهار عليهم السلام هم واسطه نمی شوند براي اينكه آنها بنده كامل خدای تعالی هستند. لذا چند بار دعا كنيد، اگر مستجاب نشد رها كنيد.
٢- يك نوع حاجت هست كه اگر دعا نكنيد و توسل نكنيد و يا در مجلس مناسبی نباشيد خدای تعالی نمی دهد. مصلحت هست ولی دوست دارد گدايی كنيد، با او حرف بزنيد و انس بگيريد. در ايامي مثل شب جمعه، شب قدر، ايام تولد ائمه اطهار عليهم السلام هر چه بيشتر دعا كنيد بهتر می دهند.
٣- بعضی حوائج را قبل از آنكه بخواهيد يا مستحق آن شويد، می دهند كه فرموده اند: «يا مبتدء بالنعم قبل استحقاقها» .
حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
بیچاره و فرومایه کسی که در بندِ خویش است!
مرحوم استاد کریم محمود حقیقی- از شاگردان آیت الله نجابت شیرازی- میفرمودند:
در یک جلسهای که بحث جالب توحیدی بود، بندهٔ نادان در فکرِ یک کمبود مادی افتاده بودم، که یک دفعه حضرت آقا[آیت الله نجابت شیرازی] رو به من کرده و این بیت حافظ را خواندند و فرمودند:
در مقامی که به یادِ لبِ او مِی نوشند
سِفله آن مست، که باشد خبر از خویشتنش!
📚لطف حق، ص۶۳، کریم محمود حقیقی، نشر حوزه علمیه شهید محمد حسین نجابت.
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
🔴مواضع صریح حضرت امام را مخفی یا کمرنگ نکنید!
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
نباید برای خوشامد این و آن، برخی از مواضع حقیقی امام را یا انکار کرد، یا مخفی نگه داشت. بعضی اینجور فکر میکنند - و این فکر غلطی است - که برای اینکه امام پیروان بیشتری پیدا کند، کسانی که مخالف امام هستند، آنها هم به امام علاقهمند شوند، بایستی ما بعضی از مواضع صریح امام را یا پنهان کنیم یا نگوئیم یا کمرنگ کنیم؛ نه!
امام را صریح باید آورد وسط میدان. مواضعش بر علیه استکبار، مواضعش بر علیه ارتجاع، مواضعش بر علیه لیبرالدموکراسی غرب، مواضعش بر علیه منافقان و دورویان را باید صریح گذاشت. کسانی که تحت تأثیر آن شخصیت عظیم قرار گرفتند، این مواضع را دیدند و تسلیم شدند. نمیشود به خاطر اینکه زید و عمرو از امام خوششان بیاید، ما مواضع امام را پنهان کنیم یا پوشیده کنیم یا آن چیزهائی که به نظرمان تند میآید، کمرنگ کنیم.
این کجاندیشی است که ما مواضع امام را انکار کنیم. این کجاندیشی را هم متأسفانه بعضاً کسانی انجام میدهند که یک وقتی خودشان جزو مروجان افکار امام بودند یا جزو پیروان امام بودند. حالا به هر دلیلی راهها کج میشود، هدفها گم میشود، یک عدهای برمیگردند؛ بعد از آنکه سالهای متمادی برای امام و برای این هدفها حرف زدند و حرکت کردند، در مقابل این اهداف و این مبانی میایستند!
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅حکمت حمد الهی قبل از دعا
مرحوم آیت الله فاطمی نیا (رحمت الله علیه):
شخصی خدمت امام صادق (سلام الله علیه) میآید و میگوید من دعا میکنم ولی مستجاب نمیشود ، هیچ چیزی به من نمیدهند.
حضرت فرمودند: تو از جهت دعا وارد نمی آیی.
منظور امام "از جهت دعا آمدن"چیست؟
حضرت قریب به این مضامین فرمودند: وقتی که شروع به دعا میکنی اوّل حمد و ثنای خدا را به جای بیاور.
امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: «المِدحَهُ قَبلَ الدُّعَاء»، «المِدحَۀُ ثُمَّ الدُّعَاء» خداوند را پیش از دعا حمد و ثنا کنید.
العیاذ بالله گمان نبرید خدا مثل ما انسان ها است که اوّل باید تملّق او را بگوییم بعد حاجت خود را بگوییم.
خیر! این مدح و ستایش برای این است که خداشناسی ما قوی میشود.
اگر خدا را در حد توان خود بشناسیم، مشکلات حل میشود.
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@mazahb
✨﷽✨
🔴«فقیرانی ثروتمند»
با یکی از مؤمنین صحبت میکردم. احساس کردم به خاطر تنگی معاش ناراحت است. این روایت را از امام صادق علیه السلام خواندم که هر چیزی که دوست داشتی بخری و توانش را نداشتی خداوند به جایش ثوابی برایت مینویسد: «أَمَا إِنَّ لَكَ بِكُلِّ مَا تَرَاهُ فَلَا تَقْدِرُ عَلَى شِرَائِهِ حَسَنَةً»
گفتم بنده خدایی که قبلا وضعش بهتر بود در اثر مقداری تنگ دستی یک لطافت روحی جالبی پیدا کرده بود. از اینکه چطور این اهل وسعت در رزق اینقدر ریخت و پاش غیر ضروری دارند، دردش میگرفت؟! نه به خاطر حسادت! نه به خاطر خودش! به خاطر خودشان!
راستی مگر نمیبینند اقوامشان و همسایگانشان و مؤمنین اطرافشان در تنگنا هستند؟! یعنی اینقدر دارایی زمینه قساوت و سنگدلی می آورد که نمیگذارد قبح کارشان را درک کنند؟! حالا برای آنکه کار دنیا نظمی پیدا کند مفهوم مالکیت را جعل کرده اند تا حقّ اولویّتی پیدا شود. انسانیت و معنویت دیگر کجا رفته؟!
چون فعلا دست توست میخواهی هر جوری خرج کنی و به دیگران ندهی؟! مثل این بچه ها که اجازه نمیدهند هیچ کس از اسباب بازی و خوراکی شان استفاده کند! زشت و خجالت آور نیست؟!
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
این بنده خدا به هیچ قیمتی حاضر نبود به جای آنها ثروت داشته باشد ولی این درک و لطافتش از او گرفته شود! چنین فقری که اینگونه قلب آدم را لطیف و بیدار میکند، پیشانی اش را باید بوسید!
☑اصلا فقر خودش میتواند ثروت باشد. آدم فقیر ولی راضی، عقلش به حکمت و قلبش به لطافت نزدیکتر است. معایب دنیا را بهتر دیده و محبّتش به خلق خدا بیشتر میشود.
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
آیت الله العظمی جوادی آملی:
«ساختمان خانواده و نظام جامعه، به #رحمت و #عاطفه خانوادگی نیازمند است تا در پرتو آن خانواده و جامعه مستحکم گردد.
این دو نعمت در زندگی هر خانواده مسلمانی باشند، هرچه پیش تر می رود، دوستی بیشتر می گردد و این علاقه عاقلانه، پدر و مادر را نیکو می سازد و مایه تربیت فرزندان صالح میشود و از بسیاری از مشکلات جلوگیری میکند، زیرا جز معصومان عليهم السلام کسی لباس عصمت به تن ندارد، پس در زندگی اشتباه و تندروی یا کُندروی هست و باید با بزرگواری از لغزشهای یکدیگر چشم پوشید.»
📚تسنیم ج۶۴ ص۴۲۲
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✳️ نقشهٔ دشمن در نقشهٔ اولیای خدا گم میشود!
شاید بتوانیم تعبیر تضلیل در «أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ» (فیل، ۲) را اینگونه معنا کنیم که خدای متعال در مقابل تدبیر دشمن، برنامهٔ بزرگتری دارد که آن تدبیر، در نقشهٔ او گم میشود. انبیا و اولیا هم همیشه اینگونه عمل میکنند؛ یعنی در عین اینکه دشمنانشان بسیار پیچیدهاند و نقشههای بزرگی هم میکشند ولی آنها با توجه به نقشهٔ دشمن، نقشهٔ بزرگتری دارند که طرح دشمن، در آن نقشه گم میشود.
بنا نیست که دشمنان اختیار نداشته باشند. مثلا وقتی سیدالشهدا (ع) مقابل یزید قرار میگیرد، حکمت در این نیست که اختیار یزید سلب شود. دشمن هم نقشه میکشد اما امام آنها را به زمین بازی خودش میآورد و با همهٔ بزرگی و وسعت نقشهای که دارند، آنها را درون نقشهٔ خودش گم و منحل میکند.
اولیای خدا نه هیچوقت از دشمن شکست میخورند و نه درون طرح دشمن بازی میکنند. حتی شکست ظاهری هم در کار نیست؛ اصلا شکستی نیست؛ چون کاملا نقشهٔ دشمن را میبینند و آن نقشه را درون کار بزرگتر خودشان منحل میکنند.
آیت_الله_میرباقری
📚 تأملات_قرآنی | ج۳ صفحات ۲۵ تا ۲۷
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅«ادبی در احسان به دیگران»
پیش یکی از اهل خیر نشسته بودم. محتاجی به ایشان تماس گرفت و درخواستهای طلبکارانه ای داشت. لحنش طوری بود که گویا این درخواستها را ارث پدرش میدانست و با زبان بی زبانی این خیّر را بازخواست هم میکرد ایشان هم مدام عذرخواهی میکرد و میگفت پیگیری میکنم!
برایم تجربه ای بود. گاهی میشود با دیدن دیگران تجربه اندوزی کنیم! متأسّفانه در بسیاری معمولا نیازمندی و محرومیّت و سائل بودن با مقداری از کم ظرفیّتی و فقر روحی هم همراه شده! اگر با تدبیر به اینها نیکی نکنیم انگار میخواهند سوار آدم بشوند! دیگر ول کن نیستند!
چون کم ظرفیت هستند وقتی بیشتر از ظرفیّتشان نیکی ببینند فکر بد هم میکنند! میگویند اصلا چرا این دارد و من ندارم؟! بلکه گاهی حتّی هر چه بیشتر به او نیکی کنی کینه اش بیشتر میشود! ممکن است آسیبی هم بزند! به قول سعدی در بوستان:
نگویم مراعات مردم مکن
کرم پیش نامردمان گم مکن
آری در هر کاری باید تناسب و اعتدال را رعایت کرد. حتّی در خوبی کردن. باید به اندازه ی ظرف انسانها یا اندکی کمتر در آنها ریخت! والّا اسراف میشود! ادب صحیح این است که تا ظرفیتها را کامل نشناخته ایم احسانمان را کامل نکنیم. اندازه نگاه داریم والّا خرابشان میکنیم.
این دست احسانها را به جای اینکه خرج یک نفر پر توقع طلبکار کم ظرفیّت کنیم بین افراد مختلف تقسیم کنیم. ولی اگر در مؤمنی ظرفیّت دیدیم از نیکی بی قید در توانمان به او غافل نشویم. حسابش جداست.
اینها عقل معاش است. باید مراقب باشیم نفس و شیطان از این قاعده روشن سوء استفاده نکند. بهانه ای برای قطع احسان نشود.
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
🔴دفاع از حقوق، امری مقدس است
بشریت، هم به اخلاق نیاز دارد و هم به حقوق. انسانیت، هم به حقوق وابسته است و هم به اخلاق؛ هیچ کدام از حقوق و اخلاق به تنهایی معیار انسانیت نیست. دین مقدس اسلام این امتیاز بزرگ را دارا بوده و هست که حقوق و اخلاق را توأماً مورد عنایت قرار داده است.
در اسلام همچنانکه گذشت و صمیمیت و نیکی به عنوان اموری اخلاقی «مقدس» شمرده میشوند، آشنایی با حقوق و دفاع از حقوق نیز «مقدس» و انسانی محسوب میشود.
📚 نظام حقوق زن در اسلام، ص۱۲۵
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
هدایت شده از علوم غریبــــه و مــاورائــــی
꧁ @mavarai ꧂
#سوال_کننده
سلام وقت بخیر
نظر شما در مورد #چارت_تولد چیست ؟ ایا به وسیله آن میشود گذشته فرد را فهمید و آینده فرد را #پیشگویی کرد؟
🖋 #مُشَرّف:
علیکم السلام عاقبت شما بخیر
خیر دروغ و کلاهبرداری است
ارتباط با استاد
꧁ @mosharraf ꧂
کانال علوم غریبه و ماورائی
꧁ @mavarai ꧂
کانال علوم غریبه 👆 اولین و معتبرترین کانال در این علم
@mazahb
✨﷽✨
استاد فاطمی نیا :
باطن آیه نور
یکی از نامهای مبارک حضرت صدیقه طاهره زهرا میباشد در روایات در معنای این اسم مبارک آمده است که عالم ملاء اعلی از وجود آن حضرت، کسب نور میکرده اند؛ لذا زهرا نامیده شده اند که به معنای پُر درخشش میباشد
این حدیث از متشابهات است و فهم ما از ادراک کیفیت کسب نور ملاء اعلی و عالم بالا از آن وجود اقدس عاجز است
اگر حضرت صدیقه سلام الله علیها نبود باطن آیه نور تحقق پیدا نمیکرد از احادیث استفاده میشود که هر کس روی زمین میباشد از برکت وجود حضرت صدیقه طاهره است و بر سر سفره ایشان است و این هم یکی از معانی نام مبارک زهراست.
آنچه مسلم است و باید به آن توجه کنیم این است که نور حضرت زهرا سلام الله علیها تعطیل بردار نیست؛ هنوز هم در کار است و همیشه در حال افاضه است؛
منتهی ما باید شرایط کسب فیض و بهره بردن از آن نور را در خود ایجاد کنیم.
استادی داشتم از اولیای خداکه اهل شهود و دیدن بود
ایشان میفرمودند: در تمام شفاعتها باید امضای حضرت زهرا سلام الله علیها باشد.
📚کتاب نکته ها از گفته ها. جلد اول صفحه 73
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅حکمت ١۶٣:
الْفَقْرُ، الْمَوْتُ الْأَكْبَرُ.
ترجمه :
فقر مرگ بزرگ تر است.
اسلام براى مسئله فقرزدایى اهمیت بسیار قائل است، زیرا فقر زمینه انواع انحرافات عقیدتى و اخلاقى را به ویژه در وجود افراد کم ظرفیت فراهم مى سازد.
انسان به هنگام مرگ حداقل از مشکلات این جهان آسوده مى شود در حالى که فقیرى که با فقر دست و پنجه نرم مى کند گویى پیوسته در حال جان دادن است.
بنابراین همان گونه که ما به هنگام بیمارى و تهدید به مرگِ جسمانى به دنبال طبیب و درمان به هر سو مى رویم، به هنگامى که فقر دامان فرد یا جامعه را مى گیرد نیز باید براى نجات از آن تلاش و کوشش کنیم.
#نهج_البلاغه
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
❤️محافظت، یک عمل دوسویه است. مؤمن، نماز را حفظ میکنند و نماز، مؤمن را. وظیفهٔ حفظ نماز از رعایت مقدمات (مثل وقت و قبله) شروع میشود و تا حفظ آثار آن پس از نماز ادامه دارد. اگر کسی نماز را اولِ وقت نخواند، نمازش درست است اما معلوم نیست پذیرفته شود.
📚مؤمنون، آیۀ ۹
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅زیارتگاه انبیاء
عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیهالسلام يَقُولُ: لَيْسَ نَبِيٌّ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ إِلَّا وَ يَسْأَلُونَ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَنْ يُؤْذَنَ لَهُمْ فِي زِيَارَةِ الْحُسَيْنِ علیهالسلام فَفَوْجٌ يَنْزِلُ وَ فَوْجٌ يَعْرُجُ.¹
کلام فقیه:
هیچ پیغمبری نیست،
یعنی از آن آدمی که شد صفی_الله و مسجود تمام ملائکة الله،
و آن نوحی که نهصد و پنجاه سال مردم را به خدا دعوت کرد و شد نجی_الله،
و آن ابراهیمی که خدا او را مبتلا کرد به کلمات و بعد از تمام آن کلمات از نبوت و رسالت و خلت گذشت و به مقام امامت رسید،
و آن موسایی که خدا دربارهی او فرمود: «و نادیناه من جانب الطور الأیمن وقربناه نجیا» و شد کلیم_الله،
و آن عیسایی که از دم روح القدس به وجود آمد و شد کلمة_الله و روح_الله،
همهی اینان مسألتشان از خداوند تبارک و تعالی این است که به آنان اذن دهد که به زیارت قبر #حسین_بن_علی علیهماالسلام مشرف شوند.
در آن بقعه چه غوغا است که مطاف_تمام_انبیا_و_اولواالعزم از فرستادگان خداست؟
فوجی از آسمان به زمین نازل و فوجی از زمین به آسمان صاعد و آن فوج، مرکب از ملائکهی_مقربین و انبیا و مرسلین است و تا قیامت امر بر این منوال است.
۱. بحار الأنوار، ج۹۸، ص۵۹.
حضرت آیت الله وحید خراسانی
📆 ۲۸/ آذر/ ۱۳۹۲
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝