eitaa logo
🕋 مذاهب عارفان 🕋
2.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
267 ویدیو
1 فایل
ارتباط مستقیم با استاد مشرِّف فقط از طریق ایتا در غیر اینصورت واتساب @mosharraf تبلیغ و تبادل @sarbaze_khomeini مذاهب عارفان eitaa.com/mazahb علوم غریبه و ماوراء eitaa.com/mavarai ارتباط باخدا eitaa.com/joinchat/1157038138C388e09f927
مشاهده در ایتا
دانلود
@mazahb ✨﷽✨ آیت الله العظمی جوادی آملی: کسی جلو لطف الهی را نگرفته و نمی‌گیرد ولی یک توقع بیجا است که ما کج راهه برویم اما دلمان بخواهد که او ما را به مقصد برساند.از بیانات نورانی حضرت امیر مؤمنان سلام الله علیه است که در وصیت به پسرش محمد بن حنفیه فرمود:يا بُنَيَّ إِيَّاكَ وَالإِتكَالَ عَلَى الأمانِّي فَإِنَّها بضائع النّـوکَی؛ یعنی از تکیه بـر آرزوها بپرهیز که آن سرمایه زنان و مردان سالمند است. فرمود که زنده به آرزو بودن سرمایه سالمندان است و به جایی نمیرسد.زنده به امید بودن چیز خوبی است اما زنده به آرزو بودن چیز بدی است. امید آن است که انسان مقدمات کار را که در اختیار اوست فراهم کند و بعد به امید بخششهای الهی بماند؛ یک کشاورزی که شیار کرده، بذرافشانی کرده، آبیاری کرده، پایداری و پاسبانی کرده است میگویند که او امیدوار است محصول خوبی بگیرد، اینجا جای امید است اما کسی که کِشتی ندارد، بذری ندارد، شیاری ندارد، آبیاری ندارد، او اگر توقع محصول داشته باشد، به او میگویند که آرزو دارد نه امید. 📚حوزه و روحانیت ص۸۴ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb آیت الله مصباح یزدی: ✅«وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ» (انبیاء، ۱۰۵) ترجمه: و حقّا که ما در هر کتاب آسمانی پس از لوح محفوظ ، و در زبور (داود) پس از ذکر (تورات موسی) و در قرآن پس از آن کتاب ها ، نوشتیم و مقرّر کردیم که همانا ( ملکیت و حاکمیت و استفاده تام از برکات) این زمین را بندگان صالح و شایسته من به ارث خواهند برد (از دست غاصبان و ائمّه جور به امامان عدل و خلفای آنها منتقل خواهد شد). ✍به وعده های خدا اطمینان داشته باشیم، سختیها و گرفتاریهای دنیا، ما را از هدف مان باز ندارد. و یقین داشته باشیم که پیروزی نهایی از آنِ خدا و بندگان شایسته خداست. ۱۳۸۶/۱۲/۰۸ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✍یکی از دوستان ما … می‌گفت جامعه را از روی منطق ماشین دودی می‌شناسم: وقتی بچه بودم منزلمان در حضرت عبدالعظیم بود و آن زمان قطار راه‌آهن به صورت امروز نبود و فقط همین قطار تهران- شاه عبدالعظیم بود. من می‌دیدم که قطار وقتی در ایستگاه ایستاده بچه‌ها دورش جمع می‌شوند و آن را تماشا می‌کنند و … احترام و عظمتی برای آن قائل هستند. . . ..... همین‌که راه می‌افتاد بچه‌ها می‌دویدند، سنگ برمی‌داشتند و قطار را مورد حمله قرار می‌دادند. من تعجب می‌کردم که اگر به این قطار باید سنگ زد چرا وقتی که ایستاده یک ریگ کوچک هم به آن نمی‌زنند، و اگر باید برایش اعجاب قائل بود اعجابِ بیشتر در وقتی است که حرکت می‌کند. . این معمّا برایم بود تا وقتی که بزرگ شدم و وارد اجتماع شدم. دیدم این قانون کلی زندگی ما ایرانیان است که هرکسی و هر چیزی تا وقتی که ساکن است مورد احترام است. تا ساکت است مورد تعظیم و تبجیل است، اما همین‌که به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسی کمکش نمی‌کند بلکه سنگ است که به طرف او پرتاب می‌شود. . این نشانه یک جامعه مرده‌است، ولی یک جامعه زنده فقط برای کسانی احترام قائل است که متکلّم هستند نه ساکت، متحرّکند نه ساکن، باخبرترند نه بی‌خبرتر. 📚 شهید مرتضی مطهری-احیای تفکر اسلامی، ص ۲۲و۲۳ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ❤️آدم‌های سست‌اراده، در ناملایمات زندگی، اهل صبوری نیستند، خیلی زود از پا درمی‌آیند و عجز و لابه می‌کنند. زیرساخت صبر، عزم است و عزم، راسخ نمی‌شود مگر اینکه با دل گره بخورد. 📖لقمان آیه ۱۷ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍امام باقر عليه‌السلام: عزّتِ طمع‌نداشتن را با بلندى همّت به دست آر. 📚 ميزان‌الحكمه، جلد ۱۳، صفحه ۴۶ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅خیال ‌می‌کردیم این کار از هر کس بر ‌می‌آید... حضرت آیت الله بهجت(ره): ▫️یکی از شعرای عرب درباره ی اهل بیت علیهم السّلام چنین سروده است: « مُشَرَّدُونَ نُفُوا عَنْ عُقْرِ دارِهِمُ کَأَنَّهُمْ قَدْ جَنَوْا ما لَیْسَ یُغْتَفَرُ (1) » چنان پراکنده‌اند و از منازلشان دور افتاده اند که گویی جنایت غیر قابل بخشش از آنان سر زده است. ▫️ آیا واقعا کار ما باید به جایی برسد که اوصیای پیغمبر علیهم السلام این قدر در میان ما خوار باشند؟! ما امتحان خود را درباره ی امامانی که در میان مردم حاضر بودند، پس داده‌ایم، اگر امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف هم ظهور کند، معلوم است که با او چه خواهیم کرد؟! از سوء رفتار خود با امام اوّل تا یازدهم علیهم السّلام توبه نکردیم. آیا برای امام دوازدهم توبه ‌می‌کنیم؟! نقل شده که آقای زاهدی ‌می‌گفت: «برای تعجیل فرج دعا نکنید؛ زیرا دعا برای معصیت است، آیا ‌می‌خواهید بیاید تا او را هم بکشیم!» ▫️ اگر بدانیم دعای ما اثر دارد و باز دعا نکنیم، مقصّریم؛ ولی خدا ‌می‌داند اهل دعا چه کسانی هستند. خیال ‌می‌کردیم این کار از هر کس بر ‌می‌آید و کار عَجَزَه (افراد ناتوان و عاجز) است، ولی معلوم شد کار هر کس نیست، بله لقلقه ی زبان زیاد است و از هر کس بر می‌آید، اما دعای حقیقی با شرایط دعا و اجابت آن بسیار اندک است! 📚در محضر بهجت جلد اول نکته ۲۹۳ (1) بحار الانوار، ج۴۹، ص۲۴۲؛ عیون اخبار الرضا، ج۲، ص۲۶۶؛ 🏷 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb حضرت آیت الله محفوظی : رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود : قرآن را بخوانید و گریه کنید یا حالت گریه به خود بگیرید . ابن عباس می‌گوید : چون به آیه سجده رسیدید برای سجده عجله نکنید و پیش از رفتن به سجده بگریید و اگر چشم‌هایتان نمی‌گرید ، قلب‌هایتان را بگریانید. مراد از گریهٔ قلب ، نشان دادن فروتنی و بیم در رفتار و ظاهر است. قاری باید در هنگام تلاوت ، فقط زبان به خواندن نگشاید بلکه باید با آیات و کلمات قرآن ، رابطهٔ عمیق برقرار کند و حق معانی آن را ادا نماید ؛ مثلاً آیاتی که از عذاب سخن می‌گوید آن‌ها را بِلرزاند و آیاتی که تشویق و بشارتی در آن وجود دارد ، آن‌ها را به ذوق درآورد. 📚برگرفته از کتاب اخلاق اسلامی انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ شهد شهود ما هستیم و عقلِ ما! «ای برادر» در قدم اول، «تو همان اندیشه ‌ای»؛ اما اگر جان كَندی و رشد کردی و بالاتر آمدی، «گردن بزن اندیشه را»! در اوایل به ما می ‌گویند درس بخوان و بحث بكن كه چیزی بفهمی؛ اما در اواخر به ما می ‌گویند این فهم, مفهوم است، جان بكن و به مصداق برس، چون مفهوم، مشكلی را حل نمی ‌كند. همین كه گفت: «ای برادر تو همان اندیشه ‌ای»، می ‌گوید تا چه وقت می‌ خواهی با مفهوم زندگی كنی، «گردن بزن اندیشه را»! مصداق را پیدا كن، . اگر دیدی_هنر_كردی؛ فهمیدن كه هنر نیست. این مفاهیم در پایان عمر رخت بر می ‌بندد: من آنچه خوانده ‌ام همه از یاد من برفت ٭٭٭ الاّ حدیث دوست كه تكرار می ‌كنم مگر این مفهوم و این اصطلاحات می‌ ماند؟! اینها هنر نیست. این از بین رفتنی است، چون این از بین رفتنی است گفتند «گردن بزن اندیشه را»! راهی پیدا كن كه ببینی, فهمیدن هنر نیست. هر دو را قرآن به ما گفته است. درباره خلیل حق فرمود ما به او نشان دادیم نه به او فهماندیم, آیات الهی نه فهمیدنی؛ اما این برای مراحل آخر است: ﴿كَذلِكَ نُری إِبْراهیمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ﴾. اگر كسی چیزی را ببیند با او محشور می‌ شود؛ اما اگر چیزی را بفهمد این عاریه است؛ فهم که با ما نمی ‌آید این اصطلاحات كه با ما نمی ‌آیند. 📚 سخنرانی در جمع دانش پژ وهان و اساتید مرکز تخصصی تفسیر تاریخ: 1394/02/16 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
✨﷽✨ ✅امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: «إذا حيل بينه وبين الكلام أتاه رسول اللّه (صلي الله عليه و آله و سلم) و من شاء الله، فجلس رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم) عن يمينه و الآخر عن يساره، فيقول له رسول اللّه (صلي الله عليه و آله و سلم): أمّا ما كنتَ ترجوا فهو ذا أمامك و أما ما كنت تخاف منه فقد آمنت منه. ثم يفتح له باب إلي الجنّة، فيقول: هذا منزلك فى الجنّة فإن شئت رددناك إلي الدّنيا و لك فيها ذهبٌ و فضّة، فيقول: لا حاجة فى الدّنيا...»[۱]  هنگامی كه بين مؤمن و بين قدرت بر گفتن حائل شود، يعنی نتواند سخن بگويد پيامبر خدا (صلی الله عليه و آله و سلم) و كسانی كه خدا خواهد كنار او می آيند. رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) سمت راست شخص و ديگران به جانب چپ او می نشينند. رسول خدا شروع به سخن كرده می فرمايد آنچه را اميدوارش بودی اكنون رو بروی توست (ديدار پيامبر و ائمه) و امّا آنچه را از آن می ترسيدي (كيفر) از آن ايمن هستی. سپس دری از بهشت برايش گشوده می شود و رسول خدا می فرمايد: اين منزل تو در بهشت است. اگر خواستی تو را به دنيا باز می گردانيم كه در آن جا طلا و نقره است. محتضر در اين هنگام می گويد: مرا نيازی به دنيا نيست؛ تا اين كه می فرمايد: وقتی او را در قبر گذاشتند همان در بهشتی كه رسول خدا (صلی الله عليه و آله و سلم) به او نمود بر او گشوده می شود و نور، خنكی و بوی خوشِ آن بر او داخل می گردد.  سدير صيرفی (راوی خبر) در ادامه می گويد: گفتم: يابن رسول اللّه (صلي الله عليه و آله و سلم) پس فشار قبر چه می شود؟ فرمود: هرگز چنين چيزی برای مؤمنان نيست؛ «فأين ضغطة القبر؟ فقال: هيهات ما علی المؤمنين منها شىءٌ». [۱]من لا یحضره الفقیه ج۶ ص ص۱۹۶ 📚معاد در قرآن ج۴ ص۲۰۰ ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
@mavarai سلام استاد ایا میتوانیم های منسوب به امامان را خودمان بنویسیم مثلا چون بعضیها با قیمتهای آنچنانی بعنوان اصل بودن میفروشند؟ 🖋 : علیکم السلام نوشتن حرز و دعا چندان مهم نیست بلکه تاثیر آنها مهم است چه کسی با چه علمی و چه شرایطی می نویسد مهم است نماز حرز و نماز اول وقت اهمیت بیشتری دارد و خود شخص که دعا و حرز را حمل می کند باید انجام دهد نیابتی صحیح نیست ارتباط با استاد ꧁ @mosharraf ꧂ کانال علوم غریبه و ماورائی ꧁ @mavarai ꧂ کانال علوم غریبه 👆 اولین و معتبرترین کانال در این علم
@mazahb 🔴مثل روزنامه باطله کیف ها را در مغازه های کیف فروشی ببین که چقدر زیبا و خوش فرم و خوش قواره ایستاده اند. اگر داخلشان بازکنی می بینی پر از روزنامه باطله اند! و وقتی که روزنامه ها را بیرون می ریزی از شکل می افتند. خشم و عصبانیت مثل همان روزنامه باطله اند؛ وقتی آن ها را فرو ببریم شکل پیدا می کنیم، شخصیت پیدا می کنیم. برای همین، قرآن کریم یکی از ویژگی های اهل ایمان را فروخوردن خشم می داند: و الْكاظِمينَ الْغَيْظ یعنی خشم و عصبانیت خود را فرو می برند. سوره آل عمران آیه 134 ✍ استاد رنجبر انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✍قرآن درباره ظهور امام زمان می فرماید: «اِنَّهُم یَرَونَهُ بَعیداً وَ نَریهُ قَریباً» آنها امام زمان را دور می بینند ولی ما نزدیک می بینیم! روی این آیه فکر کنید! ظهور امام زمان را نزدیک ببینیم. وقتی انسان ظهور حضرت را دور دید، یک "آزادی" عملی پیدا می کند! می گوید: حالا کو تا ظهور!!! اما اگر اعتقادش این باشد که ظهور نزدیک است و هر لحظه ممکن است حضرت ظهور بفرمایند، سریعتر خودش را آماده می کند، خودش را جمع و جور می کند. سر تا پایش، زندگیش، رنگ و روی خانه اش را امام زمانی می کند. این معنای انتظار است که اجر هزار شهید را دارد و روایت می فرماید مانند کسی است که در خیمه امام زمان است! اینگونه باشیم. 👤استاد حاج آقا زعفری زاده اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّـدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝