eitaa logo
معرف
577 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.4هزار ویدیو
285 فایل
کانالی برای اساتید عزیز ما را با آدرس زیر به اساتید محترم معرفی کنید mc10013
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻سناریوهای شکست خورده جنگ پنهان برگرفته از اسناد افشا شده ویکی لیکس ▪️به نظر می‌رسد برنامه پشتیبانی از منافقین خلق چندان کارساز و درست پیش نرفته زیرا؛ هیچ قیام یا شورشی از طریق آنها علیه دولت ایران صورت نگرفته و هرگز تا کنون کارآمد نبوده است. ▪️با این حال، از سال 2005 تا به امروز برخی از ترورها و بمبگذاری های مشهور در ایران رخ داده که به منافقین خلق نسبت داده شده است. از جمله ترور 4 دانشمند هسته‌ای و بمب‌گذاری یک خط لوله گاز، پایگاه های نظامی وبرخی کارخانه‌ها. ▪️جنگ پنهان علیه ایران به طور فزاینده‌ای به "جنگ سایبری" و "جنگ اقتصادی" (تحریم‌های فلج کننده) در دوران دولت اوباما تغییر جهت داد و همچنان نیز در استراتژی دولت های جدید نیز ادامه دارد. ▪️ با این حال، به رقم تلاش‌های فراوان؛ ایالات متحده هرگز به هدف سرنگونی حکومت ایران نزدیک نشده و موفقیت چندانی بدست نیاورده است. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔻نظریه تاثیرگذاری زمان درشکل گیری بازیگران غیردولتی، ▪️یکی از عناصر راهبردی با هدف پیروزی موفقیت در بین سازمان های غیر دولتی، جنگ چریکی و یا عملیات تروریستی مولفه «زمان» است. اگریک گروه چریکی و تروریستی زمان مناسب را در اختیار داشته باشد قادر است نیروی خود را به شکلی سازماندهی در سازماندهی کند که بتواند دشمن را از پا بیندازد. ▪️ تئوری پرداز معروف چین مائو  زدونگ (زمان) را برای سازماندهی سازمان های زیرزمینی به سه شکل عمده ترسیم می کند:۱_ دفاع برنامه ریزی شده؛ ۲_کیش دادن و ۳_حمله استراتژیک. هریک از این مراحل عاملی موثر برای موفقیت و دستیابی به پیروزی های قاطع در نبرد محسوب می‌شود و چندان مهم نیست که چه زمانی را برای خود اختصاص دهد. ▪️به طور مثال در سال ۱۹۶۳ میلادی مائو بیان می‌کند که نیروهای او اگرچه به هر دلیلی امکان دارد محیط و مکان را از دست داده باشند اما "زمان" برای آنان عنصر راهبردی و حیاتی به شمار می رود. وی به درستی درک کرده بود که ترتیب توالی عناصر در پیروزی مهم نیست بلکه مهم آن است که در هر مرحله قدرت و توانایی ویژه داشته باشد تا بتوان به موفقیت مناسب و کارساز رسید. ▪️عنصر مکان و محیط همراه با زمان خود را آشکار می سازد و در نتیجه فضای مناسب را جهت ارتقای رزمی تحرک و مانور آمریکا و شورشیان و یا حتی شبکه‌های تروریستی فراهم می کند و از سوی دیگر به آن این اجازه را می دهد که خود را به مردم جامعه تحمیل و یا قدرت نمایی کنند . https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
▪️شاید برجسته‌ترین تئوری توطئه در سال‌های اخیر به عنوان «کیوانان» یا فقط «کیو» شناخته شود، اشاره‌ای به یک فرد ناشناسی که از اکتبر 2017 ،پیش‌بینی‌های شوم، معماهای مرموز و پیام‌های اغلب تحریک‌آمیز را به صورت آنلاین منتشر کرده است. 🔺به عنوان یک تئوری توطئه، کیوانان پیچیده و گیج کننده است، اما یک مرور کلی به شرح زیر است: کیو در واقع یک اطلاعات داخلی یا نظامی است که اثبات می کند رهبران فاسد در حال شکنجه مخفیانه کودکان در سراسر جهان هستند؛بدخواهان در حالت عمیقی برای بروز هر نوع جرمی قرار دارند و دونالد ترامپ به طور خستگی ناپذیری تلاش می کند تا آنها را خنثی کند. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔻در واقع، نگاه کرملین به منطقۀ خاورمیانه و شمال آفریقا یک جنگ سیاسی بسیار پیچیده است که البته می‌توان آن را بیشتر «منطقۀ خاکستری» نامید. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔻هرچند تعاریف و تفاسیر متنوع از جنگ هیبریدی به اندازه کافی این موضوع را پیچیده می کند، اما آمریکایی ها اساساً خود این اصطلاح را بازتعریف کرده اند و با نام گذاری مفهوم "منطقه خاکستری"، افزوده دیگری به فرهنگ لغت ایجاد کرده اند. ▪️در کتاب سفید فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده، «چالش های منطقه خاکستری» را به عنوان تعاملات رقابتی بین و در درون بازیگران دولتی و غیر دولتی که مابین دوگانگی جنگ «سنتی و صلح» قرار گرفته، تعریف کرده است.مشخصه بارز آنها ابهام در مورد ماهیت درگیری، عدم شفافیت طرف های درگیر، یا عدم اطمینان در مورد سیاست ها و چارچوب های قانونی مربوطه است. " https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنان تکان دهنده مرحوم دکتر ابومحمد عسگرخانی درباره آینده برجام https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🇮🇶🇺🇸فرشته آمریکایی، عراق اهریمنی 👿تکنیک اهریمن‌سازی‌ 📰رسانه ها تلاش می‌کند تا تنفر و دشمنی جمعیت مخاطبی را نسبت به عقیده و رفتار گروه خاصی برانگیزانند؛ به‌نحوی که اگر گروهی از دیدگاه رسانه، رفتاری مطابق میل آنها نداشته باشند؛ سعی میکند وجهه منفی گروهی را انچنان بزرگنمایی کنند تا از این طریق آنها را شبیهِ انسانی شیطانی جا زنند. 🛡پراتکانیس نویسنده کتاب عصر تبلیغات، معتقد است یکی از زیانبارترین پیامدهای تبلیغات، تسهیلِ نابودی افراد یک ملت به وسیله ملت دیگر، بدون عذاب وجدان است. به عبارتی رسانه ها با استفاده از این تکنیک: یک.دستور به کشتن میدهند! دو.کشتن را امری اخلاقی می کنند! 🇰🇼تافلر نویسنده و آینده پژوه آمریکایی می‌نویسد: «زمانی که یک دختر 15ساله کویتی، در کنگره آمریکا شهادت داد که سربازان عراقی در کویت، نوزادان را می‌کشتند و دستگاه‌های نگهداری نوزادان را به عراق منتقل می‌کردند، دل خیلی از مردم جهان به درد آمد؛ درحالی‌که به جهانیان گفته نشد که وی دختر سفیر کویت در واشنگتن و عضو خانواده سلطنتی است و شهادت او کاملا صحنه‌سازی‌ شده است». 🤥آمریکا برای اینکه به کشور عراق حمله کند نیاز داشت تا اذهان جهان را توجیه کند و با استفاده از رسانه و بهانه های دروغین؛ این کشور را یک اهریمن جهانی به دنیا معرفی کند. به نظرتون این اتفاق چگونه رخ داد؟ 💣اهریمن سازی عراق برای دنیا؛ از طریق اینکه این کشور دارای اورانیوم، کیک زرد، گازهای سمی، سلاح های میکروبی و ... است شروع شد و با مظلوم نشان دادن کشور کویت و تجاوز به این کشور؛ اذهان جهانی را توجیه کردند که به عراق حمله کنند. حمله به عراق در تاریخ 20 مارس 2003 و با شعار «عملیات آزادی عراق» آغاز شد. در این حمله غافلگیرانه آمریکا با 600هزار نیرو، از کشورهایی همچون بریتانیا، استرالیا، لهستان و .... صورت گرفت 💀مطابق آمار و تا سال 2007 یعنی 4 سال پس از آغاز جنگ، یک میلیون و دویست هزار عراقی کشته شدند! ☠️رسانه ها مرگبار هستند مراقب باشید! https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
⚔️جنگ مرگبار قوم هوتو و توتسی 👿تکنیک شایعه سازی‌ ⚛️شاید اگر از مردم بپرسید که خطرناک ترین سلاح بشر چیست؟! ذهن بسیاری به سمت بمب اتم برود که در یک لحظه ۲۰۰هزار نفر را در هیروشما کشت! ولی ۲۸سال قبل در سال ۱۹۹۴ مشخص شد که خطرناکترین سلاحی که بشر ساخته و دروغ است! ⚰️در سال ۱۹۹۴ دروغی که فرانسوی‌ها در روآندا شایع کردند باعث شد در طول ۳ماه، ۸۰۰ هزار نفر قتل عام شوند! عددی که با حساب کشته‌های مهاجرت که پس از آواره شدن براثر گرما و غرق شدن و بیماری و... مردند به ۱میلیون نفر می‌رسد! 🇷🇼کشور روآندا حدود ۱۰میلیون نفر جمعیت داشت که از این جمعیت ۸۰ درصد متعلق به قوم و ۱۵درصد متعلق به قوم بود. این دو قوم قبل از جریان استعمار به خوبی کنار هم زندگی می‌کردند ولی پس از استعمار آنها توسط بلژیک و فرانسه، با شیوه اختلاف بینداز و حکومت کن میان این دو قوم اختلاف افتاد، استعمار تصمیم گرفت در شناسنامه‌ها قید کند که چه کسی توتسی است و چه کسی هوتو و بیشتر منابع را در اختیار اقلیت توتسی قرار دهد! تا کینه توتسی را در دل اکثریت هوتو بکارد! 👨‍💼مدتها این دو قوم به واسطه تحرکات استعمارگران با هم درگیر بودند که بعد از سال ۱۹۹۳ و تعیین جمهوری، به علت بیشتر بودن قوم هوتو، رئیس جمهور از قوم هوتو انتخاب شد! (حالا نوبت به برداشت محصول برای استعمار رسیده بود!) ✈️در سال ۱۹۹۴ هواپیمای حامل رئیس جمهور رواندا که از قوم بود توسط موشکی ناشناس سرنگون شد! قوم توتسی که اساسا امکانات این کار را هم در اختیار نداشت شدیدا این ماجرا را تکذیب کرد ولی کار از کار گذشته بود! با حمایت تسلیحاتی فرانسه، افراطی‌های قوم هوتو شروع به نسل کشی کردند تا کل یک و نیم میلیون جمعیت توتسی را ریشه‌کن کنند! 🔞در این میان هر هوتویی که با آنها مخالف بود را هم می‌کشتند! و گاهی در یک روز نزدیک ۳۰هزار توتسی را می‌کشتند! طبق آمارهای غیر رسمی به ۲۰۰هزار زن توتسی تجاوز شد. ✊ماجرا نسل کشی روآندا یکی از تاریک‌ترین ماجراهای قرن بیستم بود که نقش کثیف استعمار و شایعات استعمار را روشن می‌کند! حدود ۹درصد از کل جمعیت روآندا در آن ماجرا کشته شدند! و ۲۰درصد از جمعیت روآندا آواره شدند! 💀همه این جمعیت را یک اسلحه تارومار کرد! دروغ و شایعات استعمارگران! https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔴⚡️امپریالیسم رسانه! 📰 ۱۵۰۰ روزنامه 📄 ۱۱۰۰ مجله 📻 ۹۰۰۰ شبکه‌ی رادیویی 📺 ۱۵۰۰ شبکه‌ی تلویزیونی 📗 ۲۴۰۰ نشریه و....... ⚡️تمامی اینها تحت مالکیت ۶ شرکت هستند. 🔺شرکت GE: مالکیت یهودی + زیر شاخه‌ها 🔺شرکت News Corp: مالکیت یهودی + زیر شاخه‌ها 🔺شرکت Disney: مالکیت یهودی + زیر شاخه‌ها 🔺شرکت Viacom: مالکیت یهودی + زیر شاخه‌ها 🔺شرکت Time Warner: مالکیت یهودی + زیر شاخه‌ها 🔺شرکت CBS: مالکیت یهودی + زیر شاخه‌ها https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔎 پسااغتشاشات و ضرورت ترمیم و بازخوانی سیزده محور راهبردی و موثر 🔸شرایط ناآرام و نامتعادل(unbalance) باعث می شود که ضعف‌ها،گسل‌ها و پاشنه‌آشیل ها را شناسایی کنیم و نظم و انسجام مجدد را با قدرت و تامل بیشتری بازسازی و ریکاوری نماییم. 🔸اما در پس این اغتشاشات از نقطه شروع تا فرایند تشدید و مدل مدیریت بحران،نقاط آسیب زایی شناسایی شد که البته سهم هرکدام متفاوت بود.برخی زیاد و برخی کمتر موثر بودند. 🔸برخی ۱.عوامل بودند و برخی ۲.ظواهر، برخی ۳.ساختار بودند و برخی ۴.عامل و برخی نماد و ۵.اسطوره بودند و برخی ۶.خط مشی و از جنس سیاستگذاری.شرح اجمالی این نقاط آسیب جهت ترمیم و بازخوانی ضروری است. 1️⃣ زنان که محور جنگ های روانی و شناختی امروز علیه ایران قرار گرفته اند را بایستی از نو شناخت و شناساند.مسائل، حقوق،نقش‌آفرینی ها و حضور اجتماعی شان را درست روایت کرد و دقیق و عادلانه بازنمایی نمود. 2️⃣ نوجوانان،مساله هویت و نسل کمترآشنا با مبانی و آرمان های انقلاب که البته بیشتر تحت تاثیر بوم دیجیتال و فضای وب،نسل نت و z خوانده می‌شوند.از این نسل البته خوانش دقیق تری باید داشت چرا که با کمترین فعالیت فرهنگی،عاشق فرمانده می‌شوند و یک نسخه اعلا از دین،فرهنگ و ارزش های انقلابی را در سطح جهانی تکثیر می‌کنند. 3️⃣خواص،اِلیت ها و روشنفکرانی که یا عحولانه و بد موضع گرفتند و یا دیر و با تاخیر،تئوریزه و تحلیل کردند و در انتها نیز جبران مآفات صریح نداشتند که مورد انتقاد دلسوزان نظام هم قرار گرفتند.خواصی که در زمان کاندیداتوری برای مناصب اجرایی و قانونگذاری،گوی سبقت را با هزینه های میلیاردی از رقیبانشان می‌ستانند و بلحاظ تئوریک هم از انقلاب و مسائل و آینده اش، یا تصویر بدبینانه و ناامیدکننده ای دارند،یا در ترسیم دقیق و فنی مسائل دچار ضعف و بحران نظری جدی هستند. 4️⃣ روایت دیر،ضعیف،خطی و فقدان شبکه روایی با سکوهای هماهنگ،متنوع و توجیه شده و باورپذیر در سطح افکارعمومی که دست رسانه ملی را بعنوان جریان اصلی انتقال و تبیین اطلاعات و اخبار می‌بوسد و می‌فشارد. 5️⃣ سلبریتی‌ها و شخصیت های مشهور هنری و ورزشی که تحت تاثیرحباب اطلاعاتی،تله فضای مجازی و بی‌اطلاعی از واقعیت های موجود،موضعی تنش زا اختیار کردند.این صنف نیز نیازمند توجیه و تغییر رویه جدی و بازخوانی جدی در نقش و جایگاه و محدوده اثرگذاری فرهنگی و قانونی هستند. 6️⃣ فضای مجازی رها و مبتذل و مملو از اطلاعات گمراه کننده که محل جولان فیک نیوزها بود و لشگر سایبری که ماموریت براندازی با تصویرسازی مبتنی بر ترندینگ های مهندسی شده را در برنامه داشت. شبکه ملی اطلاعات در لایه بنیادین، حمایت از پلتفرم های ایرانی در لایه متوسط و سوادرسانه ای در سطح سوم،از ملزومات مدیریتی این فضاست که در تقریبا در غالب کشورهای موثر جهان، امری جاافتاده است. 7️⃣نیروی انتظامی و قانونی که احترام و قدرتش لگدمال شد.کشوری که نیروی امنیتی آن حرمت و اُبهت و اُتوریته کافی نداشته باشد،محکوم به تحمل اغتشاش و ناآرامی‌ها خواهد بود.بایستی قدرت و جایگاه پلیس را از نو بازآفرینی نمود و قدرت را حامی فرهنگ سازی و آموزش در جامعه نهادینه کرد. 8️⃣شبکه خانگی و سریال هایی که شاهرگ شناختی جامعه را تهدید کردند و با تصویرسازی و تولید باورهای غلط،بخشی از افکار عمومی را دچار مسمومیت ذهنی و یاغی گری نسبت به کلان روایت های نظام نمودند. 9️⃣دانشگاه‌ها هرچند بطور لوکال و جزیی و فقط در برخی از کلان شهرها، از کرسی‌های آزاداندیشی خالی شده بود و بوی عقلانیت و انصاف و شرافت نمی‌داد. 🔟مدارسی که هرچند مهندسی شده، جزیی و با دوپینگ مجازی،در برخی شهرها و مناطق،شلوغ کاری شد و مدیران و معلمانی که در انتقال و درونی سازی دین و انقلاب و دانش ناب،کم گذاشته بودند و ردپای تصویری نامطلوبی را بر جای نهادند. 1️⃣1️⃣حوزه علمیه بعنوان نهادمقدسی که انتظار می‌رفت،پیشرو در تبیین،تعامل فرهنگی و حمایت از نظام و طرد اغتشاشات باشد که با تاسف در برخی موارد،یا تاخیر در موضع گیری داشت و یا از طرفی شخصیت هایی دیده شد که مرجعیت خودخوانده شان‌ و یا روشنفکری سکولار خود را در تایید و حمایت از نقطه شروع مبهم و مردد اعتراضات هزینه کردند. 2️⃣1️⃣ مدلسازی اعتراض و نقد مواضع و ساختارهای نظام هم محوری است که بایستی مورد تامل و تبیین و شفافیت قرار بگیرد تا هر تحرکی به اعتراض بدل نشده و هر اعتراضی به اغتشاش و ناآرامی ختم نشود و انتقادات در مسیری سازنده و گویا به گوش نظام برسد. 3️⃣1️⃣نهادها و سازمان‌های دولتی چون ارشاد و تبلیغات و شورای عالی انقلاب فرهنگی و...نیز بایستی بازخوانی ماموریتی و میدانی داشته باشند که شاید توقع ما از نقش‌آفرینی‌شان حداقل در حد سیاستگذاری و تعیین خط مشی را در موقعیت های بحران‌طور،توجیه نمایند. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
مغالطه نهایی.pdf
9.26M
🔰 پرده نگار آموزشی مغالطه و کاربردهای آن در رسانه‌ها تدریس کنید https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔎سه لایه جنگ شناختی و تحلیل تغییرات اجتماعی 🔹شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که تغییرات اجتماعی چگونه اتفاق می‌افتد. چگونه ذهنیت مردم جامعه عوض می‌شود و با تغییر نسلی، یک نگاه و و از واقعیت ها و تاریخ و جغرافیا پیدا می‌کنند. باید اذعان نمود که در ساحت های مختلف به عوامل مختلف بستگی دارد و به اصطلاح، چندعاملی و(multifactorial) است. اما اگر از زاویه دید و جنگ های سایبری بخواهیم نگاهی به تغییرات نرم اجتماعی داشته باشیم، چنین فرایند سه گانه‌ای را می توان متصور بود: 1️⃣ لایه اطلاعات(information): این سطح از جنگ شناختی با تکیه بر بمباران خبری، شایعات و فضاسازی و با هدف (public opinion) شکل می‌گیرد. در واقع دامنه و پهنای داده ها افزایش پیدا می‌کند و عمق داده‌ها در سطح پایینی قرار می‌گیرد و با تلاش در ، وضعیت شناختی جامعه هدف را مختل یا وارونه می کند و در حالت ناپایدار و هیجانی قرار می‌دهد.(نفوذ در جریان مطبوعات و شبکه های اجتماعی و خبری) 2️⃣ لایه ذهنیت‌ها(common sense): این سطح از جنگ شناختی، مربوط به اطلاعات سطحی جامعه نیست. بلکه متوجه اطلاعات پایدار و به اصطلاح و عقل عرفی جامعه می‌شود. در جامعه شناسی از این سطح با عنوان شعور مشترک(common sense) یاد می‌شود. در روانشناسی نیز مفهوم با این واژه قرابت دارد که به داده‌ها و اطلاعات درونی‌سازی شده و رسوب‌یافته در ذهن اطلاق می‌شود. جنگ شناختی در این سطح با هدف فرهنگ سازی و و الگوی های شناختی جامعه هدف سر و کار دارد.(نفوذ در جریان فرهنگ و هویت و فیلم سازی و سبک زندگی) 3️⃣ لایه معرفت‌ها(knowledge): ایستگاه مبنایی جنگ شناختی، الگوهای بنیادین و معرفت‌شناسی جامعه هدف است. مثلا و اندیشکده ها و دانشگاه‌های یک جامعه را بلخاظ پارادایمی، از عقل‌گرایی به تجربه گرایی و از هستی‌شناسی به زبان‌شناسی تنزل می‌دهند. یا از طریق تکنولوژی و تلویزیون و رسانه و با غلبه تصویر به تعبیر مارشال مک لوهان، را بر جامعه مسلط می‌کنند.(نفوذ در جریان تولید باور و علم و دانش) 🔸اهداف لایه‌های شناختی ▫️در لایه اول، مامور جنگ شناختی به دنبال است و در لایه دوم جنگ شناختی در پی است و لایه سوم نیز با هدف یا و خلق واقعیت طراحی و تدوین و راهبری می‌شود. 🔸ابزار لایه‌های شناختی ▫️لایه اول، است و با مطبوعات و شبکه های اجتماعی، دستکاری و مهندسی می‌شود. لایه دوم بوده و بتدریج از طریق فیلم و سریال و سبک زندگی، ذهنیت جامعه هدف و ناخودآگاه اجتماعی و به تعبیری دیگر (common sense)، تغییر پیدا می‌کند. ▫️لایه سوم نیز بوده و بتدریج در ساحت تخصصی، از عقل گرایی و محوریت وحی‌ به سمت تجربه گرایی و شبه علم‌ها و نامعرفت‌ها تغییر وضعیت می‌دهد. در سطح عمومی نیز معرفت شبکه‌ای و داده‌بنیاد و و پرتکرار و تعمیم یافته مجازی، اعتبار پیدا می کند و جایگزین معرفت و باورهای مستدل و معقول(باور صادق موجه) می‌شود. ✍️علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید