eitaa logo
معرف
581 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
3.4هزار ویدیو
275 فایل
کانالی برای اساتید عزیز ما را با آدرس زیر به اساتید محترم معرفی کنید : Www.eitaa.com/mc10313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺اهداف آموزش سواد رسانه‌اي ايجاد تفكر خلاقانه، تفكر انتقادي و موشكافانه در افراد؛ استفاده از فناوري‌هاي جديد براي پردازش و توليد و طراحي اطلاعات؛ شناخت و ارتباط با اشكال بصري و استفاده از آنها كنار ديگر مهارت‌هاي ارتباطي. براي فهم چگونگي كنترل رسانه‌ها نسبت به افراد بايد ديد، چگونه رسانه‌ها براي آنها برنامه‌ريزي مي‌كنند؛ برنامه‌سازي رسانه‌اي هميشه در يك چرخه دو مرحله‌اي انجام مي‌گيرد: يك ـ محدود كردن انتخاب‌ها؛ رسانه‌ها طوري عمل مي‌كنند كه مخاطب تصور كند، حق انتخاب دارد در حالي كه دايره انتخاب مخاطب به شدت محدود است. دست‌اندركاران حرفه‌اي در رسانه‌ها اين محدوديت‌ها را ايجاد مي‌كنند تا به اهداف فرهنگي و اقتصادي خود دست يابند. دو ـ تحكيم تجربه؛ الگوهاي انتقال پيام‌هاي رسانه‌اي به انسان، به تدريج و در جريان تجارب وي، برنامه‌ريزي مي‌شود. پنج ـ مراحل كسب سواد رسانه‌اي تامن (1996م.) براي كسب سواد رسانه‌اي به چهار مرحله اساسي اشاره مي‌كند: يك ـ داشتن آگاهي كامل در خصوص استفاده از رسانه‌ها؛ دو ـ نگاه منتقدانه به محتواي رسانه‌ها؛ سه ـ تحليل جنبه‌هاي فرهنگي اجتماعي، اقتصادي و سياسي در رسانه‌ها؛ چهار ـ استفاده از رسانه براي تغييرات اجتماعي. شش ـ ضرورت آموزش سواد رسانه‌اي در دنياي امروز رسانه‌ها، از اجزاي اساسي جوامع انساني به شمار مي‌روند. لذا سواد رسانه‌اي شامل تحقيق، تحليل، آموزش و نيز آگاه از تاثير رسانه‌ها بر روي افراد اجتماع است و در پس آن سواد رسانه‌اي با مفهوم تفكر نقادانه و مبتني بر شناخت مطابقت دارد. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔺اصول سواد رسانه‌اي 🔸سواد رسانه‌اي مبتني بر برخي اصول بنيادي است كه مبناي استدلال آن را نيز تشكيل مي‌دهد. آموزش‌دهندگان سواد رسانه‌اي در مورد بعضي از اصول سواد رسانه‌اي اتفاق نظر دارند كه مهم‌ترين آن عبارت است از: الف) رسانه‌ها عرضه‌كننده وقايع طراحي‌شده و گزينشي هستند؛ تمامي رسانه‌ها پيش از نشان دادن واقعيات، آن را به دقت گزينش، ويرايش، مونتاژ، طراحي و بازسازي مي‌كنند. سواد رسانه‌اي به ما كمك مي‌كند واقعيت اصلي را از تصوير مجازي و دگرگون شده آن در رسانه باز شناسيم؛ ب) واقعيات محصول تصويرگري رسانه‌ها هستند؛ تا زماني كه تجربه مستقيم از واقعيات بيروني نداشته باشيم، رسانه‌ها به عنوان واسطه براي ما تصويرسازي مي‌كنند. براي مثال تصويري كه از كشورهاي اسلامي و از جمله ايران در رسانه‌هاي غربي نشان داده مي‌شود پر از خشونت، استبداد و بي‌توجهي به حقوق اساسي افراد است، درحالي‌كه در واقع اين‌گونه نيست؛ ج) مخاطبان از مفاهيم رسانه‌ها، ادراك متفاوتي ندارند؛ هرچند ما پيام رسانه‌ها را از صافي اعتقادات و باورهايمان گذر مي‌دهيم و درك مي‌كنيم، اما جالب اينكه گروه‌هاي قومي مختلف وقتي در معرض يك پيام واحد قرار مي‌گيرند، معمولا درك متفاوتي از مضمون و محتواهاي پيام‌ها ندارند؛ د) تصويرسازي رسانه‌ها اهداف تجاري دارد؛ مي‌توان گفت رسانه‌ها به مردم همان چيزي را مي‌دهند كه مورد خواست و نياز مردم است تا مخاطبان بيشتري را به سوي خود جذب كنند. اما در نهايت ما هستيم كه به عنوان مصرف‌كنندگان پيام و محتواي رسانه‌ها جزئي از مسئله و بخشي از راه‌حل محسوب مي‌شويم؛ هـ) پيام رسانه‌ها ايدئولوژيك است؛ اين اصل سواد رسانه‌اي به جنبه‌هاي فرهنگ استفاده از برنامه‌هاي تلويزيوني و محصولات رسانه‌اي توجه دارد و تاثيراتي را كه رسانه‌ها از اعتقادات و باورهاي افراد يا نظام ارزشي دست‌اندركاران آنها گرفته، مورد بررسي قرار مي‌دهد؛ ز) پيام رسانه‌ها داراي نتايج سياسي و اجتماعي است؛‌ براي شناخت و بررسي آثار و نتايج رسانه‌ها بايد راه‌ها و شيوه‌هاي نمايش، انعكاس و بازآفريني واقعيات در رسانه را كشف و بررسي كرد. علاوه بر اين، بايد بدانيم چه چيزي، به وسيله چه كساني، چگونه و چرا و با چه اهدافي به تصوير كشيده مي‌شود؛ ز) رسانه‌ها شكل زيبايي‌شناختي منحصر به فردي دارند؛ سواد رسانه‌اي ما را قادر مي‌سازد نه فقط به محتواي پيام بلكه به شكل و چگونگي آن نيز توجه داشته باشيم. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔺پانزده ـ روش فريب راهبردي فريب در چارچوب خلق و جعل روشن مي‌شود. خلق به معناي توليد اطلاعات غلط و ارائه آن به جاي حقيقت است و جعل به معناي استفاده از اطلاعاتي است كه به لحاظ فني درست است، ولي خارج از مجراي خود به كار گرفته مي‌شود و در عمل به گونه‌اي ارائه مي‌گردد كه مخاطب در جمع‌بندي به نتيجه‌گيري غلط برسد. همچنين فريب راهبردي به معناي خلق و جعل اطلاعات از سوي يك دولت به منظور تحت تأثير و كنترل قرار دادن تصميم‌ها، طرح‌ها، راهبرد‌ها و در مجموع، اقدامات مقامات و مديران ارشد سياسي طرف مقابل است. فريب راهبردي در سه شكل طراحي و اجرا مي‌شود. در نوع نخست، طرح فريب به دنبال ابهام‌افزايي، ايجاد سردرگمي، پريشان‌احوالي، هياهو و ترديد‌افكني از سوي يك دولت، به منظور جلوگيري از اتخاذ راهبردها يا تصميم‌هاي راهبردي به وسيله دولت طرف مقابل است تا از اين راه، يا از ايجاد مطلوبيت براي دولت طرف مقابل جلوگيري كند يا مانع اقدامات نامطلوب بر ضد خود شود. در نوع دوم، طرح فريب به دنبال سوق دادن دولت مقابل به سوي باور طرح فريب و پذيرش آن به عنوان مطلوبيت خودخواسته است؛ يعني دولت طراح به گونه‌اي عمليات فريب را اجرا مي‌كند كه دولت طرف مقابل به چنان تصميم‌ها يا اقدامي دست زند كه مطابق اهداف طرح فريب و در مجموعه اهداف و منافع دولت طراح باشد، ولي دولت طرف مقابل فكر كند دارد تصميمي مي‌گيرد يا اقدامي انجام مي‌دهد كه دربردارنده منافع خود و بر ضد منافع و اهداف طرف مقابل است. اين نوع طرح فريب از پيچيده‌ترين طرح‌هاي فريب راهبردي است. در نوع سوم، طرح فريب به دنبال القاي ناتوان بودن يك تصميم يا يك اقدام به منظور جلوگيري از آن است. ادامه دارد... https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🌎بررسی رژیم های جهان نو 🔷در جهان نو پنج گونه رژیم را می توان مشخص کرد که یکی از آن رژیم ها،چند سالاری های غربی است.در این اشاعه به بررسی چند سالاری های غربی میپردازیم. 🔷چندسالاری های غربی عمدتاً در طبقه بندی رژیم های《لیبرال-دموکراتیک 》یا حتی صرفاً《دموکراسی ها》 طبقه بندی می شوند . بنابراین ،سرزمین مادری آن ها آمریکای شمالی اروپای غربی و استرالیاست. چند سالاری ها محصول دو موج هستند ،نخستین موج بین سال های ۱۸۲۸ و ۱۹۲۶ پدیدار شد و کشور هایی مانند ایالات متحده آمریکا و فرانسه و بریتانیا را در برگرفت. موج دوم بین سال های ۱۹۴۳ و ۱۹۶۲ پدید آمد و کشور هایی مانند آلمان غربی ،ایتالیا ،ژاپن و هند را فراگرفت. رژیم های چندسالاری با ترکیبی از دو ویژگی کلی شناخته می شوند. ۱.وجود مدارای نسبتا زیاد در برابر مخالفان ۲.افزایش فرصت مشارکت در سیاست 🔷چندسالاری های غربی انواع مختلفی دارند که مانند هم نیستند ،برخی از آن ها به سود متمرکز و فرمانروایی اکثریت سوگیری دارند و برخی دیگر به تفکیک و پلورالیسم متمایل اند‌. دموکراسی های اکثریتی طبق به اصطلاح الگوی وست مینستر بر اساس خط مشی پارلمانی سازماندهی شده اند.آشکارترین مثال دموکراسی نظام بریتانیاست. دموکراسی پلورالیستی نوعی دیگری از دموکراسی هستند که عمدتاً بر تفیکیک نهاد ها،که در اصول قانون اساسی گنجانده شده مبتنی است.مثال این دموکراسی را میتوان در ایالات متحده آمریکا مشاهده کرد. در جای دیگر به ویژه در اروپای قاره ای ،نظام حزبی و گرایش چانه زدن و شریک شدن در قدرت ،زیربنای اجماع را تشکیل داده است .در کشور هایی مانند بلژیک ،اتریش و سوئیس ،دموکراسی همیارانه ایجاد شده است. 🔷البته در سطحی دیگر ،هر رژیم چند سالاری یگانه و بنابراین استثنایی است . برای نمونه استثناگرایی ایالات متحده آمریکا اغلب با نبود گذشته فئودالی و تجربه مهاجرپذیری ،اقامت گزینی و توسعه مرزی پیوند یافته است. مورد هند پیچیده تر است .البته هند از لحاظ فرهنگی ،فلسفی یا مذهبی بخشی از جهان غرب نیست .برخلاف چند سالاری های 《توسعه یافته》اروپا و آمریکای شمالی ،جمعیت روستایی هند زیاد و نرخ باسوادی آن فقط ۵۰ درصد است .با این حال از زمان استقلال این کشور در سال ۱۹۴۷ ،چند سالاری کارآمدی حاکم بوده است‌. نکته مهم این است که شاید افول حزب کنگره و پایان یافتن موقعیت آن خاندان، هند دهه ۱۹۹۰ را به دموکراسی همیارانه بدل کرده است. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔺شانزده ـ روش اعتراض اين روش عموماً به منظور نشان دادن مخالفت و شكل دادن به مقاومت به كار گرفته مي‌شود. روش اعتراض بيشتر بر ضد نظام‌هاي سياسي بسته‌تر به كار گرفته مي‌شود. در اين چارچوب شيوه‌هاي گوناگوني مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه عبارت‌اند از: اول ـ بيانيه‌هاي رسمي؛ دوم ـ مراسم‌ها؛ سوم ـ اجتماعات عمومي؛ چهارم ـ اقدامات نمادين، مانند اهتزاز پرچم‌ها و رنگ‌هاي نمادين؛ پنجم ـ نمادها و نشان‌هاي نمادين، مانند به حركت درآوردن برف پاك‌كن ماشين‌ها در روز و ساعت مشخص؛ ششم ـ افشاگري، مانند افشاي اختلاس‌هاي مالي و افشاي ابتذال‌هاي اخلاقي مقامات؛ هفتم ـ اعتصاب غذا؛ هشتم ـ تحريم. گفتني است افزون بر اين روش‌ها، جين شارپ، يكي از نظريه‌پردازان جنگ نرم، نزديك به دويست روش را براي بيان اعتراض‌هاي عمومي در قالب اين جنگ پيشنهاد كرده است كه از اين تعداد، 54 مورد به شكل تظاهرات، 16 مورد به شيوه نافرماني اجتماعي، 26 مورد عدم همكاري اقتصادي، 23 روش به شكل انواع اعتصابات، 38 مورد با شيوه‌هاي سياسي و 41 مورد به روش‌هاي رواني و تهاجم‌هاي غيرخشونت‌آميز است. ادامه دارد... https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔻اینترنت در قرن جدید فعالیت های اقتصادی مانند خرید، فروش، تراکنش های آنلاین و شبکه های اجتماعی را امکان پذیر ساخته، اما تهدیدات نوپدید و البته شناختی را نیز به همراه دارد. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
💢به طور کلی، تهدید سرعت اصلاحات مهم و همچنین امنیتی، فهرستی تا حدی طولانی از تهدیدهای نوپدیدرا شکل می دهد که عمده ترین آنها در نظام بین الملل "اقتصادی" و "اجتماعی" است. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔻بدیهی است ،ابزارهایی که ما برای توسعه و حفظ روابط استفاده می کنیم، در طول 20 سال گذشته، به ویژه با توجه به محبوبیت رسانه های اجتماعی، به شیوه های معنادار تغییر کرده اند. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔺هفده ـ روش عدم همكاري اين روش به منظور كاهش مشروعيت و تضعيف كارآمدي دولت، به علاوه كاهش انگيزه همكاران حكومت استفاده مي‌شود. همكاري نكردن، از آسان‌ترين و كم‌خطرترين روش‌هاي غيرخشونت‌آميز در اعمال تهديد نرم است و مي‌تواند مجموعه افرادي را دربرگيرد كه مخالف حكومت هستند، ولي بنا به دلايل گوناگون به رو در رو شدن با حكومت تمايل ندارند. مهم‌ترين شيوه‌هاي مرسوم و مورد استفاده در چارچوب اين روش عبارت‌اند از (عصاريان‌نژاد، 1388: 112) اول ـ مجموعه شيوه‌هاي همكاري نكردن سياسي: در شيوه‌هاي عدم همكاري سياسي، دو شيوه اهميت بسزايي دارد: نخست، شيوه بايكوت انتخابات، به ويژه انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي و دوم، نافرماني مدني، به ويژه بي‌توجه به قوانين و هنجارهاي رسمي كشور. در كنار اين دو شيوه، نپذيرفتن پست‌هاي دولتي، همكاري نكردن با نيروهاي امنيتي و پليس، بايكوت كشور مورد نظر در سازمان‌هاي بين‌المللي، ترغيب به قطع روابط ديپلماتيك با آن كشور، بايكوت استخدام در سازمان‌هاي دولتي و بايكوت مراجعه به نظام قضايي و محاكم، از ديگر شيوه‌هاي اعمال تهديد نرم در روش عدم همكاري است. دوم ـ مجموعه شيوه‌هاي همكاري نكردن اجتماعي: بايكوت مراسم‌هاي عبادي ـ سياسي، مانند نماز جمعه، و بايكوت شركت در راهپيمايي‌هاي عمومي، مانند راهپيمايي 22 بهمن و روز قدس. سوم ـ مجموعه شيوه‌هاي همكاري نكردن اقتصادي: مهم‌ترين شيوه در اين مجموعه، تحريم اقتصادي و اعتصاب در حوزه اقتصاد نرم است؛ مثل اعتصاب نمادين؛ اعتصاب در مراكز صنعتي؛ اعتصاب در مراكز خدمات‌رساني به ويژه خدمات‌رساني عمومي مانند اعتصاب رانندگان وسايل نقليه عمومي؛ اعتصاب گروه‌هاي خاص، مانند اعتصاب زندانيان و اعتصاب متخصصان؛ و در نهايت، اعتصاب‌هاي گزينشي و فرسايشي. تحريم در حوزه اقتصاد نرم، مواردي چون خارج كردن سرمايه‌هاي خود از داخل كشور، به ويژه از بانك‌ها، نپرداختن بدهي‌ها به ساختارهاي دولتي، نپذيرفتن قراردادهاي اقتصادي با دولت مورد نظر، تحريم پرداخت وام به آن كشور، تحريم و بايكوت نظام اعتبارات مالي بين‌المللي كشور مورد نظر، تحريم بازار بورس آن دولت، بلوكه كردن دارايي‌هاي كشور مورد نظر در خارج از كشور و تحريم نظام نقل و انتقال پول آن كشور در سطح بين‌المللي را دربر مي‌گيرد. ادامه دارد... https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
دانستنی های دفاع مقدس 🔺ٰ ﺁﻣـــﺎﺭ ﮐــﻠﯽ ﺷــﻬﺪﺍﯼ ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ: ✅ﺗﻌﺪﺍﺩ ۲۱۳۲۵۵ ﻧﻔــﺮ 🔻ﮐﻪ ﺷــﺎﻣﻞ؛ ــ ۱۵۵۰۸۱ ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﺩﺭﮔﯿﺮﯼ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻦ، ــ ۱۶۱۵۴ ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﺣﻤﻼﺕ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﻫﺎ، ــ ۱۱۸۱۴ ﻧﻔﺮ ﺩﺭﺣﻮﺍﺩﺙ ﻣﺘﻔﺮﻗﻪ ــ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻮﺍﺭﺩ ۹۸۸۹ ﻧﻔﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ــ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺁﻣﺎﺭ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۱۵۵۲۵۹ ﻧﻔﺮ ﻣﺠﺮﺩ، ــ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۵۵۹۹۶ ﻧﻔﺮ ﻣﺘﺄﻫﻞ، ــ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۷۰۵۴ ﻧﻔﺮ ۱۴ ﺳﺎﻟﻪ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ، ــ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۶۵۵۷۵ ﻧﻔﺮ ﺑﯿﻦ ۱۵ ﺗﺎ ۱۹ ﺳﺎﻟﻪ، ــ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۸۷۱۰۶ ﻧﻔﺮ ﺑﯿﻦ ۲۰ ﺗﺎ ۲۳ ﺳﺎﻟﻪ، ــ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۲۲۷۰۳ ﻧﻔﺮ ﺑﯿﻦ ۲۴ ﺗﺎ ۲۹ ﺳﺎﻟﻪ، ــ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۳۰۸۱۷ ﻧﻔﺮ ۳۰ ﺳﺎﻟﻪ ﻭ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺑﻮﺩﻩ 🌀 ﺳﭙﺎﻩ ﭘﺎﺳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﯽ: ﮐــﺎﺩﺭ: ۲۳۱۹۹ ﻧﻔﺮ ﺳﺮﺑﺎﺯ: ۱۶۷۳۸ ﻧﻔﺮ 🌀ﺍﺭﺗﺶ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ: ﮐــﺎﺩﺭ: ۹۰۸۹ ﻧﻔﺮ ﺳﺮﺑﺎﺯ: ۳۶۹۶۵ ﻧﻔر 🌀 ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ: ﮐــﺎﺩﺭ: ۲۹۲۶ ﻧﻔﺮ ﺳﺮﺑﺎﺯ: ۵۶۷۲ ﻧﻔﺮ ﺷﻐﻞ ﺁﺯﺍﺩ: ۳۱۶۷۴ ﻧﻔﺮ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ: ۳۲۲۷۵ ﻧﻔﺮ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ: ۲۶۰۸ ﻧﻔﺮ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: ۲۷۴۲ ﻧﻔﺮ ﺑﯿﮑﺎﺭ: ۶۱۲۸ ﻧﻔﺮ ﺩﻭﻟﺘﯽ : ۲۶۲۹۳ ﻧﻔﺮ ﺑﺴﯿﺞ ﻭﯾﮋﻩ: ۲۳۲۹ ﻧﻔﺮ ﺧﺎﻧﻪ ﺩﺍﺭ : ۳۱۳۶ ﻧﻔﺮ ﮐﻮﺩﮎ : ۲۹۰۶ ﻧﻔﺮ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ: ۴۵۶۴ ﻧﻔﺮ ﺟﻤـــﻊ ﮐــﻞ : ۲۱۳۲۵۵ ﻧــﻔﺮ ... 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺷﺮﻭﻉ ﺟﻨﮓ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﻋﺮﺍﻕ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ۳۱/ ۶ / ۱۳۵۹ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﻋﺮﺍﻕ ﺑﺎ ۱۲ ﻟﺸﮕﺮ ﺯﺭﻫﯽ، ﻣﮑﺎﻧﯿﺰﻩ، ﭘﯿﺎﺩﻩ ﻭ ۳۶ ﺗﯿﭗ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺍﺯ ۳ ﻣﺤﻮﺭ ‏( ﺟﻨﻮﺑﯽ؛ ﻣﯿﺎﻧﯽ؛ ﺷﻤﺎﻟﯽ‏) ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺣﻤﻠﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﻋﺮﺍﻕ ﺑﺎ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺟﻨﮕﯽ ــ ۵۴۰۰ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﺎﻧﮓ، ــ ۴۰۰ ﻗﺒﻀﻪ ﺗﻮﭖ ﺿﺪﻫﻮﺍﺋﯽ، ــ ۳۶۶ ﻓﺮﻭﻧﺪ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ، ــ ۴۰۰ ﻓﺮﻭﻧﺪ ﻫﻠﯽ ﮐﻮﭘﺘﺮ، ﺑﻪ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺣﻤﻠﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ : ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﺮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﭘﺮﻫﺰﯾﻨﻪ ﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﻭﺳﯿﻊ ﺗﺮﯾﻦ ﺟﻨﮓ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ‏( ۵ /۱ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﻭﻝ، ۲ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺩﻭﻡ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ‏) 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ۸ ﺳﺎﻝ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ــ ۱۹ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺰﺭﮒ، ــ ۱۹ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﻣﺘﻮﺳﻂ، ــ ۱۲۵ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﮐﻮﭼﮏ، ﺗﻮﺳﻂ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪ. 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﺮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ۲۸۸۷ ﺭﻭﺯ ‏( ۹۶ ﻣﺎﻩ‏) ﻭ ۸ ﺳﺎﻝ ﻃﻮﻝ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ 🔻 ﺁﯾﺎﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ : ﺩﺭﻃﻮﻝ ﻧﺒﺮﺩ ۸ ﺳﺎﻝ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ۱۰۰۰ ﺭﻭﺯ ﻧﺒﺮﺩ ﻓﻌﺎﻝ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. 🔻 ﺁﯾﺎﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ۸ ﺳﺎﻝ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ: ــ ۲۱۳ ﻫﺰﺍﺭ ﺷﻬﯿﺪ ، ــ ۱۴۰ ﻫﺰﺍﺭ ﺟﺎﻧﺒﺎﺯ ، ــ ۳۲۰ ﻫﺰﺍﺭ ﻣﺠﺮﻭﺡ ، ــ ۴۰ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺁﺯﺍﺩﻩ 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ : ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﺮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۷۲۳۶۳ ﻧﻔﺮ ﻋﺮﺍﻗﯽ ﺍﺳﯿﺮ ﻭ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۳۹۵۱۴۸ ﮐﺸﺘﻪ ﻭ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۳۶۶ ﻓﺮﻭﻧﺪ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﻭ ۹۰ ﻫﻠﯿﮑﻮﭘﺘﺮ ﺳﺮﻧﮕﻮﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺩﺭﻃﻮﻝ ۸ ﺳﺎﻝ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ: ــ ۷ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺎﺭﻣﺰ ﯾﺎ ﺍﻟﻠﻪ ــ ۱۳ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺎ ﺭﻣﺰ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ــ ۷ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺎﻧﺎﻡ ﻋﻠﯽ ــ ۱۳ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ﺯﻫﺮﺍ ــ ۱۱ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ــ ﻭ ۸ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺎ ﺭﻣﺰ ﯾﺎ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ۸ ﺳﺎﻝ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ: ــ ۴۵۰۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ــ ۲۰۰۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﺩﺭ ﻧﺎﻣﺸﺎﻥ ﮐﻠﻤﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ــ ۳۰۰۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﻋﻠﯽ ــ ۲۰۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﺭﺿﺎ ــ ۱۳۰۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ــ ۵۴۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﻋﺒﺎﺱ ــ ۴۵۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﺍﮐﺒﺮ ــ ۳۵۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﺍﺻﻐﺮ ــ ۲۳۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﻗﺎﺳﻢ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﻧﺎﻣﻬﺎﯼ ﻣﻄﻬﺮ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ... 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ : ﺍﺯ ۲۱۳ ﻫﺰﺍﺭ ﺷﻬﯿﺪ؛ ۱۷۱۲۳۵ ﺷﻬﯿﺪ ﺩﺭﺧﻂ ﻣﻘﺪﻡ، ۱۶۸۷۰ ﻧﻔﺮ ﺑﺮﺍﺛﺮ ﺣﻤﻼﺕ ﻫﻮﺍﺋﯽ ﻭ ﺗﻮﭘﺨﺎﻧﻪ ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﺩﺭ ﻣﮑﺎﻧﻬﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺟﺒﻬﻪ ﺑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ ... 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ــ ۴۴ ﺩﺭﺻﺪ ﺷﻬﺪﺍ ﺳﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ۱۶ ﺗﺎ ۲۰ ﺳﺎﻝ ــ ۳۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ۲۱ ﺗﺎ ۲۶ ﺳﺎﻝ ــ ۸ ﺩﺭﺻﺪ ۲۶ ﺗﺎ ۳۰ ﺳﺎﻝ ــ ۱۸ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﺎﻻﯼ ۳۰ ﺳﺎﻝ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ... ﺷـــﺎﺩﯼ ﺭﻭﺣﺸــــﺎﻥ فاتحه و ﺻﻠــــﻮﺍﺕ https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔺هجده ـ روش مداخله غيرخشونت‌آميز اين روش، چالشي‌ترين روش‌هاي مقابله غيرخشونت‌آميز با دولت هدف است. در اين روش، دولت هدف به شكل مستقيم‌تري به چالش كشيده مي‌شود. بنابراين، حضور و مشاركت افراد نيز به نسبت روش‌هاي پيشين محدودتر خواهد بود، ولي اثرگذاري به مراتب بيشتر است. در اين چارچوب، ايجاد دولت موازي يا دولت در تبعيد و همچنين ايجاد نهادها و سازمان‌هاي جايگزين و ارائه خدمات مستقل از دولت به مردم، و نيز اخلال عمومي از مهم‌ترين شيوه‌هاست. اخلال عمومي، اخلال در خدمات‌رساني عمومي، به ويژه مترو، تلفن‌هاي عمومي، نظام حمل و نقل عمومي؛ اخلال در سخنراني مقامات كشور از راه خارج شدن دسته‌جمعي از مراسم يا سر دادن شعار و اعتراض دسته‌جمعي هنگام مراسم؛ و اخلال در مراسم و جشن‌هاي دولتي و كارشكني را دربر مي‌گيرد. 🔺نوزده ـ روش تشجيع و جذب مخالفان حكومت بر اساس اين روش، همه فعالان مخالف حكومت كه بنا به دلايل گوناگون، حكومت آنها را بازداشت، زنداني، تبعيد كرده است يا در حصر قرار دارند از يك‌سو، و همه كساني كه استعداد فعاليت ضد حكومتي دارند از سوي ديگر، مورد توجه‌اند. شيوه‌هاي مورد نظر عبارت‌اند از: اول ـ شيوه‌هاي رسانه‌اي؛ دوم ـ استفاده از نهادهاي حقوق بشري؛ سوم ـ حمايت‌رساني؛ چهارم ـ برجسته كردن فعالان سياسي مخالف حكومت. همان‌گونه كه گفتيم، جنگ نرم با پشتوانه قدرت نرم انجام مي‌گيرد. بنابراين، بايد تمامي ابزارهاي حامل قدرت نرم را به عنوان ابزارهاي جنگ نرم شناسايي كرد. اين ابزارها، انتقال‌دهنده پيام‌ها با اهداف خاص هستند. در عصر ارتباطات، با تنوع ابزاري براي انتقال پيام از يك نقطه به نقطه ديگر روبه‌رو هستيم. رسانه‌ها شامل راديو، تلويزيون و مطبوعات؛ عرصه‌هاي هنر شامل سينما، تئاتر، نقاشي، گرافيك و موسيقي؛ و انواع سازمان‌هاي مردم‌نهاد و شبكه‌هاي انساني از ابزار جنگ نرم به شمار مي‌آيند. با توجه به اينكه در جنگ نرم از ابزار گوناگوني استفاده مي‌شود، مي‌توان گفت به همان نسبت نيز گروه‌هاي مختلفي را مورد هدف و مبارزه قرار مي‌دهد. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
16.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جلسات محرمانه موسسات براندازی خارج از کشور تحت اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید