eitaa logo
معرف
579 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
3.4هزار ویدیو
281 فایل
کانالی برای اساتید عزیز ما را با آدرس زیر به اساتید محترم معرفی کنید : Www.eitaa.com/mc10313
مشاهده در ایتا
دانلود
🌋گداخت انسان عاطفی ⛰جنبش های ریشه چمنی ▫️جنبش های ریشه چمنی به جنبش های اواخر دهه 2018 می گویند که به اندازه 70 ماه هر شنبه در فرانسه برقرار بود و این جنبش ها برای کشورهای مختلفی مانند امریکا، انگلیس و حتی عراق الهام بخش بود به طوری که در کشور عراق به جنبش جوکِریست معروف شد. 🔸شروع این جنبش توسط یک خانم سیاه پوست و دو فرد «مجازی فهم» رخ داد و توانستند یک میلیون امضا مجازی جمع کنند و بعد در یک اعلامیه گفتند: خُب حالا کسانی که این بیانیه را امضا کردند به خیابان بیایند. بیش از 300 هزار نفر به خیابان آمدند.درشهر پاریس که مجموعا 2میلیون جمعیت دارد! 🔺جنبش های ریشه چمنی برخلاف جنبش های کلاسیک فاقد تنه و ریشه قوی می باشد یعنی رهبری و ایدئولوژی در آن وجود ندارد حتی جنبش های مدرن مانند انقلاب مکزیک، چین و غیره نیز دارای رهبر و ایدئولوژی بودند. در جنبش های ریشه چمنی به تنهایی یک چمن نمیتواند کاری کند اما هنگامی که زیاد شود مخمل سبزی را ایجاد میکنند. 🔸جنبش های ریشه چمنی خودتنظیم گر هستند یعنی قایم به شخص می باشد و یک گفتمان غالب ندارد.آیا به نظر شما مطالبه اشخاص شرکت کننده در اعتراضات سال گذشته مشخص بود؟ هرشخص بدنبال یک خواست آمده بود. حقوق زن، آزادی، کشف حجاب، رفع موانع جنسی، سرنگونی نظام و کلی خواسته متفاوت.... چرا این گونه جنبش ها ایجاد می شود؟ 📍در عصر فضای مجازی امروزه ما دیگر فاقد روایت هستیم بلکه خرده روایت هایی که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد مطرح می شود. شبکه های اجتماعی، روایت یا داستانی جامع بارویکردهای مختلفی ارایه می دهد که به صورت یک ایده ی کلی و همچنان تحقق نیافته، مشروعیت می‌شود و به کل جامعه تعمیم داده می شود. ▪️فضای مجازی بی اعتقادی محض به کلان روایت‌ها و ایجاز خوانی است و در لایه تکنیک روی به خرده روایت‌ها می آورد؛ یعنی کلان را در مقابل خرد قرار می‌دهد و کوتاه خوانی را مفیدتر می داند. 🔸خوانش از فضای مجازی تفکرات و محتوایی که به دست می آوریم را به صورت کاملا رقیق و سطحی ارایه میدهد و انسان های ناعمیق به وجود می آورد که سلطه احساس بر عقل آنها بسیار زیاد است و به راحتی با تکنیک های عملیاتی روانی، گداخته میشوند. ▫️قایل شدن به خرده روایت ها، وجه دیگری نیز دارد و آن این است که هیچ روایت واحد و حقی وجود ندارد و تمامی خرده روایت ها شخصی و درست است و اینگونه میتوانیم به دین گرایی طبیعت شخص روی آورد نظریه ای که توسط بنیانگذار یونسکو ژولیان هالکسلی مطرح شد. برای مطالعه بیشتر به کتاب وضعیت پست مدرن لیوتار و اینترنت بامغز ما چه می کند مراجعه کنید. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
تکنیک آتش ملایم، باد تند، خاك خشك 🔸یكی از اتفاق‌های جالب طبیعت همین است که با چند برگ خشك شده كه هیچ‌کس جدی‌شان نمی‌گیرد، می‌توان چندین هزار درخت قدرتمند را نابود كرد. این توانمندی از طبیعت به حوزه رسانه‌ها هم رسیده است. 🔺این تكنیك سه جزء وجود دارد. هیچ آتش ملایمی ازبین‌برنده نیست مگر اینكه باد تندی بوزد و حتماً باد تند به نحوی بر این آتش باید بدمد كه به‌طرف زمین خشك باشد. وقتی آتش ملایم، باد تند و زمین خشك كنار هم قرار می‌گیرد، آتش‌سوزی در جنگل اتفاق می‌افتد كه به این راحتی خاموش نخواهد شد. 🔸حال باید پرسید رسانه چگونه این كار را جلو می‌برد؟ مخاطب خاكستری كه به سیاست علاقه ندارد چگونه وارد کنشگری مجازی می‌شود؟ بریم چند مثال را باهم ببینیم 📍در هیچ جای دنیا كنكور مانند ایران برگزار نمی‌شود، این آتش ملایم است. ناگهان با ۱۰ نفر مصاحبه گرفته می‌شود كه امسال سؤالات غلط بوده است و صدای مردم روی آنتن می‌رود و این باد تند می‌شود. زمین خشك در این موضوع شكل‌گیری اعتراض والدینی نسبت به آینده فرزندی می‌باشد و ناگهان جامعه دچار اعتراضات خواهد شد 📌یک نکته‌ی مهم و قابل‌تأمل این است که در اغتشاشات سال گذشته، مهسا امینی چگونه به یک نماد مبارزاتی مبدل شد: مهسا امینی چندین زمینه خوب برای ایجاد جریان اعتراضی را دارا بود: ۱. یک دخترِ ۲. جوانِ ۳. غیرمحجبه‌ی ۴. کردِ ۵. اهل سنتِ ۶. ساکنِ شهری کم‌برخوردار و مرزی. 🔸اگر به‌جای مهسا امینی، با این ویژگی‌ها، مثلاً یک زن تهرانی قربانی چنین فاجعه‌ای می‌شد، بعید بود شعله‌های اعتراض، با این سرعت و حجم، از سطح شبکه‌های اجتماعی فراتر رود و به خیابان کشیده شود. 🔹همیشه ایجاد جریان‌های اعتراضی در حوزه رسانه، با تکنیک «آتش ملایم، باد تند، زمین خشک» شکل می‌گیرد و با ضرب کردن چند صفت و داستان به‌خصوص، جامعه را دچار التهاب می‌کنند. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
خطر جدی الحاد نوین در آینده نزدیک حجت‌الاسلام‌والمسلمین سبحانی در نشست علمی کاربردی در حوزه کلام اسلامی: 🔹در الحاد جدید یا علم پایه، اعتقاد به خدا را در زیست‌شناسی و عصب‌شناسی دنبال می‌کنند و پیدایش جهان را با فیزیک جدید بحث می‌کنند، ما هنوز از برهان علیت استفاده می‌کنیم، اما متخصصان فیزیک کوانتوم معتقدند که برهان علیت اساساً یک مقوله ذهنی است و در عینیت خارجی چیزی به این نام نداریم. 🔹جنگ بزرگی میان دین‌داران و الحاد جدید صورت گرفته که متأسفانه حوزه علمیه ما سهم بسیار ناچیزی در این جنگ ۵۰ ساله دارد. 🔹میدان الحاد نوین بسیار جدی و مهم است، الحاد فلسفی برای نخبگان است، الحاد مکتبی در انسان های ایدئولوگ ایجاد می‌شود، اما الحاد علمی اگر توسعه پیدا کند، به دانش آموزان دبستانی هم خواهد رسید. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔰 واقعیت، ساختنی است! همانطور که «اسرائیل» به عنوان یک واقعیت، ساخته شد و چنانچه از بین رفتنی است! واقعیت، یا بر سه پایه فطرت_طبیعت_غریزه‌ی بشری است و یا بر پایه‌ی حیوانی_طبیعت_غریزه ساخته می‌شود! (مفصل است) برای درک بهتر موضوع به دوگانه «سلام فرمانده» و همین «دافی» توجه کنید. •| هرچه واقعیت نزدیک به فطرت، ماندگارتر و البته ساخت آن سخت‌تر است و هرچه نزدیک به گونه دوم باشد، سطحی‌تر و زودگذر است به همین دلیل است که دستگاه تولید کننده «واقعیت» مبتنی بر حیوانیت در غرب، روزانه در حال تولید محتوا است. از موسیقی مستهجن «دکتر» ساسی‌مانکن تا «دافی»... https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
35.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از فساد اقتصادی نقشبندی پدر تا اقدامات تروریستی نقشبندی پسر مدعیانی که مدت‌ها تلاش کردند مردم زاهدان را با شعارهای مختلف فریب دهند اکنون تشت رسوایی شان از بام افتاده است و فسادهای مختلف اقتصادی و... آن‌ها عیان شده است. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعا چه شد که به اینجا رسیدیم⁉️ برایتان میگویم؛ 👈🏻وقتی تکنولوژی اینترنت به ایران آورده شد، ولی فکری به حال زیرساخت بومی آن که حاکمیتش از آنِ خودمان باشد نکردیم!(=) 👈🏻وقتی از حدود ۸سال پیش (۲٠۱۵ میلادی) اینستاگرام به یکی از سرگرمی‌های جوانان و نوجوانان ما تبدیل شد! 👈🏻وقتی ماهواره‌ی خانمان‌سوز، پایش به برخی خانه‌ها باز شد! 👈🏻وقتی آموزش و پرورش ما محلی برای آموزش شد و پرورش کم کم از درجه‌ی اهمیت افتاد! 👈🏻وقتی پدر و مادرهای ما برای تربیت مناسب فرزندان خود در عصر ارتباطات و اطلاعات، اقدام به آموزش دیدن نکردند و حتی خودشان بدتر از فرزندانشان با رسانه‌ها درگیرند! ❌رسیدن به این نقطه‌ای که برخی نوجوانانمان را غرق در فساد ببینیم، جای تعجب ندارد! ✍میلاد خورسندی https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
24.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 💠 قسمت اول 📽 فیلمی از تجاوز نیروهای رژیم بعث عراق به خاک مقدس ایران اسلامی در اولین روزهای جنگ تحمیلی این قسمت خرمشهر مقاوم و غنیمت های جنگی بعثی ها ( پخش از تلویزیون عراق ) 🇮🇷 زنده و جاوید باد یاد مردان مردی که مقابل این متجاوزین وحشی صفت سینه سپر کرده و با نثار جان شیرین خود از مرز و بوم کشورمان پاسداری کرده و داغ ناکامی و شکست را بر دل بعثی ها نهادند. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
15.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 موشن‌گرافی | «دستاوردهای دفاع مقدس» 🔹شهید حاج قاسم سلیمانی: ما در صحنه جنگ پیروز شدیم. پیروزِ کامل، پیروزِ ملموس. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
یکی از اشتباهات اساسی سیاست خارجی دولت در افغانستان، رها کردن پایگاه اجتماعی خود(شیعیان هزاره و ازبک ها و تاجیک ها) است،مساله ای که به کاهش نفوذ ایران در این کشور منجر خواهد شد. طراحان این سیاست ها برای مصرف داخلی ایران یه سری چالش هایی را ایجاد می کنند و به آن پاسخ می دهند و ذهن ها را نسبت به سایر خطرات عمیقی که هست منحرف می کنند مثلا یکی از این افراد که از قرار معلوم مسئولیت دارند در این مساله، اخیرا گفته است که طالبان بدنبال خراسان بزرگ نیست بلکه درصدد تشکیل پشتونستان بزرگ در افغانستان و پاکستان است در این اظهار نظر ها مساله ای که اساساً برای ما تهدید نیست را ضریب می دهند و نسبت به چالش واقعی سکوت می کنند. تهدید اساسی برای منافع ملی و امنیت عمومی ایران تشکیل پشتونستان با گرایش نظام خلافتی تندرو در بغل گوش ما است. و خراسان بزرگ در حد و اندازه طالبان نیست تهدید اساسی تغییر بافت جمعیتی افغانستان و کوچ اجباری جریان همسوی ایران یعنی شیعیان است شیعیان یکی از پارامتر های اساسی برای تعریف منافع ملی ایران در افغانستان است. طالبان با احیای فلات مرکزی افغانستان که با راه اندازی کانال قوش تپه بدنبال آن است در صدد گسیل پشتون های پاکستان به ولایت هایی مثل بغلان و سمنگان و فاریاب و... است تا با جمعیت سازی ،دست ایران از افغانستان را کوتاه کند. ایران نسبت به این تهدید واقعی استراتژی خاصی نداشته است و صرفا با برخی نگاه های آبکی به منافع اقتصادی بلند مدت می اندیشد ،بدون اینکه الزامات پیش روی خود را مورد توجه قرار بدهد فرصت های اقتصادی بلندمدت در افغانستان با بی توجهی به تهدیدهای واقعی کوتاه مدتی که جلوی پای ما است و آثار آن را نیز در شاخص های مختلف و اساسی دیده ایم بدست نمی آید ابوقاسم https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔺آنچه ضرورت دارد، اين است كه در برخورد با رسانه‌ها موارد زير را مدنظر داشته باشيم و به راحتي تسليم پيام‌هاي رسانه‌اي نشويم: اول ـ استفاده آگاهانه از رسانه‌ها آگاهي به مخاطب در مورد اينكه برنامه رسانه‌ها چگونه تنظيم مي‌شود، چه چيزي در آن حذف يا اضافه مي‌شود و اينكه رسانه‌ها چگونه دانش و درك ما را از جهان اطراف‌مان شكل مي‌دهند، از شيوه‌هاي عمده در پيشبرد اهداف رسانه‌ها در يك جامعه جهاني است. دوم ـ نگاه منتقدانه به محتواي رسانه‌ها كسب توانايي زير سوال بردن صحت اطلاعاتي كه از رسانه‌ها دريافت مي‌كنيم، موجب مي‌شود ما از مصرف‌كننده منفعل به مصرف‌كننده نقاد و تحليل‌گر تبديل و از مقاصد پنهان رسانه‌ها آگاه شويم. با اين توانايي اهدافي را كه در پس گفتارها و تصاوير رسانه‌اي جهت القاي ارزش و ايدئولوژي خاصي نهفته است، تشخيص مي‌دهيم. سوم ـ تحليل پيام‌ها و اهداف رسانه‌ها اين مرحله در برگيرنده كسب دانش كافي درباره زمينه‌هاي تاريخي و اقتصادي رسانه‌ها، منافع و علايق آنها در حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و تبليغي است. لازم است بدانيم كه چه كسي و يا چه چيزي به وسيله چه كساني، چگونه، چرا و با چه اهدافي به تصوير كشيده مي‌شوند. بنابراين، بايد قادر به درك زبان رسانه‌ها بود و معاني، مفاهيم، و نشانه‌هاي رسانه‌ها را شناخت. چهارم ـ جايگزيني ارزش‌ها و ديدگاه‌ها توسط رسانه‌ها رسانه‌ها به آن علت ساخته و پرداخته مي‌شوند كه از كسي يا چيزي كه براي سازندگان آن اهميت دارد، پيامي بفرستند. صاحبان رسانه سعي دارند بهتر اطلاعات را رمزگذاري و در اشكال مختلف به بيننده منتقل كنند، تا بتوانند ارزش‌هاي خود را بر مخاطب تحميل كنند. پنجم ـ برداشت‌هاي گوناگون از يك پيام واحد رسانه‌اي به علت تفاوت‌هاي سني، تربيتي و آموزشي، دو نفر را نمي‌توان يافت كه يك فيلم واحد را همانند يكديگر ببينند. بنابراين، ملاحظه مي‌شود كه يكي از پيامدهاي تحليل و درك پيام‌هاي رسانه‌اي، افزايش آگاهي در جامعه است كه مي‌تواند منجر به ساختارهاي دموكراتيك جامعه نيز بشود. بر اساس اين رويكرد در جامعه شهرونداني مسئول، آگاه، پردازشگر، موثر و كارآمد پديد مي‌آيند. نه ـ سواد رسانه‌اي و تفكر انتقادي كارشناسان حوزه سواد رسانه‌اي از پنج اصل اساسي براي تحليل پيام‌هاي رسانه‌اي ياد مي‌كنند: 1. پيام‌هاي رسانه‌اي را دست‌اندركاران رسانه‌ها مي‌سازند؛ 2. پيام‌هاي رسانه‌اي تنها بخشي از واقعيت را بيان مي‌كنند؛ 3. هر رسانه مجموعه‌اي از قواعد منحصر به فرد براي توليد پيام را دارد؛ 4. مخاطبان، پيام‌هاي رسانه‌اي را معنا مي‌كنند؛ 5. رسانه‌ها در چارچوب منافع اقتصادي و سياسي خود قدم برمي‌دارند. از سوي ديگر عده‌اي از صاحب‌نظران علوم ارتباطات، سواد رسانه‌اي را مفهومي مي‌دانند كه در پنج پرسش زير مطرح مي‌شود: 1. چه كسي پيام‌هاي رسانه‌اي را مي‌آفريند؟ 2. كدام يك از فنون رسانه‌اي براي جلب توجه مخاطبان استفاده شده است؟ 3. چگونه افراد مختلف قضاوت‌ها و تفسيرهاي گوناگوني از پيام‌هاي يكسان دارند؟ 4. ارزش‌ها و سبك‌هاي زندگي كه در رسانه‌ها ارائه مي‌شوند، كدام‌اند؟ 5. هدف آفرينندگان و سازندگان پيام چيست؟ https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
دشمن شناسی(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن) از منظر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) سلاح ارتباطات رسانه ای؛ عامل رهنمود دادن دشمن به طرفدارانش امروز مؤثرترین سلاح بین المللی علیه دشمنان و مخالفین، سلاح تبلیغات است؛ سلاح ارتباطات رسانه ای است. امروز این قویترین سلاح است و از بمب اتم هم بدتر و خطرناکتر است. این سلاح دشمن را شما در بلواهای بعد از انتخابات ندیدید؟ دشمن با همین سلاح، لحظه به لحظه، قضایای ما را دنبال میکرد و به کسانی که اهل شیطنت بودند، رهنمود میداد. «وَ إِنَّ الشَّیَاطِینَ لَیُوحُونَ إِلَىٰ أَوْلِیَائِهِمْ لِیُجَادِلُوكُمْ»(88)؛ دائم به اولیاء خودشان ایحاء میکردند. خوب، این حضور دشمن است دیگر؛ حضور دشمن را از این واضحتر و روشنتر میشود فرض کرد؟( بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان 2/7/1388) * رسانه های خبری بیگانه که مظهر تمایلات و سیاستها و نیات خصمانه و اغراض خبیث سردمداران سیاستهای جهانیند، بر روی هر کلمه و هر اشاره ای که از آن، بوی اختلاف و دو دستگی استشمام شود و یا بتوان چنین وانمود کرد، شدیدا حساسیت نشان داده و با بزرگ کردن نکته های ریز و مطرح ساختن استنباط های دروغین از گفته ها و نوشته ها در ایران، به طور دائم در تلاشند که شاید بتوانند تصویری مشوش و آلوده به اختلافات و زدوخورد داخلی از ایران اسلامی -که بحمدالله برخوردار از وحدت و یکپارچگی کم نظیری است- به مردم ایران و جهان ارائه دهند و زمینه دودستگی و نفاق را با این وسوسه ها به وجود آورند. اینها همه نشانه ی آن است که امروزه دشمن از همه ی راهها برای تضعیف جمهوری اسلامی عاجر مانده و بدخواهانه در کمین اختلافات داخلی و شکست وحدت عمومی نشسته است.( پیام به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) 10/3/1369) * بعضی از خبرهای دنیا، برای مردم ما اصلا جالب نیست. حالا دانستند، دانستند؛ ندانستند، ندانستند. طبیعتا این خبرها حذف میشود. بعضی از خبرها، اصلا مضر است. حادثه ای را در جایی درست میکنند و میلیونها و میلیاردها دلار خرج میکنند، تا آن را به گوش ما برسانند. آنگاه ما بیاییم، همین حادثه را از طریق رسانه های گروهی خودمان، به گوش مردممان برسانیم! آیا این عاقلانه است؟! آن چیزی که دشمن درست کرده و میلیاردها دلار خرجش میکند، تا به گوش ما برساند، ما حتى جلویش را هم میگیریم و اگر بخواهد برساند، ما پارازیت هم پخش میکنیم که پخش نشود؛ ولی چه داعی ای داریم که ما آن خبرها را بدهیم؟ پس ببینید، هر خبری گفتنی نیست. ممکن است اکثریت خبرها گفتنی باشد؛ اما گاهی ممکن است، حتی اکثریت هم نباشد.( بیانات در دیدار مسئولان صدا و سیما 21/12/1369) ارزش نداشتن رسانه های دشمن به تبلیغات دشمن نگاه نکنید. رسانه هایی که با پولهای حرام زورمندان و زرمندان اداره میشوند و جهت می یابند ارزشی ندارند. حرفهای آنها که از رادیوها پخش میشود فاقد ارزش است و قیمتی ندارد. آنها در حقیقت، برف انبار میکنند. معلوم است که هرچه میگویند ناشی از حقد و حسد و بغض نسبت به اسلام است. بالاتر از همه، ناشی از آن است که از اسلام میترسند. معلوم است که اسلام و قرآن برای زورمداران و قدرتمدارانی که دنیا را برای خودشان میخواهند و امروز، ملت ما بحق، آنها را استکبار جهانی مینامد، خطرناک است. خودشان هم میگویند خطرناک است. راست هم میگویند. حقیقتش نیز همین است. از روی حقد حسد و بغض و کینه، عبارات و الفاظ را با هم در می آمیزند، انواع و اقسام شیوه های تبلیغاتی را همراهش میکنند و برای یک رادیو، ساعتها خوراک تدارک میبینند! حرفهای بی پایه و اساس که دلیل نمیشود.(بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام به مناسبت عید مبعث 10/10/1373) https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
✍️دستاوردهای دفاع مقدس، پشتوانه گام دوم انقلاب یکی از محورهای مهمی که حضرت امام خامنه‌ای در دیدار با طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان و امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس مورد تأکید قرار دادند، موضوع دستاوردهای دفاع مقدس است. اگر قراردادهای ترکمان‌چای و گلستان باعث شرمساری و سرافکندگی و موجب عبرت تاریخی ملت ایران است، پیروزی‌های درخشان و دستاوردهای دفاع مقدس، موجب غرور و افتخار ملی ما ایرانیان است و باید چراغ راه ملت ایران برای پیمودن مسیر انقلاب تا رسیدن به قله‌های تمدن بزرگ اسلامی قرار گیرد. مقام معظم رهبری در این دیدار شکوفایی استعداد‌های هزاران جوان را از دیگر واقعیات شورانگیز و شوق‌آفرین دفاع مقدس دانسته و فرمودند: «با اتکاء به این مسائل و کارهایی که در دفاع مقدس انجام دادند، با اطمینان تأکید می‌کنیم که جوانان کشور می‌توانند همه مشکلات را حل کنند». تجربه ۳۵ سال گذشته به خوبی نشان داده که هر کجا از فرهنگ دفاع مقدس پیروی کرده و از دستاوردهای آن دروان طلایی بهره جسته ایم، بی‌شک پیروز میدان بوده و پوزه دشمن را به خاک مالیده و اراده مستحکم و انقلابی خود را بر دشمن تحمیل کرده ایم و بالعکس هر جا که از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته و به نسخه‌های اجانب و بیگانگان عمل کردیم بی‌شک بازنده میدان نبرد بوده و مجبور به عقب نشینی از مواضع انقلابی و امتیاز دادن به دشمنان عنود غربی شده‌ایم. ما اینک دو تجربه گران‌سنگ را از دو الگوی مدیریتی فراروی خود داریم. تجربه اول به دروان دفاع مقدس مربوط می‌شود. در هشت سال جنگ تحمیلی نظامی (که در واقع جنگ جهانی بود و همه قدرت‌های شرق و غرب آن روز علیه ما به میدان آمده بودند)، با کمترین امکانات و ادوات جنگی و بدون کمترین حمایت حتی لفظی بین‌المللی و فقط با ایمان و اعتماد به خدا و با فرهنگ دفاع مقدس و بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی و اعتماد به جوانان کشور، پیروز میدان نبرد بوده و دستاوردهای تحسین برانگیز و غرورآفرین (شناخت خود و دشمن، ایمن سازی کشور، گسترش مرزهای مقاومت و...) را به دست آوردیم، اما در دو دولت یازدهم و دوازدهم و در میدان جنگ تحمیلی اقتصادی، به رغم داشتن بیشترین امکانات و استحکام و قدرت درونی و پشتوانه قوی بازدارنده، «با پشت کردن به فرهنگ دفاع مقدس»، «بی اعتمادی به جوانان»، «نادیده گرفتن ظرفیت‌های عظیم داخلی»، «ترسیدن و مرعوب شدن از قمپز دشمنان»، «سرگرم شدن به آلاف و علوف دنیوی»، «پی گرفتن مشی و روش طاغوتی گری و اشرافی»، «تلاش برای راضی کردن دشمن»، «بازی در میدان حریف و تکمیل جدول دشمن»، «تن دادن به میز مذاکره مورد نظر دشمن» (که کشتیبان انقلاب، از پیش آن را هم حماقت و هم خیانت خوانده بودند)، «تبعیت از الگوی دیپلماسی التماسی و سازش با دشمن» و «ورود به بازی ساده لوحانه برد برد»، دشمن هم همه چیزمان را برد و هم به ریشمان هم خندید و به این ترتیب ۴سال از دوران مهم از چله دوم انقلاب به بیهودگی و سوءمدیریت از دستمان رفت. و اینک تجربه ۲سال اخیر (در دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی) نیز به عیان نشان داده که تنها راه رسیدن به قله، و حل مشکلات کشور (نه در اعتماد و همراهی و سازش با دشمن بلکه) در اعتماد به مردم بویژه جوانان و استفاده حداکثری از ظرفیت های کشور در چهار میدان جهاد اصغر، جهاد اکبر، جهاد کبیر و جهاد افضل و در همه حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی، علمی، اقتصادی و... است امروز به برکت فرهنگ دفاع مقدس، و بهره‌گیری از دستاوردهای آن دوران طلایی، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان قدرت مسلط منطقه غرب آسیا و دارا بودن اقتدار لازم برای بازدارندگی کامل، خود را آماده می‌کند تا در عرصه اقتصادی نیز مانند عرصه‌های دفاعی و امنیتی، با بهره گیری تمام عیار از الگو‌های دوران جنگ تحمیلی و فرهنگ ناب دفاع مقدس و سپردن امور اجرایی به جوانان، نقص‌ها و ضعف‌ها را به قوت و فرصت تبدیل کرده و راه را برای صعود نظام به قله‌های رفیع رشد و پیشرفت، هموار و زمینه را برای ظهور دولت یار آماده کنند. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید