🔻فلسفه سلاح های جایگزین را می توان با تکنیک های (تحریک برانگیر ، مواد مخدر یا شستشوی مغزی) مقایسه کرد.
▪️در جنگ های گذشته مهم ترین اقدام سرنوشت ساز، تصرف و حفظ قلمرو بود. در جنگ های مدرن امروزی کلیدی ترین اقدام؛ تسخیر ذهن جامعه دشمن است.
▪️ در جنگ های گذشته دشمنان با خط مقدم از هم جدا می شدند اما؛ در جنگ های آینده بین طرف های جنگ و تئاتر عملیات ، بین جامعه و طرف های درگیر هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.
▪️ این نبرد در سرتاسر قلمرو دشمن انجام می شود و در پشت جبهه مانند: جنگ های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ظاهر می شود. هیچ تمایزی بین شیوه های قانونی و غیر قانونی جنگ وجود نخواهد داشت و بی تردید عامل دوم اهمیت بیشتری پیدا می کند.
▪️ با وجود عصر فناورهای مدرن ؛ نیروهای نظامی متعارف ، انحصار خود را در عملیات نظامی از دست خواهند داد که از این طریق ما را به اشکال جدید جنگ نزدیک ساخته و همچنین (قانون و اخلاق) جنگ را به شدت نقض می کند.
#جنگ_روایت_ها
#منطقه_ممنوعه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
#جنگ_روانی
https://eitaa.com/mc10013
کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔻در مجموع، بررسی ها نشان می دهد اگرچه ایالات متحده به طور قطعی ضد کمونیست بود، اما تنها زمانی حاضر می شد که به طور فعال از دموکراسی در کشورهای دیگر حمایت کند که صرفاً یک حزب طرفدار خود را به قدرت برساند.
#جنگ_روایت_ها
#منطقه_ممنوعه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
#جنگ_روانی
https://eitaa.com/mc10013
کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔻همانطور که در گزارش جهانی مجمع بین المللی اقتصاد در سال 2019 هشدار داده شده، "قابلیتهای فناورانه، تنشهای موجود بر سر ارزشها را تشدید کردهاند.
▪️به طور مثال، پیشرفت فناوری در کشورهای مختلف با تضعیف حریم خصوصی افراد و یا تعمیق قطبیسازی، تفاوتها در ارزشهای موجود را سرعت داده و جهت دهی آنان را شکل داده اند."
#جنگ_روایت_ها
#منطقه_ممنوعه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
#جنگ_روانی
https://eitaa.com/mc10013
کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔻اطلاعات نادرست، فضای مناسبی را برای #نفوذ بازیگران دولتی و خصوصی جدید فراهم می سازد که به طور فزاینده ای در جنگ قدرت و در جریان نظم جهانی دیجیتال جدید قرار دارند وابزاری تعیین کننده و اثر گذار به شمار می روند.
#جنگ_روایت_ها
#منطقه_ممنوعه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
#جنگ_روانی
https://eitaa.com/mc10013
کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
💢 نگاهی به جنگ ترکیبی ایالات متحده علیه چین
📎راهبرد آمریکا: فشار بر ایران برای مقابله با چین:
🔹 ریچارد گلدبرگ، مسئول مقابله با سلاحهای کشتار جمعی ایران در شورای امنیت ملی آمریکا از 2019 تا 2020، اخیراً ادعا کرده است: «ترامپ به عنوان بخشی از رقابت جهانی با چین، سیاست موسوم به فشار حداکثری را علیه ایران ادامه خواهد داد. واشنگتن به عنوان جزئی از راهبرد خود برای دور نگه داشتن چین از خاورمیانه، ایران را به شدت تحت نظر خواهد داشت.»
🔸 طبق سند راهبرد امنیت ملی ۲۰۱۷ آمریکا، این کشور عمده توجهش را به رقابت با روسیه و چین اختصاص داده و این موجب پرسشهایی درباره آینده حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا شده است. در عین حال این پرسش مطرح میشود که فشار بر ایران از چه منظری، منافع منطقهای آمریکا در رقابت با چین را تأمین خواهد کرد؟
🔸 به نظر میرسد بخشی از سیاستمداران آمریکا بهویژه نومحافظهکاران معتقدند به جهت ماهیت استکبارستیز و ضدهژمون جمهوری اسلامی، هرگز نخواهند توانست ایران را به عنوان یکی از متحدان استراتژیک غرب به رسمیت بشناسند. بنابراین حتی بهفرض رفع تاکتیکی برخی اختلافات، ایران در جبهه قدرتهای آسیایی مخالف غرب قرار دارد. تقویت بنیه اقتصادی آن در چارچوبهایی مانند برجام، میتواند نهایتاً در راستای منافع چین باشد.
🔸 نکته دیگر اینکه ایالات متحده برای افزایش منابع مقابله با چین، نیازمند کاهش هزینههای سیاسی و اقتصادی در دیگر نقاط ژئوپلتیک از جمله غرب آسیاست ولی در عین حال نگران است که خروج تدریجی نظامیان غربی از این منطقه به افزایش نفوذ نظامی و امنیتی ایران و در مرحله بعد، افزایش حضور اقتصادی چین منجر شود. بنابراین از آنجا که چین نیز برای کسب نفوذ بیشتر در منطقه از همراهی ایران بینیاز نیست، آمریکا سعی میکند با فشار بر ایران مانع تقویت رقیب جهانیاش شود.
این تئوری، به نوعی بیانگر به کارگیری یک بازیگر ثالث جهت رسیدن به هدف نهایی است.
#جنگ_روایت_ها
#منطقه_ممنوعه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
#جنگ_روانی
https://eitaa.com/mc10013
کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
📩 چهار زاویه اصلی برای تحلیل دفاع مقدس از نظر رهبر انقلاب
🔻 رهبر انقلاب، هماکنون در دیدار فعالان عرصه دفاع مقدس: عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت. خیلی کار شده لکن به نظر من جا برای کار هنوز بسیار زیاد است. ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پر نقش و نگار را بشناسیم و بشناسانیم.
✏️ عظمت این حادثه را از چند زاویه میشود دید:
۱- یکی از زاویهی آن چیزی است که از آن دفاع میشود چون بحث دفاع مقدس است از چی دفاع میکردیم ما؟
۲- یکی از این زاویه است که این دفاع در مقابل چه کسی انجام میگرفت، چه کسی هجوم کرده بود که لازم بود دفاع صورت بگیرد؟
۳- زاویهی سوم این است که این دفاع به وسیلهی چه کسانی انجام گرفت؟
۴- زاویه چهارم این است که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟ نتیجه این دفاع چه شد؟
#جنگ_روایت_ها
#منطقه_ممنوعه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
#جنگ_روانی
https://eitaa.com/mc10013
کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔯 بهائیت کثیف ترین فرقه!!!!!
چرا بهائیان نجس هستند؟
👈 متن فورواردی هست
بهائیت یک فرقه کاملا" شیطانی است که بسیاری از پیروان آن حرامزاده هستند و سیاهترین تفکر را دارند. و بشدت مورد حمایت اسرائیل و انگلیس است. و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.
زنی فاحشه بنام قره العین که سالها بین سران فرقه دست به دست می شده نقش مهمی در جذب زنان و به فساد کشیدن آنان داشته است.
👈 شریعت بهائیت:
۱- لواط برای فاعل شرعا" حلال، و برای مفعول تمرین تواضع و مستحب است!
٢- ازدواج با خواهر و مادر و خاله و عمه جایز است!
٣- زنا و دزدیدن دختر مورد پسند قبل از ازدواج جایز و نشانه علاقه و جنم مرد است!
۴- شرب خمر و استعمال تریاک و حشیش جایز است!
۵- حجاب حرام و نشانه بردگی است!
۶- محمد(ص) خاتم(نگین) انبیا بوده و نه اخرین آنها، پس پیامبرانی بعد از او امده اند!
٧- امام زمان فردی به نام بهاءالله بوده و ظهور کرده اند و شهید شده اند!
٨- تمام احکام قران باطل شده و اقای بهاءالله کتابی جدید به اسم بیان نازل کرده!
۹.هرساله مراسمی برپا می کنند به نام کلید اندازان طوریکه در پایان مهمانی کلید هرخانه قرعه به نام هر کس افتاد همسر آن خانه شب را در تمکین مردی دیگر است وآنها معتقدند اینگونه بر تعداد پیروان فرقه اضافه می شود.
۱۰.پدر می تواند از فرزندانش چه دختر وچه پسر تمتع جنسی برد و فرزند و مادر خانواده حق اعتراض ندارد .
👈تاریخچه:
فردی بنام علی محمد شیرازی معروف به باب حدود ۱۸۰ سال پیش در شیراز ادعا کرد باب (راه رسیدن به ) امام زمان است. بعد از مدتی ادعا کرد خود امام زمان است. بدستور امیر کبیر او را دستگیر و در میدان شهر تبریز فلک کردند و او در حضور علماء با دستخط خود نوشت که ادعایش دروغ بوده و مردم را فریب داده است. توبه نامه موسس بهائیت الآن در موزه ایران باستان تهران موجود است. او پس از آزادی ادعا کرد پیامبر است و به او وحی می شود. این بار امیر کبیر او را دستگیر و در زندان چهریق ارومیه زندانی کرد. او در زندان شروع به نوشتن کتابی بنام بیان کرد. که گفت جایگزین قرآن است. و سپس ادعا کرد که خدا در او حلول کرده و خداست. که امیر کبیر او را در تبریز تیر باران کرد. سپس فردی معتاد به حشیش،به اسم حسین علی نوری که خواهر زاده باب (بانام مستعار بهاءالله) بود. با تحریک انگلیس، در ابتدا ادعا کرد نائب امام زمان است، سپس گفت من امام زمان هستم و قبلا تقیه کرده بودم، و بعد گفت پیامبری با دین و کتاب جدید هستم؛ در نهایت هم مدعی شد که خداست!
درحال حاضر مقدس ترین مکان بهائیان و مقر فرماندهی آنها به اسم بیت العدل در اسرائیل است.
👈بهائیان در دوران پهلوی:
مهمترین پست های کلیدی ایران قبل از انقلاب به دست این فرقه بود، و به نوعی شاه نوکر حلقه به گوش انها بود، پس ازین جهت، بدترین ضربه از انقلاب اسلامی را بهائیان خوردند، چون دستشان از منابع کشور کوتاه شد.
👈اقدامات بر علیه انقلاب:
1-ترویج بی بند وباری از سنین کم با تاسیس مهد کودک.
2-پیاده روی الزامی زیباترین دختران بهایی با بدترین حجاب ممکن در خیابان ها و مراسمات و محافل مذهبی، برای ترویج و عادی سازی بی حجابی.
3-تأسیس شبکه من و تو برای القای حس عقب ماندگی به شیعیان ایران.
4-همکاری گسترده با بی بی سی برای سم پاشی و شایعه پراکنی.
5-شرکت گسترده در کودتای ٨٨ طبق دستورات رژیم اسرائیل.
6-پهن کردن دام برای جوانان با برگزاری پارتی های مختلط با توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی.
7-نفوذ در دستگاهای دولتی برای جاسوسی و خرابکاری و خیانت...
8-تاسیس ارتش ٨۰۰۰ نفریِ سایبریِ فارسی زبانان اسرائیل!.
9-ترویج فساد اخلاقی مثل همجنس بازی و تشویق جوانان به زنا در فضای مجازی با تأسیس کانال های مبتذل اخلاقی و منحرف سیاسی.
10-فعالیت گسترده اقتصادی، با تأسیس عینک فروشی، ساعت فروشی و بوتیک های لوکس،مراکز کاشت ناخن و تتو ،پت شاپ،تاسیس داروخانه های غیر مجاز در شهرهای بزرگ.
11-عادی سازی و نگهداری سگ 🦮در منزل بعنوان یک فرهنگ روشنفکری و به بهانه حمایت از حقوق حیوانات که متاسفانه در بین اقشار ایرانی ترویج پیدا کرده و به یکی از راههای ترویج فرقه و فرهنگ بهائیان تبدیل شده و متاسفانه خیلی از شیعیان در ایران ناآگاهانه و بدون تفکر در اشاعه این فرهنگ فرقه ضاله بهائیت سهیم شده اند.چه بسا که سگ در شریعت اسلام حیوانی ذاتا نجس است و بودن آن در خانه موجب اشکال در نماز و روزه و دعا است و خانه همیشه نجس می باشد.
✏️ قدیری ابیانه
#عملیات_روانی
#سواد_رسانه
#روشنگری
کانال معرف را به دیگران معرفی کنید
https://eitaa.com/mc10013
🔺شخصیت اقتدار طلب
🔹شخصیت اقتدارگرا، شخصیت اقتدارطلب، شخصیت قدرت طلب یا شخصیت سیطره جو عنوان نوعی الگوی روان شناختی و توضیح گونه ای از ویژگی های شخصیّتی در انسان است.
🔸شخصیّت قدرت نگر شخصیّتی است خاص که در برابر هر عمل یا سخن، ضابطه و منطق درستی یا نادرستی را بر مبنای روابط قدرت قرار می دهد. بدین سان چنین فردی زمانی که در برابر کلام یا پندی قرار می گیرد تنها با توجّه به میزان قدرت گوینده، کلام را ارج می نهد یا طرد می کند.
🔹چنین فردی در موقعیّت های سازمانی در برابر قدرت مافوق تسلیم محض است و از زیردستان نیز چنین تسلیمی را طلب می کند. این نوع شخصیّتی معمولاً به جای توجه به محتوا به قالب می نگرد و ملاک ارزیابی در نظر چنین شخصیّت هایی به جای «محتوای سخن»، «کیستی گوینده» و به جای «سخن بهتر»، «سخن قوی تر» است. غلبه و قدرت گرفتن چنین شخصیّت اجتماعی یکی از آفت های جوامع محسوب می گردد.
🔸پژوهش پیرامون این پدیده از نخستین تحقیقات جامعه شناختی پیرامون «روان شناسی فاشیزم» بوده و توسّط گروهی از پژوهشگران علوم اجتماعی دانشگاه برکلی و به سرپرستی تئودور آدورنو جامعه شناس آلمانی در خلال سالهای دهه ۴۰ میلادی صورت پذیرفته و نتایج آن در ۱۹۵۰ تحت عنوان شخصیت اقتدارگرا توسّط انتشارات هرپر در نیویورک منتشر شده است.
🔹همچنین، اریش فروم در مورد شخصیت اقتدار طلب تحقیقاتی انجام داده است، وی مقاله ای با این موضوع نوشته و منتشر کرده است. در این مقاله فروم برای این نوع شخصیت، دو گونه تعیین می کند، گونه اول اقتدار طلب خودآزار و گونه دوم اقتدار طلب دگرآزار، گونه اول با جذب شدن در یک بت، رهبر، حزب یا هر مجموعه بزرگی سعی در بزرگ کردن خویش دارد، گونه خود آزار پذیرای بی چون و چرای فرامین رهبر است، اما گونه دوم یعنی دگرآزار به دنبال ذوب کردن دیگران در ایدئولوژی خود است، فروم هیتلر را به عنوان یک دگر آزار معرفی می کند، و عقیده دارد حکومت های توتالیتری مانند آلمان نازی و روسیه استالینی مهد شخصیت های اقتدار طلب خود آزار است، و این نوع شخصیت در این نظام ها آرام می گیرند.
#جنگ_روایت_ها
#منطقه_ممنوعه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
#جنگ_روانی
https://eitaa.com/mc10013
کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔺تاريخچه سواد رسانهاي
🔹سازمان بينالمللي يونسكو به طور فعال از دهه 1960م. به پشتيباني از آموزش رسانهاي همت گماشت و تلاش كرد در اين زمينه، برنامهاي جهاني را اجرا كند. اين عملكرد در جهت جبران نابرابري اطلاعات بين كشورهاي شمال و جنوب است؛ زيرا كشورهاي شمال بيشتر توليدكننده اطلاعات بوده و كشورهاي جنوبي دريافتكننده منفعل اطلاعات هستند.
🔸در اواسط دهه 1970م. موضوع سواد رسانهاي در برخي كشورها مانند امريكاي لاتين و كشورهاي اروپايي مانند ايتاليا و اسپانيا مورد توجه قرار گرفت. اصليترين هدف آموزش سواد رسانهاي در اين كشورها برطرف كردن نابرابري اطلاعاتي بين كشورهاي پيشرفته و عقبافتاده بوده است.
🔹نكته قابل توجه آنجاست كه در كشورهايي مانند كانادا كه از سواد رسانهاي براي مقابله با فرهنگ امريكايي و استحكام و تقويت هويت كانادايي استفاده شده است، اما در كشوري مانند ژاپن اين مفهوم براي مطالعه انتقادي توليدات رسانهاي و نقد و تحليل واقعيات ارائه شده از سوي رسانهها به كار برده ميشود. در آفريقاي جنوبي آموزش سواد رسانهاي به منظور ارتقاي سطح آموزش عمومي افراد جامعه مورد استفاده قرار گرفت، در حالي كه در برخي از كشورهاي انگليسي زبان مانند اسكاتلند و استراليا، آموزش سواد رسانهاي به عنوان آموزش مهارتهاي زباني محسوب ميشد.
در امريكا اصطلاح سواد رسانهاي و آموزش رسانهاي مترادف بوده است اما در كنفرانس سواد رسانهاي در سال 1990م، سواد رسانهاي به صورت «توانايي دسترسي و ارزيابي پيامهاي رسانهاي در اشكال مختلف» تعريف شده است.
🔸در سال 1982 سازمان يونسكو بيانيهاي در مورد آموزش سواد رسانهاي آماده كرد. اين بيانيه كه 19 كشور امضا كردند به عنوان «بيانيه گرانوالد» شناخته ميشود. در اين بيانيه آمده است كه رسانهها يكي از نيروهاي قابل توجه و قدرتمند در جامعه هستند و اين نيازمند آموزش سواد رسانهاي در اشكال منسجم و سيستماتيك در بين شهروندان است.
#جنگ_روایت_ها
#منطقه_ممنوعه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
#جنگ_روانی
https://eitaa.com/mc10013
کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔺اهداف آموزش سواد رسانهاي
ايجاد تفكر خلاقانه، تفكر انتقادي و موشكافانه در افراد؛
استفاده از فناوريهاي جديد براي پردازش و توليد و طراحي اطلاعات؛
شناخت و ارتباط با اشكال بصري و استفاده از آنها كنار ديگر مهارتهاي ارتباطي.
براي فهم چگونگي كنترل رسانهها نسبت به افراد بايد ديد، چگونه رسانهها براي آنها برنامهريزي ميكنند؛ برنامهسازي رسانهاي هميشه در يك چرخه دو مرحلهاي انجام ميگيرد:
يك ـ محدود كردن انتخابها؛ رسانهها طوري عمل ميكنند كه مخاطب تصور كند، حق انتخاب دارد در حالي كه دايره انتخاب مخاطب به شدت محدود است. دستاندركاران حرفهاي در رسانهها اين محدوديتها را ايجاد ميكنند تا به اهداف فرهنگي و اقتصادي خود دست يابند.
دو ـ تحكيم تجربه؛ الگوهاي انتقال پيامهاي رسانهاي به انسان، به تدريج و در جريان تجارب وي، برنامهريزي ميشود.
پنج ـ مراحل كسب سواد رسانهاي
تامن (1996م.) براي كسب سواد رسانهاي به چهار مرحله اساسي اشاره ميكند:
يك ـ داشتن آگاهي كامل در خصوص استفاده از رسانهها؛
دو ـ نگاه منتقدانه به محتواي رسانهها؛
سه ـ تحليل جنبههاي فرهنگي اجتماعي، اقتصادي و سياسي در رسانهها؛
چهار ـ استفاده از رسانه براي تغييرات اجتماعي.
شش ـ ضرورت آموزش سواد رسانهاي
در دنياي امروز رسانهها، از اجزاي اساسي جوامع انساني به شمار ميروند. لذا سواد رسانهاي شامل تحقيق، تحليل، آموزش و نيز آگاه از تاثير رسانهها بر روي افراد اجتماع است و در پس آن سواد رسانهاي با مفهوم تفكر نقادانه و مبتني بر شناخت مطابقت دارد.
#جنگ_روایت_ها
#منطقه_ممنوعه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
#جنگ_روانی
https://eitaa.com/mc10013
کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔺اصول سواد رسانهاي
🔸سواد رسانهاي مبتني بر برخي اصول بنيادي است كه مبناي استدلال آن را نيز تشكيل ميدهد. آموزشدهندگان سواد رسانهاي در مورد بعضي از اصول سواد رسانهاي اتفاق نظر دارند كه مهمترين آن عبارت است از:
الف) رسانهها عرضهكننده وقايع طراحيشده و گزينشي هستند؛ تمامي رسانهها پيش از نشان دادن واقعيات، آن را به دقت گزينش، ويرايش، مونتاژ، طراحي و بازسازي ميكنند. سواد رسانهاي به ما كمك ميكند واقعيت اصلي را از تصوير مجازي و دگرگون شده آن در رسانه باز شناسيم؛
ب) واقعيات محصول تصويرگري رسانهها هستند؛ تا زماني كه تجربه مستقيم از واقعيات بيروني نداشته باشيم، رسانهها به عنوان واسطه براي ما تصويرسازي ميكنند. براي مثال تصويري كه از كشورهاي اسلامي و از جمله ايران در رسانههاي غربي نشان داده ميشود پر از خشونت، استبداد و بيتوجهي به حقوق اساسي افراد است، درحاليكه در واقع اينگونه نيست؛ ج) مخاطبان از مفاهيم رسانهها، ادراك متفاوتي ندارند؛ هرچند ما پيام رسانهها را از صافي اعتقادات و باورهايمان گذر ميدهيم و درك ميكنيم، اما جالب اينكه گروههاي قومي مختلف وقتي در معرض يك پيام واحد قرار ميگيرند، معمولا درك متفاوتي از مضمون و محتواهاي پيامها ندارند؛
د) تصويرسازي رسانهها اهداف تجاري دارد؛ ميتوان گفت رسانهها به مردم همان چيزي را ميدهند كه مورد خواست و نياز مردم است تا مخاطبان بيشتري را به سوي خود جذب كنند. اما در نهايت ما هستيم كه به عنوان مصرفكنندگان پيام و محتواي رسانهها جزئي از مسئله و بخشي از راهحل محسوب ميشويم؛
هـ) پيام رسانهها ايدئولوژيك است؛ اين اصل سواد رسانهاي به جنبههاي فرهنگ استفاده از برنامههاي تلويزيوني و محصولات رسانهاي توجه دارد و تاثيراتي را كه رسانهها از اعتقادات و باورهاي افراد يا نظام ارزشي دستاندركاران آنها گرفته، مورد بررسي قرار ميدهد؛
ز) پيام رسانهها داراي نتايج سياسي و اجتماعي است؛ براي شناخت و بررسي آثار و نتايج رسانهها بايد راهها و شيوههاي نمايش، انعكاس و بازآفريني واقعيات در رسانه را كشف و بررسي كرد. علاوه بر اين، بايد بدانيم چه چيزي، به وسيله چه كساني، چگونه و چرا و با چه اهدافي به تصوير كشيده ميشود؛
ز) رسانهها شكل زيباييشناختي منحصر به فردي دارند؛ سواد رسانهاي ما را قادر ميسازد نه فقط به محتواي پيام بلكه به شكل و چگونگي آن نيز توجه داشته باشيم.
#جنگ_روایت_ها
#منطقه_ممنوعه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
#جنگ_روانی
https://eitaa.com/mc10013
کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔺پانزده ـ روش فريب راهبردي
فريب در چارچوب خلق و جعل روشن ميشود. خلق به معناي توليد اطلاعات غلط و ارائه آن به جاي حقيقت است و جعل به معناي استفاده از اطلاعاتي است كه به لحاظ فني درست است، ولي خارج از مجراي خود به كار گرفته ميشود و در عمل به گونهاي ارائه ميگردد كه مخاطب در جمعبندي به نتيجهگيري غلط برسد. همچنين فريب راهبردي به معناي خلق و جعل اطلاعات از سوي يك دولت به منظور تحت تأثير و كنترل قرار دادن تصميمها، طرحها، راهبردها و در مجموع، اقدامات مقامات و مديران ارشد سياسي طرف مقابل است.
فريب راهبردي در سه شكل طراحي و اجرا ميشود.
در نوع نخست، طرح فريب به دنبال ابهامافزايي، ايجاد سردرگمي، پريشاناحوالي، هياهو و ترديدافكني از سوي يك دولت، به منظور جلوگيري از اتخاذ راهبردها يا تصميمهاي راهبردي به وسيله دولت طرف مقابل است تا از اين راه، يا از ايجاد مطلوبيت براي دولت طرف مقابل جلوگيري كند يا مانع اقدامات نامطلوب بر ضد خود شود.
در نوع دوم، طرح فريب به دنبال سوق دادن دولت مقابل به سوي باور طرح فريب و پذيرش آن به عنوان مطلوبيت خودخواسته است؛ يعني دولت طراح به گونهاي عمليات فريب را اجرا ميكند كه دولت طرف مقابل به چنان تصميمها يا اقدامي دست زند كه مطابق اهداف طرح فريب و در مجموعه اهداف و منافع دولت طراح باشد، ولي دولت طرف مقابل فكر كند دارد تصميمي ميگيرد يا اقدامي انجام ميدهد كه دربردارنده منافع خود و بر ضد منافع و اهداف طرف مقابل است. اين نوع طرح فريب از پيچيدهترين طرحهاي فريب راهبردي است.
در نوع سوم، طرح فريب به دنبال القاي ناتوان بودن يك تصميم يا يك اقدام به منظور جلوگيري از آن است.
ادامه دارد...
#جنگ_روایت_ها
#منطقه_ممنوعه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
#جنگ_روانی
https://eitaa.com/mc10013
کانال معرف را به دوستان معرفی کنید