eitaa logo
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
310 دنبال‌کننده
19.4هزار عکس
19.5هزار ویدیو
418 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نوع حمایت رسانه ای و انتشار سخنان این روزهای ظریف که بیشتر باعث تمسخر و مضحکه عام و خاص شده، طوریست که بصورت عمدی اصلا و ابدا عراقچی در ذهن مردم وزیر خارجه دیده و محاسبه نشود. ظریف دیروز با حالتی که روانشناسان و کارشناسان از آن به نوعی بیماری خودشیفتگی یاد کردند گفت: در چهارسال آینده توئیت درباره روابط ایران و آمریکا بسیار خواهیم دید آیا کسی هست در ایران جواب بدهد نمیدانم من که عزل خواهم شد. و این یعنی تحقیر و ندیدن وزیر محترم امورخارجه ☫☫ ☫‎@me_atu
این در حالیست که وزیر محترم خارجه جمهوری اسلامی ایران جناب اقای عراقچی ست نه یک معاونت ساختگی! لذا ضروری ست اقای عراقچی با اعتماد بنفس بیشتر و با حمایت گسترده تر جریان رسانه ای انقلاب بصورت مستقل نشان دهند که دارای اقتدار دیپلماتیک مخصوص به خود هستند. ما باید از اقای عراقچی؛ یک وزیر خارجه ای ببینیم که کلام، رفتار و واکنش های خاص خود را داراست. وزیر خارجه جمهوری اسلامی در تراز انقلاب اجازه دخالت و موازی کاری به احدی را نمیدهد مخصوصا کسی که یکبار خسارت عظیمی به مردم تحمیل کرده و حالا درصدد گرفتن انتقام از جبهه مقاومت است. ملاک؛ رفتار کنونی جناب عراقچی ست که خارج از ریل انقلاب نیست. ملاک ... رفتار و گفتار حال افراد است. ☫☫ ☫‎@me_atu
نبردهای شجاعانه مقاومت با صهیونیستها در محله‌های شرقی و جنوبی خیام با شدت در حال وقوع هست. برای سلامتی و موفقیت بچه هامون دعا کنید و حدیث کسا بخونید. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم☫ ☫‎@me_atu
8.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میفرماید درست نیست که قیمت آب از قیمت بنزین گرانتر باشد. بله درست نیست! قیمت آب را ارزان کنید. ☫☫ ☫‎@me_atu
✍قیمت دلار رو بالا میبرن و ارزش پول ملی رو کاهش میدن بعد مدعی میشن قیمت بنزین با دلاری فلان قدر میشه لیتری ۳۰ هزارتومن! خب قیمت دلار رو پایین بیارید تا قیمت بنزین هم پایین بیاد که مجبور نباشید این مقدار یارانه بدید ! ☫☫ ☫‎@me_atu
⭕️ | دکتر سعید جلیلی: رشد اقتصادی ۸ درصد یعنی رفاه بیشتر مردم / مطالبه‌ی این مطلب، برای تقویت و کمک به دولت است دکتر جلیلی در هفتاد هفتمین جلسه‌ی حکمت سیاسی اسلام در قرآن: 🔹متاسفانه ما در سال‌های منتهی به سال ۱۴۰۰، چندین سال رشد صفر و یا حتی منفی داشتیم که این موضوع باید جبران شود. امروز وظیفه‌ی همه‌ی ماست که در مسیر پیشرفت، در حد توان خود به دولت کمک کنیم. باید تجربه‌های موفق پیگیری شوند و از طرفی، از تکرار تجربه‌های تلخ جلوگیری کرد. 🔸در برخی موارد، این تجربیات تلخ به دلیل موانع کاذبی بود که مطرح می‌شد. زمانی عده‌ای می‌گفتند اگر بخواهیم واکسن هم بیاوریم باید موضوع FATF حل شود اما تجربه‌ی ۳ سال دولت شهید رئیسی نشان داد می‌توان از این موانع کاذب به راحتی عبور کرد. 🔹اینکه ما در لایحه‌ی بودجه، رشد ۳/۵ درصد را پیش‌بینی کنیم، نگران کننده است. مطالبه‌ی این مطلب، برای تقویت و کمک به دولت است. رشد ۸ درصد کاملا ممکن است و فقط یک شعار نیست. رشد اقتصادی ۸ درصد یعنی رفاه بیشتر مردم. 🔸نمی‌شود کشور را معطل دو یا سه کشور معاند کنیم. باید توجه داشت که نزدیک به ۲۰۰ کشور در جهان وجود دارد؛ ظرفیت‌های موجود در این کشورها را باید با قدرت دنبال کرد. 🔹ظرفیت‌هایی مانند ارزآوری دانشگاه‌ها و دیپلماسی اقتصادی، عدله‌ای برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد هستند. ☫☫ ☫‎@me_atu
⭕️ | دکتر سعید جلیلی: امروز غربی‌ها در مقابل قتل‌عام ۵۰ هزار زن و کودک، با تمام قوا به پشتیبانی جنایتکار برخاسته‌اند دکتر جلیلی در هفتاد و هفتمین جلسه‌ی حکمت سیاسی اسلام در قرآن: 🔹در صحنه‌ی اندیشه سیاسی، یکی از مسائلی که بسیار مورد نزاع قرار می‌گیرد، بحث شادکامی مردم است. 🔸در گذشته و حتی امروز، برای سنجش میزان توسعه‌ و موفقیت کشورها، از معیارهایی همچون میزان تولید ناخالص ملی یا درآمد سرانه استفاده می‌شد اما باید توجه داشت که همه‌ی شاخص‌های پیشرفت یک کشور، چنین مسائلی نیست. امروز در جهان مشاهده می‌شود که برخی کشورها بالاترین شاخص‌های توسعه‌ی اقتصادی را دارا هستند اما از طرفی، بیشترین میزان خودکشی نیز در این کشورها اتفاق می‌افتد. 🔹برای ورود به بحث شادکامی در اندیشه سیاسی اسلام، باید ابتدا تعریفی از خوشبختی ارائه داد. برای ارائه‌ی تعریفی درست از خوشبختی، باید نگاه صحیحی به هستی داشت و دانست که آیا مقصود ما از خوشبختی در همین حیات دنیا حاصل می‌شود یا حیات دیگری نیز وجود دارد که باید به آن توجه داشت؟ 🔸اندیشه سیاسی اسلام، زندگی را در حیات دنیا خلاصه نمی‌کند اما از طرفی نیز، آن را نادیده نمی‌گیرد. مدینه فاضله‌ای که قرآن کریم بیان می‌کند، ناظر به همین دنیاست. علامه طباطبائی در تفسیر آیه‌ی ۹۷ سوره‌ی نحل(مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً ۖ وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ) می‌فرمایند که مقصود از «حیات طیبه» در این آیه، ناظر به همین دنیاست. 🔹به تعبیر قرآن کریم، هر گروهی بر مبنای مبانی خودشان شادمانی را تعریف می‌کنند. «كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ» 🔸برای دست یابی به تعبیری درست از شادکامی، باید تعریف درستی از انسان نیز داشته باشیم. یکی از تمایزات و امتیازات اندیشه اسلام با اندیشه‌ی غرب در موضوع انسان شناسی، توجه اندیشه‌ی اسلامی به خصوصیت‌های فطری نوع بشر است. امتحان انسان در دنیا، در این است که کدام یک از ویژگی‌های فطری و طبیعی انسان بر دیگری غلبه پیدا می‌کند. 🔹تعبیرقرآن کریم از انسان‌ها، بر اساس فطرت واحد الهی آن‌هاست(وَإِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً)؛ اما در ادامه می‌فرماید که هر دسته‌ای، بر اساس انتخابی که در مبنا قرار دادن ویژگی‌های فطری یا طبیعی در زندگی خود می‌کنند، تعبیر متفاوتی از شادکامی خواهند داشت(فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُمْ بَيْنَهُمْ زُبُرًا). 🔸امروز خود غربی‌ها اذعان دارند که به بن بست رسیده‌اند. قرآن کریم در توصیف چنین جوامعی، می‌فرماید که برخی از این جوامع در واکنش به دعوت پیامبران، نسبت به پیشرفت‌های مادی خود احساس شادمانی داشتند و دعوت انباء را رد می‌کردند (فَلَمَّا جَاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ فَرِحُوا بِمَا عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْمِ) اما شادمانی آن‌ها، موقت و غیر حقیقی است که امروز نمود آن را در جوامع غربی می‌توان دید. 🔹فوکویاما چند دهه پیش و به ویژه پس از فروپاشی مارکسیسم، بیان کرد که ما به پایان تاریخ رسیده‌ایم و جهان امروز، آرمان شهر مد نظر ماست؛ اما همین چند روز پیش، مقاله‌ای جدید منتشر کرد و در آن، از افول لیبرالیسم صحبت کرد. 🔸امروز غربی‌ها در همین موضوع زن، زندگی و آزادی که دو سال پیش ادعای طرفداری از آن‌ها را داشتند، به بن بست رسیده‌اند و حتی تحمل حمایت از مظلوم در دانشگاه‌های خودشان را نیز ندارند. غربی‌ها امروز در مقابل قتل‌عام ۵۰ هزار زن و کودک، نه تنها سکوت می‌کنند بلکه با همه‌ی قوای خود به پشتیبانی از جنایتکاران برمی‌خیزند. 🔹دین آمده است که شادکامی و خوشبختی حقیقی را هم در زندگی دنیا و هم در زندگی آخرت برای ما به ارمغان بیاورد. 🔸تمام آیات قرآن کریم قبل از آن که نسبت به فرجام بد هشدار بدهد، نسبت به فرجام نیک بشارت می‌دهد. 🔹درست است که شادکامی ابدی در آخرت حاصل می‌شود اما به تعبیر قرآن کریم، در حیات دنیوی نیز این شادکامی برای مومنین پدید می‌آید. 🔸شهید سید حسن نصر الله بر اساس همین نگاه و مبنای قرآنی خود خطاب به دشمن صهیونیستی آیه‌ی «فَلْيَضْحَكُوا قَلِيلًا وَلْيَبْكُوا كَثِيرًا» را بیان کرد. ☫☫ ☫‎@me_atu
برای رسیدن به اهداف و افزایش خودکارآمدی آنها را به قدم‌های کوچک تقسیم کنید... ☫☫ ☫‎@me_atu
یک پایان نامه با روش کمی چگونه انجام می شود؟ پژوهش گران برای حل مسائل مورد توجه خود و در فرآیند پژوهش خویش از روش های گوناگونی استفاده مینمایند.گوناگونی این روش ها به لحاظ زمینه علمی،هدف پژوهشگر و نوع مسائل مورد پژوهش می باشد.تفاوت آشکاری بین دو روش گسترده گرد آوری داده ها در پژوهش وجود دارد. روش پژوهش کمی شامل گرد آوری داده ها علمی به صورت سیستماتیک، معمولاً تحت شرایطی که بتوان کنترل قابل ملاحضه ای بر متغیرها اعمال نمود و تحلیل دادها را به روش های آماری انجام داد صورت می پذیرد. در حالی که پژوهش کیفی میتواند به صورت سیستماتیک،داده های علمی را گرد آوری کند، ولی حداقل کنترل را برمتغیرها خواهد داشت. انتخاب روش مناسب در پژوهش، تا حدودی به علایق شخصی پژوهش گر،فلسفه او وهمچنین تا حد زیادی به طبیعت پژوهش وابسته است(پولیت وهنگلــر،۱۸).در برخی پژوهش ها ضروری است که متغیر ها با معیار های دقیق کمی اندازه گیری شوند.بنابراین،تمایل فزاینده ای در راستای پژوهش های کمی وجود دارد.ذکراین واقعیت در اینجا اجتناب ناپذیر است که پژوهش کمی و اندازه گیری دقیق متغیر ها در تمام شرایط وجود ندارد و پژوهشگران ناچارند از روش های پژوهشی کیفی استفاده نمایند. پژوهش کمی بیشتر بر استدلال قیاسی، قوانین منطقـی و ویژگی های قابل اندازه گیری تجربیات انسان تکیه دارد(پولیت و هنگلــر،۱۹). به طور کلی،پژوهش کمی که راهکاری کمی می پیماید، شامل موارد زیراست: ۱٫برتعداد نسبتاً معدودی ازمفاهیم خاص تمرکز دارد. ۲٫با ایده های از پیش پنداشت درباره این که تا چه حـد و چگونه مفاهیم با هم مربوط هستند،شروع می شود. ۳٫دستورالعمل های ساختار یافته و ابزار رسمی برای گرد آوری داده ها به کار برده می شود. ۴٫گرآوری داده ها تحت شرایط کنترل شده صورت می پذیرد. ۵٫گردآوری و تحلیل داده ها بر عینیت تکیه دارد. ۶٫تحلیل داده های عددی از طریق شیوه های آماری صورت میپذیرد(پولیت و هنگلــر،۲۱). شایان ذکر است که پژوهش های کمی مانند پژوهش های کیفی و طبعاً با درجات متفاوت دارای نکات قوت و ضعف خاص خود می باشند. معمولاً تحلیل داده ها در پژوهش کمی با مقوله هایی شامل سطح اندازه گیری ، آمار توصیفی ، آمار استنباطی، و تحلیل آماری چند متغیره سرو کار دارد ☫☫ ☫‎@me_atu
یک پایان نامه به روش کیفی چگونه انجام می شود؟ پژوهش های کیفی اغلب به پژوهش های «هولیستیک » مشهور است (در برگیرنده انسانبا همه پیچیدگی های آن)و طبیعی است (بدون هیچ گونه مداخله یا کنترل از جانب پژوهشگر). در پژوهش های کیفی به گرد آوری و تحلیل مطالب بدون ساختار مشخص و گاهی داستانی پرداخته می شود و نتیجه ای کاملاً انتزاعی از توانایی ها و برداشت های انسان ارائه می شود. پژوهشگران کیفی به گردآوری وتحلیل مطالب بدون ساختار مشخص و گاهی داستانی میپردازند و نتیجه ای کاملاً موضوعی و انتزاعی از توانایی ها و برداشت های انسانها ارائه می دهند. پژوهشهای کیفی به خاطر تأکیدی که بر واقعیت های موضوعی دارند،نیاز به حداقل ساختار وحداکثر دخالت پژوهشگر دارند،به نحوه ی که پژوهشگر سعی به آن دارد تا به افرادی که تجارب آنها مورد مطالعه است،نوعی جامعیت بدهد.اعمال ساختار بر موقعیت پژوهش(برای مثال،با تصمیم گیری آغازین دقیقاً درباره اینکه چه سوالاتی باید پرسیده شود و چگونه باید مطرح شوند)لزوماً بخشی از تجارب فرد یا افراد مورد مطالعه را محدود می کند.روشهای کیفی برای پژوهش درباره برخی مسائل،بسیار مناسب تر و عملی تر است روشهای کمی هستند. اکثر اندیشمندان و اساتید پژوهش معتقدند که روشهای کیفی در قیاس با روش های کمی درباره موضوعات مربوط به رابطه علت و معلول،از تناسب و اعتبار کمتری برخوردارند،زیرا در آزمون فرضیات پژوهش تصمیم گیری درباره نظریات ،نگرش ها و اقدامات و رفتار جامعه ای بزرگ نمیتواند با روش کیفی،دستاورد علمی مطلوبی داشته باشند.پژوهشگران به طور کاملاً آگاهانه از کاربد کنترل های پژوهشی اجتناب می ورزند،زیرا آن ها تمایل به مطالعه در زمینه های طبیعی هستند و این زمینه ها خود موجب میشود که مشکلات زیادی فرا راه برقراری ارتباطات بین پدیده های مورد مطالعه ایجاد نماید،(پولیت ،هنگلــر،۳۲۵-۳۲۶). در اینجا باید خاطر نشان ساخت که برغم دستاورد های محدود پژوهش کیفی نباید امتیازات این نوع پژوهش را نادیده گرفت.روش های تجربی و مروری هیچگاه نمیتوانند بینش واقعی روش های کیفی درباره اندیشه و رفتار انسان ارائه دهند. ☫☫ ☫‎@me_atu
اهداف پژوهش های کیفی مهم ترین مقاصد پژوهش های کیفی به شرح زیراست: ۱- توصیف:هنگامی که اطلاعات کمی در باره یک گروه انسـانی ،یک سازمان یا برخی پدیده ای اجتماعی وجود داشته باشد،مصاحبه های عمیق و مشاهدات علمی بهترین راه مطالعه آنهاست. ۲- تدوین فرضیه: پژوهشگــری که معمولاً تکنیک های کیفی به کار می برد،فرضیات صریح و روشنی ارائه نمی دهد.گردآوری اطلاعات دقیق درباره برخی پدیده ها باید به تدوین فرضیه هایی که از نظر علمی آزمون پذیر باشند،منتهی شود. ۳ـ توسعه تئوری: بسیاری از افراد که پژوهش های کیفی انجام می دهند، براساس مهم ترین هدفشان در صدد کشف یک تئوری یکپارچه درباره پدیده مورد مطالعه خود هستند . تئوری ها در پژوهش های کیفی اغلب به صورت زمینه داده های تجربی ونه برپایه دیدگاه هایی از پیش تعیین شده پژوهشگر درباره موقعیت اجتماعی شکل می گیرد (پولیت،هنگـلر،۳۲۶). ☫☫ ☫‎@me_atu
مواد لازم برای پخت پرو پوزال در یک نگاه کلی این طرح باید به سوالات زیر پاسخ گوید: – مسأله چیست؟ – سوالات تحقیق و یا فرضیه ها کدامند؟ – کاربرد تحقیق چیست؟ – زمان اجرای تحقیق و محل اجرای آن کجاست؟ – روش اجرا و منابع مورد لزوم کدام است؟ دانشجو باید بداند که دیدگاه های اعضای کمیتۀ پایان نامه و رساله در ارزیابی با هم فرق دارند. توصیه این است که دانشجو سه ملاک زیر را مد نظر داشته باشد: اول، ملاک شامل بررسی دست کم عوامل زیر است: الف – یک عنوان مختصر که تحقیق را توصیف کند. ب – خلاصۀ فهرست مندرجات. ج – شرح مقدماتی در توصیف مسأله مورد مطالعه. د – بیان مشخص مسأله در قالب سوالاتی که نتایج تحقیق باید به آنها پاسخ گوید، یا به صورت فرضیه ای که باید تایید شود،یااطلاعاتی که باید آماده گردد،یا محصولاتی که باید تولید شود و یا ترکیبی از همۀ اینها.در این جا اگر اصطلاحات تعریف شوند بسیار به جاست.نمودار شماره ۱ ممکن است الگوی مشخصی برای این کار باشد. هـ – تهیۀ سیاهه ای از دسته بندی متون مربوط به مقاله با بازبینی انتقادی و تحلیلی آن به گونه ای که بتواند پشتوانه ای برای رفع نیازهای تحقیقی مورد نظر باشد. و – بخش فرآیند گام به گام شامل اطلاعات مخصوصی دربارۀ داده های جمع آوری شده و اعتبار و قابل اعتماد بودن داده ها و بررسی و ارزیابی آنها برای پاسخگویی به مسائل خاص. ز- خلاصه ای از جست و جوی پیشنهادی که قبلا به طورفهرست وار آمده است،و نیز سایر مواردی که باید جزء یادداشت ها باشد(مثلا زمینه های انسانی مسأله و محدودیت های مربوط به مطالعه ). – نمونه ای از فرم های جمع آوری داده ها، یا تست ها ،مواد مشابهی که در تحقیق مورد استفاده قرار می گیرد. – کتاب شناسی منابع. در کتاب شناسی منابع باید به سه نکته توجه داشت: ۱)جست و جوی کاملی در رابطه با مسأله مورد تحقیق باید انجام گیر و اطمینان حاصل شود که کار مشابهی در حال انجام نیست. ۲)کارهای انجام شده دسته بندی شود. ۳)این آثار نقد و نواقص آن مطرح شود. دوم،باید اطمینان حاصل شود که ابهامات و مسائل موجود به طور واضح و روشن مورد توجه قرار گرفته اند.برای مثال، اگر پاره ای از داده ها برای پاسخ به پرسش نامه ها که برای افراد فرستاده می شوند متکی است و سابقه نشان داده است که درصد پاسخ ها به سوالات مشابه بسیار کم و کوتاه بوده است،باید رد طرح کلی مورد توجه قرار گیرند و روش ها و اقداماتی اتخاذ شود تا نتیجه مطلوب عاید گردد. سوم،توصیه این است که فرآیند برنامه ریزی منظم که نشانگر مراحل زمان بندی شده تحقیق است تهیه شود.این مطلب ممکن است به صورت یک ضمیمه تلقی شود.نمودار شماره ۲ فرآیند زمانی این امر را نشان می دهد و به عبارت دیگر، دانشجو برای تحویل کار خویش باید سه ملاک و معیار زیر را مد نظر داشته باشد.ملاک هایی که خود برای کار خویش دارد؛ملاک هایی را که استاد راهنما تعیین میکند و ملاک هایی که موسسه یا دانشکده، آنها را لازم الاجرا می داند.دانشجو باید در چارچوب این ضوابط به انجام کار خویش مشغول باشد. ☫☫ ☫‎@me_atu