eitaa logo
آموزش مکانیکی و تعمیر خودرو
4.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
84 فایل
🔧 آموزش جامع تعمیر و نگهداری خودرو 🔧 🚗مطمین باش اگر بدون اطلاع بری مکانیکی همکارای ما سرت کلاه میذارن😀 ⚙️عیب یابی های اولیه ⚙️راهنمایی تعمیرات ⚙️نکات نگهداری خودرو ⚙️آموزش کاربردی و.. @admin_for تبلیغات: https://eitaa.com/joinchat/640811208C7f1d0a6
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹🔹سنسور فشار روغن موتور➡️➡️ این سنسور که همان فشنگی روغن است ، در مسیر روغن موتور قرار دارد که در صورت کاهش فشار روغن در مسیر ، فعال شده و باعث روشن شدن چراغ اخطار در پشت آمپر می شود 1⃣این سنسور برای خودروی پیکان دو پایه است که از طریق آن ، اطلاعات فشار روغن برای چراغ اخطار روغن و نشان دهنده فشار روغن روی صفحه نشان دهنده ها ارسال می شود 2⃣این سنسور برای خودروی آر دی یک پایه است که فقط اطلاعات فشار روغن را برای چراغ اخطار روغن ارسال می کند 3⃣این سنسور در بعضی از خودرو های انژکتوری سه پایه بوده که برق پمپ بنزین از آن عبور می کند و در صورت کم شدن فشار روغن هنگام تصادف برق پمپ بنزین قطع شده که در واقع کار سوئیچ اینرسی را انجام میدهد 📌📌عملکرد خودرو هنگام خرابی این سنسور📌📌 ✔️✔️هنگام خرابی این سنسور با باز کردن سوئیچ ، چراغ پشت آمپر روشن نخواهد شد ✔️✔️در تمامی حالات چراغ روغن روشن خواهد ماند . @mechanic_ir
🔍جریمه‌های رانندگی چه خبر؟ کامل‌ترین کانال آموزش رانندگی ➡️🚗 @mechanic_ir 🚗⬅️
🚘 خرابی سنگین ۲۰ درصد راههای آسفالت معاون سازمان راهداری: 🔹 ۴۰ هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد و برای روکش آسفالت این راهها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. @mechanic_ir
2.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚘لایو مرگ در اتوبان قم، عاقبت ٢٢٠ کیلومتر سرعت 🔹️این جوان قمی‌ با سرعت ۲۲۰ کیلومتر در اتوبان قم - تهران می‌رفت، دوستش هم لایو می‌گرفت که با خودرو دیگری برخورد و فوت کرد. 🔹️گویا این دو نفر به اسم عرفان و عباس بودن که کارشون همین بوده و لایو سرعت میرفتن که در نهایت...‌ ‌ @mechanic_ir
🚘 یک مسئول سابق:طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت هند و 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد 🔹سید علی حسینی رییس سابق ستاد حمل و نقل و سوخت گفت: وقتی من در ستاد سوخت سمت داشتم، مدیر شرکتی به ما مراجعه کرد و گفت که طرحی داریم که تمام موتورسیکلت‌ها که آلایندگی بالایی دارند را در کمتر از یک ساعت گازسوز می‌کنیم و توضیح داد که باک این موتور را بر می‌داشتند و به جای آن یک مخزن گاز می‌گذاشتند و قسمت کاربراتور را هم گازسوز می‌کردند و برای سوخت گیری هم طرح‌های جالبی داشتند. نمونه‌هایی هم ساخته بود و آن را هم به مسئولان ذیربط ارائه داده بود، اما کسی آن را جدی نگرفته بود. ‌ @mechanic_ir
نکته فنی: گاهی پیش میاد که در هنگام رانندگی،در فرمان احساس لغزش میکنید.که بنظر میرسد از چرخها منتقل میشود.هر چه این ارتعاشات بیشتر باشد مشکل بدتر است 1⃣چرخها به بالانس احتیاج دارند. 2⃣چرخها خورده شده اند. 3⃣چرخ کج و یا خراب شده است. 4⃣پیچهای چرخ شل شده اند. 5⃣قسمت هایی در فرمان خورده شده و یا خراب شده است. @mechanic_ir
🔰مزایا و معایب خودرو‌های دیفرانسیل عقب 🚘دیفرانسیل عقب بودن خودرو نیز مثل دیفرانسیل جلو ، دارای مزایا و معایب خاصی است و به همین خاطر همیشه این پرسش برای علاقه‌مندان پیش می‌آید که دیفرانسیل عقب بودن بهتر است و یا دیفرانسیل جلو بودن که کارشناسان آن را به هُل دادن‌ یا کشیدن یک جعبه تشبیه می‌کنند و برای آن خوبی‌ها و بدی‌هایش را عنوان می‌کنند. پس با این تفاسیر، می‌توان ویژگی‌های مثبت و منفی این طرح را نیز برشمرد که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.  🌀در خودرو‌های دیفرانسیل عقب چون قطعات انتقال نیرو در عقب و جلو خودرو تقسیم می‌شوند، تقسیم وزن بهتری صورت می‌گیرد که در نتیجه وزن ‌حین شتاب‌گیری به محور عقب که به عنوان محور محرک است، منتقل می‌شود و با بالا رفتن چسبندگی تایر‌های عقب، شتاب‌گیری بهتری انجام خواهد شد. خودرو‌های دیفرانسیل عقب چون در جلو خودرو دارای پیچیدگی کمی هستند، زاویه فرمان‌گیری بیشتری دارند و به همین خاطر نیز در محیط کوچک‌تری می‌توانند دور بزنند و همچنین به خاطر تقسیم وزن بهتر و فرمان‌پذیری بیشتر، دارای هندلینگ و خوشدستی بالاتری نیز خواهند بود.  ♨️اما این تقسیم وزن فقط منجر به هندلینگ و شتاب‌گیری بهتر نمی‌شود و در ترمز‌گیری‌ها نیز خود را نشان می‌دهد چرا که وجود وزن در بالای تایر‌های عقبی، از قفل شدن سریع آنها خودداری می‌کند و در صورت وجود سیستم ترمز قوی در محور عقب، کمک شایانی به توقف سریع‌تر خودرو خواهد شد. 🚘 همچنین چون در حین تریلر بستن و حمل خودرو، فشار بیشتری به محور عقب خواهد آمد، در خودرو‌های دیفرانسیل عقب این اتفاق به یک نکته مثبت تبدیل خواهد شد و کنترل خودرو خصوصا در هنگام حمل بار‌های سنگین، راحت‌تر خواهد بود. یکی از مشکلات خودرو‌های دیفرانسیل جلو در این است که چون حجم زیادی از قطعات و بخش‌های خودرو در جلو جمع شده‌اند، تعمیر و سرویس این خودرو‌ها سخت‌تر و با مشکلات بیشتری انجام می‌شود. اما چون در خودرو‌های دیفرانسیل عقب این قضیه رنگ کمتری دارد، 💢تعمیر این خودرو‌ها خصوصا در قسمت سیستم فنربندی جلو و فرمان، راحت‌تر خواهد بود.  💯ضمن اینکه در این خودرو‌ها دردسر اتصالات مختلف در چرخ‌های جلو نیز حذف شده است و استهلاک جلوبندی به واسطه کم‌شدن وزن در این قسمت و انتقال بخشی از آن به عقب خودرو، کمتر می‌شود. اما یکی از مزایای مهم قرار گرفتن دیفرانسیل در محور عقب، امکان بهره‌گیری از پیشرانه‌های قوی‌تر در این خودرو‌هاست. در خودرو‌های دیفرانسیل جلو چون تایر‌ها و سیستم فرمان تحت فشار وزن و دیگر قطعات قرار گرفته در دماغه خودرو هستند، اطلاعات چندان دقیقی از سطح مسیر حرکت به راننده منتقل نمی‌کنند و این در حالی است که در خودرو‌های دیفرانسیل عقب این ارسال اطلاعات در وضعیت بهتری قرار دارد.  ⛔️نکات منفی در خودرو‌های دیفرانسیل عقب‌ ➿در خودرو‌های دیفرانسیل عقب، وزن به طور مساوی‌تری در عقب و جلو نسبت به خودرو‌های دیفرانسیل جلو تقسیم شده است که این کاهش وزن روی محور محرک نسبت به نمونه‌های دیفرانسیل جلو، منجر به بروز پدیده بکسوات شدید و بیش‌فرمانی (‌خارج‌شدن انتهای خودرو به سمت بیرون پیچ در چرخش‌های سریع‌) می‌شود که این اتفاق باعث شده است تا امروزه سیستم کنترل کشش به طور استاندارد‌ روی اکثر خودرو‌های دیفرانسیل عقب، نصب شود.این وضعیت در هنگام عبور از مسیر‌های لغزنده بسیار بیشتر خواهد شد و خارج شدن انتهای خودرو از کنترل راننده در زمین‌های خیس و یخ‌زده بسیار رخ می‌دهد که بروز چنین حالتی در وانت‌بار‌ها به خاطر وزن کمتر‌ روی محور عقب، بسیار بیشتر است 〽️وجود همین قطعات اضافی برای انتقال قدرت منجر به افزایش وزن خودرو می‌شود و از طرفی قطعاتی مثل گاردان و دیفرانسیل‌ها نیز نیاز به مراقبت و نگهداری خاص خود را دارند تا به مرور زمان دچار مشکلاتی نشوند.اما استفاده از این روش انتقال قدرت، جدا از گفته‌های قبلی منجر به بالا رفتن قیمت اولیه خودرو نسبت به نمونه‌های دیفرانسیل جلو می‌شود و همچنین تلفات انرژی در حین انتقال به چرخ‌ها در این روش در حدود 2 درصد بیشتر از خودرو‌های دیفرانسیل جلو خواهد بود. گاردان که مسئول انتقال نیرو از گیربکس به چرخ‌های عقب است، وسیله‌ای است که حساسیت‌های خاص خود را دارد.  💟به این معنی که به مرور زمان دچار مشکلاتی می‌شود و ممکن است در کارکرد خودرو لرزش ایجاد کند و این مشکلات به دیگر قسمت‌های خودر و مثل دیفرانسیل نیز سرایت کرده و باعث خرابی و به صدا افتادن آن نیز شود که این عیوب در خودرو‌های دیفرانسیل جلو وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه وجود همین قطعه در خودرو‌های لوکس با طول زیاد، مشکلات بیشتری به همراه دارد و همین عوامل سبب می‌شوند تا خودروسازان در خودرو‌های اقتصادی و خانوادگی خود از قرار دادن محور محرک در عقب خودرو دوری کنند.  ♦️ @mechanic_ir
🏁🏁🏁 چند نکته: ☝️1. توصیه میگردد در مواقعی که قصد کارواش خودروی خود را دارید حتما به موتور اجازه دهید به دمای نرمال خود رسیده و سپس نسبت به شستشوی خودرو اقدام نمائید. ☝️2. همیشه بالا رفتن غیر عادی امپر حرارت موتور را جدی بگیرید. ☝️3. بالا رفتن خیلی سریع امپر درجه حرات می تواند به دلیل گیرکردن ترموسات; خرابی واتر پمپ و یا تخلیه خیلی سریع اب رادیاتور به دلیل باز شدن جنتهای رادیاتور و یا نشتی شدید از رادیاتورباشد. ☝️4. بالا رفتن ارام اما مدام امپر درجه حرارت نیز به دلیل کمبود اب رادیاتور ;نشتی کم اب از رادیاتور و یا جنتها و مسیرهای هدایت اب رادیاتور است. ☝️5. از سالم بودن درب رادیاتور مطمئن باشید چون خرابی ان باعث خروج اب در مواقعی که اب به دمای بالا می رسد میشود و مرتبا سیستم نیاز به رفع کسری اب خواهد داشت.که در دراز مدت باعث ایجاد رسوبات در جداره رادیاتور و بلوکه موتور می شود که باعث گرم کردن دائمی موتور خواهد شد و تنها راه باقیمانده ان تعویض رادیاتور و یا بازکردن ترموسات است. که باعث ایجاد مشکلات بعدی خواهد شد.البته شویندهائی در بازار وجود دارد که کار شستشو را انجام می دهندکه متاسفانه باعث مشکلات دیگری می شوند که سعی خواهد شد در یک پست جداگانه به ان پرداخته شود. @mechanic_ir
530.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مقاومت ماشین ژاپنی و ماشینی ایرانی تارا! @mechanic_ir
10.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚘قطعات خودرو چینی؛ کمیاب و گران 🔹️رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو: امروز قطعات این خودروها به سختی تهیه و در بازار آن هم با قیمت های گزاف فروخته می‌شود. @mechanic_ir
🏁🏁🏁چراغ دینام چراغ هشدار سیستم شارژ که به چراغ دینام مشهور است معمولا با نماد باتری یا نوشته های ALT یا GENمشخص می شود. اگر چراغ دینام روشن شود به این معنی است که سیستم برق خودرو دیگر توسط دینام تامین نمی شود. کار نکردن دینام به ندرت منجر به آسیب جدی به موتور می شود و بین این سه چراغ بزرگ هشدار تنها چراغی است که بیشترین زمان برای عملکرد صحیح و نجات باتری را به راننده می دهد. به طور کلی در روز راننده حداقل 20 دقیقه فرصت دارد تا قبل از اینکه ولتاژ به نقطه ای افت کند که سیستم احتراق دیگر کار نکند و موتور متوقف شود اگر چراغ دینام روشن شد همه وسایل برقی غیر ضروری را خاموش کنید و تا نزدیکترین تعمیرگاه رانندگی کنید .سیستم شارژ طی این 40 سال تغییر چندانی نداشته است و شامل دینام و رگولاتور که معمولا داخل دینام نصب می شود و سیم پیچ داخلی است.هدف از سیستم شارژ تامین شارژ باتری است که هنگام کارکرد پیشرانه منبع اصلی انرژی الکتریکی است. @mechanic_ir
4.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخرین محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور جانشین پلیس‌راه: 🔹شب گذشته در آزاد راه تهران شمال ریزش سنگ داشتیم که از ساعت 5 صبح محور باز شد. 🔹از ساعت 9:30 صبح مسیرهای شمالی به‌سمت تهران یک‌طرفه می‌شوند. 🔹در حال حاضر جاده اصلی راور به دیروک در کرمان به‌دلیل بارندگی مسدود است. @mechanic_ir