شما شب یلدا کجا عکس میگیرید؟ 😉
دکور از ما 🍉
عکس از شما 📸
با موبایل یا دوربین هر طور که خودتون دوست داشتید عکس بگیرید 😍
۳۰ دقیقه زمان عکاسی با قیمت استثنائی ۲۰ هزار تومان 🤩
لباس یلدایی بسیار خاص و زیبا مناسب ۶سال، هم دخترانه و هم پسرانه موجوده؛ اگر دوس داشتید ببینید به آیدی @medadman پیام بدید تا تصویرش رو بفرستیم 😊
شماره تماس جهت هماهنگی برای عکاسی و رزرو نوبت
09026800995
#مجتمع_علمی_تفریحی_باد_و_خاک
✏️ @medadman
https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
سلام و درود 💐
انجمن مدادستان اردکان با حمایت خیرین فرهنگی قصد دارد طرح #یک_سبد_کتاب را اجرا نماید 📚
دوستانی که مایل هستند در ایام #فاطمیه در کنار مجلسشان این طرح را اجرا کنند از همین الان اقدام کنند 🌿
یک میز کتاب با ۶۰ درصد تخفیف 😍
برای تمام سنین 💯
#پیشنهاد_ویژه 👇👇👇
تهیه پَک کامل شامل ۶ کتاب که هر کدام برای رده سنی خاصی می باشد از کودک و نوجوان تا کهنسال! 🌿
با قیمت ۱۰۰ هزار تومان ‼️
خانوادگی کتاب مطالعه کنید 📖🌱
ارتباط با ما 👇
+989366093303
🔸#مکتب_خانه_قرآنی_امام_رضا (ع)
🔸#انجمن_مدادستان_شهرستان_اردکان
✏️ @medadman
https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
✨﷽✨ 📣 مجتمع آموزشی میم با همکاری مجتمع علمی تفریحی باد و خاک برگزار میکند:
سلسله جلسات تربیتی کودک و نوجوان
#هزاره_تربیت ✨
این هفته با حضور
سرکار خانم محمدرضایی
📆 زمان: پنجشنبهها ساعت ۴ عصر
شماره تماس جهت ثبت نام ⏬
۰۹۱۳۲۵۸۹۳۷۳
┅•═༅𖣔✾🌺✾𖣔༅═••
✏️ @medademan
https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
🍉 #یلدا را قدر بدانیم؛
برای لمسِ عاشقانهی دستانِ پدر
و نگاهِ پر از شوق به چهرهی مادر.
🌿 یلدا را قدر بدانیـم!
برای آرام گرفتن در آغوش خانوادهای که همـتا ندارد...
خدای مهربان، مهمانِ یلدای روشن شما ...❤️
✏️ @medadman
https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
✅ به نام خدای مهربان
✅ برای انسان های بزرگ ...
برای انسان های بزرگ، کلبه و کاخ، یکی است! 😌
برای انسان های با ظرفیت، تشویق و تخریب، یک مزه دارد ‼️
برای انسان های دریایی، آرامش ظاهری، یک برند است! 🌊
برای انسان های نیکِ روزگار، لبخند همیشگی، یک هدیه است! 🌸
برای انسان های پاک و طاهر، صداقت، همراه همیشگی است! 💚
برای انسان های خوش حساب، حساب دفتری، یک کابوس است! 😱
برای انسان های خوش صفت، بی صفتی بی معناست! ❌
برای انسان های خوش گفتار، سخن زیبا یک اسلحه است! 🌼
برای انسان های خوش پندار، بد بینی یک کابوس است! 😖
برای انسان های خوش قدم، کفش مهم نیست! 🚫
برای انسان های خوش روزی، کیف پول بی معناست! ⭕️
برای انسان های خوش یُمن، آسمان، همیشه آبی است! 🌥
برای انسان های با مرام، پرچم دوستی، همیشه بالاست! 💞
✍ جواد حاجی اکبری
🌱 یلدایتان پر از خوشی
✏️ @medadman
https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
✅ به نام خدای مهربان
✅ نگاهی بر تصویرپردازی اندیشمندان غربی از حضرت زهرا (س) (1)
«برخی از محققان غربی در توصیف شخصیت حضرت زهرا (س) از ایشان به عنوان کانون تأثیرگذاری اجتماعی و سیاسی بر جوامع اسلامی یاد میکنند.» این جمله برای کسانی که تا کمر جلوی نظریه های غربی خم می شوند و بدون تحلیل آنها را می پذیرند نوشته شده است. آنچه در ادامه می خوانید تنها گوشه ای از ده ها کتاب نگاشته شده در وصف ستاره زهره آسمان است.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تبیین شخصیت #حضرت_زهرا (س) در تاریخ صدر اسلام، همواره یکی از مهمترین وجوه پژوهشهای اروپا و آمریکا بوده است. اولین ویراست دانشنامه اسلام توسط انتشارات دانشگاهی بریل لایدن (هلند) در سال ۱۹۱۳ میلادی با اولین تحقیق رسمی با قلم کشیش هنری لامنس انجام گرفت. مدت زیادی نگذشت که پژوهش لامنس تبدیل به یک منبع فاطمهشناسی در غرب شد و بسیاری از محققان اسلامی در اروپا و آمریکا رویه او را پیروی کردند. فائزه سادات حسینی طی تحقیقی با عنوان «نگاهی بر تصویر فاطمه زهرا (س) در غرب» به بررسی نوع مواجهه پژوهشگران غربی به سیره حضرت زهرا (س) و تأثیر ایشان بر زندگی و آزادگی مسلمانان پرداخته است.
یکی از مهمترین منابع غربیان جهت #فاطمهپژوهی دانشنامهها هستند که از شاخصترین آنان «دایره المعارف اسلام» چاپ لایدن است. این طرح در سه نوبت مورد ویرایش نویسندگانی مانند کشیش هنری لامنس، لئورا وچا ولیری و وِرِنا کِلِم در سالهای ۱۹۱۳، ۱۹۶۵ و ۲۰۰۷ میلادی با مدخلهای فاطیما قرار گرفت.
لامنس بلژیکی بیشتر با اتکا بر کتاب خود (فاطمه و دختران محمد صلوات الله علیه) به تشریح تاریخی شخصیت حضرت فاطمه (س) پرداخت که محتوایش بر روایات شاذ و حمله به این بانوی بزرگ بود ولیکن لویی ماسینیون در مدخل محسن بن علی این دانشنامه، تقدس مقام حضرت را در قیاس با #حضرت_مریم (س) توصیف کرد.
او با توجه بر علایق خود به تصوف، تا حدودی توانست به شبهات لامنس در این زمینه پاسخ دهد چنانچه شاگردش هانری کُربَن، آن را بنا بر گرایشهای فلسفی و عرفان اسلامی دنبال کرد.
ادامه دارد ...
✏️ @medadman
https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
✅ به نام خدای مهربان ✅ نگاهی بر تصویرپردازی اندیشمندان غربی از حضرت زهرا (س) (1) «برخی از محققان غ
✅ به نام خدای مهربان
✅ نگاهی بر تصویرپردازی اندیشمندان غربی از حضرت زهرا (س) (2)
در ویرایش دوم «دانشنامه اسلام» وچا ولیری، استاد دانشگاه مطالعات شرقی ناپل وظیفه تدوین مقاله فاطیما را به عهده گرفت و بحث را با بررسی آثار لامنس و ماسینیون در این زمینه آغاز کرد. سپس در دو بخش اصلی تاریخی و اسطورهای با جای گذاری روایتهای کتب سنی، متقدم شیعی و اسماعیلی به تبیین شخصیت حضرت میپردازد که درواقع بیشتر سعی در معرفی پنداره جدید فراتاریخی حضرت زهرا سلام الله علیها بود.
در ویرایش سوم نیز وِرِنا کِلِم، استاد دانشگاه لایپزیگ تنها به تکمیل اطلاعات پیشین پرداخت با این تفاوت که توجه بیشتری به منابع تاریخی امامیه نشان داده و در کمترین سطح، به کتب اسماعیلی ارجاع میکند. همارز با انتشار این کتاب، طرح «دانشنامه قرآن» به سرویراستاری جین دَمِن مک اولیف، استاد دانشگاه جرج واشنگتن کلید خورد و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ روانه بازار نشر شد. در این اثر نیز هفت مدخل مرتبط با حضرت قلم زدند که مهمترین آنان مقاله فاطمهزهرا (س) مک اولیف، متکی بر منابع روایی و کلامی بود.
نگرش اسلامشناسان آمریکایی به حضرت فاطمه (سلام الله علیها)
پس از انتشار دانشنامههای مذکور از سوی بریل، یک دایره المعارف مهم دیگری بنام «زنان و فرهنگهای اسلامی» در سال ۲۰۰۷ چاپ شد که در قالب مقالههای لامنس و ولیری بود ولیکن، تفاوتی در چگونگی تبیین چهره سیاسی حضرت داشت. به این معنا که علاوه بر تداوم تصویر اسطورهای یا فرابشری حضرت فاطمه (س) بنا بر روایات، به تعریف کنش سیاسی ایشان در چارچوب صفت انتسابی حضرت به پیامبر (صلی الله علیه و آله)، همسر امام علی (علیه السلام) و مادر امام حسن و امام حسین (علیهماالسلام) متکی بر منابع سیرهشناسی و تاریخی پرداختند.
تمرکز نویسندگان این اثر به دلایلی همانند اوجگیری تاریخ جنسیتی در دهههای ۱۹۵۰ میلادی، توجه برخی از اندیشمندان مسلمان به وجه الگویی فاطمه زهرا سلام الله علیها برای زنان مسلمان مانند کتاب برجسته «فاطمه فاطمه است» مرحوم علی شریعتی و وقوع انقلاب اسلامی در ایران بازمیگشت که در دانشنامههای تخصصی «دین» سال ۱۹۸۷ و «تمدن و دین اسلامی» چاپ ۲۰۰۶ و آمریکا دیده میشد؛ بنابراین دیگر مانند گذشته توصیف حضرت بر زندگانی افسرده و بیمار نبود بلکه کانون توجه به سمت چگونگی تأثیرگذاری وجه اجتماعی و سیاسی ایشان بر جوامع اسلامی به ویژه زنان تمرکز مییافت. شاهد این قالب جدید، کتاب «زنان برگزیده» از ماری ترول کیل بود که تنها در سه نوبت تجدید چاپ شد.
او در پنج فصل با معیار خداگونه و فرابشری، متون مقدس و منابع دینی درباره شخصیتهای زهرا سلام الله علیها و مریم سلام الله علیها را قیاس کرد و با حاصل از آن، به بررسی پندارههای شخصی و خانوادگی ایشان پرداخت؛ گو اینکه جهت تفهیم بهتر القاب و کنیههای شاخصی همانند اُم ابیها آن را ترتیب داد.
ادامه دارد ...
✏️ @medadman
https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
✅ به نام خدای مهربان ✅ نگاهی بر تصویرپردازی اندیشمندان غربی از حضرت زهرا (س) (2) در ویرایش دوم «دا
✅ به نام خدای مهربان
✅ نگاهی بر تصویرپردازی اندیشمندان غربی از حضرت زهرا (س) (3)
به این ترتیب، ترول کیل بیشتر منابع تاریخی، روایی و تفسیری اعم از سنی، شیعی، فاطمی، اسماعیلی و دوازده امامی را بررسی کرد که البته بیست و پنج سال بعد نیز ورنا کلم در کتاب «بررسی تصاویر و نمادها در ادبیات سنتی اسلام عرب» به سرویراستاری سپاستین گانتر، آن را در فصلی با نام «تصویرساختاری از یک افسانه اسلامی» قلم زد تا علاوه بر تحلیل گفتمانی این منابع، مهری بر بیاعتباری آنان بزند.
اسلامشناسان و الگوی بانوان مسلمان
تا به اینجا متوجه اندیشه اروپاییها و آمریکاییها نسبت به حضرت زهرا (س)، در یک جریان متکی بر منابع اسلامی شدیم که خروجی آن بیشتر ساختن یک روایت افسانهای یا اسطورهای از ایشان بود.
اما در قسم دیگری از آثار، اعم از کتب یا مقالهها شاهد تحلیل پژوهشگران ایشان درباره ارتباط میان وجه اجتماعی- سیاسی حضرت فاطمه (س) با الگوسازی جوامع اسلامی هستیم که درون آنان مبارزه با غرب و استعمار را تبلیغ میکند.
در این زمینه میتوان به سه مقاله شاخص «فاطمه کیست؟» فیروزه کاشانی ثابت در مجله مطالعات زنان خاورمیانه سال ۲۰۰۶، کَرِن روفل در مجله مطالعات فارسی سال ۲۰۱۱ و مقاله راشل کانتز فیدر در مجله مطالعات بریتانیا سال ۲۰۱۴ با عنوان «تصویر انقلابی فاطیما سلام الله علیها در کتاب فدک فی التاریخ» اشاره کرد.
اما روفل استاد دانشگاه تورنتو در مقالهاش به شخصیت زنده و پویا حضرت اشاره دارد و شاهد آن را الگوبرداری شیعیان منطقه حیدرآباد از زندگی زهرا (سلام الله علیها) معرفی میکند.
او در سخنرانیها و دیدارها با بزرگان آنجا، از ارتباط ریشهای سنتهای مردم با وجوه شخصیتی فاطمه (سلام الله علیها) مانند مراسم عروسی، جیزیه و مهریه و ... توضیحاتی را ارائه میدهد و سپس به متن خطبه فدکیه میپردازد. در تحلیل روفل وجود این مسائل در زندگی حضرت همارز با فقر و کم بضاعتی بود که حکایت از صبر، قناعت و استقامت برای تمام مسلمانان داشت.
روفل این را تنها یک شعار تعریف نمیکرد بلکه آن را عملی انجام شده در تاریخ صدر اسلام توسط دختر پیغمبر اسلام (صلی الله علیه و آله) تبیین میکرد و از اینرو به دنبال موضوع مذکور، حضور و خطبه بانوی بزرگ اسلام را در مسجد اقتدارگرایانه تحلیل کرد.
ادامه دارد ...
✏️ @medadman
https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
🌹بسم رب الشهدا و الصدیقین
🌷عطر دلنشین شهدا!!
باز بوی عطر دل انگیز لالههای پرپر وطن، دلها را نوازش می دهد. باز عزای مادر سادات سلام الله علیها، مجلس گردانی و پرشور کردن این ایام توسط شهداء جایی بس تامل دارد!!!! 🍃
در حدود ده سال از به خاکسپاری ۵ شهید عزیز در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در شهرمان می گذرد که الحمدلله مجدد توفیق رفیق راه ما اردکانیها شد و میزبان و بلکه درستتر میهمان شهدا شده ایم. 🥀
سال ۹۲ واقعا چه شور و حال و غوغایی بود. چقدر دلهره و نگرانی و اشکهایی که ریخته نشد برای به خاکسپاری این شهدای عزیز!!! چه جریاناتی و شبهههایی که مطرح نشد، اما باز این شهداء بودند که برای اثبات حقانیّت خودشان و دفاع از مظلومیّتشان در برابر برخی، به میدان آمدند و معجزه ای رقم زدند که متاسفانه کسی نبود و شاید رسانه قدرتمندی نبود که این معجزه را بارها و بارها بازگو کند!. 💫
بگذار و بگذریم.
به روز شهادت مادر و خاکسپاری این شهدای نامدار رسیدم. الحقّ و الانصاف چه مراسم باشکوهی بود اما نبودم که از نزدیک این احساسات و این صحنه ها و این دلداگی ها را ببینم. ✨
ادامه دارد....
✍داود شاکراردکانی
🗓اول دیماه 1401
#تشییع_شهدای_گمنام
✏️ @medadman
https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
✅ به نام خدای مهربان ✅ نگاهی بر تصویرپردازی اندیشمندان غربی از حضرت زهرا (س) (3) به این ترتیب، ترول
✅ به نام خدای مهربان
✅ نگاهی بر تصویرپردازی اندیشمندان غربی از حضرت زهرا (س) (4)
تحلیل یک دانشجوی دکترای صهیونیست از شخصیت حضرت زهرا (س)
بنابراین این شخصیت تبدیل به الگویی موفق برای جامعه اسلامی شد؛ همچنانکه راشل کانتز فیدر، استاد تاریخ عراق و جریانهای سیاسی آن در مرکز مطالعات آفریقا و خاورمیانه موشِ دایان (مدرس دانشگاه تلآویو و محقق دانشگاه حیفا) در مقاله مأخوذ از پایاننامه دکترای خود، چنین باوری را دارد. این دختر که بر شخصیت و اندیشههای شهید محمد باقر صدر طرح خود را گذرانده بود، مقالهای درباره تأثیر کنش سیاسی حضرت زهرا (س) ویژه خطبه فدکیه و جانشینی پیامبر صلی الله علیه و آله بر پیدایشهای جریانهای سیاسی عراق، در مجله بریتانیایی مطالعات خاورمیانه منتشر کرد.
او با محوریت قرار دادن کتاب «فدک فی التاریخ» شهید صدر، مفهوم مقاومت را یادگار بزرگ حضرت فاطمه (س) تحلیل میکند که موجب تأسیس گروههایی جهت مقابله با صدام و حزب بعث در زمان حیات این شهید و ورود ادبیات جدید سیاسی در حاکمیت این کشور همانند عزت و استقلال شد.
این دختر صهیونیست در مقدمه و نتیجهگیری خود از پویایی اندیشه و کنش سیاسی بانوی عالیقدر اسلام و نفوذ آن بر ملت عراق و حتی ایران (با اشاره به کتاب فاطمه فاطمه است، مرحوم شریعتی) به نوعی ابراز نگرانی کرده است.
ادامه دارد ...
✏️ @medadman
https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
🌹🌹به نام خدایی که مادر را آفرید
🌷سلام مادر، سلام فرزندان مادر!
سال 92 روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در اردکان خبرهایی بود. الحمدلله در روز شهادت مادرمان، توفیق رفیق راه این کمترین شده بود و در مدینه منوره بودم. روز شهادت مادر، مدینه، کنارِ کنارِ کنارِ مرقد که نه 😭😭 اما در محضر ایشان بودیم. شاید بگویی خوش به سعادتت، اما!!!!
واقعا روز شهادت مدینه باشی غربت مادر را احساس می کنی، غربت و مظلومیت حضرت علی علیه السلام را درک می کنی. انگار قرار است این غربتِب سرد و مظلومیت بماند تا منتقمش بیاید(ان شاءالله).
تنها مراسم، مراسمی بود که در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد. چه ایامی بود. فقط این ابیات را زمزمه می کردم:
سلام من به مدینه به آستان رفیعش
به مسجد نبوی و به لاله های غریبش
سلام من به تو ای بانویی که مرد نبردی
زغیر هر چه که دیدی به یار شکوه نکردی😭😭😭😭
اما در این سکوتِ سرد و خاموش، اردکان غوغا بود. فرزندانی از فرزندانِ زهرای مرضیه سلام الله علیها با عزت و شوکتی بر روی دست عاشقانِ مادر، تشیع و در خانه ابدی خود در این دنیا آرام گرفتند. مرقد مطهرشان شد زیارتگاه عاشقان. از دعای عهدهای ماه رمضان گرفته تا سفره های صلوات و دعاها و مجالس عزا و درد ودل های عاشقانه با شهدا و عهد و پیمان های زوج های جوان در کنار این عزیزان.
شهدای عزیز ما به شما افتخار میکنیم و از حضورتان در قلب اردکان بسیار سپاسگزار و از خدای مهربان کمال تشکر را داریم.
ان شاءالله در آستانه شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، ما اردکانیها خصوصا نوجوانان وجوانان بتوانیم میزبانِ خوبی و یا مهمان شایسته ای برای دو شهید عزیز باشیم.
✍داود شاکراردکانی
🗓دیماه 1401
#تشییع_شهدای_گمنام
✏️ @medadman
https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
این همه کودک و نوجوان را که می بینید محصول یک #کار_گروهی با مدیریت حجه الاسلام #کارگر از تبار #شهیدیه میبد است. 🌿
صبح جمعه مهمان هیئت حضرت #علی_اصغر (ع) شهیدیه بودم. چراغ این هیئت به برکت نفس گرم ایشان روشن و به برکت یک حرکت منسجم چند جوان دیگر پرفروغ تر شده است. ✨
در این بازار گرم اعتراضات و ناشکری ها، وجود این جلسات مایه دلگرمی است. افسوس و صد افسوس که این جلسات به آحاد مردم معرفی نمی شود. مگر شوخی است؛ بیش از 50 کودک و نوجوان، صبح جمعه از خواب و بازی و ... می گذرند و #به_عشق_یوسف_زهرا (س) راهی هیئت می شوند. روی موکت می نشینند و آقایشان را صدا می زنند.! صبحانه ساده می خورند و با هم سرود ارادت می خوانند.! ✋
به شدت پیشنهاد می شود برای یک بار هم که شده در این مجلس شرکت فرمایید. 💐
آدرس؛ میدان نماز، از سمت چپ میدان وارد شهیدیه شوید، مستقیم بروید تا مجدداً به میدان برسید، از سمت چپ میدان وارد خیابان اصلی شهیدیه شوید، دومین کوچه سمت چپ، داخل رفتید علاوه بر نورانیت جلسه، شلوغی وسایل نقلیه را که دیدید به مقصد رسیدید. 🌻
قطعاً جلسات مشابه این جلسه زیاد است و برخی فکر می کنند اشتیاق به دیانت و امام زمان (ع) کمرنگ است. باشد که رسانه ها، صدای این جلسات شوند و این اخلاص و یکپارچگی ها را روانه بازار امید اجتماع کنند. 🌱
✍ جواد حاجی اکبری
🗓 زمستان 1401 ش
✏️ @medadman
https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc