eitaa logo
مداد من
531 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
175 ویدیو
9 فایل
🔰حجة‌الاسلام جواد حاجی‌اکبری ✔ موسس مکتب‌خانه قرآنی امام رضا(ع) ✔ کارشناس ارشدفقه واصول ✔ کارشناس تاریخ ✔ مدرس زبان اسپانیایی ✔ نویسنده و مدرس یادداشت‌نویسیِ رسانه‌ای ✔ مبلغ و مشاور جوانان و خانواده ✔ طلبه‌ سطح ۴ شیعه‌شناسی فعالیت توسط ادمین: @medadman
مشاهده در ایتا
دانلود
مداد من
✅به نام خدای مهربان ✅زیر سایه او! (5) درخت ها در مصحف شریف! (14) درختان بهشتی بهشت و دوزخ دو مکان
✅به نام خدای مهربان ✅زیر سایه او! (5) درخت ها در مصحف شریف! (15) معروفترین درخت بهشتی همانا «درخت طوبی» است. در قرآن کریم تنها یک بار و آن هم در آیه ۲۶ سوره مبارکه رعد، لفظ طوبی به کار برده شده که البته مراد این آیه نیز درخت طوبی نمی‌باشد، ولی در روایات ذکر شده: «طوبی درختی است در بهشت، ‌تنه آن در منزل رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بوده و در منزل هر مؤمن شاخه‌ای از آن هست.» (قرآن بر فراز آسمانها، ص۲۳۳) درختان دوزخی در مصحف شریف از وجود درختی به نام «زقوم» در جهنم نام برده شده است؛ • «أَذَلِكَ خَيْرٌ نُزُلًا أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ، إِنَّا جَعَلْنَاهَا فِتْنَةً لِلظَّالِمِينَ، إِنَّهَا شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ، طَلْعُهَا كَأَنَّهُ رُءُوسُ الشَّيَاطِينِ، فَإِنَّهُمْ لَآكِلُونَ مِنْهَا فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ، ثُمَّ إِنَّ لَهُمْ عَلَيْهَا لَشَوْبًا مِنْ حَمِيمٍ؛ آيا از نظر پذيرايى اين بهتر است‏ يا درخت زقوم؟ در حقيقت ما آن را براى ستمگران [مايه آزمايش و] عذابى گردانيديم، آن درختى است كه از قعر آتش سوزان مى ‏رويد، ميوه‏ اش گويى چون كله ‏هاى شياطين است، پس [دوزخيان] حتما از آن مى ‏خورند و شكمها را از آن پر مى كنند، سپس ايشان را بر سر آن آميغى از آب جوشان است.» (صافات: 62 – 67) تشبيه شکوفه‌هاي درخت زقوم به سرهاي شيطان، مي‌تواند براي بيان نهايت زشتي آن باشد، با اين عنايت که خيال انسان‌ها شياطين را در زشت‌ترين صورت تصوير مي‌کند. (سيد محمدحسين طباطبايي، الميزان، ج 17، ص 140) مقصود از «شَجَرَةٌ تَخْرُجُ» درخت زقوم است. • «إِنَّ شَجَرَةَ الزَّقُّومِ، طَعَامُ الْأَثِيمِ، كَالْمُهْلِ يَغْلِي فِي الْبُطُونِ، كَغَلْيِ الْحَمِيمِ؛ همانا درخت زقّوم، غذای گنهکاران است، همانند فلز گداخته در شکمها می‌جوشد، جوششی همچون آب سوزان!» (دخان: 43 – 46) از این آیات بر می‌آید زقوم، درختی است که خداوند آن را با دست قدرت خویش از بن دوزخ می‌رویاند و دارای میوه‌ای است که خوراک گناهکاران در جهنم می‌باشد. امام باقر (علیه السلام) در توصیف این درخت می‌فرماید: «زقوم درختی است که از قعر جهنم بیرون می‌آید و ثمره او مانند «رؤس شیاطین» می‌باشد. از زشتی صورت و کراهت عفونت و چرک، آن را به سر شیطان تشبیه کرده‌اند و شاخه‌های آن درخت اشراب شده و پرورش یافته از آتش جهنم است، میوه آن آتش و برگهایش نیز از آتش خلق شده است. به هنگام تناول، آن تلخ‌تر از صبر و بد بوتر از میته متعفنه و سخت‌تر از آهن می‌یابند، آنگاه آنچه را که در دنیا خورده اند از طعم‌ های لذیذ متذکر می‌‌شوند.» (قاموس قرآن، ج۳، ص۲۴۶) وچه زیبا و دلرباست تدبر در تک تک واژه های این مصحف آدم ساز! مصحفی که اندیشه ها را بارور و طعم زندگی ها را لذیذ می کند.! ✍جواد حاجی اکبری 📆رمضان 1400 ش (با بهره گیری از دو مقاله؛ عباس کوثري، فرهنگنامه تحليلي وجوه و نظائر در قرآن - محتشم مؤمنی، درخت در قرآن) ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
تقویم_نگار 📆 🍀 سه‌شنبه 🌞 ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ 🌙 ۱۷ رمضان ‌ ۱۴۴۳ 🎄 ۱۹ آوریل ۲۰۲۲ 🔎رویداد های مهم تاریخی امروز 🔹وقوع غزوه ‏ي «بدر» اولين جنگ بين اسلام و كفر (2 ق) 🔸معراج پيامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلّم(12ق) 🔹وفات «عايشه» دختر ابوبكر (58 ق) 🔸وفات برادرزاده ابولؤلؤء (130 ق) 🔹«حسن بن مثله» و ساختن مسجد جمكران(393ق) 🔸وفات «حاج ميرزا محمد هاشم خوانساری» (1318 ق) 🔹وفات «آیةالله «محمد فاضل شریبانی» (1322ق) 🔸وفات آیةالله «ميرزا جمال ‏الدين كرباسي» (1350 ق) 🔹قتل«گريبايدوف»سفيركبيرروسيه تزاری درايران(1207ش) 🔸اولين سفر «ناصرالدين شاه قاجار» به اروپا (1252 ش) 🔹ولادت «محمدتقی دانش‌ پژوه» (1290 ش) 🔸وفات دكتر «خواجه نوری» محقق علم آمار (1372 ش) 🔹وفات آیةالله «غلامرضا رضوانی» (1392 ش) ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
✴️دقایقی در محضر مصحف شریف؛ این بار با تفسیری متفاوت می خواهیم با باد ها آشنا شویم. ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
✴️دقایقی در محضر مصحف شریف؛ این بار با تفسیری متفاوت می خواهیم با باد ها آشنا شویم. ✏️ @medadema
✅به نام خدای مهربان ✅زیر سایه او! (6) بادها در مصحف شریف! (1) معادل قرآنی این واژه «ریح»، از ریشه «ر‌و‌ح» (لسان‌العرب، ج‌۵‌، ص‌۳۵۵ - فرهنگ فارسی، ج‌۲، ص‌۱۷۰۱) و در مصحف شریف به معنای رایحه، بو، شکوه و قدرت (یوسف/۹۴ - انفال/ ۴۶) به کار رفته است. کلیدواژه‌های قرآنی این کلمه را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: 1- واژه‌هایی که بر مطلق باد دلالت دارد: * ریح (آل‌عمران/117 - یونس/22 - سبأ/12) * ریاح (جمع ریح) (بقره/164 - اعراف/57- روم/48) که به ترتیب در ۱۷ و ۱۰ آیه آمده است. (المعجم المفهرس، ص‌۳۲۶ - المعجم الاحصائی، ج‌۲، ص‌۸۱۷‌ - المعجم الاحصائی، ج‌۲، ص ۸۱۹‌) 2- واژه‌هایی که به گونه خاصی از باد اشاره دارد: * حاصب؛ باد شدیدی که با خاک و سنگ همراه است. (لسان العرب، ج‌۳، ص‌۱۹۸، «حصب» - اسراء/۶۸ - عنکبوت/40 - قمر/34 - ملک/17) * اِعصار؛ باد همراه گرد و غبار (الصحاح، ج۲، ص۷۵۰ - لسان‌العرب، ج۹، ص‌۲۳۸، «عصر) * گردباد (لسان العرب، ج‌۹، ص‌۲۳۸، «عصر» - بقره/ ۲۶۶) 3- واژه‌هایی که برخی مفسران به قرینه خاصی در معنا و مضمون آیه و بعضی روایات، آن را به معنای باد تفسیر کرده‌اند: * ذاریات؛ پراکنندگان (کشف‌الاسرار، ج‌۹، ص‌۳۰۷ - مجمع البیان، ج‌۹، ص‌۲۳۰ - التحقیق، ج‌۳، ص‌۲۹۲، «ذرو» - ذاریات/۱) * حاملات؛ حمل‌کنندگان (مفردات، ص‌۲۵۸، «حمل» - التفسیر الکبیر، ج‌۲۸، ص‌۱۹۵ - ذاریات/۲) * جاریات؛ روان‌شوندگان (مفردات، ص‌۱۹۴، «جری - التفسیر الکبیر، ج‌۲۸، ص‌۱۹۵ - ذاریات/ ۳) * مقسّمات؛ قسمت کنندگان (مفردات، ص‌۶۷۰‌، «قسم» - الکشاف، ج‌۴، ص‌۳۹۵ - ذاریات/4) * مرسلات؛ فرستادگان (مفردات، ص‌۳۵۲، «رسل - تفسیر ماوردی، ج‌۶‌، ص‌۱۷۵ - مجمع البیان، ج‌۱۰، ص‌۶۲۸‌) * عاصفات؛ تندروندگان (تفسیر ماوردی، ج‌۶‌، ص‌۱۷۶- مجمع البیان، ج‌۱۰، ص‌۶۲۸‌ - مرسلات/۲) * ناشرات؛ گسترانندگان (مفردات، ص‌۸۰۵‌ «نشر - تفسیر ماوردی، ج‌۶‌، ص‌۱۷۶ - مجمع البیان، ج‌۱۰، ص‌۶۲۹‌ - مرسلات/۳) * فارقات؛ جدا کنندگان (مفردات، ص‌۶۳۳‌، «فرق» - تفسیر ماوردی، ج‌۶‌، ص‌۱۷۶ - مجمع البیان، ج‌۱۰، ص‌۶۲۹‌ - مرسلات/۴) * ملقیات؛ القاکنندگان (مفردات، ص‌۷۴۵، «لقی» - مجمع البیان، ج‌۱۰، ص‌۶۲۹ - مرسلات/۵) * آیات متضمن واژه‌های طوفان، (عنکبوت/ ۱۴) موج، (هود/42) برق (بقره/ ۱۹) و صاعقه (فصّلت/ ۱۳) که معمولا همراه با وزش باد پدید می‌آید. ادامه دارد ... ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
✅به نام خدای مهربان ✅اندر احوال ضیافت افطاری استاندار ...! (1) شنبه و به نمایندگی از انجمن مدادستان شهرستان اردکان و به دعوت اداره ارشاد استان، راهی تالار یزد شدم. افتان و خیزان خود را در جمع جامعه هنرمندان استان دیدم. تنها طلبه مجلس بنده بودم! از بین تقریباً صد نفر با مدل های مختلف وجود یک طلبه تقریباً برای همه تعجب آور بود! مخصوصاً آنکه در لابلای جمعیت هم نشسته باشد.! تقریباً اواسط جلسه رسیدم. یکی یکی نمایندگان انجمن ها صحبت کردند. مدل های لباس، مدل های مختلف مو، ترکیب رنگ پوشش های حضار برایم جالب بود. یکی موهایش را از پشت بسته بود، یکی کلاً تیغ کرده بود، یکی فِر کرده بود، یکی ... همه گلایه داشتند؛ پول نداریم، مکان نداریم، حامی نیست و ... دیدم اوضاع چنین و چنان است مشغول مطالعه شدم؛ کتاب «احضاریه» نوشته «علی مؤذنی»! نوبت به سخنرانی استاندار رسید. نویدهای خوبی به حضار داد. تشکیل شورای پیگیری جامعه هنری و تشکیل جلسات ماهیانه جهت پیگیری دغدغه ها از مهمترین بخش های صحبت ایشان بود. وی را مرد شریفی یافتم البته در سفری که با پدر ایشان همسفر بودم این نکته را فهمیده بودم. واقعاً از آن پدر، این فرزند بعید نبود.! بعد از سخنرانی آقای فاطمی از طرف مکتبخانه، آثار موسسه را تقدیم وی کردم. از آنجا که تنها طلبه جمع بنده بودم نماز را به جماعت خواندیم و چه جماعتی! تا اینجا همه چیز عادی پیش رفت. نقطه عطف این ضیافت برای بنده زمانی بود که آقای ملاحسینی از فیلم سازان موفق استان را در مسیر نشستن سر سفره افطار دیدم. کلی حرف زدیم و خیلی از حضار را برایم معرفی کرد. سر میز افطار با خبرنگار موفق استان، آقای میرجلیلی آشنا شدم. وقتی آمار و ارقام کارهای مکتب را برایش گفتم خیلی ... ادامه دارد ... ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
تقویم_نگار 📆 🍀 چهارشنبه 🌞 ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ 🌙 ۱۸ رمضان ‌ ۱۴۴۳ 🎄 ۲۰ آوریل ۲۰۲۲ 🔎رویداد های مهم تاریخی امروز 🔹اولین شب قدر 🔸نزول كتاب مقدس زبور بر حضرت داود(علیه السلام) 🔹وفات بانو «بدريه» «دختر ملاصدرا» (1090 ق) 🔸وفات آیة‏اللَّه «سيد مصطفي كاشاني» (1337 ق) 🔹حكومت جمهوري توسط نهضت جنگل (1338 ق) 🔸ولادت آیةالله «رضا مدنی کاشانی» (1282 ش) 🔹تخریب قبور ائمّه بقیع (ع) توسط وهابیون (1305 ش) 🔸وفات «آقا نجفي قوچاني» (1323 ش) 🔹وفات «محمدتقي شريعتي» (1366 ش) 🔸آغاز مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و عراق (1368 ش) 🔹وفات «سيد تقي حسيني نصيري» (1373ش) 🔸وفات میرزا حسن ثقفی (1388 ش) 🔹وفات آیةالله «رضوانی» (1392ش) ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
✅به نام خدای مهربان ✅زیر سایه او! (6) بادها در مصحف شریف! (1) معادل قرآنی این واژه «ریح»، از ریشه
✅به نام خدای مهربان ✅زیر سایه او! (6) بادها در مصحف شریف! (2) باد پدیده‌ای طبیعی است که دو جنبه دارد. هر دو جنبه نیز در قرآن کریم ذکر شده است؛ نعمت و نقمت! آیه شریفه «هُوَ الَّذی یُسَیِّرُکُم فِی البَرِّ والبَحرِ حَتّی اِذا کُنتُم فِی الفُلکِ وجَرَینَ بِهِم بِریح طَیِّبَة وفَرِحوا بِها جاءَتها ریحٌ عاصِفٌ وجاءَهُمُ المَوجُ مِن کُلِّ مَکان» (یونس/ ۲۲ - التبیان، ج‌۵‌، ص‌۳۵۹‌-۳۶۰ - مجمع‌البیان، ج‌۵‌، ص‌۱۵۳) بیانگر هر دو جنبه باد می باشد. قرآن در بیان نعمت بودن، باد را به حرکت درآورنده کشتیها، چنانچه در دوره‌های پیشین این کار بوسیله باد انجام می شد (تفسیر ابن‌کثیر، ج‌۳، ص‌۴۴۵ - تفسیر ابن‌کثیر، ج‌۴، ص‌۱۲۷ - روم/ ۴۶ - شوری/ ۳۳) و حرکت‌دهنده (اعراف/۵۷‌ - روم/۴۸ - فاطر/9) و بارورکننده (مجمع البیان، ج‌۶، ص‌۵۱۱‌ - تفسیر قرطبی، ج‌۱۰، ص‌۱۲ - حجر/۲۲) و بشارت‌دهنده می‌داند. (المیزان، ج‌۱۲، ص‌۱۴۵‌-۱۴۶ - اعراف/۵۷‌ - فرقان/۴۸ - نمل/ ۶۳‌ - روم/۴۶) بازگویی این کارکردها برای توضیح جایگاه باد در طبیعت نیست، بلکه جهت توجه به خالقیت و قدرت خدا و دعوت به توحید و نفی شرک (نمل/۶۳) و شکرگزاری (روم/۴۶) می باشد و متناسب با این دیدگاه، آن را آیه و نشانه‌ای از خداوند (روم/ ۴۶) برای انسانهای عاقل (بقره/۱۶۴- جاثیه/ ۵) و صابر و شکرگزار (شوری/ ۳۳) ترسیم می‌کند. قرآن در بیان مخرّب بودن باد، با دو رویکرد ابتلا و امتحان انسان و عذاب و نابودی کافران سخن گفته است. گرفتاری در دریای طوفانی و موج‌خیز به علت باد شدید (یونس/۲۲) و زرد و پژمرده شدن زراعت و گیاهان زمین بر اثر وزش‌باد آفتزا (روم/ ۵۱) را می‌توان از موارد کارکرد باد در ابتلا و امتحان دانست. این ابتلا و امتحان، یا تنبیه و بیداری از غفلتها و روی‌آوری صادقانه به خداوند را در پی دارد (یونس/ ۲۲) یا زمینه کفر را فراهم می‌آورد. (روم/ ۵۱) ادامه دارد ... ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
⁉️ شما با هسته‌های خرما چه می‌کنید ⁉️ 🌿 اولین پویش سراسری برای زندانیان • جهت تراش و ساخت تزئینات ♨️ البته ما حتی حاضریم هسته‌ها را با قیمت مناسب از شما بخریم ❗️ • هسته‌های خریداری شده فرآوری خواهد شد. 🌹 زمان تحویل: عصر‌ها ساعت ۱۶ الی ۲۰ 🍃 شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر ۰۹۳۶۶۰۹۳۳۰۳ 🍃آدرس: اردکان، شهرک ولیعصر، خیابان جانبازان اصلی، پلاک پرچم (ع) @maktabkhane_emamreza
تقویم_نگار 📆 🍀 پنجشنبه 🌞 ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ 🌙 ۱۹ رمضان ‌ ۱۴۴۳ 🎄 ۲۱ آوریل ۲۰۲۲ 🔎رویداد های مهم تاریخی امروز 🔹ضربت خوردن أمیرالمؤمنین علیه السلام (40 ق) 🔸وفات {قتل!؟} «غياث‏ الدين جمشيد كاشاني» (832 ق) 🔹روز بزرگداشت شيخ اجل «سعدي شيرازي» 🔸ولادت آیةالله «سیدمهدی یثربی کاشانی» (1303 ش) 🔹وفات «اقبال لاهوری» (1317) 🔸وفات «ملك ‏الشعراء بهار» (1330 ش) 🔹اعزام روحانيون به سربازي (1342 ش) 🔸عمليات بازي دراز 1 (1360ش) 🔹وفات آیةالله «غروي علياري تبريزي» (1376 ش) 🔸شهادت آیةالله «مرتضی نجفی بروجردی» (1377 ش) 🔹وفات آیةالله «شیخ علی قرنی گلپایگانی» (1377 ش) ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
✅به نام خدای مهربان ✅زیر سایه او! (6) بادها در مصحف شریف! (2) باد پدیده‌ای طبیعی است که دو جنبه د
✅به نام خدای مهربان ✅زیر سایه او! (6) بادها در مصحف شریف! (3) کارکرد باد در عذاب و نابودی کافران، هم در گذشته برای قوم عاد (روض‌الجنان، ج‌۱۷، ص‌۶۵‌ - تفسیر ابن کثیر، ج‌۴، ص‌۱۰۲ - فصّلت/ ۱۶ - احقاف/۲۴ - قمر/۱۹ - ذاریات/۴۱ - حاقّه/6) و لوط (مجمع البیان، ج‌۹، ص‌۲۹۱ - فتح القدیر، ج‌۵‌، ص‌۱۲۷ - قمر/34) رخ داده است و هم در جایگاه تهدیدی برای کفرورزی انسان بازگو شده است. (اسراء/۶۸-۶۹‌ - ملک/17) قرآن بادِ نابودکننده قوم عاد را با تعابیری چون صَرْصَر؛ صدای شدید (مجمع البیان، ج‌۹، ص‌۱۱ - المیزان، ج‌۱۷، ص‌۳۷۷) سرمای شدید) تفسیر ابن‌کثیر، ج‌۴، ص‌۲۸۴ - المیزان، ج‌۱۷، ص‌۳۷۷ - فصّلت/16 - قمر/19 - حاقّه/6) عقیم (بی‌فایده) (مجمع البیان، ج‌۹، ص‌۲۴۰ - المیزان، ج‌۱۸، ص‌۳۸۰ - ذاریات/41) و عاتیه؛ سرکش (تفسیر بیضاوی، ج‌۴، ص‌۳۱۳ -المیزان، ج‌۱۹، ص‌۳۹۳) و خارج از حد) التبیان، ج‌۱۰، ص‌۹۵ - تفسیر ابن‌کثیر، ج‌۴، ص‌۴۴۰ - حاقّه/6) وصف می‌کند و از بادی که سبب هلاکت قوم لوط شده است با واژه حاصب یاد می‌کند: «اِنّا اَرسَلنا عَلَیهِم حاصِبًا اِلاّ ءالَ لوط نَجَّینهُم بِسَحَر» (قمر/34) قرآن داستان عذاب امتهای پیشین را برای انذار و بازداشتن دیگران از کفرورزی بیان می‌کند: «فَاِن اَعرَضوا فَقُل اَنذَرتُکُم صعِقَةً مِثلَ صعِقَةِ عاد و‌ثَمود». (فصّلت/13) نیروی باد ممکن است در شرایطی برای یاری بندگان با ایمان به کار رود؛ مانند وزش باد شدید بر سپاه مشرکان در جنگ احزاب که آنان را از جنگ با مسلمانان بازداشت (مجمع البیان، ج‌۸‌، ص‌۵۳۱‌) «یاَیُّها الَّذینَ ءامَنوا اذکُروا نِعمَةَ اللّهِ عَلَیکُم اِذ جاءَتکُم جُنودٌ فَاَرسَلنا عَلَیهِم ریحًا» (احزاب/9) فقیهان شیعه (جواهرالکلام، ج‌۱۱، ص‌۴۰۷) هنگام وزش باد شدید به رنگهای سرخ و سیاه و زرد که موجب وحشت مردم شود، خواندن نماز آیات را واجب دانسته‌اند؛ اما فقیهان‌سنی (الفقه علی المذاهب الاربعه، ج‌۱، ص‌۵۰۳‌) به استحباب آن نظر داده‌اند. ادامه دارد ... ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
🌷یَارَبَّ المَهْدِیــــــٖ ☘به شهرِ اراده ها خوش آمده اید!!!!! به خودت بنگر که کجا ایستاده ای! راستی تا حالا به کوچه پس کوچه های اطرافت نگاهی انداخته ای؟ اصلاً حواست به تابلویِ ورودی شهر بود؟ نکند همینجوری سرت را پایین انداخته ای و بدون توجه به تابلویِ ورودی، وارد شهر شده ای؟! «ایستگاه اراده». همان نوشته روی تابلو بود که به سادگی از کنارش عبور کردی. بله! ماندن در این شهر نیاز به اراده دارد. اراده ای با انگیزه وصال. خیال کرده ای به همین سادگی است؟!! با آنکه شهری بسیار بزرگ و پهناور است، اما مسیرها همه کوتاه و سفرِ وِصال به سرعت انجام می گیرد. کوچه پس کوچه های این شهر، همه به خود خدا منتهی می شوند. در این شهر هم فقط چند صباحی میهمان هستی و خیلی زود، به سرعتِ چشم به هم زدنی عبور خواهی کرد. راستی تا حالا که در این شهر هستی، درسِ اراده را هم فرا گرفته ای؟ اراده گرسنگی و تشنگی کشیدن از صبح تا شب، اراده دست کشیدن از گناهان، اراده ای برای چشیدن رنج طاعت، اراده ای برای وصال خودِ خدا و... خلاصه بدان که اگر بخواهی، با اراده ای که خدا بهت داده؛ می توانی انجام بدهی. ✍ جمعی از طلّاب شهرستان اردکان ⏳۲۸/فروردین/ ۱۴۰۱ ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
🍃با عرض سلام و قبولی طاعات ✅ دوستانی که مایلند در ایام ماه مبارک رمضان از زندگی، فضائل و مناقب امیرالمومنین علی علیه السلام بگویند بشدت پیشنهاد می شود به سایت زیر یسر بزنند. 👌مطالب دسته بندی، دارای منبع، موضوعات بروز و جالب و کلی محسنات دیگر در این سایت بچشم می خورد. ☺️فقط باز کنید، انتخاب کنید، سخنرانی کنید و بعد کیف کنید!! https://hawzah.net/fa/Subjects/4937/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A4%D9%85%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85 ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc