eitaa logo
مداد من
533 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
175 ویدیو
9 فایل
🔰حجة‌الاسلام جواد حاجی‌اکبری ✔ موسس مکتب‌خانه قرآنی امام رضا(ع) ✔ کارشناس ارشدفقه واصول ✔ کارشناس تاریخ ✔ مدرس زبان اسپانیایی ✔ نویسنده و مدرس یادداشت‌نویسیِ رسانه‌ای ✔ مبلغ و مشاور جوانان و خانواده ✔ طلبه‌ سطح ۴ شیعه‌شناسی فعالیت توسط ادمین: @medadman
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓 ☘ چهارشنبه 🔅 ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ 🌙 ۲۲ رمضان ۱۴۴۲ 🎄 ۵ مه ۲۰۲۱ 🔎رویدادهای مهم تاریخی امروز: 🔸سومين شب قدر 🔹وفات «ابن ماجه» (۲۷۳ق) 🔸تصرف مجدد شهر آمل از سوي علويان (۲۵۵ق) 🔹وفات آیةالله «شيخ عبدالحسين تهرانی» (۱۲۸۶ق) 🔸روز بزرگداشت «شيخ صدوق» دانشمند شهير شيعه 🔹وفات آیةالله«سیدعبدالحسین موسوی لاری»(۱۳۰۳ش) 🔸صدورتاريخي‏ترين سندمبارزه امام خميني(ره)(۱۳۲۳ش) 🔹انحلال رسمي حزب توده (۱۳۶۲ش) 🔸صدور فرمان دولت آمريكا در تحريم ايران (۱۳۷۴ش) 🔹وفات استاد «محمدعلي مرداني» (۱۳۷۸ش) 🔸وفات حجةالاسلام «محمد دشتي» (۱۳۸۰ش) 🔹عزاي عمومي عراق درشهادت جمعي ازعلما(۱۳۸۲ش) ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
4_5767034158081640648.mp3
2.71M
🕋 تفسیر آیه ۱۸ سوره توبه 🎤 حجت الاسلام محسن قرائتی 👌روان و کوتاه https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
✅ به نام یکتای بی همتا ✅ زلزال علی!!! می گوید تو تفسیر قرآن گو، تو را چه به فضیلت علی گفتن. مگر می شود علی و قرآن را جدا کرد!!؟ گفت: "خوب تو زلزال بخوان وتفسیر بگو، اینجا که دیگر علی نیست." مگر نه آن است که روزی زلزله شد! همه ترسان و لرزان به علی پناه بردند، او از خانه بیرون آمد و پای بر زمین کوبید و گفت:"ای تراب ,بوتراب به تو فرمان می دهد آرام باش. پس آرام شد وکس از آن به بعد زمین لرزه ای در آنجا ندید."(علل الشرایع،جلد 2،ص556، ح 8) چگونه زلزال بخوانیم علی را یاد نکنیم!؟ چگونه قرآن را بخوانیم و در گوشه گوشه اش علی را نبینیم!؟ ای بی خردان گوشِ هوش باز کنید وبدانیدکه قرآن همان علی است و علی همان قرآن. ✍ خدیجه شاکر اردکانی 🗓 ِبهار1400ش ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
✅ به نام خدای حنان و منان ✅ نقشه مهندسی فرهنگی، از پندار تا واقعیت!! (۳) در ادامه، به گوشه ای از ا
✅ به نام خدای حنان و منان ✅ نقشه مهندسی فرهنگی، از پندار تا واقعیت!! (۴) اولویت های فرهنگی شامل موضوعات، مسائل و چالش های اساسی است که ناظر به ارزش ها، الگوهای رفتاری، محصولات و نمادهای فرهنگی کشور در سطوح فرهنگ ملی (اسلامی ایرانی)، عمومی و حرفه ای می باشند. اولویت ها معیار و مبنای تخصیص منابع و امکانات کشور برای تحقق اهداف و چشم انداز فرهنگی کشور محسوب می شوند. 1- هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی؛ انتظار منجی، قرآن و عترت، نماز و مسجد، ولایت فقیه، فرهنگ بسیجی، ایثار و جهاد و شهادت، زبان، ادبیات و خط فارسی. 2- نهاد خانواده و جمعیت؛ الگوسازی خانواده اسلامی ایرانی، تسهیل ازدواج، تحکیم خانواده و کاهش طلاق، جمعیت مطلوب (کیفی و کمی). 3- سبک زندگی اسلامی - ایرانی؛ معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی؛ عفاف، پوشش و آرایش بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی؛ صله رحم و الگوهای تعاملات اجتماعی، خانوادگی و فردی با اولویت کودکان، نوجوانان و زنان. 4- اخلاق و فرهنگ عمومی جامعه: 1- فرهنگی؛ صداقت، راستگویی و درستکاری، تعاون و کارجمعی. 2- اجتماعی؛ اعتماد اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر، شایسته سالاری، انضباط اجتماعی، قانون گرایی و رعایت حقوق دیگران، فرهنگ حفظ محیط زیست. 3- اقتصادی؛ فرهنگ پیشرفت، اخلاق و فرهنگ کار و کارآفرینی، وجدان کار و اتقان در عمل، فرهنگ مصرف صحیح و پرهیز از اسراف، تجمل گرایی و اشرافی گری و رعایت حلال و حرام بویژه رباخواری. 4- سیاسی؛ وحدت، امنیت و اقتدار ملی حول ولایت فقیه، سلامت اداری، مردم سالاری دینی، مشارکت عمومی و عدالت اجتماعی، استقلال خواهی و آزادی مشروع و قانونمند. 5- هنر؛ ساماندهی سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای سنتی و محصولات چندرسانه ای و تربیت هنرمندان متعهد. 6- قدرت نرم؛ بسیج و هم افزایی نیروها، تقویت سرمایه ها و قدرت نرم. 7- اطلاعات، ارتباطات و رسانه؛ تقویت محتوا، مصونیت بخشی و توسعه زیرساخت ها، نظام های جامع اطلاعاتی، ارتباطاتی و رسانه ای کشور. 8- تعامل منطقه ای و جهانی؛ گفتمان سازی برای تمدن نوین اسلامی و بیداری اسلامی؛ حمایت از مستضعفین و مقابله با نظام سلطه جهانی. 9- نظام فرهنگی فراگیر و کارآمد؛ ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، استقرار نظام جامع راهبری و مدیریت فرهنگی کشور، مهندسی نظام های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... کشور با رویکرد فرهنگی و تربیت نیروی انسانی کارآمد بخش فرهنگی. 10- محصولات و صنایع فرهنگی؛ توسعه صنایع و محصولات فرهنگی، هنری و چندرسانه ای. 👈 ادامه دارد ... ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
🗓 ☘ پنجشنبه 🔅 ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ 🌙 ۲۳ رمضان ۱۴۴۲ 🎄 ۶ مه ۲۰۲۱ 🔎رویدادهای مهم تاریخی امروز: 🔸نزول قرآن 🔹ولادت «ابن طولون» (۲۲۰ق) 🔸پايان تأليف كتاب «جواهرالكلام» (۱۲۵۴ق) 🔹پايان تأليف کتاب «منظومه» (۱۲۶۱ق) 🔸پايان تأليف کتاب «تفسیر المیزان» (۱۳۹۲ق) 🔹وفات آیةاللّه «حاج شیخ جواد فومنی» (۱۳۸۴ق) 🔸وفات آيةاللَّه روح اللَّه كمالوند خرم‏آبادي (۱۳۴۳ش) 🔹شهادت «مجيد شريف واقفي» (۱۳۵۴ش) 🔸تهاجم رژيم صهيونيستى به لبنان (۱۳۶۱ش) 🔹وفات «آیةالله نعمةالله صالحی نجف آبادی» (۱۳۸۵ش) ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
4_5767034158081640660.mp3
2M
🕋 تفسیر آیه ۱۹ سوره توبه 🎤 حجت الاسلام محسن قرائتی 👌روان و کوتاه https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
🌷یَارَبَّ المَهْدِیــــــٖ ❇️کوچه پس کوچه های شهر !!. (۵) در کوچه های این شهر در حال گشت و گذار بو
🌷یَارَبَّ المَهْدِیــــــٖ ❇️کوچه پس کوچه های شهر!! (۶) «قسمت پایانی» چرا هنوز بعد از این همه ماه رمضان و شب های قدر، خوب نشده ام؟ چرا هنوز نتوانسته ام زبانم را کنترل کنم؟ چرا من که در رشته تجربی هستم، هنوز دکتر نشده ام؟ چرا هنوز معدلم زیر ۱۹ است؟ چرا هنوز نماز شب هایم دائمی نشده است؟ اگر یک نگاهی به اطرافتان بیندازید شاید متوجه برخی ذهن ها می شوید که برایشان این دسته از سوالات پیش آمده است. ولی شاید هنوز نرفته اند جواب ها را پیدا کنند و به عنوان خوانده شده؛ تیک بزنند. اگر می خواهید جواب امثال این گروه از سوال ها را پیدا کنید، متاسفانه تا آخر باید همراه من بیایید. بگذارید برایتان از این دنیا، یک قانونی بگویم. قانونی که اگر یک کمی به ذهنتان فشار بیاورید متوجه انجام آن در برخی از بخش های زندگیتان می شوید. این قانون در صفحه ۶۷ یک کتاب است. کتابی که خودتان باید آن را پیدا کنید. این کتاب خواندنی نیست، و بلکه حسّ کردنی است. قانون تلاش و صبر. کارهای زندگی و اهداف زندگی، نیاز به دو بال قوی دارد. یکی تلاش. یکی هم صبر. مثلاً برای ثمردهی درخت، علاوه بر تلاش که مشتمل بر آب دادن و کود دادن و... است؛ صبر و حوصله هم لازم است. شما حتّی برای کباب خوردن هم، باید مرحله های مختلفی را طی کنید؛ دیگر چه برسد به کارهای بزرگی مثل ازبین بردن غرور و دیگر رذائل نفسانی، قبولی در کنکور.، بالا بردن معدّل خود، و... اینجا است که پی می بریم برای نتیجه دادن کارهایمان زمان لازم است. گذشتِ زمان هم، نیاز به صبر دارد. صبری که کمی طولانی مدّت است. یادتان باشد علاوه بر صبر؛ باید تلاش هم کرد. چون من و شما، که قائل به عدم بوجود آمدن هستی بصورت کَشْکَکِی نیستیم؛ پس نباید به انتظار کشککی حاضر شدن خورشتی دلچسپ در لحظه افطار شد. به قول شهید ابراهیم همّت: برای جانبازی در راه آرمان ها، یاد بگیر که در این سیاره رنج ها صبور ترین انسانها باشی. ✍ محمدطلایی 🗓اردیبهشت/۱۴۰۰ ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
✅ بسم الله الرحمن الرحیم ✅ زیر سایه او! (۲) بینش، گرایش و کنش (رفتار)!! آیا شده تابحال این سوال،
✅ زیر سایه او! (۳) ✅ گریز، پرهیز و ستیز! ما درباره «تقوا» مطلب زیاد شنیده ایم. آنچه هم از آن به ذهن داریم معولاً پرهیز و خودداری هست؛ نخوردن، نپوشیدن، نرفتن و ...! درسته؟ شهید بهشتی (ره) اما خیلی دقیق، به این واژه چهار حرفی نگریسته است.! وی تقوا را سه مدل می داند و برای هر یک شاهد مثال قرآنی هم می آورد.! مدل اول؛ گریز گریز به معنای فرار کردن، آنچه از داستان یوسف و زلیخا می دانیم ناظر به همین مدل است. انسان بایستی از گناهان جنسی فرار کند چنانکه حضرت یوسف فرار کرد گرچه مطمئن باشی تمام درها به رویت بسته است؛ « وَاسْتَبَقَا الْبَابَ وَقَدَّتْ قَمِيصَهُ ...» (یوسف/25) او می دویدُ من می دویدم! او از برای گناه، من از برای خدا!! فرار، همان تصویری هست که از تقوا در اذهان نقش بسته است. نکته برجسته ای که اینجا وجود دارد، فرار به سوی درهای بسته است یعنی اگر براستی خواستی تقوای خونت به هم نریزد فرار کن! حتی بسوی آنچه امیدی بدان نداری، زیرا کلید همه چیز بدست خدای متعال است.!! مدل دوم؛ پرهیز پرهیز به معنای تحمل موقتی، آنچه از داستان موسی (ع) می دانیم ناظر به همین مدل است. ما باید در برخی امور فرار نکنیم بلکه چون حضرت موسی (ع) صبر و تحمل کنیم تا لحظه موعود فرارسد. وقتی زمان موعود فرارسید قیام کنیم و علیه آن معضل، موضع بگیریم. « وَإِذْ نَادَى رَبُّكَ مُوسَى أَنِ ائْتِ الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ؛ و پروردگارت موسى را ندا داد كه: اى موسى، به سوى آن مردم ستمكار برو» (شعراء/10) بعنوان مثال؛ در دعواهای خانوادگی نبایستی عجله کرد. نبایستی سریع جانب پسر یا دختر خودمان را بگیریم و دیگری را محکوم کنیم.! در اینگونه موارد باید با صبر و تحمل حرف طرفین را شنید و در جلسه ای مشترک، مشکل را بررسی نمود. مدل سوم؛ ستیز ستیز به معنای مبارزه کردن یا همان عصاره داستان حضرت ابراهیم (ع)، می باشد. ابراهیم نبی فرار نکرد، پرهیز هم نکرد بلکه تبر را برداشت و تمام بت ها را نابود کرد. « فَجَعَلَهُمْ جُذَاذًا ...؛ آنها را خرد كرد ...» (انبیاء/58) شاید این سوال هم برای شما ایجاد شود که ما چگونه باید تشخیص بدهیم کجا فرار کنیم؟ کجا بایستیم و کجا مبارزه کنیم؟! بعبارتی؛ کجا تقوای یوسفی، کجا تقوای موسوی و کجا تقوای ابراهیمی داشته باشیم؟ بگذارید پاسخ را از زبان امام سجاد (ع) برایتان بنویسم؛ حضرت (ع) در فرازهای پایانی مناجات ابوحمزه ثمالی می فرماید؛ «اللّهُمَّ أَعْطِنِى بَصِيرَةً فِى دِينِكَ، وَ فَهْماً فِى حُكْمِكَ، وَ فِقْهاً فِى عِلْمِكَ و ...؛خدایا از تو می‌خواهم؛ به من، تیزبینی و فراست در دینت و فهم در فرمانت، و آگاهی در علمت و ... را عطا کنی.» رمز تشخیص فرار، دفاع و جهاد؛ بصیرت در دین می باشد که بواسطه دعا و تضرع از محضر لایزال الهی دست یافتنی است.! ✍ جواد حاجی اکبری 🗓 رمضان 1400 ش ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
✅ به نام خدای حنان و منان ✅ نقشه مهندسی فرهنگی، از پندار تا واقعیت!! (۴) اولویت های فرهنگی شامل مو
✅ به نام خدای حنان و منان ✅ نقشه مهندسی فرهنگی، از پندار تا واقعیت!! (۵) راهبردهای کلان فرهنگی؛ ١. نهادینه سازی فرهنگ تمسک به قرآن و عترت (امام عصر (عج)) و تبیین، ترویج، تقویت و ساماندهی شعائر الهی، نمادها و آیین های اسلامی ایرانی؛ ٢. بازآفرینی نظام فکری، ساختارهای رسمی و غیررسمی و میراث تمدنی جامعه مبتنی بر جهان بینی و تعالیم اسلام ناب محمدی (ص)؛ ٣. تبیین، تشکیل، تحکیم، تعالی و ایمن سازی خانواده؛ ٤. جلوگیری از کاهش نرخ باروری کل و ارتقای آن متناسب با آموزه های اسلامی، اقتضائات راهبردی کشور، مطالعات جمعیت شناختی، آمایش و پایش مستمر جمعیتی؛ ٥. طراحی و نهادینه سازی آداب و سبک زندگی اسلامی ایرانی در زمینه های فردی، خانوادگی و اجتماعی مبتنی بر تقوای الهی و با الهام از سیره معصومین (علیهم السلام)؛ ٦. انسجام بخشی و تقویت مشارکت فراگیر و نظام مند نهاد خانواده، نظام تعلیم و تربیت، سازمان های اجتماعی و اداری و سایر نهادهای مرتبط در گسترش نظم و انضباط، قانون گرایی و احساس امنیت عمومی و ظرفیت سازی و فرهنگ سازی برای رفع موانع فرهنگی، ساختاری و رفتاری؛ ٧. تبیین، نهادینه سازی و ارتقاء اخلاق و رفتار و نظام حقوقی اسلام در حوزه های اجتماعی و سیاسی؛ ٨. طراحی و استقرار الگوی اسلامی اخلاق و فرهنگ کار و رفتار اقتصادی دولت و مردم در عرصه تولید، توزیع و مصرف؛ ٩. تبیین، ترویج و نهادینه سازی هنر متعهد، تعالی بخش، شوق آفرین و استکبارستیز و تعمیق درک زیباشناسانه عمومی و بهره گیری از ظرفیت هنر در تعمیق فرهنگ اسلامی ایرانی و گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)؛ ١٠. طراحی و استقرار نظام جامع و کارآمد اطلاعات، ارتباطات و رسانه ای مبتنی بر آموزه های دینی، انقلابی و ارزش های اخلاقی، مقتضیات راهبردی کشور و سیاست های کلی نظام؛ ١١. گسترش تأثیرگذاری و ارزش آفرینی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر معرفی دستاوردها و الگوهای موفق در سطح جهانی برای جهانی شدن گفتمان اسلام ناب محمدی در موضوعات و مسائل بشری و جهانی؛ ١٢. بازنگری و اصلاح اهداف، کارکردها و ساختارهای نظام های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مبتنی بر نقشه مهندسی فرهنگی برای انسجام و ارتقاء کارکرد فرهنگی آنها؛ ١٣. ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، راهبری فعال جنگ نرم و ارتقاء مؤلفه های قدرت نرم نظام اسلامی. 👈 ادامه دارد ... ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
🗓 ☘ جمعه 🔅 ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ 🌙 ۲۴ رمضان ۱۴۴۲ 🎄 ۷ مه ۲۰۲۱ 🔎رویدادهای مهم تاریخی امروز: 🔸ردز جهانی قدس (آخرین جمعه ماه رمضان) 🔹روز اسناد ملی 🔸وقوع زلزله شديد در سلماس (۱۳۰۹ش) 🔹وفات استاد «بديع الزمان فروزانفر» (۱۳۴۹ش) 🔸بمباران زندان «دوله‏ تو» توسط رژيم عراق (۱۳۶۰ش) 🔹وفات «مهرداد اوستا» (۱۳۷۰ش) 🔸تحريم اقتصادي ايران توسط آمريكا (۱۳۷۶ش) 🔹مرگ ابولهب (۲ق) 🔸مرگ مروان بن حکم دشمن پیامبر (۶۵ق) 🔹دعوت «ابومسلم خراسانی» عليه بني ‏اميه (۱۲۹ق) 🔸وفات «قطب الدين شيرازی» (۷۱۰ق) ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
4_5776368857182636311.mp3
1.52M
🕋 تفسیر آیه ۲۰ سوره توبه 🎤 حجت الاسلام محسن قرائتی 👌روان و کوتاه https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
✅ به نام خالق هستی ✅ بیگ بنگ و جهانی بر خاسته از هیچ می گویند خالقی نیست؛ جهان نتیجه ی انفجاری است! بینگ بنگ! نظریه ای که به تازگی کشف شده است و انسانی که هزاران سال از خلقتش می گذرد! خداوند حکیم، جهانش را در خدمت انسانش درآورد تا حیاتش را سامان بخشد. اینگونه طغیان می کند مخلوقی که دانشش به اندازه ی قطره ای در دل آب ها هم نیست. چگونه می توان در مقابل علم خدایی، قد عَلم کرد و از نبودش سخن به میان آورد آن زمان که به موجودی امر می کند؛ باش و نیستی، هست می شود.(یس،82) کسانی که دستاورد علمی آنان، نظریه ی بینگ بنگ است، آیا آیه ی 104 سوره ی انبیا را خوانده یا شنیده اند؟!! آنگاه که خداوند می فرماید:"روزى که آسمان را همچون طومار نوشته‏ ها درهم مى‏ پیچیم (و) همان گونه که آفرینش را آغاز کردیم، آن را باز مى ‏گردانیم، (این) وعده‏ اى است بر عهده‏ ما (و) ما حتماً انجام دهنده(ى وعده‏ هاى خود) هستیم." جهان طوماری است و موجودات، نوشته هایی بر دل این لوح. آن زمان که معبود، طومارمان را درهم پیچد، به آغوش پروردگار بازمی گردیم بدون آنکه نابودی اتفاق افتد. این است وعده ی حق و تنها اوست که برای بنده اش کافیست.(زمر/36) ✍عاطفه شاکر اردکانی 🗓اردیبهشت1400 ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc